Miksi

väsyttää

mieheni käyttäytyy vuodesta toiseen joka tilanteessa samalla, usein ärsyttävällä tavalla ja onko se vain minun ongelmani eikä hänen? Vai onko se ongelma, että minä olen muuttunut, tai pikemminkin alkanut ilmaista enemmän itseäni ja sitä mitä todella tahdon, ajattelematta kaikenaikaa mieheni ja perheeni hyvinvointia? Ottaa päähän, kun käyn töissä ja toimin perheen yleiskoneena vuodesta toiseen, vaikka ihan tosissani olen puhunut miehelleni, että voisi "automaattisesti" osallistua esim. ruuanlaittoon, ilman tarkkoja ohjeita, kehotusta jne.

5

529

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleiskone

Niinhän se usein käy. Ensin aluksi voi mies jopa tehdäkin ruokaa tms. ilman pyytämistä. Mutta kun suhde vakiintuu ja hommat menee tuttua rataa, ei heiltä yleensä enää kannata odottaa mitään. Äiti on kai kasvattanut sellaisikis, että nämä hommat on naisten, vaikka maailma muuttuu. Miesten töitä kotona ei kaikilla ole juuri mitään. Siitä vaan sohvalle, lenkille, salille, pubiin, jne. Kannattaa heti alusta alkaen opettaa mieskin osallistumaan kotitöihin, jos muuta raskaampaa pakollista ei ole, jonka takia naisen pitäis jaksaa tehdä ne kotihommat. Miehet ovat fiksuja, jos huomaavat, ettei nainen ole yleiskone. Moniko sellaisen kanssa haluaa seurustella. Niinpä niin. Maailma muuttuu ESKOSENI.Voihan tietty olla tosenkinlaisia tapauksia, mutta miun kohdalle ei oo tullunna vielä....

• väsyttää

alusta asti mieheni osasikin kotityöt oikein hyvin, etenkin siivouksen hoiti kunnialla, pesi lattiat ja vessanpöntön, monesti teki ruokaakin. Sen jälkeen kun työkiireet alkoivat (oma firma) ja kestivät vuosia, unohtuivat kaikki kotihommat tyystin. Silloin olin itse kotona lasten kanssa ja hoidin kotityöt luonnollisesti itse, kun miestäkään ei kotona koskaan näkynyt.

Taitaa olla väärä vaihde jäänyt päälle. Viimeksi tänään sain kuulla, että hän keskittyy "tärkeämpiin" töihin, joten siksi mukamas kotityöt kuuluvat minulle! Voisinhan minäkin työpaikallani viihtyä vaikka läpi yön ja keskittyä tärkeämpiin töihin kuin kotityöt. Saanhan jopa enemmän palkkaakin kuin mieheni! On vain kiva tulla katsomaan lapsia välillä kotiin ja mieluiten tekisin visiittini siistiin kotiin... Niinpä niin.

Onkohan kukaan eronnut sen takia, ettei yksinkertaisesti enää huvita jynssätä vessanpönttöä yksin, vaikka perheen kaikki jäsenet käyvät kakalla? Vanhin lapsemme osaa jo siivota paremmin kuin mieheni, mutta hänkin kyselee miksei isän tarvitse siivota... Yritä siinä selittää, että isä on laiska eikä siivoa. Voi tytärkin sanoa pian, ettei hänkään siivoa, koska alkaa laiskaksi. Todella mahtavaa esimerkkiä näytämme myös jälkikasvulle siis.

• Vanha vaimo

Miehen koulutus pitää aloittaa, kun hän on rakastunut. Ei hän enää halua tehdä mitään, kun olet hänet ja perheesi pilalle passannut. Tuttu tilanne!

• ValkoinenKupla

Moi!
      Ihan kokemuksesta sanoisin että eipä ne miehet juuri automaattisesti mitään tee ja jos totta puhutaan niin jos tekisivät on syytä olla ehkä huolissaan;
      exäni touhusi kaikia huushollihommia ihan ahdistukseen asti, musta se ei ollut enää kivaa.
      No selvisi psykiatrin tutkimuksissa sitten myöhemmin että äijä on psykopaatti, NO tätä EI voi yleistää mutta ole tyytyväinen tilanteeseesi ja jätä kylmästi itse vain se hössääminen vähemmäksi.
      Se että äijää alkaa häiritä joku juttu esim tiskivuori tai likainen lattia on paras keino herättelyyn.
      Jos toinen kommentoi että "et sitten ole siivonnut" voit sanoa siivoa ite tai hanki kotipalvelua.
      Lue John Grayn kirja Marsista ja Venuksesta niin ymmärrät äijääsi ehkä vähän paremmin ja etenkin sitä miksei hän tee mitään automaattisesti; hän ei yksinkertaisesti osaa!
      Onnea matkaan!

• väsyttää

monta lasta meillä on, ettei rahat ihan kotipalveluun riitä.

Minulla on ilo tuntea yksi nuori mies, joka tulisi tekemään kotitöiden lisäksi ns. miesten töitä (esim. leikkaamaan ruohon, joka mieheni mielestä on kauniimpi kun se oiekin rehottaa). Tästä ajatuksesta mieheni ei pidä laisinkaan! Kyllähän hän nyt yhden nurmikon leikkaa ainakin kerran kesässä! Juuri tuo piirre ärsyttää, että hänen mielestään HÄN on juuri oikeassa siinä, että ruoho pitää leikata korkeintaan kaksi kertaa kesässä vaikka mielestäni todellinen tarve on paljon suurempi.

Ilmeisesti mieheni itsetunto ei kestäisi sitä, että joku miespuolinen tulisi tekemään meille mitään NAISTEN töitä. Ja siksi minusta tuntuu päivä päivältä enemmän, että olen nainut pahimman laatuisen sovinistin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe