Teettekö koskaan "mitä kaapista löytyy"..

cookos

ruokaa? Tein äsken taivaallista sekoitus-ruokaa, tosin ostelin kaupasta tarpeet, mut ihan omasta päästä heittelin tarpeet, melkein mitä kaupan hyllyltä löytyi reitin varrelta. Tuli niin hyvää että teempä toisenkin kerran. Ja minkäänlaista lihaa en laittanut...

36

1033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäiskö sinun pitää pieni tauko palstailusta :)

"Levotonta juttua riittää"

MarttyyriMallari-TTt

• cookos

onks sun mielestä safkanteko levotonta? Oletko levoton....hienoa, muuten kun pidät minusta niin huolta, se on hieno piirre ihmisessä :). Muuten toisten ohjailu on peestä, siitä en sattumoisin pidä..

• cookos kirjoitti:

onks sun mielestä safkanteko levotonta? Oletko levoton....hienoa, muuten kun pidät minusta niin huolta, se on hieno piirre ihmisessä :). Muuten toisten ohjailu on peestä, siitä en sattumoisin pidä..

olen huolehtivainen ihminen ja tunnistan nettiriippuvaiset helposti.

"Ei millään pahalla"

MarttyyriMallari-TTt

• cookos
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

olen huolehtivainen ihminen ja tunnistan nettiriippuvaiset helposti.

"Ei millään pahalla"

MarttyyriMallari-TTt

ihana huomata tuollaista huolenpitoa, oikeesti. Oletko itse nettiriippuvainen..vilahtelet täällä usein itsekin?

Netti on mulle riippuvuuden-riippuvuus jostain muusta. Jätän palstan, kun se aika koittaa, älä huolestu.

• cookos kirjoitti:

ihana huomata tuollaista huolenpitoa, oikeesti. Oletko itse nettiriippuvainen..vilahtelet täällä usein itsekin?

Netti on mulle riippuvuuden-riippuvuus jostain muusta. Jätän palstan, kun se aika koittaa, älä huolestu.

en ole ja en todellakaan jaksasi istua netin ääressä puolta tuntia kauempaa. Huomioni kiinnittyi viestisi sisältöön ja siksi "näpäytin" sinua :)

"Ai niin...saat paljon pisteitä siitä ettet menettänyt malttiasi"

MarttyyriMallari-TTt

• cookos

en ole ja en todellakaan jaksasi istua netin ääressä puolta tuntia kauempaa. Huomioni kiinnittyi viestisi sisältöön ja siksi "näpäytin" sinua :)

"Ai niin...saat paljon pisteitä siitä ettet menettänyt malttiasi"

MarttyyriMallari-TTt

tai sen säilyttäminen.siihen olen saanut hyvän koulutuksen mieheltäni ;)

Pieni tauko tekis kyllä terää,..tää on kuin kauniit ja rohkeet, ei täältä juonesta putoo kärryiltä.

• cookos kirjoitti:

tai sen säilyttäminen.siihen olen saanut hyvän koulutuksen mieheltäni ;)

Pieni tauko tekis kyllä terää,..tää on kuin kauniit ja rohkeet, ei täältä juonesta putoo kärryiltä.

annoit itsestäsi oikein mielyttävän kuvan kun et ruvennut rähjäämään näinkään yllättävässä tilanteessa.

"Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki :)"

MarttyyriMallari-TTt

• cookos

annoit itsestäsi oikein mielyttävän kuvan kun et ruvennut rähjäämään näinkään yllättävässä tilanteessa.

"Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki :)"

MarttyyriMallari-TTt

Olenhan itse miellyttävyys, paitsi kiukustuneena...tavaramerkkini on "pitkä pinna", ja sitä tarvittiin tänään. Ihme että olen näin rauhallinen :)..näyttöpäätesäteilyn ansiota?

• sirpamaikkarilta

ruoka voi olla -mitä kaapista löytyy, jos kävit kaupassa ja kaikki aineet ostit sieltä? Mitä kaapista löytyy- ruoka on sellasta ettei lähetä ollenkaan kauppaan vaan tosiaan tehdään niistä mitä kaapista löytyy. Tänään mulla oli -mitä kaapista löytyy ruokaa, eli paljasta makaroonia ja aromisuolaa. Pihatalkoot, ni ei kehdannu ulos lähteä kun koirien kanssa.

• cookos

taisi tosiaan olla sekava viesti ;)...mutta otsikko oli kysymys...samoja tarpeita löytyi kotookin, kun tutki huushollia.

Meillä kun on pihatalkoot, ei koirakaan auttaisi,kun on itse talkooemäntä, sinne on vaan mentävä.

• sirpamaikkarilta
        cookos kirjoitti:

taisi tosiaan olla sekava viesti ;)...mutta otsikko oli kysymys...samoja tarpeita löytyi kotookin, kun tutki huushollia.

Meillä kun on pihatalkoot, ei koirakaan auttaisi,kun on itse talkooemäntä, sinne on vaan mentävä.

ilmottaudu mihinkään niin voi lusmuta himassa verhojen takana sillon kun muut ahkeroi.

• cookos
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

ilmottaudu mihinkään niin voi lusmuta himassa verhojen takana sillon kun muut ahkeroi.

tuon, on ollut muutema hyvä opetus ja päätin, jos jotain pyydetään, ole hiljaa :), älä aukaise suutasi ja sano mitään, mut aina mun hienot ajatukset mölähtää suusta ulos ja ennenkuin arvaankaan, oon taas jossain ihme hommassa. Toisilla tälläinen kohtalo..

• sarvikuonokas

onko muunkinlaista?

• cookos

ei enää nykyisin, mut ennen tein ruokaa keittokirjan mukaan, piirun tarkasti.

• vänkyrä-nainen

aineksista oikeen saa yhdisteltyä mitään ruoaksi kelpaavaa.:) Harvoin mulla ees on mitään säilykepurkkeja tms kuivamuonaa, vaan ostan aina vaan käyttöä varten niitä ettei niitä kyllä varastoon koskaan jää.

Jos olisin oikeen rikas, ni voisin kans kulkee kaupassa ja heitellä vaan tavaroita kärryyn sitä mukaa, kun käytävää pitkin kulkee, mut nyt ei kyllä moiseen valitettavasti pysty.

• cookos

itse laitoin omenan, kiinankaalia, parsakaalia, basmatiriisiä, sipulin, mausteita ja ruokakermaa loraus. Omena hapan..
        Ja tuli terveellistä ja hyvää. Huomenna lämmitän.

• caput.mortuum

Mutta yleensä päätän vasta kaupassa mitä ruokaa teen riippuen mahdollisista tarjouksista. Yksin asuessa tulee liian usein jätettyä kunnolliset ateriat väliin ja korvaa ne parilla ruisleivän siivulla tai kaurapuurolla. Kesällä kun kasvimaa alkaa tuottaa satoa niin teen sapuskaa sen perusteella mitä sieltä löytyy.

• cookos

sieltä on paras hakea tuoreita yrtteja ja vihanneksia. Ei vaan oo aikaa sellaiseen..kesällä.

• caput.mortuum
        cookos kirjoitti:

sieltä on paras hakea tuoreita yrtteja ja vihanneksia. Ei vaan oo aikaa sellaiseen..kesällä.

Mitä sä sitten kesällä teet jos ei ole aikaa ryytimaahan?

• cookos
        caput.mortuum kirjoitti:

Mitä sä sitten kesällä teet jos ei ole aikaa ryytimaahan?

Otsikko

Nimimerkki

Kirjaudu sisään jos haluat käyttää rekisteröityä nimimerkkiäsi.

ja hoidan kahta kiinteistöä ja ajan autolla näiden kolmen paikan kesken..ja siten bailaan ;)

• caput.mortuum
        cookos kirjoitti:

Otsikko

Nimimerkki

Kirjaudu sisään jos haluat käyttää rekisteröityä nimimerkkiäsi.

ja hoidan kahta kiinteistöä ja ajan autolla näiden kolmen paikan kesken..ja siten bailaan ;)

Miksi laitoit viestiisi tuon "Otsikko, nimimerkki jne..." -jutun?

• cookos
        caput.mortuum kirjoitti:

Miksi laitoit viestiisi tuon "Otsikko, nimimerkki jne..." -jutun?

eh, en ollut kirjaatunut kun kirjoitin ja sitten kopioin kirjotuksen, jolloin se heitti noi jutut ja poistin ne, mutta eivät näköjään olleetkaan poistuneet..ei mun ilta :))

• MarttyyriMallari-Tt

Silloinkun ei ole jaksanut tai ehtinyt käymään kaupassa. Yleensä täytän kaapit kaikennäköisellä turhalla roinalla, joka lopuksi ei siis olekkaan aivan turhaa.

"Braavurini on luuranko-pasta"

MarttyyriMallari-Tt

• cookos

rousk, rousk...samoin, mun kaapit on aina täynnä enemmän tai vähemmän mukavia yllätyksiä.. löytyy vanhoja siideripurkkeja mm.

• MarttyyriMallari-Tt
        cookos kirjoitti:

rousk, rousk...samoin, mun kaapit on aina täynnä enemmän tai vähemmän mukavia yllätyksiä.. löytyy vanhoja siideripurkkeja mm.

paljonkin vanhoja tölkkejä.

"löytyisipä edes joskus yksi täysi"

MarttyyriMallari-Tt

• cookos
        MarttyyriMallari-Tt kirjoitti:

paljonkin vanhoja tölkkejä.

"löytyisipä edes joskus yksi täysi"

MarttyyriMallari-Tt

mulla täysiä ja vanhoja ;9...ei taida tää likka olla kovin viinaan menevä...

• cookos kirjoitti:

mulla täysiä ja vanhoja ;9...ei taida tää likka olla kovin viinaan menevä...

kaiketi huomaat että keskustelet kaksoissiskoni kanssa :)

"Vertaa nimimerkkejämme"

MarttyyriMallari-TTt

• cookos

kaiketi huomaat että keskustelet kaksoissiskoni kanssa :)

"Vertaa nimimerkkejämme"

MarttyyriMallari-TTt

kumpikos teistä on alkuperäinen..sinä varmaan? Melkosta komiikkaa,..eihän kaksosia helposti erota toisistaan! Olis ees pallari..yötä...

• on:
      -Lihasuikaleita
      -wokkivihannessuikaleita
      -pieni purkki ananasrenkaita
      -takertumatonta riisiä
      -sitruuna
      -hunajaa

-lihasuikaleet marinoidaan ananasliemessä mihin puristettu sitruuna ja sekoitettu hunajaa
      -valmistetaan wok pannulla
      -riisi kyllä keitetään erillisessä kattilassa

-syödään sormilla

• cookos

on parhaita,,tein just tänään sinne päin melkein samanlaista ruokaa, Mut hyvä vinkki,,,kokeillaan ;)...hyvää yötä.

• cookos kirjoitti:

on parhaita,,tein just tänään sinne päin melkein samanlaista ruokaa, Mut hyvä vinkki,,,kokeillaan ;)...hyvää yötä.

unia.

• Mä teen valtaosan ruoista juuri tuolla kaavalla. Mulla kyllä löytyy iso kasa reseptejä, joita oon suunnitellut usein hyödyntäväni mutta usein ruoanlaitto menee vähän fiilispohjalta. Mun ongelmana on se, etten jaksa suunnitella tarpeeks ruoanlaittoa, jotta mulla aina löytyis oikeat ainekset joten teen sitten vähän sen mukaan mitä kaapista löytyy milloinkin. Tiettyjä ainesosia multa tosin löytyy aina, kuten tomaattimurskaa.

• la.ra

Gouda-lehtisalaattikääröjä söin tässä yhtenä päivänä, kun ei kaapista muuta löytynyt.

Poikaystävä aina ihmettelee mun ilmiömäistä kykyäni käyttää kaikki ruoka ja loihtia tähteistä uusia herkkuja.

Mun bravuurikseni voisinkin oikeastaan nimetä leftover casserole'n.

Tänään sellainen syntynee perunasta, porkkanasta, punajuuresta ja kuivahtaneesta juustosta. Eilen kävin toki kaupassa, mutta unohdin ostaa ruokaa :D

• cookos

itsekin opetellut, kun kaikkee on vähän kaapit pullollaan. Voileipäkakut teen aina niin, että otan kymmenen ohjetta ja miksaan niistä kasaan yhden..ei vois siis vaikeemmin mennä. Mutta aina niissä on jotain , mistä en tykkää ;)

• scale

tehtyä ja kuten tuossa joku muu jo mainitsi, tomattimurska tai pyree on usein vakiona mukana.
      Sit jos haluaa kunnon jenkakahvat, niin eikun kookosmaitoo peliin ja jotakin tulista.

• cookos

herkutteluhetki. Tuossa sivulla vilahtaa myynnissä kookosrasvaa purkissa, käy miltei kaikkeen ja parantaa kaiken, sellast jokapaikan rasvaa, pitäsköhän tilata?
        Mulla on tulista aasialaista töhnää purkissa ja ukko alkoi jo valittaa, että kaikki maistuu samalle, kun käytin kaikkiin ruokiin...tauko menossa.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2348
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      214
      2000
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      61
      1503
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      175
      1314
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1238
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1036
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      63
      962
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      907
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      894
    10. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      31
      855
    Aihe