Moi, oon sellainen 13v teinityttö ja haluan huulitapin mun alahuuleen (SUUHUULEEN TIETTY EI MIKÄÄ EMÄTINHUULI -.-) ja haluaisin tietää jotain sellaisia paikkoja jossa tehdään lävistyksiä alle 18v mutta pitää olla lupaa. Joten tietääkö joku sellaisia paikkoja?? Jos et, vastaa tähän "En tiedä". Jos tiedät sano jotain paikkoja pliis!!
Vastakaa tähän, älkää vaan lukeko
85
5600
Vastaukset
- Naapurisi Pena
Hoho suuhuuli, ei emätinhuuli! Melkein jopa hyvä! :DD
- vastauksia
Voi kuule tyttö parka!
Malta odottaa edes vähintään viellä seuraavat kolme vuotta, alaikäräja on 16v.
Toivottavasti ei kukaan ole niin vastuuton että laittaa sulle "napin huuleen"....
Olet pieni ja typerä, haluat sitä koska muillakin on... Harkitse asiaa viellä, siitä jää jälki sitten, kun haluat ottaa sen pois, kun muotivillitys menee ohi...- Tyttö 13v
MUN SERKUN (joka on 13v) SILLÄ ON KAMU JOKA ON SAMAN IKÄNEN NIIN SILLÄ ON HUULESSA LÄVISTYS JA ONHAN JOTAIN PAIKKOJA JOSSA TEHDÄÄN NUOREMMILLE KU 16 JA MÄ HALUAN YHEN HUULITAPIN TÄSSÄ IKÄNÄ MÄ OON JO TEINI, EN OO MIKÄÄ 6V TYTTÖ JOKA KATTOO TELETAPPEJA JA LÄVISTYSTÄ SAA ALLE 16 VUOTIAANA VANHEMPIEN LUVAN KANSSA
- moivaansullekki
Tyttö 13v kirjoitti:
MUN SERKUN (joka on 13v) SILLÄ ON KAMU JOKA ON SAMAN IKÄNEN NIIN SILLÄ ON HUULESSA LÄVISTYS JA ONHAN JOTAIN PAIKKOJA JOSSA TEHDÄÄN NUOREMMILLE KU 16 JA MÄ HALUAN YHEN HUULITAPIN TÄSSÄ IKÄNÄ MÄ OON JO TEINI, EN OO MIKÄÄ 6V TYTTÖ JOKA KATTOO TELETAPPEJA JA LÄVISTYSTÄ SAA ALLE 16 VUOTIAANA VANHEMPIEN LUVAN KANSSA
Lapsellinen vielä. Sä et ole tarpeeksi vanha kun et edes ihmisen anatomiaa osaa. Ei ole olemassa sellaista kun emätinhuuli.
- Ryntty
Tyttö 13v kirjoitti:
"Hei.. Mun serkun kaverin kaverin kaverilla(joka on 13v)on huulilävistys. Mäkin tahon sellasen! Se on NIIN IHQ!! Mun on pakko saada sellanen lävistys..Vaikka mä joutusin uhkailemaan ja kiristämään luvan äitiltä.."
Tätä kuulee koko ajan kyliltä. No monessa paikassa ikäraja kasvolävistyksiin on 16v. Ihan just sen takia että siinä vaiheessa pitäs olla jo jonkilainen järki ja vastuuntunto lävistystä kohtaan. Lävistyksestä täytyy pitää huolta..Se ei riitä että se siihen tökätään ja annetaan sit olla. Sit muutaman päivän päästä mietitään että miks tää huuli on niin turvoksissa ja sieltä tulee kummaa juttua..Pahimmassa tapauksessa siitä saa verenmyrkytyksen. Ja sit toinen moka mitä teinit tekee on kun äiti ei anna lupaa ottaa ammattilaisella lävistystä, niin sepä tehään ite illalla sit kun muut nukkuu. Jollakin tylsällä rintaneulalla/hakaneulalla/parsinneulalla...Ja sit siihen laitetaan joku likanen korvakoru. TODELLA FIKSUA!! Huulessakin menee sellasia isompia suonia että jos sellasen puhkasee tietämättään, niin voi joutua moppaamaan verta lattialta.. Että Mietippä hetki että ootko oikeesti tarpeeksi "kypsä" ottamaan kasvolävistystä ja pitämään siitä huolen. Josta AINA jää arpi! - Tyttö 13v
Ryntty kirjoitti:
"Hei.. Mun serkun kaverin kaverin kaverilla(joka on 13v)on huulilävistys. Mäkin tahon sellasen! Se on NIIN IHQ!! Mun on pakko saada sellanen lävistys..Vaikka mä joutusin uhkailemaan ja kiristämään luvan äitiltä.."
Tätä kuulee koko ajan kyliltä. No monessa paikassa ikäraja kasvolävistyksiin on 16v. Ihan just sen takia että siinä vaiheessa pitäs olla jo jonkilainen järki ja vastuuntunto lävistystä kohtaan. Lävistyksestä täytyy pitää huolta..Se ei riitä että se siihen tökätään ja annetaan sit olla. Sit muutaman päivän päästä mietitään että miks tää huuli on niin turvoksissa ja sieltä tulee kummaa juttua..Pahimmassa tapauksessa siitä saa verenmyrkytyksen. Ja sit toinen moka mitä teinit tekee on kun äiti ei anna lupaa ottaa ammattilaisella lävistystä, niin sepä tehään ite illalla sit kun muut nukkuu. Jollakin tylsällä rintaneulalla/hakaneulalla/parsinneulalla...Ja sit siihen laitetaan joku likanen korvakoru. TODELLA FIKSUA!! Huulessakin menee sellasia isompia suonia että jos sellasen puhkasee tietämättään, niin voi joutua moppaamaan verta lattialta.. Että Mietippä hetki että ootko oikeesti tarpeeksi "kypsä" ottamaan kasvolävistystä ja pitämään siitä huolen. Josta AINA jää arpi!OIKEESTI MÄ HALUAN HUULEEN LÄVISTYKSEN, VITTUUUU MÄ HALUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ETSÄ VOI MUA KIELTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ JA MÄ OON JO TEINI ETTÄ SAAN LÄVISTYKSEN ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHIHA SAMA SIT MINÄ YKSINÄÄÄ ETSIN LÄVISTYSPAIKAN, EN YMMÄRRÄ MITÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA ETTÄ TULEE VAAN SANOO ETTÄ "HEI DAAA SULLA EI OO NIINQ IKÄÄ..." JA MÄ PYYDÄN ETTÄ SANOTTE JOTAIN LÄVISTYS PAIKKOJA JOSSA TEHDÄÄN TOLLASIA!!!!!!!!!!
