Kuinka sanoa naiselle "laihduta"???

tuskaileva

Miten vois saada naisen laihduttamaan?? tai siis saada sen asian tuotua esiin rakentavassa hengessä?? suoraan ei uskalla sanoa koska pelottaa että homma lähtee lapasesta ja tulee jotain syömishäiriöitä tai muuten ylireagointia.

olis mukavaa jos omapää ei kääntyilis aina toisten naisten suuntaan.

17

1830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikaisesti

      Doctor Philin juttusille.

    • ihmeessä?

      Yksi konsti voisi olla, että aloitat keskustelun jonkin "tutkimuksen pohjalta" (jossa siis on lihavuuden vaaroja), mutta siinäkin on se vaara, että lähtee lapasesta.

      Älä vaan sano, että olet liian lihava, kannattaa ennemmin omalla aktiivisuudella näyttää esimerkkiä, mm. lenkkeilemällä, pyytämällä mukaan ja ruokailutottumusten muutoksilla.

      Miksi muuten katselet muita naisia, jos olet parisuhteessa tai jopa naimisissa?

      • tuskaileva

        monimutkanen juttu kun on tavallaan tapailtu 2-3 vuotta ja kun muutin 500 kilsan päähän niin on jatkettu satunnaisia tapaamisia. mutta kohta pitäs alkaa päättää miten homma etenee ja toi asia vaikeuttaa ratkaisua. ite harrastan liikuntaa ja olen kohtuu kunnossa.

        viimosen reilun vuoden aikana oon puottanu painoa 13 kiloo ja arvelin sen motivoivan mutta....


      • Vanha Jojo
        tuskaileva kirjoitti:

        monimutkanen juttu kun on tavallaan tapailtu 2-3 vuotta ja kun muutin 500 kilsan päähän niin on jatkettu satunnaisia tapaamisia. mutta kohta pitäs alkaa päättää miten homma etenee ja toi asia vaikeuttaa ratkaisua. ite harrastan liikuntaa ja olen kohtuu kunnossa.

        viimosen reilun vuoden aikana oon puottanu painoa 13 kiloo ja arvelin sen motivoivan mutta....

        Jos suhteen vakavoituminen (tms.) on noin heikoissa kantimissa, kannattaa jättää sikseen. Ei paino VOI olla ratkaiseva tekijä ihmissuhteissa, kyllä sen korvien välin pitää ratkaista.

        Jos vielä asutte noin kaukana toisistanne, se paras konsti eli pyytää kaveriksi lenkille tai laittaa yhdessä terveellistä ruokaa ei ole käytettävissä. Toisen sanomiset eivät painoasioissa oikeastaan ikinä aiheuta mitään muuta kuin pahaa mieltä. Moni huomauttelija kuvittelee, ettei ylipainoinen tiedä tai tajua olevansa läski, mutta uskokaa pois: kyllä sen tietää, eikä toisten huomauttelu auta siinä yhtään.


      • tuskastuja
        tuskaileva kirjoitti:

        monimutkanen juttu kun on tavallaan tapailtu 2-3 vuotta ja kun muutin 500 kilsan päähän niin on jatkettu satunnaisia tapaamisia. mutta kohta pitäs alkaa päättää miten homma etenee ja toi asia vaikeuttaa ratkaisua. ite harrastan liikuntaa ja olen kohtuu kunnossa.

        viimosen reilun vuoden aikana oon puottanu painoa 13 kiloo ja arvelin sen motivoivan mutta....

        Kuka sellaisen takia viittii itseään "rääkätä" ja laihduttaa? Nainen katselee, että jos löytyisi mukavampaa miestä. Ja laihduttaminen vaatii omaa tahtoa ja onnistuu vain siten! Miesten tähden kannata ei koskaan!!!!


      • ....................
        Vanha Jojo kirjoitti:

        Jos suhteen vakavoituminen (tms.) on noin heikoissa kantimissa, kannattaa jättää sikseen. Ei paino VOI olla ratkaiseva tekijä ihmissuhteissa, kyllä sen korvien välin pitää ratkaista.

        Jos vielä asutte noin kaukana toisistanne, se paras konsti eli pyytää kaveriksi lenkille tai laittaa yhdessä terveellistä ruokaa ei ole käytettävissä. Toisen sanomiset eivät painoasioissa oikeastaan ikinä aiheuta mitään muuta kuin pahaa mieltä. Moni huomauttelija kuvittelee, ettei ylipainoinen tiedä tai tajua olevansa läski, mutta uskokaa pois: kyllä sen tietää, eikä toisten huomauttelu auta siinä yhtään.

        Samaan mieltä kuin Vanha Jojo....

        Mielestäni niin hienovaraista tapaa vihjata dieetistä tai yhteisestä kuntosaliharrastuksesta ei ole olemassakaan, etteikö toinen saattaisi ottaa sitä loukkauksena. Tai itse ainakin heittäisin äijän pihalle jos se alkaisi edes rivien välistä viestittelemään että en kelpaa sellaisena kuin olen.


    • mutta ehkä

      Yksi konsti voisi olla, että aloitat keskustelun jonkin "tutkimuksen pohjalta" (jossa siis on lihavuuden vaaroja), mutta siinäkin on se vaara, että lähtee lapasesta.

      Älä vaan sano, että olet liian lihava, kannattaa ennemmin omalla aktiivisuudella näyttää esimerkkiä, mm. lenkkeilemällä, pyytämällä mukaan ja ruokailutottumusten muutoksilla.

      Miksi muuten katselet muita naisia, jos olet parisuhteessa tai jopa naimisissa?

    • vaan tee..

      Älä sano mitään, se todennäköisesti vain pahentaa asiaa. Sen sijaa aloita yhteiset liikunnat, lenkkeilyt, vie pelaamaan, punttisalille yms. Ja lopeta kaikki lihottavat ruuat (jos tekee mieli niin syö silloin kun olet yksin), älä mussuta tv:n ääressä, älä vie ravintolaan, älkää ostako kaupasta mitään, lapa ostoskärriin terveellistä jne.. Aina kun naisesi alkaa syömään ylimääräisiä, niin keksi jotain muuta tekemistä, harrastakaa vaikka seksiä, pidä hyvänä, juttele jne.

      Voi olla ettei auta, mutta tuon kuurin jälkeen hän todennäköisesti kestää paremmin myös suorempia sanoja.

    • laihdutteleva nainen

      että lähtisitkö, rakas, kanssani kuntosalille. voisimme ostaa yhdessä kausikortit ja muutenkin aloittaa terveellisemmät elintavat. olisi mukavaa, jos olisit seuranani.

      näin. muuta kysyttävää..

      • Pirpanana

        Viestiketjun paras neuvo sulle tuossa yllä :) Yhdessä vaan liikkumaan ja syömään terveellisesti. Näytä että sulle terveelliset elämäntavat on tärkeitä. Älä missään vaiheessa käske kumppaniasi laihduttamaan.


    • siellä makkarinpuolella

      vai riittääkö sun oma kunto?

      Ehkä se syö suruunsa, kun on tuollainen "mies".
      Lähde vetämään, niin eiköhän se masennus mene hänelläkin ohi.

      Sitä paitsi jos se pää on kääntyäkseen, niin ei se kauan pysy kääntymättä, jos on sitä taipumusta, vaikka saisit sen muijas laihtumaankin.
      Teippaa ja lastoita se pää vaikkapa aluksi, niin se ei käänny tai pistä kipsiin. Silmät sulla voi sitten muljahtaa ulos kylläkin.

      • Tyttönen.

        Jos suhteen jatkaminen on naisen kiloista kiinni, niin anna olla. Kukaan nainen ei tarvitse vierelleen miestä, joka miettii ottaako vai jättää painon takia.


      • ..............................

        Jätä se niin johan laihtuu!

        Itse laihtunut joka eron jälkeen 10-20 kiloa. Kun sitten pitää metsästää se uusi mies ;). Sit taas parisuhteessa lihonu ja sama taas kun ero tulee.

        Kierre?


    • Ihmettelijä999

      Väittäisin, että suurin osa eroista miesten aloitteesta johtuu naisen painosta, sori. Mennään naimisiin kauniin ja itseään hoitavan naisen kanssa. Muutama vuosi ja jos kiloja on tuplat ja loppua ei näy, varmasti alkaa miehen pää kääntyilemään. Raskaus on hyvä tekosyy. "Kaikki lihovat, kun odottavat, lapsi tarvitsee niin paljon"... joopajoo. Odottava äiti oikeasti tarvitsee parin leipäpalan verran enemmän energiaa päivässä. 9kk mättöä ja imetyksen aikana "ei tietenkään SAA laihduttaa". Ja kyllä, kokemusta on 3:n lapsen verran ja kyllä, ikävä kyllä tulee muita katseltua, enkä tahdo kehdata rannalle mennä naiseni kanssa. Eipä kyllä kehtaa hänkään.

      • VaiD

        Mitä useampi lapsi, sitä tärkeämpää ÄIDIN on olla hyvä esimerkki ja tietoinen TERVEISTÄ elämäntavoista! Hänellä on ratkaiseva osuus lastenkin painosta!
        Kuka tuo ruoan kaupasta kotiin ja laittaa ne ateriat?
        Istuuko perhe yhdessä TV:n edessä mässytellen roskaruokaa?
        Onko äiti tyytymätön elämäänsä ja vastuisiinsa perheessä -ja lihoo itsesäälissä? Minun äitini itki ollessani hänelle piikana 5-vuotiaasta asti:
        "Jos teitä lapsia ei olisi, niin minullakin olisi oma huone!" Nyyh!
        Päätin silloin, 9-vuotiaana, että tärkeää naisen mielenterveydelle on pitää se tyttöhuone, ja teinielämä loppuikänsä! Ei perhevastuita, jotka ovat vastenmielisisä!
        Kiitos, äiti elämän totuuksista! Säästyy evioeroilta ja läskiltä!


      • arjen_valinnat

        Olen itse lapseton ja alle 50 kg:inen keski-ikäinen nainen. Kyllä minut olisi mies varmasti ollut valmis jättämään nuoremman takia, jollen olisi itse heivannut miestä pihalle jo kymmenen vuotta sitten (oli hieman pullukka suhteemme aikana ja paisui sen jälkeen useilla kymmenillä kiloilla - mutta syynä eroon ei ollut paino). Mutta siis kun laihtuu - tai jopa jos on hoikka luonnostaan - niin saa ryppyjä aiemmin. Siinä tapauksessako mies miettii, että millä tuolle saisi sanottua, että sen pitäisi mennä kasvojen kohotukseen? Todellisuudessa mikään ei kelpaa. Ja todellisuudessa ikääntymistä ei voi estää. Voi kantaa kunnialla kolhunsa tai leikkauttaa itsensä ihmisen irvikuvaksi, jos rahaa on. Joka tapauksessa me vanhenemme. Ja miehet kaipaavat nuorta ja hedelmällistä lihaa. Siinä raadollinen TOTUUS.

        Painonhallintaan liittyy kaksi kysymystä. Ensinnäkin ihminen voi lihoa, koska tyydyttää syömisellä jotain psyykkistä ongelmaa. Hyvin tavallista. Toinen asia on, ettei ymmärretä painonhallinnan peruskysymystä. Luullaan, että laihdutus on rääkkiä ja kidutusta, ja jos onnistutaan, palataan entiseen. Jollei onnistuta, lihotaan lisää.

        Todellisuudessa painonhallinta on pieniä arjen valintoja, tapoja ja tottumuksia. Ei tarvitse nähdä nälkää tai juosta verenmaku suussa. Jos karsii parhaansa mukaan kaiken sokerin pois ruokavaliosta (ilman itsepetosta), laihtuu käytännössä vääjäämättä. Minunkin painolla verensokerit voivat nousta, tonnikeijuista puhumattakaan. Itseltäni jäi joka talvinen muutaman kilon painon nousu väliin, kun korkeiden verensokereiden vuoksi lopetin sokerin tykkänään. Hieman haastavaa, mutta mahdollista. Ja kidutusta ei lainkaan.

        Oma äitini on laihtunut tasaisesti koko myöhäisen keski-ikänsä, ja nyt eläkkeellä on paremmassa kunnossa ja kuosissa kuin vuosikymmeniä sitten. Hänkään ei ole laihduttanut, lähinnä vain tehnyt pitkiä kävelylenkkejä (syö varsin askeettisesti muutenkin). Mummon äiti oli laiha vielä synnytettyään 15:n lapsensa. Mutta siihen aikaan karkkikauppaan päästäkseen olisi pitänyt kävellä kymmeniä kilometrejä. Ja nainenhan se silloin kantoi vedet lehmille, ja yksi nauta juo melkein sata litraa päivässä.

        Pitäisikö ruokamarketit haasta oikeuteen ihmisten terveyden tuhoamisesta? 70 % markettien tuotteista sisältää sokeria. Liene 90 % valikoimista voisi poistaa terveydelle vaarallisina.


    • ihanakaunispylly

      Mulla on kyllä pää pyörinyt pyllyjen perään koko ikäni. Nimenomaan nuorten pyllyjen, vaikka olen jo seniorimies. Aina on pyörinyt, niin aviossa kuin sinkkunakin ja tulee pyörimään loppuun saakka. On vielä todettava, että liikalihavan ihrapallon pyllylle ei pää sitten käänny piiruakaan. Nämä asiat lienevät jonkinlaista luonnon lainomaista toimintaa, joten turha on ketään syyllistää. Niin että antakaa, nuoret naiset, kauniiden pyllyjenne keinahdella ihan reilusti!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe