SOL kesätyö

Kyselijä111111

SOL.fi sivuilla haetaan palveluvastaavia kesätöihin, mitäs se sitten meinaa? Kuulostaa niin "hienolta" toi nimitys.
Olen ajatellut soittaa ja kysellä töitä itselleni sieltä, joten olisiko jollakin omakohtaisia kokemuksia kertoa vähän millaista se homma on? Siivousta, mutta kuinka raskasta ja onko se pelkkää yleisvessojen hinkkausta? Entäs tuntipalkka?
Kertokaa ihan mitä vain tuosta työsä. Kiitos!

12

6779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuuuuuuuuuu

huono työtä, huonolla palkalla, vailla alan koulutusta olevan tuntipalkka n.7€ tunnissa. ei hyvä :( mene vaikka kauppaan töihin heti yli 9€ tuntipalkka ja kivempi työ!

• makseta noin hyvin

Kerropa minullekin mikä kauppa maksaa yli 9€ tunnilta?

• ....
        makseta noin hyvin kirjoitti:

Minä ainakin saan pk-seudulla kaupan kassalta (olen extra) yli 9 e/h

• Kyselijä111111
        .... kirjoitti:

Minä ainakin saan pk-seudulla kaupan kassalta (olen extra) yli 9 e/h

Millähän minä alle 18-vuotiaana pääsen kaupan kassalle töihin? En millään! Ja tää on mun eka kesätyöni, joten mun mielestä 7 euron tuntipalkka ei ole huono. Ja ensimmäinen työpaikka ei voi olla mikään mahtava, ei kukaan (ainakaan kovin moni) aloita millään huippu ihanalla kesätyöllä.
        Menisin sata kertaan mielummin kaupan kassalle, hoitamaan lapsia tai vaikka leipomoon töihin, mutta hain miljoonaan eri paikkaan enkä saanut mistään töitä. Joten nämä siivouspalvelut on ainoa mahdollisuus enää.
        Thats it.

• Naput

Siis kaikki kaupat,jotka TES:in mukaista palkkaa maksavat,just nousivat 1.5.Tai ainakin lähellä 9€ on kaikkien palkat kaupassa. Tietty harjoittelijan palkka on pienempi.Et taida kovin selvillä olla asioista,pieni raukka..

• Kyselijä111111
        Naput kirjoitti:

Siis kaikki kaupat,jotka TES:in mukaista palkkaa maksavat,just nousivat 1.5.Tai ainakin lähellä 9€ on kaikkien palkat kaupassa. Tietty harjoittelijan palkka on pienempi.Et taida kovin selvillä olla asioista,pieni raukka..

No oliko tän aiheena väittely siitä, mitä palkkaa kaupan kassalla istumisesta saa? Perustakaa jonnekin muualle väittely.

Aiheena oli SOL:in kesätyö.

• siinäpä sulle

ite olin staffpointin kautta ja sain 9.93€/h. Kaveri joka oli TES:in mukaan sai 8.50€/h ja oli vakituinen

• SOL:lla kesätöissä ollut

Tuo palveluvastaava tarkoittaa ihan vaan "perussiivoojaa". Itse olin yhden kesän hotellin huoneita siivoamassa ja tuolloin virallinen työnimikkeeni oli palveluvastaava.

Ja mitä tulee SOL:iin työnantajana niin itselläni ei ole mitään syytä suositella sitä työantajana kenellekään. Tunteja luvattiin työhönottovaiheessa vaikka kuinka, mutta todellisuus oli aivan toista. Eli älä ainakaan ole niin hölmö kuin minä, kun kirjoitin nimeni sellaiseen työsopimukseen, jossa luki "kutsutaan työhön tarvittaessa". Tunteja minulle tulikin päivästä riippuen 2-6 h, ja sillä oli yritettävä elää kesä ja säästää vielä jotakin tulevaan opiskeluvuoteen. (Peruspalkka kerroshoitotyössä taisi olla jotain 8.5 €/h)

Hirveän raskastahan se työ oli. Varsinkin kun työsaavutuksesi (eli kuinka monta huonetta siivottu per tunti) tarkistettiin joka päivä. Onneksi samana kesänä ko. hotellissa oli paljon mukavia ihmisiä töissä, joten edes jotain iloa ankeisiin työpäiviin tuli.

Tulipa katkeran tuntuinen tilitys :)

• dddamm

En tiedä kumpaa sinulle suosittelisin ennemmmin, kesätyöpaikkaa SOL:lta vai puhelinmyyjän paikkaa. molemmat on melko samalla viivalla, oma kokemukseni SOL:sta oli kaikkea muutakuin aurinkoinen. Alussa tunteja ja työtä lupaillaan paljon, loppujenlopuksi se on 3-5 tuntia päivässä, oma tuntipalkkani kun olin rappusiivoojana taisi olla 7,68 € tunti. Mutta ymmärrän sen että olet alaikäinen ja töitä on vaikea löytää, oikealla asenteella pärjää pitkälle!

• ehkä olen tyhmä mut
      • Joopajoo222

Niin, sol hakee ASIAKASYRITYKSELLEEN työntekijöitä, eivät itselleen. Näyttävät nuo myyntijutut olevan muutenkin puhelinmyyjän hommia.

• Palveluvastaava

Sol Palvelut on ihan OK työpaikka.
      Palkka on mitä on, kun siivotaan ylläpitosiivousta eli tavallista arkisiivousta.
      Perussiivouksesta eli ns. Katosta lattiaanpesusta saa paremman palkan.
      Palkka on hyvä. Siivoaminen ei ole enää porstaharjalla ja sinkkisangolla menemistä eli melkein ku kotisiivoomista.
      Tänäpäivänä Ammattisiivous on luksusta on Kunnon välineet, aineet ja koneet.
      Siivoojan työ on myös paljon muuta eli ei siis pelkkää siivoamista. Paljon on viherkasvien hoitoa ym.
      Itse olen tällä hetkellä Solilla kesätöissä ja tiedän, että siivoaminen on kivaa kun sen oppii.
      Aurinkoa arkipäivään ja Hymyä Huomiseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      189
      4946
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      41
      2561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1729
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1354
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1203
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1200
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      959
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe