Onko mitään järjestöä, joka ajaisi au pairien etua? Itselläni on negatiivisia kokemuksia au pairina olemisesta ja olen kuullut niitä olevan muillakin. Onko siis mitään yhdistystä tms., johon voisi ottaa yhteyttä? Jollain keskustelupalstalla kuulin huhuja, että joku opiskelija olisi sellaisen muutama vuosi sitten perustanut.
au pairit ja oikeudet
5
536
Vastaukset
- utelias
Minkälaisia olivat negatiiviset kokemuksesi??
Olitko itsenäisesti vai jonkin järjestön kautta?
Jos olit järjestön kautta niin minkä järjestön?
Kysymykseni saattaa tulla aika myöhään, viestisi
jättöpäivään nähden, mutta toivottavasti viitsit
vastata! =)- -AM
Olin Allianssin kautta. Negatiivisena koin etenkin sen, ettei minua kohdeltu ihmisenä enkä saanut osallistua perheen elämään muuta kuin jonkinlaisen apuhenkilön roolissa. Minusta puhuttiin pahaa selän takana ja osoitettiin tyytymättömyyttä työtäni kohtaan. Kun kerroin lähteväni pois, oltiin vielä tyytymättömämpiä: Kuinka voin olla näin itsekäs ja jättää heidät pulaan?
Ymmärrän tietysti, että kulttuurit ovat erilaisia, mutta en osannut odottaa tätä. Ystäviä en juuri ehtinyt saada, koska vapaa-aikaa oli niin vähän. - Peppi
-AM kirjoitti:
Olin Allianssin kautta. Negatiivisena koin etenkin sen, ettei minua kohdeltu ihmisenä enkä saanut osallistua perheen elämään muuta kuin jonkinlaisen apuhenkilön roolissa. Minusta puhuttiin pahaa selän takana ja osoitettiin tyytymättömyyttä työtäni kohtaan. Kun kerroin lähteväni pois, oltiin vielä tyytymättömämpiä: Kuinka voin olla näin itsekäs ja jättää heidät pulaan?
Ymmärrän tietysti, että kulttuurit ovat erilaisia, mutta en osannut odottaa tätä. Ystäviä en juuri ehtinyt saada, koska vapaa-aikaa oli niin vähän.Lyhyesti sanottuna: Olet perheen jäsen niin kauan kuin sinusta on heille jotain hyötyä, mutta jos sinusta on ylimääräistä vaivaa, olet vain palkattu apulainen!!!
- Pera
Peppi kirjoitti:
Lyhyesti sanottuna: Olet perheen jäsen niin kauan kuin sinusta on heille jotain hyötyä, mutta jos sinusta on ylimääräistä vaivaa, olet vain palkattu apulainen!!!
vai työntekijä. Vaikea sanoa kumpi. Meillä au-pair tekee "töitä" olemalla lasten kanssa,kun he tulevat tarhasta ja koulusta. Työpäivä on n.6 tuntia ja siihen kuuluu myös pienenä osana imurointi ja tavaroiden järjestely. Vapaapäivät järjestyvät helposti ja viikonloput on vapaita. Koulujen lomien aikaan hänellä on palkallinen vapaa.Tehdystä työstä maksan hänelle palkan, eli siinä mielessä hän on työntekijä.
Luottamus on tärkeintä. Minun täytyy voida luottaa meidän au-pair-tyttöön ilman mitään ehtoja. En minä soittele onko hän hakenut lapset
jne. Eli siinä mielessä kuten perheenjäsen. Tarinoita on monenlaisia ja siinä saa kyllä moni isäntäperhe syyttää itseään, kun au-pair lähtee kesken kauden kotiin. Tytöillä teetetään ihan älyttömiä päiviä ja palkka on ihan mitätön. Vakuutukset ja paperit ei ole kunnossa jne. En tiedä mitä muut normaalisti maksaa, mutta meillä on normaali palkka n.480 eukkua/kk ja kaikki ylityöt maksamme tottakai erikseen. Meillä on ollut se onni, ettei ole tämän tytön elämää tarvinnut "säädellä" millään tavalla. Hän on erittäin omatoiminen ja luotettava. Toivottavasti hän voisi kertoa meistä yhtä positiivisia lausuntoja. :)
- maija
Tukiyhdistysten yhteystietoja kannattaa varmaan kysellä au paireja välittäviltä järjestöiltä, esim. Allianssilta. Heillähän voi vaikka olla yhteistyötä. Minä en ole moisesta yhdistyksestä kuullut, mutta kyllä sellaisen perustaminenkin varmasti olisi tarpeellista. Liikaa kuulee kaikkia kauhutarinoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057451
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1025264Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163516Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253461Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3491506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?561324