saa sitä liimaa jolla se koru kiinnitetään? hammaslääkärit ei saa enää laittaa, eikä koruliikkessäkää ollu sitä?
HAMMASKORU
25
12545
Vastaukset
- saa laittaa?
Miten niin hammaslääkärit ei saa enää laittaa? Mistä tuommoista olet kuullut?
- kysymässä
josko hammaslääkiri olisi voinut laittaa korun minulle mutta sitte se sano että on nyt tullu joku kielto ettei saa enää laittaa, se itekki sano et vähä vammane kielto.
- kyseessä
kysymässä kirjoitti:
josko hammaslääkiri olisi voinut laittaa korun minulle mutta sitte se sano että on nyt tullu joku kielto ettei saa enää laittaa, se itekki sano et vähä vammane kielto.
terveyskeskuksen hammaslääkäri? Hammaskorun kiinnitys on puhtaasti esteettistä "hoitoa", eli jos on pitkät jonot paikkaushoitoon niin tällaisista hommista ekaksi lovutaan.
Yksityisvastaanotoilla esim. suuhygienistit laittaa koruja varmasti. - Anonyymi
kyseessä kirjoitti:
terveyskeskuksen hammaslääkäri? Hammaskorun kiinnitys on puhtaasti esteettistä "hoitoa", eli jos on pitkät jonot paikkaushoitoon niin tällaisista hommista ekaksi lovutaan.
Yksityisvastaanotoilla esim. suuhygienistit laittaa koruja varmasti.Ei kunnat laita kun se ei ole terveyden hoitoa mutta apteekista saa niitä tee se itse tilapäispaikka aineita tuubi maksaa jotain 6-8€ siinä on ohjeet pitää kuivata hampaan pinta. Sillä se pysyy jonkun aikaa.
- Anonyymi
APTEEKISTA väliaikainen paikka aine.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
APTEEKISTA väliaikainen paikka aine.
Miten sillä saa sen korun pois kun apteekissa sanottiin että vain hammaslääkäri saa sen pois?:))
- h-hoitsukka
Terveyskeskushammaslääkärit eivät laita koruja juuri sen takia, koska se on "kauneuden hoitoa" ja varsinaisiin toimenpiteisiin on isot jonot. Niin kuin joku jo mainitsikin asiasta.
Esim. suuhygienistit laittavat hammaskoruja kiinni. Itse sitä ei oikeastaan voi kiinnittää "liimalla" koska ymmärtääkseni koru kiinnitetään muovilla, joka kovetetaan sinisellä led-valolla, samaan tapaan kuin paikkamuovi.- kaveri..
laittoi hammaskorun ite kiinni, mutta empä tullu kysyneeks mistä se sen liiman osti. täytyypi kysyä suuhygienistilta sitten, vaikka kalliiks taitaa tulla.
- hinta
kaveri.. kirjoitti:
laittoi hammaskorun ite kiinni, mutta empä tullu kysyneeks mistä se sen liiman osti. täytyypi kysyä suuhygienistilta sitten, vaikka kalliiks taitaa tulla.
Eri vastaanotoilla on eri hinnat, mutta olen nähnyt paikkoja, joissa hammaskorun laittavat kiinni 30€:sta. Ja koru pitää viedä itse mukana.
- Anonyymi
kaveri.. kirjoitti:
Apteekista se on paikka ainetta valkoista pieni tuubi. Väliaikainen paikka aine täyte.
- shg
Minä en ole kuullutkaan itselaitettavista hammaskoruista... Terveyskeskuksissa niitä ei tosiaan yleensä laiteta (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta), ja yleensä suuhygienisti niitä kiinnittää, joskus tietysti myös hammaslääkäri - riippuu paikasta. Eli yksityiseltä kannattaa kysyä, myös oppilaitosten hammashoitolat (Helsinki, Turku, Kuopio, Oulu) eli ne missä suuhygienistejä koulutetaan. Tietysti täytyisi asua jossain noista kaupungeista, muuten matkakustannukset tekevät kalliiksi :) Hammaskoruhan kiinnitetään siten, että ensin hammas pestään karhealla aineella, sen jälkeen karhennetaan vielä hampaan pinta, sen jälkeen koruun tai hampaaseen tai molempiin (käytännöt vaihtelee aineesta riippuen) laitetaan muovi, joka kovetetaan sinisellä led-valolla (kuten joku mainitsikin).
- Anonyymi
Väliaikainen paikka aine kovettuu ite.
- nely
Itse kävin helsingin hämeentiellä sijaitsevalla eurohampaalla laittamassa. Sain korun ja kiinnityksen yhteishintaan vain 30 euroa !:) (varmaan siksi sillä he ovat tahitin maahantuottajat) lupasivat vielä, että pysyy kymmenen vuotta.
- ---
En suosittele itse kiinnitettävää hammaskorua. Se ei luultavasti pysy kunnolla kiinni. Laitoin yksityisellä ehkä neljä vuotta sitten ja hyvin on pysynyt! Koru pitää viedä mukanaan :)
- tätä rataa
kaverit laitto kynsiliimalla, pysy sen aikaa ku halus
- Anonyymi
joo ite kans kelasin kyl iha kynsiliimaa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo ite kans kelasin kyl iha kynsiliimaa :D
Ei kynsiliimaa! Syövyttää hampaan pinnan.
- oihugyfg
kellä on pysynyt
- Pirreliinii
Voiko hammasproteesiin laittaa /kiinnittää hammaskoru??
- Hammaskoruja
Hammaskoruja ei ole kuin entisillä naishiihtäjillä. so last season.
- Anonyymi
Kyllä muuten pysyy kynsiliimalla hammaskoru kiinni! Suosittelen
- Anonyymi
Voiko hammaskorut kiinnittää kynsiliimalla koska se sulattaa tekokynnen kynteen ja se sulattaa muovikunttä joten perjaatteessa voi
- Anonyymi
Poraa läpireikä ja kiinnitä.
- Anonyymi
Miten kynsiliimalla itse laittaman hammaskorun saa pois pian?
- Anonyymi
laitoin kynsiliimal perus kynsitimantin ja lähti samana iltana hampaiden harjauksessa pois liimasin uuden
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019