Voisiko joku neuvoa ja auttaa unelmassani eteenpäin. Valmistun keväällä 2004 leipuri kondiittoriksi ja olen työskennellytkin nyt jonkin aikaa allallani minua kiinnostaisi opiskelujen päätyttyä suunnatta taitojeni kanssa ulkomaille ja nimenomaan Yhdysvaltoihin. Eurooppa kuhisee erilaisia leipomoita siksi Yhdysvaltoihin ajatuksenani olisi perustaa sinne suomalainen yritys suomalaisine tuotteineen, mutta ongelma on se, että en tiedä oikeestaan mitään miten saisin unelmani toteutettua. Tiedättekö te? Tahtoisin lähinnä tietää miten saisin tietoja paikallisesta leipomosta/ konditoriasta? Toinen suunnitelmani on, että työskentelisin jossain paikallisessa konditoriassa/leipomossa. Millainen on niiden opetusjärjestelmä? Miellähän riittää se, että olet käynyt ammattikoulun niin voi mennä töihin, mutta saksassa täytyy suorittaa amiksen lisäksi ammatti tutkinto ja jotta voit siellä perustaa oman yrityksen on sinun suoritettava vielä erikoisammatti tutkinto joka on mestarin tutkinto. Onko USA:ssa sama juttu? Toivoisin teiltä hieman apua...mulle saa lähettää sähköpostia:)
Töihin yhdysvaltoihin...
4
673
Vastaukset
- tyu
ainakin hotellialalla pääsevät ihan laillisiinkin töihin semmosten kautta, google löytää,
samoin jos firman perustaa, niin saa varmaan viisumit jne. en tunne alaa joten en osaa enempää arvioida tilannetta, varmaan siellä tuollakin alalla riittää kilpailuakin. - tehas pystyyn vaan
eikä mitään mössöjä !
(toivottavasti onnistut yrityksissäsi : ) )
Onko USA:ssa sama juttu?
tuskinpa, en kyllä yhtään tiedä, ei kai saksassakaan kummoisia vaatimuksia voi olla tollaselle hommalle, eihän siihen muuten saisi tekijöitä ? eikös se ole täynnä kebabpaikkojakin ? josko ne vaan tahtoo yrittäjän näyttävän että tietää hygieniavaatimukset jne. ? ottaahan ne pikaruokapaikkoihinkin työntekijöitä noin vaan joten miksi sitten leipojan pitäisi olla jokin erityinen tutkinto tehnyt ? kai sen työnantaja sitten maksaa, eikä itse tarvii ? - INS
Yhdeysvalloissa on leipureita omastakin takaa. Yhtä suomalaista taikinanvääntäjäjunttia ei siellä kaivata.
- Leipuri Kondiittori
Ja Voihan suomalainen tuoda uusia tuotteita
paikallisiin leipomoihin. Uudet tuotteet on aina kysyttyjä ja kukapa ei suomalaista karjalanpiirakoista tykkäisi? Ja näin ollen yritys itse saa voittoa siitä, kun tuotteet menestyy. Ja ne ei takuulla osaa tehdä niitä...Voi olla että jotain saman tapaisia mutta ne on erijuttuja ne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3585823- 785244
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484296- 523911
- 523689
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1603371Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003154Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky483135- 432259
- 492195