Jaahas, ajattelin nyt pääni puhki mietittyäni ja muutaman tutun kanssa keskusteltuani, kysyä ulkopuolisten neuvoja. Eli tilanteeni on se, että olen ihastunut/rakastunut ulkomaalaiseen(yhdysvaltalainen) mieheen, joka myös asuu ulkomailla. Tunteistani olen varma, mutta nyt on kuitenkin edessä suuren ratkaisun paikka. Tarkoitus olisi nimittäin ihan lähitulevaisuudessa muuttaa hänen luokseen ulkomaille, koska hänellä on hyvä työpaikka nykyisessä kotimaassaan ja hän ei ole aikeissa lähteä.olen kyllä käynyt hänen luonaan siellä ja viihdyin ainakin viimeksi pari kuukautta ihan ok. Minua ei suomeen periaatteessa sido mikään...paitsi läheiset ihmiset joita varmasti tulee ikävä. Mua pelottaa tulevaisuus älyttömästi koska en välttämättä haluaisi lähteä suomesta ja mietinkin että jos olen ulkomaalaisen miehen kanssa niin voinko koskaan palatakaan suomeen jos alamme perustamaan perhettä jossakin vaiheessa jne.
Läheiseni ovat lähdöstäni kauhuissaan, eikä kukaan tunnu tukevan päätöstäni. Ehkä juuri siksi olen niin epävarma. Ajatukseni ovat aivan sekaisin ja ottaisin mielelläni ajatuksia aiheesta vastaan. Myös kokemuksia olisi mukava kuulla.
Vaikea päätös
6
801
Vastaukset
- 3:n äiti
Anna pienen pieni tila kokemuksille ratkaisua tehdessäsi, sillä kokemuksen syvällä rintaäänellä
puhujat eivät ole Sinä ja Hän!
Huomaan sinun olevan epävarma, mikä varmasti onkin oikeutettua ko. tilanteessa.
Välttämättä se ei tarkoita, että empisit itse!
Mene ja elä se, mikä sinulle on annettu ja
muista, sieltä kulkee myös aina lento kotiinpäin!
Onnea ratkaisullesi :D :D - Lissukka
Älä tee lopullista päätöstä ennenkuin tiedät todella mitä olet tekemässä. Käy kokeilemassa. Muuta hänen luokseen, hanki sieltä työlupa ja töitä ja katso miten asiat lähtevät rullaamaan. Jos koti-ikävä vie voiton siellä olosta niin palaa sitten takaisin Suomeen. On sitä ihmiset hullumpiakin juttuja tehneet. Vuosi tai kaksi tai kolme siellä päässä vasta todella näyttää sen, onko se oikea päätös muuttaa sinne pysyvästi. Ja vaikka läheisesi eivät tue sinua nyt niin eivät he sinua ratkaisusi takia hylkää ja he tottuvat siihen, että asut rapakon takana. Sinä itse elät omaa elämääsi.
Muista tämä: kuolinvuoteellasi et kadu niitä asioita mitä olet tehnyt, ainoastaan niitä mitkä olet jättänyt tekemättä! - 12345
Lähde! Ei kannata jättää kokeilematta, ja ajattele niin että jos asiat eivät luista, voit aina palata kotiin. Sinua harmittaa koko loppuelämäsi jos et lähde!
- J.ussi
Ilman muuta lähtisin.Muuten mietit loppuikäsi olisiko sittenkin kannattanut lähteä.Mies on kelpoinen ja mikään ei sua täällä pidättele, olet siellä käynyt ja viihtynyt anna mennä vaan.En oikein ymmärrä läheisiäsi, ovat kauhuissaan miksi ihmeessä.
- GoGo
Sinähän sen asian ratkaiset, eikä perheesi. Ainakin jos olet täysi-ikäinen... Pelkän ihastumisen perässä en välttämättä lähtis, rakastuneena kyllä!!
Älä mieti mitään perheen perustamisia vielä, vaan lähde kokeilemaan elämää miesystäväsi kanssa, hae sieltä töitä ja jos et jatkossa viihdy, tule pois. Jos menee poikki miehen kaa, tai muuten ei suju, voit lähteä jälleen Suomeen ja hakea täältä töitä. Vai mikä sua tällaisessa tapauksessa pidättelis Yhdysvalloissa?- kysymys
onko musta vai valkoinen?
Se ratkaisee paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455120Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1161618Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151429Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481339- 131163
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41030Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59805Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783