kaikki minun syytäni

uskotteko?

Aina kun riitelemme jostain niin minä en saisi loukkaantua mistään, mitä puolisoni sanoo.
Hän siis voi haukkua tai miten tahansa puhua keljuilevasti/syyttäen, niin minulla ei olisi oikeutta suuttua!

Puolisoni sanoo aina :"mitäs otat joka lauseen itseesi, lopeta tuo kuvittelu, hulluko olet"!!!

Tiedä osaanko tätä edes ymmärrettävästi selostaa.
Hän siis saa sanoa mitä hyvänsä - HÄNEN MIELESTÄÄN minun on oltava loukkaantumatta, KOSKA kuvittelen asioita, kääntelen niitä päässäni sellaisiksi että saan syyn suuttua, VAIKKA HÄN ei ole niin sanonutkaan (oikeasti on sanonut)!
Puolisoni on narsisti???

13

2601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekkäitä, toisten..

      syyttelijoitä, mutta onhan meitä "täydellisiä".... onhan? Puolisosi,puoliso puolisonasi.....

    • on päivänselvä

      narsisti. Juokse ja lujaa nyt kunvielä olet itse järjissäsi ja tajuat, että se toinen on sekopää.

    • miputa

      tiputtaa pöydällä olevan lasin ja saa sinut tuntemaan, että syy miksi lasi putosi on sinun, koska sinun mielestäsi kyseinen lasi kuului olla juuri siinä aikassa, mistä hän sen tiputti.

      Mikäli hän saa sinut ottamaan syyn lasin putoamisen ja hurmaa kaikki ystäväsi/sukulaisesi.
      Kyse on pahasta narsismista.

      Nyt keskipahasta, seuraavana tulee uhkailu ja eristäytyminen ystävistä ja sitten sinun on lopetettava työt ja sitä seuraa pahoinpitely.
      Voivat tulla myös eri järjestyksessä.

      Hän myös tulee levittämään valheellisia asioita sinusta, jotta ystävät alkaisi karttamaan sinua.

      • uskotteko?

        Aivan näin!
        Tunnen jo nyt alemmuutta.
        Puolisoni, olkoon nyt vaikkapa X nimeltään, menee koko ajan pahemmaksi!
        Ei puhu minulle, tai jos puhuu niin ei katso minua, kääntää minulle selkänsä, menee toiseen huoneeseen kun tulen paikalle!!
        Kärsin hirvittävästi, tämä tuntuu henkiseltä väkivallalta!

        Eilen itkin kun tuntui niin pahalta (olin yrittänyt puhua X:lle, hän sanoi minulle, ettei häntä nyt kiinnosta kun väsyttää...eikä hänellä kuulema ole minulle mitään asiaa...)
        X katseli televisiota siinä toisella sohvalla kun minä itkin toisella. (jos hän on kanssani samassa huoneessa nin ei ainakaan minun vieressäni).


        ""Hän myös tulee levittämään valheellisia asioita sinusta, jotta ystävät alkaisi karttamaan sinua. ""

        tämän X on jo aloittanut!
        Suoraan sanottuna minua pelottaa, X:n käytös on niin julma ja törkeää minua kohtaan.
        En koe omaavani enää ihmisarvoa hänen silmissään!
        Itseluottamukseni on kadonnut. Jaksan vain itkeä....ja vakuutella hänelle haluani olla hänen kanssaan, kun hän nauraa minulle päin naamaa! En meinaa itsekään uskoa tätä, näinkö pitkälle asiat ovat menneet??


      • miputa
        uskotteko? kirjoitti:

        Aivan näin!
        Tunnen jo nyt alemmuutta.
        Puolisoni, olkoon nyt vaikkapa X nimeltään, menee koko ajan pahemmaksi!
        Ei puhu minulle, tai jos puhuu niin ei katso minua, kääntää minulle selkänsä, menee toiseen huoneeseen kun tulen paikalle!!
        Kärsin hirvittävästi, tämä tuntuu henkiseltä väkivallalta!

        Eilen itkin kun tuntui niin pahalta (olin yrittänyt puhua X:lle, hän sanoi minulle, ettei häntä nyt kiinnosta kun väsyttää...eikä hänellä kuulema ole minulle mitään asiaa...)
        X katseli televisiota siinä toisella sohvalla kun minä itkin toisella. (jos hän on kanssani samassa huoneessa nin ei ainakaan minun vieressäni).


        ""Hän myös tulee levittämään valheellisia asioita sinusta, jotta ystävät alkaisi karttamaan sinua. ""

        tämän X on jo aloittanut!
        Suoraan sanottuna minua pelottaa, X:n käytös on niin julma ja törkeää minua kohtaan.
        En koe omaavani enää ihmisarvoa hänen silmissään!
        Itseluottamukseni on kadonnut. Jaksan vain itkeä....ja vakuutella hänelle haluani olla hänen kanssaan, kun hän nauraa minulle päin naamaa! En meinaa itsekään uskoa tätä, näinkö pitkälle asiat ovat menneet??

        ja ainut vaihtoehto on erota, vielä kun olet terve ja elossa.


      • ..ö
        uskotteko? kirjoitti:

        Aivan näin!
        Tunnen jo nyt alemmuutta.
        Puolisoni, olkoon nyt vaikkapa X nimeltään, menee koko ajan pahemmaksi!
        Ei puhu minulle, tai jos puhuu niin ei katso minua, kääntää minulle selkänsä, menee toiseen huoneeseen kun tulen paikalle!!
        Kärsin hirvittävästi, tämä tuntuu henkiseltä väkivallalta!

        Eilen itkin kun tuntui niin pahalta (olin yrittänyt puhua X:lle, hän sanoi minulle, ettei häntä nyt kiinnosta kun väsyttää...eikä hänellä kuulema ole minulle mitään asiaa...)
        X katseli televisiota siinä toisella sohvalla kun minä itkin toisella. (jos hän on kanssani samassa huoneessa nin ei ainakaan minun vieressäni).


        ""Hän myös tulee levittämään valheellisia asioita sinusta, jotta ystävät alkaisi karttamaan sinua. ""

        tämän X on jo aloittanut!
        Suoraan sanottuna minua pelottaa, X:n käytös on niin julma ja törkeää minua kohtaan.
        En koe omaavani enää ihmisarvoa hänen silmissään!
        Itseluottamukseni on kadonnut. Jaksan vain itkeä....ja vakuutella hänelle haluani olla hänen kanssaan, kun hän nauraa minulle päin naamaa! En meinaa itsekään uskoa tätä, näinkö pitkälle asiat ovat menneet??

        Meillä on ollut vähän tuollaista jo pitkän aikaa. Sitten kuitenkin on päivä jossain välissä jolloin huomaan että onhan se kuitenkin vielä ihminen. Eikä mikään hirviö. Se voi olla myös jotain masennusta tai sellaista, vai voiko?


      • nainen..
        uskotteko? kirjoitti:

        Aivan näin!
        Tunnen jo nyt alemmuutta.
        Puolisoni, olkoon nyt vaikkapa X nimeltään, menee koko ajan pahemmaksi!
        Ei puhu minulle, tai jos puhuu niin ei katso minua, kääntää minulle selkänsä, menee toiseen huoneeseen kun tulen paikalle!!
        Kärsin hirvittävästi, tämä tuntuu henkiseltä väkivallalta!

        Eilen itkin kun tuntui niin pahalta (olin yrittänyt puhua X:lle, hän sanoi minulle, ettei häntä nyt kiinnosta kun väsyttää...eikä hänellä kuulema ole minulle mitään asiaa...)
        X katseli televisiota siinä toisella sohvalla kun minä itkin toisella. (jos hän on kanssani samassa huoneessa nin ei ainakaan minun vieressäni).


        ""Hän myös tulee levittämään valheellisia asioita sinusta, jotta ystävät alkaisi karttamaan sinua. ""

        tämän X on jo aloittanut!
        Suoraan sanottuna minua pelottaa, X:n käytös on niin julma ja törkeää minua kohtaan.
        En koe omaavani enää ihmisarvoa hänen silmissään!
        Itseluottamukseni on kadonnut. Jaksan vain itkeä....ja vakuutella hänelle haluani olla hänen kanssaan, kun hän nauraa minulle päin naamaa! En meinaa itsekään uskoa tätä, näinkö pitkälle asiat ovat menneet??

        hän haluaa viestittää sinulle,että teidän yhteinen taival on jo ohi,mutta ei voi sitä sanoa sinulle suoraan usko pois ja järki käteen.
        Lähde,ennenkuin olet ihan rikki. Näin kävi minulle joskus.


    • koulutettava

      Lueskelin viestisi ja kovasti tuttuja piirteitä löytyi.

      Meillä narsistin koirankoulutus eteni lyhyesti yhteenvedettynä tähän tahtiin
      Minun narsistini
      TÖKSÄYTYKSET. Sanoa töksäytti lähes alusta lähtien mitä sattui aina muista ihmisistä ja heidän huonoudestaan.
      VAIKEUKSIEN KOHTAAMINEN oli sairaalloisen heikkoa. Pienikin vastoinkäyminen sai kirosanat sinkoilemaan ja lopuksi "lasin putoaminenkin" oli jonkun muun syy.
      HALVEKSUNTA, ALIARVOSTUS ja VIHAMIELISYYS. Jollain tasolla aina toisissa ihmisissä oli jotain vikaa (jo ennen kuin minusta tuli se vian kohde). Oli kateellinen menestyville ja sisäisesti vihasi loppujen lopuksi sisäisesti lähes jokaista.
      OMIEN TEKOJEN VÄHÄTTELY. Lakaisi unohduksiin tai vähätteli
      ALKOHOLINKÄYTTÖ lisääntyi ja tahti tiheni
      NIMITTELYT. Huorat tuli helposti suusta ja tivaamiset, kuinka monesti olen häntä pettänyt.
      EROTTAMINEN MUISTA. Arvostelu alkoi, koulutus, ulkonäkö, suku etc. Puhui selän takana ja vieroitti ystävät ja sukulaiset.
      VASTUUNKANTOKYVYTTÖMYYS. Paras puolustus oli hyökkäys, ja sitä tosiaankin teki armotta ja periksi antamatta, valehteli tekojaan ja piilotteli totuutta.
      ja lopuksi
      VÄKIVALTA. Aluksi läpsäisyt, sitten liikkumisen estäminen jopa kotona tai väkivalloin kotoa poistamiset vaikka yöpuvussa, sitten tuli nyrkiniskut, kuristamiset
      JA HÄTÄ. Uhkasi itsemurhallaan, kun tein selväksi, että hirsiä on seinästä poikki, menköön vaikka helvettiin tai minä lähden. Lähetteli itsetuhoisia viestejä yötä myöten.

      Jokaisen vaiheen aikana ja välissäkin panin rankasti vastaan. En alistunut ja tappelut vain kovenivat. Huusin, uhkasin, kirosin, nimittelin takaisin eli olin liian kovapäinen koulutettavaksi.

      Eli...jos en olisi saanut niin tervettä kasvatusta, hyviä vanhempia ja suvun apua, voisin olla mielisairaalan pysyväisasukki tai hautausmaalla lahoamassa.

      Niin... joko ymmärsit, narsistit ovat niin kovapäisiä kouluttajia, että vaihtoehdot on vähissä...

      Onneksi jokaisella on vapaus valita.
      eli...

      • Narsistin uhriko... EI Kiitos!

        Tuttu tunne, kaikki aivan kaikki on minun vika, koskaan syy ei ole hänessä. Minä vaan en hyväksy sitä ja olen liian iso pala purtavaksi. Jos olisin heikompi/alistuvaisempi, olisiko enää edes selväjälkinen saati hengissä.
        Ja ne haukkumiset ja jälkeen päin "mitään en ole sanonut". Hänen kanssa on ihan turha sopia mitään, hetken päästä asia on aivan toisin. Kääntää omassa päässään kaikki minun sanomisetkin sellaisiksi, kuin itse haluaa. Pelkää ja epäilee joka asiasta. Ystävät jopa minun lapset, tv jne on uhka. Jos en vastaa heti puhelimeen, se on aivan maailman loppu ja seuraavan kerran kun soitan, niin 100%:sesti ei vastaa puhelimeen. Kosto on kova sana.
        Hälystyskelloja näin jälkeenpäin; kova kiire kihloihin, naimisiin, yhteen muutto, yhteinen lapsi, millä vaan saa sidottua. Oman kotini jo menetin, kihloihinkin menin, mutta sormuksen olen takaisin antanut.
        Sen verran olen lukenut aiheesta (kiitos netin), että parantumis ennuste näyttää todella olemattomalta. Kun eihän ole syytä mennä ammatti-ihmisen puheille, kun on täydellinen, eikä pienintäkään virhettään myönnä.
        En todellakaan viitsi edes ajatella, että pitäisikö minun muuttua ja alistua, jotta voitaisi jatkaa yhdessä. Eihän se ole elämisen arvoista elämää, jos joutuu miettimään mitä uskaltaa puhua ja tehdä.
        Aiheettomia syyllistämisiä koko ajan; "katsoit vierasta miestä vitun lumppu". kyllä tuntuu pahalta, kun ketään en ole koskaan pettänyt, ja tiedän, etten tule koskaan pettämään, vaikka syytöksiä siitä saankin.
        Mistä ihmeestä näitä hulluja riittää, kun emme todellakaan ole ainoita.
        Suosittelen oman hyvinvoinnin vuoksi itselle ammatti-ihmisen kanssa puhumista ja kytkimen nostamista. Turha edes kuvitella olevansa edes ystävä sellaisen kanssa tulevaisuudessa.
        Itse joudun varmaan hakemaan kohta lähestymiskietoa, kun henkinen väkivalta puhelimitse sekä kyttäys jatkuu.
        Mutta hei, kyllä meille vielä jonain päivänä aurinko paistaa. Itse uskon, että ensi keväänä näemme puiden lehdet paljon vihreimpinä. Tsemppiä ja pitäkää huolta itsestänne, se kannattaa aina, ja kyllä se oikea, terve ihminenkin vielä jonain päivänä....


      • Jeesus
        Narsistin uhriko... EI Kiitos! kirjoitti:

        Tuttu tunne, kaikki aivan kaikki on minun vika, koskaan syy ei ole hänessä. Minä vaan en hyväksy sitä ja olen liian iso pala purtavaksi. Jos olisin heikompi/alistuvaisempi, olisiko enää edes selväjälkinen saati hengissä.
        Ja ne haukkumiset ja jälkeen päin "mitään en ole sanonut". Hänen kanssa on ihan turha sopia mitään, hetken päästä asia on aivan toisin. Kääntää omassa päässään kaikki minun sanomisetkin sellaisiksi, kuin itse haluaa. Pelkää ja epäilee joka asiasta. Ystävät jopa minun lapset, tv jne on uhka. Jos en vastaa heti puhelimeen, se on aivan maailman loppu ja seuraavan kerran kun soitan, niin 100%:sesti ei vastaa puhelimeen. Kosto on kova sana.
        Hälystyskelloja näin jälkeenpäin; kova kiire kihloihin, naimisiin, yhteen muutto, yhteinen lapsi, millä vaan saa sidottua. Oman kotini jo menetin, kihloihinkin menin, mutta sormuksen olen takaisin antanut.
        Sen verran olen lukenut aiheesta (kiitos netin), että parantumis ennuste näyttää todella olemattomalta. Kun eihän ole syytä mennä ammatti-ihmisen puheille, kun on täydellinen, eikä pienintäkään virhettään myönnä.
        En todellakaan viitsi edes ajatella, että pitäisikö minun muuttua ja alistua, jotta voitaisi jatkaa yhdessä. Eihän se ole elämisen arvoista elämää, jos joutuu miettimään mitä uskaltaa puhua ja tehdä.
        Aiheettomia syyllistämisiä koko ajan; "katsoit vierasta miestä vitun lumppu". kyllä tuntuu pahalta, kun ketään en ole koskaan pettänyt, ja tiedän, etten tule koskaan pettämään, vaikka syytöksiä siitä saankin.
        Mistä ihmeestä näitä hulluja riittää, kun emme todellakaan ole ainoita.
        Suosittelen oman hyvinvoinnin vuoksi itselle ammatti-ihmisen kanssa puhumista ja kytkimen nostamista. Turha edes kuvitella olevansa edes ystävä sellaisen kanssa tulevaisuudessa.
        Itse joudun varmaan hakemaan kohta lähestymiskietoa, kun henkinen väkivalta puhelimitse sekä kyttäys jatkuu.
        Mutta hei, kyllä meille vielä jonain päivänä aurinko paistaa. Itse uskon, että ensi keväänä näemme puiden lehdet paljon vihreimpinä. Tsemppiä ja pitäkää huolta itsestänne, se kannattaa aina, ja kyllä se oikea, terve ihminenkin vielä jonain päivänä....

        Olen luullut olevani ainoa, joka kärsii vastaavasta tilanteesta. Vertaisapu (kirjoituksienne lukeminen) auttaa, toisaalta pahoittelen omia tilanteitanne.

        Itse kärsin - kyllä, kärsin - vastaavasta tilanteesta. Olen syyllinen lähes päivittäin. Avovaimostani täytyy sanoa, että hänellä on tasainen luonne (aina kiukkuinen) ja melko usein syy on minun.

        Hyviäkin hetkiä on - ne ovat mukavaa aikaa koko perheelle, mutta fiilis voi vaihtua nanosekunnissa ja liipasimeksi riittää tahra ikkunassa tai mikä tahansa yhtä pätevä syy rikkoa rauha.

        Jaksan lasten ansiosta ja niiden takia. Muuten olisin häipynyt ajat sitten...


      • Kenet_helvetissä_nain

        Nimimerkille "Koulutettava"

        Vaikka viestisi on jo "vanha", minä törmäsin siihen vasta nyt.
        Ja olen "puulla päähän lyöty"; sinähän kirjoitit minun miehestäni tai ainakin hänen kaksoisolennostaan!

        Olen edelleen aviossa miehen kanssa ja koen täydellisen sanatarkasti, mitä sinä kirjoituksessasi kerroit. Juuri noin elämä hänen kanssaan menee.

        Olen miettinyt tuota narsismia ja empatiakyvyn puutetta, mutta liekö termeille väliä, paha tuollaisen ihmisen kanssa on elää.

        Kuten itsestäsi kerroit, minäkin olen "kovapäinen" koulutettava ja taistelen rajusti sanallisesti vastaan, voimissa en pärjää, ja se onkin ollut miehen viimeinen teko, käsiksi käyminen ja olen nähnyt, kuinka hän oikein pyrkii siihen ja "himoitsee" sitä. Se vähän hillitsee, kun en jää vain itkemään ja pakenemaan lukittujen ovien taakse, vaan olen pyytänyt apua.

        Tämä vaihe menossa...


    • Mies_vain--

      Kertokaa. Kenen syy on kun laitat maitopurkkia kiinni (ennekuin roskiin heität) ja siitä singahtaa maitopisara puolisosi kasvoille? SINUN TIETENKIN. Onhan kaikella syy/tekijä/ketä syyttää.

    • uskookentahtoo

      Ei - kaikki on vain Sinun syytäsi.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe