Ihmiset ovat väsyneitä

Osmi

Kun nyt tätä ystävyyskeskustelua pidetään yllä,olisi minullakin oma kantani tässä.Minä väitän,että nykyään ei jakseta olla ystäviä kenenkään kanssa,kun ollaan niin väsyneitä,minäkään en jaksa olla kenenkään kanssa,ei vaan riitä energiaa,kun ensin olet töissä,sitten kotityöt,kaupassakäynti,harrastus,miten sitä sitten vielä jaksaisi kavereita?Nyky-elämä on väsyttävää..

5

382

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisssu

Oho!? Oletkohan lievästi masentunut!? Psyykkistä väsymystä..

Itselläni on kyllä nuo samat päivärutiinit, mutta ystäviä tarvitsen juuri siihen jaksamiseen. Ystäviltä minä sitä energiaa ammennan. Saatan olla fyysisesti väsynyt, mutta kun olen tavanut ystäviäni olen mieleltäni virkistynyt:)

• Osmi

Ehkä olenkin masentunut,oikeastaan en niin vähääkään,äitini kuoli kesäkuussa..onko siinä jotain väärää,jos en vain jaksa kuunnella muita ihmisiä ja olla heidän kanssaan??se on minun valintani,sinä ehkä tulet energiseksi ystävistä,minä en.

• Lisssu

Ei ollut tarkoitus olla mitenkään hyökkäävä, mutta kyllä minä huolestuisin läheisestäni, mikäli hän vetäytyisi kuoreensa täysin...:(

Sanoit ettet jaksa kuunnella ystäviäsi, mutta entä jos Sinulla on tarve puhua jonkun kanssa, varinkin kun tuollaisia ikäviä asioita on sattunut.

Ystävyyteen kuuluu myös vaikeat ajat, ei se ole vaan sitä "jeejee-kaikki-on-tosi-hyvin-pidetään-hauskaa". Oikean ystävän edessä ei tarvitse olla "pirteänä" jos on paha olla.

Tarkoitin vain, että itse tunnen piristyväni juuri siitä, että saan purkaa itseäni ystävilleni! Ilot tuntuvat suuremmilta ja surut siedettävimmiltä kun ne jakaa jonkun kanssa:) aina asian ei tarvitse olla edes ihmeellinen, aivan arkipäiväinen asiakin on kiva kertoa jollekin...

• evita

Kyllä tuota väsymystä näkee hyvin paljon. Ihmisillä on niin paljon työtä ja harrastuksia, että ystäville tai edes oman perheen ihmissuhteille ei jää aikaa. Tuon näkee silloinkin, jos yrittää saada jotain porukkaa kokoon, millään ei tahdo löytyä yhteistä aikaa. Minä kyllä piristyn ystävien tapaamisesta ja pidän heitä tärkeinä, mutta usein joudun toteamaan, että tänään en jaksa, enkä tällä viikolla, mutta sitten joskus.

• Lisssu

Loppujen lopuksihan kaikki on kiinni omista priorisoinneista. Ok, työtä on tehtävä, jotta saa leipänsä, mutta onko sille annettava kaikkensa, ettei elämässä jaksa mitään muuta...?

Mikä elämässä loppujen lopuksi on tärkeää!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      340
      5741
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      76
      5209
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4276
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3911
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      47
      3609
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      155
      3338
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      100
      3144
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      31
      2875
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2259
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49