Käärmeuni jäi vaivaamaan.

vänkyrä-nainen

Edellisyönä olin unessa omassa kodissani, jossain hirsihuvilatyyppisessä talossa. Lattiat ja seinät oli siis puuta ja jostain raosta oli kyynpoikanen päässyt sisälle luikertelemaan. Minä ja muut paikalla olevat ihmiset pelästyimme asiaa ja juuri kun olin sanonut, että se on tapettava ettei niitä kohta tule lisää, niin huomasin lattialla vielä kaksi samanlaista käärmettä lisää.

Tämän jälkeen tuli yksi isompi vihreä käärme, jolla oli ihmisen olemus. Mutta käärme se silti oli ja tosi paksu ja pitkä, siis pelottava ja isokokoinen. Sillä oli joku lääkepaketti kädessään, joka putosi lattialle ja koska tiesin, miten tärkeitä ne lääkkeet sille käärmeelle olivat, otin sen paketin itselleni. Koitin sillä saada sen minun puolelleni. Se onnistuikin ja käärme lupasi olla purematta minua, jos annan lääkkeet takaisin.

Uni jatkui vielä, muttei mitään oleellista enää tapahtunut.

En mä usein unia ole ehtinyt miettimään, mutta tuo nyt vaan jotenkin jäi vaivaamaan ja kun lueskelin merkityksiä noille käärmeunille, niin sanottiin, että ne merkitsevät vaaraa, petollisuutta, juonittelua tai joku lähipiirin ihminen saattaa puhua selän takana jotain pahaa tai jotain muuta tuon kaltaista.

Onko unet teille muille jotenkin tärkeitä ja tulkitsetteko niitä koskaan?

Viime yön unet olivat jo aamuun mennessä haihtuneet pois muistista ja toivon mukaan tämäkin yö sujuu leppoisammissa merkeissä.:)

19

1009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eimikäänhienohelma (n)

Kuules nyt...toihan oli selväst eroottinen uni ja en viittis sanoo mitä ne käärmeet siinä symboloi :D

• nyt tyttö saa

Isoo keihästä tiedossa siis eikös tuo iso käärme sitä symboloi. Pienet käärmeet ei kelpaa eli et pidä pienestä, käänteispsykologisesti et halua sitä isoakaan mutta oveluudella hankitkin itelles kunnon isoo jytyä. Joko posket punottaa kun tiedät mitä tuleman pitää? :)

• Serpico

oman tulkintasi kanssa. Tuo liittyy nimenomaan sun lähipiiriäsi koskeviin epäilyksiin. Okei, käärme on myös eroottinen symboli mut just tuo kuvailemasi uni ei ole eroottinen uni. Kyseinen uni ei ole epätavallinen. Unessahan on selvänä luottamuksen, epäilyksen ja pelon elementit. Turva joka rakoilee jne.

Usein uniin tietää itse sen parhaimman selityksen. Näen paljon unia nyt kun nukun enemmän. Kyllä ne minulle paljon merkitsevät, sillä käsittelen asioita unissani. Tiedän aika hyvin mitä uneni tarkoittavat, niitä samoja asioita niissä pyörittelee kuin valveilla ja usein myös asioita joille ei ole tietoisessa käsittelyssä aikaa. Kieli on vain vähän eri.

• orange-x

Jos talo oli unessa tuntematon, edustat itse taloa: kellarissa asuvat tajuttomat voimat, keittiössä elinvoima ja ihmissuhteet, makuuhuoneessa sukupuolielämä, vintillä ja katolla henkinen elämä. Uuden talon löytyminen tai uusien huoneiden löytyminen on hyvä enne. Jos talossa on toinen ihminen, uni voi viitata unennäkijän peroonallisuuden tuntemattomiin puoliin.

Talo symboloi ihmisen ruumista ja persoonallisuutta. Kaikki mitä talossa on, on unennäkijää itseään, hänen ominaisuuksiaan. Talon aukot, ikkunat, ovet yms. voivat vastata ruumiin aukkoja.

Käärme on tavallisimpia unisymboleita. Aikuisten unissa käärmeellä on torjutun vietin olemus.
      Käärme on myös viisauden symboli ja sen väri on merkittävä. Käärme on myös kuoleman symboli. Uneksija joko toivoo tai pelkää kuolemaa, on huolestunut omasta terveydestään.

Käärme voi viitata myös siihen, että unennäkijä kuvittelee olevansa ovela ja juonikas. Käärme on myös kiusauksen vertauskuva eli uneksija pelkää, että jokin kiusaus saa liikaa valtaa tai hän toivoo voivansa antautua viettelykselle.

