Kertokaapa mielipiteenne seuraavanlaiseen anopin käytökseen..
Minua on alkanut ihmetyttämään mieheni äidin töksäyttelyt. Hän nimittäin saattaa yhtäkkiä töksäyttää esimerkiksi mieheni exästä jotain tilanteeseen sopivaa. Olimme kerrankin mieheni mummolassa ja selailimme matkakuvastoa, suunnitellen tulevaa matkaa joskus tulevaisuudessa. Anoppini sitten tokaisi, että "eikös tuo ollut se matkakohde, jossa te silloin (exän nimi) kanssa olleet, muistako sinä sen?". Tilanne oli todella nolo ja mielestäni meitä, ja varsinkin minua loukkaavaa. Mieheni meni vaikeaksi, eikä kohteliaana halunnut kommentoida asiaa. Anoppini vain myhäili tyyväisenä, aivan kuin se olisi ollut luonnollinen heitto. Kerran hän näki asiakseen kertoa miehelleni, että oli nähnyt tätä samaista exää bussissa. Silloin hän töksäytyksen jälkeen älysi pyytää anteeksi minulta, ettei tarkoittanut loukata minua. Jos tämä töksäytys olisi jäänyt ensimmäiseksi ja viimeiseksi, olisin ymmärtänyt käytöksen ja anteeksi pyynnönkin..mutta näiden muiden kertojen jälkeen, on alkanut tuntua, että hän haluaa minua jostain syystä loukata ja alentaa.
Nämä töksäytykset eivät jää pelkästään exään. Nyt hän on alkanut viimeaikoina keljuilemaan "naiskauneuden" kustannuksella. Mielestäni nämä "heitot" eivät ole mitään neutraalia läppää tms. vaan selvästi yritys alentaa minua naisena ja hänen kumppanina. Esimerkiksi mieheni oli taannoin sairaalassa ja olin häntä sielä katsomassa. Anoppini ilmaantui paikalle samalla kerralla ja ensimmäiset lauseet hänen istahduttua oli "no, onkos täällä näkynyt/oletkos katsellut kauniita sairaanhoitajia?". Tällöin hänellä oli keljumainen virne naamalla ja hän vilkuili reaktiotani. Yritin kaikin voimin pysyä viilipyttynä, vaikka ilmapiiristä aistin hänen haluavan minua loukata. Onko tällainen oikeasti normaalia käytöstä? Ei hänellä ainakaan käytöstapoja ole!
Viime tokaisusta ei olekaan sitten kauaa aikaa. Olimme mieheni kanssa käymässä hänen vanhemmillaan, ja istuimme kahdestaan porisemassa anopin kanssa terassilla. Aloin ystävällisesti ja innoissani suosittelemaan hänelle yhtä elokuvaa..kerroin sitten tietenkin näyttelijät ja eikös hänen naamalle ilmaantunut pirumainen katse ja kesken minun lauseeni, alkaa hän huutamaan miehelleni kovaan ääneen, että eikös tuo näyttelijä ole sinun unelma nainen! Mieheni ei edes kuullut tätä, ja anoppi tiesi ettei mieheni ollut edes kuuloetäisyydellä. No, anoppi toisteli tätä huutamaansa asiaa vielä kovemmalla äänellä, että naapuritkin voisivat kuulla. Onko tämä normaalia? Tuskin anoppi halusi keskeyttää lauseeni vain tietääkseen onko kyseinen näyttelijä unelmiensa nainen! Vähintäänkin naurettavaa ja lapsellista, jos todellinen motiivi olisi jokin tuollainen. En enää tiedä mitä ajatella hänestä. Koen hänen käytöksensä tahallisena loukkaamisena ja minua naisena alentavana käytöksenä.
Tämä käytös on siksikin ihmeellistä, koska olemme muuten tulleet hyvin juttuun keskenämme. Tästä piirteestä en kuitenkaan pidä hänessä ollenkaan. Olen lisäksi huomannut hänen kasvatustyylinsä, joka juuri sallii esimerkiksi naisten seksuaaliseksi objektiksi tekemisen tms, muun naista alentavan käytöksen. Sillä mieheni veli puhuu ja on asenteeltaan todella sovinistinen naisia kohtaan. Käyttäytyy näin jopa omaa äitiään kohtaan, eikä anoppi sano mitään vastaan vaan alentuu herjauksiin.
ihmeellistä
17
2153
Vastaukset
- sanottuna
onkohan nyt myrsky vesilasissa. En itse ainakaan jaksaisi asialla vaivata päätäni. Siihen sairaalajuttuun olisin voinut jopa itse lähteä mukaan vitsailemaan...
- nolabee
Ala vitsailemaan aiheesta niin anoppisi huomaa ettei osunnut ja uponnut ja pilkka kimpoaa takaisin, ja sitten kun appesi on paikalla niin vitsaile samaan tyyliin nuorista näteidtä tytöidtä niin sehän se vasta ärsyttää sitä eukkoa
- piristävästä viestistä
nolabee kirjoitti:
Ala vitsailemaan aiheesta niin anoppisi huomaa ettei osunnut ja uponnut ja pilkka kimpoaa takaisin, ja sitten kun appesi on paikalla niin vitsaile samaan tyyliin nuorista näteidtä tytöidtä niin sehän se vasta ärsyttää sitä eukkoa
Kuulostaa hyvältä idealta ;). Näin varmaan pitäisi tehdä, ei ole vaan minun tyyliäni "keljuilla" tällaisilla asioilla tai yhtään millään, jos ei ole aihetta..mutta nyt ainakin on se "aihe". Vaikka vähintäänkin tosin alentuisin sitten anoppini lapsellisen käytöksen tasolle.
- neutraalia läppää
"onkohan nyt myrsky vesilasissa."
Kysymyksessä ei juuri mielestäni ole mikään vitsailu tai huulen heitto. Jos tarkoituksena on loukata ja alentaa toista, tuskin lähtisit mielelläsi "leikkiin" mukaan. En myöskään vaivaa päätäni asialla, vaan ihmettelen moista käytöstä, joka poikkeaa mielestäni normaalista kunnioittavasta kanssakäymisestä. On eri asia esittää asiat neutraaliin sävyyn, kuin yrittää tehdä tilanteesta ahdistava. On myös eri asia töksäyttää kerran pari vuodessa, mutta jos kyseinen käytös on toistuvaa niin jotainhan sen täytyy tarkoittaa. Hänen tapansa kun ei ole vitsailla muille näin - pelkästään minulle.
- ja minulle tuli
heti mieleen, että kirjoittajalla on erittäin huono itsetunto ja tällainen ihminen herkästi kääntää toisten ihmisten viattomimmatkin sanomiset itseensä kohdistuneeksi arvosteluksi. Kirjoittaja on siis hyvin mustasukkainen miehestään ja mustasukkaisuuden kurimuksessa hän uskoo, että häntä ärsytetään tahallaan tai toiset tekevät hänelle kiusaa tieten tahtoen. Mustasukkaisuus vääristää kirjoittajan todellisuuden. Kirjoituksessa vilisevät miehen exät, sairaanhoitajat yms. henkilöt, jotka ilmeisesti kuuluvat miehen elämään ja se häiritsee kirjoittajaa. Hyvin tyypillinen tapaus, näihin törmää päivittäin.
Itsetutkiskelu on nyt paikallaan sillä terveen itsetunnon omaava ihminen ei etsi toisten puheista salaisia merkityksiä. Todella ilkeisiin puheisiin ihminen puuttuu välittömästi, eikä jää itsesäälissä kieriskelemään, vaan puolustaa itseään ja omia kantoja asioihin.
Omasta mustasukkaisuudestaan tai "herkästä" mielestä ei kannata syyttää sivullisia sillä he ovat siihen syyttömiä.- jutussa mainittu
näyttelijätärkin joita mies ihailee. Kirjoittajan ongelma ei todellakaan ole kiusaava anoppi vaan ongelma on todellakin kirjoittajan mielessä. Miehen elämässä on muita naisia!
- nolabee
jutussa mainittu kirjoitti:
näyttelijätärkin joita mies ihailee. Kirjoittajan ongelma ei todellakaan ole kiusaava anoppi vaan ongelma on todellakin kirjoittajan mielessä. Miehen elämässä on muita naisia!
No kyllähän tuo on nyt ilmiselvää ilkeilyä,jokainen järkevä anoppi tietää että existä ei puhuta! Se on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa, miltä anopista tuntuisi jos miniä tietäisi jonkun appensa entisen sussun ja rupeaisi siitä puhumaan, ei varmaan kovin mukavalta. Mutta kun nykyään vanhat keski-ikäiset muijat on katellisia miniöilleen näiden nuoruudesta niin keljuillaan minkä keretään ja mielestäni se on sairasta!
- tätä!!!!
nolabee kirjoitti:
No kyllähän tuo on nyt ilmiselvää ilkeilyä,jokainen järkevä anoppi tietää että existä ei puhuta! Se on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa, miltä anopista tuntuisi jos miniä tietäisi jonkun appensa entisen sussun ja rupeaisi siitä puhumaan, ei varmaan kovin mukavalta. Mutta kun nykyään vanhat keski-ikäiset muijat on katellisia miniöilleen näiden nuoruudesta niin keljuillaan minkä keretään ja mielestäni se on sairasta!
Ja toisinpäin: anopit on mustasukkaisia vävyilleen tyttären viemisestä jopa 30 vuoden jälkeen!!!
- oikein..
jutussa mainittu kirjoitti:
"näyttelijätärkin joita mies ihailee."
Itseasiassa kun ei ole :D! Huvittavintahan tässä juuri onkin, kun keskustelimme mieheni kanssa asiasta, ei hän ihaile tai ole ihaillut kyseistä näyttelijää yms. kuulema muitakaan. Hänenkin mielestä äitinsä köytös oli ihmeellistä ja törkeää. Ja tässä ei ollut kyse nyt siitä, kuka on miehen lempi näyttelijä ja mitä olen mieltä siitä! Siis minulle on aivan sama kuka on lempinäyttelijä tms. Tässä oli kysymyksessä juuri anopin ihmeellinen, nolo ja lapsellinen käytös, joka minun sekä mieheni mielestä oli outoa.
Ilmeisesti kaikki täällä eivät osaa lukea ja vastata olennaiseen kysymykseen. Harmi. - ymmärtänyt..
Siinä toinen märehtijä, joka ei osaa lukea ja vastata olennaiseen. Yritit tehdä analyysiä minusta tekstinpätkien perusteella, tuntematta muuten ihmistä. Ei voi muuta sanoa kuin todella epäammattimaista. Voin sinulle sanoa, että tapaan tällaisia mustasukkaisia itsekin ammattini puolesta päivittäin.
Sanotaan nyt vielä kertaalleen: Minulle on aivan sama jos mieheni olisikin ihaillut jotain näyttelijää. Kysymys on edelleen anopin vähintäänkin lapsellisista TOISTUVISTA heitoista. Koska hänellä ei kuulema miehenikään mukaan ole tapana heitellä muille tällaisia kommentteja, saa se todellakin ihmetystä osaltani. Jos henkilö alkaa hokemaan tällaista tekstiä jatkuvasti tietylle ihmiselle, tietyllä äänensävyllä ja katseella, on kyseessä yritys loukata toista. Minua tämä harmittaa, koska en ymmärrä mitä hänellä on hampaankolossa minua vastaan. Enkä muutenkaan voi arvostaa tällaisia henkilöitä ollenkaan, jotka alentuvat tuollaisten sutkautteluiden tasolle - olkoon kyseessä minä tai joku toinen ihminen jolle käytös kohdistetaan. Myös mieheni on ollut todistamassa nämä kaikki sutkauttelu kerrat, eikä hänkään pidä niitä normaaleita läpän heittona. Väität ilmeisesti seuraavaksi, ettei miehellänikään ole tilannetajua? - mahdollista..
nolabee kirjoitti:
Niinpä. Olet todellakin oikeassa. Olen itsekin miettinyt teoriaa tuosta kateellisuudesta. Se selittäisi kaiken.
Pistän vielä tähän viestiin näin yleisesti, että ajattelin tältä palstalta tulevan erilaisia kokemuksia anopin ja apen mahdollisesta kyseenalaisesta käytöksestä. Ilmeisesti täällä ei ainakaan kaikki arvosta kokemuksellista tietoa. Minä annan osaltani arvostuksen kaikille teille vastaajille, jotka vastaatte otsikon aiheeseen. En siis tullut tänne keskustelemaan itsestäni tai omasta parisuhteesta. - koha lueskelen
oikein.. kirjoitti:
"näyttelijätärkin joita mies ihailee."
Itseasiassa kun ei ole :D! Huvittavintahan tässä juuri onkin, kun keskustelimme mieheni kanssa asiasta, ei hän ihaile tai ole ihaillut kyseistä näyttelijää yms. kuulema muitakaan. Hänenkin mielestä äitinsä köytös oli ihmeellistä ja törkeää. Ja tässä ei ollut kyse nyt siitä, kuka on miehen lempi näyttelijä ja mitä olen mieltä siitä! Siis minulle on aivan sama kuka on lempinäyttelijä tms. Tässä oli kysymyksessä juuri anopin ihmeellinen, nolo ja lapsellinen käytös, joka minun sekä mieheni mielestä oli outoa.
Ilmeisesti kaikki täällä eivät osaa lukea ja vastata olennaiseen kysymykseen. Harmi.Aloituksen tekijä voisi käyttää jotain nimimerkkiä. Olisi paljon helpompi seurata keskustelua kun tietäisi onko vastaaja varmasti aloittaja, vaiko ihan joku sivullinen.
- aikuiseksi ihmiseksi
ymmärtänyt.. kirjoitti:
Siinä toinen märehtijä, joka ei osaa lukea ja vastata olennaiseen. Yritit tehdä analyysiä minusta tekstinpätkien perusteella, tuntematta muuten ihmistä. Ei voi muuta sanoa kuin todella epäammattimaista. Voin sinulle sanoa, että tapaan tällaisia mustasukkaisia itsekin ammattini puolesta päivittäin.
Sanotaan nyt vielä kertaalleen: Minulle on aivan sama jos mieheni olisikin ihaillut jotain näyttelijää. Kysymys on edelleen anopin vähintäänkin lapsellisista TOISTUVISTA heitoista. Koska hänellä ei kuulema miehenikään mukaan ole tapana heitellä muille tällaisia kommentteja, saa se todellakin ihmetystä osaltani. Jos henkilö alkaa hokemaan tällaista tekstiä jatkuvasti tietylle ihmiselle, tietyllä äänensävyllä ja katseella, on kyseessä yritys loukata toista. Minua tämä harmittaa, koska en ymmärrä mitä hänellä on hampaankolossa minua vastaan. Enkä muutenkaan voi arvostaa tällaisia henkilöitä ollenkaan, jotka alentuvat tuollaisten sutkautteluiden tasolle - olkoon kyseessä minä tai joku toinen ihminen jolle käytös kohdistetaan. Myös mieheni on ollut todistamassa nämä kaikki sutkauttelu kerrat, eikä hänkään pidä niitä normaaleita läpän heittona. Väität ilmeisesti seuraavaksi, ettei miehellänikään ole tilannetajua?on hoksannut,että saatatkin olla miehellesi häntä tärkeämpi, ja purkaa katkeruuttaan vähän oudosti.
- aikuiseksi ihmiseksi
tuntuu olevan. Ehkä hän luulee olevansa vitsikäs... Mietin tota valokuvahommaa,että mahdankohan pahastikin loukata nykyistäni joka kerta, kun puhun jonkun kanssa exästä. Exät tapaavat joskus nousta keskusteluun, jos keskustelijat molemmat tuntevat hänet, ja ne ovat juuri niitä puolihuolimattomia heittoja tyyliin "näin senkin siä". Toinen juttu on sitten tuo typeräsävyinen vihjailu vieraista naisista, mutta vihjaili tai ei, onhan miehilläkin silmät päässä. Jatka hammasta purren, joskus on helpompi olla ihan ymmärtämätön.
- Yksi mielipide
Sillä onko sinulla huono itsetunto vai mikä ei nyt ole väliä. Anoppisi heitot loukkaavat ja ovat tyhmiä.
Hyvä juttu on se että anopin piruilut pyörivät yhden asian ympärillä. Ehkä hän on huomannut sinun ja miehesi hämmentyneisyyden ja kuvittelee osuvansa "arkaan" paikkaan. Hänen elämänsä ei välttämättä ole hirveän rikasta ja Kauniita ja rohkeita on tullut katseltua liikaa. Luulisin hänen vain haluavan saada hieman traamaa aikaiseksi. Hän ei välttämättä ehkä edes tajua että on ainoa ihminen jonka mielestä tuollainen käytös on hauskaa.
Jälkeenpäin on helppo miettiä mitä olisi pitänyt missäkin tilanteessa sanoa.
Itse yrittäisin kääntää tilanteet päälaelleen. Jos hän pitää naisia objekteina ja kyselee että eikös tuo näyttelijätär ole poikani lempinäyttelijätär, sanoisin: "En tiedä mutta mun mielestä Tom Cruise on aivan ihana! Se on niiiiin tumma ja komea ja niiiin ihanan karismaattinenkin!!!" Tietenkin valitsisin näyttelijän joka on aivan mieheni vastakohta :)
Anoppi saattaapi mennä hämmennyksiin. Ja jos hän on saanut päähänsä sinusta mustasukkaisen kuvan ja tahtoo yrittää luotsata draamaa kustannuksellasi toivottavasti huomaa että sinulla on muut asiat mielessä. - hän yrittää nujertaa
Hän on sairas, kun tajuaa ettet ole nujerrettavissa.
Sano suoraan Suomenkielellä, et jos ei puhetyyli muutu vierilut harvenee toivottavasti molemmin puolin.
Mitä tuollaista "kärsitte", suorapuhe on valtti.
Miehesihän tukee Sinua, joten päinnäköä, et meille riitti, kiitos. - zigi
Niin minäkin kuulen jos on nähty ex:ää ja edellistä anoppia.
Se kyllä loukkaa ei voi mitään.
Kuinkahan vahva tässä pitäisi olla jos ei mikään enää tunnut miltään.
VArsinkin kun ollaan ihan vieraita toisillemme, niin paha lähteä tuomitsemaan toista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663286Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773018- 1372396
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4011689Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "21361