Muistan kuulleeni, että vaunun vesisäiliön ja letkut voisi puhdistaa sitruunahapolla, kun ovat olleet käyttämättä kolmisen vuotta. Onko jollakin tietoa käytännön toteutuksesta tai sitten jollain muulla aineella ellei toi happo sovi?
sitruunahapolla
5
5459
Vastaukset
Voit todella puhdistaa sen järjestelmän sitruunahapolla tai etikkahapolla (etikkaliuoksella). Jos se on oikein likainen ja epäilet bakteerikasvustoa niin käytä Kloritea kohtuullisen väkevänä (vrt. Nokian putket). Etikka- ja sitruunahappo ovat parhaita jos järjestelmään on saostunut kalkkia.
Pumppaa liuos myös kaikkiin putkiin ja anna vaikuttaa tunnin verran, säiliötä voi harjalla auttaa. Muista hyvä huuhtelu, olen kerran kiireessä jättänyt hieman liian vähälle ja aamukahvin kloorinmakuun en sitten tottunut joten nykyään huuhtelen riittävästi.- puhdistus
Kuinka vahvalla happo tai etikkaliuoksella tuota huuhtelua kannattais tehdä, osaatko sanoa?
puhdistus kirjoitti:
Kuinka vahvalla happo tai etikkaliuoksella tuota huuhtelua kannattais tehdä, osaatko sanoa?
Mikä sen pitäisi olla lienee hieman uskonasia jos ei ole kemisti. Kuitenkin olen experimentaalitesteillä todennut sen ainakin toimivan kun etikkaa laitetaan kaksi isoa pulloa Euroshopper etikkaa ja 15 - 20 litraa vettä.
Sitruunahappoa olen käyttänyt kerran kokeeksi kun olin saanut Unkarista tosi kalkkivelliä veden asemasta ja vesipannukin oli parin kolmen aamun jälkeen aivan valkoinen. Ostin apteekista muistaakseni 4 tai 5 pussia happoa jauhemaisena, sekoitin veteen ja täytin suurin piirtein pariin kymmeneen litraan. Kalkki ainakin lähti, en tiedä olisiko lähtenyt laimeammalla?
Uutena pesin kloorilla mutta en sen jälkeen, uusi se oli alkuvuodesta 2002. Hyvin on vedet säilyneet tällä systeemillä kun olen pitänyt huolen, ettei käsittelemätöntä vettä laiteta. Siltä varalta, että joskus en saisi haluamaani vettä olen pitänyt takaluukussa 10l tyhjää vesikanisteria johon voin tarpeen tullen tankata muutakin vettä. Kerran olen sitä siihen tarkoitukseen tarvinnut 10v aikana.
Sen kanisterin suurin käyttö on ollut paikoissa joissa kraana on lähellä ja letku puuttuu, tällöin olen lisännyt vettä tratti-kanisteri-hyötyliikunta menetelmällä joten ei se siellä tyhjänpanttina ole ollut. Näitä kraanapaikkoja on varsinkin Keski- ja Etelä-Euroopassa.
Etikkahuuhtelun jälkeen olen tehnyt yleensä kaksi täydellistä huuhtelua eikä makua ole mielestäni esiintynyt. Täytyy muistaa tyhjentää myös boileri joka välissä. Klooripesulla huuhtelisin vielä yhden ylimääräisen kerran koska kloori aamukahvissa pieninäkin määrinä on varsin ikävää.- puhdistus
karva.naamari kirjoitti:
Mikä sen pitäisi olla lienee hieman uskonasia jos ei ole kemisti. Kuitenkin olen experimentaalitesteillä todennut sen ainakin toimivan kun etikkaa laitetaan kaksi isoa pulloa Euroshopper etikkaa ja 15 - 20 litraa vettä.
Sitruunahappoa olen käyttänyt kerran kokeeksi kun olin saanut Unkarista tosi kalkkivelliä veden asemasta ja vesipannukin oli parin kolmen aamun jälkeen aivan valkoinen. Ostin apteekista muistaakseni 4 tai 5 pussia happoa jauhemaisena, sekoitin veteen ja täytin suurin piirtein pariin kymmeneen litraan. Kalkki ainakin lähti, en tiedä olisiko lähtenyt laimeammalla?
Uutena pesin kloorilla mutta en sen jälkeen, uusi se oli alkuvuodesta 2002. Hyvin on vedet säilyneet tällä systeemillä kun olen pitänyt huolen, ettei käsittelemätöntä vettä laiteta. Siltä varalta, että joskus en saisi haluamaani vettä olen pitänyt takaluukussa 10l tyhjää vesikanisteria johon voin tarpeen tullen tankata muutakin vettä. Kerran olen sitä siihen tarkoitukseen tarvinnut 10v aikana.
Sen kanisterin suurin käyttö on ollut paikoissa joissa kraana on lähellä ja letku puuttuu, tällöin olen lisännyt vettä tratti-kanisteri-hyötyliikunta menetelmällä joten ei se siellä tyhjänpanttina ole ollut. Näitä kraanapaikkoja on varsinkin Keski- ja Etelä-Euroopassa.
Etikkahuuhtelun jälkeen olen tehnyt yleensä kaksi täydellistä huuhtelua eikä makua ole mielestäni esiintynyt. Täytyy muistaa tyhjentää myös boileri joka välissä. Klooripesulla huuhtelisin vielä yhden ylimääräisen kerran koska kloori aamukahvissa pieninäkin määrinä on varsin ikävää.Kiitos sulle vaivannäöstäsi, käyn ostamassa jompaa kumpaa ja käyn hommiin... Hyvää loppukevättä ja kesän odottelua!
puhdistus kirjoitti:
Kiitos sulle vaivannäöstäsi, käyn ostamassa jompaa kumpaa ja käyn hommiin... Hyvää loppukevättä ja kesän odottelua!
Kiitos sinulle tästä harvinaisesta ilmiöstä näillä sivuilla, nimittäin kiitoksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1955783Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
- 931979
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291355- 751299
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää121250Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165