"soitti lippukomppia rideen".
Mitä se tarkoittaa?
Rumpali soitti
4
827
Vastaukset
- taitaa...
olla monenlaista käsitystä että mitä se tarkoittaa, tämä kait on se ns. oikea selitys sille, selitetty tuolla linkissä:
http://www.tanssi.net/fi/tausta/beat.html
Niinkuin hoksasit niin tuossa kompissa rideen soitetaan vaan suoraa 8-osaa, mutta veikkaisin että jotkut tarkoittaa kun sanotaan "lippukomppia rideen" niin tätä perusjazzshufflea eli vähän niin kuin din-di-din din-di-din din-di-din...- d-d-drummer
vaan suoraa 1/8 biittiä peltiin ja basarilla iskut ekaan iskuun,tokan iskun toiseen 1/8:aan ja kolmanteen iskuun...virvelillä perus toinen ja neljäs isku....ehkä ghostit lisukkeeksi jos tykkää. Se on lippukomppi.
rrrrrrrr
..s...s.
b..bb... - näinpä...
d-d-drummer kirjoitti:
vaan suoraa 1/8 biittiä peltiin ja basarilla iskut ekaan iskuun,tokan iskun toiseen 1/8:aan ja kolmanteen iskuun...virvelillä perus toinen ja neljäs isku....ehkä ghostit lisukkeeksi jos tykkää. Se on lippukomppi.
rrrrrrrr
..s...s.
b..bb...näin mutta jotkut tuntuu nimittävän sitä peruskikkelijatsirideshufflekomppiakin lippukompiksi...
- "okko kamu"
näinpä... kirjoitti:
näin mutta jotkut tuntuu nimittävän sitä peruskikkelijatsirideshufflekomppiakin lippukompiksi...
Eli kaikki on sitten sitä helvetin "Lippukomppii"..
OOn ite paukutellu 35 vuotta kannuja ja nyt vasta kuulin ekaa kertaa moisen nimityksen.
Hoh,hoijjaa,--pääasia että jalka studaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672794
- 2012067
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501862- 711766
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91521- 811224
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961020