kaasujääkaapin korjaus

harri

Mitäs luulette voiko tai kannattaako korjata kaasujääkaappia, jossa liekki kyllä palaa, mutta kaappi ei kylmene. Voiko olla muuta vikaa, kuin että 'freonit' ovat karanneet? Paljonkohan freonittaminen mahtaa maksaa?

10

5086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari

Hei
      Kaasujääkapeissa (ainakin ennenmuinoin) käytetään kylmäaineena muistaakseni ammoniakkia ja vettä.

Kun kaappi seisoo käyttämättömänä pitkään, kerrostuvat vesi ja ammoniakki. Kun näin käy, ei höyrystymisprosessi toimi.

Apuna tähän toimii kaapin ravistus, heiluttele kaappia aika voimakkaasti niin että mainitut aineet sekoittuvat ja sytytä liekki uudestaan.

Tätä tekstiä lukiessa tulee mieleen että tämä on älytön feikki...mut totta tämä kuitenkin on.

• harri

Heh, todellakin ravistelin ja pyörittelin kaappi hetkisen ja toden totta kaappi kylmenee taas.

Kiitos suuresti vinkistä.

• Kari
        harri kirjoitti:

Heh, todellakin ravistelin ja pyörittelin kaappi hetkisen ja toden totta kaappi kylmenee taas.

Kiitos suuresti vinkistä.

Onpa kiva olla joskus hyödyksi, tuntuu ihan mukavalta!

• ja kuinka ollakkaan

ammoniakit tuli ulos. melkoinen tilanne, etten sanoisi. putken syöpymisestä lienee kyse. tietääkö kukaan onko korjattavissa. onko kellään vastavia kokemuksia?

• Anonyymi

Ei syty!!

• Anonyymi

Jos syttyy vaivalloisesti ja liekki kumminkin palaa mutta ei kylmenee kaappi kunnolla niin vaihdattakaa poltin ensin.
      Minulla oli vaikeuksia saada syttymään ja kun syttyi niin kaappi ei kylmentynyt.
      Vaihdoin itse polttimen (ei saisi itse vaihtaa!) niin kyllä toimii hienosti kaappi.
      Kun irroitun polttimen niin naputtelin kaasuputkea ruuvarin kahvalla ja imurilla imin putken päästä, sieltä tuli sellaista mustaa ruostehilettä.
      Paras olisi jos saa kaapin puoleltakin putken irti ja puhaltaa paineilmalla putken puhtaaksi tai vaihtaa koko putken uuteen.
      Paras keino

• Anonyymi

Kaikista kriittisin kohta on kuitenkin suutinprikka, joka tukkiutuu usein putkistosta irtoavasta ruostehileestä ja roskasta. Mutta jos teettää asiantuntijalla uuden syöttöputken nikkeli-kupari-seoksesta ja vielä vaihtaa suutinprikan ja puhdistaa polttimen, on jääkaapin toimiminen 99,9% taattu. Itse ei niitä saa tehdä, koska sen jälkeen ei ole syytä ihmisten ilmoille syystä, että jos vaunu kuitenkin syttyy, niin vakuutusyhtiö syyttää tekijää vahingosta ja siirtää vastuun tekijälle, jos ei ole näyttää huoltokuittia. Hommanahan se on varsin yksinkertainen, mutta monille aivan ylivoimainen homma jo pelkästään oikeiden työkalujen puutteen ja tietämättämyyden vuoksi.

• Anonyymi

Meidän Dometic kun koittaa sytyttää ,niin ei kuulu naksutusta.
      Sytytin ei ole se itse räpsyteltävä mallin.

Olisiko sytyttäjä vialla?
      Kiva kun vaihdettiin autoa , ja myyjä oli laittanut pöydälle , että on kaasulaitteet tarkastettu, mm jääkaappi.
      Oli eka reissu autolla, ei toiminut.
      Arkipäivä otettava myyjään yhteys , tosin sähköposteihin ei vastaa.

• Anonyymi

Tyypillistä toimintaa myyjältä.
        Se että vaikka jääkaappi syttyy niin ei voi sanoa että myös jääkaapin toimivuus on testattu. Ei pelkkä sytytys riitä toiminnan tarkistamiseksi, se täytyisi myös kylmetä.
        Näin kävi meille, myyjä sanoi että kaasulaitteet on testattu ja heti jo matkalla kotiin kun laitoimme eväitä jääkaappiin niin kaappi ei kylmentynyt, +10 saakka jaksoi viilentyä ja tämä testattiin useamman kerran jälkeenkin päin.
        Ei ole luottamista myyjien puheisiin.

• Anonyymi

Kyllä se -88 mallin Upo mobilife lähti vielä pelittämään kun poltinpään vaihtoi
      amattimies ja tarkasti sytytinpään etäisyyden kaasusuuttimesta.
      Onhan se heikkotehoinen, mutta kun laittaa jo edellisenä päivänä päälle, niin
      saa tavarat varmasti kylmään kaappiin tai jopa pakkaslokeroon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      45
      1399
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1295
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      953
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      75
      838
    5. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      185
      830
    6. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      10
      822
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      801
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      781
    9. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      710
    10. Mitä ajattelet yleensä

Kun näet kaivattusi?
      Ikävä
      50
      705
    Aihe