Arvaa miltä meistä?

itkettää

tuntuu kun meillä veneilijöillä nousi polttoaineen hinta lähes 80% kun moottoriöljy kiellettiin ja nyt pitää tankata kallista dieseliä. Jos autoilijoilla olisi polttoaine noussut saman niin moni olisi jo hirressä kun nytkin on jo lähellä kun nousua v, 2007 on liki 30%.

9

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      ole vaan iloinen siitä että näinkin pitkään saitte löpöllä ajella, vrt kuinka bensiinikäyttöisten vapaa-ajan vehkeiden käyttäjät ovat p-aineverot joutuneet maksamaan.

      • Kateus helpottaa kummasti kohtuuttomien verojen keruun tässä maassa. Taitaa joillakin unohtua, että useimmat meistä ovat veneilijöiden lisäksi myös autoilijoita? Minua ei lohduta yhtään, että naapuri maksaa enämmän joitakin veroluontoisia maksuja. Niin kuka mahtaakaan käyttää polttoaineverosta saadut tulot? Kuinka järkevästi minun rahani käytetään? Eikö yhteiskuntakin voisi menopuolestakin karsia niinkuin useimmat yksityiset palkasaajatkin ovat joutuneet tekemään.


    • The Rat

      Maksoin viime kesänä löpöstä melkein 1,2 e/l. On se kivaa kun noilla on käytännössä monopoli...

      Eli 80% lisää, tarkoittaisi kakkosella alkavaa hintalappua? Kyllä se kieltämättä vähän hirvittää. Sitä kun tankillisen ostaa, niin aika paksu saa lompakko olla (vaikka tankki onkin suhteellisen pieni, muistaakseni vain 150 litraa).

      • eli selvennys

        sillä moottoripolttoöljy veneeseen maksoi 0,75 - 0,80 euroa ja nyt maksaa 1,45 euroa.


      • The Rat
        eli selvennys kirjoitti:

        sillä moottoripolttoöljy veneeseen maksoi 0,75 - 0,80 euroa ja nyt maksaa 1,45 euroa.

        Saatat olla oikeassa. Ehkä se olikin 20 senttiä kalliimpaa kuin maissa, ei 20 senttiä kalliimpaa kuin diesel maissa... :)

        Noo, 1,45 on tietysti ihan kiva hinta sekin, joskaan ei nyt ihan kahta euroa...


      • Kolmea sorttia
        The Rat kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa. Ehkä se olikin 20 senttiä kalliimpaa kuin maissa, ei 20 senttiä kalliimpaa kuin diesel maissa... :)

        Noo, 1,45 on tietysti ihan kiva hinta sekin, joskaan ei nyt ihan kahta euroa...

        On kolme polttoainelaatua, jotka periaatteessa ovat samaa kuin diesel:
        - polttoöljy
        - moottoripolttoöljy
        - dieselöljy
        Kaikki ovat erihintaisia. Säädösviidakko näiden polttoaineiden käyttöoikeuksista on melkoinen


      • The Rat
        Kolmea sorttia kirjoitti:

        On kolme polttoainelaatua, jotka periaatteessa ovat samaa kuin diesel:
        - polttoöljy
        - moottoripolttoöljy
        - dieselöljy
        Kaikki ovat erihintaisia. Säädösviidakko näiden polttoaineiden käyttöoikeuksista on melkoinen

        Kun en yleensä tankkaa kuin sitä "ainutta vaihtoehtoa", niin eipä nämä kovin selvillä ole... Kieltämättä.

        Mutta jos noista pitää arvata, niin polttoöljy on tarkoitettu lähinnä talojen lämmittämiseen (tai vastaavaan), moottoripolttoöljy on se, mitä kansanomaisesti kutsutaan löpöksi ja jota laitettiin veneen tankkiin ja edelleen laitetaan joihinkin työkoneisiin. Ja diesel on se kovimmin verotettu...

        Käytännössä... Tankkaan sitten tulevaisuudessa dieseliä kaikkiin vehkeisiini (lukuunottamatta toista autoa ja perämoottoria, ne kun toimivat ysivitosella).


      • jenkkiautoileva
        The Rat kirjoitti:

        Kun en yleensä tankkaa kuin sitä "ainutta vaihtoehtoa", niin eipä nämä kovin selvillä ole... Kieltämättä.

        Mutta jos noista pitää arvata, niin polttoöljy on tarkoitettu lähinnä talojen lämmittämiseen (tai vastaavaan), moottoripolttoöljy on se, mitä kansanomaisesti kutsutaan löpöksi ja jota laitettiin veneen tankkiin ja edelleen laitetaan joihinkin työkoneisiin. Ja diesel on se kovimmin verotettu...

        Käytännössä... Tankkaan sitten tulevaisuudessa dieseliä kaikkiin vehkeisiini (lukuunottamatta toista autoa ja perämoottoria, ne kun toimivat ysivitosella).

        Millä noita veronkorotuksia oikeen perustellaan? onko järvien ja jokien pinnat kuluneet niin huonoiksi, että pitää laittaa uudet pinnoitteet niin kuin asfalttiteille? Vai joko ns. tavallisilla ihmisillä on liikaa "ylellisyyksiä" niin että herroja alkaa nyppimään?


      • Ford
        jenkkiautoileva kirjoitti:

        Millä noita veronkorotuksia oikeen perustellaan? onko järvien ja jokien pinnat kuluneet niin huonoiksi, että pitää laittaa uudet pinnoitteet niin kuin asfalttiteille? Vai joko ns. tavallisilla ihmisillä on liikaa "ylellisyyksiä" niin että herroja alkaa nyppimään?

        Autoliikenteen verotuotot riittäisivät moninkertaisesti tieverkon ylläpitoon. Sillä kerätään rahaa kaikkiin mahdollisiin yhteiskunnan menoihin. Jos haluttaisiin todella vähentää liikenteen aiheuttamia ympäristöhaittoja, pitäisi yhteiskunnan tukea polkupyörien, soutuveneiden, lenkkitossujen ynnä muiden sellaisten hankintaa. Nämä kustannukset tulisivat takaisin terveydenhoitokuluissa moninkertaisesti. Mutta Suomen verotuksen tarkoitus on pitää köyhät köyhinä. Tosirikkaillahan on purjevene, ei siitä tarvi veroja maksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      625
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      573
    Aihe