Okei, tyhmä kysymys, mutta tuleeko jugurtti(viili, vanukkaat) kiinteänä pois elimistöstä? Siis kakkoshätänä. Vai tuleeko virtsan mukana.
Entä jäätelö?
Tätä olen pohtinut jo pitkään..
kiinteänä vai nesteenä
6
849
Vastaukset
- ole...
...tosissasi?
- aloittaja
Olen ihan tosissani. tyhmä olen, tiedetään jo, mutta et vastannut kysymykseen.
- edellinen
aloittaja kirjoitti:
Olen ihan tosissani. tyhmä olen, tiedetään jo, mutta et vastannut kysymykseen.
...se ruoka nyt muutenkaan mene kokonaisena läpi sieltä suolesta niin, että porkkanat menevät vasemmalle, lihapullat oikealle ja maito siitä välistä.
Ruoansulatusjärjestelmässä ruoka "sulaa", eli pilkkotaan pienenpieniksi osiksi, jotka keho käyttää eri tarkoituksiin. Suurin osa ruoan sisältämästä nesteestä poistuu virtsana, pieni osa osa hikoillessa ja kiinteän ulosteen mukana. Loput keholle tarpeettomat ainekset (eli sulamattomat kuidut ja muut imeytymättömät ruoan osat) tulevat ulos kiinteän ulosteen mukana.
Toivottavasti tämä auttoi pohdintaasi. - aloittaja
edellinen kirjoitti:
...se ruoka nyt muutenkaan mene kokonaisena läpi sieltä suolesta niin, että porkkanat menevät vasemmalle, lihapullat oikealle ja maito siitä välistä.
Ruoansulatusjärjestelmässä ruoka "sulaa", eli pilkkotaan pienenpieniksi osiksi, jotka keho käyttää eri tarkoituksiin. Suurin osa ruoan sisältämästä nesteestä poistuu virtsana, pieni osa osa hikoillessa ja kiinteän ulosteen mukana. Loput keholle tarpeettomat ainekset (eli sulamattomat kuidut ja muut imeytymättömät ruoan osat) tulevat ulos kiinteän ulosteen mukana.
Toivottavasti tämä auttoi pohdintaasi.Kiitos kun vastattiin! Olen vaan miettinyt, että jos vesi(mehu yms.) tulee virtsan mukana pois niin kuinka paljon "paksumpaa" tavaran pitää olla että se tulee suolen kautta ulos.
Tosi tyhmää ajattelua, tiedetään, mutta syömishäiriöisellä on näitä vähemmän fiksuja pulmia enemmänkin.
Minulla on suolen toiminta lakannut melkein kokonaan tai ainakin hidastunut huomattavasti enkä haluaisi minkään syömäni ruuan joutuvan sinne suoleen... - edellinen
aloittaja kirjoitti:
Kiitos kun vastattiin! Olen vaan miettinyt, että jos vesi(mehu yms.) tulee virtsan mukana pois niin kuinka paljon "paksumpaa" tavaran pitää olla että se tulee suolen kautta ulos.
Tosi tyhmää ajattelua, tiedetään, mutta syömishäiriöisellä on näitä vähemmän fiksuja pulmia enemmänkin.
Minulla on suolen toiminta lakannut melkein kokonaan tai ainakin hidastunut huomattavasti enkä haluaisi minkään syömäni ruuan joutuvan sinne suoleen......(olipa se sitten peräisin juomasta tai ruoasta) imeytyy verenkiertoon, josta munuaiset imevät sitä, ja suodattavat siitä kuona-aineita. Kuona-aineet poistuvat ylimääräisen nesteen kanssa virtsarakon kautta.
Esim. täällä voit tutustua tarkemmin munuaisten toimintaan:
http://www.musili.fi/fin/munuaistietoa/munuaisten_toiminta/
Mitä tahansa sitten syötkin, tai vaikka joisit pirtelöä, mehua tai jogurttia, kiinteä osa siitä menee suoleesi, halusit tai et. En kyllä ymmärrä miksi et halua suolesi toimivan? Siitä ei koidu loppujen lopuksi kuin ongelmia. Jos haluat elää terveellisesti, tai ylipäätään elää(!), niin riittävä määrä kuituja (eli esim. vihanneksia, hedelmiä, puuroa, täyjyväruisleipää) on välttämätöntä saada ruoasta.
Suosittelisin tutustumaan oman kehosi toimintaan, ennen kuin näännytät sen hengiltä, tai aiheutat pysyviä vaurioita. Olethan jutellut tästä syömishäriöstäsi terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa?
- olla niin että
Luulisin että niistä nesteet menee virtsaan ja muu kuona kiinteän mukana. Ensinhän ruoat hajoavat osiin ja imeytyvät elimistölle ravinnoksi. Sitten elimistö poistaa vessassa sen mikä yli jää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803