Tulipa kallis Nuorgamin reissu.. Autolla ajettu 185 tkm. nestettä rupesi tyrkkimään paisuntasäiliöstä...... lämmmöt eivät nousseet!!!!!!!!!! kansi, männänrenkaat uusiksi! Onko scudosta kokemuksia?? eikö kone todellakaan kestä kun sisäänajon verran.
Fiat scudo 1,9 td
39
36975
Vastaukset
- Jussi
.. ajanut Peugeotin 1.9 konetta. Yleensä esikammiot rikkoontuvat alle 150 tkm:n välein.
Kaikki nykydieselit tuntuvat hajoavan alta 200 tkm:n kohdalla. Vai onko jollain mallilla ajettu pitempään?- V6 200hp
Hah hah, heh.
- pökötti.
niipä näyttää hajoavan.
http://www.nettiauto.com/fiat/scudo/?id_fuel_type=2&show_search=1&engineFrom=1.9&mileageFrom=205000 - Antero-Matti
V6 200hp kirjoitti:
Hah hah, heh.
Hahattele rauhassa
- jaska
ostanut JTD koneellisen
- Jussi
.. kuin 200 tkm ilman isoja remppoja?
- KLL
Jussi kirjoitti:
.. kuin 200 tkm ilman isoja remppoja?
Niillä on hyvin harva kerinnyt ajaa sen 200 000 km kun se on niin uusi kone. Parin-kolmen vuoden päästä nähdään kestääkö ne sitäkään mitä nuo vanhat, vai onko joku lukijoista ajanut 300 000 km ruiskudieselillä, ilmoittautukoon ja kertokoon kokemuksistaan.
- akka vaan
KLL kirjoitti:
Niillä on hyvin harva kerinnyt ajaa sen 200 000 km kun se on niin uusi kone. Parin-kolmen vuoden päästä nähdään kestääkö ne sitäkään mitä nuo vanhat, vai onko joku lukijoista ajanut 300 000 km ruiskudieselillä, ilmoittautukoon ja kertokoon kokemuksistaan.
Joo olen ajanut Fiat Sgudo 1,9 turbo diisseliillä yli 300 tuhatta eikä koneen ole mikään.
- lasse
minulla oli -97 scudo ajettu 170tkm kun myin ja
en ole mitään muuta autoa korjannut niin paljon
kun tätä fiattia, seuraavalla omistajalla
hajosi vaihdelaatikko reilun 200tkm jälkeen. - Kuljettaja
Minulla on Scudo 1,9JTD vm-97. Ostin sen 119000 ajettuna kaksivuotta sitten. Alapalloniveleyt on uusittu etujarrulevyt ja palat myös. Koneelle ei ole tarvinnut tehdä mitään muuta kuin öljyn ja suodattimen vaihdot. Mittarissa tällähetkellä 191000 ja nyt meni alkuperäinen pakoputki puhki. Autolla vedetään myös asuntovaunua eikä se ole siitä millänsäkään. Pikkuharmit kuten lukkojen huono toimintahan kuuluu tietenkin ranskalaisen auton kuvaan...
- Kyllä Se Kestää!
Olisikohan ajotavassa eroa? Minulla on nimittäin Peugeot 405 diesel. Sama peruskone kuin tuossa Scudossa, tosin ilman turboa. Nyt on ajettuna 533 000km. Itse olen ajanut sillä yli 200 000km. Koneelle ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa öljyt ja tietenkin nokkahihna.
- diesel
Olen ajanut useita .400 000 -560 000 km .Enkä ole havainnut moisia ilmetymiä.Siis kannen tiiviste petti ensin ja matka jatkui..?
Eli jos auto alkaa oikutella on turha rikkoa konetta ajamalla.Kannetiivisteen vaihto ei entisiin tai nykyisiinkään koneisiin mahdottoman vaikea tehtävä.
Korjaamoita joissa se onnistuu kyllä luulisi löytvän pohjoisesta.
Yhden kannatiivisten vaihdattanut..- Jussi
.. ilmeisesti petti. Esikammiot halki, jolloin puristuspaineet menee jäähdytysnesteeseen. Peugeot 1.9 dieselin vakiovika, yleensä tulee reilun 100 tkm:n välein. Turbossa yleisempi kuin vapaassa.
Onneksi ei enää kovin kallis korjata kun Saksassa tehdään uusia kansia tarvikkeena kohtuuhintaan (alle 1000 euroa). Kansia menee niin paljon). mobile.de:ssä on viikoittain myynnissä runsaasti kansivikaisia 1.9 TD/D Peugeot/Citroen/Fiatteja. - oottelia
minkälaisiin hintoihin tuli kannentiivisteen vaihto ?
työn alla ollut jo yli kolme viikkoa eikä ole valmis alkaa holettaa mitä maksaa
onkohan näihin hommiin kiinteät vain mielivaltaset hinnat?
- Pösö
Ikävä tapaus, mutta kokemuksesta voin sanoa, että PSA:n 1,9 TD on yksi lujimpia henkilöautodieseleitä. Minä olen ajanut vasta 390 tkm ilman murheita.
Moottorit tehdään kuitenkin sarjatyönä ja esim. kansipahvi ei tarvitse suurtakaan teko-tai asennusvikaa kun se kärvähtää ja jos ei ajoissa huomaa voi tulla isompiakin murheita,
1,9TD ei ole herkkä kannestaa tai kansipahvista( vrt.esim.VW) mutta turbodieseleiden kanssa on aina muistettava että käynnistyksen jälkeen hetki tyhjäkäynnillä ennen kun alkaa rasittaa konetta ja ajon jälkeen hetki tyhjäkäynnillä ennen sammuttamista, niin kyllä kestää.- allu
höpöhöpö!!!
- Pösö
allu kirjoitti:
höpöhöpö!!!
Itse olet höpönassu
- tyhjäkäynti
suositus ennen ja jälkeen ajon on nimenomaan turbon kestävyyden kannalta, ei itse moottorin. Toki vaparikin hyötyy siitä jos mennään kylmissä tai kuumissa oloissa.
- www.volkkari.
Pösö kirjoitti:
Itse olet höpönassu
Vai pösö Höh!
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4348261 - musiikkimies11
Pösö kirjoitti:
Itse olet höpönassu
Nalle puh ajaa monsteriautoa
- pösönpappa
musiikkimies11 kirjoitti:
Nalle puh ajaa monsteriautoa
Jaa. Olet illuminati. Illuminati confirmed
- Pasi
Todella kestävä tuo PSA:n XUD-kone. Meillä on vasta sisäänajettu (300tkm) kone sitikassa ja eikun menoa.
Tuo männänrenkaiden vaihtotarve on merkki siitä, että olet ajanut ilman nesteitä -> kone käynyt h*levetin kuumana ja männänrenkaat löijääntyneet.
Kannentiiviste saattaa palaa autosta kun autosta, jolloin nesteet karkaa, mutta ajot on lopetettava siihen paikkaan kun lämmöt nousee.- Jussi
.. ja laakerit vaihdetaan aina kun kone on auki, eivät maksa paljoa.
- Tamos
Ajettu yli 300 tkm no hätä, huollettu joka 5-6 tkm ja määräaikaishuollot. Laturi, vaihdelaatikon stefa uusittu, ja samalla kytkin uusiksi vaikka ei olisi vielä tarvinnut, moottorissa itsestään ei mitään vikoja.
- dieselheppu
Monissa moottoreissa on käyttötapa ratkaiseva asia moottorin kestävyydessä.
Turboautojen jälkijäähdytys on monesti tutumpi asia kuin kylmän moottorin kuormittaminen.
Kun te poljette autonne tielle kiireisenä aikana toisten kiireisten joukkoon, olisi hyvä katsoa että moottorilla on edellytykset selviytyä urakasta.
Vanhojen lentokoneiden mäntämoottoreiden käyttöohjeissa sanottiin että moottoriöljyn lämpötilan pitää olla tietty: esim 30 astetta, ennenkuin kaasun saa kääntää täysille. (niissä oli öljylle lämpömittari)
Jos tällaista ohjetta pidetään pohjana asialle, on moottorin esilämmitys tärkeää metallien lämpölaajenemisen aiheuttamien ongelmien torjumisessa.
Jos pakkasessa käynnistetty moottori otetaan heti täyskuormakäyttöön, on siellä varmasti hyvin suuria lämpötilaeroja, jotka aiheuttavat halkeamia varsinkin kevytmetallista valmistettuihin osiin.
Jos vaikka voitelun puolesta asiat olisivatkin kunnossa ( kiitos synteettisten öljyjen) ei tällainen kohtuuton lämpörasitus säästä mitään.
Eli: jos käynnistät kylmän moottorin (pakkasesta tai ei) älä kuormita sitä ennenkuin sen lämpömittarin viisari värähtää.
Aja kevyellä kaasulla alkukilometrit ja paina se lusikka lattiaan vasta kun näet että moottorin lämpötila on enemmän kuin varpaissa kiertävän veren lämpötila.
Sen voi todeta vaikka lämmityslaitteesta tulevasta ilmasta.- kännissä tehty
Kun et aja niin ei tarvitse tehdä remontteja enää, mullakin alkoi kestämään. Peugeot seisomaan ja ostin toyota hiluxin kun haluan ajaa.Parhaat ranskalaiset saa varmasti Grilliltä.
- jj
kännissä tehty kirjoitti:
Kun et aja niin ei tarvitse tehdä remontteja enää, mullakin alkoi kestämään. Peugeot seisomaan ja ostin toyota hiluxin kun haluan ajaa.Parhaat ranskalaiset saa varmasti Grilliltä.
minä jatkan ajoa surkealla pösö 205 dieselillä vm.-84, voi voi, kun on ajettukin 876tkm ja käynnistyy heti lämmittämättä yli -30c pakkasilla, litkuja ei ole myöskään tarvinnut lisäillä.
Ei ne uudemmatkaan XUD-koneet huonoja ole, lähinnä hajoavat vuosimallit -97-99, joilla on valmistajan ikitakuu=ota selvää, minä en selvitä!
Rikki saat myöskin, kun turbon hukkaportti jumittuu, kas kun on tietä lähinnä auton alla, DESTIAn suolasotkut jumittavat ja turbo ahtaa jatkuvasti ja täysillä paineilla. Ei kai se koneen vika ole jos käyttäjä/huolto on idiootti???
- Auoilija
Scudolla vm-97 ajoin 332000 km ja kone sanoi "yya" sopimuksen irti. ei niin lujia oo mitä kehutaan, en laita toista scudoa.
- www.volkkari.
No eipä taida olla viisasta skudoa kusata enempää. Osta VW Golf
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4348261
Niin tedät mitä on elämä :)
- pieni ruokasia
Volkkari mies minäkin, mutta ei ole helppo löytää kylmempää autoa kuin SDI, oli se sitte polo seat kolffi tiedän kokemuksesta
- scudo
2000 vm scudo ja menty yli 400 000, kansi vaihdettu kerran ! eli ihan normaali homma nuin paljon ajetussa nykydiisselissä. kone on 19td
- Hyvä ja huono pösö
Muutama vuosi takana -97 306 pösöllä, kone 1.9 td. Kone toiminut, kuten koko autokin hyvin koko ajan. Mittarissa 420 000 km. Nyt alkanut vuotamaan dieseliä luultavasti ruiskutuspumpun akselitiivisteestä. Varsinkin talvilaadulla vuoti enempi. Yli -20 pakkasista käynnistin kylmänä koko talven. Kyseinen akselitiiviste maksaa alle kympin, kunhan sais jostain tiedon sen mitoista.
Yhtä hyvää tarinaa ei ole Pösön Expertistä -98 1.9 td. Siinä on vikoja riittänyt vain kolmen kuukauden käytön aikana, jonka jälkeen oli laitettava seisontaan suuren öljyn kulutuksen takia. Arvauksena on, että turbo alkoi vuotamaan öljyä. Savuttaa sinistä savua melko runsaasti. Autoon olen jo vaihtanut kolmen kuukauden ajon aikana jäähdyttimen, laturin ja sen hihnan kiristinrullan, alatukivarret ja kaasuvaijerin, joka sekin osas hajota kesken muuton, kuten jäähdyttiminen vuodon alkukin. Erittäin epäluotettavaksi on Expert osoittautunut ja yhtä hankalaksi korjata. Mitenkähän sais turbon helpoiten irti tosta ongelmasta? - reppumies3
Minun 1.9 td fiatilla ajettu 400000tkm ei ongelmia koneen kanssa,ei tarvii lisätä öljyä vaihtovälillä,kulutus osia on tarvinnu vaihtaa,tukivarret raidepäät jarrupalat jarrukengätpyöränlaakerit,mutta olen ajanutkin oston jälkeen puoleentoista vuoteen 100000tkm joten en voi valittaa harvinaisen vähillä remonteilla olen selvinnyr.
- Vihreä Skudo
Minulla on Fiat Skudo vm 2004 ja mittarissa nytten 345000km Aivan normi huollot olen tehnyt noin 20 000km välein ja jakohihna vaidettu 80 000km välein. Nyt on ilmennyt satunnainen starttaus häiriö. Joskus noin alle 5c lämpötilassa se ei starttaa, pitää hieman nytkäyttää vaide päällä, niin taas lähtee. Startissa lienee jokin kosketus häiriö. Tietääkö kukaan mikä tai millainen osa / vika??
- Scudo takaisin
Itselläni oli Fiat scudo 1.9td vm-98, jolla oli myydessään mittarissa 561tkm. Kansi vaihdettiin n.470tkm kohdalla, ajoin autolla vähän reilut 200tkm, ja kannen lisäksi vaihdettiin pallonivelet etupäähän. Melko vähällä pääsin, mutta nyt on Vito, startti ja laturi vetävät molemmat viimeisiään, sekä polttoaineenkulutus on jotain älytöntä. Koneena 2.3D. Ajoasento on Mersussa huonompi kuin vitossa.
- musiikkimies11
Sinä ja sun nuorgamin reissut
- Puhdas.palaminen
Käytäppä dieselin lisäainetta, niin kone kestää helposti 400.000 km.
Aine voitelee suuttimet ja venttiilit ja nostaa setaanilukua.
Ei tule typpi ja nokiongelmia.
- Anonyymi
Mulla Scudossa 460 tkm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869