Työskentelen erityisopettajana pääkaupunkiseudulla ja näen päivittäin suomalaisnaisten monikulttuuristen liittojen seurauksia. Monilla oppilaistani ulkomaalainen isä on poissa suomalaisperheen arjesta, usein muilla mailla tai toisessa tai kolmannessa liitossa uuden suomalaisnaisen kanssa. Rahahuolien piinaama yh-äiti tekee pitkää työpäivää eikä ehdi olla lastensa kanssa. Pennut juopottelevat iltaisin kaupungilla. Koulu ei suju, koska kukaan ei ole kotona auttamassa läksyjen teossa.
Entäs lapset?
39
3843
Vastaukset
- ...
varmaan totta tuokin. Tasapainoksi on sanottava miten ullkismieheni juuri tänään kertoi ruokapöydässä vanhemmilleni, että kun oli koulussa töissä( laitoshuoltajan) eräs pieni poika tuli itkien häntä vastaan.
Hän kysyi pojalta, että miksi hän itkee.
Poika selitti itkien, että hän oli myöhästynyt kokeista, koska äiti ei ollut herättänyt häntä, siitä johtuen että oli edellisiltana ryypännyt.
Ihan suomalainen pikkupoika oli. Ei siis ulkkisverta. Sitä suomalaista itteään. Että kyllä meilläkin osataan. Olisi välillä syytä katsella vähän ympärilleen mitä kaikkea suomalaiset itse touhuavat ja selittävät, eikä aina olla muita syyttelemässä.ja vaikka olisikin aihetta syytellä, olisi myös katseltava itseään peiliin. Olenko ehkä täydellinen, ja miettiä sitä ihan vakavissaan. ( minä EN ole täydellinen)- oikeassa
Valitettavan usein me suomalaiset kuvittelemme, että me emme olemme niitä malliesimerkkejä. No, onhan täällä moni asia hirveän hyvin, asiat toimii jne. Mutta on täällä ongelmiakin, itse asiassa yllättävän paljon, ja yhtenä esimerkkinä voisi ottaa tuon alkoholin käytön...ihan uskomatonta! Meni ehkä vähän aiheen vierestä, mutta kuitenkin, jokaisen pitäisi välillä katsoa itseään peilistä!
- ...
oikeassa kirjoitti:
Valitettavan usein me suomalaiset kuvittelemme, että me emme olemme niitä malliesimerkkejä. No, onhan täällä moni asia hirveän hyvin, asiat toimii jne. Mutta on täällä ongelmiakin, itse asiassa yllättävän paljon, ja yhtenä esimerkkinä voisi ottaa tuon alkoholin käytön...ihan uskomatonta! Meni ehkä vähän aiheen vierestä, mutta kuitenkin, jokaisen pitäisi välillä katsoa itseään peilistä!
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
Meni vähän vierestä, myönnän, mutta ymmärsit silti surkean vastaukseni, tai tarkoitukseni erittäin hyvin.
joo, ei taida mikään paikka tässä maailmassa olla täydellinen, vikoja löytyy kaikista ja kaikesta.
Itse tapauksessa ei kuitenkaan ole mitään nauramista. ja täydet sympatita kaikille yksinhuoltajaäideille, joilta mies on lähtenyt, kansallisuudesta ja rodusta ja miehen kansallisuudesta ja rodusta rippumatta.
En ainakaan itse hyväksyisi mieheltä sellaosta käytöstä, ovat ne hänenkin lapsiaan.
Muslimien piirissä vaan äiti on se tärkein hahmo lapsille ja se joka kasvattaa, usein isä saattaa pysyä vähän etäisenä. Näin olen ymmärtänyt( koska mies on hankkimassa sitä ruokaa perheelleen ja siis enemmän kodin ulkopuolella, sen sijaan lapsia ei ksokaan jätetä todella yksin, yleensä ovat suvun naiset ja siskot myös auttamassa, niin, että aina on joku katsomassa)
Jos olen jonkin ymmärtänyt väärin tai antanut väärää informaatiota, niin korjatkaa.
Mutta miksei siis korjattaisi omaa käytöstämme ensin ja sitten vasta hyökättäisiin muiden kimppuun. - olisikkovika...
Alkohoolinkäyttö ja siitä johtuvat ongelmat perheissä ja erikoisesti juuri yksinhuoltaja perheissä ovat pääosin juuri tämän sukupuolten tasaarvo periaatteen seurausta! Naisilla kun on tuo maanianomainen tarve saavuttaa kaikessa tasaarvo ,siis jopa kännäämään ja hässimään miesten lailla. Ja sitten on IN olla Yksinhuoltaja!
- mustan vaimo
... kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
Meni vähän vierestä, myönnän, mutta ymmärsit silti surkean vastaukseni, tai tarkoitukseni erittäin hyvin.
joo, ei taida mikään paikka tässä maailmassa olla täydellinen, vikoja löytyy kaikista ja kaikesta.
Itse tapauksessa ei kuitenkaan ole mitään nauramista. ja täydet sympatita kaikille yksinhuoltajaäideille, joilta mies on lähtenyt, kansallisuudesta ja rodusta ja miehen kansallisuudesta ja rodusta rippumatta.
En ainakaan itse hyväksyisi mieheltä sellaosta käytöstä, ovat ne hänenkin lapsiaan.
Muslimien piirissä vaan äiti on se tärkein hahmo lapsille ja se joka kasvattaa, usein isä saattaa pysyä vähän etäisenä. Näin olen ymmärtänyt( koska mies on hankkimassa sitä ruokaa perheelleen ja siis enemmän kodin ulkopuolella, sen sijaan lapsia ei ksokaan jätetä todella yksin, yleensä ovat suvun naiset ja siskot myös auttamassa, niin, että aina on joku katsomassa)
Jos olen jonkin ymmärtänyt väärin tai antanut väärää informaatiota, niin korjatkaa.
Mutta miksei siis korjattaisi omaa käytöstämme ensin ja sitten vasta hyökättäisiin muiden kimppuun.Kirjoitit näin; En ainakaan itse hyväksyisi mieheltä sellaosta käytöstä, ovat ne hänenkin lapsiaan.
Minä en nyt oikeen tajunnut miten et hyväksy mieheltä moista käytöstä? Ei kai kukaan oikeesti hyväksy kaiken laista skeidaa ja sen takia jatkaa elämää yn;nä.
Mutta se mun oli pakko sanoa, että jos kyseinen isä ei halua nähdä lastanansa ja olla hänen elämässä, niin pakotamallako sä meinaat sen isän hommata lasta tai lapsia katsomaan,kun ovathan ne hänekin lapsia?
Suomessa isillä on oikeus nähdä lapsiaan, mutta ei heiltä velvoiteta tapaamaan, jos ei halua! - ...
mustan vaimo kirjoitti:
Kirjoitit näin; En ainakaan itse hyväksyisi mieheltä sellaosta käytöstä, ovat ne hänenkin lapsiaan.
Minä en nyt oikeen tajunnut miten et hyväksy mieheltä moista käytöstä? Ei kai kukaan oikeesti hyväksy kaiken laista skeidaa ja sen takia jatkaa elämää yn;nä.
Mutta se mun oli pakko sanoa, että jos kyseinen isä ei halua nähdä lastanansa ja olla hänen elämässä, niin pakotamallako sä meinaat sen isän hommata lasta tai lapsia katsomaan,kun ovathan ne hänekin lapsia?
Suomessa isillä on oikeus nähdä lapsiaan, mutta ei heiltä velvoiteta tapaamaan, jos ei halua!Kirjoitin kyllä vähän epäselvästi tuon.
jos on kyse suomalaisesta isästä, ja syynä eroone ei ole muu kuin toinen nainen ( ei siis väkivaltaisuus tms) en hyväksyisi tuollaista.
Jos taas kyse on ulkomaalaisesta ja syynä eroon jokin muu kuin vaan yhteensopimattomuus, josta on haitta sekä äidille ja lapselle, niin tottakai hyväksyn. mä en nyt osaa sanoa kunnolla mitä tarkoitan.
Mutta oli siis minkämaalainen tahansa, jos mies ei ole täysin kusipää, niin en hyväksyisi sitä, että ainoastaan toisen naisen tähden hylkäisi sillä tavoin lapsensa, ettei edes olisi kiinnostunut siitä mitä heille kuuluu ja ei olisi missään yhteyksissä.
mutta jos ero on muuten välttämätön, siksi, että mies todellakin käyttäytyy uhkaavasti ja on väkivaltainen tms ja hänen kokonaan katoamisensa olisi vaan hyvä juttu, niin mikäs siinä. - Mitä väliä?
... kirjoitti:
Kirjoitin kyllä vähän epäselvästi tuon.
jos on kyse suomalaisesta isästä, ja syynä eroone ei ole muu kuin toinen nainen ( ei siis väkivaltaisuus tms) en hyväksyisi tuollaista.
Jos taas kyse on ulkomaalaisesta ja syynä eroon jokin muu kuin vaan yhteensopimattomuus, josta on haitta sekä äidille ja lapselle, niin tottakai hyväksyn. mä en nyt osaa sanoa kunnolla mitä tarkoitan.
Mutta oli siis minkämaalainen tahansa, jos mies ei ole täysin kusipää, niin en hyväksyisi sitä, että ainoastaan toisen naisen tähden hylkäisi sillä tavoin lapsensa, ettei edes olisi kiinnostunut siitä mitä heille kuuluu ja ei olisi missään yhteyksissä.
mutta jos ero on muuten välttämätön, siksi, että mies todellakin käyttäytyy uhkaavasti ja on väkivaltainen tms ja hänen kokonaan katoamisensa olisi vaan hyvä juttu, niin mikäs siinä.Mitä merkitystä sillä on, hyväksytkö sinä jotain vai et? Jos isä ei halua lapsiaan tavata, et sinä sille mitään voi. Aikuista ihmistä on vaikea pakottaa kiinnostumaan. Jos et hyväksy, niin siinähän kihiset kiukuissasi. Voi voi.
- :)))
Mitä väliä? kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, hyväksytkö sinä jotain vai et? Jos isä ei halua lapsiaan tavata, et sinä sille mitään voi. Aikuista ihmistä on vaikea pakottaa kiinnostumaan. Jos et hyväksy, niin siinähän kihiset kiukuissasi. Voi voi.
Tarkoitin, että en hyväksyisis moraalisesti, mutta enhän minä sille mitään voisi, niinkuin totesit.
Ja minun mielestäni se olisi sen miehen häpeä, ei minun.
Ilmeisesti sinä ainakin olet kiukkuinen.
Olenko minä ajanut sinut siihen tilanteeseen missä olet?
Tarkoitukseni oli alunperin sanoa, että ongelmia löytyy niin suomalaisilla pareilla kuin ulkomaalaisilla, miehestä riippuen, rotuun, väriin ja uskontoon katsomatta, kaikissa maissa löytyy tuollaisia miehiä. miksi siis syyttää vain tiettyjä miehiä? minä syytän heitä kaikkia, ja siis surullinen siitä, että sellaisia tilanteita yleensä syntyy.
Mutta se on jokaisella riskinä kun naimisiin menee ja sellaista tapahtuu, muidenkin kuin mustien kanssa. - kiukkuinen,
:))) kirjoitti:
Tarkoitin, että en hyväksyisis moraalisesti, mutta enhän minä sille mitään voisi, niinkuin totesit.
Ja minun mielestäni se olisi sen miehen häpeä, ei minun.
Ilmeisesti sinä ainakin olet kiukkuinen.
Olenko minä ajanut sinut siihen tilanteeseen missä olet?
Tarkoitukseni oli alunperin sanoa, että ongelmia löytyy niin suomalaisilla pareilla kuin ulkomaalaisilla, miehestä riippuen, rotuun, väriin ja uskontoon katsomatta, kaikissa maissa löytyy tuollaisia miehiä. miksi siis syyttää vain tiettyjä miehiä? minä syytän heitä kaikkia, ja siis surullinen siitä, että sellaisia tilanteita yleensä syntyy.
Mutta se on jokaisella riskinä kun naimisiin menee ja sellaista tapahtuu, muidenkin kuin mustien kanssa.tyhmyys vain ei miellytä. Turha sitä täällä on toitottaa, että et hyväksyisi. Aivan kuin yrittäisit sanoa niille, joilla se tilanne on, että heidän pitäisi tehdä sille jotain ja itse ainakin pystyisit tilanteen muuttamaan. Ja ennen kuin epäilet, minulla ei ole lapsia, joten en ole yksinhuoltajakaan, mutta joskus sekin tilanne voi tulla eteen.
- sitä tarkoittanut
kiukkuinen, kirjoitti:
tyhmyys vain ei miellytä. Turha sitä täällä on toitottaa, että et hyväksyisi. Aivan kuin yrittäisit sanoa niille, joilla se tilanne on, että heidän pitäisi tehdä sille jotain ja itse ainakin pystyisit tilanteen muuttamaan. Ja ennen kuin epäilet, minulla ei ole lapsia, joten en ole yksinhuoltajakaan, mutta joskus sekin tilanne voi tulla eteen.
pahoittelut
- tökerösti
kiukkuinen, kirjoitti:
tyhmyys vain ei miellytä. Turha sitä täällä on toitottaa, että et hyväksyisi. Aivan kuin yrittäisit sanoa niille, joilla se tilanne on, että heidän pitäisi tehdä sille jotain ja itse ainakin pystyisit tilanteen muuttamaan. Ja ennen kuin epäilet, minulla ei ole lapsia, joten en ole yksinhuoltajakaan, mutta joskus sekin tilanne voi tulla eteen.
minulta sanottu.
- yh-äiti
Yh-äiti sitä, yh-äiti tätä... Mikäpä meille olisi sallittua?! Jos teemme työtä, jätämme lapsemme hunningolle, jos emme tee työtää, olemme sossupummeja! Ja auta armias jos lapset ovat hieman tummempia kuin perussuomalaiset pellavapäät, olemme jo koko porukka jo tuomittu epäonnistumaan elämässä!
Minä teen työtä niin paljon kuin kaikin puolin mahdollista. Lapseni ovat koulussa ja päiväkodissa, eikä isää ole ollut maisemissa vuosiin, mikä on vain hyvä asia meidän tapauksessa! Lapset ovat iloisia, heillä on ystäviä ja harrastuksia, koulussa menee hyvin. Ja ihan varma on ,ettei vanhin roiku iltaisin kaupungilla tai missään,mihin ei ole asiaa! Viinaakaan ei meidän kaapeista löydy ja pidän huolen,ettei poikani 13-14v teininä kuvittelekaan,että voi suomalaisen perinteen tavoin kysyä vanhempaa hankkimaan viinaa!:/ Olen kovia kokenut yh-äiti,mutta varsinkin sen takia pidän huolen,että meidän elämämme ja tuleivaisuutemme on kaikin puolin valoisa!! Käymme myös vuosittain lasten isän kotimaassa,jotta he oppivat tuntemaan myös sen puolen. Siellä myös elämän ja vanhempien kunnioitus on aivan toista luokkaa kuin Suomessa ja tätä heille painotan erittäin paljon.- kysyä että miksi????
Jos yksinhuoltajuudestas etsii hyvää niin se olis nyt se että voisit kasvattaa
lapsista täysin suomalaisia ilman ex-äijäsi takapajuisen kulttuurin "antimia".
Miksi siis raahaat lapsia tuonne takapajulaan ja oppimaan mitä? Sitäkö miten asioita
EI PIDÄ tehdä? Jos luulet että voit poimia sieltä vain rusinat pullasta niin erehdyt.
Ota mallia vaikka Lola Odusogan äidistä joka oli fiksu yh ja kasvatti Lolasta 100% suomalaisen.
Lolan isähän on nigerialainen mutta Lola ei vieraile Nigeriassa, ei pidä nigerialaisesta kulttuurista
eikä näe olevansa yhtään nigerialainen vaan pitää itseään 100% suomalaisena.
http://www.iltalehti.fi/viihde/200704216009656_vi.shtml
Kysyppä siis iteltäs mitä oikeastaan haluat lapsilles tulevaisuudessa. onko joku monikulttuurisuus
sulle itseisarvo vai olisko sittenkin tärkeämpää että lapset saa parhaat mahdolliset eväät elämäänsä? - yh-äiti
kysyä että miksi???? kirjoitti:
Miksi siis raahaat lapsia tuonne takapajulaan ja oppimaan mitä? Sitäkö miten asioita
EI PIDÄ tehdä? Jos luulet että voit poimia sieltä vain rusinat pullasta niin erehdyt.
Ota mallia vaikka Lola Odusogan äidistä joka oli fiksu yh ja kasvatti Lolasta 100% suomalaisen.
Lolan isähän on nigerialainen mutta Lola ei vieraile Nigeriassa, ei pidä nigerialaisesta kulttuurista
Kysyppä siis iteltäs mitä oikeastaan haluat lapsilles tulevaisuudessa. onko joku monikulttuurisuus
sulle itseisarvo vai olisko sittenkin tärkeämpää että lapset saa parhaat mahdolliset eväät elämäänsä?Lola se onkin oikein "malliesimerkki" JUURI SIITÄ MITEN EI PITÄISI TEHDÄ lapsen kanssa,jolla toinen vanhempi jostain muualta kuin Suomesta!
Käyn lapsieni kanssa Afrikassa juuri sen takia,että he oppivat arvostamaan elämää ja itseään paremmin. He oppivat tietämään,että elämää on muuallakin kuin täällä "Suomi-paratiisissa".
Miksi minun pitäisi kasvattaa lapseni 100% suomalaisina, koska ei heitä kumminkaan tulla koskaan täysin suomalaisina täällä hyväksymään, ihan vain tumman ihonvärin takia? Mitä he menettävät siinä,että tuntevat isänsä kotimaan?! Tällä tavoin he varmasti saavat PAREMMAT eväät elämään kuin täysin toisen vanhempansa kotimaasta tietämättömät lapset. - no jopasjopa
yh-äiti kirjoitti:
Lola se onkin oikein "malliesimerkki" JUURI SIITÄ MITEN EI PITÄISI TEHDÄ lapsen kanssa,jolla toinen vanhempi jostain muualta kuin Suomesta!
Käyn lapsieni kanssa Afrikassa juuri sen takia,että he oppivat arvostamaan elämää ja itseään paremmin. He oppivat tietämään,että elämää on muuallakin kuin täällä "Suomi-paratiisissa".
Miksi minun pitäisi kasvattaa lapseni 100% suomalaisina, koska ei heitä kumminkaan tulla koskaan täysin suomalaisina täällä hyväksymään, ihan vain tumman ihonvärin takia? Mitä he menettävät siinä,että tuntevat isänsä kotimaan?! Tällä tavoin he varmasti saavat PAREMMAT eväät elämään kuin täysin toisen vanhempansa kotimaasta tietämättömät lapset."Lola se onkin oikein "malliesimerkki" JUURI SIITÄ MITEN EI PITÄISI TEHDÄ lapsen kanssa,jolla toinen vanhempi jostain muualta kuin Suomesta!"
Joo ei Lolaa kannata matkia jos haluaa elämänsä raiteilleen ja jopa menestyä.
Niin Lola on siis menestynyt elämässään loistavasti. On iloinen, hyväntuulinen ja kaikenpuolin positiivinen tapaus.
"Miksi minun pitäisi kasvattaa lapseni 100% suomalaisina, koska ei heitä kumminkaan tulla koskaan täysin suomalaisina täällä hyväksymään, ihan vain tumman ihonvärin takia?"
Niin, olet siis jo etukäteen päättänyt ettei lapsiasi hyväksytä...
jopa on asenne äidillä !!!
Hyväksytyksituleminen ei ole pätkääkään ihonväristä kiinni vaan ASENTEESTA.
Lola on valittu miss Suomeksi ja kaikin tavoin kehuttu ja hehkutettu niin kansalaisten kuin mediankin taholta. En tiedä mitä vielä voisi vaatia hyväksytyksitulemiselta.
Lola ei ole tiettävästi juurikaan nillittänyt tyhjänpäiväisiä rasisitilässytyksiä eikä muutenkaan kitissyt ja vaatinut erityiskohtelua.
Ai niin mutta Lolahan tunsikin olevansa 100% suomalainen ;-)
Toinen vastaavanlainen tapaus kuin Lola muttei yhtä kuuluisa on bangladeshilaislähtöinen jumppari ja kirjailija Anu Mylläri. 100% suomalaiseksi kasvatettu hänkin. Eikä vieraile kotimaassaan eikä ole omaksunut bagladeshilaisuudestaan mitään.
Anun ajatuksia voit haeskella googlella itse.
Sinä tietysti teet itse päätöksesi. Asenteesi kuitenkin jo antaa ilmi että kovin ruusuista tulevaisuutta en lapsillesi povaa. Monikulttuurisista lapsista tahtoo tulla katkeria ja juurettomia silloin kun se toinen kulttuuri on jokin kehitysmaakulttuuri ja täysi vastakohta suomalaiselle. Lapsi taistelee kahden toisilleen vastakkaisen, osin jopa vihamielisen, kulttuurin välissä. Noita monikulttuurin hedelmiä on asematunnelit väärällään ja rikostilastot pullollaan. Sinne sitten vaan joukon jatkoksi... - yh-äiti
no jopasjopa kirjoitti:
"Lola se onkin oikein "malliesimerkki" JUURI SIITÄ MITEN EI PITÄISI TEHDÄ lapsen kanssa,jolla toinen vanhempi jostain muualta kuin Suomesta!"
Joo ei Lolaa kannata matkia jos haluaa elämänsä raiteilleen ja jopa menestyä.
Niin Lola on siis menestynyt elämässään loistavasti. On iloinen, hyväntuulinen ja kaikenpuolin positiivinen tapaus.
"Miksi minun pitäisi kasvattaa lapseni 100% suomalaisina, koska ei heitä kumminkaan tulla koskaan täysin suomalaisina täällä hyväksymään, ihan vain tumman ihonvärin takia?"
Niin, olet siis jo etukäteen päättänyt ettei lapsiasi hyväksytä...
jopa on asenne äidillä !!!
Hyväksytyksituleminen ei ole pätkääkään ihonväristä kiinni vaan ASENTEESTA.
Lola on valittu miss Suomeksi ja kaikin tavoin kehuttu ja hehkutettu niin kansalaisten kuin mediankin taholta. En tiedä mitä vielä voisi vaatia hyväksytyksitulemiselta.
Lola ei ole tiettävästi juurikaan nillittänyt tyhjänpäiväisiä rasisitilässytyksiä eikä muutenkaan kitissyt ja vaatinut erityiskohtelua.
Ai niin mutta Lolahan tunsikin olevansa 100% suomalainen ;-)
Toinen vastaavanlainen tapaus kuin Lola muttei yhtä kuuluisa on bangladeshilaislähtöinen jumppari ja kirjailija Anu Mylläri. 100% suomalaiseksi kasvatettu hänkin. Eikä vieraile kotimaassaan eikä ole omaksunut bagladeshilaisuudestaan mitään.
Anun ajatuksia voit haeskella googlella itse.
Sinä tietysti teet itse päätöksesi. Asenteesi kuitenkin jo antaa ilmi että kovin ruusuista tulevaisuutta en lapsillesi povaa. Monikulttuurisista lapsista tahtoo tulla katkeria ja juurettomia silloin kun se toinen kulttuuri on jokin kehitysmaakulttuuri ja täysi vastakohta suomalaiselle. Lapsi taistelee kahden toisilleen vastakkaisen, osin jopa vihamielisen, kulttuurin välissä. Noita monikulttuurin hedelmiä on asematunnelit väärällään ja rikostilastot pullollaan. Sinne sitten vaan joukon jatkoksi...Jo lapseni sanoisi,ettei hän tiennyt asutaanko hänen isän maassaan savimajoissa vai onko siellä ihan vaurauttakin, niin kyllä aika nolona äitinä olisin! ;) Lola on sinulle jonkinlainen ihanne, mutta minä toivon,että lapsistani kasvaa itseään ja muita kunnioittavia ihmisiä,jotka pärjäävät omassa elämässään missä päin maailma sitten haluavatkaan elää.
"Niin, olet siis jo etukäteen päättänyt ettei lapsiasi hyväksytä...
jopa on asenne äidillä !!!"
Jaa-a...tämä ei kyllä ole minusta kiinni! Joudutko itse toistamiseen kuulemaan ja näkemään kuinka lapsiasi haukutaan ihonvärin takia?! ASENNETTA, sitä joudun kyllä ERITTÄIN paljon painottamaan lapsieni kasvatuksessa, jotta he kestävät kaiken pa*kan, jota turhaan kuulevat ja kokevat.
Tuskinpa kukaan "erinäköisten" lasten vanhempi kasvattaa lapsiaan vaatimaan jonkinlaista erityiskohtelua saati minä sellaista vaatisin tummien lasten äitinä, outo käsitys! Meillä on ihan yhtäläinen oikeus elää rauhassa täällä kuin kellä tahansa suomalaisella.
Eiköhän siellä asematunneleissa sun muissa häärää nämä lapset,joilla ei ole vanhempia,jotka välittävät saati pitävät elämästään huolta, sekä suomalaisia että muun maalaisia. Me emme kuulu tähän porukkaan. - :)))
Sanoin että sympatiaini ovat heidän puolellaan ja tiedän, että se on kovaa taistelua.
Ja olen iloinen että sinä ja monet muut silti jaksavat.
Tarkoitukseni oli vaan todeta, että suomessa niin suomalaiset kuin ulkomaalaiset( itseasiassa koko maailmassa) jättävät toisen naisen tähden, vaikka lapsia olisi, ja minusta se on väärin.Ja se tietysti tuottaa ongelmia.
Niinkauan kuin äiti jaksaa yksin sen tehdä, sen jälkeen kun mies on lähtenyt, niin niasen puolelta se vaan on ihailtavaa, että jaksaa siitäkin huolimatta tai yleensä on pakkokoin jaksaa.Mutta siis siinä mielessä ihailtavaa, ettäselviää yksin sellaisista asioista, joissa ihmisiä pitäisi olla kaksi vastuullista.
voimia vaan kaikille ja pitäkää päänne pystyssä!
Olisi muuten kiva tietää, mikä on suurin syy avioeroihin? Niin naisten kuin miesten puolelta.
ja tarkoitan myös suomalaisia avioliittoja. - :)))
Sanoin että sympatiaini ovat heidän puolellaan ja tiedän, että se on kovaa taistelua.
Ja olen iloinen että sinä ja monet muut silti jaksavat.
Tarkoitukseni oli vaan todeta, että suomessa niin suomalaiset kuin ulkomaalaiset( itseasiassa koko maailmassa) jättävät toisen naisen tähden, vaikka lapsia olisi, ja minusta se on väärin.Ja se tietysti tuottaa ongelmia.
Niinkauan kuin äiti jaksaa yksin sen tehdä, sen jälkeen kun mies on lähtenyt, niin niasen puolelta se vaan on ihailtavaa, että jaksaa siitäkin huolimatta tai yleensä on pakkokoin jaksaa.Mutta siis siinä mielessä ihailtavaa, ettäselviää yksin sellaisista asioista, joissa ihmisiä pitäisi olla kaksi vastuullista.
voimia vaan kaikille ja pitäkää päänne pystyssä!
Olisi muuten kiva tietää, mikä on suurin syy avioeroihin? Niin naisten kuin miesten puolelta.
ja tarkoitan myös suomalaisia avioliittoja.siis anteeksi kirjoitusvirheeni
- noniin...
yh-äiti kirjoitti:
Jo lapseni sanoisi,ettei hän tiennyt asutaanko hänen isän maassaan savimajoissa vai onko siellä ihan vaurauttakin, niin kyllä aika nolona äitinä olisin! ;) Lola on sinulle jonkinlainen ihanne, mutta minä toivon,että lapsistani kasvaa itseään ja muita kunnioittavia ihmisiä,jotka pärjäävät omassa elämässään missä päin maailma sitten haluavatkaan elää.
Jaa-a...tämä ei kyllä ole minusta kiinni! Joudutko itse toistamiseen kuulemaan ja näkemään kuinka lapsiasi haukutaan ihonvärin takia?! ASENNETTA, sitä joudun kyllä ERITTÄIN paljon painottamaan lapsieni kasvatuksessa, jotta he kestävät kaiken pa*kan, jota turhaan kuulevat ja kokevat.
Tuskinpa kukaan "erinäköisten" lasten vanhempi kasvattaa lapsiaan vaatimaan jonkinlaista erityiskohtelua saati minä sellaista vaatisin tummien lasten äitinä, outo käsitys! Meillä on ihan yhtäläinen oikeus elää rauhassa täällä kuin kellä tahansa suomalaisella.
Eiköhän siellä asematunneleissa sun muissa häärää nämä lapset,joilla ei ole vanhempia,jotka välittävät saati pitävät elämästään huolta, sekä suomalaisia että muun maalaisia. Me emme kuulu tähän porukkaan.Lola on tosiaan mulle ihanne. Ei ulkonäkönsä puolesta vaan
sen asenteensa. Anu Myllärikin on ihanteeni samasta syystä.
Tosiasia on se että lapsesi joutuvat vielä tekemään raskaita valintoja
siinä vaiheessa kun ne "maanmiehet" jotka ovat päättäneet lähteä sotaretkelle
suomalaisuutta ja länsimaisuutta vastaan alkavat houkutella "veljeä" mukaansa.
jos lapsi on tuossa vaiheessa selkeästi valinnut puolensa ja se
on suomalaisuus niin riskiä retkahdukseen ei ole.
Tulet tämän vielä karvaasti huomaamaan. Toivottavasti käy hyvin. Ne asematunnelin kukkaset
haluaa jatkoa porukkaan...
Tässä on hyvä brittiläinen dokkari aiheeseen liittyen. suosittelen katsomaan ajatuksella.
http://www.youtube.com/watch?v=94_1b_BbmCw
vertaa haastattelijana toimivaa somalia, joka on täysin brittiläistynyt, tämän haastattelemiin
muslimeihin. toimittaja on britti mutta haastateltavat eivät ole vaikka kaikki asuvat samassa
maassa ja omaavat brittikansallisuuden. huomaa miten segregaatio toimii. ei ole olemassa mitään
kaunista monikulttuuria vaan kulttuurien
yhteentörmäys tuottaa poikkeuksetta rumaa jälkeä. siinä välissä hillumisen yrittäminen on
aikamoista venäläistä rulettia. jossain vaiheessa puoli on lopulta valittava. - yh-äiti
noniin... kirjoitti:
Lola on tosiaan mulle ihanne. Ei ulkonäkönsä puolesta vaan
Tulet tämän vielä karvaasti huomaamaan. Toivottavasti käy hyvin. Ne asematunnelin kukkaset
Tässä on hyvä brittiläinen dokkari aiheeseen liittyen. suosittelen katsomaan ajatuksella.
vertaa haastattelijana toimivaa somalia, joka on täysin brittiläistynyt, tämän haastattelemiin
muslimeihin. toimittaja on britti mutta haastateltavat eivät ole vaikka kaikki asuvat samassa
maassa ja omaavat brittikansallisuuden. huomaa miten segregaatio toimii. ei ole olemassa mitään
yhteentörmäys tuottaa poikkeuksetta rumaa jälkeä. siinä välissä hillumisen yrittäminen on
aikamoista venäläistä rulettia. jossain vaiheessa puoli on lopulta valittava.Sinulla on ihanteesi,minulla on lapseni kasvatettavana! Enkä todellakaan toivo,että he aikuisina laukovat typeriä kommentteja liittyen itseensä ja vanhempien taustoihin, kuten eräät, vaan tietävät tosiasioita.
"kun ne "maanmiehet" jotka ovat päättäneet lähteä sotaretkelle
suomalaisuutta ja länsimaisuutta vastaan alkavat houkutella "veljeä" mukaansa. "
Juupa juu..Ei minulla ole mitään suomalaisuutta vastaan, enkä sitä mitenkään "hauku" lapsilleni, vaikka toivon koko sydämestäni,että he eivät ala ihannoimaan joitakin "suomalaisia tapoja", joista ei ole elämälle mitään iloa! Ja kuten jo sanoin,ennen kaikkea toivon,että lapseni oppivat ja kokevat molempien vanhempien kulttuurista,jotta he ovat vahvoja ja itsenäisiä, eikä kaiken maailman mattien vietävissä. Ei se "länsimaisuus" tai "suomalaisuus" ole ainoa oikea tie onnelliseen elämään, sitä paitsi eihän nuo tarkoita yhtä ja samaa kaikille... kyllä sitä löytää oman polkunsa tässä maailmassa kun on vahva pohja elämälle. - mustan vaimo
noniin... kirjoitti:
Lola on tosiaan mulle ihanne. Ei ulkonäkönsä puolesta vaan
aikamoista venäläistä rulettia. jossain vaiheessa puoli on lopulta valittava.Kyllä se on niin että jos sä et kasvata lapsiasi, katso lapsiesi perään ja ole tietoinen missä mennään. Ja oikeasti touhua ja ole kiinnostunut lapsesi menemisistä ja tekemisistä, niin noihin jengeihin eksyy myös ihan suomalaisiakin lapsia ei vain monikultuurisia. Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajat voidakseen hyvin!
Mulla itsellä on mies afrikasta ja käydään siellä tapaamassa miehen sukua ja muutenkin hyvä nähdä millaista on elämä siellä. En nää mitään pahaa siinä, että lapsi tuntee isänsä suvun, maan ja kulttuuria. Isä on kyllä meidän perheessä aktiivisesti mukana. Eli en ole yh. Me elämme suomessa ja elämme tällä opittujen tapojen mukaan ja lakien.
Mielestäni on hyvä nähdä muutakin maailmaa ja kultuuria, kuin vaan tätä yli arvostettua suomalaisuutta ja miten tällä eletään. Kuten kännisiä melkeen joka puistonpenkillä ja naapurissa onkö tämä sitä 100% ihanaa suomalaisuutta??;o)
Monet asiat ovat kummiskin erittäin hyvin meillä tällä ja voin sanoa että suomen arvostus minulla itselläni nousi huimasti afrikan matkan jälkeen. Näkee sen oman maan kuinka tärkeä onkaan ja kuinka asiat toimivat, on puhdasta ym...
Matkusteleehan monet suomalaisetkin pitkin maailmaa nähdäkseen muutakin, kuin vaan suomen mannerta ja kultuuria. Miten heidän lapset eivät siellä sitten omaksuisi pahuutta itseensä, kun sitä näkevät?
Tuskin kyseisen yh:nlapset muutamassa viikossa lomaillessaan isänsä kotimaassa imevät itseensä kaiken sen paskan, mitä siellä on. On varmasti hyviäkin asoita mitä siellä opitaan ja nähdään. Niin kuin pahojakin, mutta pahuutta on joka puolella maailmaa.
Jokainen äiti ja isä kasvattaa lapsensa niin kuin haluaa ja parhaakseen näkee. Tuskin sitä tarvitsee kenekään kauheasti arvostella tai että kenellekään tarvitsisi puolustautua. =o) - ...:)
mustan vaimo kirjoitti:
Kyllä se on niin että jos sä et kasvata lapsiasi, katso lapsiesi perään ja ole tietoinen missä mennään. Ja oikeasti touhua ja ole kiinnostunut lapsesi menemisistä ja tekemisistä, niin noihin jengeihin eksyy myös ihan suomalaisiakin lapsia ei vain monikultuurisia. Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajat voidakseen hyvin!
Mulla itsellä on mies afrikasta ja käydään siellä tapaamassa miehen sukua ja muutenkin hyvä nähdä millaista on elämä siellä. En nää mitään pahaa siinä, että lapsi tuntee isänsä suvun, maan ja kulttuuria. Isä on kyllä meidän perheessä aktiivisesti mukana. Eli en ole yh. Me elämme suomessa ja elämme tällä opittujen tapojen mukaan ja lakien.
Mielestäni on hyvä nähdä muutakin maailmaa ja kultuuria, kuin vaan tätä yli arvostettua suomalaisuutta ja miten tällä eletään. Kuten kännisiä melkeen joka puistonpenkillä ja naapurissa onkö tämä sitä 100% ihanaa suomalaisuutta??;o)
Monet asiat ovat kummiskin erittäin hyvin meillä tällä ja voin sanoa että suomen arvostus minulla itselläni nousi huimasti afrikan matkan jälkeen. Näkee sen oman maan kuinka tärkeä onkaan ja kuinka asiat toimivat, on puhdasta ym...
Matkusteleehan monet suomalaisetkin pitkin maailmaa nähdäkseen muutakin, kuin vaan suomen mannerta ja kultuuria. Miten heidän lapset eivät siellä sitten omaksuisi pahuutta itseensä, kun sitä näkevät?
Tuskin kyseisen yh:nlapset muutamassa viikossa lomaillessaan isänsä kotimaassa imevät itseensä kaiken sen paskan, mitä siellä on. On varmasti hyviäkin asoita mitä siellä opitaan ja nähdään. Niin kuin pahojakin, mutta pahuutta on joka puolella maailmaa.
Jokainen äiti ja isä kasvattaa lapsensa niin kuin haluaa ja parhaakseen näkee. Tuskin sitä tarvitsee kenekään kauheasti arvostella tai että kenellekään tarvitsisi puolustautua. =o)Kun näköjään puhut samasta asiasta. annoin vaan esimerkin havalistaakseni, ettei tarvitse aina toisa rotua mollata, että onglemia on täälläkin, siitä riippumatta, onko ulkomaalainen puoliso vai ei.
mistä me myös tiedetään onko ko. tapauksen lapsella yh-äiti???? hän kun sanoi vaan, että äiti ei herättänyt.
voihan vaikka olla, että kyseisen naisen aviomies oli matkoilla tai tekisi jotain työtä jossa matkustelee ja olisi ollut paikalla.? - ...
...:) kirjoitti:
Kun näköjään puhut samasta asiasta. annoin vaan esimerkin havalistaakseni, ettei tarvitse aina toisa rotua mollata, että onglemia on täälläkin, siitä riippumatta, onko ulkomaalainen puoliso vai ei.
mistä me myös tiedetään onko ko. tapauksen lapsella yh-äiti???? hän kun sanoi vaan, että äiti ei herättänyt.
voihan vaikka olla, että kyseisen naisen aviomies oli matkoilla tai tekisi jotain työtä jossa matkustelee ja olisi ollut paikalla.?olen iloinen, että sinulla on asiat noin hyvin, kaikilla ei ole.
En arvostele siitä äitejä.Tai ykssinhuoltajia.tiedän myöskin, ettei ketään voi pakottaa rakastamaan ketään.
Ja jos mieheni haluaa minut jättää, hän on siihen täysin vapaa. Miksi kitisisin? - ::)
mustan vaimo kirjoitti:
Kyllä se on niin että jos sä et kasvata lapsiasi, katso lapsiesi perään ja ole tietoinen missä mennään. Ja oikeasti touhua ja ole kiinnostunut lapsesi menemisistä ja tekemisistä, niin noihin jengeihin eksyy myös ihan suomalaisiakin lapsia ei vain monikultuurisia. Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajat voidakseen hyvin!
Jokainen äiti ja isä kasvattaa lapsensa niin kuin haluaa ja parhaakseen näkee. Tuskin sitä tarvitsee kenekään kauheasti arvostella tai että kenellekään tarvitsisi puolustautua. =o)se oli väärin ilmaistu, minulta , se, että minä en hyväksyisi mieheltäni jne.. kirjoitin kiireessä.( ja kuulostaa mahtipontiselta) olisi ollut parempi ilmaista,että en hyväksyisi moraalisesti sellaista käytöstä keltään mieheltä, mutta minä en sille mitään voi ja että minua hävettäisi en jälkeen kutsua itseäni isäksi kellekään, jos olisin ko. mies tai edes mieheksi. Mutta valitettavasti miehillä on välillä ihan erilainen moraali ja sitten tulee tällaisia ongelmia.
Tarkoitin myös sanoa, että ei ole rodusta kiinni, onko mies luonteeltaan tällainen. Sitäpaisti on hyvä, että edes vähän saadaan syntyvyyttä suomeen.Vaikkakin kurjaa, jos se tapahtuu tällä tavalla.Uskoisin myös, että edes jotkin ulkomaalaiset miehet pitäsivät jollain tavalla yhetyttä lapsiinsa, vaikka eivät vaimostaan enää välittäisikään, ja samaa pätee suomalaisiin, mutta sitten on valitettavasti niitä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa, sekä suomalaisia, että muunmaalaisia.Ja se on häpeä heille, ei vaimoille tai äideille.
ja muuten tästä tekstistä olen samaa mieltä, ja kiva, että saa lukea tällaistakin, ettei aina niitä , että mustat ja ties minkämaalaiset tekivät sitä ja tätä negatiivista. Ja suomalaiset ei sitten ollenkaan tee koskaan mitään!( Väärää, väärin) - :)))
siis anteeksi kirjoitusvirheeni
Vain alkoi huvittaa koominen tilanne, että samanaikaan kuin ulkkismieheni kauhisteli suomalaista alkoholin käyttötapaa, niin samaan aikaan suomalaiset kauhistelevat pelkästään jonkun ihonväriä ja rotua ja leimaavat heti ties millaiseksi.
Tarkoitukseni oli sanoa, että samanlaisia onglemia löytyy siitä huolimatta, minkä rotuinen tai mitä kansallisuutta sattuu olemaan.
ja että osa suomalaisita miehistä ei todellakaan ole yhtään sen parempia, kun aina täällä hehkuttavat itseään.
ei myöskään ollut tarkoitus syyllistää tai arvostella yh-äitejä. Eikä tässäkään tapauksessa, voi välttämättä tietää oliko kyseessä yh-äiti, yleensähän kai äideillä muutenkin on tapana herättää lapset?
Täytyy vaan toivoa ettei sellainen olisi ko. äidiltä toistuvaa käytöstä.
Piti vaan sanoa, että ennnenkuin kukaan alkaa kaueasti haukkumaan ja arvostelemaan toisia, olisi ensimmäiseksi syytä aloittaa itsestään ja myös osan suomalaisita katsottava peiliin, etteivät hauku muita samoista asioista, joihin itse syyllistyvät.
Esim. ulkomaalaisilla on niin ja niin monia naisia ja pettävät naisiaan. Sitten suomalaiset miehet kehuskelevat palstoillan kuinka paljon on taas vaimoa höynäytetty ja miten on oltu salasuhteessa jne edelleen.
Sama pätee väkivaltaisuuteen. Varmasti osa minkämaalaisita miehistä vaan ovat väkivaltaisia, ovat sitten afrikasta, tai ruotsista, suomesta, jenkeistä jne.. sekään ei ole mielestäni kansallisuudesta tai ihonväristä kiinni, vaan lähinnä miehen persoonallisuudesta, riippumatta siitäkään aina onko hän syntynyt esim. musalimiksi taikka kristityksi tai vaikka buddhalaiseksi, ja myös kasvatuksesta ja malleista mitkä saa. Mutta varmasti on myös miehiä, jotka ovat väkivaltaisia, vaikka kotona ei koskaan olisi nähty väkivaltaa. - Yksinhuoltaja minäkin
mustan vaimo kirjoitti:
Jokainen äiti ja isä kasvattaa lapsensa niin kuin haluaa ja parhaakseen näkee. Tuskin sitä tarvitsee kenekään kauheasti arvostella tai että kenellekään tarvitsisi puolustautua. =o)Nyt kyllä ihmettelen suuresti että millä rahalla yksinhuoltaja matkustelee Afrikkaan lapsiensa kanssa ?
Kun isä asuu Afrikassa , ei ole missään tekemisissä lasten jokapäiväisessä elämässä ,niin miksi sinne Afrikkaan pitää lähteä?
Isä ei tapaa lapsiaan ,ei osallistu kustannuksiin eikä jokapäiväiseen elämään.
Kyllä yksinhuoltajat on vedetty niin tiukoille ettäihmettelen kenellä on varaa matkustella ulkomaita myöden.
Suurin osa heistä tarvitsisi lapsilleen kaverin ,elättäjän ja huoltajan.
Nyt kyllä kirjoitetaan paskaa mikä ei ole totta.
Itse olin ihastunut afrikkalaiseen mieheen ,kun näin hänen kolme mulatti lastansa jotka olivat kuin pikkuapinat ja käyttäytyivät sen mukaisesti niin minun kohdalla se ihastus loppui välittömästi. - yh-äiti
Yksinhuoltaja minäkin kirjoitti:
Nyt kyllä ihmettelen suuresti että millä rahalla yksinhuoltaja matkustelee Afrikkaan lapsiensa kanssa ?
Kun isä asuu Afrikassa , ei ole missään tekemisissä lasten jokapäiväisessä elämässä ,niin miksi sinne Afrikkaan pitää lähteä?
Isä ei tapaa lapsiaan ,ei osallistu kustannuksiin eikä jokapäiväiseen elämään.
Kyllä yksinhuoltajat on vedetty niin tiukoille ettäihmettelen kenellä on varaa matkustella ulkomaita myöden.
Suurin osa heistä tarvitsisi lapsilleen kaverin ,elättäjän ja huoltajan.
Nyt kyllä kirjoitetaan paskaa mikä ei ole totta.
Itse olin ihastunut afrikkalaiseen mieheen ,kun näin hänen kolme mulatti lastansa jotka olivat kuin pikkuapinat ja käyttäytyivät sen mukaisesti niin minun kohdalla se ihastus loppui välittömästi.Katsos,jotkut meistä yh-äideistä on töissä! Osaamme säästää vähästäkin, emme tarvitse kaiken maailman hienouksia ja turhuuksia!Eikä ole miestä elätettävänä ja passattavana! ;) En tosiaan ole ainoa, minulla on muutama hyvä ystävä, yh-äitejä myös, jotka säästävät ja reissaavat, miksi ei! Minulla lapsia on useampi, joten ei ole niin halpaa lystiä kuin yhden lasten äideillä,mutta kunhan edes kerran vuodessa pääsemme matkaan, parempi kuin ei mitään. Lasten isästä ei ole kuulunut vuosiin, joten siksi erityisesti käymme hänen kotimaassaan.
- yh:n komppaaja
sulle itseisarvo vai olisko sittenkin tärkeämpää että lapset saa parhaat mahdolliset eväät elämäänsä?Miten lapsi oppii puolustautumaan rasismia ja ennakkoluuloja vastaan, jos ei tiedä isänsä kulttuurista ja kotimaasta mitään? Tässä tapauksessa tieto tuo itsevarmuuttaa ja itsetuntemusta ja antaa "aseita" puolustautua tietämättömyyttä vastaan.
Mieheni kulttuurissa on monia mahtavia asioita, joita toivon lasteni oppivan. Kanssakäymisessä isänsä suvun kanssa lapsemme oppivat vanhempien kunnioituksen, tiiviin ja läheisen perheen merkityksen, vieraanvaraisuuden, sosiaalisuuden ja positiivisen elämänasenteen.
Lapseni ovat puoliksi nigerialaisia kuten Lolakin, ja perimästään ja isästään hyvin ylpeitä. Vaikea ymmärtää, mitä väärää siinä voisi olla. - ...
sulle itseisarvo vai olisko sittenkin tärkeämpää että lapset saa parhaat mahdolliset eväät elämäänsä?Lola on katkera isänsä hylkäämisestä.
Lolaa on kiusattu lapsena ja nuorena ihonvärinsä vuoksi.
Lolalla on huono itsetunto.
Jos Lolan äiti olisi kasvattanut tyttärensä suhtautumaan positiivisesti ja ylpeydellä tummaan perimäänsä, Lolan ongelmat olisivat olleet paljon vähäisemmät. Oman katkeruutensa välittäminen lapselle on aina karhunpalvelus ja lapsi aikuistuessaan maksaa siitä hinnan. Edustivat vanhemmat mitä kulttuuria hyvänsä. yh-äiti kirjoitti:
Lola se onkin oikein "malliesimerkki" JUURI SIITÄ MITEN EI PITÄISI TEHDÄ lapsen kanssa,jolla toinen vanhempi jostain muualta kuin Suomesta!
Miksi minun pitäisi kasvattaa lapseni 100% suomalaisina, koska ei heitä kumminkaan tulla koskaan täysin suomalaisina täällä hyväksymään, ihan vain tumman ihonvärin takia? Mitä he menettävät siinä,että tuntevat isänsä kotimaan?! Tällä tavoin he varmasti saavat PAREMMAT eväät elämään kuin täysin toisen vanhempansa kotimaasta tietämättömät lapset.Lolalla on täysin nigerialainen nimi:
Iyabode Ololade Remilekun Odusoga, kutsumanimenä Lola ja toki nykyään sukunimi on miehen puolelta saatu suomalainen Wallinkoski. Mutta siis nimellisesti Lola on kasvanut nigerialaisena. Miksi? Ehkä äiti oli hullaantunut miehen kulttuurin ja ajatteli nigerialaisen nimen kuulostavan kivalta. No ei sillä väliä, Lola on kuitenkin suomalaiseksi kasvatettu ja kasvanut.
Miksi täällä haukutaan Lolan äiti? Lolan äiti on SUOMALAINEN ja jos Lolan isää ei ole kiinnostanut olla tyttärensä elämässä mukana niin se ei ole Lolan tai hänen äitinsä syy. Lolan äidin on mahdotonta tuoda nigerialaisuutta Lolan elämään, sen pitäisi olla isän tehtävä ja kun ei häntä ole kiinnostanut niin Lola on kasvanut täysin suomalaiseksi enkä ymmärrä miten tämä nyt joitakin näyttää häiritsevän.
Nigeria on myös todella kaukana Suomesta ja sinne on kallista matkustaa. Lolan äidillä on myös kaksi poikaa (aiemmasta liitosta ihan suomalaisen kanssa) ja kolmen lapsen kanssa matka olisi ollut todella kallis ja ei Nigeria vieläkään (saati sitten 1980-luvulla) ole mitenkään turvallinen maa naiselle ja lapsille. Ihan turha syyttää Lolan äitiä siitä, että kasvatti lapsensa suomalaiseksi. Hyvin näyttää tyttö ainakin pärjänneen!
Sama juttuhan on yksinhuoltajilla, joilla lapset ihan suomalaisia. Jos ei lasten isää kiinnosta niin ei se ole äidin velvollisuus alkaa tuputtaa mitään isän juttuja lapsen elämään (varsinkaan jos ei koko ukkoa edes näy maisemissa ja juuri tiedetä hänestä mitään).
Jos tässä joku on syyllinen Lolan kasvatukseen niin se isä. Lolan äitiä sen sijaan ihailen, ollut kolmen lapsen yksinhuoltaja ja kasvattanut lapsensa eikä hylännyt tytärtään kuten mm. Lolan isä teki.
Tässä vielä tuosta Iltalehden jutusta lainauksia Lolan sanoista ja elämästä:
"Nigeriassa asuvan isänsä Leke Odusogan Lola on tavannut vain muutamia kertoja.
Leke muutti Nigeriaan, kun Lola oli vasta puolivuotias.
- Tapasin hänet seuraavan kerran vasta 8-vuotiaana. Sitten menikin 10 vuotta ja olin voittanut Miss Suomi -tittelin, kun kohtasimme jälleen. Siitä saakka olemme tavanneet parin vuoden välein."
"- Monesti lapsena minun piti mennä tapaamaan isääni. Aina hän teki oharit, eikä lupauksistaan huolimatta lähettänytkään lippuja. Nigeriasta minulla ei ollut mitään käsitystä lapsena. En tiennyt, että asuuko siellä heimot savimajassa vai onko paikka rikas."
"- Isäni toimintamalli valkeni vasta tutustuttuani Nigeriaan. Olen aina ollut sitä mieltä, että tyttären tehtävä ei ole pitää yhteyttä isäänsä, vaan päinvastoin. Edelleenkään en osaa ajatella, että minulla on isä. Minulla ei ole isää, vaan meitä on vain äiti ja minä. En tiedä millaista olisi ollut, jos isäni olisi ollut perheeni arjessa mukana."- joskerran...
yh-äiti kirjoitti:
Jo lapseni sanoisi,ettei hän tiennyt asutaanko hänen isän maassaan savimajoissa vai onko siellä ihan vaurauttakin, niin kyllä aika nolona äitinä olisin! ;) Lola on sinulle jonkinlainen ihanne, mutta minä toivon,että lapsistani kasvaa itseään ja muita kunnioittavia ihmisiä,jotka pärjäävät omassa elämässään missä päin maailma sitten haluavatkaan elää.
Eiköhän siellä asematunneleissa sun muissa häärää nämä lapset,joilla ei ole vanhempia,jotka välittävät saati pitävät elämästään huolta, sekä suomalaisia että muun maalaisia. Me emme kuulu tähän porukkaan.Jos kerran luulet tietäväsi että lapsia ei koskaan täällä mukamas hyväksytä suomalaisiksi, miksi olet täällä?Tietoisesti pilaat kersojen tulevaisuuden?
Mene hyvä ihminen toiseen maahan jossa heidät hyväksytään, tee se lapsiesi takia.Muuta lasten isän maahan niin saavat kulttuuria siellä oikein kunnolla ja heidät hyväksytään! - yh-äiti
joskerran... kirjoitti:
Jos kerran luulet tietäväsi että lapsia ei koskaan täällä mukamas hyväksytä suomalaisiksi, miksi olet täällä?Tietoisesti pilaat kersojen tulevaisuuden?
Mene hyvä ihminen toiseen maahan jossa heidät hyväksytään, tee se lapsiesi takia.Muuta lasten isän maahan niin saavat kulttuuria siellä oikein kunnolla ja heidät hyväksytään!Eli meidän pitäisi lähteä "karkuun" valtaväestön mielipiteitä,joita he eivät osaa pitää omina tietoinaan vaan surutta laukovat p***** päin pientenkin lasten naamaa (viimeksi tänään!!) ? En todellakaan haluaisi asua täällä, mutta kuten jo ilmi tuli, olen YKSIHUOLTAJAÄITI ja täällä minulla on mahdollisuus tehdä työtä,jonka ansiosta nykyinen elämäntyylimme on mahdollista. Totta hemmetissä muuttaisin Afrikkaan uudestaan jos pärjäisin siellä yksin useamman lapsen kanssa,mutta ainakaan vielä se ei ole mahdollista, suunnitelmissa kylläkin!
- avuillasi......
yh-äiti kirjoitti:
Eli meidän pitäisi lähteä "karkuun" valtaväestön mielipiteitä,joita he eivät osaa pitää omina tietoinaan vaan surutta laukovat p***** päin pientenkin lasten naamaa (viimeksi tänään!!) ? En todellakaan haluaisi asua täällä, mutta kuten jo ilmi tuli, olen YKSIHUOLTAJAÄITI ja täällä minulla on mahdollisuus tehdä työtä,jonka ansiosta nykyinen elämäntyylimme on mahdollista. Totta hemmetissä muuttaisin Afrikkaan uudestaan jos pärjäisin siellä yksin useamman lapsen kanssa,mutta ainakaan vielä se ei ole mahdollista, suunnitelmissa kylläkin!
Miksi et pärjäisi siellä Afrikassa vaikka oletkin yksinhuoltaja? Miljoonat muut yksin huoltajat kun pärjäävät niin mikset sinäkin? Ja sinullahan on vielä panemattoja avuja mustiin naisiin nähden siellä Afrikassa! Muuta vain sinne.
- yh-äiti
avuillasi...... kirjoitti:
Miksi et pärjäisi siellä Afrikassa vaikka oletkin yksinhuoltaja? Miljoonat muut yksin huoltajat kun pärjäävät niin mikset sinäkin? Ja sinullahan on vielä panemattoja avuja mustiin naisiin nähden siellä Afrikassa! Muuta vain sinne.
Eikös tässä juuri tullut ilmi,että olen yh-äiti,joka haluaa huolehtia lapsistaan parhaani mukaan! Ja kuten jo sanoin, koti Afrikassa on suunnitelmissani. Mitä se sinua noin häiritsee, "mokulasten" yh-äiti käy työssä ja huolehtii elämästään ja lapsistaan, onko se sinulle jotenkin vieras käsitys...
- kallista....,
yh-äiti kirjoitti:
Eikös tässä juuri tullut ilmi,että olen yh-äiti,joka haluaa huolehtia lapsistaan parhaani mukaan! Ja kuten jo sanoin, koti Afrikassa on suunnitelmissani. Mitä se sinua noin häiritsee, "mokulasten" yh-äiti käy työssä ja huolehtii elämästään ja lapsistaan, onko se sinulle jotenkin vieras käsitys...
Kyllä Moku-Lapsien kuuluu kasvaa Isiensä maassa ja heidän kustantaminaan. Nämä AU lapsien kasvattaminen kun maksaa niin huikeasti Suomen yhteiskunnalle! Vaikka kuinka kävisit siivoilemassa niin sinun osuutesi on minimaalinen normaaliperheiten taloudellisista panostuksista lastesi ja yhteiskunnan eteen! Mielestäni olisi otettava uudelleen käyttöön aikoinaan ollut laki ja asetus jossa lastensa huoltovelvotteita pakoilevat määrätään Pakkotyöhön! Siispä muuta Afrikkaan! Huolehtikoon Afrikkalaiset omistaan. ps.Myös suomaliset Lusmut edesvastuuseen!
- yh-äiti
kallista...., kirjoitti:
Kyllä Moku-Lapsien kuuluu kasvaa Isiensä maassa ja heidän kustantaminaan. Nämä AU lapsien kasvattaminen kun maksaa niin huikeasti Suomen yhteiskunnalle! Vaikka kuinka kävisit siivoilemassa niin sinun osuutesi on minimaalinen normaaliperheiten taloudellisista panostuksista lastesi ja yhteiskunnan eteen! Mielestäni olisi otettava uudelleen käyttöön aikoinaan ollut laki ja asetus jossa lastensa huoltovelvotteita pakoilevat määrätään Pakkotyöhön! Siispä muuta Afrikkaan! Huolehtikoon Afrikkalaiset omistaan. ps.Myös suomaliset Lusmut edesvastuuseen!
onpas erikoisia ajatuksia ja määritteitä,mutta elä sinä ihan rauhassa mielipiteittesi kanssa. Kaikki kunnia siivoojille,mutta niitä töitä tein opiskelujen ohessa ihan tarpeeksi, nyt ihan toisissa hommissa. Heh, kuten näkyy, aivan hirmu kiire töissä kun täällä turhia höpisen! ;)
- joku vaan
kallista...., kirjoitti:
säkin hukkuisit paskaan ilman siivoojia! Että älä sä aliarvostele muiden töitä!!! Ps; En ole siivooja.
- hukko
joku vaan kirjoitti:
säkin hukkuisit paskaan ilman siivoojia! Että älä sä aliarvostele muiden töitä!!! Ps; En ole siivooja.
mina ei hukku paska siivoiste,
- tasokastaaaaa
Ja näitä ongelmalapsia on siis vain moku-perheissä ja yksinhuoltajilla? Älytön päänavaus tämäkin taas.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212352
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4292193Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981190Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141003- 45839
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16827Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109796Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.228727Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167727