Mitä mieltä te "asiantuntijat" olette tästä?

Putte

Omko tämä vain propagandaa???

Mikäli FBI olisi varoittanut tällaisestä iskusta WTC tornia päin kaksi viikkoa ennen tapahtumaa kaikki olisivat vättäneet, että FBI yrittää vain saada lisää määrärahaa... Iskun jälkeen ihmeteltiin, että miksi kukaan ei varoittanut iskusta etukäteen ;-)

Mitä FBI (ja CIA) tekee nyt väärin (suuri osa teistähän pitää USA:n ja brittien toimintaa vääränä, tekivät he sitten mitä tahansa...)?

FBI varoittaa: Uusi lentokoneisku tulossa

Yhdysvaltain liittovaltion poliisi FBI on varoittanut Britannian viranomaisia uudesta WTC:n tyylisestä terrori-iskusta Britannian maaperällä.

Varoituksesta kertoi brittilehti Sunday Telegraph eilen.

- Tämä on todellinen uhka ja se osoittaa, että meidän täytyy olla tarkkana, brittiläinen turvallisuuslähde kommentoi varoitusta.

Amerikkalaislähteiden mukaan viiden miehen ryhmissä toimivat terroristit yrittäisivät parin lähikuukauden aikana kaapata matkustajakoneita Heathrow'n tai Gatwickin lentokentiltä kameroihin piilotettujen aseiden avulla. Kaapatut koneet ohjattaisiin sitten päin merkittäviä rakennuksia Britanniassa.

FBI:n tiedot perustuvat Saudi-Arabiassa antautuneelta Ali Abd al-Rahman al Faqasi al-Ghamdilta saatuihin tietoihin. Al-Ghamdia epäillään yhdeksi Riadin viimekeväisten pommi-iskujen suunnittelijoista.

5

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus kuuluu:

FBI ei ole saanut rahaa.

Toisaalta, VARMUUDEN VUOKSI on syytä varoitella, jos isku sitten tapahtuukin, ei voida niin herkästi syytellä, kuten tapahtui 9-11 jälkeen.

Kaikenlaisesta 'vihistä' varoitellaan.

• Putte

Tälläistä vastausta odotinkin "asiantuntijoilta" :-) Kiitos! En pettynyt, linjaa pitää :-)

• Sunshine
        Putte kirjoitti:

Tälläistä vastausta odotinkin "asiantuntijoilta" :-) Kiitos! En pettynyt, linjaa pitää :-)

Et ilmeisesti itse ole "asiantuntija". Muutenhan et olisi kysynytkään. Vai mitä mieltä olet niistä FBI:n aikaisemmista toteenkäymättömistä varoituksista? No, kun tarpeeksi varoittelee lopulta tärppää.

• Arja

..että USA:n tiedustelukoneisto tuottaa todella paljon aihetta epäilyksiin ja niiden pohjalta varautuminen vaatii paljon arviointia, mihin reagoida ja mihin ei. Tarkoitan, että varoittavan informaation määrä on jo niin suuri, että läheskään kaikkeen ei riitä rahkeet reagoida, joten ollaan kusisessa paikassa; mikä tieto olisi otettava kaikkein vakavimmin, minkä pohjalta ryhtyä toimiin. Mitä tehokkaampi vakoilukoneisto, sitä enemmän hälytyksiä. Jossai uutisessa esiteltiin maailmanlaajuista vakoilujärjestelmää, joka nappaa kaikkea informaatiota, sähköposteja, puhelin- ja faksiliikennettä jne ja seuloo sieltä hälyttäviä sanoja ja lauseita. Tehokasta varmaankin. Heikkous on ehkä se, että terroristit keksivät jonain päivänä alkaa lähettää massiivisesti dataa, joka sisältää vääriä "avunhuutoja". Siis sanoja, joihin järjestelmä reagoi kuten pommi, ydin tms. Silloin ko. järjestelmä tukkeutuu vääristä signaaleista ja roistot voi jopa kehittää itselleen oman koodikielen, jolla vältetään hälyttävät sanat.

Kysymykseesi, mitä FBI ja CIA tekevät väärin, vastaan ettei tietenkään mitään, jos kykenevät ennaltaehkäisemään esim. lentokonekaappaukset yms. Minä en ainakaan pidä brittien ja USA:n toimintaa vääränä muuta kuin siltä osin, kuin se loukkaa valtioiden tai ihmisten itsemääräämisoikeuksia tai oikeusturvaa. Ja niissä asioissa olen aina esittänyt perustelut. Aito hyvään pyrkiminen on aina tervetullutta, kun vain ei sorruta rikollisiin keinoihin.

• Asterix

Olet siinä oikeassa, että tiedustelutoiminnan ongelmana ei suinkaan ole itse tiedon saanti, vaan tiedon analysointi, luokittelu ja niistä seuraavien johtopäätösten teko. Johtopäätösten teossa tahtovat vaan astua poliittisten päättäjien omat näkemykset turhan voimakkaasti esille. Onhan tunnettua jo äärimmäisenä esimerkkinä mm. Stalinin ajalta, että päättäjille ei aina edes uskalleta esittää oikeaa tietoa.

On jo kauan sitten ennustettu, että Bushin ns. terrorisminvastainen sota johtaa ihmisten oikeusturvan loukkauksiin ja ihmisten perusoikeuksien supistamiseen. Moni valtion päämies on historiassa toteuttanut tällaista politiikkaa keppihevosenaan ulkoinen uhka. Kansalaisten tulisikin olla valppaina...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      121
      2049
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1379
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe