TESTISSÄ Tonalin CLA

Aaziz

5.5.2008 aloitin tonalin käytön. Tarkoituksena on vain testata kuinka hyvin tonalin voi
mahdollisesti vaikuttaa. Olen nainen, täytän pian 17. Minulla on paljon lihasta ja jo ennestään
litteä vatsa, mutta aina on tietenkin ylimääräistä, josta nyt haluisin päästä eroon. Tonalia otan
8 tabua päivässä, aamulla 4 ja illalla 4. Pituuteni on 164cm ja painoni on 59 kg. Vyötärön
ympärys minulla on 59 cm. Tarkoitukseni ei ole siis pudottaa
painoa vaan vähentää rasvan määrää ja lisäämällä lihasten määrää.

Ruokailutapani ovat jo ennestään melko hyvät joten en kauheita muutoksia ole tehnyt.
Tonalin lisäksi aamuisin otan kaurapuuroa hiukan, omega-3:sen ja vitamiinilisän. Ruokavalioni
on melko proteiini painotteista.
Syön päivittäin n. 1200-1500 Kcal. Liikun päivittäin paljon, mutta kunnon lihastreeniä vedän
vähintään kaks kertaa viikossa. Kerran viikossa
mittautan itseni.

Lisään myöhemmin tänään muut mittani.. ;D

33

12573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------------------

      Mä taas olen kuullut että Tonalin CLA lihottaa, kannattaako sitä siis käyttää jos on ns normi laihduttaja?

      • Aaziz

        Oikeen käytettynä tonalin ei kyl lihota.
        Syön vähemmän mitä kulutan ja tonalin vaan estää sen ettei lihakseni häviä.

        Kun syömistä vähennetään, niin elimistömme ottaa ensimmäisenä tarvitsemaansa energiaa lihaskudoksesta pilkkomalla lihaksen valkuaista. Se veltostuttaa lihaksia ja vie niistä voimaa.

        Tonalin kapseleita nauttimalla keho hyödyntää varastoitua rasvaa energian tarpeeseensa. Myös dieettiä on helpompi noudattaa, kun rasvan energia vapautuu verenkiertoon....


      • Aaziz
        Aaziz kirjoitti:

        Oikeen käytettynä tonalin ei kyl lihota.
        Syön vähemmän mitä kulutan ja tonalin vaan estää sen ettei lihakseni häviä.

        Kun syömistä vähennetään, niin elimistömme ottaa ensimmäisenä tarvitsemaansa energiaa lihaskudoksesta pilkkomalla lihaksen valkuaista. Se veltostuttaa lihaksia ja vie niistä voimaa.

        Tonalin kapseleita nauttimalla keho hyödyntää varastoitua rasvaa energian tarpeeseensa. Myös dieettiä on helpompi noudattaa, kun rasvan energia vapautuu verenkiertoon....

        Ja sen näkee sit ku tabut loppuu et kuinka se tehoo. Jos lihoon niin lihoon ja jos laihdun niin laihdun:P


      • ---------------------------...
        Aaziz kirjoitti:

        Ja sen näkee sit ku tabut loppuu et kuinka se tehoo. Jos lihoon niin lihoon ja jos laihdun niin laihdun:P

        Että ei ole humpuukkia koko tuote? Kallita kun ovat...


      • äiti87..
        Aaziz kirjoitti:

        Oikeen käytettynä tonalin ei kyl lihota.
        Syön vähemmän mitä kulutan ja tonalin vaan estää sen ettei lihakseni häviä.

        Kun syömistä vähennetään, niin elimistömme ottaa ensimmäisenä tarvitsemaansa energiaa lihaskudoksesta pilkkomalla lihaksen valkuaista. Se veltostuttaa lihaksia ja vie niistä voimaa.

        Tonalin kapseleita nauttimalla keho hyödyntää varastoitua rasvaa energian tarpeeseensa. Myös dieettiä on helpompi noudattaa, kun rasvan energia vapautuu verenkiertoon....

        aloitin tonalinin käytön kolme päivää sitten ja olen lihonut kilon vaikka kuntoilen päivittäin ja syön vain 1000 kaloria päivässä.olen 163cm,56 kiloa ja 22.v ? osaisitko kertoa vinkkiä, kannattaisiko lopettaa koko tonalin kun olen saanut jo 12 kiloa pudotettua painoa kuudessa viikossa ilman tollasta tonaliniakin,halusin ottaa sen vain avuksi?


    • mieti...

      eiköhän sulla ole parempaakin käyttöä rahoilles, olet nyt normaali painoinen, rupea liikkumaan niin kiinteydyt,hohoijaa....

      • Aaziz

        HUOM. TESTAAN!!
        Monesti ku liikun ja vähennän hiilareiden syöämistä ja vedän protskuu niin paino alkaa putoon, lihaksia lähtee eikä sitä rasvaa.
        Lisäksi on mulla muitakin syitä käyttää tonalia
        CLA ehkäisee rintasyöpää. Mummuni kuoli rintasyöpään.. Ja sit ihon, kynsien ja hiusten kunnonkin pitäsisi parantua, vaik sinänsä ne on kyl iha hyväs kunnos mul.


      • Tyhmää
        Aaziz kirjoitti:

        HUOM. TESTAAN!!
        Monesti ku liikun ja vähennän hiilareiden syöämistä ja vedän protskuu niin paino alkaa putoon, lihaksia lähtee eikä sitä rasvaa.
        Lisäksi on mulla muitakin syitä käyttää tonalia
        CLA ehkäisee rintasyöpää. Mummuni kuoli rintasyöpään.. Ja sit ihon, kynsien ja hiusten kunnonkin pitäsisi parantua, vaik sinänsä ne on kyl iha hyväs kunnos mul.

        Okei,ehkäisee rintasyöpää mutta saattaa aiheuttaa diabeteksen.Valitse niistä nyt sitten...

        Laihdutusvalmisteena suosittu keinotekoinen rasvahappo, CLA, saattaa heikentää insuliinin vaikutusta ja altistaa diabetekselle.
        CLA:ta eli konjugoitua linolihappoa syntyy bakteeritoiminnan jälkituotteena märehtijöiden pötsissä ja sitä on pienehköjä määriä maidossa ja lihassa. Eläinkokeissa suurten CLA-määrien on todettu estävän syöpää. Vaikutuksen takana on ilmeisesti luontaisen CLA:n 9-cis, 11-trans-isomeeri eli boviinihappo. Luontaistuotteissa käytetään myös synteettistä CLA:ta, jonka 10-trans, 12-cis-isomeeri lisää rasvojen hapettumista ja energiankulutusta koe-eläimissä. Sen seurauksena eläinten rasvakudos vähenee ja lihasmassa kasvaa. Havainto on innostanut erityisesti kehonrakentajia ja laihduttajia.
        Tuoreet ruotsalaistutkimukset Diabetes Care ja Circulation –lehdissä osoittavat, että kemiallisesti tuotettu CLA-isomeeri sulattaa vatsaontelon rasvaa, mutta samalla se pahentaa insuliiniresistenssiä erityisesti miehillä. Normaalisti insuliiniresistenssi vähenee laihdutettaessa. Insuliiniresistenssi on alkusoittoa aikuistyypin diabetekselle. Synteettinen CLA lisää myös isoprostaanin eritystä virtsaan, joka on merkki elimistön hapetusstressistä. Lisäksi veren C-reaktiivinen proteiini (CRP) kohoaa, joka viestii tulehduksesta. “Mahdollinen haitallinen mekanismi pitäisi selvittää, ennen kuin keinotekoista rasvahappoa syötetään ihmisille, varsinkaan henkilöille, joilla on jo valmiiksi lihaville ominainen insuliiniresistenssi”, kommentoi Kansanterveyslaitoksen tutkimusprofessori Antti Aro Duodecim –lehdessä.

        http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=1242


        Kannattaa punnita hyödyt ja haitat ja mie veikkaan et niitä hyötyjä tuskin paljoa on .


      • Aaziz
        Tyhmää kirjoitti:

        Okei,ehkäisee rintasyöpää mutta saattaa aiheuttaa diabeteksen.Valitse niistä nyt sitten...

        Laihdutusvalmisteena suosittu keinotekoinen rasvahappo, CLA, saattaa heikentää insuliinin vaikutusta ja altistaa diabetekselle.
        CLA:ta eli konjugoitua linolihappoa syntyy bakteeritoiminnan jälkituotteena märehtijöiden pötsissä ja sitä on pienehköjä määriä maidossa ja lihassa. Eläinkokeissa suurten CLA-määrien on todettu estävän syöpää. Vaikutuksen takana on ilmeisesti luontaisen CLA:n 9-cis, 11-trans-isomeeri eli boviinihappo. Luontaistuotteissa käytetään myös synteettistä CLA:ta, jonka 10-trans, 12-cis-isomeeri lisää rasvojen hapettumista ja energiankulutusta koe-eläimissä. Sen seurauksena eläinten rasvakudos vähenee ja lihasmassa kasvaa. Havainto on innostanut erityisesti kehonrakentajia ja laihduttajia.
        Tuoreet ruotsalaistutkimukset Diabetes Care ja Circulation –lehdissä osoittavat, että kemiallisesti tuotettu CLA-isomeeri sulattaa vatsaontelon rasvaa, mutta samalla se pahentaa insuliiniresistenssiä erityisesti miehillä. Normaalisti insuliiniresistenssi vähenee laihdutettaessa. Insuliiniresistenssi on alkusoittoa aikuistyypin diabetekselle. Synteettinen CLA lisää myös isoprostaanin eritystä virtsaan, joka on merkki elimistön hapetusstressistä. Lisäksi veren C-reaktiivinen proteiini (CRP) kohoaa, joka viestii tulehduksesta. “Mahdollinen haitallinen mekanismi pitäisi selvittää, ennen kuin keinotekoista rasvahappoa syötetään ihmisille, varsinkaan henkilöille, joilla on jo valmiiksi lihaville ominainen insuliiniresistenssi”, kommentoi Kansanterveyslaitoksen tutkimusprofessori Antti Aro Duodecim –lehdessä.

        http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=1242


        Kannattaa punnita hyödyt ja haitat ja mie veikkaan et niitä hyötyjä tuskin paljoa on .

        Tiesin kyl noi kaikki. Ennen ostoa luin kaiken mahollisen tiedon siihen liittyen ja tarkotus mun onkin vetää vaan yks purkillinen. Ei niin vähästi pitäisi mitään haittaa koitua...


      • luulisin
        Aaziz kirjoitti:

        Tiesin kyl noi kaikki. Ennen ostoa luin kaiken mahollisen tiedon siihen liittyen ja tarkotus mun onkin vetää vaan yks purkillinen. Ei niin vähästi pitäisi mitään haittaa koitua...

        1kk ei kerro vielä mitään.Tuloksiahan lupaillaan vasta 3-6kk jälkeen joten 1kk ei vielä anna mitään vaikutusta.Toisaalta parempi heittää hukkaan vain yhden kuukauden rahat kuin että käyttää tuotetta 6kk ja maksaa itsensä kipeäksi ja toteaa ettei siitä mitään hyötyä ole.


      • näin on
        Aaziz kirjoitti:

        Tiesin kyl noi kaikki. Ennen ostoa luin kaiken mahollisen tiedon siihen liittyen ja tarkotus mun onkin vetää vaan yks purkillinen. Ei niin vähästi pitäisi mitään haittaa koitua...

        Yksi purkillinen Tonalia ei tehoa. Tonalia pitää syödä kuukausia... mieluummin ainakin vuoden... joka joilekin se pitää ottaa vakituiseen käyttöön, jotta Tonalin hyvät vaikutukset alkavat tehoamaan... Miksi aina Ihmioset luulevat, että jos Syön purkin tai pari Tonalia... niin silloin tulee tuloksia... kuukausia/vuosia Tonalia pitää syödä...


    • tutkittua tietoa

      "Joitakin kokeita on tehty myös ihmisillä muutaman gramman päiväannoksilla. Vaikutus rasvan määrään on jäänyt epävarmaksi eikä selvää vaikutusta ole todettu lihasten määrään eikä kehonpainoon. Vaikka vaikutus ihmisissä on jäänyt epävarmaksi, on CLA-kapseleita myyty etenkin USA:ssa runsaasti laihduttajille ja kehonrakentajille. CLA-seoksen vaikutukset ihmisen aineenvaihduntaan tunnetaan puutteellisesti. Viimeaikaisissa tutkimuksissa on kuitenkin todettu, , että CLA-seoksen yleisin isomeeri heikentää insuliinin vaikutusta toisin kuin tapahtuu luonnollisessa laihduttamisessa."

      "Luonnollisen CLA-isomeerin saanti meijerituotteista ja märehtijöiden lihasta on melko niukkaa, joitakin satoja milligrammoja päivässä. Tällaisten määrien vaikutuksia ihmisen terveyteen ei tunneta. Kapseleiden CLA-seoksen vaikutukset lihavuuteen ja lihaksikkuuteen ovat ihmisissä olemattomat, mutta vaikutus sepelvaltimotaudin riskitekijöihin kiistatta haitallinen. CLA-seoksen suositeltuja usean gramman annoksia ei tulisikaan lainkaan käyttää."

      Duodecim
      http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00046

    • mmandariini

      Hei kiva ku testailet! Oon ite meinannu kans et pitäiskö kokeilla.. nimeonmaan tolla samalla tarkotuksella kuin sinäkin. Eli ylimääräinen (vähäinen) rasva pois ja käyttöön energiaksi. Toivottavasti kirjoittelet että miten on toiminut olis tosi kiva saada tietää vaik tietenkin nää on varmaa kans vähän sellasii et riippuu yksilöstä mutta joka tapauksessa!

      ps. ärsyttävää ku melkeen kaikki tulee vaan saarnaa jotain et älä koklaa oot jo laiha, säästä rahas ymym. shittii, sillee saa kai sit kokeilla mitä haluaa, ja jos siitä on vielä mahdollisesti hyötyä! :)

      • suosittelen

        Jos ja kun kokeilette niin ottakaa ainakin 3kk seuranta.Yhdellä purkilla ei mitään tuloksia saa mutta kokeilkaa useampi kuukausi ja vaikka sen 6kk ja tulkaa kertomaan vähenikö muutakin kuin raha.

        Se on vissi ja varma että jos yhdellä purkilla saa senttejä pois niin ne sentit lähtee jollain muulla ku tonalinilla tai muulla cla valmisteella.


    • Aaziz

      Ny siis mittoja lisää..

      Rinnanympärys 85cm
      Lantionympärys 90cm
      Vyötärö oli sen 59cm
      Reidet paksuimmasta kohtaa 55cm

      noin viikon päästä päivitän tiedot niin näätte kuinka tilanne kehittyy :P :)

      • hyvä ystävä

        Moni jo sulle sanonut että viikossa saati kuukaudessa ei tonalinilla ole vaikutusta.Sitä pitää käyttää 3-6kk että tuloksia alkaa syntyä!

        Varmasti sentit katoaa mutta ei sillä ole mitään tekemistä cla valmisteen kanssa.Edelleen,tulokset näkyvät vasta 3-6kk käytön jälkeen.


      • Aaziz
        hyvä ystävä kirjoitti:

        Moni jo sulle sanonut että viikossa saati kuukaudessa ei tonalinilla ole vaikutusta.Sitä pitää käyttää 3-6kk että tuloksia alkaa syntyä!

        Varmasti sentit katoaa mutta ei sillä ole mitään tekemistä cla valmisteen kanssa.Edelleen,tulokset näkyvät vasta 3-6kk käytön jälkeen.

        SE NAAMA NY KIII!!!
        Tää on mun asia, mun rahat, mun elämä ja mun tonalin. Haluun vaan tesmailla.. Ei siis millään hyväl...Pahalla :D


    • mulla

      tehosi jo ensimmäinen purkki, samalla liikuin ja söin terveellisesti. Oon tehnyt samaa aiemminkin mut cla selvästi tehosti. Läskiä lähti, ja sit ku en viikkoon liikkunu paljoa ja söin enemmän ja slin cla:ta, en lihonu, toisinkuin yleensä. Että näin. Täällä on sivuilla sellane muutaman kymmenen viestin lista jossa ihmiset kertoo kuin cla on auttanu vaikke olisi tehnyt mitään muita muutoksia. Tää on on myös yksilökohtaista. Laitas ap niit tuloksia! :)

      • marihen

        olen käyttänyt tonalinia 4 kpl 2 x päivässä. yht 8 kpl ruuan kanssa,aamulla ja illalla.
        käytin 10kk ja olen laihtunut 18kg. mutta ei se toimi vaan tonalinilla ,pidäs ottan kaveriksi myös nestemin 2 kpl 2x päivässä.ruuan kanssa.(se poista nesten)
        väsymys on kadonnut,en nuku enää päiväunia.
        syön kyllä vähemmän ja makeeta lauantaisn - vaikka 1 karkki tai lusikkalinen hilloa.
        käyn myös lenkilla 40 min-1,5 t joka päivä.
        kannata kokeilla,voi se onnistua sinullaki!
        kannatta katsoa myös netista ,mistä saa halvemalla.hintaero on aika iso! ei se ole kyllä kallista noin 1.50e päivässä.


    • mussuttaa

      siel et älä käytä, ei toimi, kun et tiedä. Jos ei sulla toimi (ja suurinosa ei edes oo kokeillu kun sanoo näin) niin toisel voi toimia. Sama ku on jollain ihmedieetillä niin "kaikki kilot tulee heti takas" niin mulla ei tullu. Et älkää jaksako

    • lukee ken kiinnostaa

      CLA alkaa vaikuttaa edullisesti aineenvaihdunnassa välittömästi, mutta vartalon rasvan väheneminen alkaa yleensä näkyä selvästi vasta 6–8 viikon kuluttua CLA:n käytön alettua. Tutkimuksissa on saatu nopeampiakin tuloksia, mutta silloin annos on ollut 12 kapselia päivässä.

      8 viikkoa on pari kuukautta.Tuskin ap saa viikossa,kahdessa tai edes kuukaudessa näkyviä tuloksia kun ei niitä noissa joukkotutkimuksissakaan niin nopeaa ole saatu.

      • Aaziz

        No vedetään 12 päivässä.. "12 tavallista Tonalin kapselia päivässä. Jaettuna kolmeen annokseen päivässä, aamupalalle, lounaalle ja iltapalalle."

        http://www.tonalin.fi/mikkohaastattelu.html

        Tuol luki tolleen niin luulis et on turvallista.. :P


      • eikä pahalla
        Aaziz kirjoitti:

        No vedetään 12 päivässä.. "12 tavallista Tonalin kapselia päivässä. Jaettuna kolmeen annokseen päivässä, aamupalalle, lounaalle ja iltapalalle."

        http://www.tonalin.fi/mikkohaastattelu.html

        Tuol luki tolleen niin luulis et on turvallista.. :P

        Hullu sinä olet :D

        Normaalipainoinen ja silti käyttää jotain tonalinia mut täysipäiset heittäkööt ensimmäisen kiven ;)


      • ...............
        Aaziz kirjoitti:

        No vedetään 12 päivässä.. "12 tavallista Tonalin kapselia päivässä. Jaettuna kolmeen annokseen päivässä, aamupalalle, lounaalle ja iltapalalle."

        http://www.tonalin.fi/mikkohaastattelu.html

        Tuol luki tolleen niin luulis et on turvallista.. :P

        Tolla ruokavaliolla millä toi tyyppi on laihtuu kyllä väkisinkin oli ihmepillereitä tai ei. Itse asiassa tosta taitaa tulla aivan liian vähän energiaa.

        Aamupala: 2 täysjyväkorppua, joiden päällä kevyt juustoa tai makkaraa.
        Kuppi kahvia ja lasillinen itse puristettua tuoremehua.

        Lounas: Salaatti tai keitto.

        Iltapala: Salaatti ja lasi punaviiniä. Joskus myös lisäksi homejuustoa, joka on Mikon suurta herkkua…


      • Aaziz
        ............... kirjoitti:

        Tolla ruokavaliolla millä toi tyyppi on laihtuu kyllä väkisinkin oli ihmepillereitä tai ei. Itse asiassa tosta taitaa tulla aivan liian vähän energiaa.

        Aamupala: 2 täysjyväkorppua, joiden päällä kevyt juustoa tai makkaraa.
        Kuppi kahvia ja lasillinen itse puristettua tuoremehua.

        Lounas: Salaatti tai keitto.

        Iltapala: Salaatti ja lasi punaviiniä. Joskus myös lisäksi homejuustoa, joka on Mikon suurta herkkua…

        kyse ei ny ton ruokavaliosta oo...
        Ja jos vetäis tollasta ruokavalioo ilman noita pillereitä niin lihakset heikkenee ja rasvaa ei niinkään pala. Lihaksien kunnon takia käytän tonalia ny. Lisäks vedän paljo protskuu että seki auttaa lihaksien kunnossa pitämisessä. Haluun siis polttaa rasvaa, en lihaksia ja tonali auttaa..


      • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^^...
        Aaziz kirjoitti:

        kyse ei ny ton ruokavaliosta oo...
        Ja jos vetäis tollasta ruokavalioo ilman noita pillereitä niin lihakset heikkenee ja rasvaa ei niinkään pala. Lihaksien kunnon takia käytän tonalia ny. Lisäks vedän paljo protskuu että seki auttaa lihaksien kunnossa pitämisessä. Haluun siis polttaa rasvaa, en lihaksia ja tonali auttaa..

        Paljon niitä pillereitä on yhdessä purkissa? Meinaan kauan se purkki kestää jos syö päivässä sen 12 pilleriä? Kokeilla haluan minäkin...


      • Aaziz
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^^... kirjoitti:

        Paljon niitä pillereitä on yhdessä purkissa? Meinaan kauan se purkki kestää jos syö päivässä sen 12 pilleriä? Kokeilla haluan minäkin...

        Yhdessä purkissa on 150 kpl tabuja...


    • Ton-alien

      Huh! Ihmiset pistävät poskeensa mitä vain saavuttaakseen henkilökohtaisen unelmansa, vaikkapa ollakseen langanlaiha tai pelkkää lihasta. Onko Tonalin tarpeeksi tutkittu ja hyväksi havaittu tuote, vai onko se vaan hento lupaus, jolla on myös terveydellisiä sivuvaikutuksia. Tuleeko kauppias onnellisemmaksi kuin käyttäjä?

    • kyllä

      mä pari päivää Tonalinia ottanut, paino tai sentit eivät ole tietenkään vielä vähentyneet mutta ruokahalu ja makeanhimo kyllä. normaalisti mussutan koko ajan ja ei voi keksi pakettia pitää vierasvarana kun muuten vetäsen sen hetkssä :/ eli näin ollen on ollut hyötyä! tietysti voi olla kyse jonkinsortin alkuinnostuksesta mutta laihiksella ollut jo pitkään enkä aikaisemmin ole pystynyt vastustamaan houkutuksia.

    • Ei kannata.

      Ei ole ollut vaikutusta, vaikka treenaan kovaa ja syön terveellisesti. Yhtälailla paino on pudonnut parin kuukauden aikana kuin aikaisemmin ilman CLA:ta. Lihaskunnossa eikä mittanauhassa mitään eroa. Ehkä kehonkoostumusmittaus antaisi tulosta, mutta ei ole mihin verrata kun viimeksi en mitannut.

      Nälättää kuin ennenkin, tänäänkin meni päivällinen karkkien syömiseksi.

      No, tulihan kokeiltua.

    • kyllä

      paino kyllä putosi sillä näläntunne väheni, oikeastaan jopa katosi. iho tosiaan lähti kasvoista kuivumaan niin pahasti että katsoin paremmaksi olla vähän pullukka, ihoongelmista kun muutenkin kärsin.

    • KortisonillaTurvonnu

      Olen lukenut netistä että tonalin auttaisi hyvin kortisonin syöjien nesteturvotukseen. Onko täällä kenelläkään kokemusta? Minulla on kortisoni elinikäinen.

    • Anonyymi

      umm mitä varten tämä tonaali on tarkalleen ku siis löysin sellasen putelin kaapistani vaikka en oo koskaan ees ostanu ni ennenku kokeilen ni mitä varten se on tarkoitettu ? Lihaksien kasvattamiseen vai laihduttamiseen ja onko tulokset nyt niin paljon erillaiset

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe