Gallup! Missä kulkee raja???

Wilma

Missä kulkee pettämisen raja??? Eikös se ole vähän kuin veteen piirretty viiva???

Jos olet mies: Mihin asti menneen "pettämisen" antaisin vaimollesi/naisellesi anteeksi?

Jos olet nainen: Mihin asti menneen "pettämisen" antaisin miehellesi/miesystävällesi anteeksi?

Eli mitä pettäminen on??? Ja mikä ei ole "pettämistä"???

32

5247

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otus

      Koen tulleeni petetyksi, jos mieheni joku päivä sanoo, että hän on rakastunut toiseen ja aikoo jättää minut. Satunnaiset seksiseikkailut sallin, mutta en kyllä halua noista kuulla. Tiedän tosin ettei niitä montaa kertaa ole, joten voi olla mahdollista, että ajattelisin jyrkemmin, jos tuota tapahtuisi useamminkin kuin noin kerran viidessä vuodessa.. :)

    • Tiina

      Annan miehelleni anteeksi syrjähypyn/rinnakkaissuhteen jos itse vastaavassa tilanteessa olisin toiminut kuten mieheni.

      Tosin toisen vastaava tilanne ei koskaan ole samanlainen kuin itsellä, joten siinä on ymmärryksen ja mielikuvituksen paikka.

      • Wilma

        Eli onko minun rajani sitten liian "jyrkkä"?

        Pidän suutelemista, ja tarkoitan kunnon suutelemista! Kielari tai yli päätänsä kielen käyttö suutelun aikana on minusta pettämistä....

        Nukuin vieraan miehen kanssa yötä samassa sängyssä... Mies halusi pitää minusta vain kiinni, koska olin tehnyt selväksi sen etten halua pettää miestäni... Tämä "toinen" mies olisi tietysti halunnut kosketella rintojani ja takamustani, mutta sekin oli mielestäni liikaa.. Eli se jäi vain silittelyn tasolle... Ei suutelua, muutamaa poskipusua lukuunottamatta.. Ei koskettelua rintoihin eikä sinne, vaan ihan vatsan seutua ja kylkiä... Kädestä kiinni pitämistä.... Pettämistä????


      • Waikka
        Wilma kirjoitti:

        Eli onko minun rajani sitten liian "jyrkkä"?

        Pidän suutelemista, ja tarkoitan kunnon suutelemista! Kielari tai yli päätänsä kielen käyttö suutelun aikana on minusta pettämistä....

        Nukuin vieraan miehen kanssa yötä samassa sängyssä... Mies halusi pitää minusta vain kiinni, koska olin tehnyt selväksi sen etten halua pettää miestäni... Tämä "toinen" mies olisi tietysti halunnut kosketella rintojani ja takamustani, mutta sekin oli mielestäni liikaa.. Eli se jäi vain silittelyn tasolle... Ei suutelua, muutamaa poskipusua lukuunottamatta.. Ei koskettelua rintoihin eikä sinne, vaan ihan vatsan seutua ja kylkiä... Kädestä kiinni pitämistä.... Pettämistä????

        Jos tunnet huonoa omaatuntoa, se oli pettämistä, piste.


      • Ukkomies
        Wilma kirjoitti:

        Eli onko minun rajani sitten liian "jyrkkä"?

        Pidän suutelemista, ja tarkoitan kunnon suutelemista! Kielari tai yli päätänsä kielen käyttö suutelun aikana on minusta pettämistä....

        Nukuin vieraan miehen kanssa yötä samassa sängyssä... Mies halusi pitää minusta vain kiinni, koska olin tehnyt selväksi sen etten halua pettää miestäni... Tämä "toinen" mies olisi tietysti halunnut kosketella rintojani ja takamustani, mutta sekin oli mielestäni liikaa.. Eli se jäi vain silittelyn tasolle... Ei suutelua, muutamaa poskipusua lukuunottamatta.. Ei koskettelua rintoihin eikä sinne, vaan ihan vatsan seutua ja kylkiä... Kädestä kiinni pitämistä.... Pettämistä????

        Pystytkö kertomaan tapahtuneeste miehellesi niin, että hän ei pahoita mieltään? Jos miehesi hyväksyy asian samoin kuin jos kertoisit käyneesi kahvilla jonkun naispuolisen ystävästi kanssa, se ei ollut pettämistä. Yleensä jos tapahtuneesta pitää miettiä, oliko se pettämistä vai ei, se oli pettämistä.


      • Dark
        Wilma kirjoitti:

        Eli onko minun rajani sitten liian "jyrkkä"?

        Pidän suutelemista, ja tarkoitan kunnon suutelemista! Kielari tai yli päätänsä kielen käyttö suutelun aikana on minusta pettämistä....

        Nukuin vieraan miehen kanssa yötä samassa sängyssä... Mies halusi pitää minusta vain kiinni, koska olin tehnyt selväksi sen etten halua pettää miestäni... Tämä "toinen" mies olisi tietysti halunnut kosketella rintojani ja takamustani, mutta sekin oli mielestäni liikaa.. Eli se jäi vain silittelyn tasolle... Ei suutelua, muutamaa poskipusua lukuunottamatta.. Ei koskettelua rintoihin eikä sinne, vaan ihan vatsan seutua ja kylkiä... Kädestä kiinni pitämistä.... Pettämistä????

        Jaa pitää kysyä oliko pettämistä?? Tottakai oli pettämistä, siis mikä hemmetin syy voi olla nukkua vieraan miehen vieressä ja antaa tämän koskea/halata/silitellä/ yms. ?? En nyt itse keksi kyllä mitään hyväksyttävää syytä...

        Jos mun vaimo tekisi jotain tuollaista, niin se olis välittömästi muutto eri osoitteisiin...


      • Erik
        Dark kirjoitti:

        Jaa pitää kysyä oliko pettämistä?? Tottakai oli pettämistä, siis mikä hemmetin syy voi olla nukkua vieraan miehen vieressä ja antaa tämän koskea/halata/silitellä/ yms. ?? En nyt itse keksi kyllä mitään hyväksyttävää syytä...

        Jos mun vaimo tekisi jotain tuollaista, niin se olis välittömästi muutto eri osoitteisiin...

        Jos rakastaisit, niin et noin juttelisi! Vaimosi on sinulle pelkkää omaisuutta.


      • Dark
        Erik kirjoitti:

        Jos rakastaisit, niin et noin juttelisi! Vaimosi on sinulle pelkkää omaisuutta.

        Rakastan kyllä, mutta rajansa kaikella. Mitä nimimerkki Wilma tuossa viestiketjun alussa kertoi, ei kuulu hyvinvoivaan parisuhteeseen.

        (Itseasiassa kaverille kävi suunnilleen noin tuossa muutama kuukausi sitten ja kun vaimonikin kuuli asiasta, hän suorastaan suuttui...eli hänenkin mielestään jos parisuhteessa oleva nainen nukkuun sylikkäin vieraan miehen kanssa, niin silloin on piru merrassa...=)

        Jos itse kertoisin vaimolleni, että olen nukkunut vieraan naisen vierellä iho ihoa vasten, niin varmasti tulisi monoa...ja niin sen pitääkin olla.

        Vierellä nukkumisesta nussimiseen on nimittäin melko lyhyt matka, varsinkin jos ollaan kännissä.


      • Dark
        Erik kirjoitti:

        Jos rakastaisit, niin et noin juttelisi! Vaimosi on sinulle pelkkää omaisuutta.

        Väärin meni...itseasiassa kaverilleni kävi suunnilleen noin kuin nimim. Wilma tuossa kertoi ja kun vaimoni kuuli asiasta, niin hän suuttui melkoisesti. Eli hänen mielestään parisuhteessa oleva nainen EI nuku vieraiden miesten kanssa sylikkäin.

        Varmasti jos itse tekisin noin, niin ero tulisi...sen verran tiukan mimmin kanssa olen naimisissa. =)

        Ja kumminkin raja nukkumisesta vierekkäin seksin harrastamiseen on melko pieni, varsinkin jos ollaan juotu sitä viinaa.


      • Erik
        Dark kirjoitti:

        Väärin meni...itseasiassa kaverilleni kävi suunnilleen noin kuin nimim. Wilma tuossa kertoi ja kun vaimoni kuuli asiasta, niin hän suuttui melkoisesti. Eli hänen mielestään parisuhteessa oleva nainen EI nuku vieraiden miesten kanssa sylikkäin.

        Varmasti jos itse tekisin noin, niin ero tulisi...sen verran tiukan mimmin kanssa olen naimisissa. =)

        Ja kumminkin raja nukkumisesta vierekkäin seksin harrastamiseen on melko pieni, varsinkin jos ollaan juotu sitä viinaa.

        niin osaat myös antaa anteeksi!

        Kerrasta poikki-periaate ja rakkaus eivät asu samassa talossa.


      • Dark
        Erik kirjoitti:

        niin osaat myös antaa anteeksi!

        Kerrasta poikki-periaate ja rakkaus eivät asu samassa talossa.

        osaan antaa anteeksi ja varmasti antaisinkin tuollaisen teon anteeksi, mutta sen jälkeen en haluaisi jatkaa enää yhteistä elämää.
        (Tuollainen tapahtuma on juuri omiaan kylvämään epäilyksen siemenen..)

        Mieluummin sitten etsii sellaisen naisen, jolla ei ole tarvetta makailla vieraitten miesten kanssa.


      • Wilma
        Dark kirjoitti:

        Rakastan kyllä, mutta rajansa kaikella. Mitä nimimerkki Wilma tuossa viestiketjun alussa kertoi, ei kuulu hyvinvoivaan parisuhteeseen.

        (Itseasiassa kaverille kävi suunnilleen noin tuossa muutama kuukausi sitten ja kun vaimonikin kuuli asiasta, hän suorastaan suuttui...eli hänenkin mielestään jos parisuhteessa oleva nainen nukkuun sylikkäin vieraan miehen kanssa, niin silloin on piru merrassa...=)

        Jos itse kertoisin vaimolleni, että olen nukkunut vieraan naisen vierellä iho ihoa vasten, niin varmasti tulisi monoa...ja niin sen pitääkin olla.

        Vierellä nukkumisesta nussimiseen on nimittäin melko lyhyt matka, varsinkin jos ollaan kännissä.

        Kyllä vaatteet oli molempien päällä ihan tiiviisti.... Saman peiton alla toki "jouduimme" nukkumaan kun ei ollut kuin yksi.....


      • Wilma
        Wilma kirjoitti:

        Eli onko minun rajani sitten liian "jyrkkä"?

        Pidän suutelemista, ja tarkoitan kunnon suutelemista! Kielari tai yli päätänsä kielen käyttö suutelun aikana on minusta pettämistä....

        Nukuin vieraan miehen kanssa yötä samassa sängyssä... Mies halusi pitää minusta vain kiinni, koska olin tehnyt selväksi sen etten halua pettää miestäni... Tämä "toinen" mies olisi tietysti halunnut kosketella rintojani ja takamustani, mutta sekin oli mielestäni liikaa.. Eli se jäi vain silittelyn tasolle... Ei suutelua, muutamaa poskipusua lukuunottamatta.. Ei koskettelua rintoihin eikä sinne, vaan ihan vatsan seutua ja kylkiä... Kädestä kiinni pitämistä.... Pettämistä????

        Se että mieheni on pettänyt minua, ihan nussimalla vierasta naista... Kosto? En tiedä, mutta kerroin hänelle kuitenkin tapahtuneesta... Koska hän olisi voinut kuulla sen jostain muualtakin... Jos hän pistää kännin piikkiin sen että kaatu muna edellä kauniin blondin päälle...


      • Erik
        Dark kirjoitti:

        osaan antaa anteeksi ja varmasti antaisinkin tuollaisen teon anteeksi, mutta sen jälkeen en haluaisi jatkaa enää yhteistä elämää.
        (Tuollainen tapahtuma on juuri omiaan kylvämään epäilyksen siemenen..)

        Mieluummin sitten etsii sellaisen naisen, jolla ei ole tarvetta makailla vieraitten miesten kanssa.

        "Raukkautta on se että luottaa toiseen niin että antaa tälle vapauden nauttia elämästä."

        Aristoteleen mukaan rakkaus on jonkun onnellisuudesta välittämistä
        hänen itsensä vuoksi.


      • Cat
        Dark kirjoitti:

        osaan antaa anteeksi ja varmasti antaisinkin tuollaisen teon anteeksi, mutta sen jälkeen en haluaisi jatkaa enää yhteistä elämää.
        (Tuollainen tapahtuma on juuri omiaan kylvämään epäilyksen siemenen..)

        Mieluummin sitten etsii sellaisen naisen, jolla ei ole tarvetta makailla vieraitten miesten kanssa.

        Mielestäni kaikki, mitä joutuu kumppaniltaan salaamaan on pettämistä...mielestäni se on aika yksinkertainen raja..sillä ei ole mitään väliä, että ollaanko niitä sukupuolielimiä käytetty yhdessä, vai vähän pussattu. Ei kukaan järkevä ihminen hankkiudu tuollaisiin tilanteisiin!

        Ketään ei voi omistaa, mutta oma mielipiteeni on se, että jos kumppanini haluaa olla muiden kanssa, niin hän on sen vapaa tekemään, mutta luokseni ei tarvi enää sitten palata...luottamus on suhteen yksi tärkeimmistä asioista...


      • Tiina
        Wilma kirjoitti:

        Eli onko minun rajani sitten liian "jyrkkä"?

        Pidän suutelemista, ja tarkoitan kunnon suutelemista! Kielari tai yli päätänsä kielen käyttö suutelun aikana on minusta pettämistä....

        Nukuin vieraan miehen kanssa yötä samassa sängyssä... Mies halusi pitää minusta vain kiinni, koska olin tehnyt selväksi sen etten halua pettää miestäni... Tämä "toinen" mies olisi tietysti halunnut kosketella rintojani ja takamustani, mutta sekin oli mielestäni liikaa.. Eli se jäi vain silittelyn tasolle... Ei suutelua, muutamaa poskipusua lukuunottamatta.. Ei koskettelua rintoihin eikä sinne, vaan ihan vatsan seutua ja kylkiä... Kädestä kiinni pitämistä.... Pettämistä????

        miksi niin rajasi olisi liian jyrkkä? Sinullahan näyttää olevan asiat selvällä mallilla: Nukuit samassa sängyssä mutta teit miehelle selväksi mitä saa tehdä ja mitä ei. Sehän on ihan ok. Luonnollisesti sinustahan on myös aivan ok jos oma miehesi goisailee samalla tavoin toisen naisen kanssa?


      • Tiina
        Ukkomies kirjoitti:

        Pystytkö kertomaan tapahtuneeste miehellesi niin, että hän ei pahoita mieltään? Jos miehesi hyväksyy asian samoin kuin jos kertoisit käyneesi kahvilla jonkun naispuolisen ystävästi kanssa, se ei ollut pettämistä. Yleensä jos tapahtuneesta pitää miettiä, oliko se pettämistä vai ei, se oli pettämistä.

        sentään.

        Ei kaikkea TARVITSE kertoa ja on jopa hyvä salata asioita.

        Oman kumppanin kanssa toimitaan niin kuin hyvän ystävän: Ei kerrota asioita, jotka vain turhaa voisivat loukata tai hermostuttaa ja sitä rataa. Ei tämä liity vain pettämiseen vaan kaikkeen muuhunkin. On ihan jokaisen oma asia miten missäkin tilanteessa toimii. Miten voi olla oma itsensä jos omiin toimiin pitää kysellä toiselta lupaa ja pyytää allekirjoitusta kaikkiin ryhtymisiinsä??? Se kuulostaa siltä, että olisi toisen holhouksen alaisena mitä parisuhteen ei todellakaan pitäisi olla.


      • Tiina
        Erik kirjoitti:

        niin osaat myös antaa anteeksi!

        Kerrasta poikki-periaate ja rakkaus eivät asu samassa talossa.

        Hyvä Erik!

        Tuntuisi varsin kornilta etenkin pitkän yhdessäolon jälkeen ja perheellisenä kertoa kavereille, että annoin monoa miehelleni, koska hän nukkui vaatteet päällä sylikkäin toisen naisen kanssa.

        Vähän näyttää siltä, että antaisin anteeksi muutaman syrjähypynkin. Tämä onkin varsin erikoista, sillä olen nuorempana ollut erittäin tiukkapipoinen näissä asioissa.


      • Ukkomies
        Tiina kirjoitti:

        sentään.

        Ei kaikkea TARVITSE kertoa ja on jopa hyvä salata asioita.

        Oman kumppanin kanssa toimitaan niin kuin hyvän ystävän: Ei kerrota asioita, jotka vain turhaa voisivat loukata tai hermostuttaa ja sitä rataa. Ei tämä liity vain pettämiseen vaan kaikkeen muuhunkin. On ihan jokaisen oma asia miten missäkin tilanteessa toimii. Miten voi olla oma itsensä jos omiin toimiin pitää kysellä toiselta lupaa ja pyytää allekirjoitusta kaikkiin ryhtymisiinsä??? Se kuulostaa siltä, että olisi toisen holhouksen alaisena mitä parisuhteen ei todellakaan pitäisi olla.

        Kun olet parisuhteessa, olet holhouksen alaisena. Olet nimittäin oman holhouksesi alaisena. On sinun itsesi tehtävä toimia niin, ettet loukkaa kumppaniasi. Kukaan toinen ei voi sinulle rajoja asettaa. SINÄ asetat ne rajat itsellesi. Jos asetat rajat niin kauas, että toimillasi loukkaat kumppaniasi, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä asioita.

        Tarkoitus ei olekaan se, että kaikki kerrotaan. Parisuhteessa kuitenkin kaikki pitäisi olla periaatteessa kerrottavissa. Kertomisen ei pitäisi loukata - tekeminen loukkaa. Jos kertominen loukkaa, on alunperin tehty väärin. Toisinsanoen on petetty. On pettäjän oma asia päättää, kertooko vai ei. Idea onkin siinä, loukkaisiko kertominen kumppania.


      • Tiina
        Ukkomies kirjoitti:

        Kun olet parisuhteessa, olet holhouksen alaisena. Olet nimittäin oman holhouksesi alaisena. On sinun itsesi tehtävä toimia niin, ettet loukkaa kumppaniasi. Kukaan toinen ei voi sinulle rajoja asettaa. SINÄ asetat ne rajat itsellesi. Jos asetat rajat niin kauas, että toimillasi loukkaat kumppaniasi, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä asioita.

        Tarkoitus ei olekaan se, että kaikki kerrotaan. Parisuhteessa kuitenkin kaikki pitäisi olla periaatteessa kerrottavissa. Kertomisen ei pitäisi loukata - tekeminen loukkaa. Jos kertominen loukkaa, on alunperin tehty väärin. Toisinsanoen on petetty. On pettäjän oma asia päättää, kertooko vai ei. Idea onkin siinä, loukkaisiko kertominen kumppania.

        parisuhde sen enempää holhousta kuin sinkkuuskaan. En tarkoita vapaudella parisuhteessa kuitenkaan sitä, ettei ihmisellä pidä olla ollenkaan itsekontrollia. Sitä tarvitaan jo paljon ennen parisuhdetta!

        Paljon puhuttuja rajoja ei kuitenkaan kannata asettaa edes itselleen, koska tänään ei voi tietää mitä huominen tuo. Kannatan kuitenkin ehdotonta rehellisyyttä itselleen. Jos jokin asia on tehtävä, se on tehtävä jos sille löytyy järjelliset perusteet.

        En tiedä kuinka vanha "ukkomies" olet, mutta iän myötä tärkein oppimani asia: Joskus on pakko kääntää kortti ja tutkia tarkoin mikä se on, vaikka kysymättä tietää että kumppani, lapset, sukulaiset, naapurit ja osa ystävistä pitäisi minua hulluna, jotkut loukkaantuisivatkin. Se vaan on niin, ettei kukaan muu heistä elä Tiinan elämää. Minun se on elettävä parhaaksi katsomallani tavalla.


    • Erik

      on sanonut, että pettämisen raja kulkee aivoissa. Erittäin hyvin sanottu.

      Sinä voit pettää vaimoasi jos katsot himoiten toista naista. Minä puolestani voin mennä sänkyyn toisen naisen kanssa, samoin vaimoni toisen miehen kanssa, eikä se ole pettämistä.

    • saana

      Katson pettämiseksi; pussailusta lähtien, eli ei pussailuja,ei suutelemista eikä tietenkään toisen kopelointia,silittämistä ym. mikä siihen liittyy! enkä koe että olisin liian jyrkkä, jos seurustelee pitää olla uskollinen ja jos haluaa muita miksi seurustella?

    • sandi

      Itse en hyväksyisi enkä antaisi anteeksi mitään, mitä mies ei voisi tehdä sisarensa kanssa (ja ei mitään pervoja kommentteja tähän, kiitos). Eli tanssiminen, kahvilla käyminen ym on ystävyksille sallittua, kiellettyjen listalle puolestaan kuuluu kaikenlainen kanssakäyminen sellaisen naisen kanssa jonka tietää odottavan muutakin kuin kaveruutta. Samoja periaatteita kunnioitan itsekin.
      Parisuhde on mielestäni kahden ihmisen välinen asia, johon eivät kolmannet pyörät kuulu. Joku pari voi sopia toisenlaisista säännöistä ja se on heidän välisensä asia, kunhan ne säännöt vain on yhdessä laadittu ja molemmin puolin hyväksytty.

    • Pete

      Mä olen käsittänyt asian jotakuinkin niin, että kaikesta pitää voida puhua kumppanille ja se mitä kumppanini ei hyväksyisi tapahtuvan, on sitä pettämistä. Ja jos jotain ei voi kertoa, niin se on varmasti pettämistä. Omatunto kyllä kertoo, jos menee liian pitkälle. Eli tällanen systeemi mitä pitäis koittaa kunnioittaa puolin ja toisin.

      • Tiina

        kaikesta pitää voida puhua kumppanille? Eihän siinä ole mitään järkeä.

        Otan esimerkin:

        Pääsin töistä aikaisemmin ja menin oluelle (kerrankin) naispuolisen ystäväni kanssa. Meillä oli hirrrmu hauskaa.

        Mieheni ei jostain syystä pidä tuosta ystävästäni. Ajattelin koko kotimatkan kerronko missä olin vai en. Kotiin tullessani mieheni kertoi, että oli ollut siellä jo aamupäivästä lähtien, koska tarhasta soitettiin, että lapsemme oli kipeä. Mies oli (syystä) kiukkuinen, kun hänen työnsä olivat tekemättä ja hän ilmoitti lähtevänsä heti takaisin töihin.

        En olisi kovin paljoa hölmömpää voinut sanoa kuin kertoa siinä tilanteessa "totuuden". Mielestäni toista voi kunnioittaa myös siten, ettei kerro totuutta, joka vain rasittaa toista.

        Myös mieheni toimii samoin kuin minä, vaikkemme juuri ole asiasta puhuneet. Luotamme omaan ja toisen terveeseen järkeen.


      • Dark
        Tiina kirjoitti:

        kaikesta pitää voida puhua kumppanille? Eihän siinä ole mitään järkeä.

        Otan esimerkin:

        Pääsin töistä aikaisemmin ja menin oluelle (kerrankin) naispuolisen ystäväni kanssa. Meillä oli hirrrmu hauskaa.

        Mieheni ei jostain syystä pidä tuosta ystävästäni. Ajattelin koko kotimatkan kerronko missä olin vai en. Kotiin tullessani mieheni kertoi, että oli ollut siellä jo aamupäivästä lähtien, koska tarhasta soitettiin, että lapsemme oli kipeä. Mies oli (syystä) kiukkuinen, kun hänen työnsä olivat tekemättä ja hän ilmoitti lähtevänsä heti takaisin töihin.

        En olisi kovin paljoa hölmömpää voinut sanoa kuin kertoa siinä tilanteessa "totuuden". Mielestäni toista voi kunnioittaa myös siten, ettei kerro totuutta, joka vain rasittaa toista.

        Myös mieheni toimii samoin kuin minä, vaikkemme juuri ole asiasta puhuneet. Luotamme omaan ja toisen terveeseen järkeen.

        Tuntuu, että mentaliteettisi parisuhteen asioita koskien vaikuttaa erehdyttävästi nykyään niin iki-ihannoidulta sinkkuelämältä...

        Siis parisuhteessa on (minun mielestäni) juuri siitä kyse, että keskustellaan asioista ja tehdään päätöksiä yhdessä. Jos asenteesi on todella se, että teet/päätät kaikki omat asiasi niinkuin _itse_ parhaaksi näet, niin huh huh...en haluaisi olla miehesi kengissä.


      • Tiina
        Dark kirjoitti:

        Tuntuu, että mentaliteettisi parisuhteen asioita koskien vaikuttaa erehdyttävästi nykyään niin iki-ihannoidulta sinkkuelämältä...

        Siis parisuhteessa on (minun mielestäni) juuri siitä kyse, että keskustellaan asioista ja tehdään päätöksiä yhdessä. Jos asenteesi on todella se, että teet/päätät kaikki omat asiasi niinkuin _itse_ parhaaksi näet, niin huh huh...en haluaisi olla miehesi kengissä.

        ovat erilaisia siksi on parisuhteetkin. Se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.

        En kuitenkaan näe mitenkään tarkoituksenmukaisena sitä, että päätän mieheni kanssa yhdessä asioista, jotka liittyvät vain minuun. Sama pätee toisinpäin. Mielestäni jokaisella on parisuhteessakin henkilökohtaisia asioita, joista ei tarvitse eikä toinen edes odota/halua keskusteltavan.

        Jos mieheni kyselisi minulta kannattaisiko esim. aloittaa suhde johonkin toiseen naiseen, pitäisin häntä ääliönä. HÄN voi itse punnita mielessään kannattaako se pidemmällä tähtäimellä vai ei ja tehdä päätös itse.

        Miksi kummassa et haluaisi olla mieheni kengissä? Luotan häneen ja hänellä on täysi vapaus tehdä sitä mitä haluaa (asioista kyllä ilmoitetaan minulle kuten minä hänelle). Koska hän on halunnut olla jo parikymmentä vuotta kiltisti niin sehän vain osoittaa, että homma toimii. Ainakin meillä. Ehkä jotkut sitten kaipaavat sääntöjä, vaatimuksia ja kontrollia.


      • Tuomas
        Tiina kirjoitti:

        kaikesta pitää voida puhua kumppanille? Eihän siinä ole mitään järkeä.

        Otan esimerkin:

        Pääsin töistä aikaisemmin ja menin oluelle (kerrankin) naispuolisen ystäväni kanssa. Meillä oli hirrrmu hauskaa.

        Mieheni ei jostain syystä pidä tuosta ystävästäni. Ajattelin koko kotimatkan kerronko missä olin vai en. Kotiin tullessani mieheni kertoi, että oli ollut siellä jo aamupäivästä lähtien, koska tarhasta soitettiin, että lapsemme oli kipeä. Mies oli (syystä) kiukkuinen, kun hänen työnsä olivat tekemättä ja hän ilmoitti lähtevänsä heti takaisin töihin.

        En olisi kovin paljoa hölmömpää voinut sanoa kuin kertoa siinä tilanteessa "totuuden". Mielestäni toista voi kunnioittaa myös siten, ettei kerro totuutta, joka vain rasittaa toista.

        Myös mieheni toimii samoin kuin minä, vaikkemme juuri ole asiasta puhuneet. Luotamme omaan ja toisen terveeseen järkeen.

        Kysymys ei tainnutkaan olla siitä, pitäisikö kaikesta kertoa tai puhua.

        Kysymys oli siitä, mikä on pettämistä. Pettäminen on toisen luottamuksen pettämistä. Jos koet, että seksuaalisluonteiset touhusi ovat sitä luokkaa, että niistä on parempi olla puhumatta, olet heikoilla jäillä pettämisen suhteen. Asiaa ei muuta miksikään se, kerrotko vai etkö kerro.


    • Wilma

      No menin kuitenkin kertomaan....Omatuntoni ei antanut periksi....

      Kerroin sen puhelimessa, koska mieheni käy vain harvoin kotona.... Ehkä juuri siksi kaipasin vain pelkkää syliä johon nukahtaa....

      Ensimmäisenä se kysyi, että koskiko mies hänen (siis minun, mutta mieheni mukaan hänen tissit) tisseihinsä... Sanoin että ei.... Sitten hän kysyi minkä väriset silmät sillä oli..(?) Ja sitten se sanoi vain että: "Hyvä..."....

      Ei siitä nyt sitten oikein selvää saanu että oliko se nyt niin paha vai ei.... Kai se asiasta mainitsee kun tulee kotiin, mutta ei ainakaan vielä käskenyt minua pakkaamaan.... Ja vielä puhelun päätteeksi sanoi ikävöivänsä minua ja rakastavansa minua.....

    • masa

      On mielestäni kaikki, mitä ei tekisi, jos puoliso olisi paikalla!! Eli nukkuisinko toisen naisen kanssa, jos avovaimo olisi vieressä, niin en! Jos saisin tietää, että avovaimoni olisi nukkunut toisen miehen kanssa, niin se olis sitten niinku heippa ja hyvästi!

    • Satu XXX

      on ainoastaan sellainen suojaamaton seksi josta voi tulla raskaaksi. Siis mies pettää suihkutellessaan siittiönsä vieraaseen naiseen ja nainen pettää jos antaa vieraan miehen siittää itsensä.
      Kaikki muu on ihan luonnollista arki elämää.

    • Anonyymi

      Nukui9n kesällä saunakamarissa, oikeastaan minä nukuin ja tuttu sukulaisnainen tuli sinne myös kun mökissä oli isommat synttäri pippalot.
      Herätti minut ja sanoi eihän mun tarvi nukkua lattialla patjan päällä. Nostin peittoa, hei ei vaatteet päällä, pani oven säppiin ja valot pois jätti päälle vain pikkarit.
      kokeilin välillätulin kiinnikalu painoi haaroihin työnti vähän kädellä ja sanoi nukuhan sitten. kolmannella kerralla antoi ollalaskin sievästi pikkaria ja laitoin paljaan kalun haaroihin laittoi kättä taakse siirrin sen eteen ja levitin pakaraa kädellä ja liikuin sievästi koko pylly oli märkä kokeilin vähän sormella ja laitoin kalun huulille, pikkuisen pylly aina pakeni ja taas pääsin huulille.
      Pidin pakarasta kiinni ja painoin kerralla sisään huokasi pitkään, tiedätkö olen vhän uskovainen ja mulla on neljä lasta työntelin syvälle ja kuiskasin mutta olet niin himpoittava, kään sin vän vatsalleen ja työnnyin kunnolla kuiskas tämä on vähän liian sopimatonta näin käänsin kokonaan vatsalleen ja levitin haaroja, kuiskasin ei ole liian sopimatonta nyt sinä annat, kuiskasin nostele pyllyä, nostele pikku hiljaa alkoi nousemaan kuiskasin haluathan antaa nyökkäsi ja nosti pyllyä tunsin että kostuu lisää alkoi huokailemaan peittoon kuiskasin haluathan antaa nyökytti pitkään ja huokasi haluan haluan et usko kuinka haluan laukesin sisään pillu supisteli ja tärähteli jonkin aikaa.
      Aamu melkein sarasti kun heräsin liikkeisiin kohta hiukset kutitti vatsaa ja tunsin suun kalun ympärillä nousi ylös ja asetti kalun sisäänsä katsoi ja sanoi mieheni lasten kanssa nukkuu mökissä ja minä annan pillua ja keinui. sanoin että nai kuin pornokuvissa levitti vaan jalkoja ja keinui, olisimpa elokuvissa otin puhelimen en näytä kasvoja kuvasin kuinka pillu hieroi kalua alkoi olla jo tosi märkää sanoin käänny silloin sain hyvää kuvaa kun pillu venyy kalun ympärillä hieroi samalla etupuolelta kun sai orgasmia pakarat tarisi ja hyllyi komoasti ja kuului kiljahtelua silloin laukesin liikkui vielä vähän ja nousi sperma valui pillusta.
      Päivällä katselin kameraa tuli viereen ja sanoi muidenkin kuullen näytä tuo.
      Kun katsottiin puristi kädestä lopussa kuiskasi voitasko tehdä oikeasti meidän käyttöön pornokuva, nyökkäsin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe