selviytyminen YT-neuvottelusta

TYÖT LOPPU

Apua, kertokaa miten selviytyä yt-neuvottelijen jälkeen, kun irtisanottu? En pääse vielä eläke putkeen, mutta ikää jo sen verran että uusi työ aika mahdoton saada. Naishenkilö pitkä työuran tehnyt ja nyt ei tarvita enään?

3

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afopdpofipsåa

      Jostain syystä kaikki pitävät omaa ikäänsä työllistymisen esteenä: ensin ei ole vielä työkokemusta, seuraavaksi kokemusta on muuta lapset ovat pieniä jne. Huomaa että sinulla on muihin verrattuna etujakin, kuten kokemusta (jota aina voi hyödyntää toisella alallakin), perhetilanne tai esim talon rakennus ei haittaa työntekoa jne. Onhan irtisanominen pelottava tilanne, mutta ainakin meiltä irtisanotuista valtaosa on ollut pitemmän päälle elämäänsä tulleeseen muutokseen tyytyväisiä. Tämä on sitä uutta luovaa tuhoa, vierivät kivet eivät sammaloidu.

      • aaappp

        Olisin odottanut jonkun kertovan lyhyesti tarinansa, miten jaksoi eteenpäin. Pitkä työrupeama samalla työnantajalla takana ikää yli 50v. Kyllä tuntuu ettei valoa loppuelämään löydy.
        Koska toimeentulo on aika törkeä osa elämää.


      • ihan pian 50
        aaappp kirjoitti:

        Olisin odottanut jonkun kertovan lyhyesti tarinansa, miten jaksoi eteenpäin. Pitkä työrupeama samalla työnantajalla takana ikää yli 50v. Kyllä tuntuu ettei valoa loppuelämään löydy.
        Koska toimeentulo on aika törkeä osa elämää.

        Tiedän tunteesi, itse olen ollut samassa tilanteessa. Pitkän työsuhteen päättymisen jälkeen on ollut vaikeaa saada töitä, lyhyitä pätkiä kyllä on järjestynyt, muttei mitään vakituista. Jo pitkän työsuhteen päättyminen itsessään on henkisesti rankkaa, mutta kaikki, mitä sen jälkeen on tulossa, voi olla vielä rankempaa. En nyt halua enempää masentaa, mutta jollet uutta työtä pian löydä, niin työkkäri alkaa järjestää sinulle tekemistä. Ihan ensimmäiseksi työnhakukurssia sun muuta. Sitten alkaa tippua työhönosoituksia - haettava näihin paikkoihin on päivärahan menetyksen uhalla - on paikat sitten mielestäsi sinulle sopivia tai ei.
        Itse olen jaksanut eteenpäin perheen ja ystävien ja harrastusten voimalla ja yrittämällä ajatella positiivisia asioita.
        Toivotan sinulle voimia ja onnea työnhaussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe