Aina silloin tällöin kun joku kertoo syövänsä perunaa, joku toinen parahtaa, että VÄÄRIN! Peruna kuulemma lihottaa hirveesti. Mistähän se sitten johtuu, että kun minä syön melkein joka päivä kaksi perunaa lounaalla, niin laihdutus sujuu silti ihan helposti, puolen kilon viikkovauhdilla on paino pudonnut nyt viisi kiloa. Syön myös ruisleipää ja uskokaa tai älkää, voi mennä pari pullaakin viikonloppuna. Olen pyrkinyt syömään siten, että voisin jatkaa samaan tyyliin lopun ikääni, silloinkin kun olen tavoitepainossani noin 7 kilon kuluttua. Ruuan määrää tietysti pitää tarkistaa sitten ottaen huomioon sen hetkinen peruskulutus ja liikunta.
Jos se peruna oikeesti olisi niin lihottavaa, minkähän takia monet hoikat työkaverinikin voivat sitä syödä lihomatta. Eiköhän se kokonaisuus ratkaise tässä asiassa.
Onnistuuko joku muukin laihduttamisessa, vaikka syö perunaa?
Perunasta
11
952
Vastaukset
- Minä syön myös
lämpimänä ruokana ihan normaalia kotiruokaa kerran päivässä. Kiloja on tippunut melkein 12. Perunaa syön myös kastikkeen kanssa yhden tai kaksi. Ruisleipää syön 4 päivässä. Aamupalalla kaksi, ja ruualla kaksi. Itse pääsen tavoitepainooni vähän päälle kilon kuluttua. Elikkä minä onnistun myös tässä laihisprojektissa vaikka syönkin perunaa. Olen samaa mieltä kanssasi, että kokonaisuus ratkaisee tässäkin asiassa.
Itse liikun joka päivä tunnin, ja pidän kalorit noin 1500 päivittäin.- tottakai..
itse syön melkein joka päivä 2-3 perunaa. ruisleipää yleensä 5-7 palaa päivässä,päällä beceliä,laihtunut olen 15 kiloa vuoden alusta.
- poppeli
tottakai.. kirjoitti:
itse syön melkein joka päivä 2-3 perunaa. ruisleipää yleensä 5-7 palaa päivässä,päällä beceliä,laihtunut olen 15 kiloa vuoden alusta.
että perunan syöminen ei estä laihtumista tai että se ei lihota. Mutta miten voi todistaa, että vasta perunan poisjättäminen käynnistää laihtumisen? Silloin pitäisi kaiken muun ruuan ja kulutuksen olla prikulleen ennallaan, jotta nähtäisiin juuri perunan vaikutus painoon. Harva pystyy tuollaiseen tieteelliseen tarkkuuteen vertailuissaan. Pienet muutokset kulutuksessa tai ravinnon määrässä voivatkin itse asiassa olla laihtumisen syynä, ei perunan jättäminen.
- parahtavat
aina kun joku kehtaakin edes vihjaista että muullakin tavalla voi laihtua kuin jättämättä hiilarit pois. Me muut taas olemme yksinkertaisesti väärässä kun laihdumme syömällä perunaa ja leipää. Heidän mielestään se ei voi pitää paikkaansa koska heidän uskontonsa sanoo että vhh-ruokavalio on ainoa oikea. Tsekkaapa vaikka tuota vhh-palstaa niin tiedät mistä puhun... Suurin osa laihtuneista on syönyt perunaa ja leipää, jatka vain samaan malliin!
- näin on
Yksittäinen ruoka-aine ei todellakaan lihota, kyse on siitä miten paljon ko. ruoka-ainetta syödään päivässä. Laihduttaja voi todellakin syödä perunaa päivittäin, se on terveellistä ja edullista perusruokaa.
Pistelen usein suklaatakin, hyvä mieli on onnistumisen välttämätön edellytys.
Parikymmentä kiloa on puolessatoista vuodessa kadonnut;-)- on varmaan
ihan yksilöllistä. Jos ei ole mitään aineenvaihduntasairauksia tai muuta ihmeellistä niin voi varmasti syödä mitä vaan, mutta vähemmän kuin kuluttaa ja laihtuu. Jos röörit ei pelitä kunnolla niin joutuu kyllä tekemään aikamoisia fakiiritemppuja, että saa painon laskemaan. Itseni kohdalla olen tullut siihen johtopäätökseen, että kilpirauhasenvajaatoimintani vaikuttaa jopa siihen miten eri ruoka-aineet imeytyvät. Minulla peruna ja muut hiilarit siirtyy melkeinpä suoraan vyötärölle, vaikka saisin päivässä vain 1000 - 1200 kcal. Ne myös väsyttävät enemmän. En kuitenkaan ole VHH dieettiä työntämässä kaikille, mutta joillekin se sopii paremmin kuin muut ruokavaliot.
Lueskelin netistä mm. seuraavaa:
" Dieetillä olevaa henkilöä varmasti kiinnostaa myös soijaproteiinin kyky pitää kilpirauhasen toiminta aktiivisena. Tätä ominaisuutta ei mikään muu proteiini kykene tarjoamaan."
Laita Googleen sanat "kilpirauhanen" ja "soijaproteiini" jos asia kiinnostaa enemmän.- vinkistä
Neilikkaruusu kirjoitti:
" Dieetillä olevaa henkilöä varmasti kiinnostaa myös soijaproteiinin kyky pitää kilpirauhasen toiminta aktiivisena. Tätä ominaisuutta ei mikään muu proteiini kykene tarjoamaan."
Laita Googleen sanat "kilpirauhanen" ja "soijaproteiini" jos asia kiinnostaa enemmän.Nielikkaruusu. Olen kyllä soijaa syönyt, mutta tuo vaikutus kilpirauhaseen oli uutta. Täytyy testata käytännössä.
- että soija aiheuttaa
Neilikkaruusu kirjoitti:
Laita Googleen sanat "kilpirauhanen" ja "soijaproteiini" jos asia kiinnostaa enemmän.kilpirauhasen häiriöitä. Ei kilpirauhasta kannata aktivoida liikaa, tulee liikatoimintaa.
- asdfserd
peruna on erinomaista ruokaa!
Etelä-Amerikassakin kymmenien miljoonien ihmisten yksi pääruoka-aine on peruna!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1024669- 272415
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1102342- 2002199
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4252010- 1751555
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1011285Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.331097Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72986Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79870