Laakkonen ostoboikottiin,saapahan sitä mitä kerjää,on kauppialla noussut kusi päähän.
Huittisiin on tulossa saksalainen automaahantuoja tyyliin LIDL,kohta alkaa nämä suomijobbarit kyykätä.
Laakkonen boikottiin
53
19093
Vastaukset
- Ossi
Mukana ollaan, harmin paikka silti.
Missähän on pääkaupunkiseutua lähin BMW-liike?
Syksymmällä pitäisi viedä huoltoon ja ensi vuonna vaihdan mahdollisesti uuteen. On tosin pieni mahdollisuus, että merkki vaihtuu MB:hen ja silloin ei tietenkään mitään laakkosia tarvita.- Ossi
Niin, selvyyden vuoksi vielä mainitsen että tuo huollettava ja joskus vaihtoon menevä bemari on ostettu Laakkoselta, pääkaupunkiseuden ainoalta BMW-myyjältä. Mukana boikotissa ollaan periaatteen vuoksi.
- Unissa kävelijä
Ossi kirjoitti:
Niin, selvyyden vuoksi vielä mainitsen että tuo huollettava ja joskus vaihtoon menevä bemari on ostettu Laakkoselta, pääkaupunkiseuden ainoalta BMW-myyjältä. Mukana boikotissa ollaan periaatteen vuoksi.
Seuraavaksi tulee mukaan jopparit, jotka ilmoittavat:
Ostamme autosi hyvään hintaan, myös vaihto ja loppuvelan lunastus. Huom! Autosi ei meille kelpaa, jos se on joskus ostattu laakkoselta, uutena tai käytettynä, tai jos huoltokirjassa on yksikin laakkosen leima!
- minä
Mp roudattu Saksasta jo varmaan n.6-vuotta itsekkin niitä jonkun tuoneena ja myyneenä!
On selvästi havaittavissa pyöräiliöiden keskuudessa,että jo tuontipyörän ostaneet haluavat ostaa edelleen tuonti mp,koska mp siistejä,huollettuja ja 1-3 tuhatta halvempia.
Näin tulee myös autoissa käymään!Kuka on ostanut hyvän tuontiauton ei tule ostamaan enää ns.suomiautoa!
Eikä vanhaa tuontia edes tarvii mennä kauppaamaan laakkosen kaltaisiin yrityksiin,vaan ehkä noille syntyy tosiaan omat markkinat!Ja mikäpäs siinä,jos syntyy 4000-8000 e halvemmat markkinat verrattuna ns.suomiautoon.Joku saa ajaa 6000e kallimmalla volvolla tai mersussa,jos haluaa!Oma on valinta,mutta kyllä noista mp on selvä käytännön esimerkki jo monen vuodenajalta
Tuontipyörän ostaneelta en ole kuullut yhtään negatiivistä juttua ja haluavat seuraavankin mopon suoraan euroopasta!- jawohl
Opettelisit ensin edes kirjoittamaan suomenkielistä tekstiä...
- minä
jawohl kirjoitti:
Opettelisit ensin edes kirjoittamaan suomenkielistä tekstiä...
Taitaa vituttaa raskaasti kuula totuus,kuinka tulee käymään!
- shakal
Myöskin pari pyörää Saksasta tuonut kaveri naureskeli saksalaisten pyörien kilometrejä. Jos katsotaan saksalaisten keskimääräisiä ajokilometrejä, likimain jokaisella myynnissä olevalla pyörällä on kuitenkin ajettu vain noin 10% tuosta. Että kukahan perkele siellä ne loput kilsat onnistuu yksikseen ajelemaan ;)
- k-pää
Voisitko avata tarinaa meille ulkopaikkakuntalaisillekin?
- teinjo
hommasin audin bemarin sijasta, äänestän kukkarolla. Laakkoselle ei enään mitään asiaa, Audi-huollolle kelpaa mun eurot kun näyttävät tajuavan bisnestä.
- Kannatetaan
Joo, kyllä ärräpäät (onneksi ei kahvikupit ;-) lenteli kun aamulla avasin Aamulehden. Uskomatonta ylimielisyyttä ja röyhkeyttä!
"Autotalo Laakkonen ei ota vaihdossa vastaan asiakkaan omin päin ulkomailta tuomaa autoa. Muut autoliikkeet hyväksyvät ulkomaisen vaihtoautonkin vaihtoautokartelliinsa. (?!)
Laakkosen Tampereen paikallisjohtaja Juha Pelkonen epäilee, että asiakas voi salata autoon liittyviä tietoja, eikä autoliike saa niitä selville.
– Sellaisia autoja, joiden taustaa emme pysty selvittämään, emme ota. Se on kuluttajasuojariski, koska me olemme siitä autosta vastuussa myydessämme sitä eteenpäin. Meitä pidetään ammattilaisina ja kuluttajasuojalain kuorma tulee meidän kannettavaksemme."
Ei voi muuta sanoa kuin että on se hyvä etten ole tähänkään mennessä ostanut Laakkoznevilta ensimmäistäkään autoa. Lähinnä harmittaa että käytin Saksantuonti-Audini siellä määräaikaishuollossa, kehuivat olevan hyvässä kunnossa, leimat huoltokirjaan ja kassan kautta ulos. Raha kyllä kelpasi, vaikka osa seteleistä oli myös Saksantuontia. Millähän niiden historia selvitetään, mahtaa Luakkosta harmittaa kun lompsassa on Saksasta tuotua rahaa.
Aamulehden jutussa oli myös hyviä aineksia verovalituksen perusteiksi:
"Auto-Kivitilan myyntijohtaja Ari Kirvesniemi sanoo, että myös tamperelainen Ford-liike ottaa periaatteessa vastaan tuontiauton. Taustat ja auto tutkitaan Auto-Kivitilassa erityisen tarkasti. Auto-Kivitilakin on tuonut pieniä määriä ulkomaisia autoja myyntiin.
– Hintaeron on kuitenkin oltava selkeä. Kotimaisen auton huoltohistoria ja taustat ovat helpommin selvitettävissä kuin ulkomaisen. Hinnanlasku riippuu tietenkin autosta, mutta 20-30 prosenttia vähemmän kuin vastaavasta suomalaisesta vaihtoautosta olisi kohtalainen.
Metro-Auton vaihtoautopäällikön Markku Linnuksen mukaan Metroauto ottaa vaihdossa ulkomailta tuotuja autoja. Vielä sellaista ei ole liikkeelle tarjottu.
– Hinta täytyy sitten määritellä erikseen. Hintaero tulee olemaan olennainen."
Eli kun veropäätös kolahtaa luukusta, valituksen yhdeksi kohdaksi voi laittaa sen, että koska Suomessa jo on vastaavia Saksasta tuotuja autoja verotettuna & rekisterissä, pitää nyt Saksasta tuotua autoa tietenkin verrata niihin => 20...30 % halvempi kuin Tullin arvontakomitean markkina-arvo. Mitä sanoo tähän lakimiehet?- Oskari
Kun nuorena miehenä (17-24v)
pyörin Oulun kartsalla iltaisin ja öisin ja
tytöthän ne oli haussa päällimmäisenä!
Siinä oppi pikku hiljaa huomaamaan ne pimut,
joille kelpas jätkä kuin jätkä ja lopultahan
ne ei meinannut enää kelvata kenellekään, kun
kaikki kuhisi, että "mä oon maannu tuon kaa" ja
mäkin oon saanu tolta.
Tyttö oli "leimattu" ja tavallaan ala-arvoiseksi
luokiteltu laaja-alaisesti!
Eli kun tuollainen tyttö sitten lopulta päätti
"ryhdistäytyä" ja koettaa löytää ikiomaa puolisoa,
niin eihän se onnistunu muuten kuin vaihtamalla
paikkakuntaa. Oli tullu liian "leimatuksi" omassa
kaupungissa.
Mutta, kun muutti Kemiin ,,,,niin mieshän löytyi,
kun Nainen oli siellä "uus" ja siis "täyttä tavaraa"......::)))
Noiden tuontiautojen kohdalla on vähän samoin,
kun ne viedään uudelle paikkakunnalle, tässä tapauksessa uuteen maahan, niin nehän on "täyttä
tavaraa", paitsi se ero, että ammatti-ihminen
osaa ottaa senkin seikan huomioon, että
"menneisyys" jokaisella yksilöllä on ja kun sitä
ei tiedä eikä pysty selvittämään, niin turvallinen
tapa on suhtautua "negatiivisesti" ja sehän on
kyllä aivan oikeutettua!!!!!!!
Monessa tapauksessa viisastakin!!!!!
Jos Kemin poikakin olis tullut selvittäneeksi
tulevan eukkonsa "menneisyyden", niin kenties
ois tullut toisiin ajatuksiin!!!!!!:::::))))) - MB124
Oskari kirjoitti:
Kun nuorena miehenä (17-24v)
pyörin Oulun kartsalla iltaisin ja öisin ja
tytöthän ne oli haussa päällimmäisenä!
Siinä oppi pikku hiljaa huomaamaan ne pimut,
joille kelpas jätkä kuin jätkä ja lopultahan
ne ei meinannut enää kelvata kenellekään, kun
kaikki kuhisi, että "mä oon maannu tuon kaa" ja
mäkin oon saanu tolta.
Tyttö oli "leimattu" ja tavallaan ala-arvoiseksi
luokiteltu laaja-alaisesti!
Eli kun tuollainen tyttö sitten lopulta päätti
"ryhdistäytyä" ja koettaa löytää ikiomaa puolisoa,
niin eihän se onnistunu muuten kuin vaihtamalla
paikkakuntaa. Oli tullu liian "leimatuksi" omassa
kaupungissa.
Mutta, kun muutti Kemiin ,,,,niin mieshän löytyi,
kun Nainen oli siellä "uus" ja siis "täyttä tavaraa"......::)))
Noiden tuontiautojen kohdalla on vähän samoin,
kun ne viedään uudelle paikkakunnalle, tässä tapauksessa uuteen maahan, niin nehän on "täyttä
tavaraa", paitsi se ero, että ammatti-ihminen
osaa ottaa senkin seikan huomioon, että
"menneisyys" jokaisella yksilöllä on ja kun sitä
ei tiedä eikä pysty selvittämään, niin turvallinen
tapa on suhtautua "negatiivisesti" ja sehän on
kyllä aivan oikeutettua!!!!!!!
Monessa tapauksessa viisastakin!!!!!
Jos Kemin poikakin olis tullut selvittäneeksi
tulevan eukkonsa "menneisyyden", niin kenties
ois tullut toisiin ajatuksiin!!!!!!:::::)))))Piruakos tänne valitat, ittepähän vaimosi olet valinnut..
- Rasismia
Oskari kirjoitti:
Kun nuorena miehenä (17-24v)
pyörin Oulun kartsalla iltaisin ja öisin ja
tytöthän ne oli haussa päällimmäisenä!
Siinä oppi pikku hiljaa huomaamaan ne pimut,
joille kelpas jätkä kuin jätkä ja lopultahan
ne ei meinannut enää kelvata kenellekään, kun
kaikki kuhisi, että "mä oon maannu tuon kaa" ja
mäkin oon saanu tolta.
Tyttö oli "leimattu" ja tavallaan ala-arvoiseksi
luokiteltu laaja-alaisesti!
Eli kun tuollainen tyttö sitten lopulta päätti
"ryhdistäytyä" ja koettaa löytää ikiomaa puolisoa,
niin eihän se onnistunu muuten kuin vaihtamalla
paikkakuntaa. Oli tullu liian "leimatuksi" omassa
kaupungissa.
Mutta, kun muutti Kemiin ,,,,niin mieshän löytyi,
kun Nainen oli siellä "uus" ja siis "täyttä tavaraa"......::)))
Noiden tuontiautojen kohdalla on vähän samoin,
kun ne viedään uudelle paikkakunnalle, tässä tapauksessa uuteen maahan, niin nehän on "täyttä
tavaraa", paitsi se ero, että ammatti-ihminen
osaa ottaa senkin seikan huomioon, että
"menneisyys" jokaisella yksilöllä on ja kun sitä
ei tiedä eikä pysty selvittämään, niin turvallinen
tapa on suhtautua "negatiivisesti" ja sehän on
kyllä aivan oikeutettua!!!!!!!
Monessa tapauksessa viisastakin!!!!!
Jos Kemin poikakin olis tullut selvittäneeksi
tulevan eukkonsa "menneisyyden", niin kenties
ois tullut toisiin ajatuksiin!!!!!!:::::)))))Hauska tarina sinänsä, mutta eihän pillu käytössä kulu... On tullu ulkomaalaista ennenkin friiattua ja hyvät kyydit silloinkin sai. Laakkonen harrastaa selvästi kiihotusta kansanryhmää vastaan, eli väittää että Saksalaiset ovat kieroja huijareita.
Mielenkiintoista sinänsä on se, että autoliikkeet jotenkin tarkastavat autojen historian ennen sisäänostoa (=Kemin nimismies & rikosrekisteriote ennen Oulun likan naimista ?). Mikähän tämä rekisteri mahtaa olla ja kuka sitä ylläpitää? Kuulostaa hiukan X-files tyyppiseltä salaliitolta. - PärreK
Oskari kirjoitti:
Kun nuorena miehenä (17-24v)
pyörin Oulun kartsalla iltaisin ja öisin ja
tytöthän ne oli haussa päällimmäisenä!
Siinä oppi pikku hiljaa huomaamaan ne pimut,
joille kelpas jätkä kuin jätkä ja lopultahan
ne ei meinannut enää kelvata kenellekään, kun
kaikki kuhisi, että "mä oon maannu tuon kaa" ja
mäkin oon saanu tolta.
Tyttö oli "leimattu" ja tavallaan ala-arvoiseksi
luokiteltu laaja-alaisesti!
Eli kun tuollainen tyttö sitten lopulta päätti
"ryhdistäytyä" ja koettaa löytää ikiomaa puolisoa,
niin eihän se onnistunu muuten kuin vaihtamalla
paikkakuntaa. Oli tullu liian "leimatuksi" omassa
kaupungissa.
Mutta, kun muutti Kemiin ,,,,niin mieshän löytyi,
kun Nainen oli siellä "uus" ja siis "täyttä tavaraa"......::)))
Noiden tuontiautojen kohdalla on vähän samoin,
kun ne viedään uudelle paikkakunnalle, tässä tapauksessa uuteen maahan, niin nehän on "täyttä
tavaraa", paitsi se ero, että ammatti-ihminen
osaa ottaa senkin seikan huomioon, että
"menneisyys" jokaisella yksilöllä on ja kun sitä
ei tiedä eikä pysty selvittämään, niin turvallinen
tapa on suhtautua "negatiivisesti" ja sehän on
kyllä aivan oikeutettua!!!!!!!
Monessa tapauksessa viisastakin!!!!!
Jos Kemin poikakin olis tullut selvittäneeksi
tulevan eukkonsa "menneisyyden", niin kenties
ois tullut toisiin ajatuksiin!!!!!!:::::)))))Hyvä vertaus, mutta ei päde, kun ei ole raha (kääntäkää joku tämä) "major factor":na...
Auto on vaan kauppatavaraa, jota saa rahalla, ja se rahan hukkaaminen v...ttaa.
Odottakaapa vaan mmutama kuukausi kunnes autokauppiasliitto antaa ns. autolehdille luvan vertailla tuontiautoja ja "kotimaisia", eli mitä samalla rahalla saa Suomen liikkeistä ja mustikkamaalta... - Oskari
PärreK kirjoitti:
Hyvä vertaus, mutta ei päde, kun ei ole raha (kääntäkää joku tämä) "major factor":na...
Auto on vaan kauppatavaraa, jota saa rahalla, ja se rahan hukkaaminen v...ttaa.
Odottakaapa vaan mmutama kuukausi kunnes autokauppiasliitto antaa ns. autolehdille luvan vertailla tuontiautoja ja "kotimaisia", eli mitä samalla rahalla saa Suomen liikkeistä ja mustikkamaalta...Kuulehan!
Me täällä Suomessa, vähäväkisessä maassa
tiedämme oman paikkakuntamme ihmiset aika hyvin!
Puhun kokemuksesta 40v. samalla paikkakunnalla
asuneena.
Kyllä tietyn "herran tai rouvan" auto on
turvallista ostaa, kun on voinut seurata hänen
tapaansa autoilla.
Ja toiseksi, kyllä tiettyjen kavereiden auto,
joka "lentää" aina joka kaarteessa kahdella rattaalla, jne, on sellainen peli, että kaikki
tietävät, että "rääkätty" kosla on kyseessä, eikä
kiinnosta kyllä sitten ostaa kyseistä peliä.
Eli tieto hyvästä tai pahasta vaikuttaa!
Tuoduista tiedä emme mitään, joten ymmärrät,
että voi saada vaikka miten "rääkätyn" pelin.
Onhan siellä autobaanat, joilla saa ajaa vaikka
200kmt ja ylikin.
Kyllä siinä rauta on punaisena.....ja varma on,
että se näkyy selkeenä kestoiän lyhenemisenä!
Tyttövertauksessakinhan oli se sama piirre, että
tyttö oli kaunis, oli hän sitten Oulussa tai
Kemissä, mutta kauneus ei yksin määrännyt Oulussa
"kysyntää", mutta Kemissä kun ei ollut muuta tietoa, niin kauneus riitti!!!!!! - PärreK
Oskari kirjoitti:
Kuulehan!
Me täällä Suomessa, vähäväkisessä maassa
tiedämme oman paikkakuntamme ihmiset aika hyvin!
Puhun kokemuksesta 40v. samalla paikkakunnalla
asuneena.
Kyllä tietyn "herran tai rouvan" auto on
turvallista ostaa, kun on voinut seurata hänen
tapaansa autoilla.
Ja toiseksi, kyllä tiettyjen kavereiden auto,
joka "lentää" aina joka kaarteessa kahdella rattaalla, jne, on sellainen peli, että kaikki
tietävät, että "rääkätty" kosla on kyseessä, eikä
kiinnosta kyllä sitten ostaa kyseistä peliä.
Eli tieto hyvästä tai pahasta vaikuttaa!
Tuoduista tiedä emme mitään, joten ymmärrät,
että voi saada vaikka miten "rääkätyn" pelin.
Onhan siellä autobaanat, joilla saa ajaa vaikka
200kmt ja ylikin.
Kyllä siinä rauta on punaisena.....ja varma on,
että se näkyy selkeenä kestoiän lyhenemisenä!
Tyttövertauksessakinhan oli se sama piirre, että
tyttö oli kaunis, oli hän sitten Oulussa tai
Kemissä, mutta kauneus ei yksin määrännyt Oulussa
"kysyntää", mutta Kemissä kun ei ollut muuta tietoa, niin kauneus riitti!!!!!!Ymärrän toki hyvin mitä tarkoitat; eihän täällä Suomessakaan tarvitse viedä kuin vanha taksi helsingistä kiillottamon kautta pohjanmaalle, niin se nousee ihan uuteen arvoon ja on myyjän mielestä uudenveroinen.
Tässä oli nyt käsittääkseni kuitenkin kyse liikkeiden toiminnasta eikä yksittäisen auton kunnosta. Liikkeiden tavoitteenahan on ensisijaisesti tehdä voittoa liiketoiminnallaan ja vasta toissijaisesti ostaa ja myydä autoja.
Isommat liikkeet, siis merkkiliikket, eivät vie niitä Oulun kaupan arvottomia autoja sinne Kemiin omaan liikkeeseensä vaan myyvät ne useamman auton erissä pienemmille liikkeille.
Ja sitten on vielä tämä tapa, että laitetaan pakkelia päälle niin kelpaa vaikka oman kylän torilla... tämä pätee niin naiseen kuin autoonkin.
Kaikkiaan on melko huvittavaa seurata tätä tuontiautokeskustelua niin puolesta kuin vastaankin, ikäänkuin auto olisi suomalaiselle tärkein asia maailmassa. Vaikka toisaalta ymmärtäähän sen kun vertaa auton hintaa ja ansiotasoa, on siitä tolkku poissa.
Ja voi sitä tuontiautoa kokeilla ihan niinkuin naistakin, jos on huono niin jättää siihen.
Että näin... - Veronkerääjä
Ei tuontiautojen "suomalaisia" halvempi hinta kelpaa valituksen perusteeksi. KHOn päätöshän nimenomaan perustui kahta eri kanavaa maahan tulleen auton samanarvoiseen kohteluun verotuksessa.
- Valivali
Veronkerääjä kirjoitti:
Ei tuontiautojen "suomalaisia" halvempi hinta kelpaa valituksen perusteeksi. KHOn päätöshän nimenomaan perustui kahta eri kanavaa maahan tulleen auton samanarvoiseen kohteluun verotuksessa.
Eikös siellä sanota myös, että pitää verrata identtiseen autoon? Näin maalaisjärjellä ajateltuna mahdollisimman identtinen on myös alkuperältään samankaltainen.
- Oikein...
"Autotalo Laakkonen ei ota vaihdossa vastaan asiakkaan omin päin ulkomailta tuomaa autoa. Muut autoliikkeet hyväksyvät ulkomaisen vaihtoautonkin vaihtoautokartelliinsa.
Laakkosen Tampereen paikallisjohtaja Juha Pelkonen epäilee, että asiakas voi salata autoon liittyviä tietoja, eikä autoliike saa niitä selville.
– Sellaisia autoja, joiden taustaa emme pysty selvittämään, emme ota. Se on kuluttajasuojariski, koska me olemme siitä autosta vastuussa myydessämme sitä eteenpäin. Meitä pidetään ammattilaisina ja kuluttajasuojalain kuorma tulee meidän kannettavaksemme."
ONPAS HARVINAISEN ASIALLISTA JA OIKEAANOSUVAA TEKSTIÄ AUTOLIIKKEELTÄ, OIKEASTI!!! - Asiaa
Oskari kirjoitti:
Kun nuorena miehenä (17-24v)
pyörin Oulun kartsalla iltaisin ja öisin ja
tytöthän ne oli haussa päällimmäisenä!
Siinä oppi pikku hiljaa huomaamaan ne pimut,
joille kelpas jätkä kuin jätkä ja lopultahan
ne ei meinannut enää kelvata kenellekään, kun
kaikki kuhisi, että "mä oon maannu tuon kaa" ja
mäkin oon saanu tolta.
Tyttö oli "leimattu" ja tavallaan ala-arvoiseksi
luokiteltu laaja-alaisesti!
Eli kun tuollainen tyttö sitten lopulta päätti
"ryhdistäytyä" ja koettaa löytää ikiomaa puolisoa,
niin eihän se onnistunu muuten kuin vaihtamalla
paikkakuntaa. Oli tullu liian "leimatuksi" omassa
kaupungissa.
Mutta, kun muutti Kemiin ,,,,niin mieshän löytyi,
kun Nainen oli siellä "uus" ja siis "täyttä tavaraa"......::)))
Noiden tuontiautojen kohdalla on vähän samoin,
kun ne viedään uudelle paikkakunnalle, tässä tapauksessa uuteen maahan, niin nehän on "täyttä
tavaraa", paitsi se ero, että ammatti-ihminen
osaa ottaa senkin seikan huomioon, että
"menneisyys" jokaisella yksilöllä on ja kun sitä
ei tiedä eikä pysty selvittämään, niin turvallinen
tapa on suhtautua "negatiivisesti" ja sehän on
kyllä aivan oikeutettua!!!!!!!
Monessa tapauksessa viisastakin!!!!!
Jos Kemin poikakin olis tullut selvittäneeksi
tulevan eukkonsa "menneisyyden", niin kenties
ois tullut toisiin ajatuksiin!!!!!!:::::)))))Hyvä vertaus ja kaikenkaikkiaan asiallinen mielipide minunkin mielestä!
- Adolf
Oskari kirjoitti:
Kun nuorena miehenä (17-24v)
pyörin Oulun kartsalla iltaisin ja öisin ja
tytöthän ne oli haussa päällimmäisenä!
Siinä oppi pikku hiljaa huomaamaan ne pimut,
joille kelpas jätkä kuin jätkä ja lopultahan
ne ei meinannut enää kelvata kenellekään, kun
kaikki kuhisi, että "mä oon maannu tuon kaa" ja
mäkin oon saanu tolta.
Tyttö oli "leimattu" ja tavallaan ala-arvoiseksi
luokiteltu laaja-alaisesti!
Eli kun tuollainen tyttö sitten lopulta päätti
"ryhdistäytyä" ja koettaa löytää ikiomaa puolisoa,
niin eihän se onnistunu muuten kuin vaihtamalla
paikkakuntaa. Oli tullu liian "leimatuksi" omassa
kaupungissa.
Mutta, kun muutti Kemiin ,,,,niin mieshän löytyi,
kun Nainen oli siellä "uus" ja siis "täyttä tavaraa"......::)))
Noiden tuontiautojen kohdalla on vähän samoin,
kun ne viedään uudelle paikkakunnalle, tässä tapauksessa uuteen maahan, niin nehän on "täyttä
tavaraa", paitsi se ero, että ammatti-ihminen
osaa ottaa senkin seikan huomioon, että
"menneisyys" jokaisella yksilöllä on ja kun sitä
ei tiedä eikä pysty selvittämään, niin turvallinen
tapa on suhtautua "negatiivisesti" ja sehän on
kyllä aivan oikeutettua!!!!!!!
Monessa tapauksessa viisastakin!!!!!
Jos Kemin poikakin olis tullut selvittäneeksi
tulevan eukkonsa "menneisyyden", niin kenties
ois tullut toisiin ajatuksiin!!!!!!:::::)))))Mikäs siinä, jos kemin mies on tyytyväinen hyväksi koeteltuun morsiameen, jonka elinikä ei toden näköisesti ole yhtään sen lyhyempi kuin muillakaan oululaisilla neitsyeillä.
Olen kyllä joskus tavannut henkilöitä, joille ei kelpaa kuin uusi auto. Ovatkohan he mustankippeita autoistaankin. - Oskari
Adolf kirjoitti:
Mikäs siinä, jos kemin mies on tyytyväinen hyväksi koeteltuun morsiameen, jonka elinikä ei toden näköisesti ole yhtään sen lyhyempi kuin muillakaan oululaisilla neitsyeillä.
Olen kyllä joskus tavannut henkilöitä, joille ei kelpaa kuin uusi auto. Ovatkohan he mustankippeita autoistaankin.Sehän menee siihen asti hyvin ja kaveri ajelee
onnellisena "150000km" ajetulla Mersullaan.
Voi mennä pitkäänkin hyvin, mutta auta armias,
kun eräänä päivänä huoltoasemalla tulee outo
mies moikaamaan. Kysyy, miten mun vanha ajokkini
pelaa? Paljonko on nyt ajettuna?
Kaveri vastaa 222000km!!! Hahaa, tuumaa outo
mies, mä ajoin sillä 3 vuotta Vantaan taksina
ja luovuin, kun oli 449000km ajettu.
Eli haavemaailma siinä romahtaa, ja ajokki
ei enää omistajansa silmissä "aarre", tultiin
maantasalle ja se järkytti.......::))))
Tuossa naisjutussakin pitkään voi olla aivan
kaik ok, mutta aina on "riski joutua outojen
kanssa juttusille".....::)))))
"Järkytys" voi olla lähempänä kuin arvaakaan..... - Kannatetetaan
Oikein... kirjoitti:
"Autotalo Laakkonen ei ota vaihdossa vastaan asiakkaan omin päin ulkomailta tuomaa autoa. Muut autoliikkeet hyväksyvät ulkomaisen vaihtoautonkin vaihtoautokartelliinsa.
Laakkosen Tampereen paikallisjohtaja Juha Pelkonen epäilee, että asiakas voi salata autoon liittyviä tietoja, eikä autoliike saa niitä selville.
– Sellaisia autoja, joiden taustaa emme pysty selvittämään, emme ota. Se on kuluttajasuojariski, koska me olemme siitä autosta vastuussa myydessämme sitä eteenpäin. Meitä pidetään ammattilaisina ja kuluttajasuojalain kuorma tulee meidän kannettavaksemme."
ONPAS HARVINAISEN ASIALLISTA JA OIKEAANOSUVAA TEKSTIÄ AUTOLIIKKEELTÄ, OIKEASTI!!!Asiallinen ja hyvin perusteltu mielipide sinänsä. Vastaus kyllä herättää uusia kysymyksiä:
-Miten niin ei saada tuontiautojen taustoja selville? (Puhelin, faxi, sähköposti, kuntotarkastus?)
-Onko Suomessa muka joku "autokauppiaiden keskustietorekisteri" josta Suomi-Autojen tiedot saadaan?
-Eikö Laakkosen asiantuntemus riitä kuin dokumenttien selailuun?
Itse olen sitä mieltä, että tuontiautoissa on toki autokauppiaan ja kuluttajansuojan kannalta hiukan enemmän riskejä kuin "Suomi-Autoissa". Riskit eivät kuitenkaan johdu siitä, että autot olisivat huonoja, vaan siitä että joidenkin autokauppiaiden asiantuntemus ei vielä riitä taustojen selvittämiseen, mitä se nyt sitten mahtaakaan tarkoittaa.
Autokauppialla tuntuu olevan tarve mystifioida ja sitä kautta monopolisoida koko auton hankinta-ylläpito-vaihto prosessi. Autosta halutaan tehdä kiinteään omaisuuteen verrattava investointihyödyke, josta vain asioihin vihkiytyneet ymmärtävät jotain. Tiedotusvälineisiin annetaan lausuntoja pönkittäämään omaa asemaa ainoana oikeana auktoriteettina joka ymmärtää autojen mystistä, ja tavallista kansalaista hiukan pelottavankin monimutkaista maailmaa.
On kuitenkin hiukan hankala pitä ammattilaisena yrittäjää, joka ei pysty selvittämään edes auton tasoisen sähkö-mekaanisen laitteen kuntoa eikä hallitsemaan siihen liittyvän kaupankäynnin riskejä. - Kiitos
Kannatetetaan kirjoitti:
Asiallinen ja hyvin perusteltu mielipide sinänsä. Vastaus kyllä herättää uusia kysymyksiä:
-Miten niin ei saada tuontiautojen taustoja selville? (Puhelin, faxi, sähköposti, kuntotarkastus?)
-Onko Suomessa muka joku "autokauppiaiden keskustietorekisteri" josta Suomi-Autojen tiedot saadaan?
-Eikö Laakkosen asiantuntemus riitä kuin dokumenttien selailuun?
Itse olen sitä mieltä, että tuontiautoissa on toki autokauppiaan ja kuluttajansuojan kannalta hiukan enemmän riskejä kuin "Suomi-Autoissa". Riskit eivät kuitenkaan johdu siitä, että autot olisivat huonoja, vaan siitä että joidenkin autokauppiaiden asiantuntemus ei vielä riitä taustojen selvittämiseen, mitä se nyt sitten mahtaakaan tarkoittaa.
Autokauppialla tuntuu olevan tarve mystifioida ja sitä kautta monopolisoida koko auton hankinta-ylläpito-vaihto prosessi. Autosta halutaan tehdä kiinteään omaisuuteen verrattava investointihyödyke, josta vain asioihin vihkiytyneet ymmärtävät jotain. Tiedotusvälineisiin annetaan lausuntoja pönkittäämään omaa asemaa ainoana oikeana auktoriteettina joka ymmärtää autojen mystistä, ja tavallista kansalaista hiukan pelottavankin monimutkaista maailmaa.
On kuitenkin hiukan hankala pitä ammattilaisena yrittäjää, joka ei pysty selvittämään edes auton tasoisen sähkö-mekaanisen laitteen kuntoa eikä hallitsemaan siihen liittyvän kaupankäynnin riskejä.Eipä tässä muuta asiaa ollutkaan.
- Adolf
Oskari kirjoitti:
Sehän menee siihen asti hyvin ja kaveri ajelee
onnellisena "150000km" ajetulla Mersullaan.
Voi mennä pitkäänkin hyvin, mutta auta armias,
kun eräänä päivänä huoltoasemalla tulee outo
mies moikaamaan. Kysyy, miten mun vanha ajokkini
pelaa? Paljonko on nyt ajettuna?
Kaveri vastaa 222000km!!! Hahaa, tuumaa outo
mies, mä ajoin sillä 3 vuotta Vantaan taksina
ja luovuin, kun oli 449000km ajettu.
Eli haavemaailma siinä romahtaa, ja ajokki
ei enää omistajansa silmissä "aarre", tultiin
maantasalle ja se järkytti.......::))))
Tuossa naisjutussakin pitkään voi olla aivan
kaik ok, mutta aina on "riski joutua outojen
kanssa juttusille".....::)))))
"Järkytys" voi olla lähempänä kuin arvaakaan.....Jos ei erota 400 tuhatta ajettua 150 tuhatta ajetusta, niin... Tämä nykyajan autoilia on kyllä aika uusavuton. paskaa saa saksasta kuin myös suomesta ihan yhtälailla.
Ennen oli paljon kauhukertomuksia ihan kotimaisista autokauppiaista. Onkohan ne yhtäkkiä muuttuneet rehellisiksi????????
naisjutusta, että kaikillahan meillä on menneisyytemme. ja jos sitä ei kestä, niin voi voi. Mistä ne kaikki koskemattomat tytöt/pojat tulee. ei muuten, mutta kun muistelee villiä nuoruuttaan.:))
- Adolf
Vuoden tuontiautolla ajaneena olen kyllä sitä mieltä, että tuskin menen Laakkoselle sitä uudempaan ylihintaiseen vaihtamaankaan. sen puolesta Laakkonen saa olla ihan rauhassa. Myyn vanhan vaikka 2-3 tonnia halvemmalla ja haen Sakuilta toisen tilalle. Tietenkin kotimaan vaihtoauto kelpaa vallan hyvin jos hintataso muuttuu järkeväksi.
- Repa
Millaisen toit, jos voit kertoa auton tiedot?
Mistä ostit?
Paljonko tuli kokonaishintaa?
Miten paljon kiertelit ja
kauanko meni aikaa?
Ja miten päädyit just kyseiseen yksilöön?
Kysymykset ovat ilman taka-ajatuksia! - näin
Veit oikeastaan sanat suustani. Minkä ihmeen takia kärryä pitäisi vaihdattaa näillä laakkosilla ym. sikahinnoilla? Hain nykyisen autoni Saksasta ja niin haen seuraavankin. Auto on minulle kulku-, ei rahantekoväline.
- Ossi
Joo, näinhän siinä tosiaan taitaa käydä.
Itselläni on kylläkin toistaiseksi ihan laakkoselta ostettu Suomi-auto, mutta enpä taida sitä ainakaan laakkosella vaihtaa uuteen. Pitääkin myydä suoraan yksityiselle ja hakea Saksasta tilalle. Minulla on hyvät yhteydet Saksaan ja kielikin taipuu, olenhan asunut siellä puoli vuosikymmentä. Uudenkin omatuonti on kannattavaa, olin vain sen verran laiska että meinasin ensin vaihtaa täällä. - kby
Ossi kirjoitti:
Joo, näinhän siinä tosiaan taitaa käydä.
Itselläni on kylläkin toistaiseksi ihan laakkoselta ostettu Suomi-auto, mutta enpä taida sitä ainakaan laakkosella vaihtaa uuteen. Pitääkin myydä suoraan yksityiselle ja hakea Saksasta tilalle. Minulla on hyvät yhteydet Saksaan ja kielikin taipuu, olenhan asunut siellä puoli vuosikymmentä. Uudenkin omatuonti on kannattavaa, olin vain sen verran laiska että meinasin ensin vaihtaa täällä.kiinnostaa niin minä toin 10/2002
audi 2,8 Q kaikilla varusteilla(mm. solar kattoluukku,webasto,bose aj 25.000 km(jahreswagen)Munchenistä. maksoi 21.000 euroa ja veroja 19.000 oliko kannattavaa vai ei riippuu tulevaisuudesta.
Olen nyt rekisteröintikatsastanut ja norm.katsastanut audini ja kummallakin kerralla katsastusmies on sanonut että hienossa kunnossa ja pohja kiiltää uutuuttaan. No tähän tietysti vähän vaikuttaa ajokm -määrä. Mutta katselin siellä myös muita autoja joilla oli enemmän ajettu niin voin vakuuttaa, että olivat ehdottamasti paremmassa kunnossa esim pohjastaankin kuin Suomiautot.
Kun joskus myyn Audini niin joku saa siitä hyvän Auton ...ei tulisi mieleenkään antaa sitä jollekin laakkosten kaltaislle yrityksille pilkkahintaan jotta ne sitten voisivat vetää välistä. Suomalaisten pitäisi rohkeasti myydä itse autojaan. Tietääkö joku jonkun joka on saanut ns (ei ylimielistä)palvelua ko. autoliikkeistä? Ei muuta. - Adol
Repa kirjoitti:
Millaisen toit, jos voit kertoa auton tiedot?
Mistä ostit?
Paljonko tuli kokonaishintaa?
Miten paljon kiertelit ja
kauanko meni aikaa?
Ja miten päädyit just kyseiseen yksilöön?
Kysymykset ovat ilman taka-ajatuksia!Millaisen toit, jos voit kertoa auton tiedot? Opel omega Farmari 2.5 diesel automaatti vm-98 aj 168 tkm
Mistä ostit? PP-automobile Berlin
Paljonko tuli kokonaishintaa? vuosi sitten mnoin 14500 ilman rek ja matkakuluja. Tosin on tainnut hinnat pudota verouudistuksen myötä.
Miten paljon kiertelit ja
kauanko meni aikaa? Lähinnä Berliinissä ja ympäristössä 4 päivää paikanpäällä.
Ja miten päädyit just kyseiseen yksilöön? Oli virheettömän näköinen ja tuntuinen yksilö. Eikä ole moitteen sijaa ilmennyt vieläkään. lohkolämmitin ja ruostesuojaus tehtin vuosi sitten syyskuussa. Mukana tulleet ns. jokasään renkaat piti kyllä vaihtaa oikeisiin talvirenkaisiin takavetoisessa eivät olleet kovin hyvät. Kesärenkaat taitaa loppua tänä kesänä. Molemmat renkaat oli aluvanteilla - vielä
näin kirjoitti:
Veit oikeastaan sanat suustani. Minkä ihmeen takia kärryä pitäisi vaihdattaa näillä laakkosilla ym. sikahinnoilla? Hain nykyisen autoni Saksasta ja niin haen seuraavankin. Auto on minulle kulku-, ei rahantekoväline.
Laakkosen ultrakalliilla häviät taatusti ihan sikanaan kun ajat pihalta pois.
Tuontiautolla pystyisit jopa tekemään rahaa vuoden sisällä sen hakemisesta, jopa myöhemminkin. - Auton ostaja
Adol kirjoitti:
Millaisen toit, jos voit kertoa auton tiedot? Opel omega Farmari 2.5 diesel automaatti vm-98 aj 168 tkm
Mistä ostit? PP-automobile Berlin
Paljonko tuli kokonaishintaa? vuosi sitten mnoin 14500 ilman rek ja matkakuluja. Tosin on tainnut hinnat pudota verouudistuksen myötä.
Miten paljon kiertelit ja
kauanko meni aikaa? Lähinnä Berliinissä ja ympäristössä 4 päivää paikanpäällä.
Ja miten päädyit just kyseiseen yksilöön? Oli virheettömän näköinen ja tuntuinen yksilö. Eikä ole moitteen sijaa ilmennyt vieläkään. lohkolämmitin ja ruostesuojaus tehtin vuosi sitten syyskuussa. Mukana tulleet ns. jokasään renkaat piti kyllä vaihtaa oikeisiin talvirenkaisiin takavetoisessa eivät olleet kovin hyvät. Kesärenkaat taitaa loppua tänä kesänä. Molemmat renkaat oli aluvanteillaTuollainen Laakkosmainen monopolistinen ja protektionistinen meininki saa kyllä meikäläisen ainakin äänestämään jaloillaan. Suomalaisten autokauppiaiden röyhkeydelle ei saada ikinä loppua jos mitään ei tehdä. Tavallisia autonostajia kyykytetään valtion ja autokauppiaiden yhteistyönä. Pistetään ostohanat Suomesta kiinni. Minä haen ainakin autoni ulkomailta. Ruotsikin kelpaa.
Minkäköhänlaisia kytköksiä autokauppiailla ja poliitikoilla on? Onko jollain tietoa asiasta? Onko vaalirahaa jaeltu? - Yrjö Laakkonen
Auton ostaja kirjoitti:
Tuollainen Laakkosmainen monopolistinen ja protektionistinen meininki saa kyllä meikäläisen ainakin äänestämään jaloillaan. Suomalaisten autokauppiaiden röyhkeydelle ei saada ikinä loppua jos mitään ei tehdä. Tavallisia autonostajia kyykytetään valtion ja autokauppiaiden yhteistyönä. Pistetään ostohanat Suomesta kiinni. Minä haen ainakin autoni ulkomailta. Ruotsikin kelpaa.
Minkäköhänlaisia kytköksiä autokauppiailla ja poliitikoilla on? Onko jollain tietoa asiasta? Onko vaalirahaa jaeltu?Veljekset Laakkonen ja Autotalo Laakkonen ovat Joensuulaisten Yrjö ja Reino Laakkosen yrityksiä. Veljesten isä aloitti autokaupan pohjoiskarjalassa myymällä Volkswagenia, jota Laakkoset Joensuussa yhä kauppaavat mm. Audin, Peugeotin, Mazdan, Subarun, Seatin jne... ohessa. Muualla maassa merkkivalikoima vaihtelee paikkakuntakohtaisesti.
Veljekset omistavat myös maakunnan ykköslehden Karjalaisen.
Heidän historiastaan löytyvät myös vankeustuomiot EKA-säästökassaan talletettujen rahojen "verovapaista" koroista. Reino Laakkosen avioerojupakkaa ja pahoinpitelyepäilyksiä käsiteltiin mm. Hymy-lehdessä (ei Karjalaisessa) toissa talvena.
Sanomalehti Karjalaisessa julkaistiin keväällä toisen suuren pohjoiskarjalaisen autokaupan E.Hartikainen oy:n johtajan valheita Saksassa autoille langetetusta kilometriverosta, joka on em. johtajan mukaan suurin syy mittareiden ruuvaukseen Saksassa. - jokke
Yrjö Laakkonen kirjoitti:
Veljekset Laakkonen ja Autotalo Laakkonen ovat Joensuulaisten Yrjö ja Reino Laakkosen yrityksiä. Veljesten isä aloitti autokaupan pohjoiskarjalassa myymällä Volkswagenia, jota Laakkoset Joensuussa yhä kauppaavat mm. Audin, Peugeotin, Mazdan, Subarun, Seatin jne... ohessa. Muualla maassa merkkivalikoima vaihtelee paikkakuntakohtaisesti.
Veljekset omistavat myös maakunnan ykköslehden Karjalaisen.
Heidän historiastaan löytyvät myös vankeustuomiot EKA-säästökassaan talletettujen rahojen "verovapaista" koroista. Reino Laakkosen avioerojupakkaa ja pahoinpitelyepäilyksiä käsiteltiin mm. Hymy-lehdessä (ei Karjalaisessa) toissa talvena.
Sanomalehti Karjalaisessa julkaistiin keväällä toisen suuren pohjoiskarjalaisen autokaupan E.Hartikainen oy:n johtajan valheita Saksassa autoille langetetusta kilometriverosta, joka on em. johtajan mukaan suurin syy mittareiden ruuvaukseen Saksassa.niin, ja jokunen vuosi sitten yksi näistä laakkosen pojista ajoi kännissä kahden lapsen päälle, en kyllä muista kuoliko joku, mutta silloin päätin jo etten kyseisestä liikkeestä mitään tule ostamaan, ihan periaatteesta.
- Köyhä
Yrjö Laakkonen kirjoitti:
Veljekset Laakkonen ja Autotalo Laakkonen ovat Joensuulaisten Yrjö ja Reino Laakkosen yrityksiä. Veljesten isä aloitti autokaupan pohjoiskarjalassa myymällä Volkswagenia, jota Laakkoset Joensuussa yhä kauppaavat mm. Audin, Peugeotin, Mazdan, Subarun, Seatin jne... ohessa. Muualla maassa merkkivalikoima vaihtelee paikkakuntakohtaisesti.
Veljekset omistavat myös maakunnan ykköslehden Karjalaisen.
Heidän historiastaan löytyvät myös vankeustuomiot EKA-säästökassaan talletettujen rahojen "verovapaista" koroista. Reino Laakkosen avioerojupakkaa ja pahoinpitelyepäilyksiä käsiteltiin mm. Hymy-lehdessä (ei Karjalaisessa) toissa talvena.
Sanomalehti Karjalaisessa julkaistiin keväällä toisen suuren pohjoiskarjalaisen autokaupan E.Hartikainen oy:n johtajan valheita Saksassa autoille langetetusta kilometriverosta, joka on em. johtajan mukaan suurin syy mittareiden ruuvaukseen Saksassa.kykkii?
- jii
kby kirjoitti:
kiinnostaa niin minä toin 10/2002
audi 2,8 Q kaikilla varusteilla(mm. solar kattoluukku,webasto,bose aj 25.000 km(jahreswagen)Munchenistä. maksoi 21.000 euroa ja veroja 19.000 oliko kannattavaa vai ei riippuu tulevaisuudesta.
Olen nyt rekisteröintikatsastanut ja norm.katsastanut audini ja kummallakin kerralla katsastusmies on sanonut että hienossa kunnossa ja pohja kiiltää uutuuttaan. No tähän tietysti vähän vaikuttaa ajokm -määrä. Mutta katselin siellä myös muita autoja joilla oli enemmän ajettu niin voin vakuuttaa, että olivat ehdottamasti paremmassa kunnossa esim pohjastaankin kuin Suomiautot.
Kun joskus myyn Audini niin joku saa siitä hyvän Auton ...ei tulisi mieleenkään antaa sitä jollekin laakkosten kaltaislle yrityksille pilkkahintaan jotta ne sitten voisivat vetää välistä. Suomalaisten pitäisi rohkeasti myydä itse autojaan. Tietääkö joku jonkun joka on saanut ns (ei ylimielistä)palvelua ko. autoliikkeistä? Ei muuta....Mutta sama pätee asunnon myymiseen, ei kannata maksaa kiinteistövälittäjille "turhaa rahaa".
Jos minä kykenin myymään asunnon hyvään hintaan ilman ongelmia, niin kyllä muutkin pystyy. Sama pätee auton ostoon/myyntiin, rohkeutta vaan!
- tuu
mittää
- Hyvä!
Oikein hienoa, ei osteta mitään hämäriä saksantuonteja!
- HYVÄ
NIINSITÄPITÄÄÄ! MENNÄÄN SINNE SAKSAAN PÄIVÄSAIKAAN!
- jokke
sehän on selvä että laakkonen ja muut vastaavat rintajoupit ym on kusessa kun on pihat täynnä 10000 euron molemmin puolin autoja, joita saa paljon halvemmalla saksasta! siinähän kattovat kun varaston hinta laskee silmissä.
- Turbodog
...kai he ovat laskeneet, että se osa autonmyynnistä joka heiltä näiden "periaatteiden" takia lähtee pois ei edes heitä kiinnosta. Eiväthän he ennenkään ole mitään ikäloppuja ole ottaneet oli sitten suomiauto tai ei. Tiedänpähän etten mene omaa tuonti-baijerilaistani sinne tyrkyttämään, mutta paljon mahdollista etten osta toistakaan tilalle, ainakaan heiltä.
- Autoilija
lämpimästi ehdotusta.
EI LATIAKAAN Laakkoselle! - Anti-Laakkonen
Kaikki mukaan Laakkos-boikottiin!!!
- ei kai
köyhä ruikuttaa.
- Tunnen tyypit
ovat upporikkaita saitureita (vrt. Roope Ankka), jotka riistävät omia työntekijöitään.
- Nenna
Minusta ihan oikein saksanraasujen kantajille, pitäkää omanne ja kärsikää, luulitteko että "halvan" auton lisäksi teidän autojanne käsitellään täällä kuin kotimaasta ostettuja???
Laakkosella käydään ja tullaan käymään edelleenkin, nyt vain selkä suoremmassa kun tiedetään ettei siellä ainakaan noita ressukoiden autoja ole :).- PAHVI
Saksanraasujen :)
Maksa sinä sitten ruosteisista, talvella kärsineistä Suomi-raasuista itsesi kipeäksi.
Itse olen seurannut liikkeitä, jotka tuovat autoja Saksasta ja niitä jotka eivät tuo. Hinnat ovat Saksa-liikkeissä hieman halvemmat, mutta kierto on moninkertainen! Ja auton historia on Saksa-autoissa jopa helpompi selvittää, kuin Suomi-autoissa. Onko suomalaisessa rekisteriotteessa kaikki edelliset omistajat osotteineen ja syntymä-aikoineen??? Ei ole!
Sitäpaitsi liekkö tuo edes laillista tuollainen toiminta Laakkoselta? Itse, jos ostan autoa Suomesta, niin minua ei kiinnosta vähääkään onko se ollut uudesta asti Suomessa vai ei. Eniten kiinnostaa auton kunto, ei niinkään kilometrilukema. Että jos on tarjolla kaksi autoa samaan hintaan, ostan auton kunnon ja varusteiden perusteella, en sen että onko auto SAKSA-RAASU vai EI! - hyvä laakkonen
PAHVI kirjoitti:
Saksanraasujen :)
Maksa sinä sitten ruosteisista, talvella kärsineistä Suomi-raasuista itsesi kipeäksi.
Itse olen seurannut liikkeitä, jotka tuovat autoja Saksasta ja niitä jotka eivät tuo. Hinnat ovat Saksa-liikkeissä hieman halvemmat, mutta kierto on moninkertainen! Ja auton historia on Saksa-autoissa jopa helpompi selvittää, kuin Suomi-autoissa. Onko suomalaisessa rekisteriotteessa kaikki edelliset omistajat osotteineen ja syntymä-aikoineen??? Ei ole!
Sitäpaitsi liekkö tuo edes laillista tuollainen toiminta Laakkoselta? Itse, jos ostan autoa Suomesta, niin minua ei kiinnosta vähääkään onko se ollut uudesta asti Suomessa vai ei. Eniten kiinnostaa auton kunto, ei niinkään kilometrilukema. Että jos on tarjolla kaksi autoa samaan hintaan, ostan auton kunnon ja varusteiden perusteella, en sen että onko auto SAKSA-RAASU vai EI!en osta saksa-raatooo
- Ihmettelijä
hyvä laakkonen kirjoitti:
en osta saksa-raatooo
Helppo päätellä edellisten ja varmasti tulevienkin viestien perusteella:
suomalaiset on maailman tyhmin kansa. Kuka edes viitsii puolustaa suolavedessä
lilluneita suomi-autoja? Ja kumpi MAHTAA olla edistyksellisempi autokulttuurimaa, Suomi vai Saksa ?
Ilmeisesti ne idiootit, jotka suomi-autoja edelleen kannattavat,
ovat niitä samoja tyyppejä, jotka maksavat ananaspurkista puolet enemmän, jotta
saa sanoa, että se on ostettu Sokos-herkusta... Laakkosten kaltaiset kehityksen hidastajat
boikottiin. Ja ikävä tunnustaa, että autotuontiasiassa(-kin) ruotsalaiset ovat meitä valovuoden edellä. VALITETTAVASTI. - Nenna
Ihmettelijä kirjoitti:
Helppo päätellä edellisten ja varmasti tulevienkin viestien perusteella:
suomalaiset on maailman tyhmin kansa. Kuka edes viitsii puolustaa suolavedessä
lilluneita suomi-autoja? Ja kumpi MAHTAA olla edistyksellisempi autokulttuurimaa, Suomi vai Saksa ?
Ilmeisesti ne idiootit, jotka suomi-autoja edelleen kannattavat,
ovat niitä samoja tyyppejä, jotka maksavat ananaspurkista puolet enemmän, jotta
saa sanoa, että se on ostettu Sokos-herkusta... Laakkosten kaltaiset kehityksen hidastajat
boikottiin. Ja ikävä tunnustaa, että autotuontiasiassa(-kin) ruotsalaiset ovat meitä valovuoden edellä. VALITETTAVASTI.Autoni olen ostanut laakkoselta ja tiedän tarkaan kenellä autoni on sitä ennen ollut, kun uutenakin ostettu laakkoselta :). Joten ihan suotta sitä änkytätte...ja siitä ei ole kysymys tietääkö sitä kenellä se auto on edellä ollut, mitä te luulette saavanne siitä hyötyä kun nimet on paperissa ETTE MITÄÄN :)!!
Mieluummin ostan sen sokos ananaksen ja tiedän mitä saan kun se että ostan saksasta raasuja ja sitten kompastun omaan nokkeluuteeni kun autolla ei olekaan minkään valtakunnan arvoa täällä..
- Saabia
Luojan kiitos, että Laakkonen menetti Saabin edustuksen. Mikäköhän oli muuten syy?
Huono asiakastyytyväisyys? Niinpä...
Muutaman kerran huollatin Saabi vanhukseni Laakkosella Helsingin Herttoniemessä ja sitten riitti. Ei minkäänlaista asiakaspalvelua ja vikalla kerralla auto ei valmistunutkaan, kun oli luvattu ja haettaessa huollon hinta pompsahti jo ennestään puhelimessa ilmoitetusta sadoilla Euroilla. Oli kuulemma puhelimessa unohtanut laskea pakoputken hinnan. Eikä minkäänlaista pahoittelua, kun piti lähteä takaisin pankkiautomaatille...ois kai se voinut lopusta laskun kirjoittaa matkaan...?
Siis valehtelematta joka kerralla jotakin enmmänkin negatiivista!
Todella syvältä koko Laakkonen!
Nyt olen käynyt LänsiAutossa ja ero on kuin yöllä ja päivällä! Ymmärretään ainakin maksavaa asiakasta!
Oon itseasiassa vaihtamassa perheeni molempia autoja lähiaikoina...arvatkaa, meenkö Laakkoselle!?
Buha-ha-haa...EN! - Opel
Kävin itse eilen Kuopion Laakkosella katselemassa uusia autoja. Kysyessäni, ottavatko he ulkomailta tuomani auton vaihdossa myyjän vastaus oli TIUKKA EI. Sitten kerroin hieman enemmän tapauksestani eli sen, että olen itse ostanut Omegani viisi vuotta sitten uutena Keski-Euroopasta ja tuonut sen vuosi sitten muuttoautona Suomeen sekä sen, että kaikki huollot on tehty ohjelman mukaisesti kuopiolaisessa Opelin merkkiliikkeessä. Kilometrejä on nyt 55 000. Tämänkin kuultuaan myyjä pysyi alkuperäisen vastauksensa takana, koska kuulema johdon ohjeet ovat yksiselitteiset.
Aiemmin olin ymmärtänyt, että Laakkonen oli perustellut nihkeyttään sillä, että he haluavat tuntea autojensa historian, jotta mm. mittareita ei olisi muutettu. Minun tapauksessani mittariin on kertynyt tasaisesti 10000 km/vuosi ja tämä näkyy huoltokirjasta, jossa on hyvä kokoelma merkkihuollon leimoja päivämäärineen ja km-lukemineen. Joten auton historia on aukoton.
Tulipahan selväksi, että seuraavaa autoani en Laakkoselta osta, vaikka olisin ostamassa käteisellä koko auton ilman vaihdokkia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m332493Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891124Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.125917Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.58869- 64863
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos68767Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle69750EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta96738Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25678Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30664