Osaako kukaan arvioida mitä käy jos ottaa 6 doxalia (10mg) ja 4 metoprolinia (50mg)? Näkyykö verikokeissa tai missään paljon on oikeesti syönyt? En saa apua mistään ja oon tosi masentunut. Tuntuu että ainoa keino saada apua on ns. Hätähuuto. En vain tahdo tappaa tai vahingoittaa itseäni pysyvästi. Tarvitsen vain apua, voisiko joku auttaa?
Metoprolinia ja doxalia
15
633
Vastaukset
- voipi ottaa
ja laskea noista Metoprolin-lääkkeistä(beetasalpaaja kun on), Doxal 60 mg sen sijaan ei vaikuttane juuri mitenkään, käytetäänhän sitä esim. depression hoidossa yli 100 mg:n vrk-annoksia.
Ei, ei näy verikokeissa.
Mene vaikkapa päivystykseen, apua löytyy ilman että ottaa turhaan mitään lääkkeitä.
Itselläni menee vuorokaudessa Metoprolinia 200 mg, Doxalia otan unettomuuteen, annoksella 10-125 mg/vrk.
Hakeudu jonnekin apua hakemaan, älä niitä lääkkeitä ota, tulee vain väsyttävä olo. Ja muutenkin, lääkkeitä tulee käyttää ohjeen mukaisesti - haluat
teeskennellä yrittäneesi itsemurhaa, niin paras keino on ottaa hieman alkoholia ja 1 tai 2 diapammia ja sitten soittaa ambulanssi ja valehdella ottaneensa ison kasan. Tyhjiä pilleripurkkeja on hyvä olla kotimaastossa rekvisiittana. Sut viedään sairaalaan, saat imeytymisen estämiseksi lääkehiiltä (joka ei ole mitenkään haitallista), ja sulta otetaan veri- ja virtsanäytteet (joissa näkyy vain, että diapamia on otettu, mutta määrä ei kokeissa näy vaikka olisi 1 tai 100 tabua). Alkometri on ainoa jolla saadaan mitatuksi paljonko alkoa olet ottanut. Sitten makaat siellä yli yön ja seuraavana aamuna pääset päivystävän psykiatrin juttusille. Pysyvää vahinkoa kropallesi ei tällaisesta määrästä aiheudu.
Jos jätät vielä itsemurhaviestin asuntoosi löydettäväksi, se tukee tarinaasi. Mutta sitten jos näin vahvat merkit itsetuhosta annat, varaudu siihen, että voit joutua pakkohoitoonkin osastolle eli et enää sitten voi perua hoitoon hakeutumista siinä vaiheessa.
Mutta huom, ei tosiaankaan kannata kokeilla tällaista keinoa paitsi ihan viimeisenä hätähuutona eikä kannata ottaa kuin pari diapamia koska ne on alkon kanssa aika arvaamattomia, helposti otat liian ison annoksen ja sitten onkin oikeasti se ambulanssi tarpeen.- sitä...
metoprolinia EI kannata ottaa koska sen yliannostus voi helposti olla tappava, koska se hidastaa sydämen sykettä ja sydän voi kokonaan lakata lyömästä. Doxalin vaarallisuudesta en osaa sanoa.
- mä vaaaan
Tosta toisesta lääkkestä ei ole kokemusta, mutta toi doxalannos on vielä aika pieni. Masentuneisuuteen annostus saatta olla jopa 300mg/vrk. Itselläni oli doxal unettomuuteen annoksella 100-150mg.
- Vastauksista
Olen yrittänyt hakea apua, mutta ei kukaan tunnu välittävän. Mulla on ollut yksi erittäin vakava itsemurhayritys takana, olin psykiatrisella silloin, siitä on 3 vuotta. Nyt 3 kk sitten yritin hätähuutoa, otin bentsoja, deprakinea ja remeronia sekasin, olin vuorokauden tehotarkkailussa (mtn vakavaa ei ollu kyllä). Sit psykan konsultointii ja päästi mut kotii sieltä, vaikka olin itkunen ja sanoin et yritän uudestaan jos kotiin päästävät. Päästi silti. En tiedä vaikuttaako se, että olen täysi ikäinen..Mutta vaikeaa tuntuu olevan päästä hoitoon.
