mikä ei suojaa millään keleillä lastia. Paras käyttötarkoitus on liikkuvana konepyssy telineenä lämpimissä arabi-maissa.
Marokossa näin beigen hiluxin paikallisissa kilvissä, takaikkunassa oli "Kesoil Mellunmäki" tarra. Vehje oli löytänyt tiensä kotiin.
Lavapaku on katoton ja seinätön
13
2957
Vastaukset
- Sinne katon alle?
Voi poikaseni, näkisipä miten sinne Hiaceesi (joka myös päätyy Afkikkaan)lastaat metsäkoneen telat, kaivinkoneen kauhan ja 1000 litran polttoainesäiliön. Tekemättä jää. Ja jos Hiacesi on tavallinen takavetoinen niin et pääse sinne minne päästä pitäisi.
Oletkos muuten huomannut, että kaikki kappaletavara kuljettavat kuorma-autotkaan eivät ole umpikorillisia.
Oli miten oli niin 4 X 4 pick up on monissa hommissa täysin lyömätön. Korvaavaa ei löydy.
Eivätkä ne mitään pullakuskien jakoautoja olekaan. Kaikilla ajoneuvotyypeillä on omat käyttökohteensa.- hyvä.
Hieman provoilevalla aloituksella halusin nähdä, että on noita pickuppeja monella työkaluina, vai onko ne, kuten minusta tuntuu, kaatomarautoineen liian monilla ainoastaan turhakkeina.
Yksi hyvä kohde on 4wd:t kiinteistöhoidossa, kyllä ne hyviä pelejä on, varsinkin hiluxit, eikä neliveto Mazdaakaan moittia voi 200000 ongelmattoman kilometrin kokemuksella väittäen.
Omiin tarpeisiini paras vaihtoehto on kuitenkin 5-ovinen neliveto hiace, mikä on tällä hetkellä allani.
- Työkseni sitä teen
Kun vedellään ihan työkseen 2,5 - 3,0 tonnin perävaunuja niin edessä on valinta kahden nelivetoauton välillä: 80.000 - 120.000 maasturi, vai n. 30.000 euron neliveto pickup.
Aika helppo valinta jos ei tarvitse (kuten meillä) autoon mahtua kuin kuski.
Erityisesti talvella noilla massoilla neliveto on enemmän kuin välttämätön. Mulla on Mitsubishi L200 jossa on 100% lukko taka-akselilla. 160 tkm olen nyt kärryä vetänyt - siis työkseni.
On muuten tässä Mitsussa käsipumpullinen 500 kg nostava nosturi hydraulijatkolla, siinä lavan takakulmassa, joten tärylätkät sun muut roinat saa mukavasti kyytiin ja kyydistä pois työmaalla.
Maansiirto- ja porahommissa kun ollaan niin oikein millään muulla autotyypillä ei hommat hoidu.- kestää
Viime kesänä etelä Libanonissa tuli paikallinen kähtävä eteen vanhalla beigen värisellä Liteacella jossa vielä suomen kilvet.
Kymmenisen vuotta sitten Suomessa romuksi ajettu Auvisen Gladiaattori Mersu elää Libanonissa uutta elämäänsä maansiirtolavallisena.
Kuski oli ihmeissään ja mielissään kun annettiin juliste ja lehtijuttu auton esittelystä uutena. - vverve
kestää kirjoitti:
Viime kesänä etelä Libanonissa tuli paikallinen kähtävä eteen vanhalla beigen värisellä Liteacella jossa vielä suomen kilvet.
Kymmenisen vuotta sitten Suomessa romuksi ajettu Auvisen Gladiaattori Mersu elää Libanonissa uutta elämäänsä maansiirtolavallisena.
Kuski oli ihmeissään ja mielissään kun annettiin juliste ja lehtijuttu auton esittelystä uutena.niin siis teillä oli mukana siellä libanonissa ihan muuten vaan juliste ja lehtileike jos nyt sattuis tartteemaan? vai miten se oli?
- ML400CDI
"Kun vedellään ihan työkseen 2,5 - 3,0 tonnin perävaunuja niin edessä on valinta kahden nelivetoauton välillä: 80.000 - 120.000 maasturi, vai n. 30.000 euron neliveto pickup."
Kyllä, mikäli puhutaan pickupeista luokkaa Silverado 2500-3500, Dodgen samat mallit tai Fordin 250-350 Super Duty mallit. Jokusen vuoden "vapaa-ajan ammatikseni" tuollaista reilun kolmen tonnin venepakettia perässä hinanneena on pakko myöntää, että joku perus-hilux tai L200 on, jos nyt ei huono, niin ainakin "epä-optimaalinen" vaihtoehto moiseen hommaan. Koneet on vajaatehoisia, voimansiirto jättää jonkin verran toivomisen varaan ja akseliväli on kovin lyhyt 8-9 metrisen kärryn vetoon.
Toki, jos käyttö on enemmänkin "työmaa-ajoa", niin hinta-laatusuhde on noilla japsi-pickupeilla lyömätön. Eikä ne toki muutenkaan huonoja pelejä ole, mutta eivät toki mitään autuaaksi tekeviä vermeitä ole. Sama pätee tosin noihin jenkki-pickuppeihinkin, tietysti. Tässäkin pätee tietysti se, että pitää hankkia oikea peli oikeaan hommaan... - on kyllä
ML400CDI kirjoitti:
"Kun vedellään ihan työkseen 2,5 - 3,0 tonnin perävaunuja niin edessä on valinta kahden nelivetoauton välillä: 80.000 - 120.000 maasturi, vai n. 30.000 euron neliveto pickup."
Kyllä, mikäli puhutaan pickupeista luokkaa Silverado 2500-3500, Dodgen samat mallit tai Fordin 250-350 Super Duty mallit. Jokusen vuoden "vapaa-ajan ammatikseni" tuollaista reilun kolmen tonnin venepakettia perässä hinanneena on pakko myöntää, että joku perus-hilux tai L200 on, jos nyt ei huono, niin ainakin "epä-optimaalinen" vaihtoehto moiseen hommaan. Koneet on vajaatehoisia, voimansiirto jättää jonkin verran toivomisen varaan ja akseliväli on kovin lyhyt 8-9 metrisen kärryn vetoon.
Toki, jos käyttö on enemmänkin "työmaa-ajoa", niin hinta-laatusuhde on noilla japsi-pickupeilla lyömätön. Eikä ne toki muutenkaan huonoja pelejä ole, mutta eivät toki mitään autuaaksi tekeviä vermeitä ole. Sama pätee tosin noihin jenkki-pickuppeihinkin, tietysti. Tässäkin pätee tietysti se, että pitää hankkia oikea peli oikeaan hommaan...hinta aivan omaa luokkaa....ja niihin pitää olla kuorma autokortti..!!!
- kannattaa....
ML400CDI kirjoitti:
"Kun vedellään ihan työkseen 2,5 - 3,0 tonnin perävaunuja niin edessä on valinta kahden nelivetoauton välillä: 80.000 - 120.000 maasturi, vai n. 30.000 euron neliveto pickup."
Kyllä, mikäli puhutaan pickupeista luokkaa Silverado 2500-3500, Dodgen samat mallit tai Fordin 250-350 Super Duty mallit. Jokusen vuoden "vapaa-ajan ammatikseni" tuollaista reilun kolmen tonnin venepakettia perässä hinanneena on pakko myöntää, että joku perus-hilux tai L200 on, jos nyt ei huono, niin ainakin "epä-optimaalinen" vaihtoehto moiseen hommaan. Koneet on vajaatehoisia, voimansiirto jättää jonkin verran toivomisen varaan ja akseliväli on kovin lyhyt 8-9 metrisen kärryn vetoon.
Toki, jos käyttö on enemmänkin "työmaa-ajoa", niin hinta-laatusuhde on noilla japsi-pickupeilla lyömätön. Eikä ne toki muutenkaan huonoja pelejä ole, mutta eivät toki mitään autuaaksi tekeviä vermeitä ole. Sama pätee tosin noihin jenkki-pickuppeihinkin, tietysti. Tässäkin pätee tietysti se, että pitää hankkia oikea peli oikeaan hommaan...Kannattaa huomioida, että jenkki pickupit kuluttaa aikas prkleen paljon, maastossa ovat huomattavasti heikompia, mm. huonomman nelivetonsa, muovisuutensa, ison kokonsa vuoksi... Lyhyt akseliväli helpottaa käsiteltävyyttä... Ja kyllä japanilaiset osaa ottaa 2,5 litrasta sen voiman mikä tuon kärryn liikuttamiseen tarvitaan. Onnettomat jenkit kun eivät osaa tehdä edes moottoria, nehän olivat aivan ihmeissään kun kuulivat että mitsubisin evon koneesta on otettu 2 litrasta 320-400hv, ei niiden päässä ole mitään muuta kuin että "montako litraa on koneen koko?" . . . Uusi L200 Dakar tarjoilee 165hv ja 400Nm, joka ei todellakaan ole heikko edes jenkkeihin verratessa. Ja vielä kun auto itse painaa hieman vähempi kuin jenkkien vastaava ei todellakaan ero ole suuri. Ja meidän pickupit ovat enemmän vastineita jenkkien 1500 sarjalaisille. Esim. L200:en kantavuus oli muistaakseni enempi kuin dodgen vastaavan 1500 mallin kantavuus... 2500-3500 ovat niin kuorma auto tyylisempiä ja maastossa kulkeminen on pyöreä 0, neliveto on lähinna maantieajoa ja kärryn liikkeelle saamista varten.
Tässäkin pätee se, minkä joku aikaisemmin mainitsi, autot ovat eri käyttötarkoitukseen. Jenkkien isoimmat pickupit 3500 mallit, ovat ennen kaikkea kuljettamiseen, mukavasti, moottori tiellä, turvallisuus on näissäkin tutkitusti erittäin heikko vaika koko muuta sanoisikin. Mutta jos toinen saman kokoinen pickup törmää toisen samanlaisen kylkeen niin tutkitusti oli turvallisuus erittäin hiekko... L200 veti 4 tähteä EURO-Ncapista. L200 ja hilux jne, ovat ennen kaikkea taloudellisia, luotettavia, maasto ominaisuudet ovat paremmat, autot ovat ketterämpiä, eivät ainoastaan "highway" käyttöön tehtyjä... - voimaa :O ?
ML400CDI kirjoitti:
"Kun vedellään ihan työkseen 2,5 - 3,0 tonnin perävaunuja niin edessä on valinta kahden nelivetoauton välillä: 80.000 - 120.000 maasturi, vai n. 30.000 euron neliveto pickup."
Kyllä, mikäli puhutaan pickupeista luokkaa Silverado 2500-3500, Dodgen samat mallit tai Fordin 250-350 Super Duty mallit. Jokusen vuoden "vapaa-ajan ammatikseni" tuollaista reilun kolmen tonnin venepakettia perässä hinanneena on pakko myöntää, että joku perus-hilux tai L200 on, jos nyt ei huono, niin ainakin "epä-optimaalinen" vaihtoehto moiseen hommaan. Koneet on vajaatehoisia, voimansiirto jättää jonkin verran toivomisen varaan ja akseliväli on kovin lyhyt 8-9 metrisen kärryn vetoon.
Toki, jos käyttö on enemmänkin "työmaa-ajoa", niin hinta-laatusuhde on noilla japsi-pickupeilla lyömätön. Eikä ne toki muutenkaan huonoja pelejä ole, mutta eivät toki mitään autuaaksi tekeviä vermeitä ole. Sama pätee tosin noihin jenkki-pickuppeihinkin, tietysti. Tässäkin pätee tietysti se, että pitää hankkia oikea peli oikeaan hommaan...Voimaako ? Johan vitsin murjasit. Kas kun en ole huomannut... Tuossa on mitsubisin vakio pajero vs jenkki pickup ja jeeppejä . . . Kovin on "voimaa noissa" . . . Kannattaa huomoida että pajeron koneessa on kuitenkin kokoakin vain puolet noiden jenkki autojen koneen koosta... Noh jeepissä oli ehkä myös pientä pito ongelmaa . . .
http://www.youtube.com/watch?v=NW1n-7HekKQ
http://www.youtube.com/watch?v=S9oUrSf2Axw
http://www.youtube.com/watch?v=tEbmCjiFWUg - ML400CDI
kannattaa.... kirjoitti:
Kannattaa huomioida, että jenkki pickupit kuluttaa aikas prkleen paljon, maastossa ovat huomattavasti heikompia, mm. huonomman nelivetonsa, muovisuutensa, ison kokonsa vuoksi... Lyhyt akseliväli helpottaa käsiteltävyyttä... Ja kyllä japanilaiset osaa ottaa 2,5 litrasta sen voiman mikä tuon kärryn liikuttamiseen tarvitaan. Onnettomat jenkit kun eivät osaa tehdä edes moottoria, nehän olivat aivan ihmeissään kun kuulivat että mitsubisin evon koneesta on otettu 2 litrasta 320-400hv, ei niiden päässä ole mitään muuta kuin että "montako litraa on koneen koko?" . . . Uusi L200 Dakar tarjoilee 165hv ja 400Nm, joka ei todellakaan ole heikko edes jenkkeihin verratessa. Ja vielä kun auto itse painaa hieman vähempi kuin jenkkien vastaava ei todellakaan ero ole suuri. Ja meidän pickupit ovat enemmän vastineita jenkkien 1500 sarjalaisille. Esim. L200:en kantavuus oli muistaakseni enempi kuin dodgen vastaavan 1500 mallin kantavuus... 2500-3500 ovat niin kuorma auto tyylisempiä ja maastossa kulkeminen on pyöreä 0, neliveto on lähinna maantieajoa ja kärryn liikkeelle saamista varten.
Tässäkin pätee se, minkä joku aikaisemmin mainitsi, autot ovat eri käyttötarkoitukseen. Jenkkien isoimmat pickupit 3500 mallit, ovat ennen kaikkea kuljettamiseen, mukavasti, moottori tiellä, turvallisuus on näissäkin tutkitusti erittäin heikko vaika koko muuta sanoisikin. Mutta jos toinen saman kokoinen pickup törmää toisen samanlaisen kylkeen niin tutkitusti oli turvallisuus erittäin hiekko... L200 veti 4 tähteä EURO-Ncapista. L200 ja hilux jne, ovat ennen kaikkea taloudellisia, luotettavia, maasto ominaisuudet ovat paremmat, autot ovat ketterämpiä, eivät ainoastaan "highway" käyttöön tehtyjä...Se on kyllä tasan totta, että meidän umpimetsissä ei kuorma-autoksi rekisteröitävä jenkki-pickup ole enää kovinkaan näppärä. Toisaalta meneehän nuo kyllä melko huonoissa olosuhteissa vielä, jos vaan jonkinlaista tieuraa on käytettävissä. Korottamalla ja oikealla rengasvalinnalla saa myös ihmeitä aikaan, mutta selväähän se että eivät ne ikinä tule ketteryydessä pärjäämään pienemmille japsilaitteille.
Ison veneen vetoon (joka on siis itselleni tärkeä asia) on kyllä vaikeaa kuvitella parempaa laitetta.
Osaako joku muuten kertoa paljonko tekee verot vakuutukset tuollaiseen 2500-3500 sarjan kuorma-autoksi rekisteröitävään peliin? Jos vaikka tekisi "ekoteon" ja vaihtaisi mesen pienempään käyttöautoon ja hankkisi kärryn vetoa varten tuollaisen jenkki-lotjakkeen...
- maasturisti1
pikapin lavalle voi lempata mädäntyneen sian ruhon päiväks pariks tekeytyy,sit kun se on lempattu pois lavalta niin sutasee painepesurilla lavasta limat ja toukat pois.
Teeppä sama perässä pakettiautolla.....ja ajele vielä jos pystyt :-)- liteace
Eräs rahtari toi sen lomaltaan kotoaan. Oli ylimääräinen nro Tekniikka ja kuljetus tms lehteä missä oli juttu sekä juliste.
Auto nähtiin lähes päivittäin koska pienessä maassa vähän teitä, ja kaikki joutuvat niitä vähäisiä reittejä käyttämään.
- lavataleban
ainoo kelle möisin omani on afgaanisissit,ne pistäs ainakin aseet lavalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869