Arvaa miltä meistä?

itkettää

tuntuu kun meillä veneilijöillä nousi polttoaineen hinta lähes 80% kun moottoriöljy kiellettiin ja nyt pitää tankata kallista dieseliä. Jos autoilijoilla olisi polttoaine noussut saman niin moni olisi jo hirressä kun nytkin on jo lähellä kun nousua v, 2007 on liki 30%.

9

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      ole vaan iloinen siitä että näinkin pitkään saitte löpöllä ajella, vrt kuinka bensiinikäyttöisten vapaa-ajan vehkeiden käyttäjät ovat p-aineverot joutuneet maksamaan.

      • Kateus helpottaa kummasti kohtuuttomien verojen keruun tässä maassa. Taitaa joillakin unohtua, että useimmat meistä ovat veneilijöiden lisäksi myös autoilijoita? Minua ei lohduta yhtään, että naapuri maksaa enämmän joitakin veroluontoisia maksuja. Niin kuka mahtaakaan käyttää polttoaineverosta saadut tulot? Kuinka järkevästi minun rahani käytetään? Eikö yhteiskuntakin voisi menopuolestakin karsia niinkuin useimmat yksityiset palkasaajatkin ovat joutuneet tekemään.


    • The Rat

      Maksoin viime kesänä löpöstä melkein 1,2 e/l. On se kivaa kun noilla on käytännössä monopoli...

      Eli 80% lisää, tarkoittaisi kakkosella alkavaa hintalappua? Kyllä se kieltämättä vähän hirvittää. Sitä kun tankillisen ostaa, niin aika paksu saa lompakko olla (vaikka tankki onkin suhteellisen pieni, muistaakseni vain 150 litraa).

      • eli selvennys

        sillä moottoripolttoöljy veneeseen maksoi 0,75 - 0,80 euroa ja nyt maksaa 1,45 euroa.


      • The Rat
        eli selvennys kirjoitti:

        sillä moottoripolttoöljy veneeseen maksoi 0,75 - 0,80 euroa ja nyt maksaa 1,45 euroa.

        Saatat olla oikeassa. Ehkä se olikin 20 senttiä kalliimpaa kuin maissa, ei 20 senttiä kalliimpaa kuin diesel maissa... :)

        Noo, 1,45 on tietysti ihan kiva hinta sekin, joskaan ei nyt ihan kahta euroa...


      • Kolmea sorttia
        The Rat kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa. Ehkä se olikin 20 senttiä kalliimpaa kuin maissa, ei 20 senttiä kalliimpaa kuin diesel maissa... :)

        Noo, 1,45 on tietysti ihan kiva hinta sekin, joskaan ei nyt ihan kahta euroa...

        On kolme polttoainelaatua, jotka periaatteessa ovat samaa kuin diesel:
        - polttoöljy
        - moottoripolttoöljy
        - dieselöljy
        Kaikki ovat erihintaisia. Säädösviidakko näiden polttoaineiden käyttöoikeuksista on melkoinen


      • The Rat
        Kolmea sorttia kirjoitti:

        On kolme polttoainelaatua, jotka periaatteessa ovat samaa kuin diesel:
        - polttoöljy
        - moottoripolttoöljy
        - dieselöljy
        Kaikki ovat erihintaisia. Säädösviidakko näiden polttoaineiden käyttöoikeuksista on melkoinen

        Kun en yleensä tankkaa kuin sitä "ainutta vaihtoehtoa", niin eipä nämä kovin selvillä ole... Kieltämättä.

        Mutta jos noista pitää arvata, niin polttoöljy on tarkoitettu lähinnä talojen lämmittämiseen (tai vastaavaan), moottoripolttoöljy on se, mitä kansanomaisesti kutsutaan löpöksi ja jota laitettiin veneen tankkiin ja edelleen laitetaan joihinkin työkoneisiin. Ja diesel on se kovimmin verotettu...

        Käytännössä... Tankkaan sitten tulevaisuudessa dieseliä kaikkiin vehkeisiini (lukuunottamatta toista autoa ja perämoottoria, ne kun toimivat ysivitosella).


      • jenkkiautoileva
        The Rat kirjoitti:

        Kun en yleensä tankkaa kuin sitä "ainutta vaihtoehtoa", niin eipä nämä kovin selvillä ole... Kieltämättä.

        Mutta jos noista pitää arvata, niin polttoöljy on tarkoitettu lähinnä talojen lämmittämiseen (tai vastaavaan), moottoripolttoöljy on se, mitä kansanomaisesti kutsutaan löpöksi ja jota laitettiin veneen tankkiin ja edelleen laitetaan joihinkin työkoneisiin. Ja diesel on se kovimmin verotettu...

        Käytännössä... Tankkaan sitten tulevaisuudessa dieseliä kaikkiin vehkeisiini (lukuunottamatta toista autoa ja perämoottoria, ne kun toimivat ysivitosella).

        Millä noita veronkorotuksia oikeen perustellaan? onko järvien ja jokien pinnat kuluneet niin huonoiksi, että pitää laittaa uudet pinnoitteet niin kuin asfalttiteille? Vai joko ns. tavallisilla ihmisillä on liikaa "ylellisyyksiä" niin että herroja alkaa nyppimään?


      • Ford
        jenkkiautoileva kirjoitti:

        Millä noita veronkorotuksia oikeen perustellaan? onko järvien ja jokien pinnat kuluneet niin huonoiksi, että pitää laittaa uudet pinnoitteet niin kuin asfalttiteille? Vai joko ns. tavallisilla ihmisillä on liikaa "ylellisyyksiä" niin että herroja alkaa nyppimään?

        Autoliikenteen verotuotot riittäisivät moninkertaisesti tieverkon ylläpitoon. Sillä kerätään rahaa kaikkiin mahdollisiin yhteiskunnan menoihin. Jos haluttaisiin todella vähentää liikenteen aiheuttamia ympäristöhaittoja, pitäisi yhteiskunnan tukea polkupyörien, soutuveneiden, lenkkitossujen ynnä muiden sellaisten hankintaa. Nämä kustannukset tulisivat takaisin terveydenhoitokuluissa moninkertaisesti. Mutta Suomen verotuksen tarkoitus on pitää köyhät köyhinä. Tosirikkaillahan on purjevene, ei siitä tarvi veroja maksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe