Moikka!
Haluaisin nyt kuulla asiallisia kommentteja aiheesta miehen valehtelu parisuhteessa.
Haluan tietää onko missä vika, että mies silloin tällöin valehtelee. Asiat mistä hän valehtelee ei ole mitään maailmaa kaatavia, mutta aina kun hän jää valheestaan kiinni, tulee minulle TODELLA paha olo.
Ja tähän väliin haluan sanoa, etten kaipaa mitään asiattomia kommentteja, vaikka tiedän että tällä sivustolla se on lähes mahdoton pyyntö.
Mutta asiaan. Kerron esimerkin viime viikolta. Mies lähti pariksi päiväksi toiselle paikkakunnalle työmatkalle. Aiemmin hän oli minulle kertonut että käy varmaan muitten työkavereiden kaa muutamalla kaljalla sitten illalla ja tämä on minulle ok.
No, toisena iltana hän laittoi n. klo 23 tekstarin jossa kertoi alkavansa nukkumaan, toivotteli hyvät yöt yms. Toisen viestin sain häneltä joskus puolen yön jälkeen jossa kertoi ikävästään minua kohtaan jne.
Tuossa vaiheessa hieman jo mietin et mikkähän mahtaa olla homman nimi, koska luulin että hän tosiaan jo on nukkumassa.
No sainkin sitten kuulla että mieheni olikin lähtenyt johonkin baariin silloin kun oli sen ensimmäisen viestin mulle lähettänyt. (tämän siis kuulin muualta, en mieheltäni)
En heti kertonut miehelle että tiedän totuuden vaan kyselin ja odotin hänen kertovan.
MUTTA EI! Hän vaan sanoi että alkoi tosiaan nukkumaan silloin heti viestin jälkeen. Kysyin vielä, että etkö tosiaan sitten mennytkään baariin. Ja hän kielsi kaiken.
Lopulta sitten kerroin tietäväni ja hän anteeksi pyydellen "tunnusti".
Itkua ja pahaa mieltähän tästä seurasi.
En ymmärrä miestäni. Minua ei olisi haitannut että hän menee baariin, mutta tuo helvetin valehtelu kylläkin haittaa!!! Mitään pettämistä yms. ei siellä reissulla tapahtunut, mutta silti!
Tuntuu todella pahalta ja luottamus meni. Olen menossa mieheni kanssa naimisiinkin, mutta hullu taidan olla jos menen.
Vohan vika olla minussakin, ehkä hän sitten pelkää minua eikä uskalla kertoi. Mies itse vaan sanoi haluavansa miellyttää minua ja siksi valehteli.
Kommenttia, kiitos :)
Mies valehtelee ja...
25
11286
Vastaukset
- avioliittoa. .
sanoisin, että älkää nyt hemmetti vieköön tähän hätään ainakaan naimisiin menkö.
Kyllä toi valehteluasia pitäisi saada pois päiväjärjestyksestä - oli se syy sitten sinun (sinun muututtava) tai miehen (hänen muututtava).
Tulee meinaan niin kurja avioliitto noilla aineksilla, että .... ei kannata. - Sasori
Olen samaa mieltä kanssasi, että valehtelu, vaikka pienistäkin asioista on epämielyttävää, ja luottamustaso laskee joka kerta. Onko kenties ollut joskus niin, että hän sanoi sulle jotain mitä et välttämätä halunnut kuulla, ja sitten sinä ylireagoit? Miehesi yrittää nyt pienissä asioissa olla mielummin kertomatta sulle kuin loukata. Tai yksinkertaisesti hän vain sanoo sulle mitä hän luulee että sinä haluat kuulla, sen takia että sulla ei olisi pahaa oloa. Yritä sanoa sille että valehtelu tuo vain luottamusongelmia suhteeseen, vaikka onkin mitättömistä asioista kyse, ja kuulet mieluiten karun totuuden kuin kaunistellun tarinan.
- hmmmmmmmmmmmm
Oletko luonteeltasi mustasukkainen? Jos olet, niin miehesi ei halunnut antaa sinulle mitään syytä mustiskohtaukseen. Hän siis katsoi että pieni valkoinen valhe oli parempi kuin kuunnella mustasukkaista muijaa.
- reagoida!
Valehtelu on pitkä tie, jos sille on lähtenyt! Loppua ei näy!
Sen taakse on helppoa kätkeä asioita, ei vain sinulta vaan myös itseltään! Totuuksia ja asioita joita ei halua "katsoa silmiin", kohdata, käsitellä.
Jos naimisiin menoa suunnittelet, tiedät mitä on enenevässä määrin odotettavissa!
Olet sitten sananmukaisesti naimisissa valehtelijan kanssa!
Valehtelu on myös salailua, ja "en tiijjää". Kaikesta siitä kasvaa ajanoloon mahtava muuri yhteisyyden väliin!
Ole rehellinen itsellesi, omille tunteillesi ja tahtomisillesi!
Rohkeutta!!!!
Voimia!!!
Jaksamista!!! - käynti...??
Mites muuten on, onko teillä kummallakin lupa käydä ilman toista baarissa? Vai tarkoittaako baarissa käyminen mielestäsi heti pettämistä tai ainakin sen yrittämistä? Saatteko jutella vastakkaista sukupuolta olevien kanssa?
Jotenkin kirjoituksestasi voisi näin päätellä, että baarissa käyminen on pahasta. Onko teillä ennenkin ollut riitoja baarissa käymisestä?
Minulla tulee mieleen, että miehesi ei ehkä uskaltanut kertoa sinulle, että lähti baariin koska tiesi että suutut. - triohfa
mies teki väärin.
sinä annoin hänen mennä ravintolaan ja hän sanoi, että ei mene.
meni kuitenkin. selvästi valehteli ja kai siihen syykin on.
illalla laittoi sinulle "on ikävä" -viestin.
olisiko laittanut, jos olisi löytänyt paikalta naisseuraa?
oliko hänellä todella syy antaa sinun olettaa, että hän ei ole ulkona vaan nukkumassa.
minusta hänen toimintansa on epäilyttävää. - tuttu juttu
Olen kokenut samaa pian 26 vuotta.
Eihän siihen koskaan totu ja se loukkaa yhtä paljon.
Hääpäivänä minä vaan kirjoitin avioliiton ehdot paperille.Kohtia on kaikkineen runsaat 25.Kopioin kahtena kappaleena ja kumpikin allekirjoitti omansa.
Pahimpia syntejä siinä viisi ja satu on kolmesta poikki.SAAPA NYT NÄHDÄ TOIMIIKO TÄMÄ.Mä tein selväks,että tää ei ole mikään leikki eikä vitsi.
Valehtelu ja pettäminen on tosi loukkaavaa.- ?
Tiedän, että tää keskustelu on jo pari vuotta vanha, mutta haluan vaan saada purkaa vähän. Meillä kanssa sellanen tilanne, että mies valehdellu jo melkeen vuoden ajan. Mistään kovin isoista jutuista ei meilläkään ole kyse, mutta pala palalta se on syönyt luottamusta pois. Oikeastaan en edes tiedä, miksi olen tässä suhteessa vielä. Mies jopa sanoo, että vaikka hän tietää, että valehtelu satuttaa enemmän kuin totuus, niin hän ei halunnut satuttaa minua! Voiko järjettömämpää olla?!
- EpäileväVaimo
? kirjoitti:
Tiedän, että tää keskustelu on jo pari vuotta vanha, mutta haluan vaan saada purkaa vähän. Meillä kanssa sellanen tilanne, että mies valehdellu jo melkeen vuoden ajan. Mistään kovin isoista jutuista ei meilläkään ole kyse, mutta pala palalta se on syönyt luottamusta pois. Oikeastaan en edes tiedä, miksi olen tässä suhteessa vielä. Mies jopa sanoo, että vaikka hän tietää, että valehtelu satuttaa enemmän kuin totuus, niin hän ei halunnut satuttaa minua! Voiko järjettömämpää olla?!
Samaiseen ilmiöön olen minäkin törmännyt nyt viimeisten viikkojen aikana ja pahinta on juuri se että olen alkanut miettiä mitä muuta mies salaa ja onko aina toiminut näin. Selityksiä kyllä tulee ja yleisin on juuri se ettei halunnut loukata tai pelkäsi mun reaktiota jne.... Ja ne asiat joista on valehdellut ovat niin typeriä että tässä ei ole mitään järkeä: totuutta ei saa ulos muuta kuin osoittamalla faktisesti että nyt olet valehdellut.
Mulla meni luottamus, epäilys hiipi mieleen ja on mielettömän paha olla. Mies ei tätä(kään) suostu tajuamaan. Vaikea tilanne, ei tiedä mitä pitäisi ajatella ja vaisto sanoo että tässä on nyt jotakin muutakin kuin pinnalle näkyy.... - susi sisällä
EpäileväVaimo kirjoitti:
Samaiseen ilmiöön olen minäkin törmännyt nyt viimeisten viikkojen aikana ja pahinta on juuri se että olen alkanut miettiä mitä muuta mies salaa ja onko aina toiminut näin. Selityksiä kyllä tulee ja yleisin on juuri se ettei halunnut loukata tai pelkäsi mun reaktiota jne.... Ja ne asiat joista on valehdellut ovat niin typeriä että tässä ei ole mitään järkeä: totuutta ei saa ulos muuta kuin osoittamalla faktisesti että nyt olet valehdellut.
Mulla meni luottamus, epäilys hiipi mieleen ja on mielettömän paha olla. Mies ei tätä(kään) suostu tajuamaan. Vaikea tilanne, ei tiedä mitä pitäisi ajatella ja vaisto sanoo että tässä on nyt jotakin muutakin kuin pinnalle näkyy....mies valehtelee kun jäi kiinni pettämisestä. Pahinta on että hän jäi kiinni lähes housut kintuissa mutta ei siltikään missään kohtaa tunnustanut mitä tuli tehtyä. Korjaa petosta ja valhetta valheella. Tietää hyvin että rehellisyys on asia mitä eniten arvostan ja olisin varmaan antanut anteeksikin jos olisin saanut häneltä totuuden. Vaan eipä arvostanut mua sen vertaa että olis ollut edes rehellinen. Miten tollaseen voi enää koskaan luottaa?
Vaan ihmetyttää nää urokset, onko tosiaan tässä maailmassa olemassa yhtään miestä joka ei tarttuisi tilaisuuteen kun sellainen tulee?
- tunteen
MInulla on samanlainen mies. Valehtelee ihan älyttömistä asioista, mutta myös rahaan liittyvissä asioissa. Kieltää asian usein silloinkin, kun on jo jäänyt kiinni ja todisteet on lyöty pöytään. Samanlainen tapa on myös veljellään ja isällään. Minua kiusaa eniten se, että kun vaadin totuutta, niin silmät kirkkaina minua syytetään vainoharhaiseksi ja epäileväksi ja että minulle ei voi kertoa totuutta. Minusta se, että ei kerro totuutta ei ole mitenkään minun vikani vaan pelkästään miehen. Hän puhuu usein asiat itselleen edulliseen tapaan ja tietenkin tarina sitten muuttuu eri ihmisille sitä kerrottaessa. Hän saattaa myös puhua puhelimeen näyteltyä puhelua, jos haluaa selvitä jostain pinteestä. Viimeksi eilen puhui puhelimessa, kun kuuntelin, että nyt tulee palturia erästä kokonaisuutta ajatellen. Halusi minun kuulevan kyseiset asiat näin. Kun tarkastin puhelimen, niin ei siellä ollut puheluita mihinkään suuntaan tuona aikana. Näin on käynyt ennenkin. Se mistä moinen lapsellinen tyyli johtuu, ei ole minulle auennut kymmenenkään vuoden aikana. Olen siihen aika väsynyt ja monesti mietin, että olisi parempi yksin.
Sä olet vielä siinä suhteessa ja mies tekee mitä haluaa. Mitä pidempään kelailet miehen tekemisiä, sen pidempään ne vaivaa myös eron jälkeen. Asia ei koskaan etene mihinkään, jollein mies edes myönnä tekojaan. Jos taas kyse olisi sussa ja olisit vainoharhainen, niin silloin kai kannattais hakeutua hoitoon. Enhän oikeasti tiedä kumpi on kyseessä. Jos sulla on todisteet, niin silloin asia on aika selvä, jos taas ei oo mitään pitävää... Silloin on pahempi sanoa.
Rehellisyys tuo luottamuksen parisuhteeseen. Jossei uskalla olla rehellinen pienissä asioissa, niin ei taatusti ole sitä suuremmissakaan asioissa. Mies on selkeästi vilpillinen ja tuossakin se luuli sun olevan asiasta erimieltä ja silti lähti baariin ja valehteli sulle sitte. Olipa sitten syynä sun reagoiminen tai mikä onkaan, niin teidän suhde ei toimi. Syy voi olla nyt kummassakin, eikä vain miehessä. Sillä ei oo väliä kenen moka. Jossette tosiaan avaudu toisillenne, niin sitten sietää kysyä mitä elämältä haluatte. Ja mitä puolisolta haluatte.
- kohtalontoverii
Oma mieheni tekee samaa. Sanoo, ettei ole ollut baarissa ja sitten kuulen totuuden muualta. En lainkaan ymmärrä, sillä baareissa käyminen on minulle ihan ok. Voiko kyseessä olla se, että haluaa seikkailla salaa ja siitä valehtemisestaan jotain tyydytystä? Valheet ovat saaneet minut jo menettämään luottamuksen mieheeni. Tämä on jatkuvaa.
Tuskin saa valehtelemisestaan mitään tyydytystä.
Luultavasti valehtelee, koska menee baariin naiset mielessään, ja tuntee häpeää siitä. Itse tein joskus samaa.
- vanhaketjutosin
Valehtelu ei todellakaan ole kenenkään muun kuin valehtelijan syy. Valehtelija valehtelee tottumuksesta ja monesti se on lapsuudessa opittu tapa. Valehtelija on ehkä päässyt helpommalla valehtelemalla ja saanut tästä vaikeaati ellei jopa mahdottomasti irti pääsevän tavan. Ja kyllä, valehtelija valehtelee aivan naurettavista asioista ja keksii kyllä selityksiä. Se mikä asiassa on pelottavaa on ainakin väestöliiton luennon mukaan, että voi tuhota toisen mielenterveyden eli ei mikään leikinasia. Siispä neuvoni, jos et ole naimisissa tai lapsia hankkinut niin lähde ja helkkarin nopeesti ja muutenkin joudut todennäkösesti ennenpitk lähtemään.
- sitä.saa.mitä.tilaa
Millähän perusteella naiset on nämäkin miehet valinneet aikoinaan. Kai se tunnettu perinteinen tapa...
- erikirjoa
Tilaako joku ihminen valehtelijan? Selittäisitkö kommenttisi? Valehteluhan on yksi persoonallisuushäiriön muoto ja persoonallisuushäiriöisiä on monenlaisia ja niitä on paljon. Täytyy myös muistaa, että on tahattomasti valehteleviä ja tahallaan valehtelevia.
- Anonyymi
Miksi henkilö muuttuu ajan myötä valehtelemaan?Puolisolleni annoin rivien välistä vinkin valehtelustaan. Valehtelun vuoksi ei ollut syytä erota, viesti meni perille kuin myös viesti oikeuksistani.
- Anonyymi
Oli hyvä alotus, tutusta aiheesta ja niin vanha etten oo nähnytkään, mutta samaan törmännyt. Olisi kiva tietää miten alottajalle on käynyt. Toivon, että on eronnut ennenkuin hankkinut lapsia.
- Anonyymi
Moimiulla on sellanen onhelma.että mies on kiinnostunut kaikista naisista,kuhan se en oo minä.kerro jopa mulle että flirttaili naapiurille,joka tekee saman välillä jällekkin.en tiedä mitä teen.on yhteiset lapser ja ollaan oltu 13 vuotta yhessä.
- Anonyymi
Tuli vähän kirjotusvirheitä.toiv.ymmärsitte.
- Anonyymi
Meillä mies valehteli. Tunnin ajan kysyin asiasta ja hän sanoi ettei ole nähnyt ei kuullut asiaa josta oli konkreettinen todiste. Näki todisteen itse, mutta edelleen valehteli. Sanoin sitten että voin kysyä asiasta,hänen kaverinsa vaimolta, koska asia koskisi myös miehen kaveria. Siis jos mieheni olisi puhunut totta.
Uhkauksen jälkeen tunnusti valheesa mutta keksi sen päälle uuden valheen. Uskomatonta. Lisäksi kun kysyin viestittelystä naisille tokaisi vain että niin on tullut kirjoiteltua. Ei mitään anteeksipyyntöä tms, tokaisukin sellaine ylimielinen äänesävy, että minähän kirjoitan mitä lystään. - Anonyymi
Jos tuo aloitus on totta niin ukon käyttäytyminen on käsittämätöntä!
Miksi rakentaa valheen ilman tarvetta?
Ymmärtäisin se jos naisen kysyessä illan vietosta, mies jättäisi jotain kertomatta tai silottelisi asiaa, mutta ilman ärsykettä?! Älytöntä.
2:n vuoden seurustelun ja sen jälkeisten 53:n avioliittovuoden aikana en ole koskaan valehdellut vaimolleni. On asioita joista en taatusti puhu oma-aloitteisesti eikä tähän mennessä ole ollut tilannetta jossa vaimoni olisi kysynyt jostain sellaisesta.
Aina silloin, tällöin tulee tilanne jossa katson tarpeettomaksi mennä yksityiskohtiin.
Jätän siis jotain kertomatta. Olen vastannut kuitenkin niin kattavasti, että totuudessa pysyvä vastaukseni on tyydyttänyt vaimoani.
On myös ollut tilanteita jotka olen kertonut. Joskus on tilanne ollut "karvan päässä" vaimoni tunteman ihmisen kanssa. Mitään ei tapahtunut joten sen voi kertoa.
Tilanne jossa pitkäaikaisen tuttavaperheemme rouva tarjoutui selittäen, ettei hänen miehensä ole ollut vuosikausiin kiinnostunut "sillä tavalla".
Ko. rouva ei missään mielessä ollut luotaan työntävä mutta kyse oli kouluaikaisen kaverini vaimosta. Luovin pois mahdollisimman vähin vaurioin.
Kerroin tämän vaimolleni siltä varalta, että ko. rouva ryhtyisi jotenkin vihjailemaan tai jotain vastaavaa.
Tuo alue on oma lukunsa. Missään muissa asioissa ei ole ollut tarvetta edes "loivennella" totuutta. - Anonyymi
Joo munkin mies tekee tota että vaikka just tyyliin sanoo olevansa kotona ja sitten vähä aja päästä onkin muualla miksi valehdella tollasesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894220
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332337Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972114Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281907- 321885
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 291538
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881370- 751234