Puhtaimmillaan käärme edustaa yhdynnän toivetta ja / tai -pelkoa.

Tässä kaikki mitä aiheesta nyt irti sain. Toivottavasti selvitti joitakin asioita. Unilla on tapana kertoa tuhansin symbolein ihan päivänselviä asioita. Niitä pitää oppia tulkitsemaan jos haluaa tietää mitä unella oli tarkoitus sanoa.

• vänkyrä-nainen

olimme oli olohuone. Ja ihmisiä oli itseni lisäksi muutama. Iso käärme oli vihreän värinen ja nuo kyynpoikaset olivat ihan pikimustia.

Kiitos, sulla oli paljon hyviä näkemyksiä.:)

• la.ra

unen tunnelma ja oma fiilis ovat yleensä tärkeimpiä.

Symboleja toki tunnetaan, mutta niiden kohdalla täytyisi tunnistaa osuuko symboli omaan käsitykseen vai ei.

Mä yritän tulkita unia, tai itse asiassa ajattelen, että voimakkaat unet kertovat minulle asioita. Ja luotan siihen ensi vaikutelmaan, mikä on heti heräämisen jälkeen päällä.

• Totuuden puhuja

pikkukäärmeet unessasihan olivat tietenkin puskia.. pikkupahoja.. Iso ja pelottava käärme taas oli turinatiimi, joka sinun on voitettava puolellesi, ettei yleinen mielipide käänny sinua vastaan.

kysy lisää .. :D

• vänkyrä-nainen

Kas kun ei tullut mieleen.:D Palsta ja palstalaiset valtaa mun unenikin näköjään jo.:)

• hukassa, mutta varo sitä isoa käärmettä kun se tulee vastaan, sillä on varmaan joku tauti kun sillä oli se lääkepaketti oli kädessä.

Käärmeunethan on jotain varoituksia jouruista, ikävistä puheista tai valheista, petoksesta.
      Mutta tiedä häntä.
      Mulla on muutama unikirja, mut kuten sanoin molemmat on hukassa.

Kyllä mulla joskus ennen tuli katsottua paljonkin niitä unienselityksiä. Äitini on kova selittelemään unia ja aika haka siinä.

Mä nään unia joka yö ja muistan aamulla 2-3, päivän mittaan unohtuvat. Jotku unet on kyllä semmosia et ne jää vaivaamaan.

Käy pistään sama kirjoitus tunne huuhaa tai uni puolelle. Olis kiva seurata millasia vastauksia sieltä tulee. :)

• asiaa mutta

kysyisin sulta hunaja. Se lavastetalo, onko se jostain kotimaisesta elokuvasta? Ei se ainakaan teatteri lavastusta ole. Kiusaa mieltä. Ei kuulu aiheeseen, tiedän.

• vänkyrä-nainen

laittamassa sen unien tulkintapalstalle, ihan vaan uteliaisuudesta.:)

• asiaa mutta kirjoitti:

kysyisin sulta hunaja. Se lavastetalo, onko se jostain kotimaisesta elokuvasta? Ei se ainakaan teatteri lavastusta ole. Kiusaa mieltä. Ei kuulu aiheeseen, tiedän.

semmosesta kuin VALO, kotimainen lastenelokuva.

• vänkyrä-nainen kirjoitti:

laittamassa sen unien tulkintapalstalle, ihan vaan uteliaisuudesta.:)

käydä illalla katsomassa. Jospa sinne tulis vähän erityylistä kommenttia. Nyt mä lähden juhlimaan :) Ihana päivä

• vänkyrä-nainen

tulkinnoista kaikille.:)

En itse usko myöskään noihin eroottisiin tulkintoihin tämän kyseisen unen kohdalla, koska uni ei ollut millään tavalla eroottinen. Olishan se ollut kiva mielummin, jos kaikki selittyisi noin, mutta uskon enemmän itsekin silti, että se merkitys on tosiaan toisenlainen.

• onhan

se käärme monen muunkin asian symboli...Ensimmäisenä minulle tuli mieleen apteekki ja farmakologia...Käärme keppiä kiertelemässä juu nou?
      Itseasiassa luulen että olet tulossa kipeäksi ja käärme kehoitti sinua apteekkiin!!!!

• vänkyrä-nainen

ihan vain sattumaa, mutta nyt aamulla mulla on ainakin kurkku kipeä ja nuhainen olo...

Olisko se noin yksinkertaista? :)

• dayum

Kyllähän ns. oudot unet joskus mietityttää hetkisen. Joskus vähän pitemmänkin aikaa tulee kelailtua niitä. Merkillisintä on silloin kun kokee oikeasti jonkin asian minkä muistaa heti välittömästi, tai hieman myöhemmin, nähneensä unessa. Tällaisia "unessa joskus nähtyjä toteutuneita tilanteita" on sattunut joskus (no yhden muistan tähän hätään ihan elävästi) mutta monta unta on vielä, ainakin toistaiseksi, toteutumatta. Se ainakin jossa olin Nylon Beatin kanssa pilvenpiirtäjässä ja vettä ropisi ikkunaan ja... ja sitten se yksi toinen jossa... mmm.

Mitenkähän muuten lienee muilla sillä monesti näkemissäni unissa näen tilanteen "ulkopuolisin silmin", tavallaan kuin katsoisi elokuvaa. Sivuosassa omissa unissaan, hmm. On kyllä niitäkin unia joissa olen ihan ite pääosassa ja pystyn tekemäänkin jotain.

En muuten usko minäkään että sun käärmeunesi viittaisi mihinkään eroottiseen. Pikemminkin niin jotta kun olit unessa omassa kodissasi, kuvaannollisesti varmaan "turvassa", niin sinne turvapaikkaasi pääsikin luikertelemaan käärmeitä eli ei-toivottuja asioita. Eli ehkä kyseessä on jokin alitajuntainen pelko koskien sitä, että jos/kun kaikki on ainakin näennäisesti hyvin, niin jokin sitten rikkoo sen harmonian.

Taasen tuosta vihreästä käärmeestä tulee mieleen vihreä käärme syömässä häntäänsä. Mutta minkä ihmeen logo se tuo onkaan yyh? Olikohan logon keskellä, käärmeen muodostamassa ympyrässä ensiapulaukun risti... No kuitenkin, ehkä käärmeen ihmismuotoisuus(?) kuvaa sitä että alitajuisesti pelkäät jonkun ihmisen paljastuvan sinulle petolliseksi silloin kun kaikki on hyvin. Tai siis tiedostat että ihmiset osaavat olla petollisia ja sitä kautta tämä mahdollinen harmonian rikkoutuminen tapahtuu. Toisten käytös on asia, jolle ei itse voi oikein mitään.

Juu ja jos vihreällä käärmeellä oli lääkepaketti kädessään (käärmeellä kädessä...) ja nappasit sen neuvotellaksesi itsellesi suojaa sitä ilkimystä vastaan, niin ehkä se kuvaa sitä että... että ehkä koet itsesi "naisellisen heikoksi pelottavia ja isokokoisia vastaan" ja voit turvautua naisellisiin metkuihin neuvotellaksesi itsellesi etuja.

• vänkyrä-nainen

myös hyviä näkemyksiä, kuten aina. Mä itse olen vain kerran nähnyt unen, jota pystyin itse muokkaamaan mieleni mukaan ja vaikuttamaan unen kulkuun. Se oli hieno uni.:) Usein tosiaan mullakin unissani olen sivustakatsojan roolissa ja harvemmin vain itse osallisena. En tiedä, miksi noin..

Ja usein mullakin unet on ihan arkipäiväisiä ja todellisentuntuisia, mutta toisinaan taas niissä on noita mahdottomuuksiakin, kuten juuri tuo käärme/ihminen tai vastaavaa epätodellista.

• dayum
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

myös hyviä näkemyksiä, kuten aina. Mä itse olen vain kerran nähnyt unen, jota pystyin itse muokkaamaan mieleni mukaan ja vaikuttamaan unen kulkuun. Se oli hieno uni.:) Usein tosiaan mullakin unissani olen sivustakatsojan roolissa ja harvemmin vain itse osallisena. En tiedä, miksi noin..

Ja usein mullakin unet on ihan arkipäiväisiä ja todellisentuntuisia, mutta toisinaan taas niissä on noita mahdottomuuksiakin, kuten juuri tuo käärme/ihminen tai vastaavaa epätodellista.

Enpä ole itsekään kovin usein nähnyt sellaista unta jota olisin pystynyt itse muokkaamaan. Kerrankin taisin pystyä muokkaukseen, mutta jotenkin arastelin ja yritin keskittyä unen katselemiseen. Joskus kyllä tuntuu että unissa pystyisi tekemään jotakin jos vain yrittäisi enemmän tehdä jotain. Mutta kovin usein ne tosiaan on niitä "katson telkkarista valmista huttua" unia - riippumatta siitä onko kyseessä omista silmistä kuvatta uni vaiko yleisemmät ulkopuolisin silmin kuvatut unet. Ja lähes poikkeuksetta uneni ovat suhteellisen realistisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe