viiden hengen paketti mitsu?

tuliko auton vaihto?

Näin eräässä lehdessä mainoksen mitsubishi L200:sta joka on rekisteröity pakettiautoksi,istumapaikat viidelle,neljä ovea ja dieselvero n.130e! Onko tuo mainos silkkaa kusetusta vai onko laki ja säännöt muuttuneet? Onko kellään parempaa tietoa?

5

955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TTH

Kyllä se näin menee. Kyseinen auto on niin pitkä, että lava täyttää pakettiauton lavan pituusvaatimukset. Autoja on silloin tällöin muutamia myynnissä. Hinta on vaan yleensä aika kova. En tiedä, onko tällaisia uusia autoja saatavana/saako rekisteröityä pakettiautoksi. Yksilöt, joihin olen itse törmännyt, ovat olleet 90-luvun alun paikkeilta.

• Pick-Up

Mun käsitys taas on että lava ei ole pitkää mallia, vaan autosta on veroina maksettu niin paljon extraa että se saadaan pakettiautoksi rekisteröityä, siis henkilöauton verotuksen mukaan eikä halvemman pakuveron mukaan. Toinen homma noista lavan pidennyksistä on vielä se kun esim Hiluxien lavat kuulemma suomessa jatketaan alkuperäistä pidemmäksi että ne saataisin PA-rekkariin, älytöntä lähteä leikkaamaan uutta autoa poikki jonkun lain takia, luulisi että olisi helpompi muuttaa lakia järkevämmäksi, no ei suomessa tietenkään...

Noita L200 pitkällä hytillä kyllä suomessakin kai myydään mutta tilauskamana korkean hinnan vuoksi.

• auton vaihtoko?
        Pick-Up kirjoitti:

Mun käsitys taas on että lava ei ole pitkää mallia, vaan autosta on veroina maksettu niin paljon extraa että se saadaan pakettiautoksi rekisteröityä, siis henkilöauton verotuksen mukaan eikä halvemman pakuveron mukaan. Toinen homma noista lavan pidennyksistä on vielä se kun esim Hiluxien lavat kuulemma suomessa jatketaan alkuperäistä pidemmäksi että ne saataisin PA-rekkariin, älytöntä lähteä leikkaamaan uutta autoa poikki jonkun lain takia, luulisi että olisi helpompi muuttaa lakia järkevämmäksi, no ei suomessa tietenkään...

Noita L200 pitkällä hytillä kyllä suomessakin kai myydään mutta tilauskamana korkean hinnan vuoksi.

Eikai hiluxien lavoja jatketa? ei ainakaan ole jatkoskohtaa havaittavissa. Ford rangerin lavassa sitä vastoin sen huomaa jo kaukaa. Sen mainoksen mukaan ne L200:set ovat PAKETTIautoiksi rekisteröityjä. Dieselverokin oli pakun eikä henkilöauton kuten kai ennen oli niissä. Muutenhan kaikki "jatko-ohjaamolliset" lavapakut olis varustettu lisäpenkeillä niinkuin muualla maalimalla.

• L-200
        Pick-Up kirjoitti:

Hiluxien lavoja ei muuten leikata ja jatketa. Niissä riittää leveyttä ja pituutta ilman mitään muutoksia. Sen sijaan Ford Rangerin lavaa on siirretty siinä pitempihytillisessä mallissa jolloin sen näyttää ihan hassulta. Katsokaapa itse ja vertailkaa jos on vierekkäin 2 mallia jossa toisessa on pitkä hytti ja toisessa ei. Ja sitten se L-200 Pitkällä hytillä varustettu malli, se kuulemma menee pakun verolla.

• L-200

Totta se on!! Auto on 5 hlö:lle rekisteröity ja menee pakettiauton verolla eli n 130 E/vuosi. Itsekkin olen katsellut samaa automallia saksan markkinoilta ja että se kiinnostaa kovasti, siis sehän on kertakaikkiaan loistava automalli. Miettikää nyt itsekkin, 5 rekisteröity,ajettavuus hyvin lähellä henkilöauto tasoa, rungollinen(lue:vankka ja kestävä), ja mikä tavaratila. Saksan autoihmemaassa on myös vastaavat mallit toyotalla ja nissanilla,ja hinnat ei päätä pakota, toki näihin lisätään tuontikulut ja verot, mutta silti. Ostan kyllä itselleni kunhan saan vaan omani myytyä pois.(mitsu pajero 2,8 TD vm -98).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe