kuka maksaa?

mietinpä vaan.

Kävin eilen kahvilla erään miehen kanssa. Mies ei tarjoutunut maksamaan kahviani, vaan totesi, että maksetaan erikseen. En tiedä, oonko liian vanhanaikainen, mutta miehen pisteet tippui heti jonkun verran. Muuten mies oli ystävällinen, joten en kokonaan tuomitse häntä (ehkä) vielä toivottomaksi tapukseksi.

Kyse ei ole siitä, ettäkö en vois itse maksaa 1,50 euroa kahvikupistani. En ole niin köyhä, että tarvitsen elättäjää tms. Kyse on siitä, että mies olisi voinut osoittaa arvostavansa minua naisena ja omaavansa käytöstapoja maksamalla sen. Ei ois ollu paha hinta mielestäni 1,50 euoroa tuohon!!!

Onko mies sitten hemmetin pihi? En oikein jaksaisi pitemmän päälle katsela tyyppiä, jonka pitää kirjata ylös joka sentti eikä voi tehdä mitään, kun "kaikki maksaa". Onkohan tämä mies minulle täysin väärä, kun ei voi vaivautua tuon vertaa näkemään vaivaa? Lisäksi hämäävää oli, että puheidensa perusteella rahaa miehellä tuntui olevan. Miten sitten ei voi 1,50 eurosta luopua naisen vuoksi, josta mahdollisesti kiinnostunutkin on??

Mitä tästäkin nyt ajatella? Olen aiemmin käynyt useilla treffeillä eri miesten kanssa, AINA mies on maksanut. Jopa ne, jotka ovat sitten muuten paljastuneet idiooteiksi. Joten mitä TÄSTÄ nyt sitten voi odottaa?

Ois kiva kuulla asiallisia mielipiteitä :) Ja kuten mainitsin, EN tarvitse elättäjää, joten turha alkaa raivota kuinka olen sellaisen tarpeessa. Ei minun kahvejani edes joka kerta tarvitsisi maksaa, estäisin sen itsekin jo. Mutta EKA TREFFEILLÄ sentään ois kiva huomata miehestä, että hän vaivautuu edes sen verran.

106

10158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdf

treffejä?

• voinut maksaa

Kyse sentään kahvikupista vain. Jos olisitte käyneet syömässä, asia olisi toinen...

Kerran olin treffeillä miehen kanssa ja menimme syömään. Hän tilasi voileivän ja sekin oli todella kallis...huhuijaa. Maksoimme kumpikin omamme - miehestä meni maku kerralla, en voinut mitään. Tämä mies oli ajanut sentään toisesta kaupungista asti treffeille.

Sitten tapasin mieheni. Hän pyysi minua syömään, maksoi koko illan ja lähtiäisiksi antoi kielloistani huolimatta taksirahatkin! Olemme olleen 3 vuotta yhdessä ja menot maksetaan puoliksi samoin kuin kauppareissut. Emme asu yhdessä, mutta paljon olemme toistemme luona.

• Että sillee

Kumpi kutsui treffeille? Jos sinä kutsuit miehen, et voi vaatia häntä maksamaan
      sen kuluja. Jos taas mies kutsui, minusta hän olisi hyvin voinut maksaa tuollaisen
      pikkusumman.
      Minusta kutsuja maksaa oletusarvoisesti treffien kulut, jos kulut eivät
      ole suuret, eikä toinen välttämättä halua maksaa omiaan/kaikkea.
      Vai kuulostaisiko se reilulta, että nainen kutsuisi ihan huvikseen miehen
      syömään kalliiseen ravintolaan ja söisi miehen piikkiin seitsemän ruokalajin
      aterian, vaikka ei olisi edes miehestä kiinnostunut?

Entä oletko itse pihi, kun et itse tarjoutunut maksamaan miehen kahvia?
      Onko pelkästään miehellä velvollisuus olla kohtelias? Eikö nainen
      voi osoittaa pitävänsä miehestä maksamalla kahvit, vaikka nykyään moni
      nainen tienaa enemmän kuin oman ikäisensä miehet?

• käsi kädessä

sairas ajattelutapa ylipäänsä ajatella että hyviin käytöstapoihin kuuluukaan edes odottaa mitään tarjoamisia puolin tai toisin.

Hyvät käytöstavat ovat aivan muita kuin rahaan liittyviä asioita.

Kyllä on tyhmyyttä huomattavissa aloittajan tekstissä.

Maksa mun kahvit....

• miehenä...,

Olen itse saanut varsin ärtyneitäkin kommentteja naisilta että haluavat maksaa itse kulunsa, mikä on tietysti ymmärrettävää ja yksi tapa osoittaa (ainakin symboolisesti, jos kyse 1,5e kahvikupista) että nainen tulee toimeen omillaan.

Luulen ettei treffeillä tapaamasi mies ole edes ajatellut tuota asiaa mitenkään merkitseväksi. Ei hänellä varmaankaan ole ollut tarkoitus olla töykeä.

Naiset myös peräänkuuluttavat sitä paljon puhuttua tasa-arvoa kaikkialla ja sitä ettei sukupuolirooleja ole. Ei voi nokkia pelkästään ns. rusinoita pullasta, ja itkeä kun siinä sitten väkisinkin tulee myös ei toivottuja lieveilmiöitä mukana.

• N-40

Täytyy sanoa että itse kyllä odotan että mies maksaa ne ekat kahvit kun treffataan.
        Se on kohteliasta, ja pisteet nousee kummasti.
        Olen myös itse maksanut kerran miehen kahvit kun mies ilmoitti ettei hänellä ole rahaa...

• hemmetti

minkälaisia äijiä täällä on.. hohhoijaa...

• skksdfh

Huoh, olisipa tähän joku selkeä sääntö, niin elämä olisi helpompaa.

Minä ainakin haluan aina maksaa molempien kahvit ensitreffeillä. Minusta se vaan on jotenkin miehen rooli ja itselleni se on luontevin tapa.

Mutta sitten kun on näitä naisia, jotka tunkevat väliin sen rahansa kanssa ja nostavat metelin siitä maksamisesta, niin ei ihme, että miehet ovat nykyään epävarmoja, että uskaltavatko maksaa naisen kahvit.

Onneksi ei tarvitse enää treffailla. Maksoin nykyisen tyttöni kahvit... eiku karpalomehun ensitreffeillä.

• sen,

joka treffikutsun esittää, tulisi varautua tarjoamaan ainakin ensimmäisellä kerralla. Laitoit, että miehen puheiden perusteella rahaa tuntui olevan. Niin, puheiden perusteella, mutta mitä mahtaa olla tuon oikea laita? Toisaalta, jos miehellä on millä mällätä, toiset saattavat testata naisen heti alussa, tyyliin 'turha alkaa siipeilemään', mikä on tietenkin sangen tyhmää.

Naisena en odota, että mies maksaa kahvit ja syömiset. Mutta kun näin käy, saa mies minut tuntemaan, että olen jotain erityistä miehen mielestä, jotain jota kannattaa helliä ja vaalia :)

• Selväpeli

Että kahvikupistakin pitää keskustella :( Totta hanurissa mies maksaa ravintolassa, oli sitten ekat tai sadannet miitit.
      Joskus sinkkuaikoina kävin ruokailemassa naisen kanssa, meillä tuli siinä parissa tunnissa selville, ettei tästä mitään tainnut tulla. Neiti olis tahtonut maksaa ruokansa, mutta totesin "kuuleppas NAINEN kuka sut tänne kutsui ? ja sitä paitsi tää on mun varaama pöytä ...sun rahas ei täällä kelpaa vaikka yrittäisit."
      Esimerkkinä vaan siksi ettei ollut enää edes mitään taka-ajatuksia, vaan kohteliaisuus.

• nainen78

Olen sitä mieltä, että se maksaa, joka kutsuu. Olen pyytänyt joskus jotakin miestä treffeille ja tarjonnut, koska olen kutsunut.
      Sitten taas on ollut toisinkinpäin, että mies joka on minut kutsunut on minulle tarjonnut..
      Ja on ollut jopa niinkin, että mies on kutsunut minut ravintolaan syömään, mutta maksanut vain omansa ja eikä tarjonnutkaan, että voisi maksaa, joten olen maksanut sitten myös omani.
      Minusta on kohteliasta, että se maksaa, joka kutsuu, koska tuntuu jotenkin huonolta käytöstavalta, että kutsut jonku ihmisen jonnekin ja pistät sitten henkilön maksamaan sitten siitä.
      No tapoja on erilaisia...

• juu Ei

Mies joka puheissa väittää että on rahaa ja ei maksa edes 1,50 kahvia.. Ammun avaruuteen.

Tyhmä mies jolla ei edes käytöstapoja ei tuoda koskaan edes äidille näytettäväksi - hävettäväksi.

• minun mielestä :)

Itselleni viimeksi tarjottiin, mutta minulle tulee aina kovin kiusallinen olo siitä, että joku toinen maksaa minun kahvini. Olen kyllä muutenkin melko itsenäinen nainen. Sanoinkin, että no seuraavalla kerralla on minun vuoro sitten. :) Mutta ei, pisteet ei laske tarjoamatta olemisesta mutta ei myöskään tarjoamisesta. Se oli kyllä ihana mies joka tapauksessa!!

• joka kutsuu

kahville niin se vaan menee. Itelle on kaks kertaa käynyt niin, että mies kutsunut, mutta ei ole tarjonnut. Tosin en edes juo kahvia ja menin mielenkiinnosta katsomaan minkälainen mies kyseessä. En edes olisi huolinut mitään vaikka olisi tarjonnutkin. Siihen asti oli aina kysytty, että mitä otat, tarjoan. Toisillla treffeillä olivat sit molemmat valmiit tarjoamaan.

• 50-luvulla syntynyt

Jos mies kutsuu ulos treffeille tai siitä on yhdessä sovittu, niin kyllä se hyvä ensivaikutelma miehestä tulee siitä että ehdottomasti haluaa tarjota naiselle. Sen jälkeen mies on tervetullut kotiini ja hänelle laitan mielelläni kunnon ruokaa, leivon kahvin kanssa tarjottavaa ja jos synkkaa niin yöksikin saa jäädä. Eli mies voittaa siinä kun on avoimesti herrasmies ja tarjoaa ulkona. Itse vietän kuitenkin miehen kanssa mieluummin kotona lämmintä kahdenkeskistä aikaa kun käyn ulkona syömässä. Siis kyllä kannattaa se eka kerta tarjota, saa mies satakertasesti takaisin.

• Heiheiheimoi
        50-luvulla syntynyt kirjoitti:

Jos mies kutsuu ulos treffeille tai siitä on yhdessä sovittu, niin kyllä se hyvä ensivaikutelma miehestä tulee siitä että ehdottomasti haluaa tarjota naiselle. Sen jälkeen mies on tervetullut kotiini ja hänelle laitan mielelläni kunnon ruokaa, leivon kahvin kanssa tarjottavaa ja jos synkkaa niin yöksikin saa jäädä. Eli mies voittaa siinä kun on avoimesti herrasmies ja tarjoaa ulkona. Itse vietän kuitenkin miehen kanssa mieluummin kotona lämmintä kahdenkeskistä aikaa kun käyn ulkona syömässä. Siis kyllä kannattaa se eka kerta tarjota, saa mies satakertasesti takaisin.

ja vitut saa. jos tarjoaa sadalle naiselle niin ehkä 1 niistä on mukava ja 99 on epämukavia näin ollen tarjoamisen kokonaiskustannukset olisivat satakertaisia laskettuna sellaista naista kohden että siitä olisi taloudellsita tasapuolista iloa.

Aika paljon saat tarjota miehelle pullaa jos tarjoat kahvikuppiin satakertaisesti takaisin. Kahvikuppihan ei maksa 1.50euroa kuin erittäin harvoissa paikoissa. Kahivloiss ahinnat ovat alkaen 2 euroa. Normaalihinta keskusta-alueella on hyvinkin 4 euroa kupillinen joten joutuisit sen mukaan tarjoamaan 400 eurolla!

Et vakuuta mua. Mulla on kokemuksia naisista ja vitut kukaan teistä ruokaa tarjoilee himassaan vaan me nussitaan ja siinä se. Ehkä mehua lasillinen tai pari. Enpä edes kehtaisikaan sanoa naiselle että alappa nyt sitten valmistamaan kalakeittoa ja omenapiirakkaa.

Ainoa asia jolla saa satakertaisesti takaisin on jos laitat pillulle jonkin korkean hinnan mutta tuskin laskt pillullesi panohintaa.

Kunnioittaen epäilevä M.

• ...........
        Heiheiheimoi kirjoitti:

ja vitut saa. jos tarjoaa sadalle naiselle niin ehkä 1 niistä on mukava ja 99 on epämukavia näin ollen tarjoamisen kokonaiskustannukset olisivat satakertaisia laskettuna sellaista naista kohden että siitä olisi taloudellsita tasapuolista iloa.

Aika paljon saat tarjota miehelle pullaa jos tarjoat kahvikuppiin satakertaisesti takaisin. Kahvikuppihan ei maksa 1.50euroa kuin erittäin harvoissa paikoissa. Kahivloiss ahinnat ovat alkaen 2 euroa. Normaalihinta keskusta-alueella on hyvinkin 4 euroa kupillinen joten joutuisit sen mukaan tarjoamaan 400 eurolla!

Et vakuuta mua. Mulla on kokemuksia naisista ja vitut kukaan teistä ruokaa tarjoilee himassaan vaan me nussitaan ja siinä se. Ehkä mehua lasillinen tai pari. Enpä edes kehtaisikaan sanoa naiselle että alappa nyt sitten valmistamaan kalakeittoa ja omenapiirakkaa.

Ainoa asia jolla saa satakertaisesti takaisin on jos laitat pillulle jonkin korkean hinnan mutta tuskin laskt pillullesi panohintaa.

Kunnioittaen epäilevä M.

Sulle tuskin tarjoisin mitään, vaikka juottaisit kahvia maailman tappiin asti...

• edenistä etelään
        Heiheiheimoi kirjoitti:

Kunnioittaen epäilevä M.

Jaa, ei kai sellasesta oo olemassa mitään sääntöjä? Kai sitä mennään vähän fiiliksen mukaan ja yhteisesti sovitaan, kumpi NYT tarjoaa. Pikkurahahan se vain näpeissä polttelee, jos puhutaan 1,50 päälle voisilmäpulla tai karjalanpiirakkaan muna

• typerä äijä

ei mun ainakaan tulis mieleenkään tommonen,parilla treffeillä olen käynyt ja vienyt ruusun ja maksanut kahvit,sehän kuuluu jo hyviin tapoihin,vaikka ei sitten homma toimisikaan

• alkuperäinen kirjoittaja

Hyviä vastauksia tullut :) Pitää kertoa, että en aio tavata enää kyseistä miestä. Kannatan kyllä tasa-arvoa jne., mutta haluan kuitenkin olla NAINEN miehen silmissä. Ei voi mitään. Siispä miehet, jotka ette yhtä kahvia/teetä tarjoa, voisitte hieman miettiä, onko itsekkyytenne sen arvoista. Enpä nimittäin taida olla ainoa nainen, joka arvostaa kohteliaita herrasmiehiä. Ei tasa-arvo ole sitä, että naista voi kohdella jotenkin vähemmän arvostavasti kuin entisaikana. Jos ei arvostusta löydy edes teekupin vertaa, niin bye bye.

• Pummaat taatusti muutakin
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Hyviä vastauksia tullut :) Pitää kertoa, että en aio tavata enää kyseistä miestä. Kannatan kyllä tasa-arvoa jne., mutta haluan kuitenkin olla NAINEN miehen silmissä. Ei voi mitään. Siispä miehet, jotka ette yhtä kahvia/teetä tarjoa, voisitte hieman miettiä, onko itsekkyytenne sen arvoista. Enpä nimittäin taida olla ainoa nainen, joka arvostaa kohteliaita herrasmiehiä. Ei tasa-arvo ole sitä, että naista voi kohdella jotenkin vähemmän arvostavasti kuin entisaikana. Jos ei arvostusta löydy edes teekupin vertaa, niin bye bye.

joo, pummeille sama asia että ette ainakaan tätä miestä pääse kuppaamaan kahvikupillisella tai muullakaan. Omat laskut maksan ja en ota naiselta mitään vastaan.

Jos ei homma toimi niin, niin sa olla sitten toimimatta. Löytyy muuten naisia, joilla ei ole pummaavaa asennetta, onneksi heitä on aika paljon. Lutkameininkiä sulla omalla tavallaan vaikka koitetaan naamioida kohteliaisuudeksi. Kohteliasuutta on olla älykäs ja tilanteen älyllsesti ja taloudelliselta kannalta huomioiva. No, niinhän sä teetkin, pummi mutta taloudellisen hyödyn haluat. Jos mies tarjoaa kahvin niin se tarjoaa muutakin, sitähän sä kyttäät, hölmöä maksumiestä joka kohtelisi sua kuin naista.....tarjoamalla taloudellisia etuuksia. Ei, kyllä tuo menee jo puolihuoraamiseksi.

• Missä omat käytöstapasi?
        Pummaat taatusti muutakin kirjoitti:

joo, pummeille sama asia että ette ainakaan tätä miestä pääse kuppaamaan kahvikupillisella tai muullakaan. Omat laskut maksan ja en ota naiselta mitään vastaan.

Jos ei homma toimi niin, niin sa olla sitten toimimatta. Löytyy muuten naisia, joilla ei ole pummaavaa asennetta, onneksi heitä on aika paljon. Lutkameininkiä sulla omalla tavallaan vaikka koitetaan naamioida kohteliaisuudeksi. Kohteliasuutta on olla älykäs ja tilanteen älyllsesti ja taloudelliselta kannalta huomioiva. No, niinhän sä teetkin, pummi mutta taloudellisen hyödyn haluat. Jos mies tarjoaa kahvin niin se tarjoaa muutakin, sitähän sä kyttäät, hölmöä maksumiestä joka kohtelisi sua kuin naista.....tarjoamalla taloudellisia etuuksia. Ei, kyllä tuo menee jo puolihuoraamiseksi.

Ei se, että nainen odottaa miehen maksavan ensitreffeillä, tee kenestäkään pummia. Lutkittelu kertoo sinusta itsestäsi ja omista käytöstavoistasi aika paljon. Se kertoo paljon enemmän kuin se, että aloittaja odottaa mieheltä pienen pientä, symbolista elettä, johon kenenkään talouden ei pitäisi kaatua. On paljon rumempaa ja sivistymättömämpää huoritella ja lutkitella netissä kuin ottaa vastaan parin euron kahvit.

Kukaan hyvätapainen ihminen ei huorittele toista, se on äärimmäisen sivistymätöntä ja moukkamaista käytöstä. Sinuna en paljon muita avostelisi ;) Enpä ikinä huolisi sinunlaistasi miestä, joka tuomitsee ihmiset tuntematta ja haukkuu törkeällä ja jopa vihamielisellä tavalla naisia, jotka odottavat mieheltä ensimmäisillä treffeillä pienen pientä elettä. Jos hermot eivät kestä alle viiden euron treffikuluja, niin kannattaa hieman löystätä pipoa. Jos sinä et halua naiselle tarjota, niin ok. Älä silti tuomitse naisia (ja miehiä), jotka haluavat hemmotella toisiansa. Ei ole sinun pussistasi pois, jos joku "pistouvaa" parin euron kahvin tai jotakin muutakin. Elä ja anna toisten elää.

• Olin oikeassa
        Missä omat käytöstapasi? kirjoitti:

Ei se, että nainen odottaa miehen maksavan ensitreffeillä, tee kenestäkään pummia. Lutkittelu kertoo sinusta itsestäsi ja omista käytöstavoistasi aika paljon. Se kertoo paljon enemmän kuin se, että aloittaja odottaa mieheltä pienen pientä, symbolista elettä, johon kenenkään talouden ei pitäisi kaatua. On paljon rumempaa ja sivistymättömämpää huoritella ja lutkitella netissä kuin ottaa vastaan parin euron kahvit.

Kukaan hyvätapainen ihminen ei huorittele toista, se on äärimmäisen sivistymätöntä ja moukkamaista käytöstä. Sinuna en paljon muita avostelisi ;) Enpä ikinä huolisi sinunlaistasi miestä, joka tuomitsee ihmiset tuntematta ja haukkuu törkeällä ja jopa vihamielisellä tavalla naisia, jotka odottavat mieheltä ensimmäisillä treffeillä pienen pientä elettä. Jos hermot eivät kestä alle viiden euron treffikuluja, niin kannattaa hieman löystätä pipoa. Jos sinä et halua naiselle tarjota, niin ok. Älä silti tuomitse naisia (ja miehiä), jotka haluavat hemmotella toisiansa. Ei ole sinun pussistasi pois, jos joku "pistouvaa" parin euron kahvin tai jotakin muutakin. Elä ja anna toisten elää.

Ei teitä kukaan kotiinsa kutsuisi jo teidän naista väheksyvän käytöksen takia. Sinä heiheimoi, koetapa 4 eurolla laittaa kotonas hyvät ruuat ja kahvit lisukkeineen ja laske vaivanpalkkaa vielä mukaan.
        Fiksut miehet saa fiksuja naisia, niin se on.
        Vähemmän fiksut kaltaisiaan ylijäämänaisia.
        Onneksi on vielä herrasmiehiäkin vaikka vähenevässä määrin. He ovat haluttuja tasa-arvoisia kumppaneita kunnon naisille, joita saavatkin, kiitos oman fiksun itsensä.
        Hävetkää tyhmät itsekkäät saalistajat, ette ansaitse ketään.

• vmn (mies)
        Olin oikeassa kirjoitti:

Ei teitä kukaan kotiinsa kutsuisi jo teidän naista väheksyvän käytöksen takia. Sinä heiheimoi, koetapa 4 eurolla laittaa kotonas hyvät ruuat ja kahvit lisukkeineen ja laske vaivanpalkkaa vielä mukaan.
        Onneksi on vielä herrasmiehiäkin vaikka vähenevässä määrin. He ovat haluttuja tasa-arvoisia kumppaneita kunnon naisille, joita saavatkin, kiitos oman fiksun itsensä.

Itse sovin treffit useimmiten kahvilaan/rauhalliseen pubiin ja olen valmis maksamaan kahvin/kaljan/muun juoman naiselle. Olen varsin tarkka rahoistani, mutta muutama euro ei minua vararikkoon vie. Tosin esim. edelliset kolme naista ovat halunneet maksaa ehdottomasti oman osansa ja se on nostanut minun silmissäni heidän pisteitään (kuinka inhoankaan tuota sanaa tässä yhteydessä) runsaasti.

Luonnollisesti mikäli tapaileminen jatkuu, odotan naisen maksavan jatkossa itse omat kulunsa. Onneksi deittihistoriani aikana niin on aina käynytkin.

• yksi nainen 30v.
        Missä omat käytöstapasi? kirjoitti:

Vastasit todella hienosti. Mietinkin, että kirjoitteleeko joku mies täällä ihan vaan muita ärsyttääkseen. Olen seurannut tätä palstaa ja ihmettelen myös, kuinka täällä lutkitellaan ihmisiä. On niin rumaa sanavalintaa kuin vaan voi olla.

Minäkin arvostan sitä, että mies pitää kauniisti naistaan ja treffeillä tarjoaa. Sen tarjoamisen ei tarvitse olla suurta. Jo pieni kahvikupillisen tarjoaminen osoittaa, että mies arvostaa treffiseuraansa jne. Ja kun meille naisille ollaan hyviä, uskon, että moni palkitsee takaisin. Minä ainakin olen sellainen, että mielelläni hemmottelen takaisin. Se on vaan sitä, että hyvä pistetään kiertämään eteenpäin. Hän joka antaa hyvää toisille, saa myös itsekin hyvää takaisin.

• eh-heh
        Olin oikeassa kirjoitti:

Herrasmieheydellä ei ole MITÄÄN tekemistä tasa-arvon kanssa, päinvastoin. Nämä oletukset miehen maksamisista palautuvat aikaan, jolloin nainen jäi kotiin ja mies elätti perheen. Ne kuuluvat aikaan, jolloin nainen oli alisteinen miehelle sekä sosiaalisesti että taloudellisesti. Siksipä ei ole relevanttia, kuinka monta euroa mies joutuisi maksamaan, vaan nimenomaan se, kuuluuko kyseinen "pieni symbolinen ele" enää nykyaikaan. Mielestäni ei ole mitenkään itsestäänselvää, että kuuluu, eikä mielestäni miehen suostumista tai kieltäytymistä voi tulkita yhtä yksioikoisesti kuin tässä ketjussa on tehty. Suomi on heterogenisoitunut, eikä voi tietää, millainen tulkinta kullakin vastaantulijalla on mistäkin symboleista. Paljon hyvää voi mennä sivu suun, jos ei anna asioille ja ihmisille mahdollisuutta, vaan rynnistää vain ohitse oman ohuen pintakäsityksensä johdattelemana.

• sun teksteistä

sen kuvan että et mahdollisesti ole sen kahvin arvoinen.
        Oletko ajatellut asiaa siltä suunalta?

• tosi typerä
        sun teksteistä kirjoitti:

sen kuvan että et mahdollisesti ole sen kahvin arvoinen.
        Oletko ajatellut asiaa siltä suunalta?

vastaus,no sinulta tollaista voi odottaakin

• +++

olen täysin samaa mieltä sinun kanssa. jos ei kahvikuppiin vara niin onko edes muuhunkaan kuin puheissa. teet oikein kun et tapaa enää. herrasmies on aina herrasmies

• keino

sallia itselleen syrjähyppy, kun ei edellinen ukko enää kiinnosta.

• TASA-ARVO UNOHTUU
        eh-heh kirjoitti:

Herrasmieheydellä ei ole MITÄÄN tekemistä tasa-arvon kanssa, päinvastoin. Nämä oletukset miehen maksamisista palautuvat aikaan, jolloin nainen jäi kotiin ja mies elätti perheen. Ne kuuluvat aikaan, jolloin nainen oli alisteinen miehelle sekä sosiaalisesti että taloudellisesti. Siksipä ei ole relevanttia, kuinka monta euroa mies joutuisi maksamaan, vaan nimenomaan se, kuuluuko kyseinen "pieni symbolinen ele" enää nykyaikaan. Mielestäni ei ole mitenkään itsestäänselvää, että kuuluu, eikä mielestäni miehen suostumista tai kieltäytymistä voi tulkita yhtä yksioikoisesti kuin tässä ketjussa on tehty. Suomi on heterogenisoitunut, eikä voi tietää, millainen tulkinta kullakin vastaantulijalla on mistäkin symboleista. Paljon hyvää voi mennä sivu suun, jos ei anna asioille ja ihmisille mahdollisuutta, vaan rynnistää vain ohitse oman ohuen pintakäsityksensä johdattelemana.

Niinhän se tasa-arvo unohtuu kun nainen olisi antopuolella, vailla ollaan kyllä samaa palkkaa yms., mutta sitten ei edes kahvikuppia raskita maksaa, vaan sekin pitäisi pummata mieheltä.. päättäkää nyt haluatteko saman palkan ja maksaa itse kahvinen vai huonomman palkan ja mies elättää teidät ekoista treffeistä lähtien.

• Noinhan se on
        tosi typerä kirjoitti:

vastaus,no sinulta tollaista voi odottaakin

Miksipä mies tarjoaisi naiselle, jonka kansa ei edes pussipäässä pimeällä sänkyyn haluaisi.. hyvä tapa myös varmistaa, ettei nainen soittele perään.

• ...nainen

Kun sovin treffejä, sovin samalla, mitä kukin maksaa. Ei tarvitse sitten sitäkään arpoa siinä tilanteessa.

Mulle on jokseenkin sama, kumpi maksaa, kunhan asian kanssa ei tarvitse pelleillä.

Jos näyttää siltä, että kahvikupin hinta on miehelle suuri periaatteellinen kysymys, jätän mieluummin treffit väliin. Tämä koskee ihan yhtä lailla niitä miehiä, jotka eivät missään tapauksessa voi tarjota, kuin niitäkin, joiden pitää ehdottomasti saada tarjota.

• treffit vai ei

Olin lomareissulla ja törmäsin naiseen, joka majoitti minut ja antoi skootterinsa käyttööni. Majoituksessa nukuin useamman yön ja tein vähän muutakin naisen kanssa. Nainen teki ruokaa ja pesi pyykkini...
      Maksoin 15 euroa päivässä tästä lystistä. Eli treffit venyi...
      Sama koskee ravintolailtoja Suomessa. Kun tarjoat naiselle illan niin usein pääset sänkyyn oman anteliaisuutesi vuoksi...
      Missä raja mikä on prostituutiota?

• pointti ohi.

Normaali tapa ilmoittaa ensi treffeillä kiinostaako vai ei on juuri tuo.
      Jos mimmi tuntuu sen arvoiselta niin sponssataan sumpit.
      Mutta hyviin tapoihin kuuluu nykyaikana että jokainen maksaa omansa.
      Naiset ovat itse tämän muuttaneet kaikkine tasa arvo touhujensa kanssa. Se kun koskee kaikkea eikä vaan etuja.

• mies taitaa

olla täysin tyhjätasku. Pitkäaikaistyötön tai rahansa pelannut?

Yleensä täysin rahattomat miehet antavat juuri tuollaisen kuvan itsestään, että heillä on rahaa, hyvin menee jne.

Luultavasti hänellä on velkoja ulosotossa.

• edes

harkitsisi toisia treffejä moisen surkimuksen kanssa. Unohda:)

• Tosiasia on maksuasia

Surkimus on pummi eli sinä. Miehellä ei ole tarjoiluvelvollisuutta. Enpä minäkään tapaa naista uudestaan, joka koittaa pummia. Teikäläisiä on aika paljon liikkeellä.

Eli sulla on huoraava asennoituminen: Ei rahanarvoista maksusuoritusta mieheltä, josta selviät itse kuin pummi junassa maksutta niin eipä saa pilluasi myöhemminkään. Ketä luulet maksetun naisen seuran kiinnostavan ellei toisia kaltaisiasi surkimuksia?

Jokainen taaplaa tyylillään ja toi on sun tyylisi "erotella hyvät akanoista" valita maksukylyiset miehet maksukyvyttömistä kuten asiaa varmastikin ajattelet. Maksukysymys on minulle periaatteellinen ja soisin sen olevan sitä muillekin miehille ja naisille.

Kuka tahansa voisi ostaa naiselle iloisen mielen mutta mun mielestä rahan avulla toisen ilostuttaminen ei kuulu ensitreffeille.

Nämä etiketit ovat naisten omaksi edukseen muovaamia. Alkuperäinen tarkoitus on ahneuden muokkaamaa.

En tarjoa naisille mitään. Älä sinäkään. Jos olet tarjoillut niin lopeta nyt ellet sitten tietoisesti asiaa mietittyäsi halua varmistua maksetun naisesi tyytyväisyydestä.

• muistuttaa kovasti
        Tosiasia on maksuasia kirjoitti:

Surkimus on pummi eli sinä. Miehellä ei ole tarjoiluvelvollisuutta. Enpä minäkään tapaa naista uudestaan, joka koittaa pummia. Teikäläisiä on aika paljon liikkeellä.

Eli sulla on huoraava asennoituminen: Ei rahanarvoista maksusuoritusta mieheltä, josta selviät itse kuin pummi junassa maksutta niin eipä saa pilluasi myöhemminkään. Ketä luulet maksetun naisen seuran kiinnostavan ellei toisia kaltaisiasi surkimuksia?

Jokainen taaplaa tyylillään ja toi on sun tyylisi "erotella hyvät akanoista" valita maksukylyiset miehet maksukyvyttömistä kuten asiaa varmastikin ajattelet. Maksukysymys on minulle periaatteellinen ja soisin sen olevan sitä muillekin miehille ja naisille.

Kuka tahansa voisi ostaa naiselle iloisen mielen mutta mun mielestä rahan avulla toisen ilostuttaminen ei kuulu ensitreffeille.

Nämä etiketit ovat naisten omaksi edukseen muovaamia. Alkuperäinen tarkoitus on ahneuden muokkaamaa.

En tarjoa naisille mitään. Älä sinäkään. Jos olet tarjoillut niin lopeta nyt ellet sitten tietoisesti asiaa mietittyäsi halua varmistua maksetun naisesi tyytyväisyydestä.

muuatta nettituttavaa, jonka aikoinaan tapasin.
        Ihan kivan näköinen kaveri, mutta tuli meetinkiin turvakengät jalassa ja työnantajan sponssivaatteissa.
        Rahaa ei ollut koskaan, häläreitä laitteli ja toivoi naisen soittavan...siis maksavan.
        Hiukan työntyi siivelle.Kaljan tai pari hälle joskus maksoin.
        Yhdessä tapaamisessa tuli sitten pikku kännissä tinkimään, että enkö voi hälle työpaikkaa järjestää? Vähän niinkuin velvotti..ystävyyden perusteella..
        Muut tuttavat kertoivat hänen tyhjentävän vierailureisuilla jääkaappeja perusteellisesti.Pesettävän vaatteita...
        Vuosia oli kuulumattomissa.Asui kai jonkun naisen kanssa.Tai sitten vanhempien naisten leluna.
        Nyt sitten tuli anteeksipyyntö viesti, johon vastasin, ettei ole mitään hampaankolossa...jonka jälkeen alkoi häneltä satamaan viestejä enemmänkin...oli kai taas rahoittajaa vailla.
        Ei onnistu....

• siihen kuvaan,
        muistuttaa kovasti kirjoitti:

muuatta nettituttavaa, jonka aikoinaan tapasin.
        Ihan kivan näköinen kaveri, mutta tuli meetinkiin turvakengät jalassa ja työnantajan sponssivaatteissa.
        Rahaa ei ollut koskaan, häläreitä laitteli ja toivoi naisen soittavan...siis maksavan.
        Hiukan työntyi siivelle.Kaljan tai pari hälle joskus maksoin.
        Yhdessä tapaamisessa tuli sitten pikku kännissä tinkimään, että enkö voi hälle työpaikkaa järjestää? Vähän niinkuin velvotti..ystävyyden perusteella..
        Muut tuttavat kertoivat hänen tyhjentävän vierailureisuilla jääkaappeja perusteellisesti.Pesettävän vaatteita...
        Vuosia oli kuulumattomissa.Asui kai jonkun naisen kanssa.Tai sitten vanhempien naisten leluna.
        Nyt sitten tuli anteeksipyyntö viesti, johon vastasin, ettei ole mitään hampaankolossa...jonka jälkeen alkoi häneltä satamaan viestejä enemmänkin...oli kai taas rahoittajaa vailla.
        Ei onnistu....

minkälainen keskustelujen perusteella voisi kuvitella hänen olevankin.

• Ihahahahahahhhaaaa
        siihen kuvaan, kirjoitti:

minkälainen keskustelujen perusteella voisi kuvitella hänen olevankin.

Naisista tulee muitakin kuin pelkästään mielikuvia loisivista pummeista. Ihan selkeitä johtopäätöksiä voi tehdä. Naiset valitsevat lisääntymiskumppanikseen varakkaan maksukykyisen miehen mieluiten.

Naiset haluavat lisääntyä. Ammuu.

• ottaa korvaan.

Kyse on eleestä, kun on kyse kaffekupposesta.

Mäkin olen vähän aika sitten tavannut uuden miehen. Ekoilla treffeillä hän halusi välttämättä maksaa ravintolaruokailun. Yritin kyllä maksaa omaa osuutani, mutta mies sanoi leikkisästi että olkoot tämä "tutustumistarjous". Kiitin ja annoin asian olla, mutta itsekseni mietin, että vastavuoroisesti teen jotain vastaavaa myöhemmin. Sekin olisi ollut toista kohtaan loukkaavaa, jos "väkisin" olisin maksanut oman osuuteni. Siis asioiden, maksamisenkin kuuluu mennä luontevasti.

Seuraavalla kerralla mentiin leffaan ja syömään. Mä maksoin leffan ja hän syömiset (kulut meni suurin piirtein tasan). Seuraaavaksi olen kutsunut hänet mun luokse syömään, ja mielestäni tämä on rahallisesti vastavuoroisuutta siitä ravintolaruokailusta.

Siis, ajatuksena tuossa on, että kulut kyllä menee pitkällä tähtäimellä (jos nyt muutamaa tapaamista voi vielä kutsua tuolla tavalla, mutta suuntaa antava ainakin) suurinpiirtein puoliksi. Ei kahden työssäkäyvän aikuisen pitäisi alkaa laskemaan sentilleen kuluja, rahan oikeudenmukaisen jaon kyllä huomaa viimeistään muutamien treffien jälkeen, tai jo siinä ensimmäisessä kaffekupillisessa!

Ja tuosta ravintosyömisestä/teillä kaffesta. Kyllä se on ele ja huomionosoitus miehen kiinnostuksesta ja naisen arvostuksesta.

Olen mysö seurustellut toisenlaisen miehen kanssa. Aina kun oltiin jossain, nin mä maksoin kaikki ja hän sitten myöhemmin (samana päivänä) mulle. Tai jos mä kokkasin kotonani, niin viikonlopun aikana hän saatoi antaa pariinkin otteeseen rahaa, kun maksoi omat kulut siihen asti. Kaupassa hän ei tietenkään voinu vielä maksaa kauppalaskua, kun ei tiennyt, että kuinka pitkään on mun luona ja kuinka paljon tulee syötyä niistä ostoksista! Tai jos ostin teatteriliput tai jotain ETUkäteen maksettavaa, niin hän maksoi mulle vasta kun "käytti" palvelua eli esim. teatterinäytös päivänä. Rasittavaa rahankäyttöä tuokin vaikka mies maksoikin oman osuutensa aina.

• MiesRealisti

Jos jotyain huomionosoituksia pitää antaa makselemalla toiselle, niin minusta nainen osoittakoon huomionosoituseleitään maksamalla miehelle. En niin helppo olla saamapuolella vaatimassa muilta palveluksia. Samaa edustaa sängyssä lahnana makaaminen.

Samoin joidenkin naisten heitot tyyliin: "Kannatan tasa-arvoa/olen feministi, mutta minusta miehen pitää maksaa naisesta/naiselle" ohitan naurettavina. Jo tuo aloitus on samankaltainen pehmennysyritys, kuin näissä perinteisissä "En ole rasisti, mutta minusta..."-heitoissa.

• koko typerys

uskomattomalta kuulostaa. Se on aivan sama kumpi ehdottaa treffejä, niin sehän on päivän selvää et mies maksaa kahvit. Tuo kuulostaa, että jatkossa saat kyllä tuta nuukuudesta ja "se on mun periaate" miehestä:) Alko oikein naurattaa kun mietin et mies voi edes sanoa tommosta...voi taivahan vallat...Joku raja kuitenkin....Suositus: Unohda!!!!

• Mies-20v

Ymmärrän täysin miestä...

Pidän oikestaan "tapaani" olla tarjoamatta drinkkejä naisille baareissa, tai olla maksamatta ekoilla treffeillä mitään (Jos kyseessä on vain "kahvikuppi") varsin terveenä.

Miehen tulee olla varautunut maksamaan myös naisen ostokset, mutta jos nainen ei edes tee elettä kaivaakseen kukkaronsa esille, niin rankaisen heti sanomalla "alanko heti elättämään sinua" tai sitten "voinhan esittää herrasmiestä ja maksaa tän kerran, mutta sä oot mulle toiset treffit ja kahvikupin velkaa ;)"

Molemmat siis leikkimielisesti.

Entinen tyttöystäväni loukkaanui kun en suoraan tarjoutunut maksamaan hänen 7€ maksavaa purilaistaan (itse otin limun) ensitreffeillä.
      Mutta mielestäni nykypäivänä tasa-arvo on asia jonka tulee toimia kumpaakin suuntaan.

(Mutta jos esin pyydän naista huvipuistoon, niin silloin tietenkin pitää maksaa matkat liput. Mahdollinen ruokailu pitää varautua maksamaan, mutta omalla kohdallani molemmat "lintsi" deitit tarjoutuivat maksamaan ruoat.)

• JanneC

Minäkin olen niin vanhanaikainen että maksan kyllä kaiken. Treffailuaikoinani maksoin sekä kahvit että pullat kuin elokuvaliputkin. Kielsin ehdottomasti naista maksamasta mitään, olenhan sentään mies.

Jouduin käymään monilla treffeillä ennenkuin löysin sen oikean. Jouduin hylkäämään monia naisia erilaisista syistä, esimerkiksi liika koulutus, työpaikka, lapset tai älyllinen keskustelu sai minut vaihtamaan treffiseuraa.

Lopulta menin naimisiin. Naiseni otti nimeni tietenkin ja hoitaa kotiamme nykyään, sehän on hänen tehtävänsä. Olen niin vanhanaikainen etten todellakaan edes katso pyykkeihin tai tiskeihin lastenhoidosta puhumattakaan. Minä elätän perheeni, minä maksan, minä omistan. Olen niin vanhanaikainen että miehen kuuluu olla perheen ehdoton pää,tehdä rahaa ja päätöksiä eikä puhua tai pussata. Ehkäpä sekin johtuu vain siitä että olen niin vanhanaikainen että seksi on vain ja ainoastaan lisääntymistä varten.

Nykyäänkin maksan kaiken ravintolassa, minähän hänen ruokansa valitsenkin sekä vaatteet mitä hän pitää päällään jos hänet ulos seurassani päästän. Järjestelmä toimii hyvin ja tulee toimimaan elämäni loppuun saakka sillä olen niin vanhanaikainen että naimisissa ollaan kunnes kuolema meidät erottaa.

• MiesRealisti

Nainen maksakoon omat tarjoilunsa ja mieluusti näin tasa-arvon aikana minunkin tarjoiluni. En halua naista, joka on kiinnostunut rahoistani ja tasa-arvoon kuuluu tasa-arvo deittailussakin.

• MiesRealisti

Eräässä toisessa keskustelussa kommentoitu:

"Kannatan kyllä tasa-arvoa jne., mutta haluan kuitenkin olla NAINEN miehen silmissä. Ei voi mitään."

Naisen olemukseen kuuluu huoraaminen. Ei voi mitään.

Aiheesta keskustelua enemmänkin täällä, jossa suominaisten käytöstä verrattu venäläisiin naisiin:

http://ihmissuhteet.blogspot.com/2008/07/kuin-kaksi-marjaa.html

• Kuka maksaa? Mietinpä vaan.

Kävin eilen kahvilla erään naisen kanssa. Nainen ei tarjoutunut maksamaan kahviani, vaan totesi, että maksetaan erikseen. En tiedä, oonko liian vanhanaikainen, mutta naisen pisteet tippui heti jonkun verran. Muuten nainen oli ystävällinen, joten en kokonaan tuomitse häntä (ehkä) vielä toivottomaksi tapukseksi.

Kyse ei ole siitä, ettäkö en vois itse maksaa 1,50 euroa kahvikupistani. En ole niin köyhä, että tarvitsen elättäjää tms. Kyse on siitä, että nainen olisi voinut osoittaa arvostavansa minua miehenä ja omaavansa käytöstapoja maksamalla sen. Ei ois ollu paha hinta mielestäni 1,50 euoroa tuohon!!!

Onko nainen sitten hemmetin pihi? En oikein jaksaisi pitemmän päälle katsela tyyppiä, jonka pitää kirjata ylös joka sentti eikä voi tehdä mitään, kun "kaikki maksaa". Onkohan tämä nainen minulle täysin väärä, kun ei voi vaivautua tuon vertaa näkemään vaivaa? Lisäksi hämäävää oli, että puheidensa perusteella rahaa naisella tuntui olevan. Miten sitten ei voi 1,50 eurosta luopua miehen vuoksi, josta mahdollisesti kiinnostunutkin on??

Mitä tästäkin nyt ajatella? Olen aiemmin käynyt useilla treffeillä eri naisten kanssa, AINA nainen on maksanut. Jopa ne, jotka ovat sitten muuten paljastuneet idiooteiksi. Joten mitä TÄSTÄ nyt sitten voi odottaa?

Ois kiva kuulla asiallisia mielipiteitä :) Ja kuten mainitsin, EN tarvitse elättäjää, joten turha alkaa raivota kuinka olen sellaisen tarpeessa. Ei minun kahvejani edes joka kerta tarvitsisi maksaa, estäisin sen itsekin jo. Mutta EKA TREFFEILLÄ sentään ois kiva huomata naisesta, että hän vaivautuu edes sen verran.

• Kulsuju

Olipas siinä nyt taasen kerran murheen aihetta kerrakseen. Olisihan tuo minulla tainnut tulla maksettua, ihan vaan luontevasti. Jos oisin kuiten tienny, että maksamatta jättäminen aiheuttaa heti nurinaa niin oisit kyllä maksanu ite. Minusta se on vähän silleen, että kahvit voi tarjota...vaikka ihan kaverillekkin. Ei siitä mitään velvollisuutta voi tehä. Jos mulla pojot on siitä kiinni maksanko laidin huvitukset, niin saapii romahtaakkin. Jos olen maksullista vailla niin hommaan oikean maksullisen.

Isommat huvitukset, kuten ravintolat, elokuvat yms. saa jokainen maksaa ihan itse, kunnes on edes jonkinmoinen suhde. Jos nimenomaan kutsun jonkin reissuun, niin tietty maksan.

Kysymys ei suinkaan ole rahasta, vaan periaatteesta. Se etten deittailun alussa maksa mitään kalliimpia lystejä johtuu siitä etten halua tapailla ketään siipeilijöitä. Kohteliaisuus ja toisten rahoilla huvittelu on kaksi eri asiaa.

• maksullinen nainen?

Hyi helvetti mitä vaatimuksia. Naisena hävettää lukea tuollaisia ihme primadonna-juttuja. Kasvakaa jo vihdoin tekin tasa-arvoisiksi.

Jokainen maksakoon omat kulunsa kunnes suhde on vakaalla pohjalla. Senkin jälkeen talous on syytä pitää mahdollisimman erillään kummankin itsenäisyyden ja hyväksikäyttämättömyyden takaamiseksi.

Lopettakaa jo naiset tuo maksamisvaatimusten esittäminen. Nolaatte vain itsenne huoran tai ehkä kauniimmin sanottuna geishan tasolle.

• jumppis87

Itse näen tuon enemmänkin periaate kysymyksenä. Jotkut miehet näkevät asian sillä tavalla että miksi heidän pitäisi maksaa kahvi jollekkin ventovieraalle jota ei edes tunne ollenkaan. En näkisi kovinkaan kummallisena sitä että mies ei tarjoutuisi maksamaan toisen juomia ekana iltana, seuraavilla kyllä. Kahvi tietenkin on sinäänsä halpa ettei sillä niin väliä ole mutta voitte kuvitella että jos jokaiselle naiselle johon haluaa tutustua joutuu tarjoamaan drinkin tai vastaavan, niin se menee pitemmän päälle suuriin summiin. Tämä tapahtuu tosin enimmäkseen kapakis. En tekis tuosta kovin isoa numeroa varsinkin jos tuntuu mukavalta mieheltä muuten. Ja ainahan sitä voi pienesti kiusata asiasta sit ku hommat on mennyt vähä eteenpäin:D

• pekkapekka

minua huvittaa aina ensitreffeillä jos/kun kahvilan kassa katsoo hieman epävarmana ja kysyy tuleeko yhdessä vai erikseen?

Ainoa kerta kun minua ärsytti naisen käytös, oli kun hän jo jonossa varmisti valiintoja tehdessään, että maksathan sinä. No maksoinhan minä, silläkin kerralla.

Yleisemmin naiset voi kyllä jakaa kahteen ryhmään: ne jotka olettavat, että mies maksaa (myös sisäänpääsyt ja lomamatkat) ja niihin, jotka pyrkivät pitämään yhteiset menot suurinpiirtein tasan jaettuna. Kaippa on vielä kolmaskin ryhmä, joka pitää lelupoikia.

• Denigirl

Ei mitään käytöstapoja!!! Mulle kans käynyt 24treffeillä näin kun mentiin kahville, että jopa jouduin itse maksamaan meidän molempien kahvit kun myyjä siinä odotti maksua eikä mies jälkimmäisenä vaivautunut edes kaivamaan lompakkoaan. Kyllä mua nolotti! Myyjä antoi pari suklaapatukkaa kaupanpäälle kun toiseen take away kahviin ei ollut kantta saatavilla ja niin tämä mies nappasi siitä ne patukat taskuunsa. Siinä muut jonossa olevat jäivät monttu auki kattomaan tätä tilannetta.
      Arvaat varmaan että join kahvini siinä tilanteessa tosi nopeesti aikatauluja valitellen ja kiirehdin pois.
      Suomimies on pihi ja itsekeskeinen, mutta eivät ne sitä ite tajua. Niillä olis niin paljon opittavaa ulkomaalaisista miehistä. Myös seksiasioissa.
      Suomipoju se kehuskelee taidoillaan ja lähettelee innokkaana kullin kuviansa sposteihin, mutta kun tosi paikka tulee, tarvii ne heti viagraa..hah!

• ei aina vaan miehet

nyt aikuisena opiskellessani hyvin tienaavaa naista, joka ei osallistunut kertaakaan mihinkään treffikustannuksiin, vaan minä kustansin niukasta opiskelijabudjetista kaikki menot ja tarjoomukset. En ole mitenkään katkera asiasta, koska hommasta ei muutenkaan tullut mitään sen vakavampaa, mutta meitä on näköjään joka lähtöön.

• Janne J. Kouvola.

"Kävin eilen kahvilla erään miehen kanssa. Mies ei tarjoutunut maksamaan kahviani, vaan totesi, että maksetaan erikseen. En tiedä, oonko liian vanhanaikainen, mutta miehen pisteet tippui heti jonkun verran. Muuten mies oli ystävällinen, joten en kokonaan tuomitse häntä (ehkä) vielä toivottomaksi tapukseksi. "

Oletko koskaan itse katsonut peiliin ja miettinyt oletko sinä täydellinen?
      Kertooko sinulle yksi kahvihetki kaiken siitä miehestä?
      Ei pahalla, mutta sinunlaisesi ämmät ovat mielestäni helvetin hölmöjä :)
      Ylimielinen lumppu.

• Janne Jokinen. Kvl.

"Suomipoju se kehuskelee taidoillaan ja lähettelee innokkaana kullin kuviansa sposteihin, mutta kun tosi paikka tulee, tarvii ne heti viagraa..hah! "

Suomi on liikaa täynnä nöyristeleviä miehiä. Nykyään on muodissa että valitellaan omaa ikää ja vanhuuttaan, se on muka coolia, olen tällaista kuullut jopa kolmekymppisiltä :D

Jos oma mielipide tässä nyt kerrottakoon, niin Suomi-mies ei tarvitse Viagraa.
        Mitä nöyrempi, sen alttiimpi Viagralle.

Hävettää tällaisten pellejen puolesta, mutta onneksi itse olen sentään mies enkä mikään poika.

• Kuifje

No johan ovat junteilla jutut. Provo tietty suuri osa, mutta kyllähän suomituristitkin ovat tunnettuja piheydestään. Juomarahaa voidaan jättää 10 senttiä, ravintolassa tilataan pelkkä pääruoka ja lasi vettä. Treffaillessani pariisittaria takavuosina oli tavallista, että vähänkin paremmisssa paikoissa oli käytössä "la carte de dame" eli ruokalistat, joihin ei ollut painettu annosten hintoja. Menepä siellä ehdottamaan, että kumppanisi maksaisi oman osuutensa.

• fiksutapaus

oman osuutensa? tarkoitat oman laskunsa. sinusta siis vaikeaa ehdottaa toista maksamaan laskuaan? ei sellaista tarvitse ehdottaa. se on itsestäänselvyys että jokainen maksaa sen mitä itselleen tilaa. ääliö.

• Kuifje

Niin, olisi pitänyt avata hieman enemmän.Siis Esson-baarissa,jokainen ruokailija saa oman laskun. Vähänkin paremmissa paikoissa ja Keski-Euroopassa etenkin tuodaan pöytään vain yksi lasku. Jos olet daamin kanssa pariisilaisessa ravintolassa, niin ei tule kuuloonkaan että saisitte molemmat omat laskunne. Kuten viestissäni, kerroin ei daamin tarvitse edes tietää minkä hintaisia hänen tilauksensa ovat..

• fiksutapaus

Tulee kuuloon. Sanomalla tarjoilijalle haluavansa kaksi erillistä laskua kummankin annoksista sen saa. Daamikin saa sitten tietää laskunsa kun se tuodaan.

• Kuifje

joo, totta. Olet oikeassa noin se käy. Ja lippalakkia saa pitää päässä koko ruokailun ajan.

• eipihi

Mies katto vissiin ettei sulle kannata mitään tarjota...

• No voi hitto jostain kahvikupista ! .. Se vähän riippuu miten pitkän matkan esim. mies ajaa treffipaikalle. nainen on joskus tarjonnut minulle kahvit kun olen yli 100 kilometriä ajanut treffipaikalle ja hän muutaman kilometrin.
      Välillä taas treffikaveri on ehtinyt odottaessa ostaa itselleen jotain, ennen tapaamista ! .. Eihän kenenkään elämä kaadu 1-2 euroon, joskus olen tarjonnut tutulle naiselle sämpyläkahvit , vaikka hän sanoi ettei sun tarvi ! .. Hän oli työttömänä silloin !!

Tilanteen mukaan toimitaan kuinka järkevät ihmiset tekee :)

• Itse olen tarjoavaa sorttia. Mutta joskus olin treffeillä naisen ehdottamassa pubin tapaisessa, joka oli hänen vieressä. Itse tulin pidemmältä paikanpäälle. Jo puhelimessa hän sanoi, että on kiire johonkin.
      Hän otti ruokaa, ja minä oluen. Ihmetteli ettenkö syö mitään.
      Hyvin nopeasti tuli olo, ettei ollut minusta kiinnostunut, vaan nälkä oli kova. Muutenkin tuntui siltä, että käy treffeillä vaan ilmaiseksi syömässä ja juomassa. Ilman mitään sen suurempaa tarkoitusta.

Hänelle tuli lasku ruuasta, enkä tehnyt elettäkään maksaakseni hänen ruokaansa. itsehän olin maksanut olueni jo tiskillä.

Joutui itse maksamaan, ja ilmeestä näki, ettei siitä pitänyt.

Jäi kyllä paskan maku noista treffeistä.

Vaikka yleensä tarjoudunkin maksamaan, niin tommonen pelkästään hyötymistarkoituksessa treffailu pisti kyllä sylettämään.

• ...

Vähän kummallinen muinaisjäänne tuo tapa, että mies maksaa... Mulle tulee nolo olo jos maksattaisin evääni miehellä, olen ihan työssäkäyvä ja omillani toimeen tuleva nainen.

• viisastunut täti

Huomaa, että täällä palstoilla vaikuttaa pääsaääntöisesti ehkä alle 30 v.
        Muinaisjäänteissäkin on kyllä jotain sellaisia asioita, joiden ei tarvitsisi hautautua kaiken uuden ja ihmeellisen alle.

Ei kai se sitä tarkoita, jos mies ekatreffeillä maksaa, että sitten maksettaisiin aina ja iankaikkisesti.
        Sellaisista herrasmiestavoista ei nuoremmat kai tiedä mitään.

Pitää olla niin niin itsenäistä ja omillatoimeentulevaa, ettei anneta miehen (joka niin haluaa) näyttääkään niitä herrasmiehen tapoja.

Tätä mieltä täti 49 v., joka kai näillä palstoilla on myös muinasijäänne mielipiteineen.

• aaafffsasda

Jos kyse on jumalauta kahvikupista niin kyllä mies voisi ainakin tarjoutua sen maksamaan. Niin pieni asia ettei siitä kannata mitään tasa-arvo keskustelua laittaa pystyyn ja kuten monet naiset tuossa ovat maininneet niin erittäin halpoja pisteitä.

• ei enää sinisilmä

Kävin kahvitreffeillä Tampereen Stockalla.Olimme kahvilinjastossa, ja kysäisin mieheltä otetaanko pullat?
      Mies vastasi:"ei ole varaa". No otin pullat meille ja maksoin.

Eipä siinä mitään, jos ei ole varaa, mutta.Ajoin n. 100 km treffeille, välimatkaa siis noin paljon.
      Mitenkäs miekkonen kuvitteli jatkon sujuvan? Odottottiko, että aina ajelen hänen luokseen, onko hänellä koskaan varaa tulla luokseni?

No kun erosimme, mies sanoi, että lähtee kantapaikkaansa kauppahallille kahville.Olisi säästänyt nekin pennoset edes siihen pullaan, ja vaikka ei olisi tarjonnutkaan, olisi ollut edes hiljaa sinne kauppahalliin menosta.

Arvatkaa tapasimmeko enää? Laittoi vielä illalla viestin:" mikä vaikutelma jäi?"

• Hellä halikundi

Moi sinisilmä! Jos olet sinkkuna vielä niin ota yhteyttä muhun 044-5670800/Mika

Vaikutat hauskan hassulta naiselta, soita rohkeasti.

Ja numero on oikea, kyllä vaan. On aika meidän kahden tehdä treffit. Oli sen verran sykähdyttävästi kerrottu nuo treffinne että innostun susta. Asun Helksingissä minäkin, hehe, vai onko kauppahalleja muuallakin, jaahas enpä tiedäkään.

• ei enää sinisilmä

Tampereella on kauppahalli.

Olen kyllä tullut niiiiiiiiiin varovaiseksi näiden deittipalstojen suhteen.
      Miksi haluat minuun tutustua?
      Täytyypi sulatella asiaa....

• ei enää sinisilmä

Eipä löytynyt tietoja Enirolta.

En nyt ole niin epätoivoinen, että alan soitttelemaan tuikituntemattomille.

Siis nimimerkkini pitää edelleen paikkansa.

• mmummumutumumt

tyypillinen kusipää ämmä. ei soita tuntemattomalle kun ei löydä enirolta salaisen numeron tietoja, eikös homman nimi ole tutustua toiseen.

ja tuo en ala soittelemaan tuntemattomalle osoittaa kyllä aikamoista tyhmyyttä. logiikka kuin sialla....enirolta et saisikaan muita tietoja kuin henkilön nimen, idiootti lutka, hhaahahahah, usean eri miehen nussima lutka. mene imemään tutun miehen kullia, faijas, vitun pelle.

• Annika64

Kun mies kehuu rahojaan ja ei maksa edes kahvikuppia voit epäillä kaikkea mitä hän treffeilllä esittää .. näin kokemuksen rintaäänellä.

On niin helppo kertoa omaisuudesta joka on yrityksen omaisuutta tai vaimon nimissä tai ihan kenen vaan. ihan naurettava treffikumppani sulla.

• mmummumutumumt

rahaa voi olla ja niillä kehua mutta sulle ei vitun sika tipu senttiäkään siitä vaan saat lutka röhkiä ja ihmetellä mitä mies esittää kun ei sulle vitun idiootille maksa kahvia, jonka sä juot ja kuset sian vitustasi ulos kusena.

• ajomie

jos maksan kahvit treffiakalle taikka ruuan olisi itsestään selvyys että sillä panostuksella saa vähän kokeilla tissiä tai karvoja hiplata.
      muuten maksa itse kahvit.
      paitsi mitä olen itte kutsunut akkoja rehveille olen maksanut kiltisti enkä ole saanut tissiäkään kouraan vastalahjaksi.

rehveiltä en ole saanut kuin kerran pyllyä, muuten jos tarvitsen naista haensen kapakista.

• 1+1+1+101

kuka maksaa??!?!

- kummola

• 2+6

Jos mies pyytää minut kahville/syömään ja tiedän ennestään, että hänellä ei ole varaa, maksan oman osuuteni. Nyt on sellainen tilanne, että tapailen minua selvästi hyvätuloisempaa miestä. Olen pienipalkkainen ja exän toilailujen takia myös veloissa. Minulla ei ole varaa käydä syömässä kalliissa ruokapaikassa. Minut silti on kutsuttu niihin. En haluaisi maksattaa toisella, mutta minkäs teet. Jos kieltäydyn, mies luulee etten pidä hänestä (vaikka pidän tosi paljon). Tilaan miehen huomaamatta aina kaikista edullisinta ja pyydän häntä välillä kotiini ja teen ruokaa treffien aikana. Kyllä minuun tekee ensitreffeillä vaikutuksen muutenkin että mies maksaa, jos kyse on tuosta 1,50 ja mies kutsunut. Se vaan on hieman noloa mieheltä jos noin pienen summan kanssa nysvää ja antaa naiselle olon, ettei mies arvosta. Ei kukaan nainen oleta että mies maksais aina ne kahvit.

• Käytöstavat kunniaan

Parasta unohtaa koko mies. Jos kyseessä oli ensimmäiset treffit ja mies ei pysty maksamaan 1,50 euron kahvia, niin aika pihiltä kuulostaa. Ymmärtäisin miehen näkökulman jos olisitte olleet syömässä ja laskun loppusumma olisi isompi..

• jkklklkl

No haloo! Mikset itse tarjoutunut maksamaan molempien kahvia!? Onko sulla joku isompi oikeus naisena siihen, että toisen pitäisi kustantaa kaikki ja vielä ensitreffeillä! Mies ei tehnyt mitään väärää ja sitten sinä itsekeskeisyydessäsi loukkaannut siitä.

Jos sulla olis yhtään käytöstapoja, niin tajuaisit että ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa ellei ole erikseen toisin sovittu. Nyt vaan vaikutat tosi omahyväiseltä nirppanokalta. Niin että ei sinunkaan pistetilanne mikään hyvä ole vaikka muita syytät.

• ....................

MIES maksaa ensitrefeillä kahvit, poika antaa naisen kustantaa. Noin se vaan menee, sorry vaan. Ei ole kyse siipeilystä vaan siitä millaisen kuvan mies itsestään antaa.

• dfgdf
        .................... kirjoitti:

MIES maksaa ensitrefeillä kahvit, poika antaa naisen kustantaa. Noin se vaan menee, sorry vaan. Ei ole kyse siipeilystä vaan siitä millaisen kuvan mies itsestään antaa.

Jaaha tyypillistä kotkotusta taas. Naisilla muka pitäisi ns. perinteiden varjolla olla yhteiskunnassa kaikki etuoikeudet joka asiassa ja miesten pitäisi uhrautua aina kaikessa. Hohhoijaa. Nykyaikana kuule lähtökohtaisesti joko molemmat maksavat omansa tai sitten treffeille kutsuja tarjoutuu maksamaan (olipa mies tai nainen). Turha siitä loukkaantua. Niin kuin miehellä muka olisi jokin moraalinen velvollisuus ensitreffeillä aina tarjoutua kustantamaan kaikki ja naisella muka olisi moraalinen oikeus loukkaantua jos mies ei tarjoudukaan maksumieheksi.

Sorry vaan, mutta nyt ei eletä 1930-lukua. Niin se vaan menee.

• viisastunut täti

Hei ! oletko kullut hyvistä tavoista ja herrasmiesmäisyydestä ?

No, et tietenkään.

Tällä asialla ei ole mitään tekemistä moraalin tai velvollisuuden kanssa,mutta sitä ei vaan kaikki pojanklopit ymmärrä.

• 60-luvulla syntynyt

Kyllä minäki olen sitä mieltä, että jos mies kutsuu treffeille, hän myös maksaa sen mitä hän tarjoaa. Voin toki itsekin maksaa omaani ja hänenkin oma, mutta jos niin kävisi, en pitäisi mies fiksuna, ja sellaista miestä en toista kertaa tapaisi.
      En ole kyllä elämässäni edes törmännyt sellaisiin miehiin jotka eivät ole maksaneet treffeillä, jos siitä on serurannut seurustelusuhde, ollaan maksettu vähän vuorotellen, ilman että oltaisiin tarkasti laskettu kenen vuoro on maksaa.
      Olen kyllä usein ostanut kotiin ruokia, ja tarjonnut kotona miehelle aterian, enkä tingi mistään kun laitan ruokaa, ostan naudan sisäfilettä, jos siltä tuntuu, ostan viinit ja teen jonkun hyvän jälkkärin, ja samaa on mieskin tehnyt, hemmotellut minua ihanalla illallisella.
      Toki täytyy myöntää että olen elänyt suhteessa suurimman ajan aikuiselämästäni, että olenko sitten tippunut kärryltä näissä deittailujutissa, en tiedä, mutta odottaisin kyllä samaa käytöstä nykyäänkin, ja sen ajan kun taas olen ollut sinkkuna olen kyllä vain tavannut fiksuja miehiä jotka ymmärtävät arvostaa kauniin naisen.

• Neikkonen

Jos nainen on köyhä ja mies on selvästi varakkaampi tai jos mies on pyytänyt naisen kalliiseen ravintolaan, niin silloin olisi paikallaan että mies maksaa.

• itse_maksan_omani_ai

Kerran itse menin käymään wc:ssä ja mies meni maksamaan. Annoin 5 € että maksaa kahvini 2€. Palatessani hän kysyi haluanko loppurahat! Menin aivan sanattomaksi... ja sitten sanoin että pidä vain...
      Enpä toista kertaa hänen kanssaan kahville mennyt.

• niin se menee

naisethan on rahan perässä kun eivät voi maksaa omaa kahvia edes. ei naiset köyhää miestä ottaisi

• Toimeentuleva

Mieskaverini ei maksa kahviani,eikä muutenkaan panosta tuollaiseen.On varmasti yksi Suomen pihimpiä miehiä.Kun käyn miespuolisten työkavereitten kanssa kahvilla,he aina maksavat.Työpalaverit joskus työpaikan ulkopuolella,joten käymme matkan varrella kahvilla.
      Vaikka olenkin köyhempi mieskaveriani,niin mulla on sydäntä antaa toiselle vaikka viimeiset rahani.

• maksaja2

Kyllä se on niin, että herrasmies maksaa! Mulla lähinnä pienoinen ongelma siinä, että naiseni ei anna mun maksaa läheskään aina... Vääntää pitää aika useasti, että saa lompakkonsa avattua

• lasinukke

Aika moinen mellakka kyllä nousi 1,50 eurosta. En itse näe asiassa mitään sen suurempaa, mutta omasta mielestäni miehen velvollisuuteen ei kuulu naisen laskun maksaminen. Ainahan sitä saa tarjoutua ja tästä varmasti tulee plussaa, suostuipa nainen siihen tai ei. Mutta ei siitä kannata alkaa väittelemään, jotkut naiset pitävät siitä että heille tarjotaan ja toiset taas haluavat maksaa itse.

• ...................

Mekkala tosiaan. Itse kun treffailen vain sellaisia naisia joista pidän, ei sitä tarvitse edes miettiä haluanko olla häntä kohtaan huomaavainen.

• mjumeli

Jep jos jostain ihmisestä pitää oli sitten mies tai nainen, ei tarvitse miettiä maksaako 1,50 egen KAHVEJA vai ei... Ihmeellistä uikutusta - oikeasti! Miettikää aikuiset ihmiset, jos siitä tulee kiistaa, niin eikö kannata sitten olla ihan yksin...

• 5+12

tsk tsk...mulle eräskin mies sanoi että kyse ei ole rahasta vaan eleestä. Minusta se on aina plussaa että tarjoaa treffeillä etenkin jos on itse kysynyt toista treffeille. Etenkin ensitreffit on mun mielestä melko kriittiset ton asian suhteen. Jatkossa mustakin tuntuisi kiusalliselta jos toinen olisi jatkuvasti maksumiehenä. Mutta kahvikuppi...mun miespuoliset pelkät frenditkin tarjoo mulle kahvikupposet. Suuremmat ravintolalaskut maksan mieluusti itse enkä edes odota toisen maksavan. Jos mä olisin mies ja veisin treffeille mua kiinnostavan naisen niin en toivottavasti olisi niin huono eleissäni etten tajuaisi yhtä kahvikuppia maksaa..

• Mies_5gkej

Erään naisen kanssa maksu oli aina kiusallinen tilanne. Halusin maksaa jäätelöt, mutta hän tuli väliin ja maksoi oman osuutensa. Toisilla treffeillä toimin niin nopeasti ettei hän ehtinyt reagoida, mutta ulkona työnsi rahan väkisin käteeni. Tiputin samantien rahan katusoittajalle, joka soitti muutaman toiveen =)

Minkä säännön tästä nyt johtaa? Ihmiset ovat erilaisia.

• kaikki hyvin siis

"Kyse ei ole siitä, ettäkö en vois itse maksaa 1,50 euroa kahvikupistani. En ole niin köyhä, että tarvitsen elättäjää tms. Kyse on siitä, että mies olisi voinut osoittaa arvostavansa minua naisena ja omaavansa käytöstapoja maksamalla sen. Ei ois ollu paha hinta mielestäni 1,50 euoroa tuohon!!! "

ai et sut ostetaan parilla eurolla tyytyväiseksi.
      sua arvostetaan parilla eurolla.
      sun elämä menee niin heikoksi, jos ei maksetakaan paria euroa hikisestä kavista, että täytyy tulla tilittämään.

no ei se mitään.

menkää ensikerralla katselemaan pilviä puistoon, niin kenenkään ei tarvi maksaa mitään.

• selvä peli

parempi on kun itse kukin maksaa ekalla kerralla, jos toista kertaa ei tule, eijää tunnettä et jäi velkaa

• Helsingin herra

Katsoisitte tarkemmin millaisten miesten kanssa treffeillä käytte. Minä maksan herrasmiehenä aina kaiken. Minun mukanani pääset ravintoloihin, teatteriin, hienon auton kyytiin ja jossain vaiheessa varmasti myös ulkomaille. Vien sinut Pariisiin tai New Yorkiin shoppailemaan tai romanttiselle illalliselle Venetsijaan.

Haluan vain sinun olevan nuori, kaunis ja täysin minun. Et ole mustasukkainen ja pidät myös hyvästä seksistä kanssani. Meitäkin miehiä on ihan oikeasti olemassa. Sinä nuori ja kaunis - mieti valintojasi.

• Toinen Nainen

Pakko myöntää mutta samoilla linjoilla ollaan. En ymmärrä miksi naiset otatte ja kelpuutatte tyhjätaskun / pihin miehen... sitten valitatte kun kahvikupinkin joutuu aina itse maksamaan.

• ..--..

Kyllä se niin on että mies maksaa sen ensimmäisen kahvin. Se on kohteliaisuutta, eikä sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa.
      Miksi ihmeessä nykymiehet sekoittaa täysin kohteliaat käytöstavat ja tasa-arvon?
      Eihän nämä kaksi täysin eri käsitettä mitenkään toisiaan kaada.

• ei-periaatteen mies

(Herras?)miehenä minua huvittaa ne `periaatteen miehet`, jotka eivät ole valmiita satsaamaan edes paria euroa kiinnostuksen kohteensa hyväksi, vaan odottavat, että laadukas nainen lankeaa heille kuin Manulle illallinen. he ovat niitä ns. ikuisia (kiukkuisia) poikamiehiä, joista suorastaan huokuu katkeruus. He ovat silminnähden katkeria siitä, ettei heillä mene yhtä hyvin kuin meillä, jotka emme ole periaatteemme orjia, vaan valmiita osoittamaan kohteliaisuutta ja huomaavaisuutta. Olen ihan tavisopiskelija, mutta aina minulla on ollut sellainen tyyli, että olen valmis `sijoittamaan` hyvään (eli tulevaan tyttöystävään / kiinnostavaan tyttöön), enkä ehkä siksi olekaan katkera saatika kateellinen muille miehille.

Piheys on OK, jos on valmis siihen, että jää nuolemaan näppejään. Ei kannata sitten katkerana huudella muille miehille, että miksi minulle ei löydy. Voihan sitä tietysti elää elämänsä kiveen kirjoitettujen, totaalisen joustamattomien ja jäykkien pariaatteidensa mukaan, mutta kannattaa varoa, etteivät ne käänny omaa itseä vastaan...

• kyyninen vipeltäjä

"olen valmis `sijoittamaan` hyvään"

Vaikka huuli olikin, niin sitähän sinä siinä teet. Maksat siitä, että nainen suvaitsee tulla treffeille kanssasi. Täytyy sanoa että itsekin joskus makselen. Joskus lipsahtaa.

• ...................
        kyyninen vipeltäjä kirjoitti:

"olen valmis `sijoittamaan` hyvään"

Vaikka huuli olikin, niin sitähän sinä siinä teet. Maksat siitä, että nainen suvaitsee tulla treffeille kanssasi. Täytyy sanoa että itsekin joskus makselen. Joskus lipsahtaa.

Tuskin se nainen voi tietää enää tänä päivänä tarjoaako mies vai ei. Itsellä ei ole mitään ongelmaa tarjoamisen suhteen ja yleensä siitä kieltäydytään (=ei kiinnosta jatkaa ensitapaamisen jälkeen) tai nainen tarjoaa vuorostaan seuraavalla kerralla. Jos olo tuntuu hyväksikäytetyltä, kannattaa ehkä miettiä ketä treffeille yleensäkin kutsuu.

• disconite

Mä teen silleen että kun lasku tulee ja tarjoilija kysyy että yhdessä vai erikseen, odotan mitä nainen tekee. Yleensä fiksu nainen sanoo että erikseen. Jos ei sano mitään niin sitten mä maksan.

• Nainen...

Olin ensimmäisillä treffeiläni,niin mies maksoi ruoan ja kahvin :) Olen kyseisen miehen kanssa ollut nyt 7kk yhdessä ja mies haluaa silti maksaa aina,kun mennään syömään tai kahville. Kerran ehdotin, että voin tällä kertaa tarjota niin mies vastasi, että tarjoa sitten joskus :D No toisaalta ymmärrän, kun en ole itse vielä löytänyt töitä, niin hän haluaa maksaa. Mutta välillä tuntuu,kun olisin velkaa hänelle,kun hän aina tarjoaa ruoan jne. Kun saisi töitä, niin voin alkaa tällä kertaa tarjoamaan ruoat :p

• v

Yhdyn ed mielipiteeseen.

• jeespanderi

Kun lukee tätä keskustelupalstaa pääsee vain yhteen johtopäätökseen: Rahalla saa ja hevosella pääsee :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13