Normaalipainoinen nainen?

Perassic Park

Naiset jotka ilmoittavat itsensä normaalipainoisiksi ovat mielestäni järjestään ylipainoisia.
Omasta mielestäni normaalipainoisen yläraja naisella on jotain:
160cm 50kg
165cm 55kg
170cm 60kg

Monet naiset(samoin myös miehet) -sanovat ylipainoisuuden johtuvan ns. raskastekoisuudesta.
Juuri eräs kansanterveyslääkäri oli töllössä, sanoen luitten painon samanpituisilla ihmisillä vaihtelevan max. 2kg.
Ainoa painoa lisäävä tekijä on kuntosaliharjoittelu sillä lihas on läskiä painavampaa.

Makuja on tietysti monia, mutta millainen on mielestäsi naisen 'normaalipaino'?

76

12322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka olenkin nainen

Joo, minä itse sanon olevani normaalipainoinen.
      175cm / 63kg. Monet naiset ja miehet sanovat olevansa ihan sopusuhtaisia ja normaalipainoisia vaikka oikeasti ovat aika pulleita. Syy siihen on että Suomessa bmi (body mass index) on korkeampi kuin lähes missään muualla. Eli kun lasketaan suomalaisen bmi ja tulos olisi vaikka 24, niin hän Suomen lääkärin mukaan on ihan ok. (Suomessa normaali paino on 19-24 ellei jopa 25) Kun taas vaikka Japanissa, Venäjällä...jne. kyseinen henkilö olisi ylipainoinen. Vastaavasti näissä maissa bmi:ksi 18 saava henkilö olisi ihan normaali mutta Suomessa alipainoinen.

Minä itse olen tosi hoikka ja saattaisin painaa vähemmänkin mutta minulla on tosi hyvät luut.
      Paksut ja tiheät luut ovat siis toinen juttu joka voi tuoda painoa lihastreenin lisäksi.

• älä selitä!

Minä olisin sitten vai pulska kun bmi on 23?
        Kyllä asia on niin että ihan hyvä olen ja kaikenlisäksi hoikka. Puolet maailmasta olisi läskejä jos tuo sun juttus ois totta...mutta ei ole!
        Oikeasti, miehetkin pitävät enemmän ihan "suomen bmi:n mukaisista normaalipainoisista naisista" kun sun kaltaisistas riu'uista. Asia vain on näin.

• Lueppa uudestaan

"Minä itse olen tosi hoikka ja saattaisin painaa vähemmänkin mutta minulla
        on tosi hyvät luut. Paksut ja tiheät luut ovat siis toinen juttu joka voi
        tuoda painoa lihastreenin lisäksi"

Lueppa nyt uudestaan tuo aloittajan viesti. Luut EIVÄT paina paljon.
        Luiden tuoma painoero on suunnilleen samanpituisten ihmisten kesken
        MAKSIMISSAAN NOIN 2KG,
        oli sitten muka kuinka "paksut ja tiheät luut" tahansa.

Käytännössä jokainen joka vetoaa painossaan luiden painoon, valehtelee.
        Pelkkä tekosyy vailla minkäänlaista lääketieteellistä faktaa.

• minä taas
        Lueppa uudestaan kirjoitti:

"Minä itse olen tosi hoikka ja saattaisin painaa vähemmänkin mutta minulla
        on tosi hyvät luut. Paksut ja tiheät luut ovat siis toinen juttu joka voi
        tuoda painoa lihastreenin lisäksi"

Lueppa nyt uudestaan tuo aloittajan viesti. Luut EIVÄT paina paljon.
        Luiden tuoma painoero on suunnilleen samanpituisten ihmisten kesken
        MAKSIMISSAAN NOIN 2KG,
        oli sitten muka kuinka "paksut ja tiheät luut" tahansa.

Käytännössä jokainen joka vetoaa painossaan luiden painoon, valehtelee.
        Pelkkä tekosyy vailla minkäänlaista lääketieteellistä faktaa.

Kyllä luin aloittajan viestin. Siksi korjasinkin että hyvät luut lisäävät myös painoa. En väittänyt että lisäisivät mitenkään suuria määriä mutta lisäävät kuitenkin. Eikö 2kg muka sinusta ole paljon? No ei sitä ehkä tajua kun se on niin kevyt nostaa jne. mutta olisi ihan eri asia jos painaisin 61kg kun nyt painan 63kg.

Ja jos luut eivät paina sinusta paljon niin tässä sinulle lääketieteellinen fakta: "Luut painavat noin viidesosan koko kehon painosta riippuen niiden kunnosta." Eli minun luustoni yksin saattaa painaa jo n. 13kg!

Kaikki pätevät lääkärit toitottavat että netissä tehty tai itse laskettu bmi ei ole tarkka koska muu kuin lääkäri ei pysty määrittelemään lihasten osuutta vartalossa eikä luiden tiheyttä. Itse olen mennyt tekemmään bmi laskennan ihan tohtorille vuosien takaisen anoreksian takia. Ja silloin juuri puhuttiin luista.

Itse juon paljon maitoa ja syön kalanmaksaöljyä joten en tähän ongelmaan onneksi törmännyt kun joitain vuosia sitten yritin laihduttaa itseltäni hengen pellolle. Aina sanotaan että liika laihdutus ja proteiinin puute syövät lihakset. Totta, mutta eräästä toisesta vakavasta jutusta harvemmin mainitaan. Liika laihdutus ja kalsiumin puute syövät luut. Monet jotenkin ajattelevat että luut ovat pysyviä kun ne kerran ovat kasvaneet mutta asia ei ole näin. Jos elimistö ei saa kalsiumia se ottaa sitä sieltä missä sitä on.

Tässä lopuksi vielä pieni havainto esitys. On kaksi 160 senttistä naishenkilö, samaa kokoa ulkoisesti. Toisella kuitenkin on näkyvemmät solisluut, lantio luut, pidemmät sääret yms. Hän painaa varmasti hieman enemmän koska omaa suuremmat luut. Voit kokeilla käytännössä.

• Mies!
        minä taas kirjoitti:

Kyllä luin aloittajan viestin. Siksi korjasinkin että hyvät luut lisäävät myös painoa. En väittänyt että lisäisivät mitenkään suuria määriä mutta lisäävät kuitenkin. Eikö 2kg muka sinusta ole paljon? No ei sitä ehkä tajua kun se on niin kevyt nostaa jne. mutta olisi ihan eri asia jos painaisin 61kg kun nyt painan 63kg.

Ja jos luut eivät paina sinusta paljon niin tässä sinulle lääketieteellinen fakta: "Luut painavat noin viidesosan koko kehon painosta riippuen niiden kunnosta." Eli minun luustoni yksin saattaa painaa jo n. 13kg!

Kaikki pätevät lääkärit toitottavat että netissä tehty tai itse laskettu bmi ei ole tarkka koska muu kuin lääkäri ei pysty määrittelemään lihasten osuutta vartalossa eikä luiden tiheyttä. Itse olen mennyt tekemmään bmi laskennan ihan tohtorille vuosien takaisen anoreksian takia. Ja silloin juuri puhuttiin luista.

Itse juon paljon maitoa ja syön kalanmaksaöljyä joten en tähän ongelmaan onneksi törmännyt kun joitain vuosia sitten yritin laihduttaa itseltäni hengen pellolle. Aina sanotaan että liika laihdutus ja proteiinin puute syövät lihakset. Totta, mutta eräästä toisesta vakavasta jutusta harvemmin mainitaan. Liika laihdutus ja kalsiumin puute syövät luut. Monet jotenkin ajattelevat että luut ovat pysyviä kun ne kerran ovat kasvaneet mutta asia ei ole näin. Jos elimistö ei saa kalsiumia se ottaa sitä sieltä missä sitä on.

Tässä lopuksi vielä pieni havainto esitys. On kaksi 160 senttistä naishenkilö, samaa kokoa ulkoisesti. Toisella kuitenkin on näkyvemmät solisluut, lantio luut, pidemmät sääret yms. Hän painaa varmasti hieman enemmän koska omaa suuremmat luut. Voit kokeilla käytännössä.

Mielestäni jos nainen ylittää ketjun aloittajan painorajat vaikka luillaan hän on läski. Häntä voi kutsua vaikka luuläskiksi. Elämä jättää kyllä luuston rakenteeseen merkkinsä. Esimerkiksi jos olet ollut vuosia sotanorsu niin luustosi on aina sen mukainen. Se on vaikka yrittänyt kestää 100 kg ylimääräisen musertavan tääkan. Kun sotanorsu laihtuu, on hän silti poikkeuksetta norsu...siis isot luut paistavan läpi ja hän on luuläski.

• sdgjsdjk
        Mies! kirjoitti:

Mielestäni jos nainen ylittää ketjun aloittajan painorajat vaikka luillaan hän on läski. Häntä voi kutsua vaikka luuläskiksi. Elämä jättää kyllä luuston rakenteeseen merkkinsä. Esimerkiksi jos olet ollut vuosia sotanorsu niin luustosi on aina sen mukainen. Se on vaikka yrittänyt kestää 100 kg ylimääräisen musertavan tääkan. Kun sotanorsu laihtuu, on hän silti poikkeuksetta norsu...siis isot luut paistavan läpi ja hän on luuläski.

Luuletko sä että luusto muuttuu läskien myötä? Oletko ihan idiootti`?

• aina ollut

hoikka, mutta liikkumalla enemmän ja käymällä kuntosalilla olen saanut lisää painoa. 163:n pituisena koen olevani normaalipainossa n. 57 kg:n paikkeilla. Jos menee yli 60:n niin tuntuu olevan liikaa.

• tykkäät...

Itse olen sitä mieltä että naisen normaalipaino on se mitä nainen normaalisti painaa:D
      Eli jos nainen painaa suomi24:lla vaikka 50kg ja livenä 65kg niin sitten tuo 65kg olis se normaalipaino...
      Itse kuulun kastiin hoikka...normaali(eli lihava joidenkin mielestä)...riuku...Paino on vaihdellut raskauksien aikana ja enää en stressaa siitä mitä muut ajattelevat (tai no vähän...vastaanhan tähänkin tyhjänpäiväiseen viestiin) tärkeintä on se mitä on olkapäiden välissä, ei se kuinka isot ne olkapäät ovat....

• mä olen...

sit sun mittojen mukaan läski, mut ei se mua haittaa :) oon just sellanen kuin oon.

• Löllerö

Kaippa mäkin oon sitte hirvee lortto, kun noihin ap:n painorajoihin itseään sovittaa, vaikka vaatteet onkin kokoa xs... Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta. XP

• Sopivan painoinen mies

Luulisin, että silmää miellyttää eniten keskimäärin suurin piirtein tämän painoiset naiset, vaikken nyt kaikkia vastaantulijoita olekaan puntarilla tarkistanut. ;-)

160cm 55-60kg
      165cm n. 60kg
      170cm 60-65kg

PS. oma sopiva painoni tuntuu olevan n. 70kg (joka tapauksessa alle 75kg), ehkä vähän yli ja pituutta on 180cm.

• naisen paino/pituussuhteet

paremmin kohdallaan kun ap:llä. Ap pitää lähemmäksi anorekkoja normaalipainoisina. Itse olen 160/51-52 ja KAIKKI sanovat liian laihaksi. Pari-kolme kiloa lisää niin olisin normaali. Mutta ei noita näytä tulevan vaikka kuinka pistäis munkkia naamaan :) Saan siis päivittäin kuunnella kommentteja hyttyskoostani.

• ihannepainoja

165cm ihannepaino on about 60 ja normaalipainoksi lasketaan vielä 65 kg

• vaan, mutta
        naisen paino/pituussuhteet kirjoitti:

paremmin kohdallaan kun ap:llä. Ap pitää lähemmäksi anorekkoja normaalipainoisina. Itse olen 160/51-52 ja KAIKKI sanovat liian laihaksi. Pari-kolme kiloa lisää niin olisin normaali. Mutta ei noita näytä tulevan vaikka kuinka pistäis munkkia naamaan :) Saan siis päivittäin kuunnella kommentteja hyttyskoostani.

160 senttinen ja 51 kilonen ei oo kyllä lähelläkään anorektikkoa. Ite oon 164 senttiä ja tuon 52 kiloa ja oon kyllä täysin normaalipainonen vaikka ehkä painoindeksi sen alle 20 vähän jääkin. Turha se on mitään numeroita tuijottaa, kyllä sen peilistä näkee mikä on terveen ja hyvännäköstä ja mikä ei.

• monelta naiselta
        vaan, mutta kirjoitti:

160 senttinen ja 51 kilonen ei oo kyllä lähelläkään anorektikkoa. Ite oon 164 senttiä ja tuon 52 kiloa ja oon kyllä täysin normaalipainonen vaikka ehkä painoindeksi sen alle 20 vähän jääkin. Turha se on mitään numeroita tuijottaa, kyllä sen peilistä näkee mikä on terveen ja hyvännäköstä ja mikä ei.

on hävinneet ne oikeat perspektiivit ja suhteet siihen näkemykseen mikä on naisen normaalipaino. Nämä nykyajan ihanteet ja anorektiset julkimot ovat kääntäneet käsitteen normaalipaino ihan pyllylleen. Minäkin pidän itseäni normaalipainoisena ja viihdyn painoni kanssa, mutta MUUT pitävät minua, kuten sanoin, liian laihana, vaikkakaan ei anorektikkona. Mutta näistä painoihanteista ja keskusteluista on hävinnyt kaikki järki ja realiteetti. Vaikuttaa siltä että näitten painonpalvojien mielestä nainen on normaalipainoinen vasta sitten kun luut kolisevat kävellessä.

• Mielipide naiselta.

Miehellä pitää olla lihasta, ja alle tuon painoisia mä en edes katselisi. Ihan oksettaa kun miehet näännyttää itsensä alle normaalin, mieluummin vähän tukeva kuin joku kamala laiheliini.

Käykää siellä salilla miehetkin! Niin me naisetkin teemme. :)

• Sopivan painoinen mies
        Mielipide naiselta. kirjoitti:

Miehellä pitää olla lihasta, ja alle tuon painoisia mä en edes katselisi. Ihan oksettaa kun miehet näännyttää itsensä alle normaalin, mieluummin vähän tukeva kuin joku kamala laiheliini.

Kyllähän sitä tulee salilla käytyä, talvella enemmän ja kesällä vähemmän, kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti. Mitä lihaksiini tulee, niin en ole tietenkään mikään lihaskimppu, en edes halua olla. Mielestäni naisilla voi ollakin vähän enemmän rasvaa kuin lihaksia verrattuna miehiin.

• hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

olen 160 / 48 ja itse lääkäri sanoi, että olen täysin normaalipainoinen. Olen urheilullinen ja lihasmassaa löytyy. RUiku en ole missään nimessä. Pömppövatsa kyllä löytyy ..

• bodarinainen

Luut eivät paina, mutta isompiin luihin menee enemmän lihaksia ympärille, siksi romuluisemmat painavat enemmän! Pösilö!

• Ei pidä ihannoida laihuutta
        monelta naiselta kirjoitti:

on hävinneet ne oikeat perspektiivit ja suhteet siihen näkemykseen mikä on naisen normaalipaino. Nämä nykyajan ihanteet ja anorektiset julkimot ovat kääntäneet käsitteen normaalipaino ihan pyllylleen. Minäkin pidän itseäni normaalipainoisena ja viihdyn painoni kanssa, mutta MUUT pitävät minua, kuten sanoin, liian laihana, vaikkakaan ei anorektikkona. Mutta näistä painoihanteista ja keskusteluista on hävinnyt kaikki järki ja realiteetti. Vaikuttaa siltä että näitten painonpalvojien mielestä nainen on normaalipainoinen vasta sitten kun luut kolisevat kävellessä.

Minun mielestäni ainakin sellainen sopivasti ja sopusuhtaiseti "hyvin syöneen näköinen nainen" on kaikkein paras. En edes yhtään säikähdä, vaikka olisi parimmymmentä kiloa enemmänkin.

Hoikka ja muodokas on ok mutta kovin laihasta on vähän paha sanoa onko lintu vai kala.

• nainen....

Itse olen 160 kg ja kun painoin 50-51 kg ,minulle sanottiin ,että olen liian laiha,nyt kun paino on tuossa 60 kg niin itse sanoisin,että voisin muutaman kilon laihduttaa,minulle normi paino on noin 54 -56 kg,niin ettei ole ns.läskiä. Paino tietenkin vaihtelee sen mukaan onko lihaksia enemmän tai vähemmän,nekin tuovat kiloja lisää ja luustokin vaikuttaa jos on hoikka tai raskasluinen. Mutta jos totta puhutaan, niin mitä merkitystä niillä kiloilla on? Jos itse olet tyytyväinen itseesi niin kilomäärillä ei ole mitään merkitystä,ellet ole 200kg tonnikeiju tai 30kg anorektikko ,jolloin painolla on jo terveysvaikutuksia.
        Ei ihmisen paino tee ihmisestä sitä mitä hän on, vaan se millainen hän on luonteeltaan.

• näinkin...

Minusta miehellä jolla on painoa 68kg ja pituutta n.180 cm voi olla ihan normaali paino ,tällasia miehiä tiedän tutuistani 3 kpl,he sattuvat vain olemaan hoikkia,mutta eivät näytä yhtään anorektikoilta.

• sjdfkxyio
        bodarinainen kirjoitti:

Luut eivät paina, mutta isompiin luihin menee enemmän lihaksia ympärille, siksi romuluisemmat painavat enemmän! Pösilö!

Et kai ole tosissasi?

Kuinka tyhmiä ihmisiä sitä onkaan olemassa :D

• zimbazambazuu

etsä nuilla mitoilla kyllä ainakaan bmi:n mukaan ole liian laiha, hoikka kylläkin mutta terveissä mitoissa :)) ei tartte lihottaa jos toi tuntuu hyvältä

• cfvghjkl

paitsi jos on lyhyt mies nii sillo iha normaalia et ei paina ylii 80kg :D paino on hyvin suhteellinen käsite

• Miss xs

Kuules kuules! itse olen 158cm ja painan 48kg eikä minusta anorektikkoa saa ei. Ihan normipaino joten palaappas maan tasalle sieltä leijumasta :)

Ja tää ketju on ihan hanurista! Itselleni ei painoa tule vaikka kuin yrittäisin. Saan syödä just niin paljon ku miel tekee eikä paino vaan nouse.

Noh, toisilla asia on just toisinpäin, eli miltei ajattelemalla sulkaata tulee se kilo lisää, joten p*skat jonkun säälittävän ukon ihanteista. Jos hän ois niin suosittu jne ni eiköhän ois jossain muualla ku kirjoittelemassa "ihannenaisen" painosta.

Meillä naisilla on katos oikeus olla just sellasia, kun me ollaan ja aina löytyy joku joka tykkää :P

• -JT

"Makuja on tietysti monia, mutta millainen on mielestäsi naisen 'normaalipaino'?"

Vaihtelee. Minusta normaalipainon voi ajatella niinkin, että se on se paino joka sinulla on kun syöt terveellisesti ja liikut säännöllisesti omaten omaten hyvän kunnon ja selviät arkisista askareista sen kummemmin läkähtymättä.

Jos nyt ihan lukuja pitäisi mainita niin BMI 20-24 kuulostaa aika 'normaalilta'. Poikkeuksia tietenkin on. Nuo asettamasi normaalipainojen ylärajat ovat kyllä aika alhaiset jos teini-iän ohittaneesta naisesta puhutaan.

olen itse 166/58 enkä mitenkään raskasluinen tai erityisen lihaksikaskaan vaikka kuntoilenkin. Ja todellakaan en ole 'ylipainoinen' :)

• mmjklms

Vaaleatukkainen.Vihreäsilmäinen 178 Cm 55 kg

• Petter X

"Omasta mielestäni normaalipainoisen yläraja naisella on jotain:"

Kuulostaa siltä ettet ole koskaan ollut ainoankaan naisen kanssa! Omasta mielestäni tosiaan, koska et selvästikään tiedä yhtikäs mitään siitä, mitä nainen edes painaa. Mistään muusta nyt puhumattakaan. On siinä pelle.

• maijaelinaliinukka

Usein miehillä ei ole aavistustakaan naisen painosta. Hyvä esimerkki on lähipiirissäni. Mieheni hyvä sinkkuystävä on useaan kertaan maininnut ettei tykkää pullukoista naisista eikä toisaalta laihoistakaan, vaan tahtoo normaalipainoisen. No, itse laihdutin 94 -> 75 kiloon (olen 162 pitkä), niin tuo miehen kaveri tuumasi nähdessään minut pitkästä aikaa, että olen nyt hienosti normaalipainossani!!

Eli oikeasti normaalipainoni ylärajaan oli vielä melkein 10kg matkaa, ja näytin jo "normaalilta" :)) Arvuuttelin sitten huvikseen mieheltä, paljonko hän luulee minun painavan. Mies vastasi että 63kg:DD Kyllä oli miehen ilme näkemisen arvoinen kun totuuden kuuli!

• miax
        maijaelinaliinukka kirjoitti:

Usein miehillä ei ole aavistustakaan naisen painosta. Hyvä esimerkki on lähipiirissäni. Mieheni hyvä sinkkuystävä on useaan kertaan maininnut ettei tykkää pullukoista naisista eikä toisaalta laihoistakaan, vaan tahtoo normaalipainoisen. No, itse laihdutin 94 -> 75 kiloon (olen 162 pitkä), niin tuo miehen kaveri tuumasi nähdessään minut pitkästä aikaa, että olen nyt hienosti normaalipainossani!!

Eli oikeasti normaalipainoni ylärajaan oli vielä melkein 10kg matkaa, ja näytin jo "normaalilta" :)) Arvuuttelin sitten huvikseen mieheltä, paljonko hän luulee minun painavan. Mies vastasi että 63kg:DD Kyllä oli miehen ilme näkemisen arvoinen kun totuuden kuuli!

näyttää siltä ettei miehillä ole mitään hajua siitä paljonko naiset keskimäärin painavat tai miltä minkäkin painoinen nainen näyttää. Miehen mielikuvissa kaikki yli 55kg naiset ovat läskejä elleivät sitten satu olemaan poikkeuksellisen pitkiä. Itsekin olen onnistunut muutamaa miestä järkyttämään kertomalla oman painoni. BMI:ni on tällä hetkellä n. 23,5, ja vaatekoko on XS/S, farkkujen tuumakoko 27. Ja ei, en ole poikkeuksellisen lyhyt, vaan ihan normaalipituinen, joten se ei riitä selittämään pientä vaatekokoa.

• Mayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
        miax kirjoitti:

näyttää siltä ettei miehillä ole mitään hajua siitä paljonko naiset keskimäärin painavat tai miltä minkäkin painoinen nainen näyttää. Miehen mielikuvissa kaikki yli 55kg naiset ovat läskejä elleivät sitten satu olemaan poikkeuksellisen pitkiä. Itsekin olen onnistunut muutamaa miestä järkyttämään kertomalla oman painoni. BMI:ni on tällä hetkellä n. 23,5, ja vaatekoko on XS/S, farkkujen tuumakoko 27. Ja ei, en ole poikkeuksellisen lyhyt, vaan ihan normaalipituinen, joten se ei riitä selittämään pientä vaatekokoa.

kun sairastin anorksiaa, olin pahimmillaan 172cm/45 kg ja kooltani s/m. Ehkä ruumiinrakenteesi vain sitten on erilainen kuin minun tai shoppailet eri kaupoissa.

• Tyytyväinen.
        Mayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

kun sairastin anorksiaa, olin pahimmillaan 172cm/45 kg ja kooltani s/m. Ehkä ruumiinrakenteesi vain sitten on erilainen kuin minun tai shoppailet eri kaupoissa.

oon 163 cm pitkä ja painan 63 kg.. peilistä katsoo normaalipainoinen nainen, ei lihava...kävin juuri vuositarkastuksessa, jossa punnittiin ja terkkari sanoi, että "kuulun" bmi:ssä 19-25 joukkoon..eli oon normaalipainossa..no ei sitä ois tarvinnut terkkari kertoo, vaan peili, vaatteet yms. näyttää, että normipainos ollaan ja kiva niin.

• ääliöt äijät!
        miax kirjoitti:

Miehet eivät oikeasti tunnu älyävän naisten painoa.
        Ihanteen pitäisi painaa 50kg ja silti pitäisi olla suuret tissit ja leveä lantio.
        Minä itse olen oikea kukkakeppi mutta siskoni painoa jotkut ääliöt aina vieroksuvat. Hän on hoikassa kunnossa mutta rinnat ovat luokkaa D ja hän bodaa.
        Sittenkun painoa onkin se 60kg niin aina kauhistellaan että millainen pullukka hän mahtaa olla! Pistää vihaksi.
        Toinen asia joka ärsyttää kun minusta puhutaan on miesten ainainen anorektikko -nimittely.
        Yrittäkää ymmärtää että alipaino ja laiha kroppa eivät tarkoita anoreksiaa! Anoreksia on sairaus, vieläpä mielisairaus, jossa henkilöllä on vääristynyt kuva koostaan. Eli kaikki laihat eivät ole anorektikkoja!

• Petter X
        ääliöt äijät! kirjoitti:

Miehet eivät oikeasti tunnu älyävän naisten painoa.
        Ihanteen pitäisi painaa 50kg ja silti pitäisi olla suuret tissit ja leveä lantio.
        Minä itse olen oikea kukkakeppi mutta siskoni painoa jotkut ääliöt aina vieroksuvat. Hän on hoikassa kunnossa mutta rinnat ovat luokkaa D ja hän bodaa.
        Sittenkun painoa onkin se 60kg niin aina kauhistellaan että millainen pullukka hän mahtaa olla! Pistää vihaksi.
        Toinen asia joka ärsyttää kun minusta puhutaan on miesten ainainen anorektikko -nimittely.
        Yrittäkää ymmärtää että alipaino ja laiha kroppa eivät tarkoita anoreksiaa! Anoreksia on sairaus, vieläpä mielisairaus, jossa henkilöllä on vääristynyt kuva koostaan. Eli kaikki laihat eivät ole anorektikkoja!

On miehiä jotka arvostavat naisellisia naisia, ja joille ei ole mitään merkitystä sillä paljonko vaaka näyttää. Helvetti, mä olen ollut naisten kanssa jotka painavat suunnilleen saman verran kuin minä, ovat olleet mua lyhyempiä ja näyttävät suunnilleen niin hyvältä että sellaisen voisi syödä.

• Nufnuffun
        maijaelinaliinukka kirjoitti:

Mulla on ihan sama. Miehet yleensä veikkaa mut 10 kiloa laihemmaksi kuin oikeasti olen. Olen 165/70. Painoni väärin arvioiminen saattanee johtua myös siitä, että mulla on muuhun vartaloon verrattuna hoikka vyötärö (Vyöärö 74 cm, lantio 111 cm) ja paino on keskittynyt lähinnä alavartaloon.

• feegt

kyllähän asia on niin että tollaset rajat on per.... tä! kyllä nainen saa painaa enmmänkin ja sillon niitä muotojakin löytyy, toisilla nyt on säälittävä halu saada itelleen kaliseva luukasa!

• antran1

Ihannepaino miehillä pituus miinus 100 ja naisilla pituus miinus 110. Helppo juttu; ei tarvi BMI:tä laskea ollenkaan, vaikka äskeisen mukaan BMI meneekin normaalipainon ylärajoille.

Eri juttu on sitten kokonaan se kuka tykkää mistäkin, mutta kyllähän nuo yllämainitut ihannepainot ovat olleet aina "muodissa".

• indigogirl

..oli kokoa 42, ja arvatkaapa onko kiva olla saman kokoinen! Ja vielä oikeista paikoista! Painoin aikoinaan 54kg ja pituutta on 180cm aivan sairasta, vaikka syömishäiriötä ei ollutkaan, nykyään 75kg. Treenaan, mutta en laihtuakseni, en halua kiloakaan pois! :D
        Mukavampaa olla bikineissä rannalla, kun on täytettä niihin omasta takaa. ;)

• lääkäriltä

Lue nämä ja lisää kymmenen kiloa jokaiseen tikkunaiseen joita tapaat ja sitten näet normaalipainoisia naisia:
      Normaalipainon rajat:

165    50.4 - 67.8
      166    51.0 - 68.6
      167    51.6 - 69.4
      168    52.2 - 70.3
      169    52.8 - 71.1

170    53.5 - 72.0
      171    54.1 - 72.8
      172    54.7 - 73.7
      173    55.4 - 74.5
      174    56.0 - 75.4

• norm...

Normaalipaino on minusta silloin kun syö terveellisesti sen minkä kuluttaa. Ja silloin kun tämä paino pysyy samana pidemmän aikaa tällä metodilla.

Liikun paljon, ja mulla tämä normaalipaino on 58 kg. Olen 169 cm. Hoikemmaksi pääsen vain jos jätän joinakin päivinä kokonaan syömättä.
        Joten en koe olevani hoikempana normaalipainoinen. Niin, nyt olen 56 kg ja vielä pitäis ilmeisesti 3 kg laihduttaa että kelpais miehille. Mitä enemmän laihduttaa, sitä enemmän miehet ihailee. Ainakin täällä Helsingissä. Maalla eri juttu.

Aasialaisilla on kyllä ihan erilainen ruumiinrakenne kuin suomalaisilla. Turha verrata.

• 173cm Mies

Itse painan 75 kg ja olen kyllä selkeän lihaksikas. Jos joku ämmä minun mitallani painaa samat niin saa olla vähän vetänyt steroideja tai on läski.

• ..........
        173cm Mies kirjoitti:

Itse painan 75 kg ja olen kyllä selkeän lihaksikas. Jos joku ämmä minun mitallani painaa samat niin saa olla vähän vetänyt steroideja tai on läski.

173/75 mies selkeän lihaksikas....rohkenen epäillä.

Sanotaanko, että jos painosi olisi 9-alkuinen numero ja siitä ylöspäin, niin sitten. Olet varmaan enneminkin sellainen kuivakkaan jäntevä tapaus.Ja tietenkin puhutaan nyt salilla käyvästä miehestä, ei sohvaperunasta.

Ja ihan pikku vinkkinä naisten painoon liittyen. Katopa huvikseen paljonko fitness naisten off-season paino saattaa olla. Tuo 173/75 mainitsemasi ei todellakaan ole epätavallinen paino ja vannon, että ei näytä kyllä pätkääkään lihavalta.

• 173 cm mies
        .......... kirjoitti:

173/75 mies selkeän lihaksikas....rohkenen epäillä.

Sanotaanko, että jos painosi olisi 9-alkuinen numero ja siitä ylöspäin, niin sitten. Olet varmaan enneminkin sellainen kuivakkaan jäntevä tapaus.Ja tietenkin puhutaan nyt salilla käyvästä miehestä, ei sohvaperunasta.

Ja ihan pikku vinkkinä naisten painoon liittyen. Katopa huvikseen paljonko fitness naisten off-season paino saattaa olla. Tuo 173/75 mainitsemasi ei todellakaan ole epätavallinen paino ja vannon, että ei näytä kyllä pätkääkään lihavalta.

No esimerkiksi jaksaisitko sinä 75 kiloisena nostaa penkistä 130 kg? Entä jaksaisitko vetään leukoja neljäkymmentä? Entä punnertaa helposti 70 kertaa? Miesten ylävartalon likakset kasvavat hieman verran isommiksi ja vahvemmiksi kuin naisen. Eli kyllä samalla painolla nainen on auttamatta läski.

Vartaloni on nyrkkeiliä Amin Asikainen luokkaa sillä erolla että niskani on paksumpi, joten olen mielestäni aika selkeän lihaksikas.

Niin ja off season onkin se aika milloin haetaan läskin kautta lihaksia. Sitten ennen kisoja ruvetaan tiputtamaan painoa aika rajustikin.

• Katsooko
        173 cm mies kirjoitti:

No esimerkiksi jaksaisitko sinä 75 kiloisena nostaa penkistä 130 kg? Entä jaksaisitko vetään leukoja neljäkymmentä? Entä punnertaa helposti 70 kertaa? Miesten ylävartalon likakset kasvavat hieman verran isommiksi ja vahvemmiksi kuin naisen. Eli kyllä samalla painolla nainen on auttamatta läski.

Vartaloni on nyrkkeiliä Amin Asikainen luokkaa sillä erolla että niskani on paksumpi, joten olen mielestäni aika selkeän lihaksikas.

Niin ja off season onkin se aika milloin haetaan läskin kautta lihaksia. Sitten ennen kisoja ruvetaan tiputtamaan painoa aika rajustikin.

peilistä jokin muu? Siltä tuo tekstisi kuulosti!
        Että varmasti olet kamala luuviulu vaikka muuta väität.

Hoikka on eri asia kuin lihaksikas.

• hohhoihajkkaa
        173 cm mies kirjoitti:

Fitnessnaiset eivät hae offilla "lihaksia läskin kautta". Bulkkaaminen on ihan muiden hommia.

Sinä et selvästikään tiedä mistä kirjoittelet. (tuttavani 12v kilpavoimistelijatytär vetää muuten kevyesti 40 leukaa ja punnertaa siinä missä sinäkin. Eivät ole massasta kiinni nuo lajit)

Enkä malta olla lisäämättä että se Asikainen on nyrkkeilijä. Ei nyrkkeiliä.

• Venkoilu ei auta

Painorajasi oliva täysin asialliset. Siitä vaan suututaan kun joku ei pidäkään tissejä selässä normaaleina.

• 178/68

Mikä helvetin naisten painon ruotiminen täällä palstalla on koko ajan menossa? Mitta nauha ja lähinnä peili kertoo paljon enemmän, kun jonkun poitsun pienen mielen tuottama normalisointitaulukko.
      Ja miehet saa taas olla ihan minkä painoisia lystää!!!

• Pituutta tuo 160cm ja painoa suunnilleen 57 kiloo...
      Siis Ihan Hirvee Fläsä!!!

pitänee alkaa pelkillä porkkanoilla ja sellerinvarsilla elämään :P

valtavasotanorsumur

• samalla

asteikolla itsekin kuvaisin asiaa. Tokihan siihen vaikuttaa se mitä itse painaa ja onko siihen tyytyväinen, mutta melkoisen kohdalleen vaikuttaisi menevän. Ja täällä kun on noita mittoja haukuttu anorektisiksi, niin ei ne kyllä todellakaan sitä ole. Ihan samalla tavalla kuin anoreksiassa alaraja, on tainnut hämärtyä normaalipainon yläraja, kun sitä vyötärön ympärystä katsellaan sieltä housun vyötärökaitaleesta.

• ---nainen21 ---

Olen 160/47 ja tod laiha. Olisin ihan normaalipainoinen jos painaisin 55. Mutta jos menisi yli 55 niin sitten olisi jenkkakahvat.

Mutta 60kg on vasta "vaatteiden yli näkyvä pyöreys" jos olisin 55kg niin näyttäisin vaatteet päällä täysin normaalilta. Epäkiinteä olisin varmasti. Mutta nythän puhuttiinkin normaalipainosta - ei sentään ihanteesta. Nehän ovat aika eri asia nykyisin!?!

Normaalipainoinen nainen saa olla --vähän-- pyöreä.(eli 160cm on normaalip.55kiloisena!) Naisella --kuuluu-- olla vähän rasvaa, jotta raskaaksi tuleminen on edes mahdollista. !! Liian alhainen rasvaprosentti aiheuttaa hormonihäiriöitä ja se minullakin on! Joudun siis käyttämään hormonikuuria lopunelämäni.

Eli suosittelen sinua laittamaan mittasi tarkastukseen. Jos painaisin 51 niin tosiaan sanoisit minua normaalipainoista isommaksi! Voi herranjumala sentään.

Kyllä se vaan on niin, että kun olen 160 / 47 niin miehet yrittää mua lihottaa. Poikaystäväkin ostaa kotiin jokapäivä jotn herkkuja etten näyttäisi "anorektikolta"!

• -Läski-

....olen 165 cm ja 83 kg eli melkoinen läski ja vieläpä nainen.

Käyn paljon tansseissa ja saan tanssia koko ajan eli läskit eivät haittaa miehiä.

Käyn punttisalilla 3 krt viikossa ja liikun monipuolisesti vähintään 5 krt viikossa.

Työni on ruumiillisesti raskasta ja vaatii fyysistä voimaa eli joudun treenaamaan kovasti, jotta jaksaisin tehdä työtäni.

Teen yli 20 km:n rullaluistelulenkkejä raskaan työpäiväni päälle. Uin vaikka 4 km yhteen menoon. Lihaskuntotestissä ja UKK-kävelyssä sain erinomaiset tulokset.

Mutta.... Silti olen oikeastikin läski.

Tykkään suklaasta ja herkuista yleensäkin.

Mutta.... Aion silti nauttia elämästä ja pidän läskini. Jos en miellytä jotakin miestä, menköön hän etsimään laihempia naisia.

Minusta minä olen ihana, kaunis, hellä, rakastava, positiivinen, pehmoinen ja lämmin. Nainen isolla ÄNNÄLLÄ !!!

Rakkautta kaikille !!!!

• Juujuujuujåå

Oletteko ottaneet huomioon, että myös vartalonmalli vaikuttaa siihen, miltä ihminen näyttää? Varsinkin tämä piirre korostuu naisissa. Samanpainoisista naisista toinen voi näyttää normaalipainoiselta ja toinen ylipainoiselta, riippuen siitä, miten vartalon muodot ovat jakautuneet. Jos läskit tulevat vain mahaan, näyttää helposti pullukalta, mutta kun massat menevät muotoihin, jää maha pienemmäksi ja näin ollen naista pidetään laihempana. Hassua muuten tuokin, että yleensä ihmisiä tunnutaan pitävän laihoina tai lihavina vain mahan koon perusteella.

Niin ja miksi naisten painosta pidetään niin paljon haloota? Tiesittekö, että maailmassa on paljon enemmän ylipainoisia miehiä kuin naisia? Ja miesten ylipaino on vielä vaarallisempaa kuin naisten, sillä se on lähes poikkeuksetta omenalihavuutta. Päärynälihavuuden on itseasiassa todettu jopa edistävän terveyttä. Lainaan Naomi Wolfin kirjaa "Kauneuden myytti": "Viimeaikaisten tutkimusten tulokset viittaavat siihen, että naiset saattavat itse asiassa elää pitempään ja pysyä terveempinä, jos heidän painonsa on 10-15% taulukkoarvon yläpuolella." Chicagolaisen Michael Reese Hospitalin tutkimuksen mukaan naisen seksuaaliset halut ovat sitä alhaisemmat, mitä laihempi hän on.

Enkä nyt yritä puolustaa läskejä, en ole kenenkään puolella. Kunhan totean asioita, kun ihmetyttää joidenkin ihmisten näkemykset painoasioista. Mutta sitähän laihdutusteollisuuden pomot haluavatkin, että voisivat rikastua entisestään. Laihuudessakaan ei ole mitään pahaa, mutta miksi ihmisillä pitää olla pakkomielle siihen?

• pikkuvaimo

Olen raskaana enkä täytä noita mittoja, eli olenko läski ja ruma? :( Olen 165 cm ja painan yli 70kg.

Olen ollut sairaalahoidossa anoreksian vuoksi muutamia vuosia sitten ja nyt odotan toista lastani.

Painoin ennen ensimmäistä lasta 59kg.

Tuntuu vaan niin pahalta kun lukee näitä juttuja kun muutenkin tuntuu ettei kelpaa edes omalle miehelleen (vaikka muuta väittääkin), pahinta on etten voi edes laihduttaa koska en halua riskeerata vauvaa.

Ajattelen aina kun pitäisi johonkin lähteä että kaikki vain kyttäävät että hyi helvetti. Tämä on kauheaa... olen koko loppuelämäni sairas mieleltäni, vihaan itseäni niin paljon etten usko kenenkään rakastavan minua oikeasti, edes mieheni.

Tämä kaikki vain painon vuoksi. Miksi se on niin tärkeää nykyaikana? Jokapaikka täynnä muokattuja laihojen naisten kuvia jota suurin osa jäljittelevät. Kuitenkin nuoret sanovat esikuvakseen oman äitinsä??

Ihan kuin kaikki nykyaikana olisi kiinni siitä mitä vaaka näyttää?

En halua enää meikata, enkä pukea mitään nättiä koska ajattelen että näytän yhtä typerältä kuin norsu balleriinahameessa.

Ikävintä on se että olen vasta 19 vuotias ja tuntuu että ikäiseni tyttöjen pitäisi olla BMW:n keulassa istuvia blondeja joilla DD tisut, vähintään 173 cm varsi ja painoa 50kg.

Enkä jaksa kuulla kenenkään vittuilua siitä että säälin itseäni sillä se ei ole oikea sana, vihaan itseäni. Kolme kertaa olen yrittänyt oikeasti itseni aikaisemmin tappaa. Ja vain sen takia koska pidän itseäni lihavana...

Tiedoksi kaikille painoitte mitä tahansa, olette kuitenkin jokainen oman elämän prinsessa/prinssi.

En ikinä tule paranemaan tästä kamalasta sairaudesta, taistelen loppuelämäni.

Toivon että jos joku haluaa keskustella tästä asiasta lisää tai tarvitsee vertaistukea vastaavanlaisiin asioihin ota yhteyttä:

mp_@suomi 24.fi

Jos vittuilet, sinulla on varmasti munaa pistää koko nimesi :) Kiitos

• ,.,.,.

Ei sillä painolla ole mitään merkitystä vaan sillä millainen ihminen on,ei kilot tee ihmistä.

• JÄRKIKÄTEEN

EI IHME ETTÄ MONEISTA TEINEISTÄ TULEE ANOREKTIKOITA TÄN TEKSITN LUETTUA TAIJAN MINÄKIN VIELÄ LAIHDUTTAA KYMMENEN KILOA JA MITAT ON 156\42

• jkljjlkjkj

nii ja mihin unohtui keskustelu rasvaprosentista? kaveriporukkani hoikimmalla naisella on korkea rasvaprosentti (n.35)..ei harrasta lainkaan liikuntaa ja on todella hoikka ja pienikokoinen.
      onko tämä sitten se terveyden merkki ja ihannoinnin arvoista?!hehehehheheh.
      no joo ei paljon kiinnosta, mitä ääliöt luuserit täällä kirjoittelee ja vaatii naiselta, halusinpa vaan kommentoida..

• ..........

Voi kiitos... Olen tuon jutun perusteella normaalipainoinen, enkä lihava.

• ....................

Keskipituisella naisella tuosta 50 kg:sta ei ole kovin pitkä matka siihen painoon, jossa naisen kuukautiset voivat jäädä pois. Alle 50 kg painot eivät ole aikuisen naisen painoja, ellei satu sitten olemaan kääpiö.

• sairasta tuollainen

kovasti tuntuu olevan paino naisille tärkeintä elämässä tai se ettei paina mitään. Olen itsekin nainen (ja hoikka ettei nyt sitten kukaan ala haukkumaan kateelliseksi läskiksi) eikä minulla ole edes vaakaa eikä minua edes kiinnosta oma painoni, se mitä näen peilistä ja miltä tuntuu riittää kertomaan minkä kokoinen suurinpiirtein olen.

Ja oikeasti, ei tuollainen minkä painoinen on lihava ja minkä ei ole enää tervettä jos päähän ei muuta mahdu!

Kuinka moni mies edes tietää paljonko vaimo/tyttöystävä painaa? Mitä väliä painaako kilon tai kaksi enemmän kuin mitä aloittaja noita lukemia laittoi, ei se tee kenestäkään lihavaa

• jshgkljh

se paino on ihmiselle kuin ihmiselle paras missä tuntee olonsa hyväksi ja missä on terveimmillään. Oli se bmi sitten 18 tai 25, ihan ihmiskohtaista!
        Ei voi sanoa että tietynpituiselle tietty paino olisi aina juuri se oikea koska paino ei kerro suoraan elämäntavoista ja siihen tosiaankin vaikuttaa myös geenit!

Esimerkiksi yläasteella koulussa oli tyttö, sellainen ihan vähän pyöreähkö, normaalipainon ylärajoilla luulisin. Tästä huolimatta tyttö oli erittäin urheilullinen, harrasti lentopalloa ja hänen joukkue pärjäsikin hyvin, oli hyvä yleisurheilussa (etenkin kestävyys lajit oli hänen juttu, teki ennen tyttöjen 1500m juoksua lämmittely kierroksen juoksukentänympäri ja lähti siitä sitten aikaa juoksemaan) ja joukkueurheilussa loisti lähes poikkeuksetta joka lajissa. Nykyisinkin tyttö käypi kuntosalilla ja spinningissä yms muussa mutta on siltikin hieman pyöreä joten voisi epäillä geeneillä olevan hieman tekemistä asian kanssa. Itse taas olen suunilleen samankokoinen tekemättä suurinpiirtein mitään, kunhan välillä syön, siltikin olen monen ihailun kohteena ollut

• fdsfdsfds
        jshgkljh kirjoitti:

se paino on ihmiselle kuin ihmiselle paras missä tuntee olonsa hyväksi ja missä on terveimmillään. Oli se bmi sitten 18 tai 25, ihan ihmiskohtaista!
        Ei voi sanoa että tietynpituiselle tietty paino olisi aina juuri se oikea koska paino ei kerro suoraan elämäntavoista ja siihen tosiaankin vaikuttaa myös geenit!

Esimerkiksi yläasteella koulussa oli tyttö, sellainen ihan vähän pyöreähkö, normaalipainon ylärajoilla luulisin. Tästä huolimatta tyttö oli erittäin urheilullinen, harrasti lentopalloa ja hänen joukkue pärjäsikin hyvin, oli hyvä yleisurheilussa (etenkin kestävyys lajit oli hänen juttu, teki ennen tyttöjen 1500m juoksua lämmittely kierroksen juoksukentänympäri ja lähti siitä sitten aikaa juoksemaan) ja joukkueurheilussa loisti lähes poikkeuksetta joka lajissa. Nykyisinkin tyttö käypi kuntosalilla ja spinningissä yms muussa mutta on siltikin hieman pyöreä joten voisi epäillä geeneillä olevan hieman tekemistä asian kanssa. Itse taas olen suunilleen samankokoinen tekemättä suurinpiirtein mitään, kunhan välillä syön, siltikin olen monen ihailun kohteena ollut

Kai sitä pullukkakin voi pärjätä jos ihan nollatasolla harrastaa. Totuus on, että hoikkana tai suhteellisen hoikkana parhaiten pärjää urheilussa. Lentopallo on taitolaji, joten ei siihen kilot amatööritasolla kovin paljoa vaikuta.

• Itselläni on paino noussut pari kiloa sen jälkeen kun aloitin joogan. Olen 163 cm ja painan 60 kg, mutta mittani ovat 92-67-96. Lihashan tunnetusti painaa enemmän kuin läski.

• 178/84 laiheliini

Sopiva paino naiselle tai miehelle riippuu ihan ruumiinrakenteesta siinä missä pituudestakin. 2m pitkän kuuluu painaa enemmän kuin 1.5m pitkän. Mutta 175 luustoltaan rotevan ja leveäharteisella miehelle saattaa 90kg olla ihan sopiva mutta 185cm mutta ruipelo ruumiinrakenne 90kg saattaa näyttää liian tukevalta.. Rumiin rakenne vaikuttaa ihan siinä missä pituuskin kun puhutaan millaiselta näyttää milläkin painolla. Ite olen 178cm ja painan 84kg ja hoikaksi sanoo naiset ja miehet ihan kaikki, vaikka painoindeksin mukaan oon ylipanoinen. joku muu samalla pituudella ja painolla saattais näyttää läskiltä tai lihaksikkaalta mutta ite näytän laihalta, koska on sellanen ruumiinrakenne että pitäis olla huomattava ylipaino ennenku näyttäisin edes rotevalta.. solisluutkin on reilusti näkyvissä vaikka on kuusi kiloa ylipainoakin.

• painoileva :D

Painoindeksi -asteikko 18-60 vuotiailla
      Jos painoindeksi on alle 18,5 olet alipainoinen
      - Harkitse painoindeksin nostamista.

Jos painoindeksi on 18,5 - 24,9 olet normaalipainoinen
      - Et kuulu riskiryhmään, mutta sisäelinten ympärillä voi silti olla rasvaa.
      Ruokavalion tarkkailusta on aina terveydellistä hyötyä.

Jos painoindeksi on 25 - 29,9 olet lievästi ylipainoinen
      - Painonpudotuksesta voi olla hyötyä.

Jos painoindeksi on 30 - 34,9 olet merkittävän ylipainoinen
      - Sinun kannattaa ehdottomasti pudottaa painoa.

Jos painoindeksi on 35 - 39,9 olet vaikeasti ylipainoinen
      - Olet vaarassa sairastua erilaisiin sairauksiin, ellet pudota painoa.

Jos painoindeksi on 40 tai yli olet sairaalloisen ylipainoinen
      - Saatat olla jopa hengenvaarassa!

http://kalorilaskuri.fi/painoindeksi

sieltä vaaan tsekkailemaan =) !

• häpymän

vaimoni on 158cm ja 47kg ja ne on mielestäni ihannemitat hänelle, ikää 36 ja 2 lasta. normaalipainoinen thai jota kateelliset sanovat liian laihaksi. ennen lapsia hän oli 44-45 ja sekin oli ok

• jgdd

Ihan tosi, bmi rajat on samat miehelle ja naiselle. Bmi 29,9 lievä ylipaino, naisella?!

Kamoon 165cm ja 81kg osuu lievän ylipainon ylärajalle. Kyllä sellanen nainen on poikkeuksetta jo melko.... rehevä.

• Nimimerkki. Onnellin

kyllä nyt olet pahasti metsässä painojen suhteen.
      Normaali paino on jos 1265 cm pitkä, niin noin. 68 kiloa. Netistä löytyy erilaisa painoindeksi laskureita. Niillä saa oikeata tietoa. Nuo, sinun antamat lukemat viittaavat pahasti anorektian puolelle. Terve järki mukaan laihdutuksessa. !

Nimimerkki onnellinen laihduttaja -12 kg. Nykyään 165 pitkä, painoa 67 kiloa.
      Kyselehän viisaammilta neuvoa sinun painohjemiisi. Olet kyllä metsässä ja pahasti.
      . Terveelliset elämäntavat kunniaan.

• bmi 20

Ei aloittajan ilmoittamat painot viittaa mitenkään anoreksiaan.Hoikkia painoja kyllä ovat, mutta kaukana anoreksiasta. Aloittajan ilmoittamat painot ovat n. bmi 20. Anoreksian raja on nimittäin bmi 17,5 ihan virallisissakin lähteissä ja normaalipainon alaraja sen sijaan on bmi 18,5. Normaalipainon yläraja sen sijaan on bmi 24,9.

• !NAINEN!

Minä painan 64! ja olen 167cm ja ylpeä painostani! =) olen painanut enemmän, olen painanut vähemmän, olen tuntenut itseni läskiksi nelkytkiloisena, NYT minä syön terveellisesti sekä urheilen, eli käyn salilla ja lenkillä.
      Ja KYLLÄ minä söin tänään esimerkiksi yhden keksin ja SUOLAPÄHKINÖITÄ :D
      Oli muuten hyvää :)
      Sen voin ex-ahmimishäiriöisenä sanoa, että kun mä ahmin, mä en edes maistanut sitä ruokaa mun suussa... NYT, laihempana mä maistelen ja NAUTIN ruoasta :) Ja olen YLPEÄ vartalostani. Mä tiedän, et mua katotaan, mä tiedän et mun perse näyttää hyvältä ja muutenkin mä oon vaan helvetin hyvännäkönen nuori nainen! Ainiin, mua on sanottu hoikaks NÄILLÄ mitoilla ;) Ja mun vyötärönympärys on "hoikkien" sarjassa painiva :D Mä oon tiimalasivartaloinen et kyl hyvält näyttää :D Hih!

NAUTTIKAA ME KAIKENKOKOISET VARTALOISTAMME, OPETELKAAMME RAKASTAMAAN NIITÄ, SEKÄ HELLIMÄÄN JA HOIVAAMAAN. KOROSTAKAA MUOTOJANNE OIKEANLAISELLA PUKEUTUMISELLA!
      ps.miehet käykää salilla ja jättäkää se olut!

• juuuj2

Aloittajalla heittää nuo "rajat" 10 kilolla :D itse olen 172 ja painan 62 kiloa. Minäkö mula lievästi ylipainoinen? Hah. Vyötärö ympärys.on 63,5cm joten tuskin silla ympäryksella ylipainoisia ollaan. Luut painavat viides osan koko ruumiin painosta, ja sekin fakta et naisella kyl kuuluu olla vähä rasvaa pepussa, reisissä, lanteilla ja rinnoissa.

• khfdsjk

Kyllä ruumiinrakenne vaikuttaa painoon myös. Toisilla on leveämmät hartiat, selkä, lantio ihan luustonkin puolesta. Esim jotkut on tosi hoikkia, mutta leveäharteisia. Tässä lisääntyy paino luuston lisäksi myös kudoksesta.

Mutta ap:lla on ihan hyvä nyrkkisääntö. Naiselle pituus - 110 on hyvä tavoitepaino. Toki yksilökohtaisia eroja voi olla, mutta muutaman kilon haarukassa mennään ja sääntö ei toimi ääripäissä pituuskäyrää.

Bmi taulukot on miehille ja naisille samat ja KESKIMÄÄRIN miehen tulisi painaa enemmän kuin naisen vastaavassa mitassa.

• hoikka, muttei laiha

151 cm ja 41 kg...ei ole ylimääräistä, mutta lihasta kuitenkin on. Ei se lihaskaan ihan älyttömiä paina, jos ei mikään muskeli-Miina ole. Erottuvat kuitenkin, koska rasvaprosentti on aika alhainen...en käy salilla, harrastan hyötyliikuntaa.

• Hfk

Täytyy varmaan huomauttaa, että minä (mies) on normaalipainosta eri mieltä kuin lääkäri (terveydenhuollon ammattilainen). Lääkäri miettii terveyttä, minä mietin munallani ja silmäniloa. Sitä sitä (nainen) joko haluat näyttää hyvältä tai et.

Miinustelkaa nyt näitä pituus -110 kommentteja ihan rauhassa. Mutta otetaan valokuva mittariksi ja naiselle täällä vilissyt 165cm mitaksi.

Pituus -110. Paljonko "anorektikkoja" näette?

http://www.mybodygallery.com/search.html?gender=female&height=165&weight=54&age=any&pantSize=0&shirtSize=any&bodytype=&p=2

Pääsääntöisesti kauniin ja asiallisen näköisiä naisvartaloita.

Pituus -100...

http://www.mybodygallery.com/search.html?gender=female&height=165&weight=64&age=any&pantSize=0&shirtSize=any&bodytype=&p=1

Aikamoista röllykkää alkaa pukkaamaan sekaam. Lääkäri tykkää, mies ei. Oikein hyviä kyllä vielä joukossa!

Ihan muutama kilo lisää, pituus -noin 95

http://www.mybodygallery.com/search.html?gender=female&height=165&age=any&weight=68&pantSize=any&shirtSize=any&bodytype=

Kuoleman laakso. Joku fitness typy saattaa olla joukossa, en jaksanut etsiä. Epäseksikästä pläskiä. Ei kaunista, nyrkkisääntönä: en panisi.

Jos tästä vetää yhteen niin tavoitepainossa-110 ei ole KESKIMÄÄRIN mitään vikaa. Lihaksilla paino saa nousta ja tksilökohtaisia eroja on. Paree pitää tavoite tuossa -110 niin näyttää sen muutaman kilon kausivaihtelulla ylöspäin edelleen hyvältä.

• yksilöllistä

BMI on mielestäni hassu mitta, se on niin yksilöllistä mikä näyttää kenelläkin hyvältä. Itse olen 164 cm ja 56 kg, ja olen alkanut käydä salilla ja liikun muutenkin, eli ihan jees kunnossa. Silti voisin olla vähän kiinteämpi vielä (painon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, paino tod. näk. nousee lihaskasvun myötä, mutta läski tirisee) näyttäisin jo pulskalta 65 kg painossa, joka on vielä normipainon rajoissa.

Minulla taas on tosi hoikka kaveri ja olin yllättynyt, kun hän kerran huokaisi että jospa pääsisi alle 60 kg painoon. Luulin hänen painavan minua vähemmän. Ei ne kilot mitään kerro tai mitkään -110 sentit. Peili kertoo.

• 10+17

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1198
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      628
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      610
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56