Olimme etäsuhteessa melkein kolme vuotta. Taustana se että minä olin eroamassa edellisestä ja lähtemässä siis tähän uuteen suhteeseen.
Mies odotti minua tähän asti. Huhtikuun alussa ilmoitti vielä rakastvansa ja tekevensä kaiken eteemme ja kertoi kuinka ikävöi minua.
Tällähetkellä tilanne on toinen. Miten hän on voinut löytää reilussa viikossa toisen vannottuaan rakkauttaan ja viestiteltyään minulle koko huhtikuun alun. En voi käsittää miten hän herkkä ja tunteva ihminen voi kääntää tunteensa niin nopeasti pois päältä.
Tämän uuden naisen hän on tuntenut viikon verran. Odotanko turhaan enää vai onko tämä joku pakokeino hänelle päästä meidän suhteestamme yli. Voiko todellakin olla niin että hänellä ei ole enää tunteita minua kohtaan??
En voi ymmärtää miten hän noin nopeasti voi aloittaa jonkun toisen kanssa. Tuskaa, sattuu niin helvetin paljon ettei kukaan tajua tätä tuskan määrää. Tekisin mitä vain jos saisin kaiken takaisin. Mitä mieltä olette voiko ihminen noin vain kahdessa viikossa totaalisesti unohtaa 3 vuotta ja jatkaa jonkun toisen kanssa??
Rakastan häntä edelleen ja olisin todellakin valmis muuttaamaan ja jättämään kaiken vanhan taakseni.
-jätetty-
sattuu niin saatanasti
23
2670
Vastaukset
- ..............................
Aivan varmasti on tuntenut enemmän, kun viikon, mutta ei kai sitä sulle kerro.. niin ja ika kauan mies jakso sua odotella 3 vuotta, onko yllätys, että jossain vaiheessa kyllästyi moiseen, ehkä viimeistään silloin, kun jännitys loppui ja sai sut jättämään miehes.. ei sitte arki sun kanssa vaa kiinnostanu...
- rakastan sua
vielä mielettömästi ja haluaisin jatkaa yhteistä matkaa, unohtaen ja mielestä pois työntäen tämän viimeisen kolmenvuoden jakson. Puhtaalta pöydältä yhdessä, jos sinä vain rakkaani pystyt vielä.
Miehesi - varmasti voi
Aivan varmasti voi unohtaa 3 vuotta tai enemmänkin, mies piti sua vaan panopuuna!
- sinäkin
aloittamaan toisen kanssa, miksei hän ?
- en tajua
miksi tänne pitää ihmisten edes vastailla jos kerta ollaan pelkästään tsoukilla mukana...ette tajua miten paha olla mulla on nyt. eikö kukaan ole kokenut samaa?
- on saman kokenut
en tajua kirjoitti:
miksi tänne pitää ihmisten edes vastailla jos kerta ollaan pelkästään tsoukilla mukana...ette tajua miten paha olla mulla on nyt. eikö kukaan ole kokenut samaa?
Niin...ihmissuhteet tahtoo satuttamaan. Ja nyt se sattuu sinun kohdalle. Hyvä uutinen on , että kun aikaa kuluu, niin näkee muutakin kuin tuskan ja surun. Kuivaa silmät ja aloita puhtaalta pöydältä elämä. Jos yhtään lohduttaa niin parempi nyt kuin 10v päästä. Yritä jaksaa.
-eronnut mies-
- troble maker
Ei ne tunteet lähde noin nopeesti. Kysymys miten kohtelit häntä kun hän odotti sinua? Olen itse samassa tilanteessa miehenä joka odottaa. Voin sanoa että tämäkään ei ole helppoa. Pahinta on epätietoisuus toisesta se syö rotan lailla. Monesti miettii kannattaako odottaa. Vaan tunteet ei kuole. Usko mua ja voimia oikeesti. Elämä on kovaa ja raakaa mutta uskon että lopuksi meille kaikille käy hyvin muuten tässä ei ole mitään järkeä.
- edelleen...
Pakko jatkaa vielä...
Tänään mies soitti minulle koska en ollut vastannut hänen viesteihinsä. Hän kertoi niissä uudesta suhteesta ja kuinka tosissaan on tämän naisen kanssa. He ovat tunteneet siis viikon ainakin hänen sanojensa mukaan.
Mietin vaan sitä että miksi tämä mies enää minulle soittelee tai esittää että on huolissaan minun jaksamisesta. Onko se kohteliaisuutta? vai yrittääkö hän helpottaa omaa omatuntoaan?
Tällä naisella jonka tämä mies tapasi on lapsi. Miehen kertoman mukaan hän on siis tosissaan. Kysyttyäni häneltä että eikö hän ajattele muka minua enää yhtään eikä tunne mitään hän vastasi ettei hänen päähän mahdu enää kun tämä uusi nainen. Miksi pitää kiusata ja satuttaa vielä enemmän. Ei olisi pitänyt vastata hänelle ollenkaan.
Niin ja tuohon kysymykseen miten kohtelin häntä kun hän odotti minua. Vastaus on että todella epäreilusti. Annoin hänen odottaa yli vajaa kolme vuotta. Aina lupasin että teen sitä ja tätä. Mutta nyt konkreettisesti olen vasta tajunnut että omalla käyttäytymiselläni sain hänen tunteensa loppumaan.
En tajua miten en aiemmin osannut kuvitella sitä miksi hän ei kerro tunteistaan minulle. Nyt tiedän, hän ei halunnut tulla satutetuksi. Satutin häntä ihan helvetisti ja nyt hän ei varmasti tunne minua kohtaan enää yhtään mitään. -ieni toivo elää yhä että hänen suhteensa lopahtaisi ja hän alkaisi ikävöimään minua. Tiedän ettei niin käy, koska hän sanoi ettei pysty tuntemaan minua kohtaan enää sellaista mitä parisuhteessa kuuluisi tuntea. Pyysin häntä vielä miettimään johon hän vastasi ettei voi luvata sellaista eikä pysty sanomaan vaikka uusi suhde loppuisikin että senkää jälkeen haluisi palata yhteen.
Olen todella hajalla. Tekisin nyt toisin jos voisin. 2 viikkoa olen itkenyt ja huutanut suoraa huutoa kun sattuu niin paljon. Tein niin paljon väärin että ansaitsin kaiken tämän. Jos jotain opin niin varmasti sen etten enää koskaa toimi näin. - samassa veneessä n 40
edelleen... kirjoitti:
Pakko jatkaa vielä...
Tänään mies soitti minulle koska en ollut vastannut hänen viesteihinsä. Hän kertoi niissä uudesta suhteesta ja kuinka tosissaan on tämän naisen kanssa. He ovat tunteneet siis viikon ainakin hänen sanojensa mukaan.
Mietin vaan sitä että miksi tämä mies enää minulle soittelee tai esittää että on huolissaan minun jaksamisesta. Onko se kohteliaisuutta? vai yrittääkö hän helpottaa omaa omatuntoaan?
Tällä naisella jonka tämä mies tapasi on lapsi. Miehen kertoman mukaan hän on siis tosissaan. Kysyttyäni häneltä että eikö hän ajattele muka minua enää yhtään eikä tunne mitään hän vastasi ettei hänen päähän mahdu enää kun tämä uusi nainen. Miksi pitää kiusata ja satuttaa vielä enemmän. Ei olisi pitänyt vastata hänelle ollenkaan.
Niin ja tuohon kysymykseen miten kohtelin häntä kun hän odotti minua. Vastaus on että todella epäreilusti. Annoin hänen odottaa yli vajaa kolme vuotta. Aina lupasin että teen sitä ja tätä. Mutta nyt konkreettisesti olen vasta tajunnut että omalla käyttäytymiselläni sain hänen tunteensa loppumaan.
En tajua miten en aiemmin osannut kuvitella sitä miksi hän ei kerro tunteistaan minulle. Nyt tiedän, hän ei halunnut tulla satutetuksi. Satutin häntä ihan helvetisti ja nyt hän ei varmasti tunne minua kohtaan enää yhtään mitään. -ieni toivo elää yhä että hänen suhteensa lopahtaisi ja hän alkaisi ikävöimään minua. Tiedän ettei niin käy, koska hän sanoi ettei pysty tuntemaan minua kohtaan enää sellaista mitä parisuhteessa kuuluisi tuntea. Pyysin häntä vielä miettimään johon hän vastasi ettei voi luvata sellaista eikä pysty sanomaan vaikka uusi suhde loppuisikin että senkää jälkeen haluisi palata yhteen.
Olen todella hajalla. Tekisin nyt toisin jos voisin. 2 viikkoa olen itkenyt ja huutanut suoraa huutoa kun sattuu niin paljon. Tein niin paljon väärin että ansaitsin kaiken tämän. Jos jotain opin niin varmasti sen etten enää koskaa toimi näin.miehet..siis jotkut täysin peestä. ei auta vaikka suhtautuu deittailuun varovasti,etenee hitaasti ym.sydän sellainen tunne lihas,ja useesti ku kaikki päättyy se tulee ns.jälkijunas sulle takas. sääli meitä tunnehöppänöitä..siten eläen saa paljon,mutta myös haavoittuu,pettyy. kuuluuko ne elämään?? juu ja ei.. sari
- tänään..
samassa veneessä n 40 kirjoitti:
miehet..siis jotkut täysin peestä. ei auta vaikka suhtautuu deittailuun varovasti,etenee hitaasti ym.sydän sellainen tunne lihas,ja useesti ku kaikki päättyy se tulee ns.jälkijunas sulle takas. sääli meitä tunnehöppänöitä..siten eläen saa paljon,mutta myös haavoittuu,pettyy. kuuluuko ne elämään?? juu ja ei.. sari
Eilen päätin etten tänään itke. Valvoin aamuviiteen ja itkin heti kun heräsin. En kykene mihinkään. En töihin en normaaliin elämään. Miksi pitää olla niin tyhmä että tajuaa vasta kaiken kun on toisen menettänyt.
tekisin mitä vain jos saisin kaiken takaisin. - trouble maker
tänään.. kirjoitti:
Eilen päätin etten tänään itke. Valvoin aamuviiteen ja itkin heti kun heräsin. En kykene mihinkään. En töihin en normaaliin elämään. Miksi pitää olla niin tyhmä että tajuaa vasta kaiken kun on toisen menettänyt.
tekisin mitä vain jos saisin kaiken takaisin.Uskon että sillä on sua kohtaan tunteita kun se soittaa. Olen itse ollut kohta kaksi vuotta samanlaisessa tilanteessa ja voin kertoa että se ei ole helppoa näin päinkään. Hankalaa on. Uskon lujasti että sillä on tunteita sua kohtaan ei se muuten olisi odottanut ja niitä tunteita ei oikeasti tapa mikään. Voi olla että jollakin tavalla se on sulle koukku että mä myös kelpaan muillekin tai tämmöinen tilanne luo todella lujan ulkokuoren kun pelkää haavoittumista. tämä on niin tuttu tilanne kuin mun omasta elämästä. Koko ajan pidetään nuora kireällä ja mitään ei tapahdu jos utelee jotain ainoa vastaus on jatka matkaasi jos et jaksa odotella. Minkälainen suhde/välit teillä oli niiden kolmen vuoden aikana. Hei oikeesti taas kerran ei parin viikon ihastuksessa voida rakentaa mitään mitä te olette kokeneet kolmessa vuodessa. Pahalta tuntuu vain kun kaiken olis tarkoitus alkaa niin sanotusti puhtaalta pöydältä niin toinen pelkää että tilanne menee vielä jotenkin siihen mitä se oli ennen. Ihmisen mieli on oikeesti aika oikukas mutta muista rakkaus on rakkautta ja se menee kaiken edelle. Anna hänelle hetki ja kaikki on niin kauan hyvin kun se soittelee ja kyselee sinusta eli tunteita on. Usko mua.
- itse..
tänään.. kirjoitti:
tekisin mitä vain jos saisin kaiken takaisin.tuo odottava osapuoli, kun kumppanini tapasi siis seurustellessamme toisen, johon ihastui. Hän ei osannut laskea minusta irti, mutta tunsi myös vetoa tuohon uuteen tuttavuuteen.
Minä odotin ja odotin...eläen silti emaa elämääni lasteni kanssa. Välillä kaikki oli hajalla ja välillä taas mahtavasti. Koskaan ei tiennyt huomisesta.
Rakastan edelleen tuota miestä ja hänkin varmaan minua. Tein kuitenkin ratkaisun, jonka kanssa elän lopun elämääni. Hän kärsi tilanteesta enemmän kuin minä, joten helpotin päätöksentekoa. Kehoitin häntä menenmään sen toisen luo. Sinne hän visiin menikin ja jäi.
Itku loppuu aikanaa. Mene ulos ja ajattele, että rakkautesi häneen voi edelleen jatkua, vaikka ette yhdessä olisikaan. Ketään ei voi pakottaa tai sitoa ja omistaa. Hän olisi nyt luonasi, jos se olisi hänen mielestään oikea päätös. Yritä nähdä muu maailma ympärilläsi... - rikkinäinen ihminen..
trouble maker kirjoitti:
Uskon että sillä on sua kohtaan tunteita kun se soittaa. Olen itse ollut kohta kaksi vuotta samanlaisessa tilanteessa ja voin kertoa että se ei ole helppoa näin päinkään. Hankalaa on. Uskon lujasti että sillä on tunteita sua kohtaan ei se muuten olisi odottanut ja niitä tunteita ei oikeasti tapa mikään. Voi olla että jollakin tavalla se on sulle koukku että mä myös kelpaan muillekin tai tämmöinen tilanne luo todella lujan ulkokuoren kun pelkää haavoittumista. tämä on niin tuttu tilanne kuin mun omasta elämästä. Koko ajan pidetään nuora kireällä ja mitään ei tapahdu jos utelee jotain ainoa vastaus on jatka matkaasi jos et jaksa odotella. Minkälainen suhde/välit teillä oli niiden kolmen vuoden aikana. Hei oikeesti taas kerran ei parin viikon ihastuksessa voida rakentaa mitään mitä te olette kokeneet kolmessa vuodessa. Pahalta tuntuu vain kun kaiken olis tarkoitus alkaa niin sanotusti puhtaalta pöydältä niin toinen pelkää että tilanne menee vielä jotenkin siihen mitä se oli ennen. Ihmisen mieli on oikeesti aika oikukas mutta muista rakkaus on rakkautta ja se menee kaiken edelle. Anna hänelle hetki ja kaikki on niin kauan hyvin kun se soittelee ja kyselee sinusta eli tunteita on. Usko mua.
tämä mies laittoi läheiselleni tälläisen viestin..mulla vaan tunteet hävis ja tiedän ettei ole mitään järkeä jatkaa tätä. Monta kertaa yritettiin ja mikään ei muuttunut.
Kai minun pitäisi tajuta että tämä on nyt lopullisesti ohi. Kun kysyin mieheltä että mitä jos ajan antaa kulua ja jos hänen uusi suhde ei kannakkaan pidemmälle niin voitasiinko sitten katsoa tilanetta uusiksi. Siihen hän sanoi ettei usko. Että hän ei voi luvata mitään koska se olisi väärin minua kohtaan.
Meillä oli näiden vajaan kolmen vuoden aikana todella ainutlaatuinen suhde. Sen hän sanoi itsekkin. Luottamuspulaa tämä suhde kärsi mutta tämä mies sanoi minulle että aina kun olen hänen kanssaan teen hänestä paremman ihmisen.
Seksuaalinen jännite oli myös vahva ja meillä oli todella hauskaa yhdessä. Nyt mies tapaa, tai on tavannut naista reilun viikon jolla on lapsi. En tiedä miten sekään kestää, onhan tämä nainenki vasta eronnut. Mutta mies kertoi minulle että hän on tosissaan ja täysillä nyt sen naisen kanssa.
En tiedä pidänkö turhaa toivoa yllä kun kuvittelen että tämä mies ottaisi minuun uudellee yhteyttä. Eilen pyysin häneltä että ei oltaisi vahään aikaan yhteydessä, annettaisiin ajan kulua. En voi uskoa ettei hän miettisi minua päivittäin kun kuulee radiosta jonkun yhteisen biisin.
Kiitos sinulle lohduttavista sanoista. Miten itse jaksat olla tuollaisessa tilanteessa? Harmittaa itseäni aivan valtavasti olla 30 vuotias ja tässä tilanteessa. Aamu alkaa itkulla ja loppuu itkuun...kunpa tämä jotenkin helpottaisi. - rikkinäinen..
itse.. kirjoitti:
tuo odottava osapuoli, kun kumppanini tapasi siis seurustellessamme toisen, johon ihastui. Hän ei osannut laskea minusta irti, mutta tunsi myös vetoa tuohon uuteen tuttavuuteen.
Minä odotin ja odotin...eläen silti emaa elämääni lasteni kanssa. Välillä kaikki oli hajalla ja välillä taas mahtavasti. Koskaan ei tiennyt huomisesta.
Rakastan edelleen tuota miestä ja hänkin varmaan minua. Tein kuitenkin ratkaisun, jonka kanssa elän lopun elämääni. Hän kärsi tilanteesta enemmän kuin minä, joten helpotin päätöksentekoa. Kehoitin häntä menenmään sen toisen luo. Sinne hän visiin menikin ja jäi.
Itku loppuu aikanaa. Mene ulos ja ajattele, että rakkautesi häneen voi edelleen jatkua, vaikka ette yhdessä olisikaan. Ketään ei voi pakottaa tai sitoa ja omistaa. Hän olisi nyt luonasi, jos se olisi hänen mielestään oikea päätös. Yritä nähdä muu maailma ympärilläsi...Olet todellakin oikeassa ettei ketään voi sitoa eikä toisen tunteita voi pakottaa. Jollain naivilla tavalla ajattelen kuitenkin että hän ottaa minuun vielä yhteyttä, jos ei muuten niin ihan sen vuoksi että kysyy jaksamistani.
Jotenki sattuu vaan niin paljon kun olen lukenut hänen sähköpostejaan ja havainnut niistä miten olen satuttanut häntä todella paljon lupaamalla asioita mitä en ole kuitenkaan tehnyt.
Että tämäkin piti kokea näin päin. Syytin häntä monesti juomisesta kunnes tajusin että olen itse juonut nyt reilun viikon putkeen turuttaakseni pahaa oloa. Yritän vaan elää minuutin kerrallaan ja olla ajattelematta. Vaikeaa se on.
Huvittavinta tässä on se että minä olin se joka halusi maaliskuussa ensin erota koska olin todella kipeänä sairaalassa ja purin kaiken häneen. Että ihminen voi käyttäytyä typerästi.
Kiitokset myös sinulle kannustuksesta. - tunne...
rikkinäinen.. kirjoitti:
Olet todellakin oikeassa ettei ketään voi sitoa eikä toisen tunteita voi pakottaa. Jollain naivilla tavalla ajattelen kuitenkin että hän ottaa minuun vielä yhteyttä, jos ei muuten niin ihan sen vuoksi että kysyy jaksamistani.
Jotenki sattuu vaan niin paljon kun olen lukenut hänen sähköpostejaan ja havainnut niistä miten olen satuttanut häntä todella paljon lupaamalla asioita mitä en ole kuitenkaan tehnyt.
Että tämäkin piti kokea näin päin. Syytin häntä monesti juomisesta kunnes tajusin että olen itse juonut nyt reilun viikon putkeen turuttaakseni pahaa oloa. Yritän vaan elää minuutin kerrallaan ja olla ajattelematta. Vaikeaa se on.
Huvittavinta tässä on se että minä olin se joka halusi maaliskuussa ensin erota koska olin todella kipeänä sairaalassa ja purin kaiken häneen. Että ihminen voi käyttäytyä typerästi.
Kiitokset myös sinulle kannustuksesta.enää omantunnotuskaa siitä mitä olet hänelle luvannut ja joutunut jättämään toteuttamatta. Se asia on ohi. Teit varmaan silloin niin kuin uskoit olevan parhaaksi. Häntä on voinut sattua silloin, mutta hän itse päätti silloin odottaa sinua...Luota siihen, että hän on tehnyt omat ratkaisunsa.
Nyt tunnet yksinäisyyttä ja katkeruutta siitä, että ihminen joka olisi voinut olla sinun, on nyt onnellinen jonkun toisen kanssa. Jos todella välität hänestä, koeta olla onnellinen hänen puolestaan. Tiedän omakohtaisesti sen olevan täyttä tuskaa, mutta huomaat pian, että se on kuitenkin parempi ajattelutapa, kuin itsensä syyttäminen.
Tärkeintä on että sinä pidät ja huolehdit itsestäsi. Aika valitettavasti tekee tehtävänsä.
Äläkä elä odottaen hänen soittoaan. Se vain pitkittää tuskaa. Trust me...been there.
- rikkinäinen
Kohta toinen viikko menossa kun en pysty syömään en nukkumaan kun mietin edelleen vaan tätä miestä. Tiedän että peli on menetetty ja pitäisi yrittää jatkaa vain omaa elämää.
Tuska sisällä on niin suuri etten vain pysty. Rakastan edelleen häntä enkä voi tajuta miten hän vielä nukkui vieressäni viime perjantaina tosin kylmänä kuin kala. Sunnuntaista lähtien hän on ollut jo tämän uuden anisen kanssa.
vielä vajaa kolme viikkoa sitten hän kertoi kuinka ikävöi minua ja vappua edeltävänä maanantaina kertoi että haluaa nähdä minut ja on hänelläkin ikävä. Onko asia nyt todellakin niin että hän on todella onnellinen tämän toisen kanssa eikä mieti minua hetkeäkään. Miehet kertokaa?? Olen ihan loppu. En jaksa enää. - rikkinäinen
nyt on kulunut kaksi viikkoa tätä epätodellista oloa..vatsassa tuntuu joka ainoa hetki. En pysty nukkmaan ja kaikki muukin elämässä on menettänyt merkityksensä.
Tiedän että pitäisi ajatelle niin että miksi tuhlaan enää tähän mieheen minuuttiakaan kun hän ei ajattele minua sekuntiakaan. Tuntuu niin pahalta. Kaiken ajan minkä nukun näen painajaisa, kaiken ajan minkä olen hereillä vatsassa velloo.
Kohta sitä vaan ei enää jaksa. Tahdon hänet takaisin elämääni koska rakastan häntä niin kovasti. Tunteet eivät ole hänelläkään voineet kuolla tosta noin vaan.
Haluisin saada miehiltä jotain kommennttia että voiko mies unohtaa tosta noin vaan. Aiemmin viestei häneltä tuli lähes kymmenen päivässä ja soiteltiin iltaisin ja aina kun oltiin yhdessä se oli jotain ainutlaatuista. Luoja miten voinkaan rakastaa häntä.- on auttaa ...
itsellä on jo vuosi takana ja oireet jatkuu edelleen ja olen mies ... että kysymys kuuluu mielummin voiko ihminen unohtaa eikä vaan mies/nainen ... mutta voimia sinulle ...
- rikkinäinen
on auttaa ... kirjoitti:
itsellä on jo vuosi takana ja oireet jatkuu edelleen ja olen mies ... että kysymys kuuluu mielummin voiko ihminen unohtaa eikä vaan mies/nainen ... mutta voimia sinulle ...
en enää tiedä mitä tehdä ja miten toimia. Yöt ovat tuskaa ja aamu alkaa itkulla edelleen ja päivisin vatsassa velloo. Erosta on kulunut vasta vajaa kaksi viikkoa mutta pelkkä ajatuskin että mies on toisen kanssa onnellisesti eikä enää ajattele minua sattuu todella paljon.
Tiedän että jankutan tätä samaa jatkuvasti mutta en pysty tällähetkellä muuhun. Kuinka kukaan voi muuttaa tunteensa pysyvästi ollakseen jonkun toisen kanssa heti. - ihan heti
rikkinäinen kirjoitti:
en enää tiedä mitä tehdä ja miten toimia. Yöt ovat tuskaa ja aamu alkaa itkulla edelleen ja päivisin vatsassa velloo. Erosta on kulunut vasta vajaa kaksi viikkoa mutta pelkkä ajatuskin että mies on toisen kanssa onnellisesti eikä enää ajattele minua sattuu todella paljon.
Tiedän että jankutan tätä samaa jatkuvasti mutta en pysty tällähetkellä muuhun. Kuinka kukaan voi muuttaa tunteensa pysyvästi ollakseen jonkun toisen kanssa heti.usko että on totaalisesti tunteet muuttuneet ... mutta se on yksi konsti päästä erosta nopeesti yli .. ns:laastari suhde ... tai sitten on ollut jo pidempään heikkoa ja alku on ollut jo kauemman aikaa sitten
- Nimetön
Olen todella pahoillani puolestasi, tiedän joten kuten miten pahalta sinusta nyt tuntuu, itselleni kävi hieman samalla lailla ja itsekin vasta toivun. Tosin olen jo sen verran päässyt yli, että kykenen jotenkin elämään, eikä itketä enää jatkuvasti, mutta suru ja ahdistus painaa mieltä koko ajan, ja tietysti tämä epätietoisuus.
Itselläni tuli kyyneleet silmiin tekstiäsi lukiessa, voi kun voisin vain antaa sinulle jonkun kunnon halauksen, että se parantaisi oloasi.:( Olisin sitä itse kovasti tarvinnut, juuri sillä pahimmalla hetkellä kun ei ollut ketään ystävää tai perhettä tukemassa minua, olin aivan yksin.
Omalla kohdalla tilanne oli samantapainen; puolitoista vuotta tunsin erään miehen, mutta olin suhteessa toisen kanssa enkä voinut mitenkään jättää ensimmäistä, en vain pystynyt siihen. Tämä toinen mies sanoi odottavansa niin kauan kun olisi tarpeen, että vain saisi olla kanssani. Sanoi juuri sellaisia asioita, mitä toisessa parisuhteessa elävä nainen ei halua kuulla, koska mitä siitä tapahtuu.. no kaikki ajatuksethan kääntyy ihan ylösalaisin. Hän suorastaan kiusasi minua, ajoi minut hulluksi romanttisilla teoillaan ja sanoillaan, eikä jättänyt hetkeksikään rauhaan. No sitten tuli aika sanoa hänelle suorat sanat: "Elän parisuhteessa, lopeta tuollainen käyttäytyminen, teet vain kaikesta vaikeampaa." Mitä sainkaan aikaan? Mies masentui täysin ja häipyi elämästäni. Alkoi kauheat omantunnontuskat ja kaipaus, yritin saada häneen yhteyttä ja pyytää anteeksi rumaa kielenkäyttöäni, en saanut yhteyttä.
Puoli vuotta myöhemmin hän tuli takaisin. Olin odottanut ja odottanut, hän tuli enkä ensin voinut uskoa sitä. En voinut hillitä itseäni mitenkään, vaan melkein samantien aloimme seurustella hyvin intohimoisesti ja tuntuu, etten koskaan ole tuntenut sellaista rakkautta. Hän kertoi olevansa maailman onnellisin mies ja sanoi minusta tulevan hänen vaimonsa vielä jonain päivänä jne. Sitä onnea kesti 3 kuukautta, minun puoleltani olisi kestänyt vieläkin pidempään, mutta hän alkoi käyttäytyä oudosti. Ei halunnut enää nähdä, ei vastaillut soittoihin tai tekstiviesteihin.. hänestä tuli täysin välinpitämätön ja kylmä. Täysin eri ihminen kun hän oli ennen. Minä suorastaan lamaannuin, en voinut uskoa sen olevan totta, mutta hän vain häipyi. Mitään selittämättä.
Välillä lähetämme tekstiviestejä tai sähköposteja. Kysyin häneltä onko hänellä joku uusi nainen? ei kuulemma. Kysyin teinkö jotain väärin? ei mitään kunnollista selitystä. Kysyin eikö hän vain enää välitä minusta? Hän sanoi, että olen hänen sydämessä aina, muttei anna tunteidensa päästä valloilleen enää. Mitä ihmettä tuo sitten tarkoittaa, en ehkä ikinä saa tietää sitä. Hänkin välillä soittelee minulle ja kysyy mikä on vointi, on kuulemma huolissaan. Miksi hänen täytyy tuolla lailla kiusata? Joko selittää kunnolla mikä vaivaa tai häipyä sitten oikeasti elämästäni, että voisin joskus hänestä päästä yli ja jatkaa elämääni.
Eniten minua vaivaa se, kun en saa tietää koskaan sitä todellista syytä miksi näin tapahtui. Jos saisin sen tietää, se voisi ehkä helpottaa jotenkin.
Itse olin vielä vähän aikaa sitten samanlaisessa tilanteessa kuin sinä nyt. Itkin vain koko ajan ja etsin lohtua tämänkaltaisilta palstoilta. Monet viestit eivät todellakaan auttaneet oloani ollenkaan, ja sillä hetkellä muiden hyvätkin neuvot tuntuivat todella mahdottomilta.
Enkä voi edes kuvitella miten pahalta se tuntuu, kun tiedät, että hänellä on toinen nainen ja jos hän vielä on sen kanssa onnellinen.:(
Kestää hirmu kauan, ennenkuin siitä pääsee yli, ei välttämättä koskaan unohda, mutta sen asian kanssa oppii ajan myötä elämään. Se pitää vain hyväksyä, että pystyy jotenkin totuttelemaan elämään sellaisen surun kanssa. Jos vain mitenkään kykenet, keksi itsellesi tekemistä - kotona istuminen vain tuo hänet enemmän mieleen, on hyvä saada vähän muuta ajateltavaa, vaikka hän onkin koko ajan mielessä. Kun tarpeeksi aikaa on kulunut, huomaa, ettei sitä jaksa enää sitten itkeä. Tapaile ystäviäsi, ja puhu asiasta heidän kanssaan. Jos rupeaa itkettämään, sen kun itket.:(
Ja jos mahdollista, koita saada kaikki epäselvimmätkin asiat puhuttua läpi hänen kanssaan, koska epätietoisuus jaa vaivaamaan mieltä siihen asti kunnes saa jonkun näköisen vastauksen.
En itsekään ole tästä vielä yli päässyt, en todellakaan, mutta nyt uskallan sanoa jo, että vähän helpottaa. Ehkä vielä kuukausi sitten en olisi voinut kuvitellakaan sanoa sellaista siinä tilanteessa. Ja se, kun huomaa, että edes vähän helpottaa, niin siitä tulee käsittämättömän hyvä tunne =) Se on kuin pieni vesitilkka viikon Saharassa olleelle. Vaikka vesitilkka onkin kovin pieni.
Tietysti suhtaudun tähän edelleen varovaisesti ja hissukseen. Kun joku päivä tuntuu paremmalle, suhtaudun silti varauksella seuraavaan - ei koskaan tiedä, jos hän tekeekin taas jotain ilkeää ja saa elämäni aivan sekaisin jälleen. Hyökyaaltoa toisen perään, mutta aina täytyy nousta ylös omin avuin.
En voi oikein paljon sanoa enempää, kun melkein samassa veneessä olen itsekin. Halusin vähän antaa tukea sen verran kun voin, koska minulla on ainakin pieni kuva siitä, miten pahalta sinusta nyt tuntuu. Jotkut olivat laittaneet tänne aivan idioottimaisia viestejä, hävettää heidän puolestaan.
Hyvää kevättä sinulle ja koita jaksella :(- rikkinäinen..
kiitos sinulle kannustuksesta..
Olisi kiva vaihtaa ajatuksia kanssasi muutenkin kun tämän palstan välityksellä.
Yö meni taas miten meni..pillereillä sain unta mikä sinänsä on todella typerää, että ihminen voikin olla tyhmä ja hukata elämästään jokaisen minuutin sellaisen perään joka ei ajattele sinua sekuntiakaan.
Omapa on ollut vikani että ajoin hänet pois. Odottelen edelleen että hän laittaisi minulle jotain..mutta miksi laittaisi? Hänen uusi suhteensa näyttää kukoistavan jo toista viikkoa. Hän on varmasti unohtanut jo minut, tehnyt työtä pitkään sen eteen että pystyi lopettamaan ainaisen odottamisen. Tässä sitä taas itken kun muuhun en kykene. Todella säälittävää mutta minkäs teet.
- samassa veneessä
Käyn läpi tällähetkellä samaa kuin sinäkin.
Voimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753597
- 622694
- 812637
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582418Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922353Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2572184- 431922
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151491EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491418