kaasujääkaapin korjaus

harri

Mitäs luulette voiko tai kannattaako korjata kaasujääkaappia, jossa liekki kyllä palaa, mutta kaappi ei kylmene. Voiko olla muuta vikaa, kuin että 'freonit' ovat karanneet? Paljonkohan freonittaminen mahtaa maksaa?

10

5809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari

Hei
      Kaasujääkapeissa (ainakin ennenmuinoin) käytetään kylmäaineena muistaakseni ammoniakkia ja vettä.

Kun kaappi seisoo käyttämättömänä pitkään, kerrostuvat vesi ja ammoniakki. Kun näin käy, ei höyrystymisprosessi toimi.

Apuna tähän toimii kaapin ravistus, heiluttele kaappia aika voimakkaasti niin että mainitut aineet sekoittuvat ja sytytä liekki uudestaan.

Tätä tekstiä lukiessa tulee mieleen että tämä on älytön feikki...mut totta tämä kuitenkin on.

• harri

Heh, todellakin ravistelin ja pyörittelin kaappi hetkisen ja toden totta kaappi kylmenee taas.

Kiitos suuresti vinkistä.

• Kari
        harri kirjoitti:

Heh, todellakin ravistelin ja pyörittelin kaappi hetkisen ja toden totta kaappi kylmenee taas.

Kiitos suuresti vinkistä.

Onpa kiva olla joskus hyödyksi, tuntuu ihan mukavalta!

• ja kuinka ollakkaan

ammoniakit tuli ulos. melkoinen tilanne, etten sanoisi. putken syöpymisestä lienee kyse. tietääkö kukaan onko korjattavissa. onko kellään vastavia kokemuksia?

• Anonyymi

Ei syty!!

• Anonyymi

Jos syttyy vaivalloisesti ja liekki kumminkin palaa mutta ei kylmenee kaappi kunnolla niin vaihdattakaa poltin ensin.
      Minulla oli vaikeuksia saada syttymään ja kun syttyi niin kaappi ei kylmentynyt.
      Vaihdoin itse polttimen (ei saisi itse vaihtaa!) niin kyllä toimii hienosti kaappi.
      Kun irroitun polttimen niin naputtelin kaasuputkea ruuvarin kahvalla ja imurilla imin putken päästä, sieltä tuli sellaista mustaa ruostehilettä.
      Paras olisi jos saa kaapin puoleltakin putken irti ja puhaltaa paineilmalla putken puhtaaksi tai vaihtaa koko putken uuteen.
      Paras keino

• Anonyymi

Kaikista kriittisin kohta on kuitenkin suutinprikka, joka tukkiutuu usein putkistosta irtoavasta ruostehileestä ja roskasta. Mutta jos teettää asiantuntijalla uuden syöttöputken nikkeli-kupari-seoksesta ja vielä vaihtaa suutinprikan ja puhdistaa polttimen, on jääkaapin toimiminen 99,9% taattu. Itse ei niitä saa tehdä, koska sen jälkeen ei ole syytä ihmisten ilmoille syystä, että jos vaunu kuitenkin syttyy, niin vakuutusyhtiö syyttää tekijää vahingosta ja siirtää vastuun tekijälle, jos ei ole näyttää huoltokuittia. Hommanahan se on varsin yksinkertainen, mutta monille aivan ylivoimainen homma jo pelkästään oikeiden työkalujen puutteen ja tietämättämyyden vuoksi.

• Anonyymi

Meidän Dometic kun koittaa sytyttää ,niin ei kuulu naksutusta.
      Sytytin ei ole se itse räpsyteltävä mallin.

Olisiko sytyttäjä vialla?
      Kiva kun vaihdettiin autoa , ja myyjä oli laittanut pöydälle , että on kaasulaitteet tarkastettu, mm jääkaappi.
      Oli eka reissu autolla, ei toiminut.
      Arkipäivä otettava myyjään yhteys , tosin sähköposteihin ei vastaa.

• Anonyymi

Tyypillistä toimintaa myyjältä.
        Se että vaikka jääkaappi syttyy niin ei voi sanoa että myös jääkaapin toimivuus on testattu. Ei pelkkä sytytys riitä toiminnan tarkistamiseksi, se täytyisi myös kylmetä.
        Näin kävi meille, myyjä sanoi että kaasulaitteet on testattu ja heti jo matkalla kotiin kun laitoimme eväitä jääkaappiin niin kaappi ei kylmentynyt, +10 saakka jaksoi viilentyä ja tämä testattiin useamman kerran jälkeenkin päin.
        Ei ole luottamista myyjien puheisiin.

• Anonyymi

Kyllä se -88 mallin Upo mobilife lähti vielä pelittämään kun poltinpään vaihtoi
      amattimies ja tarkasti sytytinpään etäisyyden kaasusuuttimesta.
      Onhan se heikkotehoinen, mutta kun laittaa jo edellisenä päivänä päälle, niin
      saa tavarat varmasti kylmään kaappiin tai jopa pakkaslokeroon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      60
      3332
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      1114
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      940
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      21
      927
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      800
    6. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      734
    7. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      709
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      28
      704
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      647
    10. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      29
      643
    Aihe