Olen tavannut ihanan miehen netissä ja olemme kirjoitelleet jo muutaman kuukauden. Nyt mies haluaisi tavata ihan kasvotusten ja on ehdottanut että lähettäisin hänelle rahaa lentolippuun. Ystäväni varoittelevat mutta minusta tuntuu, että hän on ihan tosissaan. Pitäisikö lähettää rahat ja tarvitaanko esim. viisumeita tms., että hän pääsee Suomeen?
Nigerialainen nettiystävä Suomeen?
59
8834
Vastaukset
- HmmLady
Etkö voi tilata lippuja hänelle?..En tiedä mutta viisumi ehkä?
- syksy1253
hankkia hänelle viisumin?
- Varoittaja
Sori mutta sinuna harkitsisin kahteen otteeseen.
- ...
Unohda koko tapaus. Jos olet noin rahoissasi, että ostaisit tuikituntemattomalle kalliin lentolipun... huhhuh. Heti Suomeen saavuttuaan mies menee poliisilaitokselle ilmoittautumaan turvapaikanhakijaksi, ja sitä sitten koko yhteiskunta maksaa taas vuosikausia. Onneksi nigerialaisten ei ole helppo saada viisumia Suomeen, juuri siksi koska viranomaiset kyllä tietävät heidän metkut! Tapaile vaan näitä nigerialaisia, jotka ovat jo saaneet itsensä Suomeen ujutettua, yleensä jotain onnetonta suomalaista naista hyväksikäyttäen.
- samoin...
... kirjoitti:
Unohda koko tapaus. Jos olet noin rahoissasi, että ostaisit tuikituntemattomalle kalliin lentolipun... huhhuh. Heti Suomeen saavuttuaan mies menee poliisilaitokselle ilmoittautumaan turvapaikanhakijaksi, ja sitä sitten koko yhteiskunta maksaa taas vuosikausia. Onneksi nigerialaisten ei ole helppo saada viisumia Suomeen, juuri siksi koska viranomaiset kyllä tietävät heidän metkut! Tapaile vaan näitä nigerialaisia, jotka ovat jo saaneet itsensä Suomeen ujutettua, yleensä jotain onnetonta suomalaista naista hyväksikäyttäen.
...tekevät halvat aasialaiset naiset: juttelevat mesessä ja muissa keskustelupalstoilla mm. suomalaisten junttieinareiden kanssa ja tulevat sitten tänne lusimaan ja käyttämään hyväkseen yhteiskuntapalveluitamme, jotka itseasiassa eivät heille kuulu ilman mitään koulutusta ja kielitaitoa. Siinä sitä olis työnsarkaa päättäjille, että kuka tänne tulee ja kuka ei. Mielellään tietysti koulutettua ja kielitaitoista porukkaa kuin kouluttamatonta jne., mitä yleensäkin nämä thai- ja muut postimyyntikuvastosta ja netistä ostetut naiset ovat!!
- vaivaa?
samoin... kirjoitti:
...tekevät halvat aasialaiset naiset: juttelevat mesessä ja muissa keskustelupalstoilla mm. suomalaisten junttieinareiden kanssa ja tulevat sitten tänne lusimaan ja käyttämään hyväkseen yhteiskuntapalveluitamme, jotka itseasiassa eivät heille kuulu ilman mitään koulutusta ja kielitaitoa. Siinä sitä olis työnsarkaa päättäjille, että kuka tänne tulee ja kuka ei. Mielellään tietysti koulutettua ja kielitaitoista porukkaa kuin kouluttamatonta jne., mitä yleensäkin nämä thai- ja muut postimyyntikuvastosta ja netistä ostetut naiset ovat!!
Kun pitää vääntää Thaimaalaiset ämmät joka keskusteluun.
Jos sun ukko otti thaikun niin anna olla jo ja jopeta se kaljan kittaaminen ja eti ittelles mies.
Tollanen säälittävä lehmä löytää kyllä jonkun kaltaisensa aika helposti ihan Suomestakin - ei tartte edes yrittää niin kovasti. - Kyllähän se
samoin... kirjoitti:
niin on, et yleensä suomalainen mies sen maksaa minkä on tilannut. Toisin vaan on näiden suomalaisnaisten kanssa.
Katselin tuossa useita vuosia kun suomalaisella naisella on tuollainen "musta koristus", joka ei tehnyt kolmen lapsen eteen oikeastaan mitään. Asuivat jopa pitkän ajan äidin/anopin kanssa samassa asunnossa ? Ennen kuin saivat kunnalta "oman" vuokra-asunnon.
Ja ammatteja oli kuuleman mukaa vaikka muille jaettavaksi? Ihme vaan että ei niitä oppeja käytä täällä Suomessa, tai kotimaassaan.
Niin tässä tapauksessa tämä suomalaisnainen kyllä haki miehen Suomeen. Et kyllä matkailu avartaa. ;)
- Huijareita riittää
En suosittele lähettämään rahaa mihinkään, varsinkaan tuntemattomille
ihmisille. Jos tuntuu olevan vakavissaan ja haluat välttämättä pistää
rahojasi mieheen, niin ostat itse sen lentolipun.
Muuten käy luultavasti niin, että mies elää herroiksi siellä
Nigeriassa lähettämälläsi rahoilla, eikä osta edes lippua. Siellä joku
1000€ on jo mukavan iso raha.
Ei kai kyseessä ole tyypilliseen tapaan joku 20v nuorempi komea mies,
joka puhuu vanhemman naisen pyörryksiin?- ...
Ymmärsin väärin, luulin että olit lippua ostamassa. Jos siis ihan silkkaa rahaa oot lähettämässä niin sitä tyyppiä et varmaan koskaan näe. Elää tosiaan jonkin aikaa herroiksi Nigeriassa, ja uikuttaa sulta sitten lisää rahaa. Eikä sitä viisumia tosiaan Suomeen varmaan saisi, ONNEKSI!
- edcev
tonnillakin siellä vuoden elelee, mut eiköhän sitä rahaa tule muiltakin.
- nigerialaisen vaimo
Etkä varsinkaan rahaa.
Netissä pyörii pilvin pimein nigerialaisia miehiä (ja naisia), jotka ruikuttavat länsimaalaisille, kuka mitäkin, ja elävät käytännöllisesti katsoen sillä rahalla mitä ulkomailta saavat. Jokaisella on useita chattikumppaneita, monilla kymmeniä, eli sinäkään et ihan oikeasti ole sen miehen ainoa tuttavuus.
Nigerialainen ei saa sitä viisumia ilman kutsukirjettä (eikä kovin moni silläkään). Ja jos kutsut hänet, olet täälläkin vastuussa kaikista kuluista ja ukkelin tekemisistä. Ja saattaapi olla, ettei "kultasi" ikinä rantaudu edes Suomeen asti, vaan jää tuonne hiukan etelämpään paremmille apajille.
Eikös sinulla ole lapsiakin? Lakkaa nyt hyvä ihminen jo haaveilemasta kaikenmaailman huijareista! - Kuulostaa pahalta
Itse olen naimisissa aasialaiseen kehitysmaataustaiseen mieheen, joka on opiskellut pohjoismaissa ja on nykyään hyvässä työssä.
Kunnon miehelle on kunnia asia, että hän maksaa menonsa itse eikä maksata mitään naisellaan. Minulla ainakin alkaisi hälytyskellot soimaan jos mies pyytäisi maksamaan omia menojaan tai edes suostuisi ottamaan rahaa vastaan. Toistan: kunnon mies ei koskaan pyydä rahaa vaimoltaan/tyttöystävältään.
Toinen varoittava merkki on avioliittoasioissa kiirehtiminen tai avun pyytäminen oleskeluluvan hankkimiseen jne, koska kunnollinen mies pystyy hankkimaan itse oleskelu- ja matkustuslupansa ilman mitään vilunkikeinoja kuten naimisiinmenoa.
Kunnollinen mies ei myöskään koskaan lainaa rahaa vaimoltaan/tyttöystävältään.
Noita kivoja I-love-you heppuja mahtuu nettiin. Suosittelen unohtamaan koko jutun.- fewfe4
onko vaimo kunnollinen, jos lainaa rahaa aviomieheltään?
- hyvää yötä
Älä lähetä, koska et niitä rahojas näe enään koskaan.
Toisekseen hän ei saa Suomeen viisumia pelkällä nettiystävyydellä, vaan teidän pitäisi olla tavannut ensin ihan siinä oikeassa elämässä, ja senkin jälkeen varsin epätodennäköistä ottaen huomioon, mistä maasta mies on kotoisin.
Mut luulen et tää olikin vaan tämmöinen sun vitsi heitto meille?- *****
Miten voi tavata jos ei yritä sitä viisumia??? Tiedän et menemällä itse sinne miehen /naisen maahan, mut jos haluaakin tehdä toisinpäin.
- €$@
"tarvitaanko esim. viisumeita tms., että hän pääsee Suomeen?"
Ei suinkaan, nigerialaiselle miehelle levitetään punainen matto Helsinki-Vantaalla ja tasavallan presidentti ottaa vastaan kunniakomppanian ja soittokunnan kera. Sen verran huutava työvoimapula meillä alkaa jo olla.
"Pitäisikö lähettää rahat"
"Ystäväni varoittelevat mutta minusta tuntuu, että hän on ihan tosissaan."
Ehdottomasti kannattaa lähettää rahat, varsinkin kun sulla on semmoinen fiilis parin nettikeskustelun jälkeen, että nyt on kunnon mies ja elämän rakkaus löytynyt. Älä nyt hyvä nainen kuuntele niitä kateellisia ja rasistisia punaniskakavereitasi, ne haluaa vain pilata onnesi kateudesta vihreinä. Muista nyt, että Nigeria on kuitenkin rikas maa ja maailman vähiten korruptoitunut.
Vakavasti ottaen, älä nyt hyvä ihminen viitsi nolata itseäsi koko Suomen kansan edessä, ota nyt ainakin toi kuva pois profiilista. Ihan ystävällinen vinkki. Keskity niihin lapsiisi ja unohda kehitysmaiden miehet, vaikka kuinka olisi kutinaa alapäässä. Älä pilaa lastesi elämää. Suomestakin löytyy kyllä miehiä tai muualta EU:n alueelta, on paljon helpompaa yhteiselämä, eikä ole huijatuksi tulemisen vaaraa.
Huolestuneena veronmaksajana täytyy vielä todeta, että onneksi olet jo sen verran vanha harp.. siis veteraani, ettei lisää lapsia ole tulossa, joten nigerialaisen miehen on äärimmäisen vaikea päästä Suomeen.- sinna.
Minun mielestäni tuo nainen on erittäin kaunis.
- €$@
sinna. kirjoitti:
Minun mielestäni tuo nainen on erittäin kaunis.
että kyseinen henkilö nolaisi itsensä ulkonäkönsä takia vaan näiden juttujensa. En tosin tiedä, onko kuva aito vai onko koko henkilö pelkkä provo, mutta jos henkilö ja kuva ovat aitoja, niin joku takuulla tunnistaa tuosta kuvasta. Onhan se nyt vähän noloa puhua tuollaisia kuvallisella profiililla tuhansien(?) ihmisten edessä.
- Pyhä yksinkertaisuus
Voi pyhä yksinkertaisuus, uskotko todella koko huijaukseen? Halvemmaksi tulisi sinulle ja veronmaksajille (sillä meidän muiden harteillehan nämä jää kun romanssinne hiipuu)unohtaa koko feikkistoori. Henkilö etsii epätoivoisesti viisumia eurooppalaiseen sos.turvan piiriin. Sen jälkeen voi tuoda koko lähisuvun samoja etuja nauttimaan. Miten ihmiset ovat näin sinisilmäisiä, heikko itsetunto ja kova yksinäisyys???
- nlkwe
Hän on varakasta sukua, jolta on vääryydellä omaisuus viety?
- järkikäteen
et lähetä mitään rahaa
- Herää pahvi!
No niin, vai että oikein 'poikaystävä' ja Nigeriasta :DDD
Sattuu olemaan sopivasti juuri sinuun NIIIN rakastunut. Mitä jos olisit EI_EU-kansalainen?
Loppuisi ne suuret rakkaudet siihen.
Oletko TODELLA NOIN TYHMÄ? Mistä teitä sikiää?- syksy1253
en ole tyhmä ja en usko että mies on huijari. Hän ei ole nimittäin väittänyt olevansa varakasta sukua tai pyytänyt 1000 euroa niin kuin jotkut täällä luulevat. Olemme olleet yhteydessä netin kautta ja puhelimitse reilusti yli kuukauden ja nyt hän on pyytänyt 300 euroa lentolippuun, jotta pääsisi tapaamaan minua ihan kasvotusten.
- ulkomaan elävä
syksy1253 kirjoitti:
en ole tyhmä ja en usko että mies on huijari. Hän ei ole nimittäin väittänyt olevansa varakasta sukua tai pyytänyt 1000 euroa niin kuin jotkut täällä luulevat. Olemme olleet yhteydessä netin kautta ja puhelimitse reilusti yli kuukauden ja nyt hän on pyytänyt 300 euroa lentolippuun, jotta pääsisi tapaamaan minua ihan kasvotusten.
Usko nyt hyvällä, että rehellisen ihmisen ei tarvitse pyytää muilta rahaa tullakseen katsomaan 'tyttöystäväänsä'. Koitapa mitä tapahtuu, jos ehdotat, että sinä menetkin sinne....
Suurin osa maailman nettihuijauksista tapahtuu Nigeriasta käsin. Aina löytyy hölmöjä, jotka hurahtavat niihin vaikka mitä tekisi. Älä nyt hyvä ihminen ole hölmö! Ajattelepa kuinka paljon tuo mies nettoaa jos hänellä on satakin yhtä hölmöä lähettämässä 300 euroa! - hhheiiiiii
ulkomaan elävä kirjoitti:
Usko nyt hyvällä, että rehellisen ihmisen ei tarvitse pyytää muilta rahaa tullakseen katsomaan 'tyttöystäväänsä'. Koitapa mitä tapahtuu, jos ehdotat, että sinä menetkin sinne....
Suurin osa maailman nettihuijauksista tapahtuu Nigeriasta käsin. Aina löytyy hölmöjä, jotka hurahtavat niihin vaikka mitä tekisi. Älä nyt hyvä ihminen ole hölmö! Ajattelepa kuinka paljon tuo mies nettoaa jos hänellä on satakin yhtä hölmöä lähettämässä 300 euroa!"hän on pyytänyt 300 euroa lentolippuun"
Siinä maassa toi summa vastaa suomenabout 10 000euroa. Sillähän elelee jo ihan ok jonkunaikaa. Jos saa kuussa esim. kolmen naisen lähettämään vähän lentolippurahaa niin eipä tarvi paljon muita töitä tehä. - avulias...
syksy1253 kirjoitti:
Jos noin kova hinku nähdä hänet, varaa hänelle suoraan lentoliput mielummin. Varaa sellaiset liput että matkustuspäivämääriä voi muuttaa ja joissa on peruutusturvavakuutus, maksaa tietty vähän enemmän, mutta voit ainakin hakea rahaoja takaisin jos ei miestä ala kuulumaan.
Sitten vaan lähetät varausvahvistuksen ja kutsukirjeen. Viisumin myöntää Suomen suurlähetystö siellä paikan päällä ja heidän kanssa voit varmaan sopia että maksat viisumin ja mahd hakemuskäsittelymaksun omasta verkkopankista suoraan lähetystölle. Katso osoitteesta formin.fi sieltä voit varmaan kysyäkin.
Mutta älä nyt suoraan rahoja lähetä... Tai miksi et itse lähde mielummin sinne käymään. Tai sinnepäin ainakin esim Egyptiin tai Marokkoon tai johonkin maahan mihin hän pääsee helposti. Nigeria ei nyt ole kovinkaan turvallinen maa. - jokunen...
hhheiiiiii kirjoitti:
"hän on pyytänyt 300 euroa lentolippuun"
Siinä maassa toi summa vastaa suomenabout 10 000euroa. Sillähän elelee jo ihan ok jonkunaikaa. Jos saa kuussa esim. kolmen naisen lähettämään vähän lentolippurahaa niin eipä tarvi paljon muita töitä tehä.no siellä aika hankala edes tehdä duunia,kun sitä ei yksinkertasesti ole siellä. Liikaa väestöä!! Olen itse siellä käynyt...
- 300 egeä - goodbye :DD
syksy1253 kirjoitti:
Jos joku oikeasti uskoo noin sokeaan, että mesetuttu NIGERIASTA on ihan rehellinen - ja nainen on 46???
No kokeile, lähetä sille ne 300e ja odota tuleeko vielä meseen sen jälkeen? Luulen, että kiittää, kauniisti ja sen jälkeen rahat katoaa ja varastetaan ja sitten tarvittais vielä toiset 300 että saa passin ja paperit jne jne.
No, tyhmyyttä on toki joka lähtöön, mikä minä ole ketään neuvomaan. Kunhan et sitten tule mihinkään netin palstalle itkemään kun tulit huijatuksi. Muista se! - täältä
syksy1253 kirjoitti:
sitten kyselet neuvoja jos tunnut jo olevan niin varma miehestä.?
Lähetä toki sille rahasi,sehän on loppupeleissä sinun asia ja olet tainnut sen tehdäkin jo.!
- 300 € on paljon Nigeriassa
nyt hyvä nainen lähetä mitään rahaa, äläkä varsinkaan pilaa lastesi elämää ja aiheuta niille ikuista häpeää naimalla jotain nigerialaista.
Miksi ei suomalainen tai joku muu eurooppalainen mies kiinnosta? Ei ne nigerialaisetkaan sen enempää pidä yksinhuoltajista kuin muutkaan miehet, mutta koska ovat köyhiä, niin heille kelpaa kaikki ja toivovat siten pääsevänsä Eurooppaan tai sitten tosiaan lypsävät sulta rahaa ja sen jälkeen et kuule heistä mitään.
Mistä edes tiedät, että se on MIES? Nigerialaisia naishuijareitakin on netti täynnä. - hän on
tosissaan ja valmis vaikka mihin päästäkseen Suomeen sinun kustannuksellasi.
Et kai sinä sentään voi olla tosissasi? - profiiliasi
ja luin aikaisempia viestejäsi. Niiden perusteella ymmärsin, että olet työtön vegaani roskisdyykkari, ja päättänyt hankkia itsellesi nigerialaisen miehen sen jälkeen kun romanssi kreikkalaisen kanssa on loppunut. Sinulla on lapsia, joiden isä(t?) on eri kulttuurista.
Nigerialaisen miehen saat varmaan parhaiten muuttamalla itse Nigeriaan. Tänne et häntä noilla perusteilla saa. Pelkkä nettituttavuus ei riitä perusteeksi, ja työttömänä et pystyisi häntä elättämään.
Työttömyyskorvauksistako hänelle ne lentolippurahat ajattelit lähettää? Me veronmaksajat kiitämme... - LOL LOL LOL
Me palstan lukijat
VAADIMME PAREMPIA provoja! \o/
Muuten hyvä, mutta sana NIGERIA on liian kulunut! - oppeliini
Minulle hän tavallisesti lähettää kirjeitä jotka ovat Nigerian hallituksen leimoilla varustettuja ja joissa kerrotaan että hän haluaisi lähettää pankkitililleni sijoituksena suuren summan rahaa,öljyvoittoja siis. Minun vain täytyisi ilmoittaa hänelle pankkitietoni.
Hän aivan vakavasti haluaisi lähettää rahat juuri minulle koska minä olen niin ihana ja rakastettava.
Tosin hän ei tiedä olenko mies vai nainen. (Mutta ei sillä väliä, niin kauan kuin vain lähetän pankkitietoni.)
Aivan liian moni ihana ja rakastettava on uskonut nigerialaisia, he ovat vieneet pankkitilit typötyhjiksi, kas vain, eihän niitä rahoja sieltä päästä tietenkään kuulunut eikä näkynyt :) vai :( ? - Huijaus ammattimaista
Nigeria on maailman tunnetuin huijareiden maa. Se on siellä ihan oma elinkeinonsa.
Aloittaja, lue: http://www.digitoday.fi/tietoturva/2007/10/26/Suomalaisten luottamus kuin hunajaa skammerille/200726749/66
http://www.kepa.fi/kumppani/2547/
http://www.geocities.com/ohjeet/asunnot/huoneistokeskus/nigeria.html
http://www.mbnet.fi/uutiset/index.asp?Uutinen=1276
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2006/02/23/Nigerialainen nettihuijarikopla k%E4r%E4hti/20065078/66 - Gylden
Voithan sinä yhtä hyvin pyytää häneltä rahaa.Eihän fiksu mies maksata kulujaan naisella vaikka onkin nigerialainen.Taidat olla hyvin tyypillinen sinisilmäinen suomalainen.
- ...
Ei taida olla ainoastaan sinisilmäinen vaan hyvin epätoivoinen. Epätoivoiset ihmiset tekee epätoivoisia tekoja.
- Nähnynnä
Testaa heitä! Käypä ensin Nigeriassa itse treffaamassa ennen kuin teet ratkaisevaa laatua olevia virheitä. Tosi on, että kehityismaissakaan ei pidetä arvossa miehiä, jotka pummaavat naisilta rahaa.
- syksy1253
sinulle ja muille, keskustelin poikaystäväni kanssa ja sovimme, että en lähetä rahaa lentolippuun vaan lähden itse häntä tapaamaan Nigeriaan nyt kesällä. En malttaisi edes odottaa kesäkuuhun, vaan haluaisin lähteä heti!
- jnjooopp
syksy1253 kirjoitti:
sinulle ja muille, keskustelin poikaystäväni kanssa ja sovimme, että en lähetä rahaa lentolippuun vaan lähden itse häntä tapaamaan Nigeriaan nyt kesällä. En malttaisi edes odottaa kesäkuuhun, vaan haluaisin lähteä heti!
Noniin. Yritä pärjätä siellä. Varovasti sitten.
Mut, "poikaystäväni" kanssa? Hmm? Mun mielestä mun nettituttu ulkomailta ei voi olla mun tyttöystävä. Hmm........ - €$@
syksy1253 kirjoitti:
oikein täytyy olla, että lähtee johonkin Nigeriaan(!) mu**** perään ja jättää lapsensa Suomeen?
Onneksi tosiaan olet vähän liian vanha tekemään lisää lapsia, joten nigerialaisen miehen on muuten kuin perhesiteiden perusteella lähes mahdotonta saada oleskelulupa Suomeen. Sääliksi käy kyllä muutenkin lapsiasi, mamma juoksee jonkun mustan mu**** perässä pitkin Afrikkaa. Musta isäpuoli vasta häpeää herättäisikin, ehkä jopa koulukiusausta yms. kivaa. - ei helkkari sentään
syksy1253 kirjoitti:
16-vuotias vois ehkä kutsua nettituttua poikaystäväksi, mutta ei kai kypsä nainen??? mihin tää maailma on menossa.....
- siskoko?
syksy1253 kirjoitti:
Hei.
Tapasin ihanan nigerialaismiehen, joka käännytettiin pian tutustumisemme jälkeen takaisin. Menin perässä, pika-avioiduimme, virallistin liittomme Suomessa ja ...odotin prinssiä tulevaksi kotiin.
Mies tuli, mutta lähetin hänelle vähän rahaa lentolippuun. Viivytyksiä oli matkassa koko ajan. Suomeen tulon jälkeen olemme saaneet kaksi lasta.
Mies muutti eri paikkakunnalle ja elelee sinkkuelämää. Kohtalokas kaksi vuotta on kulunut ja hän on saanut mitä halusi.
Oma prinssini muuttui sammakoksi, joka hylkäsi minut silloin kun apua olisin eniten kumppaniltani tarvinnut.
Sulattelen tilannetta vieläkin.
Muista ottaa selville miehen heimo. Moniavioisuus on yleistä. 419-mentaliteetti tarkoittaa oikeutettua hyväksikäyttöä. Tutustu perheeseen ja sukulaisiin. Älä avioidu, vaan seurustele pari vuotta. (sinä aikana pelimies hoitaa itsensä tänne), pidä pää kylmänä...
ja nauti lemmestä!
Unohda tuo rahoitus. Se vie kunnioituksen. - toivottavasti
syksy1253 kirjoitti:
meni kaikki.
Yksinkertaisilta on lupa ottaa rahat pois.
- Rahaton neito
Hei , jos sulla on ylimääräistä pätäkkää älä lähetä sitä Nigeriaan vaan lähetä se köyhälle Suomi neidolle.
Haluaisin ostaa laukkuja ja aurinkolaseja.
Pelasta minut. Koska olet kumminkin tosissasi niin kysynkin.
- Lähetitkö rahaa, saitko vastiketta?
- Tuliko afrikan helmi suomeen, miltä näytti?
- Mitäs muuten kuuluu?- afrikkalaisen vaimo
Kaikki Afrikan miehet ei ole samasta puusta veistettyjä. Eihän suomalaisetkaan ole. Löytyy varmasti täysin vilpittömiä tyyppejä meiltä kuin muualtakin. Ikävä tosiasia on elintasokuilu eri maiden välillä, ja suomessakin. Silloin moraali "toisen hyväksikäytön" suhteen voi vaihdella. Jos pienellä huijauksella elättää vaikkapa koko perheensa muutaman vuoden ajan ja pelastaa vaikkapa lapsensa hengen, joka tarvitsee sairaalahoitoa, niin ei ulkomaalaisen huijaaminen niin pahalta kuulostakaan... Eli en leimaisi välttämättä rahan pyytelijöitä pahoiksi ihmisiksi, voisin itse toimia myös niin, jos elanto olisi todella epävarmaa, toisin kuin sosiaaliturvan Suomessa. Suhteeseen tuo elintasokuilu voi luoda hyvinkin hankalan asetelman. Jos toinen on riippuvainen, ei hän varmaan itsekään voi täysin tyytyväinen olla. Eikä täysillä rakastaakaan. Itse koin todella suuren pettymyksen ex-mieheni kanssa. Rakastin häntä, ja uskoin niin että hänkin minua. Saimme lapsen ja erosimme lopulta. Olin kustantanut häntä tosi paljon, itse asuin silloin Afrikassa, ja seurustelimme siellä lähes vuoden. Silti hän pystyi minua vedättämään aika hyvin, eikä ollut rehellisellä pohjalla liikkeellä. Asetelma oli se, että minä maksoin kaikki kulut, vaikka ne pienet Afrikassa ovatkin, ei tuntunut pahalta maksaa miehenkin menoja, kun ne olivat esim. 100 euroa kuussa. Mutta kyllä tajusin tulleeni tosi pahasti hyväksikäytetyksi. Enkä sitä ollut silloin tajunnut. Paljastui myös, että hänellä oli muita länsimaalaisia naisia. Nykyään meillä on yhteishuoltajuus, ja hän on sen perusteella suomessa ja meni naimisiin afrikkalaisen naisen kanssa.
Nyt olen seurustellut lähes vuoden myöskin afrikkalaisen miehen kanssa. Olen päättänyt, että en halua mitään "epänormaalia" asetelmaa. Jos joudun tilanteeseen, että olisin osallisena hänen oleskeluluvassaan, en siihen ryhtyisi, en halua että hänen oleskelunsa Suomessa riippuisi minusta. Olen myös tarkka, että jaamme kulut puoliksi, tai voihan mies aina enemmän maksaa:) En halua että mieheni olisi minusta rahallisesti tai oleskuluvan perusteella riippuvainen, koska se luo helposti (ei aina) suhteelle lisästressiä ja vääristyneen asetelman.
Jos olisin sinä, en kyllä uskoisi kovin nettirakkauteen. Vaikka sitäkin tapahtuu, ja hyvinkin on monelle käynyt, onni on sieltä löytynyt. Olisin hyvin tiukka rahojeni suhteen. Jos mies ei sinusta millään tavalla rahallisesti tai oleskeluluvan kannalta hyötyisi, niin ehkä mielenkiinto hiipuisi pikkuhiljaa, jos ei tosi ole kyseessä. Mutta lomamatka Nigeriaan ei sitä varmasti todista. Kuitenkin antaisin miehen näyttää vieraanvaraisuutensa, menethän hänen kotimaahansa, ja antaa elättää sinut siellä! Enkä veisi mitään lahjoja, kuin vain symbolisia. Käytetty puhelinkin voi olla tosi arvokas Nigeriassa. Jos viikot kuluisivat, ja hän sinut pääasiassa elättäisi, tarjoaisi kaiken,( ei mitään ihan kohtuutonta) mutta kyllä mies voisi ruuat ja muut tarjota. Jos hän ei sinusta pidä, niin varmaan kyllästyy, tai ainakin alkaa kyselemään rahoitusta taikka muita lahjoja, tai sitä pikaista naimisiinmenoa. Älä kuitenkaan naimisiin eka visiitillä mene. Se on jo sellainen asia, joka on sinusta hankittu kreditti, voihan hän siinä samalla pyytää niiltä muilta mahdollisilta tyttöystäviltään rahaa. hmmm. varovaisuuteen kehottaisin, jos haluat itseäsi suojella, ja ihan senkin takia, jos haluat rakentaa suhteen tasapuoliselle pohjalle. Ikävää, että elämme maailmassa, jossa ei ole tasapuolista aina, se vain on fakta.
Onnea elämääsi ja kaikille muillekin!
Varmasti tiedät mitä tehdä... Asioissa on myös monia puolia, ex-mieheni ei ollut rehellisellä pohjalla kanssani ja ei se suhde sitten toiminutkaan, mutta meillä on ihana lapsi, jota rakastamme molemmat syvästi, hän on tosi kallisarvoinen lahja meille molemmille.
Ja vielä lopuksi. Suomalaisten miesten kanssa voi myös tulla petetyksi ja huijatuksi. Se voi tapahtua hyvin monella tasolla ja tavalla. Ei elämässä ole mitään takuita ja kaavoja.- nainentieowhto345
KYllä nettirakkautta saa olla, mutta kannattaa tajuta, että lentorippurahallasi nigeriassa mies elää helposti vuoden itsekseen. Miehelle on pikkujuttu pari kuukautta kirjoitella ja sitten saada vuoden palkka. Vaikka mies olisi tosissaan, et voi tietää yhtään synkkaako teillä kasvotusten ja sitten olisit maksanut kalliin matkan (jota hän ei todennäköisesti edes matkusta). Jos haluat ehdottomasti tutustua, suosittelen, että käytät rahat itse menemällä Afrikkaan ja katsot, millaista yhteisymmärrystä löydät paikallisen miehen ja itsesi kanssa. Elämäsi olisi jokatapauksessa mahdotonta, jos miehellä ei olisi varaa elättää itseään, ei matkustaa Suomeen, ei koulutusta, ei kielitaitoa. Jos miehellä olisi jotain, kyllä hän lippunsa itse maksaisi.
- linjoilla
nainentieowhto345 kirjoitti:
KYllä nettirakkautta saa olla, mutta kannattaa tajuta, että lentorippurahallasi nigeriassa mies elää helposti vuoden itsekseen. Miehelle on pikkujuttu pari kuukautta kirjoitella ja sitten saada vuoden palkka. Vaikka mies olisi tosissaan, et voi tietää yhtään synkkaako teillä kasvotusten ja sitten olisit maksanut kalliin matkan (jota hän ei todennäköisesti edes matkusta). Jos haluat ehdottomasti tutustua, suosittelen, että käytät rahat itse menemällä Afrikkaan ja katsot, millaista yhteisymmärrystä löydät paikallisen miehen ja itsesi kanssa. Elämäsi olisi jokatapauksessa mahdotonta, jos miehellä ei olisi varaa elättää itseään, ei matkustaa Suomeen, ei koulutusta, ei kielitaitoa. Jos miehellä olisi jotain, kyllä hän lippunsa itse maksaisi.
Kuulostaa minustakin tosi oudolta, että mies pyytää matkarahaa naiselta. Jos hän olisi aidosti kiinnostunut, olisi hän tehnyt töitä ja säästänyt rahaa voidakseen lähteä unelmiensa naista tapaamaan. Kolmen kuukauden "nettirakkaus" ei muutenkaan ole sellaisella pohjalla, että kannattaisi tuollaisia summia siihen satsata.
- ...
Ette edes tiedä minkälaisten kylähullujen perään haikailette, säälittävän surullista.
- scamhunter
NIKKIN ON SUOMEKSI--- HUIJAUSTEN PYYDYSTÄJÄ-------
TOIMIN USEASSAKIN ORGANISAATIOSSA POLIISINA ---YRITÄMME ESTÄÄ HUIJAREITTEN TOIMINTAA
NIGERIA ON PAHIN-USEIMMITEN @YAHOO.COM OSOITE
MINUN SYÖTTEIHI TULEE NOIN 20 SCAMMIA PÄIVÄSSÄ
NIGERIASSA 460 HUIJARIA PITIVÄT KILPAILUN LAHJOTTUJEN POLIISIEN NENÄ ALLA
--KUKA HUIJAA ENITEN RAHA
JOS SINULLA ON VALOKUVA, TOIMITA MINULLE
KATSO GOOGLESTA HAKUSANILLA: SCAM NIGERIAN RUSSIAN - minä vaan....
elä ainakaa rahaa lippuihin laita!!!!!!
- yksi mies
Olen tosi pahoillani sanoessani tämän, toivottavasti en liian myöhään
et varmaan usko minua mutta älä lähetä mitään rahaa minnekään
ensinnäkin tämä sinun mies ei halua mitään muuta sinulta kuin rahaa niin ikävältä kuin se kuulostaa. Voit olla sataprosenttisen varma että näin on.
Tämä on niin kutsuttu scammeri joka lähettä viestejä muillekkin ja toivoo saavansa joltain rahaa.
Sanon että se on hyvä kokemus sinulle ihan varmasti mutta siihen se jää kokemukseksi
Rahat jos lähetät et niitä enää näe
ja todennäköiseti myös yrittää pyytää lisää jonkun syyn varjolla
mikään ei pidä paikkaansa mitä se sanoo
Ikävää mutta valitettavan totta
Kumpa ei olisi niin, mutta on tiedän sen toivottavasti uskot minua
ota vähintäänkin itse selvää taustasta niin varmistut itsekin
taidan vaan olla vähän myöhässä
ehkä kuitenkin olet estynyt antamasta rahaa
Silti vaikka miten meni toivon sinulle sydämeni pohjasta onnea elämässä
Olen myös varma että ansaitset sen onnen
Ethän myöskään luovuta koskaan
ONNEA!!
Mies- Näin on
Edellinen viestin kirjoittaja sanoi kaiken eli tämä on täysi scam, eli aina kun sulla on joku joka haluaa rahaa lentolippuihin, niin sinne menee rahat. Voithan aina yrittää, kun olet niin rakastunut, mutta siitä sitten oppii.
Eli jos haluaa tulla tosiaan, ne löytää aina rahat, eikä kehtaa kysya sulta rahaa.
Usko, näin se menee.
- Pitalainen
Jos haluat, maksa lippu itse, ehdolla ettei sitä voi muuttaa rahaksi. mutta hän tarvitsee viisumin ja kutsukirjeen.. missä joudut vakuuttamaan, että kustannat kaiken. Huom. kaiken. Mitä hänen ylläpitonsa tulee maksamaan täällä Suomessa. Jopa sairastumisen yksityisellä puolella. Onko sinulla todella varaa siihen? Ja oletko varma, että kestät sen, että häipyykin heti kun on päässyt tänne Suomeen. Tai, että haluaa nopeasti naimisiin kanssasi. Ja kun on saanyt oleskeluluvan jäätkin ehkä heti yksin ja hän tuottaa tänne oman tyttökaverinsa omasta maastaan. Siellä kun naiset hyväksyvät sen, että mies menee toisen naisen kanssa kunhan hekin pääsevät sitten Eurooppaan myöhemmin. Et tiedä miten kurjista oloista he usein pyrkivät tänne. Eli olet hyvä pääsylippu ja kustantaja siihen ja vielä ilmaiseksi sexyä kanssasi. Tiedän että tuntuu pahalta lukea tätä. Mutta nämä on vain tosiasioita, mitä näen koko ajan.. ystävissäni.. he vielä naureskelevat, että suomalaiset ovat ihan uskomattoman sinisilmäisiä...!
Olen tuntenut koko ikäni ulkomaalaisia. jos haluat lisä-tietoja ota yhteys. - fsdfs
Tosin olisi mukava kuulla aloittajasta jotain, että tapasiko sen nigerialaisen vai ei
- heaven's sake
tämän täytyy olla vitsi
- heikunkeikun 522
http://www.youtube.com/watch?v=j1vW9cIlnVI
woman loses 400 000$ to nigerian scam,
taitaa olla yksi isoimmista huijauksista mitä netissä on tapahtunut
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136