Roikkuminen tyhjän päällä

Moi!

Kirjoitin pari päivää sitten siitä, jospa juuri eronnutta ihmistä kannata odottaa (suhteeseen) tai ei. Eli pari viikkoa sitten hän (nainen) sanoi olevansa ihastunut, mutta erittäin tuoreen erotilanteen takia hän ei pysty vielä sitoutumaan. Hän kertoi silloin, että haluaa seurustella kanssani tulevaisuudessa ja toivoi, että voisin odottaa siihen asti kunnes hän on valmis siihen.

Nyt tilanne on toisin, tuntuu siltä että olen joutunut torjutuksi ja hyväksikäytetyksi. Ongelma on siinä, että sanat ja teot eivät sovi yhteen tässä tapauksessa - hän sanoo kauniita asioita mutta käyttäytyy erittäin välinpitämättömästi. Esimerkiksi; hän ei soita, jättää yleensä vastaamatta, pakenee tapaamisia yms. Vertaa tämä siihen kun viimeksi nähtiin, hän koski minua ja sanoi että hänellä on tunteita... ja sen jälkeen tuli tämä 12 päivän hiljainen putki. Tämä on mielestäni raainta henkistä väkivaltaa kun jättää toisen roikkumaan tyhjän päälle, tuntuu ettei hän kunnioita minua eikä minulle mahdollisuutta selvittää tilannetta.

Olenkin miettinyt, onko hänessä esim narsistin piirteitä. En tiedä, mutta minun on tehtävä tilanteelle jotain ja nopeasti. Erittäin nopeasti oman hyvinvointini takia. Joten, millaisia näkemyksiä teillä on? Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Kiitoksia jo etukäteen neuvoistanne!

Kimi

12

1050

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lenny

..nyt ei taida ihan yltyä narsismin puolelle (narsismiin liittyy niin paljon muuta pahaa käytöstä...). Vaikka hyvin itsekkäästi tämä typykkä toimiikin. No jos hän toivoo sinun odottavan, mutta itse käyttäytyy epäsoveliaasti, niin jotain pitää tehdä. Hänen pitää käsittää, että et sinä loputtomasti häntä odota. Ja vielä vähemmän haluat odottaa tuommoisen käytöksen vuoksi. Kun asia häiritsee, ota puheeksi. Jos puhe ei auta ja meno jatkuu, niin sitten tiedät varmasti itsekin, että mitä kannattaa tehdä. Mitä suotta alkaa omia näppejänsä pitämään vapaaehtoisesti kuuman hellan päällä...

Onpas helppoa aina neuvoa toisia, mutta sit ei osaa mtn tehdä, kun itsellä on suhdesoppa menossa xD

• Moi, ja kiitoksia vastauksestasi. Siinä oli hyviä pointteja, olen itsekin miettinyt paljon tätä asiaa. Ongelma on siinä, etten saa häneen yhteyttä edes puhelimitse (syytä tähän en tiedä) kun pitäisi asioita selvittää. Se viittaa mielestäni siihen, ettei hän pysty kohtaamaan minua, tai ettei hän ole tarpeeksi kypsä tilanteen hoitamiseen. Syy voi myös olla että hänellä voi olla jonkinnäköinen psyykkinen vaiva tai trauma mikä vaikuttaa hänen käyttäytymiseen... mene ja tiedä, mutta turha mun on pitää omia näppejäni kuuman hellan päällä. Tuntuu vaan perhanan idioottimaiselta olla tässä talutettavana nuoran päässä, vähän niin kuin kala koukussa.

• Hansku83
        x-press kirjoitti:

Moi, ja kiitoksia vastauksestasi. Siinä oli hyviä pointteja, olen itsekin miettinyt paljon tätä asiaa. Ongelma on siinä, etten saa häneen yhteyttä edes puhelimitse (syytä tähän en tiedä) kun pitäisi asioita selvittää. Se viittaa mielestäni siihen, ettei hän pysty kohtaamaan minua, tai ettei hän ole tarpeeksi kypsä tilanteen hoitamiseen. Syy voi myös olla että hänellä voi olla jonkinnäköinen psyykkinen vaiva tai trauma mikä vaikuttaa hänen käyttäytymiseen... mene ja tiedä, mutta turha mun on pitää omia näppejäni kuuman hellan päällä. Tuntuu vaan perhanan idioottimaiselta olla tässä talutettavana nuoran päässä, vähän niin kuin kala koukussa.