- hmmmm
Missä päin suomea asut? Kyllähän nyt akuuteissa tapauksissa luulisi apua jostain löytyvän.
- Asun
hmmmm kirjoitti:
Missä päin suomea asut? Kyllähän nyt akuuteissa tapauksissa luulisi apua jostain löytyvän.
Alaikäisenä sain vielä apua, mutta nyt en. Ennen sanottiin että tule mielummin eka hakemaan apua, kun yrität mtn, nyt en saa. On kurjaa olla täysikänen.
- fghjk
Asun kirjoitti:
Alaikäisenä sain vielä apua, mutta nyt en. Ennen sanottiin että tule mielummin eka hakemaan apua, kun yrität mtn, nyt en saa. On kurjaa olla täysikänen.
Oletko kokeillut a-klinikkaa (vaikket alkoholisti olisikaan)? Ainakin pääkaupunkiseudulla on saanut apua a-klinikoiden päivystyksestä ja jatkossa mahd. pidempääkin.
- ....
fghjk kirjoitti:
Oletko kokeillut a-klinikkaa (vaikket alkoholisti olisikaan)? Ainakin pääkaupunkiseudulla on saanut apua a-klinikoiden päivystyksestä ja jatkossa mahd. pidempääkin.
Eikai sinne pääse, kun ei alkoholin käyttätä ole?
- Kauhistunut lähimmäinen
.... kirjoitti:
Eikai sinne pääse, kun ei alkoholin käyttätä ole?
En voi kyllä ymmärtää, että näillä palstoilla noin vain neuvotaan mitä pitää tehdä päästäkseen hengestään. Älä hyvä ihminen mene tekemään mitään itsellesi.Kyllä apua löytyy muutenkin.Soita ympäri vuorokauden päivystävään auttavaan puhelimeen ja keskustele sieltä vastaavan henkilön kanssa ahdistuksestasi ja siitä mitä olet miettinyt.Uskon että he voivat neuvoa ihan oikean tien miten edetä asiasi kanssa. Ei mikään itsensä vahingoittaminen muka leikisti, auta sinua mihinkään muuhun kuin hautaan ja sitähän sinä et varmaankaan halua.
Ja näille ihmisille, jotka neuvovat mitä lääkkeitä kannattaa ottaa päästäkseen hoitoon, sanon, että tälläinen neuvonta on suorastaan edesvastuutonta ja jopa rikollista. - et tainnut ymmärtää
Kauhistunut lähimmäinen kirjoitti:
En voi kyllä ymmärtää, että näillä palstoilla noin vain neuvotaan mitä pitää tehdä päästäkseen hengestään. Älä hyvä ihminen mene tekemään mitään itsellesi.Kyllä apua löytyy muutenkin.Soita ympäri vuorokauden päivystävään auttavaan puhelimeen ja keskustele sieltä vastaavan henkilön kanssa ahdistuksestasi ja siitä mitä olet miettinyt.Uskon että he voivat neuvoa ihan oikean tien miten edetä asiasi kanssa. Ei mikään itsensä vahingoittaminen muka leikisti, auta sinua mihinkään muuhun kuin hautaan ja sitähän sinä et varmaankaan halua.
Ja näille ihmisille, jotka neuvovat mitä lääkkeitä kannattaa ottaa päästäkseen hoitoon, sanon, että tälläinen neuvonta on suorastaan edesvastuutonta ja jopa rikollista.en tahdo kuolla, enkä sitä yritä. EN SAA APUA VAIKKA OLEN YRITTÄNYT PYYTÄÄ JA KERTOA ASIOISTA, ymmärrätkö? EN saa!!!! Olen yrittänyt. Puhua psykiatrille, soittanut päivystykseen, olen yrittänyt lähes kaikkea, enkä vain saa!!! Ainoa keino on enää ns. "huijata" yrittäneensä itsaria. Tiedän kyllä miten apua haetaan oikeasti, takuulla tiedän, koska olen itse hoitoalaa opiskelemassa, mutta kun se ei auta. Ja tiedän että toi keino ei ole järkevää, mutta kun muu ei enään auta. En jaksa olla. En pysty tähän enään.
- tiedä miten
Kauhistunut lähimmäinen kirjoitti:
Ja näille ihmisille, jotka neuvovat mitä lääkkeitä kannattaa ottaa päästäkseen hoitoon, sanon, että tälläinen neuvonta on suorastaan edesvastuutonta ja jopa rikollista.asiat oikeasti ovat. Valitettavasti ainakin joillakin paikkakunnilla hoitoa on kerta kaikkiaan niin huonosti saatavilla, että sinne pääseminen on lähes mahdotonta. Ainoa keino tulla vakavasti otetuksi voi olla itsemurhan oikeasti tai feikisti yrittäminen. En yhtään ihmettele alkup kysyjän kysymyksiä. Masentuneet, heidän läheisensä ja terveydenhuollon henkilökunta tietävät asioiden nykyisen laidan.
- Kauhistunut lähimmäinen
et tainnut ymmärtää kirjoitti:
en tahdo kuolla, enkä sitä yritä. EN SAA APUA VAIKKA OLEN YRITTÄNYT PYYTÄÄ JA KERTOA ASIOISTA, ymmärrätkö? EN saa!!!! Olen yrittänyt. Puhua psykiatrille, soittanut päivystykseen, olen yrittänyt lähes kaikkea, enkä vain saa!!! Ainoa keino on enää ns. "huijata" yrittäneensä itsaria. Tiedän kyllä miten apua haetaan oikeasti, takuulla tiedän, koska olen itse hoitoalaa opiskelemassa, mutta kun se ei auta. Ja tiedän että toi keino ei ole järkevää, mutta kun muu ei enään auta. En jaksa olla. En pysty tähän enään.
Ymmärsin kyllä sen, että et ole aikeissa tehdä itsellesi mitään peruuttamatonta, mutta tälläisessä kokeilussa voi käydä hyvin huonosti.
Hei, voisitko kertoa minkä ikäinen olet ja kuinka kauan sinun tilanteesi on ollut tälläinen? Oletko ollut pitkään masentunut? Millainen sinun elämäsi muuten on? Oletko yksin vai parisuhteessa? Entä onko lapsia, sisaruksia, vanhempia, ystäviä, ym? Mikä on koulutuksesi?MITÄ SINUN ELÄMÄSSÄSI ON TAPAHTUNUT KUN OLET JOUTUNUT TÄLLÄISIÄ ASIOITA POHTIMAAN? Käytkö työssä ja jos, niin millaisessa? Onko sinulla ketään ystävää, jonka kanssa kävisitte läpi tilannettasi ja joka voisi lähteä kanssasi lääkärille tueksi ja turvaksi, sekä kertomaan oman näkemyksensä asiasta? Jos jaksat, niin vastaile!!! - Kauhistunut lähimmäinen
tiedä miten kirjoitti:
asiat oikeasti ovat. Valitettavasti ainakin joillakin paikkakunnilla hoitoa on kerta kaikkiaan niin huonosti saatavilla, että sinne pääseminen on lähes mahdotonta. Ainoa keino tulla vakavasti otetuksi voi olla itsemurhan oikeasti tai feikisti yrittäminen. En yhtään ihmettele alkup kysyjän kysymyksiä. Masentuneet, heidän läheisensä ja terveydenhuollon henkilökunta tietävät asioiden nykyisen laidan.
Viestiketjun aloittaja? Mikä tilanteesi on nyt? Joko olet saanut apua?
- +987
Entä riittääkä 7,9 gramaa doxalia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61047- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784