- Tyttö 13v
moivaansullekki kirjoitti:
Lapsellinen vielä. Sä et ole tarpeeksi vanha kun et edes ihmisen anatomiaa osaa. Ei ole olemassa sellaista kun emätinhuuli.
...ON HÄPYHUULI TIETTY!!
- saat.
Tyttö 13v kirjoitti:
OIKEESTI MÄ HALUAN HUULEEN LÄVISTYKSEN, VITTUUUU MÄ HALUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ETSÄ VOI MUA KIELTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ JA MÄ OON JO TEINI ETTÄ SAAN LÄVISTYKSEN ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHIHA SAMA SIT MINÄ YKSINÄÄÄ ETSIN LÄVISTYSPAIKAN, EN YMMÄRRÄ MITÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA ETTÄ TULEE VAAN SANOO ETTÄ "HEI DAAA SULLA EI OO NIINQ IKÄÄ..." JA MÄ PYYDÄN ETTÄ SANOTTE JOTAIN LÄVISTYS PAIKKOJA JOSSA TEHDÄÄN TOLLASIA!!!!!!!!!!
Otappa vähän unta palloon, nyt on jääny pahasti pikku kakkonen välistä! Leikit vaan niillä barbeilla, etkä haaveilekkaan mistään lävistyksistä! Elä lapsuutes lapsena! Lapsena sen takia, sillä sitä sinä olet vielä!!
- Tyttö 13v
saat. kirjoitti:
Otappa vähän unta palloon, nyt on jääny pahasti pikku kakkonen välistä! Leikit vaan niillä barbeilla, etkä haaveilekkaan mistään lävistyksistä! Elä lapsuutes lapsena! Lapsena sen takia, sillä sitä sinä olet vielä!!
KUULES, EN ENÄÄ KATO PIKKU KAKKSIA ENKÄ LEIKI BARBEILLA, OON TEINI 13v TYTTÖ JOKA ON 7LK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ENKÄ OO LAPSI OON TEINI 13V - lapsi.
Tyttö 13v kirjoitti:
KUULES, EN ENÄÄ KATO PIKKU KAKKSIA ENKÄ LEIKI BARBEILLA, OON TEINI 13v TYTTÖ JOKA ON 7LK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ENKÄ OO LAPSI OON TEINI 13VKestä se. Lopeta vinkuminen.
- Tyttö 13v
lapsi. kirjoitti:
Kestä se. Lopeta vinkuminen.
13v ON JO TEINI!! EI SE OO ENÄÄ LAPSI!!!
- LISÄÄ
Tyttö 13v kirjoitti:
VASTAUKSIA...
Lähetetään me kaikki vastaajat sille huulitappi :D
kun se tappia niin kovasti haluaa, se on tietty eriasia kuka sen siihen suostuu lävistämällä laittamaan, mee viroon siellä ei oo väliä minkä ikänen oot..... :DD - LAALAA PAI
Tyttö 13v kirjoitti:
MUN SERKUN KAVERILKI ON HUULITAPPI MÄKI HALUUN KYL MULKI PITÄÄ OLLA JOS SILLÄKI SUUHUULI
Miks edes kysyt täällä neuvoja, tai pikemminkin vaan valitat, kun heti menee hermot kun joku vähän antaa negatiivista palautetta?
OON JO ISO TYTTÖ EN KATO TELATAPPEJA OON JO KOLMETOISTA - bringer
Tyttö 13v kirjoitti:
13v ON JO TEINI!! EI SE OO ENÄÄ LAPSI!!!
ihan tiedoksi vaan, 13 vuotias on myös lapsi. vai miksi saat lapsilisää 17-vuotiaaksi asti? eikä se että oisitkin "jo teini" tarkota sitä että oisit jo täysin kehittynyt ja vastuullinen, sun murrosikäs on vasta alkanu ja kehityt vielä monta vuotta.
- Ancu
Tyttö 13v kirjoitti:
Hankikkaa elämä! Teillä ei näytä olevan muuta tekemistä kuin toisten ja niiden asioiden haukkuminen? Jos tyttö 13v haluaa lävistyksen ja on saanut vanhempien luvan, niin vittuako teillä on oikeus tulla siihen valittamaan. Eikä oo ees eka kerta, täällä on ihan sairaasti tollasta että joku kysyy jotain ja sitten muut tulee haukkumaan!
- tmsm
Tyttö 13v kirjoitti:
OIKEESTI MÄ HALUAN HUULEEN LÄVISTYKSEN, VITTUUUU MÄ HALUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ETSÄ VOI MUA KIELTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ JA MÄ OON JO TEINI ETTÄ SAAN LÄVISTYKSEN ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHIHA SAMA SIT MINÄ YKSINÄÄÄ ETSIN LÄVISTYSPAIKAN, EN YMMÄRRÄ MITÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA ETTÄ TULEE VAAN SANOO ETTÄ "HEI DAAA SULLA EI OO NIINQ IKÄÄ..." JA MÄ PYYDÄN ETTÄ SANOTTE JOTAIN LÄVISTYS PAIKKOJA JOSSA TEHDÄÄN TOLLASIA!!!!!!!!!!
huoh lävistä itse jos on pakko saada. en kyllä suosittele mut mitä alat mankumaa täällä!
- aivan varma?
Mulle laitettiin 12 vuotiaana, mutta Mulla oli kyllä isä mukana. Ei sen takia että mua pelottais vaan sen luvan takii . Mä oli miettin ny tän korun laittoo jo kaks vuotta ja sit vihdoin menin laittaan sen. Eikä oo tullu tarvetta ottaa sitä pois!!
T:14 V - -----------
Minä laitoin jumalauta kulmalävärin jo 13 v . Ja eikä ne mtn sanonu HEAVEN&HELL nimisessä liikkeessä että et saa lävistystä, olet liian kakara. "Alaikäraja on 16" älä ny vittu soikoo kuseta perkele ! :D
- tghjagds
alaikäraja muka 16 ja pyhpah !
monessa paikassa riittää, että olet 14 ja vaikka äiti on mukana ja jossain paikoissa tehdään myös 13 vuotiaille.
onhan se niinkin, että nuorena aletaan vinkumaan lävistyksiä ja kaikki paheksuu sitä, mutta jos on valmis pitämään huolen siitä niin mikäs siinä sitten.
mutta omasta mielestäni ei pitäisi niin nuorena mennä ottamaan ettei tulla sitten katuman päälle myöhemmin, jos välttämättä kuitenkin jonkun haluaa niin ottaisi vaikka napaan tai jonnekkin mikä olisi peitossa, mutta saisi myös näkymään jos haluaisi. - IHQDAA <3
Tyttö 13v kirjoitti:
No mie tein ainaki itte huulikoruni ja kaverilleni ja oon vast 13v
- 1994
Tyttö 13v kirjoitti:
et sä mikään teini oo tekstistä päätellen tommonen pikkulissu vaa
- Tyttö 13v
MIKS TE ETTE ANNA MULLE JOTAIN OSOTTEITA SELLAISIIN LÄVISTYS PAIKKOIHIN?? MIKS TEIDÄN PITÄÄ VAA TULLA SANOMAAN TÄLLÄISIÄ ASIOITA!! EN OO MIKÄÄ TELETAPPI 6V FANI OON 13V TEINI JOKA HALUAA LÄVISTYKSEN, NYT TEIDÄN SYYSTÄ MUN PITÄÄ YKSINÄÄ ETSII JOTAIN TOLLAISIA LÄVISTYSPAIKKOJA HELSINGIN KESKUSTASTA JA SE ETSIMINEN ON MULLE HANKALAA KU EN LÖYDÄ JOTAIN SELLAISIA PAIKKOJA, EI LUE OSOITTEITA
- kiiiiwi
MENE NUKKUMAAN!!!
- Tyttö 13v
kiiiiwi kirjoitti:
MENE NUKKUMAAN!!!
OON 13v ENKÄ OO VÄSYNYT, MEE ITE NUKKUU!!!!
- _,,,-,,,
Tyttö 13v kirjoitti:
OON 13v ENKÄ OO VÄSYNYT, MEE ITE NUKKUU!!!!
Älä valita koko ajan mee nyt vaa johkuu lävistyskaupaa ja sanot et haluut sen huulikorun
"häpy huulikorun" et onnee vaa matkaa sen sun huuli koruskaa siis tarkotan häpy huulikorunkaa XD XD XD XD XD - Tyttö 13v
_,,,-,,, kirjoitti:
Älä valita koko ajan mee nyt vaa johkuu lävistyskaupaa ja sanot et haluut sen huulikorun
"häpy huulikorun" et onnee vaa matkaa sen sun huuli koruskaa siis tarkotan häpy huulikorunkaa XD XD XD XD XDOtan siis tohon SUUHUULEEN!! EN HÄPYHUULEN!!!!
- oot
Tyttö 13v kirjoitti:
Otan siis tohon SUUHUULEEN!! EN HÄPYHUULEN!!!!
saanu käsityksen että 13 vuotias on teini?? Lapsi se on.. Tieni-ikä on 15-19... Ei sun ees tarte löytää sellasia lävistyspaikkoja kun et osaa niitä ettiäkkään.. Naurettavaa toi sun hermoominen!! =D
- mee too
Oon itsekkin 13 vuotias, mutta en todellakaan noin lapsellinen. Otin huulilävistykseni pitkän miettimisajan jälkeen, vanhempien suostumuksen ja tietojen etsimisen jälkeen.
"EN OO MIKÄÄ TELETAPPI 6V FANI OON 13V TEINI JOKA HALUAA LÄVISTYKSEN"
Kerroppas meille mitä kaikkea tiedät tästä niin sanotusta "suuhuuli lävistyksestä"? Sun iällä ei ole mitään merkitystä jos et hoida lävistystäsi kunnolla tai tiedä siitä muutenkaan yhtään mitään. Sun kirjotukset vaikuttaa tältä:
"Oon 13v teini en oo mitkää 6v ja en kato enää pikku kakkosta ja siks mä haluunki lävärin oonhan jo 13v. En kyl lähe tonne kaupungille etsiin lävistyspaikkaa, koska voittehan tekin täälä kertoo mulle = en jaksa tehdä mitään lävistykseni eteen kuin vain täällä datailla".
Tuolta tuo minun mielestäni vaikutti. - Tyttö 13v
oot kirjoitti:
saanu käsityksen että 13 vuotias on teini?? Lapsi se on.. Tieni-ikä on 15-19... Ei sun ees tarte löytää sellasia lävistyspaikkoja kun et osaa niitä ettiäkkään.. Naurettavaa toi sun hermoominen!! =D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teini
KYL HALUAN LÄVISTYXEN KYL MÄ SAAN JOS HALUUN, EI OO LAINSÄÄNNÖISSÄ KIELLETTYÄ!! - ,,,
oot kirjoitti:
"...saanu käsityksen että 13 vuotias on teini?? Lapsi se on.. Tieni-ikä on 15-19..."
13-19-vuotias on TEINI. - jaarahjuorahajja
mee too kirjoitti:
Oon itsekkin 13 vuotias, mutta en todellakaan noin lapsellinen. Otin huulilävistykseni pitkän miettimisajan jälkeen, vanhempien suostumuksen ja tietojen etsimisen jälkeen.
"EN OO MIKÄÄ TELETAPPI 6V FANI OON 13V TEINI JOKA HALUAA LÄVISTYKSEN"
Kerroppas meille mitä kaikkea tiedät tästä niin sanotusta "suuhuuli lävistyksestä"? Sun iällä ei ole mitään merkitystä jos et hoida lävistystäsi kunnolla tai tiedä siitä muutenkaan yhtään mitään. Sun kirjotukset vaikuttaa tältä:
"Oon 13v teini en oo mitkää 6v ja en kato enää pikku kakkosta ja siks mä haluunki lävärin oonhan jo 13v. En kyl lähe tonne kaupungille etsiin lävistyspaikkaa, koska voittehan tekin täälä kertoo mulle = en jaksa tehdä mitään lävistykseni eteen kuin vain täällä datailla".
Tuolta tuo minun mielestäni vaikutti.tilaa netistä ite tarvikkeet eli, pihdit, lävistysneula ja taapi ja pallo/piikki ja anna jonku kaverin tehä, mee osotteesee crazy-factory.com. sielt löytyy halvalla kaikkee ja on iha laadukast.
- Mullikkaki
jaarahjuorahajja kirjoitti:
tilaa netistä ite tarvikkeet eli, pihdit, lävistysneula ja taapi ja pallo/piikki ja anna jonku kaverin tehä, mee osotteesee crazy-factory.com. sielt löytyy halvalla kaikkee ja on iha laadukast.
Muista, että yksityisenkin pitää maksaa tulli ja vero. Haet sitten paketin tullipostista
- teen=teini
oot kirjoitti:
Opettele englantia.
- JP
Tyttö 13v kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teini
KYL HALUAN LÄVISTYXEN KYL MÄ SAAN JOS HALUUN, EI OO LAINSÄÄNNÖISSÄ KIELLETTYÄ!!ja Wikipediahan se luotettavin tiedonhaku paikka on...
- just joo...
itelläni on 2 huulilävistystä (naamassa!)ja mietin niitten ottamista noin 3-4 vuotta, kunnes olin tarpeeksi varma että jaksan hoitaa niitä, ja vielä sen jälkeenkin. ja otin huomioon myös sen että niistä jää elinikäinen arpi naamaan.
otin lävisykseni pari kuukautta sen jälkeen kun täytin 16, ja olin täysin varma että haluun. äitini oli mukana kun ensimmäistä otin, ja toisen otin sitten kaverini kanssa (ihan oikeess lävistys liikkeessä)
ja 13 vuotias on kyllä vielä aija lapsi!! ja sen huomaa jo tolla käytöksellä mikä sulla on, kirjottelet isoilla kirjaimilla " oon 13 teini! oon 13 w teini" ! jos tollee kirjottelee ni ei varmaa oo mikää teini!
Laissa lukee että lävistyksen (ei genitaali, tai nänni) saa ottaa 16vuotta täytettyään, ilman vanhempien lupaa. mutta jossain liikeissä laitetaan 15 vuotialle lävstyksiä vanhempien luvalla.- Tyttö 13v
kyl oikeesti osaan hoitaa mun lävistystä tossa naaman huulessa en siis emättimeen
- apua
Luin nää kaikki kirjoitukset läpi ja nyt ulvon naurusta..hei kohta kaatuu kahvi ja pissat menee pöksyyn...heh heh. Onneksi toi on jo takana toi ylä-aste ikä...voi luoja sentään...
- ETTÄ OLET
LAP-SI O-LET NIIN KAU-AN KUN-NES TÄY-TÄT 18 VUOT-TA!
ET-KÄ SIL-LOIN-KAAN OLE VIEL-LÄ AI-KUI-NEN VAAN VAS-TA SEN KYN-NYK-SEL-LÄ!
Piti oikein tavuttaa pikkuiselle jotta viestin ymmärtäminen olisi helpompaa :DD- Tyttö 13v
sanoin teini ei aikuinen ja haluan huulilävistyxen perkele
- mene ja etti
Tyttö 13v kirjoitti:
sanoin teini ei aikuinen ja haluan huulilävistyxen perkele
itte liikkees!
YMMÄRRÄ jo! jos sä et itte osaa ettiä niitä liikkeitä, vaikka kuinka sitä läväriä haluaisit, sä et ansaitse sitä!
koita jo takoa siihen päähäs että, jos sä et tuon enempää tiedä noista jutuista, niin kannattaa unohtaa koko homma!
Ota selvää mieti ja harkitse, ehkä se kolme vuotta kasvattaa susta viellä järkevän ihmisen, sitten vasta (jos silloinkaan) olet tarpeeksi kypsä ottamaan lävistyksen!
Nimim. 29 lävistystä tatuointi ja ylittänyt TEINI iän jo ajat sitten... - Tyttö 13v
mene ja etti kirjoitti:
itte liikkees!
YMMÄRRÄ jo! jos sä et itte osaa ettiä niitä liikkeitä, vaikka kuinka sitä läväriä haluaisit, sä et ansaitse sitä!
koita jo takoa siihen päähäs että, jos sä et tuon enempää tiedä noista jutuista, niin kannattaa unohtaa koko homma!
Ota selvää mieti ja harkitse, ehkä se kolme vuotta kasvattaa susta viellä järkevän ihmisen, sitten vasta (jos silloinkaan) olet tarpeeksi kypsä ottamaan lävistyksen!
Nimim. 29 lävistystä tatuointi ja ylittänyt TEINI iän jo ajat sitten...MÄ HALUAN HUULEEN LÄVISTYXEN HETI OSAAN PITÄÄ HUOLTA SIITÄ!!! EN HALUU MITÄÄ FEIKKILÄVÄREITÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- MMMAYHEM
Tyttö 13v kirjoitti:
MÄ HALUAN HUULEEN LÄVISTYXEN HETI OSAAN PITÄÄ HUOLTA SIITÄ!!! EN HALUU MITÄÄ FEIKKILÄVÄREITÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Teinistä en tiijä MUT NIIN VITUN VAJAKKI SÄ AINANKI OOT! EI SAATANA! :@
- lol.
Tyttö 13v kirjoitti:
MÄ HALUAN HUULEEN LÄVISTYXEN HETI OSAAN PITÄÄ HUOLTA SIITÄ!!! EN HALUU MITÄÄ FEIKKILÄVÄREITÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=WKRPciRp8LE
Sinä 13vee 'teini' älä raiskaa capsii noita huutomerkkejä. Ja joo tiedän et tää on vanha keskustelu mut sainpa minäki päivän naurut . "13v", henkisesti vissii 5v tulee tänne valittamaa. Kyllä mäki haluun vaikka mitä mut ei ikä 12vuotiaana riitä, vaa ootan iha siihe asti että saan vaikka jonkun lävistyksen naamaa, mihi ikäraja yleensä on olemassa. > Se on sama asia ku menet kaupan kassalle, yrität ny leikisti tupakkia ostaa ja sillee "MÄ HALUUN!!!! TOIKI POLTTAA!!!! HALUUN OIKEETA TUPAKKAA ENKÄ HENGITTÄÄ PUHDASTA ILMAA KOSKA OLEN KOVA!!!!!"
Ja vaikka oonki 12, nii omasta mielestäni vaikuitan luonteellisesti vähä vanhemmalta ku sinä 13vuotiaana.
- ET APUA SAA!
YmMäRrÄkKö Sä?!
- AHAHAHAHAHAA
OOT NOLO. haluutko vaan paljon vastauksia; "Joten tietääkö joku sellaisia paikkoja?? Jos et, vastaa tähän "En tiedä"."
LOLLOLOLOOL- päivän paras nauru
Ei hitto, miten hyvät naurut sain... :D Jos ei muuta hyötyä tuon lapsen kiukkuamisesta täällä, niin ainakin se tuottaa hupia... Tuoltakin kun kysyttäs kymmenen tai viidentoista vuoden päästä mielipidettä, niin sitä hävettäs omat sanomisensa ja tekemisensä. Vaikka kai sitä itse kukin muka tietää, osaa, hallitsee ja ymmärtää kaiken tuon ikäsenä ja on jo niiiiin iso.
Odotan mielenkiinnolla ja huvittuneisuudella jos/kun kiukkuaminen jatkuu.
nimim. ikä opettaa
- voi olla totta.
Ei vittu et hajosin.. Ei tollasella kiukkumisella saa mtn läpi. Ja ikä 13.. todella lapsellista. Täällä päin ei tehdä ollenkaan alle 14 vuotiaille mitään lävistyksiä. Ja kirjoituksesi perusteella et ole miettinyt asiaa ollenkaan. Itekkin toki olen vasta 16 ja neljä lävistystä ja tatuointi, mutta olen harkinnut jokaista lävistykstä pitkään, sitä ei tehdä lapsen mielellä noin nuorena. Ihmettelen, jos joku sinulle suostuu sen tekemään.
- Tyttö 13v
haha nyt mä löysin netillä yhen sellaisen paikan ja meen sinne huomenna tekee labretin.
P.S. Oon saanut luvan äidiltäni :D- hahhahahah
Oi onnittelut!! osasit ihan kirjoittaa ehkäpä googleen "helsingin lävistysliikkeet" oi hienoa että saat vihdoin sen huulilävistyksen. aika paska homma jos et osaa netinkään avulla ettiä HELSINGISTÄ lävistysliikettä. onneksi olkoon!!
- noterve:D
hahhahahah kirjoitti:
Oi onnittelut!! osasit ihan kirjoittaa ehkäpä googleen "helsingin lävistysliikkeet" oi hienoa että saat vihdoin sen huulilävistyksen. aika paska homma jos et osaa netinkään avulla ettiä HELSINGISTÄ lävistysliikettä. onneksi olkoon!!
haha on ainaki ollu hauskaa lukee näitä. ite oon nyt täyttämäs 14, ja haluisin kielikorun. Ite otin selville sen liikkeen nimen mis haluan sen, annoin lävistäjän numeron vanhemmille ja kerroin niille kaikki kielikorun riskit ja hoito ohjeet yms:D
vaikee uskoo et joku mnu ikäne käyttäytyy tääl tollee...:D - riikj
Tajusit siis viimeinkin, että nettiä voi käyttää hyödyksi, ettei olis tarvinnu käydä täällä esittämässä jtn kovista. "PLÄPLÄPLÄÄ OON 13V OON TEINI PLÄPLÄPLÄÄ VITTU IHQDAA" Luulen, että halusit vaan kerjätä huomiota esittämällä TYHMÄÄ.
- Tota....
hahhahahah kirjoitti:
Älkää nyt olko noin ilkeitä! Jos ei älyä niin ei älyä
- Nauraa ittensä hengiltä!
Moi arvon teini 13 vee.
Olen PK-seudulla työtään tekevä, etsimäsi liikkeen ylpeä omistaja.
Valitettavasti MIKÄÄN maineestaan ja periaatteestaan välittävä liike ei tee sulle
lävistystä. Olen pahoillani, mutta näin se on.
Jos olet samaa mieltä vielä kolmen vuoden kuluttua, kysele sitten uudelleen.
Ja vaikka täällä on herjaavaa tekstiä tullua aika mukavasti, valitettavan moni on totta. 13-vuotias ei ole vielä likimain kypsä ajattelemaan tulevaisuuttaan sillä tavoin, että jaksaisi ymmärtää millaisen arven tuokin lävistys kasvoihin jättää.
Mulla esimerkiksi ei ole kasvoissa yhtään lävistystä, koska jos niin köpelösti käy, voisin saada töitä vielä joltain toiselta asiakaspalvelualalta.
Eli hyvä teini 13vee. Suosittelen että keksit jonkin toisen jutun jota tahtoa.
Tuota et tule saamaan turvallisella saatika vastuuntuntoisella tavalla mitenkään.- Sirume
"Äiti kato, systeril on koira. Mäki haluun."
"Äiti kato, serkun frendil on läväri. Mäki haluun."
"Äiti kato, faijal on urheiluauto. Mäki haluun."
Kasva, lapsi. Tai nuori. Kasva. - Kypsempi 13.
Sirume kirjoitti:
"Äiti kato, systeril on koira. Mäki haluun."
"Äiti kato, serkun frendil on läväri. Mäki haluun."
"Äiti kato, faijal on urheiluauto. Mäki haluun."
Kasva, lapsi. Tai nuori. Kasva.Vaikka tietäisinkin, en kertoisi. Se on omaksi parhaaksesi, usko pois.
- Tiedän
Igor's. Mulle ja mun siskolle ainaki laitettiin. Me oltiin sillon 11 ja 13 V
13 vuotias on teini joo, mutta se tulee vaan englannin kielen sanasta thirTEEN, forTEEN jne.. Alle 18-vuotias on lapsi ja 13 on siihen verrattuna ihan kakara.
Kannattaa oikeasti miettiä ainakin se puoli vuotta ja selvittää kaikki riskit ja sen sellaiset mitä huulikorunlaitossa on. Oot vielä niin nuori, että tuskinpa sulla on varaa maksaa sitten niitä kaikkia kuluja jos lävistys tulehtuu tms tms...
Missään hyvässä lävistyspaikassa ei tehdä alle 16-vuotiaalle lävistystä ilman vanhempien lupaa. Äläkä missään nimessä rupea tekemään itse, koska siinä on todella isot riskit. Mm. naaman halvaantuminen jne. Et varmaan halua näyttää tökerösti tehdyn huulilävistyksen takia vammaiselta koko lopun ikääsi?
Jos sun serkulla on lävistys, se ei tarkoita että sunkin pitää saada. Kaikkea ei saa mitä haluaa, mutta jos oikeesti haluut sitä, sä jaksat odottaa siihen et saat sen vanhempien luvan tai siihen että oot 16.
Ei 16-vuotiaskaan ole välttämättä tarpeeksi vanha kyetäkseen käsittämään riskit huulikorun otolle tai siihen että sitä voi myöhemmin katua, mutta 13-vuotias ei ainakaan. Oo hei järkevä ja mieti vielä, äläkä rupee skitsoo
Hyvii jatkoi ja kiihkeetä odotusta siihen et lopulta saat sen lävärin jos se todella on sun unelma eikä vaan muotivillitys- looooooooooooool
^just näin.
- etteköhuomaa
looooooooooooool kirjoitti:
^just näin.
Oisko vaikka provo? Mitäs luulisitte? Mahtaa olla tolla alottajalla hassu huumorintaju ja h*lvetin hauskaa kun on teijän vastauksianne lukenu. :DD
- neidastine
etteköhuomaa kirjoitti:
Oisko vaikka provo? Mitäs luulisitte? Mahtaa olla tolla alottajalla hassu huumorintaju ja h*lvetin hauskaa kun on teijän vastauksianne lukenu. :DD
Ei välttämättä edes ole provo ; )
- aina teini
"13 vuotias on teini joo, mutta se tulee vaan englannin kielen sanasta thirTEEN, forTEEN jne.. Alle 18-vuotias on lapsi ja 13 on siihen verrattuna ihan kakara"
Jahas, vai englannin kielestä oli tuo sana. Eikös ne teinit kekkuloneet täällä meidänkin maaseudulla, jossa vasta ruottia pikkasen opeteltiin. Niin ja jos taas mittapuuksi otetaan teiniporno, niin ämmät ovat ainakin 3-kyppisiä ja raskausarvet mahassa. Elikäs teini on hyvin, hyvin suhteellinen käsite. Lapset on lapsia, teinit on teiniä.
- Blööb
En tiedä varmaksi, mut uskoisin et Jyväskylän Stopissa voitaisiin ehkä laittaa jos vanhempas antaa luvan ja jos ne varaa sen ajan mut en oo varma.
Ite kun olin 13.v niin tein ihan itse kotona huuleen lävistyksen, eikä se mulla tulehtunu tai mitään. Pesin vaan kädet, suun ja keitin eli desinfioin hakaneulan ja sit puristin jonkin aikaa sitä kohtaa huulesta mihin olin laittamassa ja sit hakaneula läpi, hakaneula pois, korvis "väliaikaisesti" paikalleen ja se olis sit siinä! Sit hoidin sitä säännöllisesti ja seuraavalla viikolla kävin ostamassa oikean laisen korun. Ei tulehtunu, eikä käyny mitään ei ollu ees kipee millonkaan ja se oli mul siinä ehkä lähelle puol vuotta mut sit en jaksanu sitä enää ja otin pois! :D Mut en kyl suosittele tekemään ite koska siin voi myös käydä yhtä sun toista. - kiriss
Mene itse Helsingissä tai mis asutkaan johonki lävistysliikkeeseen ja mene ihan itse kysymään että: olen 13, laitatteko lävistyksiä tämän ikäiselle, olen saanut luvan vanhemmiltani.
Mun kaveri otti 14 vuotiaana, eihän ne tietenkään usko että oot saanu luvan, jotenka ne soittaa sun porukoilles ja kysyy asiaa (mun kaverin porukoille ainakii soitti). Jos et ole oikeasti saanut lupaa, nii sit voi olla huonompi homma. Uskon että 13 vuotiaana et pysty moneskaa paikkaa ottaa salaa vanhemmiltas.. Jos ne sanoo ko. lävistysliikees et ei laita, mee seuraavaan. Oikeesti jos kirjotat tällasille palstoille, ni mitä luulet et ihmiset vastaa. Alkaa tietysti tekee pilaa/kusettaa.
Itse en voi auttaa ku en oo hesast ni en tiiä oikeest mitää paikkoi. - emätinhuuli
Kysymys on lapsen hyväksikäytöstä, siis taloudellisesta hyväksikäytöstä. 13v on lapsi ja lävistykset on aikuisten juttuja. Lävistäjä tehdessään lävistyksen alaikäiselle syyllistyy rikokseen. Paras on olla koskematta teinityttöihin tai poikiin!!!
Älä houkuttele aikuista mihinkään rikokseen.- fcghbjn
mulle ainakin tehtiiin kulmalävistys vantaalla kun oli 12 eli eiköhän sullekkin tehdä vanhempien mukana ollessa ja myös 3 kaveria otti lävistyksen ollessaan 13 kaikki eri paikoissa joten luulen että se on siitä kiinni onko lupa vanhemmilta..EMÄTINHUULI:D..sori repes vaaa ku oli aiak hauska:D:D:D mut jooo kyl ne tekee sen sullle ja missäs kaupugis oisit sen ottamas ??? Mun mielest toi on kylllä silti vähän säälittäväää alkaa just tollasta "elä lapsuutes ja leiki barbeillla" mut ettte taida itekkäään ollla kovin kypsiä
- fcghbjn
fcghbjn kirjoitti:
mulle ainakin tehtiiin kulmalävistys vantaalla kun oli 12 eli eiköhän sullekkin tehdä vanhempien mukana ollessa ja myös 3 kaveria otti lävistyksen ollessaan 13 kaikki eri paikoissa joten luulen että se on siitä kiinni onko lupa vanhemmilta..EMÄTINHUULI:D..sori repes vaaa ku oli aiak hauska:D:D:D mut jooo kyl ne tekee sen sullle ja missäs kaupugis oisit sen ottamas ??? Mun mielest toi on kylllä silti vähän säälittäväää alkaa just tollasta "elä lapsuutes ja leiki barbeillla" mut ettte taida itekkäään ollla kovin kypsiä
elikkäs otin vantaalla sen nimisessä paikassa kuin pikus tattooo tai jtn sinne päin ja yksi kaveri otti esim igor´sissa
- niksuuuu
fcghbjn kirjoitti:
elikkäs otin vantaalla sen nimisessä paikassa kuin pikus tattooo tai jtn sinne päin ja yksi kaveri otti esim igor´sissa
Aivan väärä tyyli toi että "Mä haluun sen sen takia ku mun kaverillakii on" Tuskimpa sun kaverit on sua hylkäämässä ja jättämässä kaveriporukan ulkopuolelle sen takia jos sulla ei oo naama täynnä reikiä jo 13 vuotiaana.. Noh ymmärtäähän sen että teineillä on kokeilemisen halu ja tämä näyttämisen halu. Mutta kannattaa miettiä tarkasti, eikä ajatella noin kun kirjotin aiemmin.
- kljgddd
niksuuuu kirjoitti:
Aivan väärä tyyli toi että "Mä haluun sen sen takia ku mun kaverillakii on" Tuskimpa sun kaverit on sua hylkäämässä ja jättämässä kaveriporukan ulkopuolelle sen takia jos sulla ei oo naama täynnä reikiä jo 13 vuotiaana.. Noh ymmärtäähän sen että teineillä on kokeilemisen halu ja tämä näyttämisen halu. Mutta kannattaa miettiä tarkasti, eikä ajatella noin kun kirjotin aiemmin.
älkää nyt enää jaksako...
- -.,m
kljgddd kirjoitti:
älkää nyt enää jaksako...
putkassa alaikäraja on 12 jos on vanhemmat mukana.
- ddddddddd
Voi ottaa vasta lävistyksen vanhempien läsnäolossa.
alle 14-vuotiaat EIVÄT voi ottaa lävistystä, vaikka olisi vanhemmilta lupa tai mitä tahans! - jumpe : D
oon 13 itekkin mut paljon aikusempi vaikutat joltai saatanan 10 v täyttäneeltä kakaralta ei pahalla ..ei tarvii esittää tollee ! mut kyllä ne sulle tekee itte otin napakorun 12 v ja pari viikkoo sitte kielikorun
- gekko >:D
Vtun amatöörit oikeesti... Alle 16-vuotias voi ottaa vanhempien luvalla lävistyksen (ei koske nänni- tai genitaali-lävistyksiä!) Joku nuija väittää et alaikäraja on kuustoista?? :DD Miksköhän ite sain tänä kesänä labretin ku oon 'vasta' 12v?
Täs jutussa pyydetään kertoon jtn paikkoja mistä vois lävistyksen hakee eikä dissaan. Miettikää te 'aikuiset' (jotka kumminkin ootte just täyttäny 16v ja ihqutatte uutta läväriinne)
et noi kommentit on vähän turhia jos kumminkin joka tapuksessa loukkaatte häntä... Mä ainakin loukkaantuisin jos kaikki tulis vittu dissaan jotain mihin oon vaan pyytäny neuvoo ja kumminkin sen teen!
Ja yleensä ihmiset haluu jotain koska muillakin on?? Tuskin kukaan ny ottaa yksin jotain outoo ja on ihan syrjittynä??? Muistelkaas vaan monenko vanhaan asti tuli itellä niillä barbeilla leikittyy ja tulkaa sitte sanoon. Todennäkösesti paljon pidempään kun nykyajan nuorilla. Hei, enää ei eletä teijän antiikki aikaa ku olitte nuoria, ja kun barbit oli ykkös juttu siinä ylä-aste aikana. Eikä se teijän vika oo että oottekin ihan kujalla tästä.
- Nerva
Kato täält: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9320911
ite haluisin napakorun ja saan vast kahen kuukauden sisäl ja oon 13v :(
mut tuol on paljon liikkeit hesas ja oon ite ton tehny! :) - ggdfd
http://koti.kapsi.fi/juhtolv/lavistys.html#paikkahelsinki
Ja oli taas vaikeeta kirjottaa googleen "lävistysliikkeitä helsinki".- Konniainen
Ilmeisesti täällä on muutama muukin lapsellinen kuin vain ketjun aloittaja. Eiköhän se ole niin, että tyhmä aloittaa, mutta vielä tyhmempi jatkaa. Mutta siis, koska kovin montaa asiallista vastausta ei ole tullut, ajattelin kantaa korteni kekoon.
Itse laitoin ensimmäisen lävistykseni alahuulen keskelle 13-vuotiaana, eikä silloin kukaan sanonut, että olet liian nuori. On toki paikkoja, joihin ei liian nuoren kannata laittaa terveyssyistä (esim. kieli), mutta huulilävistys on sen verran vaaraton, ettei tuosta mitään pitäisi tulla. Useimmiten alaikäraja on 13 vuotta ja silloin täytyy olla vanhemman lupa. Ilman vanhemman lupaa useimpia lävistyksiä laitetaan 16-vuotiaille ja vanhemmille.
Kannattaa käydä kyselemässä paikkakuntasi tatuointi- ja lävistysstudioista onko heillä millaiset ikärajat. Nuo ikärajat ovat ihan lävistäjästä itsestään kiinni, mutta tietenkin vastuuntuntoiset lävistäjät eivät tee koruja alle 13-vuotiaille - melkonensonni♥
Haaaahaa tosi hauska lukee tällästä säätöä :D
Oon mäki 13 vee.. mut en pistä tollei.. Nolottaa ton pikku lissun puolesta :3
- khihihi
Viesti on postattu 11.5.2008 ja te täällä itkette ja nauratte ja lollaatte kuolleelle ketjulle. Pitäkää sitä elossa turhaan, nauran. :D
- mmoimoi
kyllä joissakin lävistysliikeissä tehdään 16 vuotiaille ilman vanhempien lupaa lävistyksiä, ja saatetaan tehdä 13 vuotiaalle vanhempien luvalla. kannattaa katsoa oman paikkakuntasi lävistysliikkeet ja käydä kysymässä niiltä tai laittaa sähköpostia.
- greenday
vittu mikä urpo ! tarviiks hokea kokoajan "oon 13" ,tyttö ei uskois :D
uijj mäkin haluisin nähä tollasen 9veen emona ! 100 vuoden naurut(:
turha sä tuut tänne valittelee ettet löydä paikkoja,vittu eti mutsiskans...jos se edes sulle on luva antanu. - prkle oot tyhmä
Kuule trolli (alottaja) sun mielipitees ei kiinnosta tääl ketään (; jos sun mielest 13-v on liian nuori ottaa lävistyksen ni pura murhees vaikka päiväkirjaan(; aika vitunmoista yleistämistä, kyllä löytyy ihan semmosiakin kolmetoistavuotiaita jotka oikeesti haluu vastuullisesti hoitaa sitä lävistystä jne, ei kaikki oo semmosii vinkujia...
- sskjfkajmskf
Mun tuttu teki itte madonnan ja osu kyynelkanavaa tai johki ja nyt sillä vuotaa simmut kokoaja vettä niin kannattais miettii ittetekemistä uusiks.
- anoreksiakas
oikeestihan se on et alle 16 vuotias ei sais ottaa mitää lävistystä mut sit jossain lävistämöissä alle 16v saa ottaa jos on jompikumpi vanhempi mukana ja jottain paikoissa se on et alle 18v ei saa ottaa ilman vanhempaa mukana.
mä täytän ite kahen viikon päästä 16 ja mulla on napakoru ja syndelahjaks saan kielikorun joka on iha huisii!
napakoruu halusin 6 luokasta asti eli kolme vuotta ja kielikoruu oon halunnu jo 4 vuotta mut päätin et ootan siihen asti et oon 16 et en mee hetken mielijohteesta ottaa vaa harkitsen asiaa tosi hyvin ja selvitän kaikki riskit ja haitat mitä niistä voi olla. mut nyt on 3-4 vuotta menny ja haluun kielikoruu vieläki ni nyt oon vasta saanu varmuuden että oikeesti haluun sen. nyt voin hyvillä mielin mennä sen ottamaa koska uskon, että en haluu sitä ihan heti ottaa poiskaa koska oon sitä nyt sen 4 vuotta halunnu. joten sullekki TEINI 13V suosittelisin että odotat! koska siitäki lävistyksestä jää ikuinen arpi ja ne ei oo mitää kauheen kauniita. - napakoru(ko)
Oikeesti.....järki käteen ja mieti! vaikka sä kuinka vitun paljo haluut sitä huuleen nii jos on noin kova hätä nii tee ite se.....ja sun kannattais miettii tulevaisuuttakin....9lk jälkee se voi olla haitks sun jatko-opinnoille! ota vaik napakoru....paitsi jos oot sellanen läski joka ei liiku mihinkää muualle ku ottaa huuliinsa/suuhunsa
- moikkavaa
ota jompi kumpi vanhemmista mukaan se on järkevintä tai tee ite. mulle sanottiin et apteekist vois saada lävistysneuloi mut enoo varma.. ja sit korun saat iha lävistyskaupast tai mikä se ny on :D sit katot vaa ettei se tulehu nii kyl se onnistuu :)
- greenday
mä tarkotin näitä lissuja jotka tänne nyt kirjottelee näitä juttuja !
en olettanutkaan että mielipiteeni kiinnostaisi ketään ,mutta suoraan sanotusti tuo on v*tun tyhmäää hokea olevansa "13 vuotias" ja ei löydä paikkoja missä voisi lävistyksen ottaa. tässä vinkki: mene lävistys liikkeeseen ja kysy joltain paikalla olevalta lävistäjältä "tiedätkö paikkoja jossa tehdään 13vuotiaille lävistyksiä?"
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713