hermoratatutkimus

penni84

kysyisin kokeneimmilta miltä tuntuu hermoratatutkimus ja miten se tehdään ja sama magneettikuvaus olkapäästä,kärsin nimittäin vähän paniikkihäiriöstä,ahtaanpaikan kammosta ja neulakammosta ni hiukan jänniittää

6

1176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nalle22

mulla on kokemusta oikean käden hermoratatutkimuksesta ja oikean jalan magneetista, joten niiltä osin voin kertoa...sama periaatehan noissa melkeen on.
      elikkä, magneetti on ihan helppo ja mulle ihan ok kokemus. ei siinä nimittäin tarvii kun maata sellasella pedillä 20-30min, tosin paikoillaan. mä en sinne putkeen mennyt kokonaan kun multa kuvattiin nilkkaa ja jalkaterää, mutta olkapään kuvauksessa kyllä sinne putkeen täytyy mennä. se ei kuitenkaan ole umpinainen, joten sekin varmaan helpottaa. yleensä saa myös kuulokkeet josta saa kuunnella musiikkia, ettei kuule koneen hurinaa...multa vielä kysyttiin että minkätyyppistä musaa haluan. sitten sitä saa vielä sellasen "paniikkinappulan" käteen, siis että jos kauheasti rupee ahdistamaan, tai tulee jotain muuta kesken kuvauksen, niin siitä voi puristaa.

sitten siihen hermoratatutkimukseen, joka ei nyt ollut ihan niin mukava kokemus kuin tuo magneetti, ehkä juuri niiden neulojen takia. mulla ei ole neulakammoa, itsekin kun niitä joudun välillä muihin pistämään...lähinnä aina katson kun itseä pistetään. ei se silti mukavalta tunnu. elikkä aluksi siinä tulee sellasia sykäyksiä, että se saa sormet hieman nykimään, lääkäri tosin varoittaa etukäteen...sitten se ikävämpi osuus on se, kun niitä neuloja laitetaan sinne lihakseen. oikeastaan se neulan laittaminen ei satu, mutta sitten kun kättä pitää liikuttaa neulan ollessa paikallaan, niin se saattaa tuntua hiukan ikävältä.
      mä jännitin tota kyllä myös etukäteen, mutta eipä se ollut ollenkaan paha! jälkikäteen voi olla hiukan nippailua hetken aikaa niissä pistämiskohdissa, mutta eipä muuta. kaikenkaikkiaan ei mikään kauhean epämiellyttävä eikä kivulias tutkimus. mieluummin sen ottaisin kun esim gynen tutkimuksen.
      jos sulla on noita paniikkihäiriöitä, klaustrofobiaa ja neulakammo, niin suosittelen että otat yhteyttä esim siihen paikkaan joka tutkimukset tekee, ja kysyt neuvoa, että voisitko ottaa jonkin esilääkkeen...esim rauhoittavaa. koska varsinkin magneetissa on tärkeetä olla paikallaan kun muuten se ei onnistu. ja muutenkin sulla itelläkin vois olla helpompi olla....eikä muuten ole mitenkään kauhean epätavallista että ottaa esilääkettä ennen noita tutkimuksia.

toivottavasti tästä oli nyt edes jotain hyötyä...
      tsemppiä joka tapauksessa niihin tutkimuksiin!

• penni84

Kiitti hirveesti...systa on kans ollut just polven magneetis mut käsitteekseni tuossa juuri joutuu mulla mennä kans pää sinne sisään ja se kauhistuttaa,ja sen takia kun pää menee sisään ni ymmärtääkseni ei saa edes olla musiikkia...no täytyy koettaa rauhotella itteensä=)mut oli paljo apua

• valitse ihmeessä
        penni84 kirjoitti:

Kiitti hirveesti...systa on kans ollut just polven magneetis mut käsitteekseni tuossa juuri joutuu mulla mennä kans pää sinne sisään ja se kauhistuttaa,ja sen takia kun pää menee sisään ni ymmärtääkseni ei saa edes olla musiikkia...no täytyy koettaa rauhotella itteensä=)mut oli paljo apua

Jos ahtaanpaikan kammo vaivaa, niin valitse ihmeessä magneettilaite (kuvausfirma), jossa ei putkeen mennä. Kyllä kuvauksia avolaitteellakin tehdään.

• sen verran
        penni84 kirjoitti:

Itse olen käynyt magneetti kuvissa medemagneetissa ja sielä sain kuunnella kyllä musiikkia vaikka putkessa olinkin. Se täytyy vain pyytää tarpeeksi kovalle jotta sitä sitten kuulisi sen kaiken kolina keskeltä.:)
        Itse koin, että se enmg- tutkimus ei ollut todellakaan niin paha kun olin luullut. Taisin suunnitella siinä parhaillaan ystävän juhla tarjoilua ja ohjelmaa!:) Vähän se aina nipisti kun sitä neulaa laitettiin, mutta sekin nimenomaan vain nipisti hiukan...
        Toivottavasti on mennyt hyvin nuo kaikki tutkimukset!

• Anonyymi

Itsekin kärsin ahtaanpaikan kammosta, mutta se oli itseasiassa ihan mukava kokemus. Ne antaa siellä ohjeet, sit vaan keskityt lepäämään. Pidin silmiä kiinni, mut puolivälissä teki mieli ruveta katselemaan joympärille. Siellä on tuuletus ni ihan mukava lämmin olo siellä on.

• Anonyymi

Siellä putkessa ollessa auttaa sekin, että jos tiukka paikka tulee ja alkaa ahdistamaan, sieltä pääsee pois. Sen takia ne antaa sellaisen pallukan käteen, jota voi puristaa jos hätä tulee.
        Tosiaan siellä saa radion päälle kuulokkeille, ja auttaahan sekin, että pitää silmät kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe