Luemme seuraavaksi Raamatusta siitä, mihin uskon kautta Yeshuan ja hänen opetustensa vastaanottaminen kunkin, aidosti uskoon tulleen, johtaa: Joh.1:12-13
"12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
Se johtaa siis sen voiman saamiseen, jonka vaikutuksesta synnymme samantien J-lan lapseksi!
Nuo jakeet osoittavat meille myös sen, ettemme voi olla J-lan lapsia ennenkuin otamme hyvän sanoman Yeshuasta vastaan omaksi pelastukseksemme, vaikka monet totuudesta luopuneet kirkolliset niin virheellisesti opettavat. Meidän on siis tehtävä omakohtainen valinta: joko ottaa hyvä sanoma Yeshuasta vastaan tai torjua se.
Jokainen, joka on saanut voiman tulla J-lan lapseksi, on syntynyt uudeksi iankaikkiseksi hengelliseksi luomukseksi J-lan elävän ja iäti pysyvän Sanan kautta! Hän on saanut kaikki syntinsä anteeksi uskon kautta Yeshua HaMashiach’n vereen, jonka hän vuodatti Golgatalla ja armon siirtyä kuolemasta elämään, eikä vain elämään, vaan IANKAIKKISEEN elämään!
Jos olet uskossa ottanut Yeshua HaMashiach'n asumaan sydämeesi, niin iloitse J-lan lapsioikeudestasi äläkä anna tällä foorumilla kenenkään horjuttaa uskoasi J-lan Poikaan Yeshuaan ja tämän VALTAVAAN luomistyöhön sisimmässäsi.
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus tässä uudessa olotilassasi pyrkien olemaan kaikessa kuuliainen Uuden Liiton Kirjoituksille (UKL), siis Yeshuan ja Hänen apostoliensa opetuksille. Aina kun huomaat törmääväsi opetukseen, joka ei ole täysin sopusoinnussa UKL:n kanssa, hylkää se ja valitse Pyhät Kirjoitukset, vaikka sinut työnnettäisiin pois kyseisten väärin opettavien ihmisten yhteydestä. Tällöin lopulta ohjaudut aitojen uskovien pariin ja päädyt apostolisen uskovien upotuskasteen omaksujaksi ja tavoittelet yhä lisää Pyhän Hengen armolahjoja itsesi ja seurakunnan rakentumiseksi.
Kun olet kestävä ja uskollinen Raamatun Sanan lukemisessa, rukouksissa, uskovien yhteyden vaalimisessa, Herran ehtoollisen vietossa ja uskosi käytäntöön laittamisessa, tulet huomaamaan, miten Herra johdattaa sinua ihmeellisiä elämänpolkuja ja pääset lopulta perille taivaskotiin, kuten on Ilmestyskirjassa kirjoitettukin Yeshuan meitä omiaan rohkaisseen:
"Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. OLE USKOLLINEN KUOLEMAAN ASTI, NIIN MINÄ ANNAN SINULLE ELÄMÄN KRUUNUN." Ilm.2:10
Siunausta Yeshuassa!
Yeshuan vastaanottamisen seuraukset
46
719
Vastaukset
- kosketus,
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7)
Jeesuksella oli eläissään valta antaa syntejä anteeksi keitä Hän tapasikin (syntinen nainen, lapset).
Jeesuksesta lähti voima siihen, jota Jeesus kosketti.
Mark. 5:30
Ja heti kun Jeesus itsessään tunsi, että voimaa oli hänestä lähtenyt, kääntyi hän väkijoukossa ja sanoi: "Kuka koski minun vaatteisiini?"
Luuk. 18:15
"Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia."
Jeesuksen kosketuksen jälkeen noilla kaikista pienimmilläkin lapsilla oli voima eli Pyhä Henki, joka on uskonhenki.
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Mark. 9:42
Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
Luuk. 17:2
Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä....jossa ihminen ensin kuulee ilosanoman Yeshuasta ja sitten sydämessään päättää, että ottaako sen vastaan vaiko ei.
On ihmisten harhaanjohtamista uskotella, että kunhan kirkko vaan kastaa sylivauvat, niin tuolla heidän kastamisellaan on muka sama vaikutus, kuin jakeessa Joh.1:12 mainitulla menetelmällä uskoon tulemisella ja J-lan lapseksi syntymisellä. Näin ei todellakaan ole, sillä pelastuvan on ehdottomasti itse ratkaistava suhteensa evankeliumiin J-lan Pojasta, Yeshuasta!
Tämä sulkee sylivauvat ja ymmärrykseltään vielä vauvanmaailmassaan olevat pois. He saavat sitten lapsiksi vartuttuaan kuulla ilosanoman Yeshuasta ja jos ottavat sen vastaan lapsina, nuorina tai vanhempina, niin he saavat juuri silloin voiman tulla J-lan lapsiksi.
Näin yksinkertaista on evankeliumi!
Ihminen joka on syntynyt lihasta, ei sellaisenaan ole J-lan lapsi. Tosin vauvalla ei ole myöskään omaa syntikuormaa, jonka vuoksi hänen pitäisi kuolla ja joutua kadotukseen, jos sattuu vauvana kuolemaan. Vasta kun hän varttuessaan ja ymmärryksen saatuaan ja evankeliumin sanoman kuultuaan ottaa sen vastaan, saa hän syntyä J-lan lapseksi.
Jakeessa Joh.1:12 mainittu sana 'voima' voidaan kääntää myös sanoilla 'valta' tai 'oikeus'. kaikki nuo kolme 'voima', 'valta' ja 'oikeus' ovat J-lan Pyhän Hengen vaikutusta ihmissydämessä.
Siunausta Yeshuassa!
- vauhdissa.
Mistä näitä harhauskoisia aina löytyy, kun Teuvo vaikenee, niin tämä toinen hörhö-Jaakoppi aloittaa.
- HERRA!
Onko tämä taas jonkun uuden hörhöryhmän kokoontumisareena jossa "hyväksikäytetään"? Olkaa varuillanne-seuraan tekemisiänne!
- varoitan sinua
Jos menet johonkin epämääräiseen uskonlahkoon tekemään sitä uskonratkaisuasi ja ottamaan vastaan irtohenkiä, niin siitä ei hyvää seuraa. Mutta totuus valkenee vasta liian myöhään taivaaportilla. Tai jos viet lapsesi näiden tyyppien käsien alle saamaan sitä ihmissiunausta.
Uskoissa on eroja ja "Jeesuksissa", joita otetaan vastaan.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. HERRA! kirjoitti:
Onko tämä taas jonkun uuden hörhöryhmän kokoontumisareena jossa "hyväksikäytetään"? Olkaa varuillanne-seuraan tekemisiänne!
...suunnattu?
varoitan sinua kirjoitti:
Jos menet johonkin epämääräiseen uskonlahkoon tekemään sitä uskonratkaisuasi ja ottamaan vastaan irtohenkiä, niin siitä ei hyvää seuraa. Mutta totuus valkenee vasta liian myöhään taivaaportilla. Tai jos viet lapsesi näiden tyyppien käsien alle saamaan sitä ihmissiunausta.
Uskoissa on eroja ja "Jeesuksissa", joita otetaan vastaan.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen....peloissasi totuuden edessä!
Ihmisen ei todellakaan tarvitse mennä MIHINKÄÄN LAHKOKOKOUKSEEN havaitakseen sen totuuden, mihin äsken avauksessani viittasin.
Riittää, kun hän lukee itse vaikkapa tässä ja nyt nuo jakeet Ev.lut.kirkon omasta Raamatusta alla olevasta linkistä ja uskoo siihen J-lan sanaan sellaisenaan, eikä usko ko. kirkon pappien vesitettyä evankeliumia, jonka perusteella sylivauvat viedään kuin liukuhihnalla taivaaseen, kunhan pikkaisen vettä niiden otsalle pirskoitellaan:
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.1.html
Oletko sinä lukija ITSE ottanut vastaan ilosanoman Yeshuasta, kuten tuossa jakeessa Joh.1:12 edellytetään?
Jos olet, niin mikset usko Uuden Liiton Kirjoitusten (ULK) muitakin opetuksia, vaan tyydyt liberaaliteologien Raamatunvastaisiin opetuksiin?
"Nuo jakeet osoittavat meille myös sen, ettemme voi olla J-lan lapsia ennenkuin otamme hyvän sanoman Yeshuasta vastaan omaksi pelastukseksemme, vaikka monet totuudesta luopuneet kirkolliset niin virheellisesti opettavat".
---
Mitähän tarkoitat kirkollisilla?
Kukaan ei luonnollisen syntymänsä kautta ole Jumalan lapsi ja pelastuksesta osallinen(Joh.3:6)
Room. 3:22-26
--
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, JOTKA USKOVAT; sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 SillÄ KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:26 hän...vanhurskauttaa sen, jolla on USKO JEESUKSEEN.
...
3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan USKON KAUTTA, ilman lain tekoja.
...Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat (pakanat) USKON KAUTTA.
---
Ihminen tulee vanhurskaaksi, eli Jumalalle kelpaavaksi, YKSIN USKON KAUTTA. Tässä ei ole yhtään poikkeusta(22).
Usko on ainut mahdollinen tapa ottaa Jumalan vanhurskaus lahjana vastaan.
Jumala Poikansa tähden lahjoittaa meille anteeksiantamuksen (24)....kaikkia niitä henkilöitä, jotka opettavat vastoin noissa jakeissa Joh.1:12-13 annettua opetusta eli siten, että kunhan sylivauvat vain temppukastellaan hieman vettä otsalle pirskoittaen ja sillä tavoin petollisesti liitetään kyseisten kirkkojen veroa maksaviksi jäseniksi, niin awot, jo heille muka avautuvat ovet taivaan ja he purjehtivat (niin huorintekijät kuin murhaajatkin) sylivauvakastamisen armolaivalla taivaan ylhäisiin saleihin!
Tuossahan on kyseessä modernisoitu versio anekaupasta, mutta sitä ei vaan uskalleta ääneen sanoa!
- publik opinion
Sinun uskomisesi muoto ei ole Evankeliumin sanoman mukainen.
Tarttis vissiin korjata?- publik opinion
Yakov kirjoitti:
...mikä siinä menee ohi Raamatun opetusten ollaksesi itse oikeassa?
Raamattu voidaan lukea ensimmäisestä luvusta lähtien ja osoittaa sen luennan mukaisesti sinun erheesi, koska oppisi kiistelee koko Raamatun kokonaisuuden oppia kohtaan.
Jeesuksen sovitusoppi alkaa nimittäin Paratiisista.
Sinun oppisi perustuu epäjohdonmukaisuuksiin eri tulkinnoissasi. Apostolit opettivat juutalaisia lähtien "Mooseksesta ja profeetoista" ja todistaen Kristuksesta.
Se , miksi on syytä alkaa Raamatun alusta, johtuu sinun pitkäaikaisesta Raamatun opiskelustasi ja oppisi muotoutumisen historiasta.
Kun näkisit vaivaasi tutustua Rukouksen Henhessä Raamatun sanomaan sen alkulehdiltä alkaen, voisit havaita, miksi sanasi kaikuvat kuin paljaille seinille puhuessasi juutalaisten kanssa tuolla toisaalla. Juutalaiset ovat sikäli oikeassa, että he ottavat jos ottavat vastaan vain totuuden julistuksen .
Ja sen voi välittää heille vain alusta asti selittäen. Herra siunatkoon sinua viisaudellaan ja Pyhien salaisuuksiensa aukaisemisellaan. publik opinion kirjoitti:
Raamattu voidaan lukea ensimmäisestä luvusta lähtien ja osoittaa sen luennan mukaisesti sinun erheesi, koska oppisi kiistelee koko Raamatun kokonaisuuden oppia kohtaan.
Sinun oppisi perustuu epäjohdonmukaisuuksiin eri tulkinnoissasi. Apostolit opettivat juutalaisia lähtien "Mooseksesta ja profeetoista" ja todistaen Kristuksesta.
Se , miksi on syytä alkaa Raamatun alusta, johtuu sinun pitkäaikaisesta Raamatun opiskelustasi ja oppisi muotoutumisen historiasta.
Kun näkisit vaivaasi tutustua Rukouksen Henhessä Raamatun sanomaan sen alkulehdiltä alkaen, voisit havaita, miksi sanasi kaikuvat kuin paljaille seinille puhuessasi juutalaisten kanssa tuolla toisaalla. Juutalaiset ovat sikäli oikeassa, että he ottavat jos ottavat vastaan vain totuuden julistuksen .
Ja sen voi välittää heille vain alusta asti selittäen. Herra siunatkoon sinua viisaudellaan ja Pyhien salaisuuksiensa aukaisemisellaan....ollaksesi itse oikeassa?
Olen lukenut Raamatun kolmena eri kieliversiona keskittyneesti ajatellen yhteensä 23 kertaa kannesta kanteen läpi ja tunnen sen sisällön paremmin kuin minkään muun kirjakokoelman.
Miten monta kertaa sinä itse olet lukenut (rehellisesti sanoen) Raamatun kokonaan läpi?
Sitäpaitsi väitteesi, etten huomioisi Raamatun kokonaisilmoitusta on täysin perätön. Onhan selvää, ettei avauksiin ole mitään mieltä kirjoittaa koko Raamattua, mitä väitteesi edellyttää!
Et edes vastannut kysymykseeni.
Osoita nyt Raamatun jakeilla, että missä kohden tuo pelastuksen periaate, joka on ilmaistuna Joh.1:12-13 olisi väärä?
Odotan nimenomaan tuohon kysymykseen vastaustasi!publik opinion kirjoitti:
Ja sen voi välittää heille vain alusta asti selittäen. Herra siunatkoon sinua viisaudellaan ja Pyhien salaisuuksiensa aukaisemisellaan....sillä sinä et voi edustaa 'yleistä mielipidettä', vaan korkeintaan omaasi ;)
(Sitäpaitsi sana 'publik' pitää kirjoittaa 'public')- publik opinion
Yakov kirjoitti:
...ollaksesi itse oikeassa?
Olen lukenut Raamatun kolmena eri kieliversiona keskittyneesti ajatellen yhteensä 23 kertaa kannesta kanteen läpi ja tunnen sen sisällön paremmin kuin minkään muun kirjakokoelman.
Miten monta kertaa sinä itse olet lukenut (rehellisesti sanoen) Raamatun kokonaan läpi?
Sitäpaitsi väitteesi, etten huomioisi Raamatun kokonaisilmoitusta on täysin perätön. Onhan selvää, ettei avauksiin ole mitään mieltä kirjoittaa koko Raamattua, mitä väitteesi edellyttää!
Et edes vastannut kysymykseeni.
Osoita nyt Raamatun jakeilla, että missä kohden tuo pelastuksen periaate, joka on ilmaistuna Joh.1:12-13 olisi väärä?
Odotan nimenomaan tuohon kysymykseen vastaustasi!..... sillä se on nimimerkkini!
1.Joh.12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Jeesus on itse samaa kuin Sana jota Hän puhui.
Täten Jeesuksen opetusten vastaanottaminen on samalla Hänen vastaanottamisensa.
Me tunnemme Jeesuksen äänen Hänen opetuksessaan. Uuden Testamentin opetuksesta me opimme tuntemaan Vapahtajaamme kun Pyhä Henki avaa Evankeliumin salaisuudet kuten apostoleille.
Haun laajuus
Hakuehto
Luukkaan evankeliumi:
1:77 antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
Pelastuksen tunteminen on Kristuksen tuntemista ja se johtaa syntien anteeksisaantoon sen mukaan kuin tulemme tuntemaan Totuutta.
Kristuksen sovitustyön kautta ihmiskunta sai syntinsä anteeksi Jumalaa vastaan tehdystä rikkomisesta, joka tuli Aadamin kautta meille säädetyksi kuolemaksi. Nyt meillä on Kristuksen kautta pääsy ikuiseen elämään.
Matteuksen evankeliumi:
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ei kaikki jotka sanovat olevansa Kristuksen asialla ole sitä, vaan ne, jotka tekevät niinkuin Jeesus apostoleineen meitä opettavat.
Luukkaan evankeliumi:
1:77 antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
2.Korinttolaiskirje:
2:14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
Filippiläiskirje:
3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
Kolossalaiskirje:
1:10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
2.Pietarin kirje:
1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
2:20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
Kristuksen tunteminen tulee meille siis UTn opetusten kautta, ja se opetus on kytköksessä ja sopusoinnussa varhemman opetuksen kanssa VTssa.
Kuten tunnet asian, oli kymmenen käskyä kahtiajakoinen. Ensimmäiset 4 käskyä koskivat Jumalaa suoraan, ja 6 käskyä olivat ihmistenvälistä kanssakäyntiä varten.
Kristuksen sovitustyö koski Jumalaa koskevia rikkomisia, mutta meille jäi ihmistenvälisten käskyjen vastuu voimaan.
Kun Jumalaan päin Kertakaikkiaan tuli anteeksianto synnin sovituksen kautta, on Kristus nyt meidän päämiehenämme.
Me emme enää voi rikkoa Jumalaa itseään vastaan, sillä Jeesus on lakiensa päämiehenä suoraan, eikä nuo rikkomiset mene enää Jumalaan asti rikkomiseksi, joka oli Aadamin synti.
Siksi Vanhaan Liittoon ja lakiin turvaaminen johtaa meidät rikkojiksi suoraan Jumalaa vastaan.
Kristuksessa meidän on yhtälailla elettävä nuhteettomasti lähimmäistemme kanssa kuin aiemmassakin liitossa, sillä kukin meistä saa tekojensa mukaan mitä olemme toisiamme vastaan rikkoneet.
- Diana*
erään sekasotkun UT:stä, kun sinulla noita omintakeisia tulkintoja riittää?
Lopun ajoista olevissa ennustuksissa oli kerrottu, että profeetta Elia tulee ensin, ja asettaa kaiken kohdalleen. Kun nyt Jeesus ennusteli, että lopun ajat olivat silloin käsillä, ja ihmisen poika tulee pian takaisin.
Niin,
Jeesukselta kysytiin, että eikö Elian pitänyt tulla ensin?
Jeesus vastasi: Elia tosin tulee ensin, ja asettaa kaiken kohdalleen, mutta minä sanon teille, että Elia on jo tullut, mutta ihmiset tekivät hänelle mitä tahtoivat.....
Niin opetuslapset ymmärsivät, että hän puhui Johannes Kastajasta.
Jeesuksen mukaan, Johannes Kastaja oli siis uudesti syntynyt Elia.
Kun toisaalla ihmiset kysyivat Johannes
Kastajalta, että oletko sinä se Elia, jonka piti tulla ensin, niin Johannes sanoi, että en ole?????
Toinen mielenkiintoinen juttu on Juudaksen kuolema:
Hirttäytyikö Juudas, vai halkesiko veripellolle,
ja kuinka ei tällaisesta asiasta apostoleilla ole yksimielisyyttä.???????
Missä muuten sinä vietät näitä muistoaterioita, eli herrasi lihan ja veren syöntiä, kun et kirkkoon kuulu, eikö se ole se elämän leipä, vaikka lihallisuuden synnistä puhutaankin.
Toisaalta, kuinka Jeesus voi kehoittaa juomaan hänen vertaan, kun Jumalan laki oli ankarasti kieltänyt veren syönnin.
Uhitteliko Jeesus tahallaan Jumalaa vastaan????
Vai mistä oli kysymys?????
Vielä yksi kysymys:
Jos lapsesi tulisi kotiin ja sanoisi, että hän on menossa herransa muistojuhlaan, jossa juodaan viiniä ja syödään leipää, jotka hengen voimasta muuttuvat tämän herran vereksi ja lihaksi.
Tulisiko mieleesi, että eihän vain ole kysymys saatanan palvonnasta?????- kaskun
Miten suhtautuisit siihen, jos täältä mentäisiin juutalaisuutta ivaamaan väärillä argumenteilla?
Legitimitoitko muiden halventamisen omalla käytökselläsi?
HÄPEÄ JO! - Diana*
kaskun kirjoitti:
Miten suhtautuisit siihen, jos täältä mentäisiin juutalaisuutta ivaamaan väärillä argumenteilla?
Legitimitoitko muiden halventamisen omalla käytökselläsi?
HÄPEÄ JO!Voitko kritisoida kirjoitusta tai selittää sitä.
Mikä siinä oli väärää argumentointia, perustele.
Ei se minun herjaamisella kummene, jos evankeliumit on sekasotkua. Juutalaispalstalla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, mikä
kummallinen veto.
Usein ohitetaan tekstit, joita ei ymmerretä, kuten esim. juuri nämä, jotka ovat todella erikoisia, siksi on hyvä keskustella niistäkin.
Oudointa on nimenomaan juuri tämä??
Joh.6 :51 - salaisuus on suuri
Diana* kirjoitti:
Voitko kritisoida kirjoitusta tai selittää sitä.
Ei se minun herjaamisella kummene, jos evankeliumit on sekasotkua. Juutalaispalstalla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, mikä
kummallinen veto.
Usein ohitetaan tekstit, joita ei ymmerretä, kuten esim. juuri nämä, jotka ovat todella erikoisia, siksi on hyvä keskustella niistäkin.
Joh.6 :51Ne on suuria salaisuuksia ja ihmeitä, kun Jeesus käyttää jotakin ainetta luomisen ja pyhityksen välineenä eli armon välineenä. Jeesus muutti Kaanaan häissäkin veden viiniksi. Ei tehnyt viiniä tyhjästä, vaan vedestä.
Samoin sokean silmään laitettiin "tahtaa" eli jotain Jeesuksen syljen ja maan tomun sekoitusta, josta tuli uusi näkevä silmä.
Näkyväiset on luotu näkymättämistä, ei sanota että tyhjästä, sillä tyhjästä on paha mitään nyhjästä.
Alussa maa oli autio ja tyhjä, mutta Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Eli vesi oli jo olemassa ja maa tietenkin. - kaskun
Diana* kirjoitti:
Voitko kritisoida kirjoitusta tai selittää sitä.
kummallinen veto.
Joh.6 :51Jeesus eli opettamiensa sanojensa mukaan.
Joka sanoo sen, minkä takana hän itse on, on verta ja lihaa sanojensa kanssa.
Eihän Jeesusta lihan tähden rangaistu vaan siinäkin rangaistiin hänen sanojaan.
Eli juutalaisillekin Jeesuksen sanat olivat Jeesus itse ja Jeesuksen ristiinnauliten he kuvittelivat naulisevansa hänen sanansakin vaitioleviksi.
"Lihan syöminen" on vertauskuva hengellisestä ihmisestä meissä, joka kasvaa sanojen kautta.
Sanat ovat hengellistä ruokaa jossa "liha ja veri" kuvaavat hengen ruokaa ja juomaa.
Se, että ortodoksit olettavat taikovansa leivän ja viinin lihaksi ja vereksi ei ole Evankeliumin vika vaan ortodoksien moka.
Ja lihan mielen kuolema on edellytys hengen mielen kasvusta.
Protestoit Uuden Testamentin oppia kirkkokuntien tulkintojen kautta ja teet vääryyttä apostoliselle alkuperäiselle opin muodolle.
Ei juutalaisuus ole ollut milloinkaan Jumalan tahdon noudattamista, sillä miksi muuten heidät karkoitettiin ensin Baabeliin ja v.70 jälkeen omasta maastaan?
Uskollisia ovat olleet vain profeetat, joihin ei juutalaiset uskoneet, ja sittenkun heidät hyväksyttiin, niin heidän opetustaan ei tulkittu alkuperäsellä merkityksellä. Puhun nyt ajasta ennen Jeesusta. Ja sanani todistavat todeksi kaikki profeettojen kirjoitukset Malakiaan asti Vanhasta Testamentista.
Et löydä uskollista Juudan kansaa miltään kohden Vanhaa Testamenttia. Etkä voi sanoa nykyistäkään Jumalan tahdon noudattajaksi.
Raamattu pitää kuitenkin Juudan kansaa pappisviran toimittajana.Ja tuo virka on sillä vielä nytkin.
Huomaappa syy maailman pahuuteen!
Niin kuin tekee pappi, niin tekee myös kansakin, ja tämä edelliseen liittyen vertauskuivallisesti.
Ja papin vastuu on kaksinverroin suurempi kuin kansan.
Ja tämän yhtälön kautta kristikunta on pahempi kuin Juuda niin kauan kuin Juudakin on paha.
Se syy kerrotaan VTssä!
Sakarja:12:7 Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
Jotta TUOKIN kohta olisi niinkuin on kirjoitettu, on asiat kuten nyt ovatkin!
Ja kuten on edellisen johdosta suhde Juudan ja pakanoiden suhteen, on sama kaava myös kristinuskon sisällä. Kun papit opettavat vesitettyä opetusta, on kansa heitä pahempi teoissaan.
Vastuu on aina suurempi mitä vastuullisempi on tehtävä. Siksi nyt kaikki on kuin nurinniskoin.
Kristittyjen vastuuvelvollisuus kohoaa sitä mukaa ylöspäin kuin Juuda on uskollinen totuudessa kuten Sakarjan tekstistä voit johtaa.
Jesaja:
42:19 Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija? Kuulehan Diana kulta: en selitä sulle Herran Pyhän Ehtoollisen (HPE) merkitystä tässä vaiheessa vielä, koska sulla ei ole vielä kykyä ymmärtää sitä.
Sinun tulee ENSIN tutustua elämän Herra Yeshuaan henkilökohtaisesti eli ottaa vastaan ilosanoma Hänen lunastustyöstään ja sen kautta saada voima, oikeus ja valta tulla J-lan lapseksi.
Silloin olet tullut Hyvän paimenen lammaslaumaan ovesta sisälle, etkä luikkinut sinne muualta. Silloin vasta J-lan Pyhä Henki alkaa avaamaan sinulle näitä pyhiä salaisuuksia.
Mitään sekasotkuja ja ristiriitoja et enää silloin Raamatusta etsi, vaan alat ymmärtää asioita aivan uudella tavalla ja Uuden Liiton Kirjoitukset (ULK) tulevat sulle ylen kallisarvoisiksi ja rakkaiksi.
Sen voin sulle paljastaa, että jo alkuseurakunnan pyhät 'mursivat leipää kodeissaan' eli nauttivat HPE:n kodeissaan, yhdessä aidosti uskovien kanssa. HPE:tä voi viettää myös yksin ellei muita uskovia ole tavoitettavissa, mutta mieluiten yhdessä uskovien kanssa.
Siunausta totuuden löytämiseen Yeshuassa!- Diana*
kaskun kirjoitti:
Jeesus eli opettamiensa sanojensa mukaan.
Joka sanoo sen, minkä takana hän itse on, on verta ja lihaa sanojensa kanssa.
Eihän Jeesusta lihan tähden rangaistu vaan siinäkin rangaistiin hänen sanojaan.
Eli juutalaisillekin Jeesuksen sanat olivat Jeesus itse ja Jeesuksen ristiinnauliten he kuvittelivat naulisevansa hänen sanansakin vaitioleviksi.
"Lihan syöminen" on vertauskuva hengellisestä ihmisestä meissä, joka kasvaa sanojen kautta.
Sanat ovat hengellistä ruokaa jossa "liha ja veri" kuvaavat hengen ruokaa ja juomaa.
Se, että ortodoksit olettavat taikovansa leivän ja viinin lihaksi ja vereksi ei ole Evankeliumin vika vaan ortodoksien moka.
Ja lihan mielen kuolema on edellytys hengen mielen kasvusta.
Protestoit Uuden Testamentin oppia kirkkokuntien tulkintojen kautta ja teet vääryyttä apostoliselle alkuperäiselle opin muodolle.
Ei juutalaisuus ole ollut milloinkaan Jumalan tahdon noudattamista, sillä miksi muuten heidät karkoitettiin ensin Baabeliin ja v.70 jälkeen omasta maastaan?
Uskollisia ovat olleet vain profeetat, joihin ei juutalaiset uskoneet, ja sittenkun heidät hyväksyttiin, niin heidän opetustaan ei tulkittu alkuperäsellä merkityksellä. Puhun nyt ajasta ennen Jeesusta. Ja sanani todistavat todeksi kaikki profeettojen kirjoitukset Malakiaan asti Vanhasta Testamentista.
Et löydä uskollista Juudan kansaa miltään kohden Vanhaa Testamenttia. Etkä voi sanoa nykyistäkään Jumalan tahdon noudattajaksi.
Raamattu pitää kuitenkin Juudan kansaa pappisviran toimittajana.Ja tuo virka on sillä vielä nytkin.
Huomaappa syy maailman pahuuteen!
Niin kuin tekee pappi, niin tekee myös kansakin, ja tämä edelliseen liittyen vertauskuivallisesti.
Ja papin vastuu on kaksinverroin suurempi kuin kansan.
Ja tämän yhtälön kautta kristikunta on pahempi kuin Juuda niin kauan kuin Juudakin on paha.
Se syy kerrotaan VTssä!
Sakarja:12:7 Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
Jotta TUOKIN kohta olisi niinkuin on kirjoitettu, on asiat kuten nyt ovatkin!
Ja kuten on edellisen johdosta suhde Juudan ja pakanoiden suhteen, on sama kaava myös kristinuskon sisällä. Kun papit opettavat vesitettyä opetusta, on kansa heitä pahempi teoissaan.
Vastuu on aina suurempi mitä vastuullisempi on tehtävä. Siksi nyt kaikki on kuin nurinniskoin.
Kristittyjen vastuuvelvollisuus kohoaa sitä mukaa ylöspäin kuin Juuda on uskollinen totuudessa kuten Sakarjan tekstistä voit johtaa.
Jesaja:
42:19 Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?selitystä. On siis juutalaisten syy, että kristikansa on pahaa. No mikäpä se ei olisi juutalaisten syy. Vikauhrina aina vaan. Helppoa, kun ei tarvitse itseään syyttää mistään.
Nuo on ihan sinun omia keksintöjä. - Diana*
Yakov kirjoitti:
Kuulehan Diana kulta: en selitä sulle Herran Pyhän Ehtoollisen (HPE) merkitystä tässä vaiheessa vielä, koska sulla ei ole vielä kykyä ymmärtää sitä.
Sinun tulee ENSIN tutustua elämän Herra Yeshuaan henkilökohtaisesti eli ottaa vastaan ilosanoma Hänen lunastustyöstään ja sen kautta saada voima, oikeus ja valta tulla J-lan lapseksi.
Silloin olet tullut Hyvän paimenen lammaslaumaan ovesta sisälle, etkä luikkinut sinne muualta. Silloin vasta J-lan Pyhä Henki alkaa avaamaan sinulle näitä pyhiä salaisuuksia.
Mitään sekasotkuja ja ristiriitoja et enää silloin Raamatusta etsi, vaan alat ymmärtää asioita aivan uudella tavalla ja Uuden Liiton Kirjoitukset (ULK) tulevat sulle ylen kallisarvoisiksi ja rakkaiksi.
Sen voin sulle paljastaa, että jo alkuseurakunnan pyhät 'mursivat leipää kodeissaan' eli nauttivat HPE:n kodeissaan, yhdessä aidosti uskovien kanssa. HPE:tä voi viettää myös yksin ellei muita uskovia ole tavoitettavissa, mutta mieluiten yhdessä uskovien kanssa.
Siunausta totuuden löytämiseen Yeshuassa!Jumalanpelkoon, viisauteen, laupeuteen ja oikeamielisyyteen.
Diana* kirjoitti:
selitystä. On siis juutalaisten syy, että kristikansa on pahaa. No mikäpä se ei olisi juutalaisten syy. Vikauhrina aina vaan. Helppoa, kun ei tarvitse itseään syyttää mistään.
Nuo on ihan sinun omia keksintöjä.Yeshua opetti ENSIN opetuslapsiaan ja kaikkia paikalla oleita juutalaisia sanoen:
"48. Minä olen elämän leipä.
49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti." Joh.6:48-58
- - -
Tässä välissä on paikallaan mainita se tosiasia, että monet noista kuuntelijoista olivat juutalaisia fariseuksia, jotka vihasivat ja kadehtivat Yeshuaa sydämensä pohjasta ja olisivat olleet halukkaita syömään Yeshuan elävältä sillä seisomalla, mutta ympärillä olevan kansan tähden he vaivoin hillitsivät itsensä!
Tämä oli sekä 'huuli' että vakava tosiasia ja juuri tällaisessa yhteydessä 'just in time' Yeshua otti kyseisen opetuksen esille...
- - -
Sitten siihen kysymykseen:
Mitä ihmettä Yeshua mahtoikaan tarkoittaa sanoessaan SITTEN, kohta tuon opetuksensa jälkeen valitsemilleen opetuslapsille näin:
"Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." Joh.6:63
Siis mitä sinä Diana ajattelet Yeshuan tarkoittaneen tuolla maininnalla 'ei liha mitään hyödytä' ?- Diana*
Yakov kirjoitti:
Yeshua opetti ENSIN opetuslapsiaan ja kaikkia paikalla oleita juutalaisia sanoen:
"48. Minä olen elämän leipä.
49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti." Joh.6:48-58
- - -
Tässä välissä on paikallaan mainita se tosiasia, että monet noista kuuntelijoista olivat juutalaisia fariseuksia, jotka vihasivat ja kadehtivat Yeshuaa sydämensä pohjasta ja olisivat olleet halukkaita syömään Yeshuan elävältä sillä seisomalla, mutta ympärillä olevan kansan tähden he vaivoin hillitsivät itsensä!
Tämä oli sekä 'huuli' että vakava tosiasia ja juuri tällaisessa yhteydessä 'just in time' Yeshua otti kyseisen opetuksen esille...
- - -
Sitten siihen kysymykseen:
Mitä ihmettä Yeshua mahtoikaan tarkoittaa sanoessaan SITTEN, kohta tuon opetuksensa jälkeen valitsemilleen opetuslapsille näin:
"Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." Joh.6:63
Siis mitä sinä Diana ajattelet Yeshuan tarkoittaneen tuolla maininnalla 'ei liha mitään hyödytä' ?Toista siellä, toista täällä.
Siitä juuri tulee se sekavuus ja ristiriitaisuus.
Pitää kehitellä joku Pyhä salaisuus, jonka jokainen on ymmärtävinään, mutta ei osaa selittää. Diana* kirjoitti:
Jumalanpelkoon, viisauteen, laupeuteen ja oikeamielisyyteen.
...Yeshua on J-la, nimittäin Poika J-la?
Luemme kyseiset jakeet ensin Tanakh'ista:
a) 2.Ms.24:9-11
"9. Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle.
10. Ja he NÄKIVÄT Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
11. Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat."
-Kyseessä EI voinut olla Isä J-la, koska häntä ei yksikään ihminen voi nähdä ja jäädä eloon, mikä käy ilmi jakeista 2.Ms.33:20!
-Kyseessä oli oltava J-lan Poika eli Poika J-la, josta on Tanakh'issa käytetty myös nimeä Immanuel, mikä käännettynä merkitsee "Meidän kanssamme on J-la"
b) 5.Ms.33:2-3
"2. hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.
3. Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi."
-Tässäkin oli oltava kyseessä Poika J-la, koska kukaan ihminen ei voi nähdä Isä J-lan kasvoja ja jäädä eloon.
-Myös jae 3 osoittaa selvästi, että kyseessä on Messias, joka tulee opettamaan kaikkia kansoja, eikä vain Israelin valittuja: Siis Adonai Yeshua HaMashiach!
c) Jes.9:5
"5. Sillä lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."
-Hebreaksi nuo mahtavat nimet ovat:
פֶּלֶא יוֹעֵץ, אֵל גִּבּוֹר, אֲבִי-עַד, שַׂר-שָׁלוֹם ja lausuttuina:
Pele-Yo'etz, El Gibbor, Avi-'Ad, Sar-Shalom;
(Ihmeellinen Neuvonantaja, Mahtava J-la, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas)
-Juuri tätä kaikkea Yeshua oli sanoissaan ja teoissaan vaeltaessaan maan päällä julistaen ilosanomaa kuningaskunnasta, joka oli silloin (Hänessä) tullut kuulijoita lähelle!
- - -
Sitten luettelen ne jakeet
ULK:sta, joissa Yeshuaa selvästi nimitetään J-laksi:
A) Joh.1:1,14a
"1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli Sana."
"14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."
-Siis Ikuinen Poika J-la, joka oli alussa Sanana Isä J-lan luona tuli taivaasta alas, luopui vapaaehtoisesti kirkkaudestaan ja otti ihmishahmon syntymällä esikoisena haisevan tallin seimeen Daavidin sukuun neitsyt Miryamille Beetlehemissä.
B) Joh.14:9
"9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;..."
-Tässä Yeshua julistautui siksi henkilöksi, jota Jesajan Hänelle antama nimikin edellä osoitti Hänen olevan: Iankaikkinen Isä!
C) Joh.20:28
"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle (Yeshualle): "Minun Herrani ja minun J-lani!"
-Jos Tuomas EI olisi kertonut totuutta, olisi Yeshua välittömästi kieltänyt häntä nimittämästä Yeshuaa Herraksi ja J-laksi!
D) Apostoli Paavali paljastaa meille seuraavaa:
"5. ...heidän ovat isät, ja heistä on HaMashiach lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, J-la, ylistetty iankaikkisesti, amen!" Room.9:5
E) Apostoli Johannes kirjoittaa:
"Mutta me tiedämme, että J-lan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Yeshua HaMashiach'ssa. Hän on totinen J-la ja iankaikkinen elämä."
1.Joh.5:20.
-Tässä apostoli nimittää Yeshuaa "Totiseksi J-laksi". 'Totinen' on vanhahtavaa suomea ja tarkoittaa 'oikea', 'todellinen', 'tosi'. Jo yksistään tämä kohta riittää todistamaan, että Yeshua on Tosi J-la, sillä alkukielessä käytetään tässä määräävää artikkelia osoittamaan, että Yeshua on juuri se ainoa tietty tosi J-la (ho aleethinos theos).
- - -
Saatat esittää klassisen kysymyksen: Miten Yeshua voisi olla J-la, koska Hän kuoli ja on olemassa vain yksi J-la?
Vastaus on seuraava: J-lalle on KAIKKI mahdollista, siis jopa määräajaksi kuoleminen meidän puolestamme, jos Hän niin tahtoo ja niin Hän todella tahtoi ja teki!
Siunausta ylösnousseessa Yeshua-J-lassa!Diana* kirjoitti:
Toista siellä, toista täällä.
Pitää kehitellä joku Pyhä salaisuus, jonka jokainen on ymmärtävinään, mutta ei osaa selittää....nuku sikeästi ja turvallisesti Yeshuan käsien suojissa!
- Diana*
Yakov kirjoitti:
...Yeshua on J-la, nimittäin Poika J-la?
Luemme kyseiset jakeet ensin Tanakh'ista:
a) 2.Ms.24:9-11
"9. Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle.
10. Ja he NÄKIVÄT Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
11. Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat."
-Kyseessä EI voinut olla Isä J-la, koska häntä ei yksikään ihminen voi nähdä ja jäädä eloon, mikä käy ilmi jakeista 2.Ms.33:20!
-Kyseessä oli oltava J-lan Poika eli Poika J-la, josta on Tanakh'issa käytetty myös nimeä Immanuel, mikä käännettynä merkitsee "Meidän kanssamme on J-la"
b) 5.Ms.33:2-3
"2. hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.
3. Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi."
-Tässäkin oli oltava kyseessä Poika J-la, koska kukaan ihminen ei voi nähdä Isä J-lan kasvoja ja jäädä eloon.
-Myös jae 3 osoittaa selvästi, että kyseessä on Messias, joka tulee opettamaan kaikkia kansoja, eikä vain Israelin valittuja: Siis Adonai Yeshua HaMashiach!
c) Jes.9:5
"5. Sillä lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."
-Hebreaksi nuo mahtavat nimet ovat:
פֶּלֶא יוֹעֵץ, אֵל גִּבּוֹר, אֲבִי-עַד, שַׂר-שָׁלוֹם ja lausuttuina:
Pele-Yo'etz, El Gibbor, Avi-'Ad, Sar-Shalom;
(Ihmeellinen Neuvonantaja, Mahtava J-la, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas)
-Juuri tätä kaikkea Yeshua oli sanoissaan ja teoissaan vaeltaessaan maan päällä julistaen ilosanomaa kuningaskunnasta, joka oli silloin (Hänessä) tullut kuulijoita lähelle!
- - -
Sitten luettelen ne jakeet
ULK:sta, joissa Yeshuaa selvästi nimitetään J-laksi:
A) Joh.1:1,14a
"1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli Sana."
"14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."
-Siis Ikuinen Poika J-la, joka oli alussa Sanana Isä J-lan luona tuli taivaasta alas, luopui vapaaehtoisesti kirkkaudestaan ja otti ihmishahmon syntymällä esikoisena haisevan tallin seimeen Daavidin sukuun neitsyt Miryamille Beetlehemissä.
B) Joh.14:9
"9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;..."
-Tässä Yeshua julistautui siksi henkilöksi, jota Jesajan Hänelle antama nimikin edellä osoitti Hänen olevan: Iankaikkinen Isä!
C) Joh.20:28
"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle (Yeshualle): "Minun Herrani ja minun J-lani!"
-Jos Tuomas EI olisi kertonut totuutta, olisi Yeshua välittömästi kieltänyt häntä nimittämästä Yeshuaa Herraksi ja J-laksi!
D) Apostoli Paavali paljastaa meille seuraavaa:
"5. ...heidän ovat isät, ja heistä on HaMashiach lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, J-la, ylistetty iankaikkisesti, amen!" Room.9:5
E) Apostoli Johannes kirjoittaa:
"Mutta me tiedämme, että J-lan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Yeshua HaMashiach'ssa. Hän on totinen J-la ja iankaikkinen elämä."
1.Joh.5:20.
-Tässä apostoli nimittää Yeshuaa "Totiseksi J-laksi". 'Totinen' on vanhahtavaa suomea ja tarkoittaa 'oikea', 'todellinen', 'tosi'. Jo yksistään tämä kohta riittää todistamaan, että Yeshua on Tosi J-la, sillä alkukielessä käytetään tässä määräävää artikkelia osoittamaan, että Yeshua on juuri se ainoa tietty tosi J-la (ho aleethinos theos).
- - -
Saatat esittää klassisen kysymyksen: Miten Yeshua voisi olla J-la, koska Hän kuoli ja on olemassa vain yksi J-la?
Vastaus on seuraava: J-lalle on KAIKKI mahdollista, siis jopa määräajaksi kuoleminen meidän puolestamme, jos Hän niin tahtoo ja niin Hän todella tahtoi ja teki!
Siunausta ylösnousseessa Yeshua-J-lassa!Jumala ei kuole, eikä ole mikään uhri.
Diana* kirjoitti:
Toista siellä, toista täällä.
Pitää kehitellä joku Pyhä salaisuus, jonka jokainen on ymmärtävinään, mutta ei osaa selittää....vaikka hieman 'väritinkin' tilannetta, mutta siihen on vankat perusteet, sillä:
A) Matt.27:12-17 (eritoten jae 18)
"12. Ja kun ylipapit ja vanhimmat häntä (Yeshuaa) syyttivät, ei hän mitään vastannut.
...
17. Kun he nyt olivat koolla, sanoi Pilatus heille: "Kummanko tahdotte, että minä teille päästän, Barabbaanko vai Yeshuan, jota sanotaan HaMashiach'si?
18. Sillä HÄN TIESI, ETTÄ HE KATEUDESTA OLIVAT ANTANEET HÄNET HÄNEN KÄSIINSÄ."
B) Yeshua maininta asian suhteen: Joh.15:23-25
"23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
24. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt HE (siis juutalaisten ylipapit ja vanhimmat) ovat nähneet ja OVAT VIHANNEET SEKÄ MINUA ETTÄ MINUN ISÄÄNI.
25. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: "HE OVAT VIHANNEET MINUA SYYTTÄ"."
C) Yeshuan viesti niille ylipapeille ja vanhimmille, jotka koko ajan kyttäsivät, mistä voisivat alkaa Häntä syyttämään ja langettaa Hänelle kuolemantuomion: Joh.7:19 ja 8:37-40
"7:19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. MIKSI TAVOITTELETTE MINUA TAPPAAKSENNE?"
8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta TE TAVOITTELETTE MINUA TAPPAKSENNE, KOSKA MINUN SANANI EI SAA TILAA TEISSÄ.
8:40 Mutta nyt TE TAVOITTELETTE MINUA TAPPAKSENNE, MIESTÄ, JOKA ON PUHUNUT TOTUUDEN, JONKA HÄN ON KUULLUT J-LALTA. Niin ei Aabraham tehnyt."
Siis väitteesi, että kirjoittelen antisemiittisesti on vailla perusteita. Tosiasia on se, että sinä ystäväni itse kirjoittelet toistuvasti antikristillisesti pyrkien mustamaalaamaan kaiken mahdollisen Uuden Liiton Kirjoituksista, koska vihaat minun J-laani Yeshua HaMashiach'sta, myönnä pois!
Silti toivotan sinulle, vihamiehelleni siunausta silmien avautumiseen näkemään totuuden Yeshuassa!Diana* kirjoitti:
Jumala ei kuole, eikä ole mikään uhri.
Koko pelastus riippuu siitä totuudesta, että lihaan tullut J-lan Poika, Totinen J-la Yeshua HaMashiach kertakaikkiaan kuolemalla kuoli ristille synnittömänä syntisten puolesta ja koska Hänen oma sielunsa oli synnitön ja puhdas, niin tuonela ja kuolema eivät kyenneet pitämään Häntä vankinaan, sillä tuonela ja kuolema voivat hallita vain synnin kautta. Ilman syntiä kukaan ihminen ei kuole eikä joudu tuonelaan.
Sen vuoksi, saarnattuaan evankeliumin Tuonelassa vankeudessa oleville hengille, Hän, Yeshua, yksinkertaiseti ja majesteetillisesti nousi kuolleista, koska kuolemalla ja tuonelalla ei ollut Häneen mitään valtaa.
Näin valtava J-la meillä Yeshuassa on! Tuonelan pohjalta maanpiirin kautta voittosaatossa läpi avaruuden ja kaikkien taivaiden kulkenut ylösnoussut J-lan Poika, joka täytti kaikki taivaat ja hän sai Isä J-lalta KAIKEN VALLAN TAIVAISSA JA MAAN PÄÄLLÄ!
Älä Diana ole epäuskoinen, sillä se ei hyödytä sinua yhtään, vaan usko ainoastaan, niin sulle hyvin käy!
Siunausta ylösnousseessa Yeshuassa!- lue,
Diana* kirjoitti:
Jumalanpelkoon, viisauteen, laupeuteen ja oikeamielisyyteen.
Sinä D taistelet saman asian kanssa kuin minä aikoinaan.
Ja minulle on selvennyt se asia Raamatusta .
Hepr. 9:24
Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme.
Juud. 1:21
Pysykää Jumalan rakkaudessa ja odottakaa, että Herramme Jeesus Kristus armossaan johtaa meidät iankaikkiseen elämään.
Ilm. 22:1
Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. [Hes. 47:1; Sak. 14:8]
Ilm. 22:3
Mikään ei enää ole kirouksen kahleissa. Kaupungissa on Jumalan ja Karitsan valtaistuin, ja kaikki palvelevat Jumalaa.
Jumalan JA Karitsan (JA)
Herran edessä on 2 ihmistä.
He ovat nainen ja mies.
Se on kerrottuna Raamatussa. - Diana*
lue, kirjoitti:
Sinä D taistelet saman asian kanssa kuin minä aikoinaan.
Ja minulle on selvennyt se asia Raamatusta .
Hepr. 9:24
Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme.
Juud. 1:21
Pysykää Jumalan rakkaudessa ja odottakaa, että Herramme Jeesus Kristus armossaan johtaa meidät iankaikkiseen elämään.
Ilm. 22:1
Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. [Hes. 47:1; Sak. 14:8]
Ilm. 22:3
Mikään ei enää ole kirouksen kahleissa. Kaupungissa on Jumalan ja Karitsan valtaistuin, ja kaikki palvelevat Jumalaa.
Jumalan JA Karitsan (JA)
Herran edessä on 2 ihmistä.
He ovat nainen ja mies.
Se on kerrottuna Raamatussa.Kun puhutaan siitä, mitä Herran/Jumalan edessä, tai valtaistuimen vieressä on.
Silloin puhutaan henkisistä asioista, ei puhuta
miehistä eikä naisita, ne ovat ajallisia käsitteitä.
Siellä on henkisiä ominaisuuksia, Jumala ei ole isä eikä äiti vaan henki.
Valtaistuimen vieressä on VIISAUS JA YMMÄRRYS.
Ne ymmärretään feminiiniseksi ja maskuliiniseksi
hahmoksi, siitä tulee ajatus, ei ole miestä ilman naista, koska ne ovat toisiaan täydentäviä. - eämä.
Diana* kirjoitti:
Kun puhutaan siitä, mitä Herran/Jumalan edessä, tai valtaistuimen vieressä on.
Silloin puhutaan henkisistä asioista, ei puhuta
miehistä eikä naisita, ne ovat ajallisia käsitteitä.
Siellä on henkisiä ominaisuuksia, Jumala ei ole isä eikä äiti vaan henki.
Valtaistuimen vieressä on VIISAUS JA YMMÄRRYS.
Ne ymmärretään feminiiniseksi ja maskuliiniseksi
hahmoksi, siitä tulee ajatus, ei ole miestä ilman naista, koska ne ovat toisiaan täydentäviä.Minä laitoin kaikki peliin,
ja sen jälkeen selvittelin sitä sotkua jonka sain aikaan.
Uskoin ennen että elämä päättyy kuolemaan.
Vaikka pappani Isänisä viestitti haudan takaa toisin, ja nyt tiedän. - kaskun
Diana* kirjoitti:
selitystä. On siis juutalaisten syy, että kristikansa on pahaa. No mikäpä se ei olisi juutalaisten syy. Vikauhrina aina vaan. Helppoa, kun ei tarvitse itseään syyttää mistään.
Nuo on ihan sinun omia keksintöjä.¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
No olihan siinäkin taas
Diana* 1.5.2008 klo 22.06
Nuo on ihan sinun omia keksintöjä.
___________________>> Huomaan sinun tahallaan laittavan minun suuhuni eri merkitykset kuin mitä kirjoitin.
Jumala on asettanut tietyt lainalaisuudet joiden mukaan maailma toimii. Kun Jumala antoi maailman ihmisten viljeltäväksi ja varjeltavaksi, tuli sen mukana myös vastuu koko maailmasta. Ja vastuu on jaettu koko ihmiskunnan kesken tietyn lainalaisuuden mukaan. Eikä juutalaiset ole yhtäläisessä asemassa vastuun suhteen muiden kansojen kanssa, sillä heitä sitoo heidän Jumalan kanssa tehty liitto ihan Raamatun sanojen kautta.
--------------------------------------------- - Diana*
Yakov kirjoitti:
...vaikka hieman 'väritinkin' tilannetta, mutta siihen on vankat perusteet, sillä:
A) Matt.27:12-17 (eritoten jae 18)
"12. Ja kun ylipapit ja vanhimmat häntä (Yeshuaa) syyttivät, ei hän mitään vastannut.
...
17. Kun he nyt olivat koolla, sanoi Pilatus heille: "Kummanko tahdotte, että minä teille päästän, Barabbaanko vai Yeshuan, jota sanotaan HaMashiach'si?
18. Sillä HÄN TIESI, ETTÄ HE KATEUDESTA OLIVAT ANTANEET HÄNET HÄNEN KÄSIINSÄ."
B) Yeshua maininta asian suhteen: Joh.15:23-25
"23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
24. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt HE (siis juutalaisten ylipapit ja vanhimmat) ovat nähneet ja OVAT VIHANNEET SEKÄ MINUA ETTÄ MINUN ISÄÄNI.
25. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: "HE OVAT VIHANNEET MINUA SYYTTÄ"."
C) Yeshuan viesti niille ylipapeille ja vanhimmille, jotka koko ajan kyttäsivät, mistä voisivat alkaa Häntä syyttämään ja langettaa Hänelle kuolemantuomion: Joh.7:19 ja 8:37-40
"7:19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. MIKSI TAVOITTELETTE MINUA TAPPAAKSENNE?"
8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta TE TAVOITTELETTE MINUA TAPPAKSENNE, KOSKA MINUN SANANI EI SAA TILAA TEISSÄ.
8:40 Mutta nyt TE TAVOITTELETTE MINUA TAPPAKSENNE, MIESTÄ, JOKA ON PUHUNUT TOTUUDEN, JONKA HÄN ON KUULLUT J-LALTA. Niin ei Aabraham tehnyt."
Siis väitteesi, että kirjoittelen antisemiittisesti on vailla perusteita. Tosiasia on se, että sinä ystäväni itse kirjoittelet toistuvasti antikristillisesti pyrkien mustamaalaamaan kaiken mahdollisen Uuden Liiton Kirjoituksista, koska vihaat minun J-laani Yeshua HaMashiach'sta, myönnä pois!
Silti toivotan sinulle, vihamiehelleni siunausta silmien avautumiseen näkemään totuuden Yeshuassa!pitää Ihmisjumalasi ihan vapaasti. Siinä olet oikeassa, että en pidä Jeesusta Jumalana, enkä tule koskaan pitämään.
Paljon on ollut uskontoja historian saatossa, joissa on palvottu ihmisiä, patsaita ja muita kuvia, kaikki ne ovat hävinneet, niin häviää tämä sinunkin jumalasi.
Mitään kristittyjen kokoamisia tai ylöstempauksia
ei tule tapahtumaan, saat olla ihan varma.
Ei myöskään sen tyyppistä maailmanloppua, että aurinko ja kuu putoavat taivaalta, ja valona on ainoastaan Jumalan valo.
Se on vertauskuvallinen tarina siitä, kuinka kristinusko ja islam tulevat kuolemaan.
Islamin symboli on puolikuu, ja kristinuskon taustalla on valoon ja aurinkoon liittyviä symboleja. Valon tuoja, valon pojat, sädekehä kuvaa taustalla säteilevää aurinkoa ym. ym.
Jumalan valon valaiseminen tarkoittaa sitä, että Jumala nostetaan Hänelle kuuluvaan kunniaan, ja kaikilla on yksi Jumala.
Silloin henkisen maailman valaisee yksin Jumalan valo, eikä ole enää muita Jumalia.
KUolema poistuu, ei tarkoita sitä, että esim. aika loppuu ja kuolemaa ei enää ole. Se tarkoittaa uutta tietoisuutta siitä, että sielu on kuolematon, se on ikuisuudesta tullut ja ikuisuuteen menevä, eli kuolemaa ei periaatteessa ole nytkään. Ruumis tosin kuolee, mutta sielu ei, se kuuluu Jumalalle ja on vain lainassa meillä täällä ajassa.
Mutta ei taida olla tämän sukupolven asioita nämä.
Vielä on yli kaksisataa vuotta aikaa tämän ( aionin) aikakauden loppuun.
KOska kuusi päivää Jumala loi. Yksi päivä on Jumalalle kuin tuhat vuotta, ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
Näin minä sen näen, saa olla eri mieltä. - diana*
kaskun kirjoitti:
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
No olihan siinäkin taas
Diana* 1.5.2008 klo 22.06
Nuo on ihan sinun omia keksintöjä.
___________________>> Huomaan sinun tahallaan laittavan minun suuhuni eri merkitykset kuin mitä kirjoitin.
Jumala on asettanut tietyt lainalaisuudet joiden mukaan maailma toimii. Kun Jumala antoi maailman ihmisten viljeltäväksi ja varjeltavaksi, tuli sen mukana myös vastuu koko maailmasta. Ja vastuu on jaettu koko ihmiskunnan kesken tietyn lainalaisuuden mukaan. Eikä juutalaiset ole yhtäläisessä asemassa vastuun suhteen muiden kansojen kanssa, sillä heitä sitoo heidän Jumalan kanssa tehty liitto ihan Raamatun sanojen kautta.
---------------------------------------------meistä kukaan täysin oppinut noiden asioiden suhteen. Tekstiä voi aina kritisoida, mutta mitä
iloa sinulle tuottaa sanoa toiselle ikäänkuin,
sinä tyhmä et mitään ymmärrä.
Eikö siitä tule tunne, että sinä siellä tiedät nämä asiat. Voisit kertoa oman näkemyksesi, ilman mitään Pyhiä salaisuuksia.
Ei millään pahalla.... minulle ne näyttäyvät näin ja minulla on paha tapa kertoa näkemykseni.
Kaikki me olemme vajavaisia ajallisen ymmärryksemme kanssa. - Diana*
Yakov kirjoitti:
Koko pelastus riippuu siitä totuudesta, että lihaan tullut J-lan Poika, Totinen J-la Yeshua HaMashiach kertakaikkiaan kuolemalla kuoli ristille synnittömänä syntisten puolesta ja koska Hänen oma sielunsa oli synnitön ja puhdas, niin tuonela ja kuolema eivät kyenneet pitämään Häntä vankinaan, sillä tuonela ja kuolema voivat hallita vain synnin kautta. Ilman syntiä kukaan ihminen ei kuole eikä joudu tuonelaan.
Sen vuoksi, saarnattuaan evankeliumin Tuonelassa vankeudessa oleville hengille, Hän, Yeshua, yksinkertaiseti ja majesteetillisesti nousi kuolleista, koska kuolemalla ja tuonelalla ei ollut Häneen mitään valtaa.
Näin valtava J-la meillä Yeshuassa on! Tuonelan pohjalta maanpiirin kautta voittosaatossa läpi avaruuden ja kaikkien taivaiden kulkenut ylösnoussut J-lan Poika, joka täytti kaikki taivaat ja hän sai Isä J-lalta KAIKEN VALLAN TAIVAISSA JA MAAN PÄÄLLÄ!
Älä Diana ole epäuskoinen, sillä se ei hyödytä sinua yhtään, vaan usko ainoastaan, niin sulle hyvin käy!
Siunausta ylösnousseessa Yeshuassa!kuolee kaikilla, mutta sielu ei kuole kenelläkään, tai ainakaan niillä, jotka elämämkirjaan ovat kirjoitetut.
Tämä ei ole minulle ihan selvä asia; voiko olla niitä, jotka eivät ole kirjoitetut. Kukapa tuonpuoleisista tietää, ne jää aina luuloiksi.
Sen verran realisti täytyy olla.
Ei ole saanut valtaa taivaassa ja maan päällä.
Valta on Yksin Jumalalla, muu on harhaa.
Apostolien ja Paavalin mielikuvitusta. Diana* kirjoitti:
pitää Ihmisjumalasi ihan vapaasti. Siinä olet oikeassa, että en pidä Jeesusta Jumalana, enkä tule koskaan pitämään.
Paljon on ollut uskontoja historian saatossa, joissa on palvottu ihmisiä, patsaita ja muita kuvia, kaikki ne ovat hävinneet, niin häviää tämä sinunkin jumalasi.
Mitään kristittyjen kokoamisia tai ylöstempauksia
ei tule tapahtumaan, saat olla ihan varma.
Ei myöskään sen tyyppistä maailmanloppua, että aurinko ja kuu putoavat taivaalta, ja valona on ainoastaan Jumalan valo.
Se on vertauskuvallinen tarina siitä, kuinka kristinusko ja islam tulevat kuolemaan.
Islamin symboli on puolikuu, ja kristinuskon taustalla on valoon ja aurinkoon liittyviä symboleja. Valon tuoja, valon pojat, sädekehä kuvaa taustalla säteilevää aurinkoa ym. ym.
Jumalan valon valaiseminen tarkoittaa sitä, että Jumala nostetaan Hänelle kuuluvaan kunniaan, ja kaikilla on yksi Jumala.
Silloin henkisen maailman valaisee yksin Jumalan valo, eikä ole enää muita Jumalia.
KUolema poistuu, ei tarkoita sitä, että esim. aika loppuu ja kuolemaa ei enää ole. Se tarkoittaa uutta tietoisuutta siitä, että sielu on kuolematon, se on ikuisuudesta tullut ja ikuisuuteen menevä, eli kuolemaa ei periaatteessa ole nytkään. Ruumis tosin kuolee, mutta sielu ei, se kuuluu Jumalalle ja on vain lainassa meillä täällä ajassa.
Mutta ei taida olla tämän sukupolven asioita nämä.
Vielä on yli kaksisataa vuotta aikaa tämän ( aionin) aikakauden loppuun.
KOska kuusi päivää Jumala loi. Yksi päivä on Jumalalle kuin tuhat vuotta, ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
Näin minä sen näen, saa olla eri mieltä."Yeshua HaMashiach on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti!" Hebr.13:8
Hän oli kuollut meidän tähtemme ja nyt Hän elää ikuisesti ja siksi minäkin saan elää ikuisesti Hänessä kiinni riippuessani. Miten valtavaa on saada todella uskoa tähän! Se on armoa armon päälle, koska niin minä kuin kaikki muutkin ihmiset emme koskaan olisi voineet ansaita sellaista mahdollisuuta, että saisimme elää ikuisesti!
Olemme kaikki niin paljon rikkoneet J-laa ja luontoa ja muita ihmisiä vastaan, että oikea osoite meille kaikill eolisi ollut ikuinen Helvetti, eikä suinkaan Taivas, jonne Yeshua meille kaikille uskovilleen on oven avannut selkosen selälleen!
Viittasit juutaöaiseen ajanlaskuun, jonka mukaan on vielä yli 200 vuotta nykyisen maailmanajan loppuun. Juutalaisen kalenterin mukaan elämme nyt vuotta 5768 jälkeen maailman luomisen. Et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että on voitu matemaattisesti osoittaa, että tuosta aikamäärästä puuttuu 242 vuotta johtuen laskuvirheistä! Siis todellisuudessa juutalaisen kalenterin pitäisi osoittaa nyt vuotta 2010!
Muistaakseni muuan amerikan juutalainen matemaatikko on vuosikymmeniä tutkinut juutalaista kalenteria, jäljittänyt sen laskumenetelmiä ja löytänyt nuo laskuvirheet. Hän kiinnostui laskemaan sen aikamäärää siksi, että ihmetteli sen poikkeavan aivan liian paljon kaikista kristillisistä aikamääristä, joita on eri aikakausina laadittu Aadamista Messiaaseen ja siitä edelleen nykyaikaan.
Kristilliset aikamäärät poikkeavat toisistaan paljon vähemmän, sillä vuosimäärät esim. Aadamista Messiaan syntymään ovat seuraavat:
Luther 3970, Calvin 3947 ja Calovius 4000 vuotta.
Olen siitä samaa mieltä kanssasi, että maailmanloppua on turha odotella ihan lähiaikoina, sillä edessä on ainakin ensin 7 vuotta lihaksi tulleen saatanan hirmuhallistuskautta ja sen jälkeen 1000 vuotta Messias-kuninkaan rauhanhallituskautta ja vasta sen jälkeen tulee maailmanloppu, koska J-la hävittää tulella ja tulikivellä nykyisen maan. Myös taivaat kadotetaan pauhinalla.
Sen jälkeen Herra luo uudet taivaat ja uuden maan.
Siunausta Yeshuassa!Diana* kirjoitti:
kuolee kaikilla, mutta sielu ei kuole kenelläkään, tai ainakaan niillä, jotka elämämkirjaan ovat kirjoitetut.
Tämä ei ole minulle ihan selvä asia; voiko olla niitä, jotka eivät ole kirjoitetut. Kukapa tuonpuoleisista tietää, ne jää aina luuloiksi.
Sen verran realisti täytyy olla.
Ei ole saanut valtaa taivaassa ja maan päällä.
Valta on Yksin Jumalalla, muu on harhaa.
Apostolien ja Paavalin mielikuvitusta.Aivan yhtä mahdotonta meidän on käsittää sitä, että oli kaikki valta sitten Isä J-lalla tai Poika J-lalla, niin miten on mahdollista, että aistimme todistavat ihan muuta: Maailmassa vääryys hallitsee, väkivalta rehottaa ja ihmiset elävät monissa maissa kuin viidakon lakien mukaan!
Tähän meille antaa (jälleen kerrn) ainoastaan ULK tyhjentävän vastauksen, joka tyydyttää jopa ihmisjärkeä: 1.Joh.5:19
"Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."
-Siis ihmisen syntiinlankeemuksen seurauksena saatana hallitsee ihmiskuntaa TARKOIN SÄÄDETYN AJAN ja vie sitä kuin pässiä narusta kohden lopullista tuhoa. Ellei J-la olisi armosta rikas ja 'kaikesta huolimatta' halunnut auttaa meitä teuraslampaita, niin koko ihmiskunta olisi jo tuhottu.
Jumala on kuitenkin päättänyt estää saatanan suunnittleman täystuhon ja juuri siksi Hän aivoitteli ja toteutti mahtavan pelastussuunnitelman, jonka Hän toteutti Golgatan ristillä ja vie päätökseen Pojassaan, koskien Hänen valittujaan.
Elämme nyt parhaillaan väliaikaista aikakautta, jolloin J-lan Poika Yeshualla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä siten, että Hän hallitsee myös saatanaa, jolla on maailma hallinnassaan. Siksi saatana ei voi tehdä mitään muuta maailmassa, kuin sitä, mitä Yeshua sallii!
Kaikki ihmiset kaikkina maailman aikoina ovat J-lalle eläviä, vaikka useimmat heistä ovatkin ihmisaistein havaittu kuolleiksi jo ajat sitten. Samoin J-la tuo kaikki ihmiset tuomiolle viimeisenä päivänä, josta myös Tanakh'issa on maininta.
Siunausta Yeshuassa!- kaskun
diana* kirjoitti:
meistä kukaan täysin oppinut noiden asioiden suhteen. Tekstiä voi aina kritisoida, mutta mitä
iloa sinulle tuottaa sanoa toiselle ikäänkuin,
sinä tyhmä et mitään ymmärrä.
Eikö siitä tule tunne, että sinä siellä tiedät nämä asiat. Voisit kertoa oman näkemyksesi, ilman mitään Pyhiä salaisuuksia.
Ei millään pahalla.... minulle ne näyttäyvät näin ja minulla on paha tapa kertoa näkemykseni.
Kaikki me olemme vajavaisia ajallisen ymmärryksemme kanssa.Asia on juuri päinvastoin kuin minusta luulet!
Sinä se asiaa suppeammin katselet loppujen lopuksi.
Sinä kritisoit minua ilman syytä.
Minä näen, että ymmärtämättömyys kristinuskon sisällöstä tekee ihmisen väärämieliseksi muiden tuomitsijaksi ja sitten sitäkautta ihmisestä tulee itsensä vihollinen.
Vähän niinkuin näet Yakovin olevan!
Hänhän pitää itseään taivaaseen menijänä ja meitä muita helvetin lapsina.
Ja kukahan enemmän kiittää Jumalaa, ettei ole kuin me olemme, kuin juuri Yakov! Hänhän pitää sitä siunauksena, että hänellä on juuri tuo hänen uskomansa sisältöinen usko joka pelastaa?
Tarkasti ottaen hän juuri on se, joka uskoo itseensä eikä Kristuksen armoon. - täällä ikäänkuin salaa
kaskun kirjoitti:
Asia on juuri päinvastoin kuin minusta luulet!
Sinä se asiaa suppeammin katselet loppujen lopuksi.
Sinä kritisoit minua ilman syytä.
Minä näen, että ymmärtämättömyys kristinuskon sisällöstä tekee ihmisen väärämieliseksi muiden tuomitsijaksi ja sitten sitäkautta ihmisestä tulee itsensä vihollinen.
Vähän niinkuin näet Yakovin olevan!
Hänhän pitää itseään taivaaseen menijänä ja meitä muita helvetin lapsina.
Ja kukahan enemmän kiittää Jumalaa, ettei ole kuin me olemme, kuin juuri Yakov! Hänhän pitää sitä siunauksena, että hänellä on juuri tuo hänen uskomansa sisältöinen usko joka pelastaa?
Tarkasti ottaen hän juuri on se, joka uskoo itseensä eikä Kristuksen armoon.Tee parannus, sillä panettelu on syntiä!
Yakov ei ole itseään korotellut muitten yli, vaan hän on selkeästi kertonut olevansa yksin armosta ja yksin uskosta pelastettu. Lue tarkemmin hänen kirjoituksiaan, niin huomaat asian olevan tuolla lailla!
Huomasin kirjoittaneeni parikin kertaa väärin seuraavien sanojen lyhenteen:
Uuden Liiton Kirjoitukset
Lyhenteen pitää olla ULK eikä UKL.
On ikävä asia, että yleensäkin pitää näitä perusteita kirjoitella, koska kirkolliset ovat nimenneet Raamatun uudemman osan pieleen. Nimeämällä sen Uudeksi Testamentiksi on katkaistu selkeä ja tarpeellinen linkki eli yhteys Raamatun vanhempaan osaan eli Vanhan Liiton kirjoituksiin VLK.
Tuolla tarpeellisella linkillä' eli 'yhteydellä' tarkoitan niitä monia ennustuksia, jotka löydämme Vanhan Liiton eli Lakiliiton pyhistä Kirjoituksista, joissa selvästi ennustetaan J-lan tekevän lopun aikoina Uuden Iankaikkisen Liiton sekä valitun kansansa Israelin että muiden kansojen kanssa.
Uuden Liiton on J-la jo tehnytkin Pojassaan Yeshuassa, kun tämä kuoli synti- eli vikauhrina Golgatan ristille ottamalla pois maailman synnin ja siten sovittaen kaikki ihmiset J-lan edessä. Tuo sovitustyö astuu kuitenkin voimaan vain niiden ihmiten kohdalla, jotka kuultuaan ilosanoman Yeshuasta ottavat sen uskossa vastaan ja riippuvat siinä kiinni antamatta kenenkään eksyttää heitä pois sen pelastavasta voimasta.- Elisama
Ymmärrän ajatuksesi.
Satun tuntemaan hieman juutalaisuuttakin joten se helpottaa.
Jos en tuntisi niin jossain kohtaa kysysisin tarkennusta.
Hyvin ja selvästi sinä kirjoitat ja mielestäni aivan Jumalan Sanan mukaan.
Jos olen jostain eri mieltä niin kerron sen kyllä.
Pikkujuttuihin en puutu. Elisama kirjoitti:
Ymmärrän ajatuksesi.
Satun tuntemaan hieman juutalaisuuttakin joten se helpottaa.
Jos en tuntisi niin jossain kohtaa kysysisin tarkennusta.
Hyvin ja selvästi sinä kirjoitat ja mielestäni aivan Jumalan Sanan mukaan.
Jos olen jostain eri mieltä niin kerron sen kyllä.
Pikkujuttuihin en puutu....sillä käsittääkseni ei kovinkaan moni ole kiinnittänyt tähän asiaan riittävästi huomiota.
En kuitenkaan väitä, etteikö nimellä 'Uusi Testamentti' olisi 'jossain määrin' perusteita nimenomaan Raamatun uuden osan Kirjoituksissa, sillä onhan siellä maininta: (Hebr.9:16-17)
"9:16 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä."
ULK:n Kirjoitukset sevästi osoittavat, että tässä kohden on testamentin tekijän kuolema selvästi toteennäytetty yli 500:n silminnäkijätodistajan toimesta.
Painotan sen sijaan sitä, että juuri Herran Pyhä Ehtoollinen on Uuden ja Iankaikkisen Liiton lähtökohta, koska Yeshua sanoi sitä asettaessaan seuraavaa: 1.Kor.11:23-27 (eritoten jae
"23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on UUSI LIITTO minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen."
Siunausta Yeshuassa!- Elisama
Yakov kirjoitti:
...sillä käsittääkseni ei kovinkaan moni ole kiinnittänyt tähän asiaan riittävästi huomiota.
En kuitenkaan väitä, etteikö nimellä 'Uusi Testamentti' olisi 'jossain määrin' perusteita nimenomaan Raamatun uuden osan Kirjoituksissa, sillä onhan siellä maininta: (Hebr.9:16-17)
"9:16 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä."
ULK:n Kirjoitukset sevästi osoittavat, että tässä kohden on testamentin tekijän kuolema selvästi toteennäytetty yli 500:n silminnäkijätodistajan toimesta.
Painotan sen sijaan sitä, että juuri Herran Pyhä Ehtoollinen on Uuden ja Iankaikkisen Liiton lähtökohta, koska Yeshua sanoi sitä asettaessaan seuraavaa: 1.Kor.11:23-27 (eritoten jae
"23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on UUSI LIITTO minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen."
Siunausta Yeshuassa!Niin, hyvin perustelit.
Minä taas ajattelin että testamentti astui voimaan vasta kun oli kuollut.
Ei vielä hautajaisjärjestelyt ja muistojuhlan etukäteen pito aloita liittoa vaan vasta kuoltua astuu voimaan. Juuri kuten laittamasi kohtaa kertoo sen.
Sitä samaa Siunausta sinne suuntaan myös.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315027- 343466
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833204- 112307
- 281917
- 121838
- 1611793
- 1051310
- 1371127
- 141119