HAMMASKORU

mistä

saa sitä liimaa jolla se koru kiinnitetään? hammaslääkärit ei saa enää laittaa, eikä koruliikkessäkää ollu sitä?

24

11445

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa laittaa?

      Miten niin hammaslääkärit ei saa enää laittaa? Mistä tuommoista olet kuullut?

      • kysymässä

        josko hammaslääkiri olisi voinut laittaa korun minulle mutta sitte se sano että on nyt tullu joku kielto ettei saa enää laittaa, se itekki sano et vähä vammane kielto.


      • kyseessä
        kysymässä kirjoitti:

        josko hammaslääkiri olisi voinut laittaa korun minulle mutta sitte se sano että on nyt tullu joku kielto ettei saa enää laittaa, se itekki sano et vähä vammane kielto.

        terveyskeskuksen hammaslääkäri? Hammaskorun kiinnitys on puhtaasti esteettistä "hoitoa", eli jos on pitkät jonot paikkaushoitoon niin tällaisista hommista ekaksi lovutaan.

        Yksityisvastaanotoilla esim. suuhygienistit laittaa koruja varmasti.


      • Anonyymi
        kyseessä kirjoitti:

        terveyskeskuksen hammaslääkäri? Hammaskorun kiinnitys on puhtaasti esteettistä "hoitoa", eli jos on pitkät jonot paikkaushoitoon niin tällaisista hommista ekaksi lovutaan.

        Yksityisvastaanotoilla esim. suuhygienistit laittaa koruja varmasti.

        Ei kunnat laita kun se ei ole terveyden hoitoa mutta apteekista saa niitä tee se itse tilapäispaikka aineita tuubi maksaa jotain 6-8€ siinä on ohjeet pitää kuivata hampaan pinta. Sillä se pysyy jonkun aikaa.


      • Anonyymi

        APTEEKISTA väliaikainen paikka aine.


    • h-hoitsukka

      Terveyskeskushammaslääkärit eivät laita koruja juuri sen takia, koska se on "kauneuden hoitoa" ja varsinaisiin toimenpiteisiin on isot jonot. Niin kuin joku jo mainitsikin asiasta.
      Esim. suuhygienistit laittavat hammaskoruja kiinni. Itse sitä ei oikeastaan voi kiinnittää "liimalla" koska ymmärtääkseni koru kiinnitetään muovilla, joka kovetetaan sinisellä led-valolla, samaan tapaan kuin paikkamuovi.

      • kaveri..

        laittoi hammaskorun ite kiinni, mutta empä tullu kysyneeks mistä se sen liiman osti. täytyypi kysyä suuhygienistilta sitten, vaikka kalliiks taitaa tulla.


      • hinta
        kaveri.. kirjoitti:

        laittoi hammaskorun ite kiinni, mutta empä tullu kysyneeks mistä se sen liiman osti. täytyypi kysyä suuhygienistilta sitten, vaikka kalliiks taitaa tulla.

        Eri vastaanotoilla on eri hinnat, mutta olen nähnyt paikkoja, joissa hammaskorun laittavat kiinni 30€:sta. Ja koru pitää viedä itse mukana.


      • Anonyymi
        kaveri.. kirjoitti:

        laittoi hammaskorun ite kiinni, mutta empä tullu kysyneeks mistä se sen liiman osti. täytyypi kysyä suuhygienistilta sitten, vaikka kalliiks taitaa tulla.

        Apteekista se on paikka ainetta valkoista pieni tuubi. Väliaikainen paikka aine täyte.


    • shg

      Minä en ole kuullutkaan itselaitettavista hammaskoruista... Terveyskeskuksissa niitä ei tosiaan yleensä laiteta (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta), ja yleensä suuhygienisti niitä kiinnittää, joskus tietysti myös hammaslääkäri - riippuu paikasta. Eli yksityiseltä kannattaa kysyä, myös oppilaitosten hammashoitolat (Helsinki, Turku, Kuopio, Oulu) eli ne missä suuhygienistejä koulutetaan. Tietysti täytyisi asua jossain noista kaupungeista, muuten matkakustannukset tekevät kalliiksi :) Hammaskoruhan kiinnitetään siten, että ensin hammas pestään karhealla aineella, sen jälkeen karhennetaan vielä hampaan pinta, sen jälkeen koruun tai hampaaseen tai molempiin (käytännöt vaihtelee aineesta riippuen) laitetaan muovi, joka kovetetaan sinisellä led-valolla (kuten joku mainitsikin).

      • Anonyymi

        Väliaikainen paikka aine kovettuu ite.


    • nely

      Itse kävin helsingin hämeentiellä sijaitsevalla eurohampaalla laittamassa. Sain korun ja kiinnityksen yhteishintaan vain 30 euroa !:) (varmaan siksi sillä he ovat tahitin maahantuottajat) lupasivat vielä, että pysyy kymmenen vuotta.

    • ---

      En suosittele itse kiinnitettävää hammaskorua. Se ei luultavasti pysy kunnolla kiinni. Laitoin yksityisellä ehkä neljä vuotta sitten ja hyvin on pysynyt! Koru pitää viedä mukanaan :)

    • tätä rataa

      kaverit laitto kynsiliimalla, pysy sen aikaa ku halus

      • Anonyymi

        joo ite kans kelasin kyl iha kynsiliimaa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ite kans kelasin kyl iha kynsiliimaa :D

        Ei kynsiliimaa! Syövyttää hampaan pinnan.


    • oihugyfg

      kellä on pysynyt

    • Pirreliinii

      Voiko hammasproteesiin laittaa /kiinnittää hammaskoru??

    • Hammaskoruja

      Hammaskoruja ei ole kuin entisillä naishiihtäjillä. so last season.

    • Anonyymi

      Kyllä muuten pysyy kynsiliimalla hammaskoru kiinni! Suosittelen

    • Anonyymi

      Voiko hammaskorut kiinnittää kynsiliimalla koska se sulattaa tekokynnen kynteen ja se sulattaa muovikunttä joten perjaatteessa voi

    • Anonyymi

      Poraa läpireikä ja kiinnitä.

    • Anonyymi

      Miten kynsiliimalla itse laittaman hammaskorun saa pois pian?

      • Anonyymi

        laitoin kynsiliimal perus kynsitimantin ja lähti samana iltana hampaiden harjauksessa pois liimasin uuden


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe