Huivit päässä

rapiskarpalo

Kuvittele että sulla on neliön muotoinen huivi. Ok. Sun on pakko laittaa se itsellesi päähän tai jollekin toiselle. Kuinka sen laitat? Ja kuinka solmit leuan alle vaiko pään taakse??? (tää on tärkeää)

Mä oon aina taittanut sen neliön nätisti kolmioksi ja laittanut päähän yksi kulma päälaen yli tonne niskaa ja kaksi kulmaa sitonut taakse kaksoisolmuun ja tunkenut sen yhden kulman sinne solmun alle. Niistä pienistä jäävistä tuuletus aukoista olen sitten hiukset vetänyt esiin ja joko letittänyt letille tai laittanut saparot.

No, tänään laitoin nuorimmaiselle pojalle huivin päähän ja en tietenkään niistä jäävistä sivuaukoista hiuksia vetänyt näkyville, kun ei sillä ole edes oikein hiuksia, mutta pojan kummisetä ryhtyi nalkuttamaan että laita se huivi kunnolla. Mä olin et "tää on kunnolla" Kummisetä "eihän oo, likat pitää noin huiveja" Mä siihen "eihän pidä ei tässä mee solmua leuan alle" Pojan kummisetä taitteli ne jäävät tuuletusaukot relpakkeet sinne reunojen alle silleen, että se näytti ihan merirosvon huivilta eikä semmoiselta kolmiolta.

Mä oon vuosikauisia sit laittanut monille poikalapsille (töissäkin) huivin neitimäisesti päähän. Onkohan niille jäänyt traumoja???

Ootteko te muut tienneet, että huivi laitetaan pojille/miehille erilailla päähän kuin tytöille/naisille?

22

3451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirpamaikkarilta

      huivi ollu ni oon kans taittanu kolmioks ja sitte umpisolmu niskaan. Mut en oo sitä kulmaa enää sinne solmun alle tunkenu. Ja hiukset on ollu vapaana. Kun ne hiukset pysyy pois tieltä sen huivin avulla.

      Ja en oo ikinä ees ajatellu millä tavalla miehellä on huivi. Ja kun yritän miettiä ni ei tuu millastakaan mielikuvaa. Edes merirosvohuivista.

      • rapiskarpalo

        helpotti kuulla et löytyy toinenkin. Mä yritin ulkona metsästää huivipäisiä miehiä et kuinka heillä on huivi päässään, kun en ulkomuistista muista tuntemiani miehiä kuinka heillä on huivit olleet. Melkein meni koko äitienpäivä piloille tätä pohtiessa. :DD


    • huivia

      pitänyt, mutta oon kyllä aina tajunnut, että miehet laittaa sen päähänsä eri tavalla ku naiset. Se on sillälailla koko pään alueelta tiukasti päätä vasten.

      Jos ite laittaisin taiteltavan kangastilkun päähäni, niin ainoa hyväksyttävä malli olis varmaan se sellainen iso nenäliina joka laitetaan neliönmallisena/taittamatta päälaelle ja joka kulmaan tehdään pieni solmu kiristämään komeus paikalleen.

      • minulle..

        ja niiden lisäksi käytän ns. Sofia Loren mallia, eli huivi 1 solmuun (tai kierteeseen) edestä leuanalle, ja sitten vedetään ne päät niskaan, ja sinne kunnon solmu.

        Ja tosiaan: miehet sitoo eri tavoin, eli mm. se on erona, että huivin "hännät" on tasan (naisilla tai itsellän usein päällipuoli pidemmällä kuin se alapuoli), ja miesten huivit kaiken kaikkiaan on pienempiä.


      • rapiskarpalo

        tiukasti pojan kummisetä pojan päähän sen huivin laittoi, sillee että se myötäili todella päälakea.

        Pakko sanoa että se näytti sillain paremmalta kuin mun tyylillä laitettuna.


    • dayum

      En kuvittele kun sitä päivää ei tule jolloin mulla olisi huivi päässä. Ei voi olla ääliömäisempää kuin mies, jolla on huivi päässä.

      "Ootteko te muut tienneet, että huivi laitetaan pojille/miehille erilailla päähän kuin tytöille/naisille?"

      En ole tiennyt. Ymmärrettävistä syistä asia ei ole kiinnostanut niin paljoa että olisin vaivannut päätäni moisella.

      • rapiskarpalo

        on minusta vielä ääliömpi miehen ja pojan päässä ja siksi suosin miehillä ja pojilla huiveja. Kalastajalakki menee kalassa mutta ei muualla ja lippis ei koskaan. Makuja on monia. :))

        Itsellä syystä että treenatessa pää hikoilee ihan liikaa ja hikinauhaa en oikein osaa käyttää ja hikeä jaksa koko aika olla pyyhkimässä. Samoin metsässä rämpiessä ei hiuksiin takerru kaikki oksat ja hirvikärpäset sun muut örkit ja rojut, kun on huivi pitkien hiusten suojana. :DD


      • rapiskarpalo

        en tuollaista nyt tällä kertaa tarkoittanut, eikös se tullut ilmi tuosta kun kirjoitin että niist tuuletusaukoista kaivan hiukset näkyviin joko letille tai ponnareille eli saparoille.

        No, ei se mitään, joku muukin ymmärsi väärin koska teki aloituksen luullen, että käytän ja tarkotan burkahuiveja. Arvaa kun en jaksa edes mennä kertoo sille että niissä on idea myös peittää hiukset kokonaan, eikä kaivaa hiuksia saparoille tai leteille esiin huivin tuuletusreisitä. ;DD

        Mutta kiitos kuiteskin tuostakin ohjeesta "aikuisen oikeesti". :))


      • WhatsUpDoc

        vain täyspakkaus puuttuu kuvasta


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        en tuollaista nyt tällä kertaa tarkoittanut, eikös se tullut ilmi tuosta kun kirjoitin että niist tuuletusaukoista kaivan hiukset näkyviin joko letille tai ponnareille eli saparoille.

        No, ei se mitään, joku muukin ymmärsi väärin koska teki aloituksen luullen, että käytän ja tarkotan burkahuiveja. Arvaa kun en jaksa edes mennä kertoo sille että niissä on idea myös peittää hiukset kokonaan, eikä kaivaa hiuksia saparoille tai leteille esiin huivin tuuletusreisitä. ;DD

        Mutta kiitos kuiteskin tuostakin ohjeesta "aikuisen oikeesti". :))

        Uutena nikkinä minun pitää rakentaa mainettani ja tuo linkki oli lähinnä siksi hiukan aiheen vierestä.

        Kaverini peittää kaljunsa joskus huivilla ja sillä on kyllä hännät solmun alla. Itselläni eivät huivit ole koskaan pysyneet päässä (liukas tukka).


      • rapiskarpalo
        buddy-love kirjoitti:

        Uutena nikkinä minun pitää rakentaa mainettani ja tuo linkki oli lähinnä siksi hiukan aiheen vierestä.

        Kaverini peittää kaljunsa joskus huivilla ja sillä on kyllä hännät solmun alla. Itselläni eivät huivit ole koskaan pysyneet päässä (liukas tukka).

        uteliaisuutta kysynkin, ootkos ihan uusi vai nikin vaihtaja?

        Eikö muka liukkaassa päässä huivi pysy noin, kuinka tuossa linkissäs? Vähän epäilen, että helpotus huivi ongelmaas tiedossa. ;DD


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        uteliaisuutta kysynkin, ootkos ihan uusi vai nikin vaihtaja?

        Eikö muka liukkaassa päässä huivi pysy noin, kuinka tuossa linkissäs? Vähän epäilen, että helpotus huivi ongelmaas tiedossa. ;DD

        Eli ennen kirjoitin toisinaan "puskista."-nimellä. Siis se Papufani nyt rekisteröityneenä.

        Jostain syystä ei huivijutut toimi, kun liukkaisiin hiuksiin yhdistää vielä suuren pään ja lyhyen kallon (siis niskassa ei ole sitä luisua, jonka alla solmut pysyisivät). Tuota terroristihuivijuttua ei ole tullut kokeiltua, mutta tuskin toimii. Lippiksienkin kanssa välillä ongelmia.


      • rapiskarpalo
        buddy-love kirjoitti:

        Eli ennen kirjoitin toisinaan "puskista."-nimellä. Siis se Papufani nyt rekisteröityneenä.

        Jostain syystä ei huivijutut toimi, kun liukkaisiin hiuksiin yhdistää vielä suuren pään ja lyhyen kallon (siis niskassa ei ole sitä luisua, jonka alla solmut pysyisivät). Tuota terroristihuivijuttua ei ole tullut kokeiltua, mutta tuskin toimii. Lippiksienkin kanssa välillä ongelmia.

        vois olla vaikeuksia päästä semmonen huivi päässä asioimaan. ;DD

        Noo, tuskin sä edes näyttäisit sit hyvältä huivi päässä. :))


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        vois olla vaikeuksia päästä semmonen huivi päässä asioimaan. ;DD

        Noo, tuskin sä edes näyttäisit sit hyvältä huivi päässä. :))

        Vetoaa siihen että uskonto vaatii, niin silloinhan sitä saa tehdä ihan mitä tahansa.

        Joo, ei näytä huivit hyvältä minulla.


    • Sun kuvaamalla tavalla mäki oon huivit päähän laittanu tai vaihtoehtoisesti joskus vetäny silleen turbaanityylisesti niin, että kaikki hiukset on huivin sisällä ja sidoskohta tulee eteen. Tuota lähinnä kuumissa maissa ollessa, niin tulee suojattua hiukset ja pää muttei tule mitään rusketusraitoja lippiksestä tms.

      Ei kai tuolla sitomistavalla niin väliä ole. Vai onko...? Täytyypä lueskella mitä vastauksia oot saanut nii selviää kuinka pihalla mä huivi-asioista olenkaan :)

    • pyöräillessä laitan huivin päähän, sidon takaraivolle, koska helpompi pestä huivi kuin kypärän tukimuovit ja niiden pehmusteet.

    • poijanäipäke

      Tietysti ne pitää tunkea sinne huivin sisuksiin, ettei ole huivi niinkuin tytöillä! :) Mut tuskin niille traumoja on tullut, jos eivät ole kovin kiusatuiksi tulleet. Pojille piraattityyliin, tytöille huldatyyliin :)

    • Vitun ämmät

      Huivi on naisille vittu, tosimiehet ei käytä mitää huiveja

      • miks nostelet

        vanhoja ketjuja tänne pöllö


    • Anonyymi

      Täällä on vielä pöllömpi nostamassa ketjun ylös vieläkin ikääntyneempänä. Googlasin, miten huivi pysyy päässä, eikä itselläni ainakaan pysy. Ei pysy peruukki, eikä pysy peruukkisukka. Eikä pysy huivi. Pipo saattaa pysyä.

      Vertasin oman pääni muotoa sellaiseen peruukkipään tapaiseen kapistukseen. Siinä oli korvien kohdalla sentin vähemmän ympärysmittaa kuin korkeammalla päässä (siinä kohti, mistä päänympärys mitataan). Eli huivi ei pysy kaikissa päissä, vaikka miten sen sitoisi. Ei riipu pelkästään hiuksista.

      Nyt koronakeväänä näin Helsingissä fillaroivan miehen, jolla oli samalla huivilla sidottu pää ja kasvot silmiä lukuun ottamatta. Eli oli tavallaan maski naamalla. Mies itsekin oli varmaan etnistä alkuperää, ja huivin sidonta näytti olevan peräisin kuumalta aavikolta. Miksi muka ei huivi käy miehelle...?

      Näin naisena, se huivi on epäkäytännöllinen, laittoi sen miten tahansa päähänsä. Vaikka kiedon kaulan ympäri kahdesti, niin se luistaa otsalta ja päälaelta pois. Eli ei pysy. Sitten, kun sen hemmetin härpäkkeen yrittää saada päältään pois, niin solmut on kyllä ympisolmussa kaulalla ja ilman peiliä sitä ei pois saa. Metsäänkin koetan jatkossa keksiä jonkun muun systeemin, enemmän huppumaisen kapineen.

      Monet miehet käyttää myös tuubihuivia. Ei se mitenkään naismainen ole. Ja huivin voi sitoa pantamaisesti osalla, silloin varmasti kestääkin päässä paremmin kuin naisten tapaan, jossa yleensä enemmän otsaa näkyy.

    • Anonyymi

      Olen mies eikä mulla ole koskaan ollut edes poikasena huivia päässä. Ei edes Dingo -manian aikaan 80-luvulla. Ainakin silloin ennenvanhaan, vain mummot piti huiveja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe