Korvaruston tulehdus?

Sanni

Otin noin viikko sitten lävistyksen korvan rusto-osaan. Pari ekaa päivää se oli arka enkä pystynyt nukkumaan sen korvan päällä, mutta kolmantena yönä ei enää ollut arkuutta. Nyt arkuus kumminkin palasi??? Reikä ei kyllä punoita tai näytä muuten tulehtuneelta. Kudosnestettäkään ei tule paljon.

Ja vielä siitä korun pyörittelystä. Koru on tosi jäykkä ja muutenkin kosketusherkkä joten voinko odottaa pari viikkoa ennen kuin alan pyöritellä korua suihkussa. Suihkutan kyllä runsaalla vedellä.

10

2469

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemus

on erittäin todennäköstä et parantumisen aikana mennään ylä ja alamäkeä. ite otin melkein 2kk sitte korvan rustoon lävistyksen ja vieläkään ei o ´parantunu täysin.
      ite alotin ton pyörittelyn just jotain viikon, kahden jälkee, sitä enne se sattu niin saatanasti ettei viittiny itseensä kiduttaa :D
      käytä suihkus kuumaa vettä (niin kuumaa ku vaa kestät) ja vaiks kerran päiväs (tai vaiks kerran joka toinen päivä) suihki siihen mietoa haavanpuhdistusainetta. yritä pikkusen liikuttaa koruu sillee et sitä pääsis haavaan sisälle kans.. =)
      rustolävistykset o hankalia mut ajan kanssa ne sit paranee...

• pia

juu mulla kesti kans varmaan jotai pari kuukautta ja yliki et parani kunnolla. kannattaa kyl just yrittää vaik suihkus vedellä puhdistaa sitä ettei sinne mee mitään likaa.

• Minsku

..parantua. mulla meni suunnilleen vuosi et rusto ei ollu enää kipee. nykyäänkin otan aina korun pois joka yö, ettei se paina (jos painaa, rusto tulehtuu mulla aika helposti). mulla on ollu muutaman vuoden se läväri, joten ei mee heti umpeen, voi olla useemmanki päivän ilman korua, tosin en malta olla, on se hienon näkönen. =)

• aafa

jos sä otat sen joka ilta pois ni onks sul rengas vai tappi siinä?

ku itellä tuottaa aina ongelmaa saada renkaan pallo takas paikalle.. :(

• Minsku
        aafa kirjoitti:

jos sä otat sen joka ilta pois ni onks sul rengas vai tappi siinä?

ku itellä tuottaa aina ongelmaa saada renkaan pallo takas paikalle.. :(

..ihan tavallinen korvis. oon huomannu ite rankaat hankalaks, en tykkää niistä missään korun muodossa. sellanen tosin ei ehkä painais, siis jos on pieni rengas rustossa? ei tarttis aina ottaa pois?

• Pojkke
        Minsku kirjoitti:

..ihan tavallinen korvis. oon huomannu ite rankaat hankalaks, en tykkää niistä missään korun muodossa. sellanen tosin ei ehkä painais, siis jos on pieni rengas rustossa? ei tarttis aina ottaa pois?

on ollut pieni titaanirengas vuosia enkä oo ikinä ottanut pois. Ei haittaa kyllä yhtään.

• Spertti
        Pojkke kirjoitti:

on ollut pieni titaanirengas vuosia enkä oo ikinä ottanut pois. Ei haittaa kyllä yhtään.

Mulla on kans ollut korvan sisärustossa rengas lähes 10v enkä koskaan ole pois ottanut. Parantuminen kesti varmaan 8kk ja ensimmäisinä vuosina oli arkana pari kertaa vuodessa. Nykyisin en edes muista että rengas on tuossa paikassa, ei häiritse millään tavalla.

• ...
        Spertti kirjoitti:

Mulla on kans ollut korvan sisärustossa rengas lähes 10v enkä koskaan ole pois ottanut. Parantuminen kesti varmaan 8kk ja ensimmäisinä vuosina oli arkana pari kertaa vuodessa. Nykyisin en edes muista että rengas on tuossa paikassa, ei häiritse millään tavalla.

ollut tuolla rustossa läväri n. 10 v ja pari eka vuotta kipeyty vähän väliä. Vieläkin saattaa joskus olla vähän kipee, jos vaikka nukkuu jotenkin silleen, et se koru menee huonoon asentoon. Mulla myös rengas. Mutta kyllähän nuo yleensä aika kauan kestää parantua kokonaan.

• Jenny
        ... kirjoitti:

ollut tuolla rustossa läväri n. 10 v ja pari eka vuotta kipeyty vähän väliä. Vieläkin saattaa joskus olla vähän kipee, jos vaikka nukkuu jotenkin silleen, et se koru menee huonoon asentoon. Mulla myös rengas. Mutta kyllähän nuo yleensä aika kauan kestää parantua kokonaan.

Mulla on muutama reikä rustossa. kolme rengasta. ja yks tavallinen jonka otin pari päivää sitten. mulla ne ei ole kipeitä oikeestaan yhtään. Yhteen niistä tulee sellainen patti, mutta se lähtee sitten pois. En voisi kuvitella itseäni ilman reikiäni. Mulla on 12 *hymy*. On ne vaan niin hienoja. Nyt harkitsen ottavani kieleen, 2huuleen,traguksen,keskelle rustoon ja kulmaan. Rustossa ensimäiset reiät on ollut pari vuotta.

• bansku

lääkäriltä antibioottikuuri, sillä paranee jos ei muulla =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7726
    2. 108
      5921
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2918
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2046
    Aihe