äin kauniina aurinkoisena päivänä kaupungissa tekisi mieli ottaa aurinkoa. Laiska kun olen, ajattelin hoitaa kyseisen aktiviteetin kerrostalokämppäni parvekkeella (7. kerros).
Parveke on kuitenkin lasitettu, joten kysymys kuuluu: rusketunko parvekelasin läpi?
Vai onko minun mentävä istumaan juuri sellaiseen kohtaan, josta lasit saa auki, saavuttaakseni kunnon brunan?
Pikaisia vastauksia, kiitos, että pääsen aurinkoa palvomaan ;)
Ruskettuuko lasin läpi?
6
2689
Vastaukset
- jotain...
Voiko auton ikkunan tai muun lasin läpi ruskettua?
Ikkunan ja auton lasit vaimentavat UV-säteilyä hyvin tehokkasti. Mutta lasin läpi pääsee kuitenkin jonkin verran UVA-säteilyä. Määrä on niin vähäinen, ettei sillä ole mitään vaikutusta suurimmalle osalle ihmisistä. Kuitenkin joillain henkilöillä on sellainen ihotyyppi, joka ruskettuu hyvin helposti pienestäkin määrästä UV-säteilyä. Nämä henkilöt voivat joissain tilanteissa ruskettua myös lasin läpi. Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista, suurin osa ihmisistä ei pala eikä rusketu lasin läpi tulevasta auringon valosta.
Tämä tieto osoitteessa
http://www.stuk.fi/sateilytietoa/ukk/uvsateily/fi_FI/uv1/- ainakin
saan aurinkoihottuman myös auton ikkunan läpi
- entäpäs
ainakin kirjoitti:
saan aurinkoihottuman myös auton ikkunan läpi
rekkamiehet? Kaverin isällä on rekka firma. ja kaikilla sen kuskeilla on vasen käsi aina ruskettunu x) eikä ne ajele ikkuna auki !! :D Hassua.
- ruskeeeeeee
entäpäs kirjoitti:
rekkamiehet? Kaverin isällä on rekka firma. ja kaikilla sen kuskeilla on vasen käsi aina ruskettunu x) eikä ne ajele ikkuna auki !! :D Hassua.
Luin joskus aikoja sitten kyseisesta aiheesta ja siella vastauksena oli etta kylla ruskettuu mutta riippuu lasista..jotkut lasit on tehty silleen etta uv sateily ei paase lapi mutta toisista kylla..ite rusketun todella hyvin, en pala mutta rusketun todella hyvin ja nopeasti.. Meilla olkkarin sohva ikkunan edessa ja telkkaria kesaisena paivana katsoessa huomannu etta rajat ilmaantunu selkaan.. sama kun lattialta tykkaaan katella telkkaria ja arska paistanu selkaaan niin ruskettunu.. myös auton lasin lapi rusketun mutta en niin hyvin mutta rusketun kylla..kai se riippuu ihmisesta, miulle riittaaa 5-10min auringossa ja jo rajat paistatteleee selvasti...Muistathan myös etta rusketut paremmin jos ihosi on kostea.. siis ite kaytan paivittain kosteutus voidetta koko keholleni suihkun jalkeen..en tieda onko totta mutta porkkanahan myös auttaa ruskettamaan tai tammösta kuullu, en tieda onko totta mut jos on totta niin ymmarran kylla syyn miksi rusketun niin hyvin.. olen kuin kani, aina porkkana suussa.. tuhuhu, siis popsin porkkanoita aivan hulluna.. ei varmasti yksi porkkana auta mitaan mut mie nyt mussutan paivittain porkkanoita urakalla...salaattiiin tungen hulluna myös porkkana raastetta... :)
- juuuuu222
ruskeeeeeee kirjoitti:
Luin joskus aikoja sitten kyseisesta aiheesta ja siella vastauksena oli etta kylla ruskettuu mutta riippuu lasista..jotkut lasit on tehty silleen etta uv sateily ei paase lapi mutta toisista kylla..ite rusketun todella hyvin, en pala mutta rusketun todella hyvin ja nopeasti.. Meilla olkkarin sohva ikkunan edessa ja telkkaria kesaisena paivana katsoessa huomannu etta rajat ilmaantunu selkaan.. sama kun lattialta tykkaaan katella telkkaria ja arska paistanu selkaaan niin ruskettunu.. myös auton lasin lapi rusketun mutta en niin hyvin mutta rusketun kylla..kai se riippuu ihmisesta, miulle riittaaa 5-10min auringossa ja jo rajat paistatteleee selvasti...Muistathan myös etta rusketut paremmin jos ihosi on kostea.. siis ite kaytan paivittain kosteutus voidetta koko keholleni suihkun jalkeen..en tieda onko totta mutta porkkanahan myös auttaa ruskettamaan tai tammösta kuullu, en tieda onko totta mut jos on totta niin ymmarran kylla syyn miksi rusketun niin hyvin.. olen kuin kani, aina porkkana suussa.. tuhuhu, siis popsin porkkanoita aivan hulluna.. ei varmasti yksi porkkana auta mitaan mut mie nyt mussutan paivittain porkkanoita urakalla...salaattiiin tungen hulluna myös porkkana raastetta... :)
Itse ainakin rusketun ja palan helposti suorassa auringonpaisteessa siis.. vaalea kun olen, ja ikkunanläpi rusketun maltillisesti.
- ???????????\\\\\\\\\
juuuuu222 kirjoitti:
Itse ainakin rusketun ja palan helposti suorassa auringonpaisteessa siis.. vaalea kun olen, ja ikkunanläpi rusketun maltillisesti.
ikkunan läpi palaa yhtä helposti kuin auringossa, nimittäin kokemusta on...!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887