Tuumailin tuota odottamista ja sitä kun tyttö sanoi ettei ole vielä valmis seurusteluun...Jos oikeesti toisesta välittää ja haluaa olla yhessä niin ei vasta olleen eronkaan pitäisis siihen vaikuttaa. Tuntuu tosiaan että tyttö pitää sinua talutusnuorassaan ja sinun pitäisi sitten tehdä hänen pillinsä mukaan. Hän soitata jos soittaa, vastaa jos vastaa ja taatusti aiheuttaa sillä sinulle mielipahaa. Ei hän ole arvoisesi. Mistä voit tietää että kun olet tarpeeksi kauan odottanut niin hän "valitsisi" sinut? Voihan olla että hän löytää "odottaessaan" jonkun muun ja sinä saatat menettää monta hyvää tilaisuutta kun annat tytön odotuttaa.

• Hansku83 kirjoitti:

Tuumailin tuota odottamista ja sitä kun tyttö sanoi ettei ole vielä valmis seurusteluun...Jos oikeesti toisesta välittää ja haluaa olla yhessä niin ei vasta olleen eronkaan pitäisis siihen vaikuttaa. Tuntuu tosiaan että tyttö pitää sinua talutusnuorassaan ja sinun pitäisi sitten tehdä hänen pillinsä mukaan. Hän soitata jos soittaa, vastaa jos vastaa ja taatusti aiheuttaa sillä sinulle mielipahaa. Ei hän ole arvoisesi. Mistä voit tietää että kun olet tarpeeksi kauan odottanut niin hän "valitsisi" sinut? Voihan olla että hän löytää "odottaessaan" jonkun muun ja sinä saatat menettää monta hyvää tilaisuutta kun annat tytön odotuttaa.

Moi, puhut asiaa. Olin tiukasti nuorassa, nyt pitää keksiä miten voisin päästä siitä eroon. Ja haluan päästä hänestä eroon, koska rehellisesti sanottuna tuntuu siltä, ettei hän koskaan meinaa kallistua siihen et seurustelisi kanssani vaikka sanoikin niin. Tämä on viidakon laki... You win some, you lose some.

Kysymys kuuluu; miksi tällaisia tunteilla leikkiviä, välinpitämättömiä ja vastuuttomia ihmisiä löytyy? Ja myönnettäköön ettei vika ole ainoastaan niissä, vaan myös meissä jotka lankeamme niitten viehätysvoimaan myöhemmin joutuaksemme roikkumaan tyhjän päällä?!

• jotakin..

No jos suoraan sanotaan, niin tuo on merkki siitä, että nainen ei ole sinusta tarpeeksi kiinnostunut.

Jos olisi ihastunut, vastaisi kyllä viesteihin ja soittoihin. Ja viestittelisi oma-aloitteisesti. Jos ihastuu/rakastuu johonkin, ei silloin mitkään tuoreet erot tai muut vaikuta.

Sinulle itsellesi olisi parempi, jos et tunteitasi päästäisi valloilleen, niin pettymyskään ei olisi niin suuri.

Anna ajan näyttää. Älä enään ota yhteyttä,se saattaa vain ärsyttää naista.

Eli: jos haluat jotakin oikein kovasti, anna sen mennä luotasi. Jos se palaa luoksesi se on ikuisesti sinun, jos ei, niin sitä ei ollut sinulle tarkoitettukkaan.

• Kirjoitit "Jos haluat jotakin oikein kovasti, anna sen mennä luotasi. Jos se palaa luoksesi se on ikuisesti sinun, jos ei, niin sitä ei ollut sinulle tarkoitettukkaan".

Tuosta olen samaa mieltä, olen antanut hänelle rauhaa ja omaa aikaa, ja sovittiin että otamme tämän asian puheeksi vielä toukukuussa. Se oli se "anna sen mennä"-osuus. Jos se ei palaa luokseni niin that's it then. Ongelma on, että hän on tehnyt katoamistempun minulle (eli vaikeasti jollei mahdoton tavoittaa) mutta myös monille sen kavereille. Se viittaa siihen, ettei tämä nuori nainen kykene pitämään elämästänsä eikä ystävistänsä huolta. Siksi varoituskellot soivat...

• minä-minä maa
        x-press kirjoitti:

Kirjoitit "Jos haluat jotakin oikein kovasti, anna sen mennä luotasi. Jos se palaa luoksesi se on ikuisesti sinun, jos ei, niin sitä ei ollut sinulle tarkoitettukkaan".

Tuosta olen samaa mieltä, olen antanut hänelle rauhaa ja omaa aikaa, ja sovittiin että otamme tämän asian puheeksi vielä toukukuussa. Se oli se "anna sen mennä"-osuus. Jos se ei palaa luokseni niin that's it then. Ongelma on, että hän on tehnyt katoamistempun minulle (eli vaikeasti jollei mahdoton tavoittaa) mutta myös monille sen kavereille. Se viittaa siihen, ettei tämä nuori nainen kykene pitämään elämästänsä eikä ystävistänsä huolta. Siksi varoituskellot soivat...

Ei tuo muuksi tule muuttumaan. Itseni revin irti vastaavanlaisesta henkisestä julmuudesta vähän aikaa sitten ja voin vakuuttaa että elämäni helpottui muutaman päivän päästä kun tajusin mistä oikein oli kysymys. Sinua roikutetaan luultavasti siksi että sinulla saattaa olla vielä jotain mistä tuo ihminen voi vielä hyötyä. Tulet huomaamaan että sinut lempataan toistamiseen yhtä julmasti ulos jos lasket tuon ihmisen uudelleen lähellesi. Nämä tyypit (narsisti tai ei) elävät minä-minä maassa ja saavat hengen ravinnon toisen ihmisen riippuvaisuudesta ja pahasta olosta.

• minä-minä maa kirjoitti:

Ei tuo muuksi tule muuttumaan. Itseni revin irti vastaavanlaisesta henkisestä julmuudesta vähän aikaa sitten ja voin vakuuttaa että elämäni helpottui muutaman päivän päästä kun tajusin mistä oikein oli kysymys. Sinua roikutetaan luultavasti siksi että sinulla saattaa olla vielä jotain mistä tuo ihminen voi vielä hyötyä. Tulet huomaamaan että sinut lempataan toistamiseen yhtä julmasti ulos jos lasket tuon ihmisen uudelleen lähellesi. Nämä tyypit (narsisti tai ei) elävät minä-minä maassa ja saavat hengen ravinnon toisen ihmisen riippuvaisuudesta ja pahasta olosta.

Kirjoitit: "Tulet huomaamaan että sinut lempataan toistamiseen yhtä julmasti ulos jos lasket tuon ihmisen uudelleen lähellesi. Nämä tyypit (narsisti tai ei) elävät minä-minä maassa ja saavat hengen ravinnon toisen ihmisen riippuvaisuudesta ja pahasta olosta." Ja olet oikeassa, olen pahoillani siitä että sinäkin olet joutunut kokemaan vastaavanlaisen tilanteen. Miten kauan olit itse mukana siinä menossa, ennen kuin huomasit että on parasta itse vetäytyä ja pelastautua pedon hampaista?

• minä-minä maa
        x-press kirjoitti:

Kirjoitit: "Tulet huomaamaan että sinut lempataan toistamiseen yhtä julmasti ulos jos lasket tuon ihmisen uudelleen lähellesi. Nämä tyypit (narsisti tai ei) elävät minä-minä maassa ja saavat hengen ravinnon toisen ihmisen riippuvaisuudesta ja pahasta olosta." Ja olet oikeassa, olen pahoillani siitä että sinäkin olet joutunut kokemaan vastaavanlaisen tilanteen. Miten kauan olit itse mukana siinä menossa, ennen kuin huomasit että on parasta itse vetäytyä ja pelastautua pedon hampaista?

Melkein pari vuotta ja vanhenin siinä ajassa varmaan 100 vuotta. Nyt lähinnä pelkään seuraavaa yhteydenottoa, pelkään itseäni ja sitä ihmistä. Elämä on vaan ollut niiiin paljon helpompaa ilman, vaikka kaipaan tavattomasti suhteen pieniä hyviä asioita mutta "se oli kaunista valhetta vainen". Nuoleskelen tässä haavojani ja nousen sitten joku päivä ylös kuin feenix :) Tsemppiä sulle! Olen varma että sinullekin on olemassa paikka auringossa.

• minä-minä maa kirjoitti:

Melkein pari vuotta ja vanhenin siinä ajassa varmaan 100 vuotta. Nyt lähinnä pelkään seuraavaa yhteydenottoa, pelkään itseäni ja sitä ihmistä. Elämä on vaan ollut niiiin paljon helpompaa ilman, vaikka kaipaan tavattomasti suhteen pieniä hyviä asioita mutta "se oli kaunista valhetta vainen". Nuoleskelen tässä haavojani ja nousen sitten joku päivä ylös kuin feenix :) Tsemppiä sulle! Olen varma että sinullekin on olemassa paikka auringossa.

Pari vuotta?! Auts... Missä vaiheess tiedostit itse että nyt on päästävä pois? Vai olitko pahasti toisesta riippuvainen?

• sullekkin..
        minä-minä maa kirjoitti:

"Häviäjät eivät ole niitä , jotka lyödään maahan, vaan niitä, jotka jäävät sinne makaamaan.
        voittajat nousevat pystyyn ja jatkavat matkaansa, tekemistään virheistä viisastuneina."

Tsemppiä sullekkin :)

• minä-minä maa

Alusta lähtien, kai. Se juttu oli kuin huono ranskalainen blacnoir (mitenhän tuo kirjoitetaan??) -filmi. Salassa pidettävä, suuria tunteita, vuoristorataa, intohimoa, kyyneileitä, eroja ja yhteen palaamisia yms. Läksin kai mukaan kun tiedossa oli seikkailu. Ainakin tiedän eläneeni...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe