Muistan kuulleeni, että vaunun vesisäiliön ja letkut voisi puhdistaa sitruunahapolla, kun ovat olleet käyttämättä kolmisen vuotta. Onko jollakin tietoa käytännön toteutuksesta tai sitten jollain muulla aineella ellei toi happo sovi?
sitruunahapolla
puhdistus
56446
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Pussaisitko mihinKohtaan?
Vastaukset 5
Vanhimmat
Voit todella puhdistaa sen järjestelmän sitruunahapolla tai etikkahapolla (etikkaliuoksella). Jos se on oikein likainen ja epäilet bakteerikasvustoa niin käytä Kloritea kohtuullisen väkevänä (vrt. Nokian putket). Etikka- ja sitruunahappo ovat parhaita jos järjestelmään on saostunut kalkkia.
Pumppaa liuos myös kaikkiin putkiin ja anna vaikuttaa tunnin verran, säiliötä voi harjalla auttaa. Muista hyvä huuhtelu, olen kerran kiireessä jättänyt hieman liian vähälle ja aamukahvin kloorinmakuun en sitten tottunut joten nykyään huuhtelen riittävästi.
Kuinka vahvalla happo tai etikkaliuoksella tuota huuhtelua kannattais tehdä, osaatko sanoa?
Mikä sen pitäisi olla lienee hieman uskonasia jos ei ole kemisti. Kuitenkin olen experimentaalitesteillä todennut sen ainakin toimivan kun etikkaa laitetaan kaksi isoa pulloa Euroshopper etikkaa ja 15 - 20 litraa vettä.
Sitruunahappoa olen käyttänyt kerran kokeeksi kun olin saanut Unkarista tosi kalkkivelliä veden asemasta ja vesipannukin oli parin kolmen aamun jälkeen aivan valkoinen. Ostin apteekista muistaakseni 4 tai 5 pussia happoa jauhemaisena, sekoitin veteen ja täytin suurin piirtein pariin kymmeneen litraan. Kalkki ainakin lähti, en tiedä olisiko lähtenyt laimeammalla?
Uutena pesin kloorilla mutta en sen jälkeen, uusi se oli alkuvuodesta 2002. Hyvin on vedet säilyneet tällä systeemillä kun olen pitänyt huolen, ettei käsittelemätöntä vettä laiteta. Siltä varalta, että joskus en saisi haluamaani vettä olen pitänyt takaluukussa 10l tyhjää vesikanisteria johon voin tarpeen tullen tankata muutakin vettä. Kerran olen sitä siihen tarkoitukseen tarvinnut 10v aikana.
Sen kanisterin suurin käyttö on ollut paikoissa joissa kraana on lähellä ja letku puuttuu, tällöin olen lisännyt vettä tratti-kanisteri-hyötyliikunta menetelmällä joten ei se siellä tyhjänpanttina ole ollut. Näitä kraanapaikkoja on varsinkin Keski- ja Etelä-Euroopassa.
Etikkahuuhtelun jälkeen olen tehnyt yleensä kaksi täydellistä huuhtelua eikä makua ole mielestäni esiintynyt. Täytyy muistaa tyhjentää myös boileri joka välissä. Klooripesulla huuhtelisin vielä yhden ylimääräisen kerran koska kloori aamukahvissa pieninäkin määrinä on varsin ikävää.
Kiitos sulle vaivannäöstäsi, käyn ostamassa jompaa kumpaa ja käyn hommiin... Hyvää loppukevättä ja kesän odottelua!
Kiitos sinulle tästä harvinaisesta ilmiöstä näillä sivuilla, nimittäin kiitoksesta.