Miksi naiset meikkaavat?

Luonnollisuuden haikailija

Oon treffikuvioissa ollut parisen vuotta mukana ja noin kymmenen treffit takana. Ärsyttää ja kummastuttaa naisten harrastama paklaaminen. Vain kaksi luomuneitoa olen tavannut, mutta sitten on ollut jotain muuta ettei ole synkannut.

Olisi mielenkiintoista kuulla naisten kommentteja yleisesti meikkausasiaan. Mitä varten ja miksi? Yksi treffikumppani selitti minulle, että joutuu työssään pitämään pakkelit naamassa. Jos kerran niin on miksi sitten vapaa-ajalla ei voi ottaa rennommin.

Kierrän kaukaa meikatut naiset. Huulipunaa voi vähän olla ja ripsiväriä, mutta maalatut naiset saavat minussa aikaan reaktion; mitä yritetään peitellä? Tulee mieleen, että jos ei voi olla oma itsensä niin mitä muita luurankoja sieltä kaapista leveähtää ulos.

Tykkään, että nainen huolehtii itsestään, siitähän ei ole kysymys. Mutta jos on luonnonkaunis niin ei sellainen meikkiä tarvitse. Jos tarvitsee niin kestääkö kukaan mukaan katsoa sellaista petolinnun persettä.

Mulla jää tapaaminen yhteen kertaan noiden muumioiden kanssa. Sitten vielä kysellään perään, että mikä vikana? Olen sanonut suoraan ja sitten ollaan niin loukkaantuneita, niin loukkaantuneita.

58

5270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolittelevat itsensä

      Meikkaaminen on itsestään huolehtimista! Nyt ollaan 2000 - luvulla!
      Miten määrittelet paklaamisen?

      • Et silleen...

        "Meikkaaminen on itsestään huolehtimista!"

        Juu, siitä elimistö pitää, kun saa joka päivä päivittäisen kemikaalikuormansa. Minä taas väitän, että vähemmällä paklaamisella pärjää ja kaiken lisäksi lopputulos on parempi, kun ihminen ei ole liikkuva kemikaaliokauppa.


    • nainen...

      joka en meikkaa..ei ole mieltymystä ollut konsanaan..ei tarvetta peitellä..ei jaksamista... opetella..rahaa turhaan laittaa..mielistellä miestä..

      Puhdas, kylmä vesi sekä terveelline ravinto, elämäntavat kohtuulliset, ei tupakkaa, alkoa sillointällöin ja johan olen seuraa.. seksiä saanut..riittävästi ja laadullista;=)

      Oli joskus tutkimus jenkeissä, kuinka paljon aviomies saa kemikaaleja kehoonsa vuoden ajan kun suuteloi vaimoaan päivittäin (n.2kg)

      ps.ihan turha naisten piipittää "omaksi iloksi"
      jos asuu vaikka saarella, kuinka moni nainen meikkaa "omaksi iloksi":=) :=)

    • Yksi vastaus tässä

      ...maksaläiskiä niin paljon, että "pakkelin" vetäminen naamaan on pakonsanelema juttu jos en halua herättää huomiota ja vastailla jatkuvasti ihmisten kysymyskiin jopa bussipysäkillä, että kten naama on ton värinen. Muuta meikkiä en käytä, en edes huulipunaa ja ripsiväriä.

      En pidä meikkaamista sinällään tuomittavana asiana. Joillekin se on pukeutumisen jatke.

    • Mennyt

      Olen mennyt treffeille meikkaamattomana ja sanonut, että eihän sinullakaan (kaverilla) ole. En käytä päivittän miekkiä ja katsoin, että olen se oma itseni kun ilman meikkiä menen. Ja meikittömyys ei ole ketään "pelottanut" :D
      Sitten joskus kun meen viihteelle, laitan meikit.

    • viitti,

      pitäähän naisten meikata, minä taas tykkään katsella meikattuja naisia, kun meikki korostaa kauniita silmiä, huulia ym. näyttävät niin seksikkäiltä että..Penelope Cruz tuskin olisi yhtä haluttavan näköinen ilman meikkiä tv-mainoksessa..

      Ylimeikkaaminen on taas asia erikseen, sellainen näyttää huvittavalta, mutta harvemmin sellaisia näkee, meikatkaa vaan naiset, jokainen, joka päivä..;)

      • .........

        pidät siis pinnallisuudesta enemmän kuin luonnollisuudesta..ihan turha känätä vastaan:)


      • köhän
        ......... kirjoitti:

        pidät siis pinnallisuudesta enemmän kuin luonnollisuudesta..ihan turha känätä vastaan:)

        känäisin vastaan jos oon sitä mieltä että meikattuna nainen on kauniimman näköinen??
        Jos pitäis valita meikattu tai ei ja meikattu näyttäis paljon kauniimmalta, valitsisin sen, se on selvä.
        Pinnallista tai ei, mitä sillä on väliä, kyllä luonnonkauniille naisille varmasti ottajia riittää, sellaiset naiset vaan ovat aika harvinaisia, jotka meikatuille pärjäisivät ulkonäössä.
        Sanon toisen kerran jo, että ylimeikkaaminen ei ole enää kaunista vaan huvittavaa.

        Jos oot autoa ostamassa niin osta se himmentyneellä maalipinnalla ja huonoilla pisteosilla oleva, se on luonnonkaunis..;)älä vaan mee maalauttamaan, tai siis meikkauttamaan autoasi..
        Taloakaan turha maalata, maalaamaton lauta se on luonnonkaunis..


      • talon ja auton
        köhän kirjoitti:

        känäisin vastaan jos oon sitä mieltä että meikattuna nainen on kauniimman näköinen??
        Jos pitäis valita meikattu tai ei ja meikattu näyttäis paljon kauniimmalta, valitsisin sen, se on selvä.
        Pinnallista tai ei, mitä sillä on väliä, kyllä luonnonkauniille naisille varmasti ottajia riittää, sellaiset naiset vaan ovat aika harvinaisia, jotka meikatuille pärjäisivät ulkonäössä.
        Sanon toisen kerran jo, että ylimeikkaaminen ei ole enää kaunista vaan huvittavaa.

        Jos oot autoa ostamassa niin osta se himmentyneellä maalipinnalla ja huonoilla pisteosilla oleva, se on luonnonkaunis..;)älä vaan mee maalauttamaan, tai siis meikkauttamaan autoasi..
        Taloakaan turha maalata, maalaamaton lauta se on luonnonkaunis..

        maalaamiseen on ihan muut syyt kun meikkaamiseen :) Oli harvinaisen typerä kommentti! Naisen naama ei ruostu eikä rakoile ilman meikkiäkään, päinvastoin, säilyy kauniinpana.

        Huono itsetunto on meikkaamisen syy. Minäkin meikkasin nuorempana, tunsin itseni jotenkin turvallisemmaksi "naamarin takana". Sitten löysin itseni ja olen ihan turvallinen omassa itsessäni ja uskallan esiintyä ilman "naamaria". Kuinka paljon aikaa säästääkään kun ei tarvitse räpeltää väriä naamaansa. Eikä tarvitse varoa ettei suttaa maskaraa jos silmästään pyyhkäsee, varoa huulipunaa syödessään ja juodessaan tms. Ja on paljon kivemman näköinen luonnollisena :) Ainakin miehet näyttävät arvostavan...


      • ruostu
        talon ja auton kirjoitti:

        maalaamiseen on ihan muut syyt kun meikkaamiseen :) Oli harvinaisen typerä kommentti! Naisen naama ei ruostu eikä rakoile ilman meikkiäkään, päinvastoin, säilyy kauniinpana.

        Huono itsetunto on meikkaamisen syy. Minäkin meikkasin nuorempana, tunsin itseni jotenkin turvallisemmaksi "naamarin takana". Sitten löysin itseni ja olen ihan turvallinen omassa itsessäni ja uskallan esiintyä ilman "naamaria". Kuinka paljon aikaa säästääkään kun ei tarvitse räpeltää väriä naamaansa. Eikä tarvitse varoa ettei suttaa maskaraa jos silmästään pyyhkäsee, varoa huulipunaa syödessään ja juodessaan tms. Ja on paljon kivemman näköinen luonnollisena :) Ainakin miehet näyttävät arvostavan...

        vaikka maalipinta himmeä onkin, kunhan sen pitää puhtaana, tiedän alan ammattimiehenä sen, naapurien vuoksihan talot ja autot pääasiassa maalataan tai ostetaan uusi tai pidetään meikattuna.;)

        Kuinkahan monta meikattua naista mulla onkaan ollut, hohhoijaa, taisi heillä mennä jopa 10-15 min. aikaa päivämeikin tekemiseen, aina ei sitäkään ja paljon mukavampi katsella.
        Mikä naamari se on jos laittaa vähän väriä ripsiin ja huuliin, eikö se ole jo tullut ilmi että ylimeikkaaminen eli naamarin tekeminen ei ole enää kaunista.??

        Kivemman näköinen luonnollisena, niinpä niin..:)
        Kai sä et sitten vain hallitse meikkausta, menee naamaripuolelle..;)
        Moniko missikisojen missi esiintyy luonnonkauniina? Voittaisiko? Aivan sama mitä s.24.sen meikkaamattomatmissit täällä sanovat ;) jokainen nainen joka haluaa näyttää hyvältä, meikkiä vain..

        Onkos sun naama rakoillut nyt vanhempana kun nuorempana käytit meikkiä?

        Tottakai miehet arvostaa meikitöntä, niin kauan kunnes sänkyyn pääsee, meikattua vain arvostavat useimmat vielä enemmän.
        Siististi meikattu nainen kääntää katseet, meikitön todella harvoin edes erottuu joukosta, hyvin tuunattu autokin kääntää katseet, liikaa tuunattu vain huvittaa.


      • selvillä
        ruostu kirjoitti:

        vaikka maalipinta himmeä onkin, kunhan sen pitää puhtaana, tiedän alan ammattimiehenä sen, naapurien vuoksihan talot ja autot pääasiassa maalataan tai ostetaan uusi tai pidetään meikattuna.;)

        Kuinkahan monta meikattua naista mulla onkaan ollut, hohhoijaa, taisi heillä mennä jopa 10-15 min. aikaa päivämeikin tekemiseen, aina ei sitäkään ja paljon mukavampi katsella.
        Mikä naamari se on jos laittaa vähän väriä ripsiin ja huuliin, eikö se ole jo tullut ilmi että ylimeikkaaminen eli naamarin tekeminen ei ole enää kaunista.??

        Kivemman näköinen luonnollisena, niinpä niin..:)
        Kai sä et sitten vain hallitse meikkausta, menee naamaripuolelle..;)
        Moniko missikisojen missi esiintyy luonnonkauniina? Voittaisiko? Aivan sama mitä s.24.sen meikkaamattomatmissit täällä sanovat ;) jokainen nainen joka haluaa näyttää hyvältä, meikkiä vain..

        Onkos sun naama rakoillut nyt vanhempana kun nuorempana käytit meikkiä?

        Tottakai miehet arvostaa meikitöntä, niin kauan kunnes sänkyyn pääsee, meikattua vain arvostavat useimmat vielä enemmän.
        Siististi meikattu nainen kääntää katseet, meikitön todella harvoin edes erottuu joukosta, hyvin tuunattu autokin kääntää katseet, liikaa tuunattu vain huvittaa.

        kuinka monta minuuttia päivässä menee sen meikin kohentamiseen...:)

        Minusta vaan tuntuu naamarilta ihan vain jos laitan vähän ripsiväriä ja huulipunaa :) En tunne olevani oma luonnollinen itseni. Ja naamani on pysynyt ilmeisesti erittäin hyvässä kunnossa ilman pakkelia kun pitävät 10 vuotta nuorempana todellista ikääni...:)

        "jokainen nainen joka haluaa näyttää hyvältä, meikkiä vain.. "

        Mielipiteitä on monia, se on sinun mielipiteesi. Minähän voin vapaasti keskittyä niihin miehiin jotka pitävät luonnollisuutta, että on oma itsensä, kauniinpana kuin keinotekoisuutta.

        Eipä ole sänkyyni kaatunut yksikään joka ei siellä olisi sitten pitempäänkin viipynyt :) Ja kauan on saanut ihanuutta odotella ;) Eipä se siis meikistä kiinni ole.

        Sehän on melko selvää että missikisoissa on pakko esiintyä keinotekoisena, piilottaa kauneusvirheensä, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Montako naista näissä kisoissa on luonnollinen ilman meikkiä? Eiköhän liene silikoonia siellä ja täällä, leikkauksia ja kohennuksia tehty useampaan otteeseen. Isot rahat liikenteessä ja kamppailu niistä on kova :)


      • minä sen tiedä
        selvillä kirjoitti:

        kuinka monta minuuttia päivässä menee sen meikin kohentamiseen...:)

        Minusta vaan tuntuu naamarilta ihan vain jos laitan vähän ripsiväriä ja huulipunaa :) En tunne olevani oma luonnollinen itseni. Ja naamani on pysynyt ilmeisesti erittäin hyvässä kunnossa ilman pakkelia kun pitävät 10 vuotta nuorempana todellista ikääni...:)

        "jokainen nainen joka haluaa näyttää hyvältä, meikkiä vain.. "

        Mielipiteitä on monia, se on sinun mielipiteesi. Minähän voin vapaasti keskittyä niihin miehiin jotka pitävät luonnollisuutta, että on oma itsensä, kauniinpana kuin keinotekoisuutta.

        Eipä ole sänkyyni kaatunut yksikään joka ei siellä olisi sitten pitempäänkin viipynyt :) Ja kauan on saanut ihanuutta odotella ;) Eipä se siis meikistä kiinni ole.

        Sehän on melko selvää että missikisoissa on pakko esiintyä keinotekoisena, piilottaa kauneusvirheensä, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Montako naista näissä kisoissa on luonnollinen ilman meikkiä? Eiköhän liene silikoonia siellä ja täällä, leikkauksia ja kohennuksia tehty useampaan otteeseen. Isot rahat liikenteessä ja kamppailu niistä on kova :)

        kun niitä meikattuja naisia on ollut enemmän kuin arvaatkaan..mihin itse mahdat ne muutamat minuutit päivässä käyttää, syömiseenkö?;)jos et meikkaa.
        Vaikka oon mennyt "häiritsemään" kesken meikkauksen ottamalla kiinni naista takaapäin siinä peilin edessä, kun siinä peppu pystyssä meikkailevat, ei se ole häirinnyt ;) mutta sähän käyttäisit senkin ajan tietysti syömiseen ennen uloslähtöä.?

        Se on sun mielipiteesi jos naamasi tuntuu naamarilta kevyen meikkauksen jälkeen, mitenkähän "vähän" oot tainnu laittaa:))meikattuna näyttäisit ehkä 15 v nuoremmalta..

        Miksiköhän silikoneja ym. laitetaan, siksikö että saisi lisää painoa? ja meikkaamisella naamari kasvoille? Niinkö??
        Luojan kiitos että meikit on naisille keksitty, on meikattuja naisia mukava katsella, taitavasti meikattuja silmiä ei mitkään luomusilmät tule koskaan voittamaan..voin sanoa että en häpeile katsoa naista suoraan silmiin, ihaillen ja sanonkin sen naiselle, jos silmänsä tosi kauniit ovat, oli tuttu tai ei, ja oli meikkiä tai ei.


      • Painan 50 kg
        minä sen tiedä kirjoitti:

        kun niitä meikattuja naisia on ollut enemmän kuin arvaatkaan..mihin itse mahdat ne muutamat minuutit päivässä käyttää, syömiseenkö?;)jos et meikkaa.
        Vaikka oon mennyt "häiritsemään" kesken meikkauksen ottamalla kiinni naista takaapäin siinä peilin edessä, kun siinä peppu pystyssä meikkailevat, ei se ole häirinnyt ;) mutta sähän käyttäisit senkin ajan tietysti syömiseen ennen uloslähtöä.?

        Se on sun mielipiteesi jos naamasi tuntuu naamarilta kevyen meikkauksen jälkeen, mitenkähän "vähän" oot tainnu laittaa:))meikattuna näyttäisit ehkä 15 v nuoremmalta..

        Miksiköhän silikoneja ym. laitetaan, siksikö että saisi lisää painoa? ja meikkaamisella naamari kasvoille? Niinkö??
        Luojan kiitos että meikit on naisille keksitty, on meikattuja naisia mukava katsella, taitavasti meikattuja silmiä ei mitkään luomusilmät tule koskaan voittamaan..voin sanoa että en häpeile katsoa naista suoraan silmiin, ihaillen ja sanonkin sen naiselle, jos silmänsä tosi kauniit ovat, oli tuttu tai ei, ja oli meikkiä tai ei.

        Mulla on aihettakin syödä!!!


      • vain
        Painan 50 kg kirjoitti:

        Mulla on aihettakin syödä!!!

        niin jaksat tehdä läksysi ja pääset syksyllä jo ehkä yläasteelle..;) 50 kg kai turha meikata vielä, lyhtypylväitäkään ei meikata.


      • vuosia
        vain kirjoitti:

        niin jaksat tehdä läksysi ja pääset syksyllä jo ehkä yläasteelle..;) 50 kg kai turha meikata vielä, lyhtypylväitäkään ei meikata.

        kun kiloja :) Läksyt olen tehnyt ahkerasti koko elämäni ja käyn nyt elämän yläastetta, ei tarvitse syksyyn odotella :)


      • Anonyymi

        Oiko tämä sitten läppää?


    • kauheasti meikkaa

      jos meikkaankin niin hillitysti, että ei näytä edes laitetulta. Luonnonkaunis pyrin olemaan ja oon niin paljon saanu ihmisiltä kuulla, etten tarvi meikkiä yhtään. On sekin oppi menny tajuntaan. Nyt vasta seuraa riittääkin ku ei liikaa laittaudu. Riitti sitä silloinki ku enemmän meikkiä käytti, mut vaa idiootit kiinnostu. Ilmeisesti saavat myös väärän kuvan jos meikkipellenä kulkee.

    • En sua varten

      Minä meikkaan, koska haluun, minusta meikatut naiset on paljon paremman näköisiä kuin ns. "luonnonkauniit". Minulle on ainakin ihan sama mitä mieltä aloittaja on asiasta.

    • hiirulainen..

      Itse en meikkaa miesten tähden, vaan oman itseni, ilman meikkiä näyttää jotenkin vieraalta ja paljaalta. meikillä saa "silmät päähän" ja muutenkin eloa naamariin, joten ei ole mitään syytä olla meikkaamatta. en meikkaa liikaa vaan sopivasti, sillain, että meikkiä ei tavallaan huomaa..esim.kestovärjäykset ripsissä ja kulmissa.meikkivoide,puuteri ja poskipuna antaa kummasti hehkua naamaan. harvoin olen ilman meikkiä.meikillinen nainen on kaunis ja huoliteltu, ilo silmälle.

      • :))))

        "meikillinen nainen on kaunis ja huoliteltu, ilo silmälle. "

        Kyllä taitaapi löytyä ihan koko skaala sekä meikatuista että meikkaamattomista :) Ei se meikki yksistään naisesta kaunista ja huoliteltua ja haluttua silmäniloa tee :) Kyllä siihen tarvitaan vähän enemmän. Johan olisikin yksinkertainen asia!


      • enni.
        :)))) kirjoitti:

        "meikillinen nainen on kaunis ja huoliteltu, ilo silmälle. "

        Kyllä taitaapi löytyä ihan koko skaala sekä meikatuista että meikkaamattomista :) Ei se meikki yksistään naisesta kaunista ja huoliteltua ja haluttua silmäniloa tee :) Kyllä siihen tarvitaan vähän enemmän. Johan olisikin yksinkertainen asia!

        en juurikaan meikkaa ja minusta meikkaaminen ei ole synonyymi sanalle huoliteltu. Mutta joskus tuntuu, että miehet enemmänkin vaatii meikkaamista, pitää olla näytävämmän näköinen. Itse olen tyytyväinen itseeni ilman meikkaamista, mutta joskus meikkaan siksi, että en halua olla liian poikkeava, sillä esimerkiksi lähes kaikki ystävänikin meikkaavat ja vielä aika paljon ja laittavat uskomattomia summia rahaa ja aikaa meikkaamiseen.Ymmärrän, että se on joillekin tavallaan "harrastus" ja hauskaa puuhaa. Minä en vaan saa aikaa kulumaan peilin edessä, mutta en silti katso, että en huolehtisi tai välittäisi siitä, miltä näytän.


    • Meikkaan

      Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus "Miksi naiset meikkaavat?" Siksi, että näyttäisivät paremmalta. Siksi minäkin meikkaan, turha esittää mitään tekopyhää luonnonkaunista, sellaset on aika harvassa. Meikkaaminen on sitäpaitsi kivaa!

    • luomunainen...

      Kannattaisiko jo ennen tapaamista tehdä selväksi, että et tykkää paklaamisesta? Ehkä jo ihan siinä alkumetreillä?

      Itse en meikkaa, ja mulla on kyllä tapana kertoa se ennen tapaamista. On nimittäin niitäkin miehiä, jotka tykkää, että naisen pitää nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen eli meikata. Heille en halua tuottaa pettymystä, vaan totean ettei kannata edes tavata.

      • luonnonkaunis.

        Tuo on ihan hyvä vinkki, olen laittanut myös merkille, että jotkut miehet juuri toivoo sellaisen laittautuneen eli meikatun. Ja kun en itse meikkaa, niin voi tulla sellainen olo, etten kelpaa tälläisenä luonnollisena eli sellaisena miltä oikeasti näytän.


      • Mies...

        Minä en ole koskaan pitänyt seurustelukumppanin meikkailuista ja siksi olen heti alkumetreil tehnyt selväksi sen.
        Olenkin tietoisesti valinnut aina naisen,joka ei meikkaa ja käyttää hajusteita tooodella vähän.
        Luomua se olla pitää,siitä mieskin tykkää.. siis minä;)
        Se nyt vain on niin,että tulee suhtees naista sen verran paaaljon imeskeltyä ettei myrkkyjä halua mukaan mausteeksi.

        Naisen kasvojen ulkonäkö ei ratkaise kaikkea ja ei tarvitse meikkiä,jos kehtaa hänen kanssaan liikkua julkisesti.
        Missiä en etsi ja oma mieltymys tietyntyyppisten kasvojen etsinnäs tuottaa sen uuden onnen pienen urakoinnin jälkeen. Jos silmät lepää naisen hymyilevillä kasvoilla,muu vartalo saa tulla sellaisenaan kohti uutta syliä ja mikä parasta.. ilman meikkejä :)

        PS.Tosimies näkee meikin läpi,joten
        on turhaa meikata.


    • Mielipiteeni

      Meikata, se on mielestäni luonnollista, että nainen haluaa olla miehen silmälle kaunista katseltavaa, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Itse olen mieluummin meikkaavan ja hyvältä parfyymilta tuoksuvan naisen seurassa, kuin jonkin luomu uuniluudalta näyttävän kanssa.Naisen pitää olla naisellinen, lesbot näyttäkööt miehiltä, se on heidän häpeänsä se.

      • nainen 44v

        olen meikannu ja hoitanu ihoani n.16-vuotiaasta saakka.Miksi?Siksi että haluan tehdä niin ,haluan näyttää naiselta,tuntea olevani nainen.Se vaan on NIIN naisten juttu.

        Töihin meikkaan vain vähän,kun on "menoa"käytän aikaa n.2tuntia.Koska nautin siitä,ajan kanssa.Nyt moni luulee,että meikkiä on kilokaupalla kahden tunnin jälkeen,vaan ei.Siinä menee kauan siksi,että yritän tehdä meikistä täydellisen,eli ei yliampuvaa.

        Ja siinä sitten vaan menee kauan.Myyn erästä tunnettua merkkiä(yli 15v kuvioissa mukana)ja luonnollisesti minulla on kaikki tarpeellinen varustus kaappieni kätköissä...
        Olen itse kävelevä mainos tuotteille,ei kai kukaan ostaisi minulta,jos olisin "rupuisen oloinen ja näköinen"?

        Ja kyllä,pystyn menemään kaupungille ilman meikkiä,terassille ja jopa baariin(vain yhden kerran)

        Olen menny netti-treffeille ilman meikkiä,ajattelin "testata"kerrankin,onko sillä mitään vaikutusta.Siitä seurasi 10 kuukauden suhde....eli kelpasin...

        Yksi mies tuli kerran käymään,olin ilman meikkiä ja vähän hermona ja epävarmana.Hän kehui monta kertaa,et hitto kun olet sievä...ehkä se oli vain p...vonkausta,jota ei sillä kertaa irronnu...

        Minua luullaan 10v nuoremmaksi,saan helposti nuorempaa seuraa,sillä pidän nuoremmista.Eikä kukaan ole aamulla sanonu,et olet vanhemman oloinen ilman meikkiä.

        Ihan miten vaan,uskoisin kuitenkin että meikillä ei ole niin suuri merkitys ollenkaan.Minun kohdalla on luonne,what matters,uskoisin niin.

        Nautin elämästä,seksistä,naisena olemisesta,haluan antaa ja saada rakkautta,haluan tuntea että elän!
        Eläme menee muuten ohitse,synkistellessä ja toisia paheksuen.


      • meikittä
        nainen 44v kirjoitti:

        olen meikannu ja hoitanu ihoani n.16-vuotiaasta saakka.Miksi?Siksi että haluan tehdä niin ,haluan näyttää naiselta,tuntea olevani nainen.Se vaan on NIIN naisten juttu.

        Töihin meikkaan vain vähän,kun on "menoa"käytän aikaa n.2tuntia.Koska nautin siitä,ajan kanssa.Nyt moni luulee,että meikkiä on kilokaupalla kahden tunnin jälkeen,vaan ei.Siinä menee kauan siksi,että yritän tehdä meikistä täydellisen,eli ei yliampuvaa.

        Ja siinä sitten vaan menee kauan.Myyn erästä tunnettua merkkiä(yli 15v kuvioissa mukana)ja luonnollisesti minulla on kaikki tarpeellinen varustus kaappieni kätköissä...
        Olen itse kävelevä mainos tuotteille,ei kai kukaan ostaisi minulta,jos olisin "rupuisen oloinen ja näköinen"?

        Ja kyllä,pystyn menemään kaupungille ilman meikkiä,terassille ja jopa baariin(vain yhden kerran)

        Olen menny netti-treffeille ilman meikkiä,ajattelin "testata"kerrankin,onko sillä mitään vaikutusta.Siitä seurasi 10 kuukauden suhde....eli kelpasin...

        Yksi mies tuli kerran käymään,olin ilman meikkiä ja vähän hermona ja epävarmana.Hän kehui monta kertaa,et hitto kun olet sievä...ehkä se oli vain p...vonkausta,jota ei sillä kertaa irronnu...

        Minua luullaan 10v nuoremmaksi,saan helposti nuorempaa seuraa,sillä pidän nuoremmista.Eikä kukaan ole aamulla sanonu,et olet vanhemman oloinen ilman meikkiä.

        Ihan miten vaan,uskoisin kuitenkin että meikillä ei ole niin suuri merkitys ollenkaan.Minun kohdalla on luonne,what matters,uskoisin niin.

        Nautin elämästä,seksistä,naisena olemisesta,haluan antaa ja saada rakkautta,haluan tuntea että elän!
        Eläme menee muuten ohitse,synkistellessä ja toisia paheksuen.

        Vaikka en pahemmin meikkaa, en koe itseäni lesboksi tai miehekkääksi..kyllä naisellisuus kumpuaa minusta jostain muualta kuin meikeistä, se on paljon syvempää...


      • meikittä myös
        meikittä kirjoitti:

        Vaikka en pahemmin meikkaa, en koe itseäni lesboksi tai miehekkääksi..kyllä naisellisuus kumpuaa minusta jostain muualta kuin meikeistä, se on paljon syvempää...

        Mun naisellisuuteni ei ole meikeistä tai vaatteista kiinni.


      • nainen 44v
        meikittä myös kirjoitti:

        Mun naisellisuuteni ei ole meikeistä tai vaatteista kiinni.

        En nyt oikein ymmärrä,miten kahta edellistä viestiä tulisi tulkita...
        Minusta se on jokaisen oma asia,meikkaa tai ei.
        Minusta se vaan kuuluu naisellisuuteen ja naisen elämään.

        Mut on minulla paljon asiakkaita jotka eivät meikkaa,osa ei välitä ihonhoitotuotteistakaan.Silloin se vaan on naisen oma valinta,en ala koskaan tuputtamaan mitään,mikä ei häntä oikeasti kiinnosta.

        Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia,erillaisuus on rikkaus.Kuten miehetkin toteaa,toiset tykkää meikatuista,toiset eivät.Niimpä on jokaiselle jotain.

        Puhunkin vain omasta puolestani,kosmetiikka saa tuntemaan minut naiseksi.Pidän hajuvesistä,koruista ja kivoista vaatteista.Kengät ja saappaat korkealla korolla,kuuluvat myös tyyliini.


        Ja kyllä,huomaan joka kerta kuinka minua monet naiset tuijottavat,kun huomaan sen,katse kääntyy pois.Ajattelen,että hän katsoo minua pahalla.On myös niitä naisia jotka tulevat kehumaan kenkiäni,hiuksiani tai jotain muuta,koko kokonaisuutta.

        Miksi ei saisi olla sellainen kuin on?Minä en muuta tyyliäni vaikka siitä ei tykättäisi?
        Ja kerroinhan,että liikun myös meikittä ja olen ollu ensitreffeillä ilman meikkiä.

        Enkä myöskään mielellään ala meikata jos mies on luonani yötä,aamulla siis.Tiedän että miehiä vit...suunnattomasta kun nainen sutii peilin edessä (heidän mielestä) ikuisuuden.Pystyn ihan hyvin olemaan meikkiä.

        Mut minulle se on osa naisellisuutta,enkä siitä aio luopua,niin kauan kuin elän.Mut jotenkin ärsyttää kielteiset kommentit,eiköhän tää ole jokaisen oma valinta,pitääkö kaikkia sitten miellyttää?

        Minulla ei ole aikomustakaan enää vakiintua,ikävien kokemusten vuoksi,niistä en halua puhua täällä.Seuraani hakeutuu nuoria miehiä,se riittää minulle.Minun ikäiset ovat naisvihaajjia ja petollisia,epärehellisiä.En yleistä,puhun nyt omista kokemuksista ja omasta elämästäni.

        Minulle riittää usin pelkät katseet,koen että miellytän jonkun miehen silmää,tunnen taas itseni naiseksi.

        Miulla on kaksi tytärtä,sekin saa tuntemaan minut naiseksi.Olen äiti ja kasvattaja.Toinen tytöistä meikkaa joka päivä "antaumuksella"kauniin ja huomaamattoman meikin.Toinenkin on alkanut hieman meikata,tosin ei antaudu sille.

        Mieltäni lämmittää tarina jonka vanhempi tytär kertoi.Kun hän oli kasiluokalla,hän käveli koulussa rappusia alas.Vastaan tuli lukiolaispoika joka iski silmää.Tytär sanoi et ei ole ihan varma siitä,ehkä sillä meni roska silmään tai aurinko paistoi siihen...

        Minua hymyilytti,sanoin siihen et kyllä se ihan varmasti iski silmää oikeasti,olet niin viehättävä tyttö!

        Ja tätähän se naisen elämä on,aina tulee mietityksi onko viehättävä miesten mielstä,tai mitähän mies oikein tarkoitti?


      • En ymmärrä
        nainen 44v kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä,miten kahta edellistä viestiä tulisi tulkita...
        Minusta se on jokaisen oma asia,meikkaa tai ei.
        Minusta se vaan kuuluu naisellisuuteen ja naisen elämään.

        Mut on minulla paljon asiakkaita jotka eivät meikkaa,osa ei välitä ihonhoitotuotteistakaan.Silloin se vaan on naisen oma valinta,en ala koskaan tuputtamaan mitään,mikä ei häntä oikeasti kiinnosta.

        Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia,erillaisuus on rikkaus.Kuten miehetkin toteaa,toiset tykkää meikatuista,toiset eivät.Niimpä on jokaiselle jotain.

        Puhunkin vain omasta puolestani,kosmetiikka saa tuntemaan minut naiseksi.Pidän hajuvesistä,koruista ja kivoista vaatteista.Kengät ja saappaat korkealla korolla,kuuluvat myös tyyliini.


        Ja kyllä,huomaan joka kerta kuinka minua monet naiset tuijottavat,kun huomaan sen,katse kääntyy pois.Ajattelen,että hän katsoo minua pahalla.On myös niitä naisia jotka tulevat kehumaan kenkiäni,hiuksiani tai jotain muuta,koko kokonaisuutta.

        Miksi ei saisi olla sellainen kuin on?Minä en muuta tyyliäni vaikka siitä ei tykättäisi?
        Ja kerroinhan,että liikun myös meikittä ja olen ollu ensitreffeillä ilman meikkiä.

        Enkä myöskään mielellään ala meikata jos mies on luonani yötä,aamulla siis.Tiedän että miehiä vit...suunnattomasta kun nainen sutii peilin edessä (heidän mielestä) ikuisuuden.Pystyn ihan hyvin olemaan meikkiä.

        Mut minulle se on osa naisellisuutta,enkä siitä aio luopua,niin kauan kuin elän.Mut jotenkin ärsyttää kielteiset kommentit,eiköhän tää ole jokaisen oma valinta,pitääkö kaikkia sitten miellyttää?

        Minulla ei ole aikomustakaan enää vakiintua,ikävien kokemusten vuoksi,niistä en halua puhua täällä.Seuraani hakeutuu nuoria miehiä,se riittää minulle.Minun ikäiset ovat naisvihaajjia ja petollisia,epärehellisiä.En yleistä,puhun nyt omista kokemuksista ja omasta elämästäni.

        Minulle riittää usin pelkät katseet,koen että miellytän jonkun miehen silmää,tunnen taas itseni naiseksi.

        Miulla on kaksi tytärtä,sekin saa tuntemaan minut naiseksi.Olen äiti ja kasvattaja.Toinen tytöistä meikkaa joka päivä "antaumuksella"kauniin ja huomaamattoman meikin.Toinenkin on alkanut hieman meikata,tosin ei antaudu sille.

        Mieltäni lämmittää tarina jonka vanhempi tytär kertoi.Kun hän oli kasiluokalla,hän käveli koulussa rappusia alas.Vastaan tuli lukiolaispoika joka iski silmää.Tytär sanoi et ei ole ihan varma siitä,ehkä sillä meni roska silmään tai aurinko paistoi siihen...

        Minua hymyilytti,sanoin siihen et kyllä se ihan varmasti iski silmää oikeasti,olet niin viehättävä tyttö!

        Ja tätähän se naisen elämä on,aina tulee mietityksi onko viehättävä miesten mielstä,tai mitähän mies oikein tarkoitti?

        Jos sinä kirjoitat, että sinusta meikkaaminen on osa naisellisuutta ja sen jälkeen pari muuta kirjoittaa, että heillä, niin missä kohtaa nämä kaksi jälkimmäistä sanoivat, että sinä et saisi meikata?


      • nainen44v
        En ymmärrä kirjoitti:

        Jos sinä kirjoitat, että sinusta meikkaaminen on osa naisellisuutta ja sen jälkeen pari muuta kirjoittaa, että heillä, niin missä kohtaa nämä kaksi jälkimmäistä sanoivat, että sinä et saisi meikata?

        missä kohtaa minä sanoin että he sanoivat että en saisi meikata?
        Pohdin vain sitä,miten sen tulkitsen.

        Sanoin että jokaisen oma valinta,jokainen kokee naisellisuutta eri asioista,puhuin vain itsestäni,mitä naisellisuus on minun kohdallani.

        Edelleen se on jokaisen oma päätös ja mielipide,minulla ei ole mitään ei-meikkaajia vastaan.


    • -Lähes meikitön-

      ..ovat epävarmoja??? Liian kriittisiä itseään kohtaan??? Rumia??? Haluavat miellyttää toisia???

      Olipa meikkaamisen syy mikä tahansa, niin en itsekään näin naisena ymmärrä meikkaamista. Minä en ainakaan suutelisi miestä, jolla olisi huulipunaa tai meikkivoidetta. Tykkään pussailla muuallekin kuin huuliin.

      Itse käyn kasvohoidoissa sekä nypitytän ja värjyytän kulmakarvat säännöllisesti. Ripsiväriä käytän juhlatilaisuuksissa ja siinäpä se. Huulipunat saa käyttää (ja syödä) joku muu. Minä haluan olla aina valmiina kiihkeään suutelutuokioon.

      Onneksi kaikki tyttäreni ovat omaksuneet tämän niukan meikkityylin, koska meikit ovat KALLIITA ja luultavasti myös elimistölle epäterveellisiä.

      • joko.

        meikkaa tai ei meikkaa, ei kai välimuotoja voi olla?
        Miksi laitat ripsiväriä juhlatilaisuuksiin, miellyttääksesi itseäsi vai muita, vai peittääksesi luonnonvirheet?
        Entä jos jotkut haluavat tehdä niin joka päivä, sitäkö ei voi ymmärtää, mutta sillointällöin voi laittaa kun kerran itsekin niin teet, niinkö :))??? Oho.

        "Olipa meikkaamisen syy mikä tahansa, niin en itsekään näin naisena ymmärrä meikkaamista.
        Itse käyn kasvohoidoissa sekä nypitytän ja värjyytän kulmakarvat säännöllisesti. Ripsiväriä käytän juhlatilaisuuksissa ja siinäpä se."

        Sääli ettei edes joku tyttäristäsi ole eksynyt oikealle tielle ja jättänyt kokonaan meikit pois, tupakkaa kai kuitenkin käytätte säännöllisesti?


      • nainen 44v

        Mitä kaikkea syömmekään,ruoassa on lisäaineita,hedelmissä säilöntäaineita,karkeissa väriaineita,makeutusaineet vasta myrkkyä ovatkin.Entä sitten alkoholi,jota ihmiset käyttää nykyisin todella paljon,tupakka jota vedellään ihan surutta?

        Kaikki menee nielusta alas,tupakka hengitykseen ja saastuutta samalla lähellä olevia.

        Jos olen miehen seurassa,en käytä silloin huulipunaa.Eihän silloin voi suudella,eikä mies haluakaan saada huulipunaa naamaansa,kyl nyt sen verran osaa ottaa miestä huomioon.

        Kun niin onnellisesti käy että seksiä on tiedossa,pesen meikit pois.Nehän nuhjaantuu pitkin kasvoja kiihkeän intohimon pyörteessä.Kuka mies sellaista suttanaamaa haluaa katsella.Tai herätä aamulla vielä kauheamman,harakalta näyttävän naisen vierestä..

        Kyllä ainakin minä osaan ottaa miestä huomioon,pidän suutelemisesta ja seksistä yli kaiken,silloin meikit ovat tiellä.En käytä myöskään hajuvettä,on kauheaa jos nuolee kaulaa ja vartalon ihoa,ja kieli maistaa hajuvettä.
        Olen muutaman kerran "nuollu" miehen parfyymiä tai deodoranttia ja se maistuu epämiellyttävälle.

        Tosin hyvä tuoksu kiehtoo,mutta puhdas iho tuoksuu ihanalle ja kiihottavalle.Varsinkin miehen vatsan seutu,lantion kaarre ja ala-vatsa suorastaa kutsuu luokseen viehkeällä tuoksullaan.


      • -Lähes meikitön-
        joko. kirjoitti:

        meikkaa tai ei meikkaa, ei kai välimuotoja voi olla?
        Miksi laitat ripsiväriä juhlatilaisuuksiin, miellyttääksesi itseäsi vai muita, vai peittääksesi luonnonvirheet?
        Entä jos jotkut haluavat tehdä niin joka päivä, sitäkö ei voi ymmärtää, mutta sillointällöin voi laittaa kun kerran itsekin niin teet, niinkö :))??? Oho.

        "Olipa meikkaamisen syy mikä tahansa, niin en itsekään näin naisena ymmärrä meikkaamista.
        Itse käyn kasvohoidoissa sekä nypitytän ja värjyytän kulmakarvat säännöllisesti. Ripsiväriä käytän juhlatilaisuuksissa ja siinäpä se."

        Sääli ettei edes joku tyttäristäsi ole eksynyt oikealle tielle ja jättänyt kokonaan meikit pois, tupakkaa kai kuitenkin käytätte säännöllisesti?

        ..on suuri ero päivittäisellä meikkaamisella kuin 2-3 krt vuodessa tapahtuvalla meikkaamisella =).

        Itsestään voi pitää huolta aivan muuten kuin meikillä.

        Minä en juo kahvia, juon ainoastaan vihreää ja valkoista teetä.

        En tupakoi enkä käytä juurikaan alkoholia, max. 2-3 krt/vuosi ja juuri näissä hienoimmissa juhlissa (mm. häät).

        Syön pelkkää kotiruokaa, teen itse ruuat kotimaisista ja lähellä tuotetuista raaka-aineista. Käytän voita ja käsittelemätöntä maitoa eli tankkimaitoa (joka on eri asia, kuin luomu). Käytän paljon perunaa, juureksia, kasviksia ja marjoja.

        Juon runsaasti vettä. En käytä mehuja tms.

        Pidän huolen siitä, että hikoilen päivittäin, jotta ihohuokoset puhdistuvat. Liikun raittiissa ilmassa ja saunon lähes päivittäin.

        En tukahduta ihoani meikkivoiteella enkä käytä syväpuhdistavia kasvohoitoja kotona. Pesen kasvoni shampoolla hiustenpesun yhteydessä ja rasvaan jollakin rasvalla, mitä sattuu sillä hetkellä nurkista löytymään.

        Itseasiassa en tiedä, että miksi laitan ripsiväriä juhliin. Ehkä se on opittu tapa, että näin pitää tehdä. Tai ehkä haluan korostaa säihkysilmiäni ;).

        Kosmetologillakin käyn sen takia, koska hän on ihana, nauravainen ja puhelias, todella mukava nainen. Rentoudun hänen luonaan, koska saan kertoa hänelle mieltä painavat asiat. Kosmetologilla käynti on samalla vähän kuin psykologin juttusilla kävisi =).

        HYMY se on ihmisen paras meikki !!!

        Minulla on kasvoissa arpia, luomia, patteja ja vaikka mitä, mutta ei niitä kukaan huomaa, koska olen iloinen ja positiivinen, nauran ja juttelen ja annan silmien säihkyä =).

        Minä niin toivoisin, että ihmiset rakastaisivat itseään sellaisina kuin ovat. Esim. minua häiritsevä "virhe" voi toisen mielestä olla persoonallisuutta koristava juttu.

        Kyllä minulla on täysin meikittömiä tyttäriä =) =). Ovat siis viisaampia kuin äiti =) =) =). Ja lisäksi täysraittiita =)=) =) =) .


      • 1uomunainen
        -Lähes meikitön- kirjoitti:

        ..on suuri ero päivittäisellä meikkaamisella kuin 2-3 krt vuodessa tapahtuvalla meikkaamisella =).

        Itsestään voi pitää huolta aivan muuten kuin meikillä.

        Minä en juo kahvia, juon ainoastaan vihreää ja valkoista teetä.

        En tupakoi enkä käytä juurikaan alkoholia, max. 2-3 krt/vuosi ja juuri näissä hienoimmissa juhlissa (mm. häät).

        Syön pelkkää kotiruokaa, teen itse ruuat kotimaisista ja lähellä tuotetuista raaka-aineista. Käytän voita ja käsittelemätöntä maitoa eli tankkimaitoa (joka on eri asia, kuin luomu). Käytän paljon perunaa, juureksia, kasviksia ja marjoja.

        Juon runsaasti vettä. En käytä mehuja tms.

        Pidän huolen siitä, että hikoilen päivittäin, jotta ihohuokoset puhdistuvat. Liikun raittiissa ilmassa ja saunon lähes päivittäin.

        En tukahduta ihoani meikkivoiteella enkä käytä syväpuhdistavia kasvohoitoja kotona. Pesen kasvoni shampoolla hiustenpesun yhteydessä ja rasvaan jollakin rasvalla, mitä sattuu sillä hetkellä nurkista löytymään.

        Itseasiassa en tiedä, että miksi laitan ripsiväriä juhliin. Ehkä se on opittu tapa, että näin pitää tehdä. Tai ehkä haluan korostaa säihkysilmiäni ;).

        Kosmetologillakin käyn sen takia, koska hän on ihana, nauravainen ja puhelias, todella mukava nainen. Rentoudun hänen luonaan, koska saan kertoa hänelle mieltä painavat asiat. Kosmetologilla käynti on samalla vähän kuin psykologin juttusilla kävisi =).

        HYMY se on ihmisen paras meikki !!!

        Minulla on kasvoissa arpia, luomia, patteja ja vaikka mitä, mutta ei niitä kukaan huomaa, koska olen iloinen ja positiivinen, nauran ja juttelen ja annan silmien säihkyä =).

        Minä niin toivoisin, että ihmiset rakastaisivat itseään sellaisina kuin ovat. Esim. minua häiritsevä "virhe" voi toisen mielestä olla persoonallisuutta koristava juttu.

        Kyllä minulla on täysin meikittömiä tyttäriä =) =). Ovat siis viisaampia kuin äiti =) =) =). Ja lisäksi täysraittiita =)=) =) =) .

        Kuulostaa hienolta. Minä olen samoilla linjoilla. Shampoon kanssa vielä olen varovainen; jotkut, tai useimmat, shampoot sisältävät vahvoja kemikaaleja, jotka imeytyvät ihon läpi elimistöön. Käytän mahdollisimman myrkytöntä shampoota ja yritän jatkuvasti pidentää pesuväliä. Rasvaneritys on vähitellen hidastunut, joten tukkaa tarvitsee pestä harvemmin.

        Minulle on yksi mies sanonut, että pitää minusta, koska en meikkaa. Siksi pidänkin hänestä. Muiden miesten mielestä aina tarvitsin hiukan huulipunaa ja silmämeikkiä, ja minä en niitä ole koskaan jaksanut/viitsinyt/halunnut edes opetella. Nyt kartan meikkejä terveyssyistäkin. Er ripsiväristä kyllä kai kovin paljon myrkkyjä saisi...


    • luomu

      Minä myönnän että meikkamisella tukee itsetuntoaan ja vaikka mies pyysikin luomuna ensimmäiselle treffeille en sitä uskaltanut.. kuin vasta kolmannella kerralla..sanoin sen suoraan, etten meikkaa arkena normaalisti, mutta jännitän ja haluan antaa hyvän vaikutelman. Eli ei kannata aina heti tuomita, voi mennä täydellinen ohi!

    • niin kauaa mene

      Kyllä sitä näkee naisia, jotka eivät esim. kadehdittavan tasaisenvärisen ihonsa vuoksi tarvitse mitään meikkiä, tai kaunismuotoisten verevien huuliensa takia mitään väriä huuliinsa..
      Vaan tasan eivät käy onnenlahjat, valitettavasti =( on kiva kun voi sipaista puuteria hiukan kirjavien piirteidensä selkeyttämiseen, ja kalpeisiin, kapeisiin huuliinsa kevyesti väriä =)
      ..'meikkaaminen ja paklaus' ovat eri asioita kuin kaunistava ehostus.. joka parhaimmillaan siis näyttää siltä, ettei se näy-näyttää vain nätiltä :)
      Ja kyllähän ne meikit siitä tosiaan lähtee pesuun kun pääsee pussaamaan..ja kivan terveen punervan hehkun kasvoilleen jonkun kivan tyypin karhean parransängen ja/tai vain ihanan tunteen tuomana :)
      Ja luonnollisuushan vain lisääntyy sen myötä, kuinka kauan on yhdessä oltu ;)..kotona se 'ihana luomunainen' odottelee, ja miehet katselevat ihannoiden 'itsestään huolta pitäneistä'(siis ehostetuista) naisia haikean näköisinä liikenteessä ollessaan..
      Mutta niinhän me naisetkin teemme toki-katselemme miehiä, jotka ovat muistaneet käydä vaatekaupassa hakemassa senhetkiseen vartaloonsa ja massuunsa sopivat kivat vetimet, ja pesseet huolletut hiuksensa =)

    • Miehetkin tuunaa..

      Jos mennään meikkaamisesta pois, niin en voi käsittää miksi ihmiset värjäävät hiuksiaan.. MIEHETKIN! ällöä.. siksi tykkäänkin latinomiehistä, kun niillä on aina musta tukka :D "melkein.." :P

      Mekkaamisen A ja O on, että huolehtii kasvojen hoidosta ennen kaikkea. Ei meikkaaminen ole mielestäni itsestään huolehtimista jos vetää arpiselle finninaamalle meikkivoidetta ja puuteria..

      Puhdistakaa kasvonne, kuorikaa se kerran viikossa, kosteuttakaa.. Juokaa runsaasti vettä ja syökää hyvää ruokaa.

      • Ja vielä...

        Tämä on varmasti ikuisuus kysymys. Meikittömiä "loukkaa" se, että toiset mekkaavat. Meikattuja taas ahdistaa se, kun haluaisivat kaikkien ihmisen mekkaavan..

        Ehkä se on parempi antaa kaikkien kukkien loistaa..

        Olisi hauska joskus nähdä itsensä meikattuna. En ole koskaan meikannut..
        Ainakaan kovin tumma silmämeikki ei tällaiselle luomublondille sovi.

        JA oikeesti muistakaa, että hiukset harmaantuu huonoista elämän tavoista ja stressaamisesta.


    • jfgdjangbjegr

      Meikkaaminen on jokaiisen oma valinta ja yksiyisasia. Kysymykseen "Miksi?" tarvitsee vastata ainoastaan itselleen. Omasta mielestäni syyksi riittää "Koska haluan". Liika on tietysti aina liikaa, mutta toisen överi on toisen minimi ja päinvastoin... vai miten se meni :) Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että on tahditonta ja tunneköyhää huomauttaa naisen meikkauksesta noin tökerösti ja suoraan, vaikka se ei aivan onnistunutta olisikaan, kyseessä on kuitenkin melko henkilökohtainen asia. Miksi ei voi sanoa vain, että "Et ole tyyliseni".

    • mies.........

      Naiset käyttävät meikkiä koska se tekee niistä kauniimpia.

      Jos nainen rumentuu meikkaamisesta, meikkaaja ei ole osannut asiaansa. MEikata voi myös luonnonkauniisti eli ei paklata vaan käytetään vain vähän meikkiä.

    • Nettideittailija

      Jos kaikki naiset yhtäkkiä lopettaisivat meikkaamisen, niin sinä olisit ensimmäisenä rukoilemassa heitä pistämään vähän pakkelia naamaan...

    • ei & on

      Ei meikkaamisessa ole mitään pahaa, mutta kun ikää alkaa kerttyä, niin
      sitä on syytä vähentää minimi tasolle. Paksu pakkeli naamassa ja mustat
      rajakset, sekä viivat kulmakarvat vanhentaa kummasti ja tekee vihaisen
      näköiseksi. (Tervaaminen kuuluu veneeseen).

      Itselläni on hyvä iho, en polta ja alkoa harvoin, joten käytän hillitysti mitään
      meikkejä. No on yksi josta en luovu, kun menen kaupungille, tai töihin.
      Se on huulipuna, se piristää ilmettä, jos nyt ei ole kirkuvan punaista.

    • katsepeiliin

      "Tervaavia" naisia. Jotkut näyttää ihan kassi-almoilta ja kuvittelevat itse olevansa
      hemaisevia helmiä näissä kammottavissa suttumeikeissään. Näitä näkee
      katukuvassa jatkuvasti. Monesti keski-ikäiset naiset ja tavis luokkaan kuuluvat,
      mutta nuorissakin on näitä törkyturpia.

    • ukkonen--..

      Kaikki mun tyttöystäväni ovat näyttäneet hyvintehdyllä meikillä paremmilta kuin ilman.

      Taitaa tuo meikittömyydestä huutelu olla jotain naisettomien miesten höpinöitä.

      Niin ja tosiaan teatteripakkelit voi tavallisessa elämässä jättää sinne lavalle. Paras meikki tavallisessa tilanteessa on mielestäni sellainen, ettei sitä ei edes huomaa.

    • ukkonen.sd,fsdfsf

      Niin ja vielä semmoinen juttu että jos naisella on huulipuunaa ja ripsaria, niin se on meikannut.

    • luomumiehekäs

      Kyllä tästä keskustelusta voi aika hyvin nähdä, että meikkaavat naiset vetävät tietynlaisia miehiä puoleensa. Myös todellisista himomeikkaaja-naisista piirtyy aika selkeä muotokuva (ollaan ah-niin-naisellisia, "harmaita hiiriä" katsotaan nenänvartta pitkin, elämänarvot ovat mitä ovat). Tämä on minusta hyvä näin. Meikkaavat naiset saavat sellaisia miehiä kuin ansaitsevat, ja päinvastoin. Minulle meikittömät kasvot ovat hyvä merkki siitä, että nainen on todennäköisemmin omanlaiseni ihminen. Naispuolisissa kavereissanikin on enimmäkseen meikkaamattomia, se on normaali olotila niissä piireissä joita minä pidän "tavallisina ihmisinä".

    • dodoja

      Mitäs, jos kertoisit jo ennen ekoja treffejä, että etsit naista, joka ei juuri meikkiä käytä.

      Minusta aika pinnallista tuokin, että kun SINÄ et halua, että nainen käyttää meikkiä, niin silloin naisen pitäisi osata lukea ajatuksesi ja tulla paikalle ilman pakkelia. Ja sitten taas on miehiä, jotka haluaa, että nainen on meikattu uimahallissa ja metsäretkelläkin. Pöh.

      Minä meikkaan itseni vuoksi - on huolitellumpi olo. Ja ennen kaikkea muiden naisten vuoksi. Naiset arvostelevat erityisesti minun ammatissani, jossa ollaan paljon esillä, jos ei ole huolitellusti pukeutunut ja meikattu. Mutta en todellakaan meikkaa mökillä tai sellaisina vapaapäivinä, jolloin lähinnä olen vaan kotona tai käyn lenkillä tms. Hyvien ystävien seurassa en myöskään välttämättä meikkaa.

      Mutta jos tuo meikittömyys on sinulle niin tärkeää, mikset tee sitä selväksi jo profiilissasi (jos siis etsit naisseuraa treffipalvelujen kautta)? Kun on niitäkin naisia, jotka ei halua meikeistään luopua. Niistä tulee myös naisellinen olo.

      • luomumiehekäs

        Et tainnut lukea tuota minun kommenttiani? Pidä vain meikit naamassa treffeillä. Sillä tavalla kerrot itsestäsi asioita, jotka voivat olla miehelle tärkeitä tietää. Esim. nuo, että toisten naisten arvostelu on sinulle niin kova juttu, että vedät myrkkyä naamaan sen vuoksi, ja että tarvitset meikkaamista tunteaksesi itsesi naiselliseksi(!).

        Sehän se vasta valheellista on, jos meikkaava nainen jättää meikit pois ekoilla treffeillä luodakseen itsestään sellaisen kuvan, mitä mies haluaa. Jos mielestäsi tarvitset meikkiä, meikkaa. Me miehet vedämme johtopäätökset, ja kumppanisi valikoituvat sen mukaan.


    • nainen .

      Ei meikäläinen ainakaan meikkaa,muuta kuin jos menee juhliin ,baariin tms.Jos aloittaa sen rumpan että meikkaa joka päivä niin ei sitä voi olla meikkaamatta.Mulle on kyl yks hailee mille näytän muiden silmissä kunhan itse olen itseeni tyytyväinen.Ei elämä ole ulkonäöstä kiinni,luonne on tärkeämpi.

    • mies

      No mut hei, aletaan miehetki meikkaan, homoista oppia ja iho kiiltäväks! Saa siinä sitten etulyöntiaseman muihin naisiin kun "eihän tollanen mies meikkaa, pakko sen on olla luonnostaan ruskettunu". Uu jea!

    • yök yök yök

      Monet naiset on rumia ilman meikkiä ja kadulla näkee myös naisia jotka ovat meikanneet itsensä todella suttuisen ja ruman näköiseksi. Ällöttää sellanen nainen jolla on puoli kiloa pakkelia naamassa ja sit kuvittelee olavansa hyvännäköinen vaikka ilman meikkiä olis paljon paremaan näköinen.

    • dodoja

      Mitä ihmeen myrkkyä ne meikit nyt yhtäkkiä on? Taatusti enemmän myrkkyjä saa, kun kävelee kaupungin kadulla ja hengittää autojen pakokaasuja.

      Jos kertoisit jo profiilissasi, että etsit naista, joka ei koskaan käytä meikkiä, niin silloinhan saisit vastauksia vain tällaisilta, naisihanteesi kaltaisilta ihmisiltä, eikö? Tai jos ottaisit asian puheeksi ennen tapaamista, niin meikkaava nainen sitten osaisi sanoa, että ei tavata, on ajanhukkaa tavata sinua.

      Vai oletko niitä pimeitä tyyppejä, jotka odottavat naisen osaavan lukea ajatuksiasi? Eli et halua missään nimessä paljastaa, millaista ihmistä etsit - niin, että voisit sitten paheksua niitä naisia, jotka sattuvat joutumaan treffeille kanssasi, jos heillä onkin meikkiä?

      EN nyt oikeasti ymmärrä logiikkaasi tuossa, että et suinkaan paljasta naiselle inhoavasi meikkejä, koska silloinhan juoni nainen jättäisi meikkaamatta sen ainoan kerran, kun osuisi treffeille kanssasi. Haloo, eihän meikkaava nainen edes lähtisi kanssasi tapaamiseen, jos tietäisi asenteesi!

      Taidat olla provo.

      No, onneksi minulla on mies, jolle on ihan sama, meikkaanko vai en. Ja oma asianihan se onkin. Kerran kysyin häneltä, kun olimme lähdössä illalla teatteriin, että oliko uusi meikkini hänestä minulle sopiva vai ei ja pitäisikö meikata useammin (ihan joka päivä en meikkaa). Hän katsoi minua pöllämystyneen näköisenä ja sanoi, että hänestä olen kaunis aina. Meikeissä tai ilman.

      Ja näin sen kuuluu olla. En halua miestä, joka alkaa tehdä käsittämättömiä vaatimuksia ulkonäköni suhteen sen osalta, millaisia vaatteita, kenkiä tai meikkiä käytän tai olen käyttämättä.

    • äöäöääää

      Em.Johanna Tukiainen on yhtä plösön näköinen suttuisessa ja paksussa
      pinotex pakkelissaan, kuin ilman sitäkin. Viina ja lääkkeet on tehnyt
      tehtävänsä.

      Jos ei vielä edes osaa meikata, vaan huulipunakin on sotkettu korviin
      asti ja silmänympärykset niin paksussa mönjässä, että pikkulapsetkin
      säikähtää moista kammotusta, silloin antaa ihmeessä olla.

    • Tälläistä se on

      Niin, oliskohan se niin että monesti naisen pitää yrittää näyttää komeammalta kuin mitä todellisuudessa on? Sitä ei oikein yhtäkkiä uskokkaan kuinka paljon joku meikki, puuteri, huulipuna ja hiuslakka saa aikaan, kyllä näyttää hienolta. Yhdelläkin naisella oli joskus profiilikuvana sellainen missä se oli oikein meikattu ja laitettu viimeisen päälle, oliko jonnekkin viihteelle menossa? Mene ja tiedä, katsoin että vau, onpas siinä komea nainen, no sitten se oli vaihtanu kuvansa sellaiseen tavalliseen arkikuvaan, no eipä se kovin kummoisen näköinen ollut.

    • fgfdcxdfcxd

      Nettikuva pitäisi olla ilman mitään pakkelia, silloin näkisi millaisen vierestä
      oikeesti heräisi. (siis jos heräisi). Moni tosiaan osaa peittää ne kohdat,
      jotka sitten luomuna lävähtääkin silmille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe