Aaamulla oli Hesarin etusivulla BMW 116i Business-mallista aika kovat tarjoukset: metalliväriä sun muuta pakettitarjouksena reilut 200 euroa! Ja toinen isompi varustepaketti muutama satku lisää. Tuossa mallissa on aika mielenkiintoinen kone: 122 hv mutta kulutus alle 6 litran! Ja hinta reilusti alle 30 tonnia, ja alle saisi uuden BMW:n.
Mitä mieltä tuosta bemarista? Meitä on vain 2 aikuista perheessä joten tilat ei olisi ongelma. Ajotapa on reipas, soveltuuko tuo 1,6-kone siihen?
BMW 116i ja kovat
32
8894
Vastaukset
- Muuten ihan ok
BMW:n lupauksiiin tehoista ja pienestä kulutuksesta ;)
Oma 116i ei kulje läheskään siihen malliin kuin 122hp antaa odottaa ja kulutus on aina päälle 7 litraa satasella.- vaihtoehtoeki
Eihän tuo 122 anna mitään odottaa. Toisin oli 70-luvulla kun massaa oli puolet. Mutta varmaankin hyvä käyttöauto.
- pienestä ja rumasta
Autosta, tuon kopperon hinnalla saa jo huomattavasti isompia ja parempia autoja. Olen kerran tuommosta ajanu ja todennu aika heikoksi.. Tuosta hinnasta puolet on ns. satatus/merkki-lisää, en kyllä ostaisi, alle 20t€ saa jo tilavampia ja mukavampia autoja.
- ajajan auto
Se joka Bemaria vähättelee, ei tiedä ajonautinnosta ja oikeaoppisesta voimansiirtotavasta ja alustan ominaisuuksista tippaakaan. BMW on pääosin takavetoinen mallistoltaan, joka on ainoa oikea vetotapa. Ohjaus on ohjaamista varten, ei vedon välittämistä varten kuten hirveissä etuvedoissa. Se joka muuta väittää, koeajakoon uuden nykybemarin ja nimenomaan menkööt ajamaan sitä mutkaisille teille ja myös liukkaille talvikeleille, niissä ympäristöissä tämän loogisen vetotavan paremmuus tulee esille. Ja vanhan ajan äkillisistä takapyöräluistoista kylkimyyryineen ei tarvitse enää pelätä ajonvakautuksen ansiosta.
Vaikkapa tämän 116i-karvalakkimallin rinnalle voi tuoda aivan hyvin ajovertailuun vaikka etuvetolussuja kuten Audi, VW, Volvo jne, ne eivät ole samalta planeetalta ajo-ominaisuuksien ja ajonautinnon osalta. - kyllä
ajajan auto kirjoitti:
Se joka Bemaria vähättelee, ei tiedä ajonautinnosta ja oikeaoppisesta voimansiirtotavasta ja alustan ominaisuuksista tippaakaan. BMW on pääosin takavetoinen mallistoltaan, joka on ainoa oikea vetotapa. Ohjaus on ohjaamista varten, ei vedon välittämistä varten kuten hirveissä etuvedoissa. Se joka muuta väittää, koeajakoon uuden nykybemarin ja nimenomaan menkööt ajamaan sitä mutkaisille teille ja myös liukkaille talvikeleille, niissä ympäristöissä tämän loogisen vetotavan paremmuus tulee esille. Ja vanhan ajan äkillisistä takapyöräluistoista kylkimyyryineen ei tarvitse enää pelätä ajonvakautuksen ansiosta.
Vaikkapa tämän 116i-karvalakkimallin rinnalle voi tuoda aivan hyvin ajovertailuun vaikka etuvetolussuja kuten Audi, VW, Volvo jne, ne eivät ole samalta planeetalta ajo-ominaisuuksien ja ajonautinnon osalta.Tätä mieltä ammattilaiset,
http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_509510_13987,testwertung.hbs
Paska moottori, epämukava ja isot ylläpitokulut =BMW 116i. - ?=???
ajajan auto kirjoitti:
Se joka Bemaria vähättelee, ei tiedä ajonautinnosta ja oikeaoppisesta voimansiirtotavasta ja alustan ominaisuuksista tippaakaan. BMW on pääosin takavetoinen mallistoltaan, joka on ainoa oikea vetotapa. Ohjaus on ohjaamista varten, ei vedon välittämistä varten kuten hirveissä etuvedoissa. Se joka muuta väittää, koeajakoon uuden nykybemarin ja nimenomaan menkööt ajamaan sitä mutkaisille teille ja myös liukkaille talvikeleille, niissä ympäristöissä tämän loogisen vetotavan paremmuus tulee esille. Ja vanhan ajan äkillisistä takapyöräluistoista kylkimyyryineen ei tarvitse enää pelätä ajonvakautuksen ansiosta.
Vaikkapa tämän 116i-karvalakkimallin rinnalle voi tuoda aivan hyvin ajovertailuun vaikka etuvetolussuja kuten Audi, VW, Volvo jne, ne eivät ole samalta planeetalta ajo-ominaisuuksien ja ajonautinnon osalta.täysin olet sinäkin mennyt mainosmiehen sinulle kaivamaan kuoppaan.
Jotain kritiikkiä olisi hyvä olla.
PS. Itsellänikin on BMW eikä se mielestäni ole kuin hieman tavallista parempi automerkki. Mutta puutteitakin löytyy roppakaupalla. Lisäksi takaveto on kyllä "hauska" mutta etuvetoa kehittymättömämpi vetotapa. - !!!!!!!!!!!
ajajan auto kirjoitti:
Se joka Bemaria vähättelee, ei tiedä ajonautinnosta ja oikeaoppisesta voimansiirtotavasta ja alustan ominaisuuksista tippaakaan. BMW on pääosin takavetoinen mallistoltaan, joka on ainoa oikea vetotapa. Ohjaus on ohjaamista varten, ei vedon välittämistä varten kuten hirveissä etuvedoissa. Se joka muuta väittää, koeajakoon uuden nykybemarin ja nimenomaan menkööt ajamaan sitä mutkaisille teille ja myös liukkaille talvikeleille, niissä ympäristöissä tämän loogisen vetotavan paremmuus tulee esille. Ja vanhan ajan äkillisistä takapyöräluistoista kylkimyyryineen ei tarvitse enää pelätä ajonvakautuksen ansiosta.
Vaikkapa tämän 116i-karvalakkimallin rinnalle voi tuoda aivan hyvin ajovertailuun vaikka etuvetolussuja kuten Audi, VW, Volvo jne, ne eivät ole samalta planeetalta ajo-ominaisuuksien ja ajonautinnon osalta.Olipas amismainen kirjoitus. Ensinäki 116i:n moottori on aivan surkea verrattuna Audin ja VW:n 1.4T moottoreihin ja toisekseen takaveto on huonompi talvella kuin etuveto, testattu juttu. Uusi A3 on paljon parempi ajaa kuin 116i, olen koeajanut molempia ja päädyin Audiin. Siinä olet oikeassa että Audi, VW ja Volvo eivät ole samalta planeetalta BMW:n kanssa, koska Bemari on selvästi jäljessä kilpailijoitaan.
- kjlkhkh
!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Olipas amismainen kirjoitus. Ensinäki 116i:n moottori on aivan surkea verrattuna Audin ja VW:n 1.4T moottoreihin ja toisekseen takaveto on huonompi talvella kuin etuveto, testattu juttu. Uusi A3 on paljon parempi ajaa kuin 116i, olen koeajanut molempia ja päädyin Audiin. Siinä olet oikeassa että Audi, VW ja Volvo eivät ole samalta planeetalta BMW:n kanssa, koska Bemari on selvästi jäljessä kilpailijoitaan.
Yleensä bemarit ovat Tekniikanmaailman talvitestissä viimeisenä. Jos auto olisi edes etuvetoinen, voisi olla se olla kova pala vaikka Skoda Fabialle, joka on aina kärjessä. En oikein ymmärrä, miksi Bmw häviää kaikki testit ja Skoda voittaa.
- 1-sarjasta
ajajan auto kirjoitti:
Se joka Bemaria vähättelee, ei tiedä ajonautinnosta ja oikeaoppisesta voimansiirtotavasta ja alustan ominaisuuksista tippaakaan. BMW on pääosin takavetoinen mallistoltaan, joka on ainoa oikea vetotapa. Ohjaus on ohjaamista varten, ei vedon välittämistä varten kuten hirveissä etuvedoissa. Se joka muuta väittää, koeajakoon uuden nykybemarin ja nimenomaan menkööt ajamaan sitä mutkaisille teille ja myös liukkaille talvikeleille, niissä ympäristöissä tämän loogisen vetotavan paremmuus tulee esille. Ja vanhan ajan äkillisistä takapyöräluistoista kylkimyyryineen ei tarvitse enää pelätä ajonvakautuksen ansiosta.
Vaikkapa tämän 116i-karvalakkimallin rinnalle voi tuoda aivan hyvin ajovertailuun vaikka etuvetolussuja kuten Audi, VW, Volvo jne, ne eivät ole samalta planeetalta ajo-ominaisuuksien ja ajonautinnon osalta.Totuus lyhyesti ja ytimekkäästi:
1. BMW 1-sarja on pahimman kilpailijansa audi a3:n tasolla mutkateillä ajettaessa (hauskempi, mutta hitaampi).
2. Suoralla maantiellä/moottoritiellä tuo 1-sarja on aivan luokaton hintaansa nähden, ei kulje suoraan muutamaa metriäkään.
3. Auto on yksiselitteisesti rumasti muotoiltu.
4. Hinta ei vastaa ominaisuuksia alkuunkaan, ellei sitten kuviteltu "status" merkitse kaikkea. - kjökjöä
ajajan auto kirjoitti:
Se joka Bemaria vähättelee, ei tiedä ajonautinnosta ja oikeaoppisesta voimansiirtotavasta ja alustan ominaisuuksista tippaakaan. BMW on pääosin takavetoinen mallistoltaan, joka on ainoa oikea vetotapa. Ohjaus on ohjaamista varten, ei vedon välittämistä varten kuten hirveissä etuvedoissa. Se joka muuta väittää, koeajakoon uuden nykybemarin ja nimenomaan menkööt ajamaan sitä mutkaisille teille ja myös liukkaille talvikeleille, niissä ympäristöissä tämän loogisen vetotavan paremmuus tulee esille. Ja vanhan ajan äkillisistä takapyöräluistoista kylkimyyryineen ei tarvitse enää pelätä ajonvakautuksen ansiosta.
Vaikkapa tämän 116i-karvalakkimallin rinnalle voi tuoda aivan hyvin ajovertailuun vaikka etuvetolussuja kuten Audi, VW, Volvo jne, ne eivät ole samalta planeetalta ajo-ominaisuuksien ja ajonautinnon osalta.Ainoa oikea vetotapa on 4x4!
- etuvetoeki
!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Olipas amismainen kirjoitus. Ensinäki 116i:n moottori on aivan surkea verrattuna Audin ja VW:n 1.4T moottoreihin ja toisekseen takaveto on huonompi talvella kuin etuveto, testattu juttu. Uusi A3 on paljon parempi ajaa kuin 116i, olen koeajanut molempia ja päädyin Audiin. Siinä olet oikeassa että Audi, VW ja Volvo eivät ole samalta planeetalta BMW:n kanssa, koska Bemari on selvästi jäljessä kilpailijoitaan.
Olipa amismainen kirjoitus. Kukaan autoista tietävä ei luule etuvetoa paremmaksi. Mieti miksi urheiluautot, formulat ja luxusautot on takavetoja. Ehkä vetotapaa ei ole valittu sillä perusteella mikä on halvin valmistaa.
- HNNJ
Moi, bemarin perusvarustetasot ovat köyhiä, muilla merkeillä bemarin lisävarusteet kuuluvat hintaan. Ja 30 t€ pikkuautosta on liikaa!
- valitusta....
Heh. Persaukiselle uusi BMW on aina kallis. Mutta, on iso joukko ihmisiä joilla on ostovoimaa, ja he voivat valita joukosta parhaimman eli BMW:n. Jo tuo 1-srj perusversio peittoaa kaiken maailman tylsät ja keskinkertaiset Oktaavit ja Gorillat.
- taidakaan
valitusta.... kirjoitti:
Heh. Persaukiselle uusi BMW on aina kallis. Mutta, on iso joukko ihmisiä joilla on ostovoimaa, ja he voivat valita joukosta parhaimman eli BMW:n. Jo tuo 1-srj perusversio peittoaa kaiken maailman tylsät ja keskinkertaiset Oktaavit ja Gorillat.
peitota missään muussa kuin hinnassa.huima hinta moisesta kirpusta.
- asiaan
valitusta.... kirjoitti:
Heh. Persaukiselle uusi BMW on aina kallis. Mutta, on iso joukko ihmisiä joilla on ostovoimaa, ja he voivat valita joukosta parhaimman eli BMW:n. Jo tuo 1-srj perusversio peittoaa kaiken maailman tylsät ja keskinkertaiset Oktaavit ja Gorillat.
oletko (koe)ajanut noita kaikkia uutena ?
bmw 1-sarja
octavia
corolla
kerro toki lisää autojen eroista,
olisi nimittäin autonvaihto ajankohtainen, ja nuo sattuvat hyvin haarukkaan. - pieni auto....
valitusta.... kirjoitti:
Heh. Persaukiselle uusi BMW on aina kallis. Mutta, on iso joukko ihmisiä joilla on ostovoimaa, ja he voivat valita joukosta parhaimman eli BMW:n. Jo tuo 1-srj perusversio peittoaa kaiken maailman tylsät ja keskinkertaiset Oktaavit ja Gorillat.
Ei voi tuota 116-mallia suositella, esim. alle 20000e:N Kia ceedissä on tehokkaampi 1.6 kone ja muutenkin paljon halvemmalla saa parempia ja myös käytännöllisempiä=tilavampia autoja. JOs ei rahat riitä esim. 118d:hen niin anna olla, osta joku muu...
- kriteeri??
pieni auto.... kirjoitti:
Ei voi tuota 116-mallia suositella, esim. alle 20000e:N Kia ceedissä on tehokkaampi 1.6 kone ja muutenkin paljon halvemmalla saa parempia ja myös käytännöllisempiä=tilavampia autoja. JOs ei rahat riitä esim. 118d:hen niin anna olla, osta joku muu...
Jos mielestäsi 1,6-litrainen vapari jossa 122 hv ja 160 Nm, 200 km/h ja 0-100 km/h 10 sek. on tehototon, niin mikäs se riittää? Fakta on se että Kia ceedin suoritusarvot jäävät taakse.
Perusbemarilla saa kortin hyllylle vaivatta, ja ei tule oikeasti vaikeuksia missään liikennetilanteessa. Ja muutakaan Kiassa ei kukaan täysipäinen voi edes verrata Bemariin, niillä on ajettavuudessa, ajomukavuudessa, ergonomiassa, laadussa ja materiaalien laadussa sekä suunnittelun jämptissä toteutuksessa valovuoden ero. Ellet usko, et ole koskaan nykybemaria metriä lähempää kokenut. - tosia
kriteeri?? kirjoitti:
Jos mielestäsi 1,6-litrainen vapari jossa 122 hv ja 160 Nm, 200 km/h ja 0-100 km/h 10 sek. on tehototon, niin mikäs se riittää? Fakta on se että Kia ceedin suoritusarvot jäävät taakse.
Perusbemarilla saa kortin hyllylle vaivatta, ja ei tule oikeasti vaikeuksia missään liikennetilanteessa. Ja muutakaan Kiassa ei kukaan täysipäinen voi edes verrata Bemariin, niillä on ajettavuudessa, ajomukavuudessa, ergonomiassa, laadussa ja materiaalien laadussa sekä suunnittelun jämptissä toteutuksessa valovuoden ero. Ellet usko, et ole koskaan nykybemaria metriä lähempää kokenut.ovat lehmät lentää ja bemari on auto?
- kukaan...
kriteeri?? kirjoitti:
Jos mielestäsi 1,6-litrainen vapari jossa 122 hv ja 160 Nm, 200 km/h ja 0-100 km/h 10 sek. on tehototon, niin mikäs se riittää? Fakta on se että Kia ceedin suoritusarvot jäävät taakse.
Perusbemarilla saa kortin hyllylle vaivatta, ja ei tule oikeasti vaikeuksia missään liikennetilanteessa. Ja muutakaan Kiassa ei kukaan täysipäinen voi edes verrata Bemariin, niillä on ajettavuudessa, ajomukavuudessa, ergonomiassa, laadussa ja materiaalien laadussa sekä suunnittelun jämptissä toteutuksessa valovuoden ero. Ellet usko, et ole koskaan nykybemaria metriä lähempää kokenut.Muistanut kertoa että kaikki mitä BMW:n esitteessä lukee ei ole välttämättä totta.
Tiedäthän, esite=mainos. - sen verran että
pieni auto.... kirjoitti:
Ei voi tuota 116-mallia suositella, esim. alle 20000e:N Kia ceedissä on tehokkaampi 1.6 kone ja muutenkin paljon halvemmalla saa parempia ja myös käytännöllisempiä=tilavampia autoja. JOs ei rahat riitä esim. 118d:hen niin anna olla, osta joku muu...
kuinka voit edes verrata bmw:tä sekä kiiaa keskenään. näistä kahdesta bemari on se joka pitää sentään arvoansa, ihan myös sen statuksen ansiostakin. näitä riisipajassa taottuja autoja en todellakaan suosi ostamaan uutena ellei niitä aja sitten itse loppuun asti.
ja mitä tuohon auton ulkonäköön tulee, se on jokaisen makuasia. - biiltama mutteri wiritys
sen verran että kirjoitti:
kuinka voit edes verrata bmw:tä sekä kiiaa keskenään. näistä kahdesta bemari on se joka pitää sentään arvoansa, ihan myös sen statuksen ansiostakin. näitä riisipajassa taottuja autoja en todellakaan suosi ostamaan uutena ellei niitä aja sitten itse loppuun asti.
ja mitä tuohon auton ulkonäköön tulee, se on jokaisen makuasia.se buimuri lähinnä muistuttaa,ja perseen saa kipeeks halvemillakin autoilla.On sen verran epämukava alusta siinä ja ahtaampaa pulkkaa saa hakea
- kaivelee....
biiltama mutteri wiritys kirjoitti:
se buimuri lähinnä muistuttaa,ja perseen saa kipeeks halvemillakin autoilla.On sen verran epämukava alusta siinä ja ahtaampaa pulkkaa saa hakea
Ai ai riisikansan tekeleellä ajavaa, ottaa päähän kateellisena se että joku voi ja uskaltaa ostaa laatupelin eli BMW:n. Raukka viiksivallu ajelet riisimerkkisi logolla varustettu lippis päässä ostamaan jäkättävän pihtaavan eukkosi käskystä Lidliin halpisjauhelihaa tuulipuku ylläsi, kenties uskallat jopa ostaa 6-packin tarjousolutta.
- molemmat...
kaivelee.... kirjoitti:
Ai ai riisikansan tekeleellä ajavaa, ottaa päähän kateellisena se että joku voi ja uskaltaa ostaa laatupelin eli BMW:n. Raukka viiksivallu ajelet riisimerkkisi logolla varustettu lippis päässä ostamaan jäkättävän pihtaavan eukkosi käskystä Lidliin halpisjauhelihaa tuulipuku ylläsi, kenties uskallat jopa ostaa 6-packin tarjousolutta.
Taitaa olla sekä Bemarisi että muijasi käytettynä hankittuja... loppuunpoljettuja muiden pieremiä kummatkin ihanuutesi!
Ei auta vaikka Stokkalta ostaisit perunasi. - autosi....
molemmat... kirjoitti:
Taitaa olla sekä Bemarisi että muijasi käytettynä hankittuja... loppuunpoljettuja muiden pieremiä kummatkin ihanuutesi!
Ei auta vaikka Stokkalta ostaisit perunasi.....mallia Moskvitsh Elite ostit lamavuosina Tallinnasta Lasnamäeltä.
- Junttiallerginen
autosi.... kirjoitti:
....mallia Moskvitsh Elite ostit lamavuosina Tallinnasta Lasnamäeltä.
Mitä kateellisten reppanoiden keskustelua. Bemarin 116i on loistava auto ja sillä ajaminen on nautinto.
Voiko tämän kateellisempaa ja naivimpaa keskustelua olla olemassakaan? Pahoillani olen ketjun aloittajan puolesta, hänellä oli ihan aito kysymys ja tarve keskustelulle. Tätä junttimaista "mielipiteiden" vaihtoa ei keskusteluksi voi kutsua. Junttikin näköjään tarvitsee useita väyliä turhaumiensa ja kateellisuutensa tuulettamiseksi. Mutta ettekö voisi pysyä ihan omissa karsinoissanne?
Hyvää kesää kaikille! - pätkä bemarista
Junttiallerginen kirjoitti:
Mitä kateellisten reppanoiden keskustelua. Bemarin 116i on loistava auto ja sillä ajaminen on nautinto.
Voiko tämän kateellisempaa ja naivimpaa keskustelua olla olemassakaan? Pahoillani olen ketjun aloittajan puolesta, hänellä oli ihan aito kysymys ja tarve keskustelulle. Tätä junttimaista "mielipiteiden" vaihtoa ei keskusteluksi voi kutsua. Junttikin näköjään tarvitsee useita väyliä turhaumiensa ja kateellisuutensa tuulettamiseksi. Mutta ettekö voisi pysyä ihan omissa karsinoissanne?
Hyvää kesää kaikille!En oikein jaksa ymmärtää, mitä tarkoitat sillä, että 116i olisi "loistava auto ja sillä ajaminen nautinto".
Rumasti muotoiltu, sisätilat ulkomittoihin nähden toivottoman ahtaat, laiska moottori eikä niin taloudellinen kuin mainokset väittävät, heikosti varusteltu, ylihinnoitellut lisävarusteet, keskinkertaiset ajo-ominaisuudet, herkkä urille ja sivutuulelle, kova sisämelu hintaluokassaan, kalliihkot huollot (huono palvelu) ja vakuutukset...kaiken kaikkiaan täysin ylihintainen tarjoamiinsa ominaisuuksiin nähden. - 116i + 520dA
pätkä bemarista kirjoitti:
En oikein jaksa ymmärtää, mitä tarkoitat sillä, että 116i olisi "loistava auto ja sillä ajaminen nautinto".
Rumasti muotoiltu, sisätilat ulkomittoihin nähden toivottoman ahtaat, laiska moottori eikä niin taloudellinen kuin mainokset väittävät, heikosti varusteltu, ylihinnoitellut lisävarusteet, keskinkertaiset ajo-ominaisuudet, herkkä urille ja sivutuulelle, kova sisämelu hintaluokassaan, kalliihkot huollot (huono palvelu) ja vakuutukset...kaiken kaikkiaan täysin ylihintainen tarjoamiinsa ominaisuuksiin nähden.Taloudessamme on kaksi autoa, joista toinen on tammikuussa käyttöönotettu 116i.
1) Mielestäni ihan mukavan näköinen
2) Tehokkaampi, kuin entinen VW Golfimme -04 1.6
3) Kuluttaa selvästi vähemmän, kuin yllämainittu volkkari
4) Business -mallin vakiovarustelu tyypillinen luokassaan
5) Urheiluistuimet 750 €, Xenonit 720 €, Vakionopeussäädin 340 €...kyllä niihin rahat riittivät. Muu tarpeellinen oli jo vakiona.
6) Ajo-ominaisuuksiltaan minun mielestä parempi, kuin kilpailijat, joihin vertasin (A3, C30, Golf, Leon, MB B)
7) Väitettä sisämelusta en todellakaan ymmärrä! En löytänyt samasta hintaluokasta hiljaisempaa!
8) Huoltohinnoista tiedän kokemuksesta 520d:stä 120 tkm matkalta, että ei huoltaminen erityisen kallista ole. Noin 30 tkm välein, noin 250-380€ / kerta. Tietysti, jos lompakosta ei vaadittavaa summaa löydy, niin... ;) - Aatu-paatu
pätkä bemarista kirjoitti:
En oikein jaksa ymmärtää, mitä tarkoitat sillä, että 116i olisi "loistava auto ja sillä ajaminen nautinto".
Rumasti muotoiltu, sisätilat ulkomittoihin nähden toivottoman ahtaat, laiska moottori eikä niin taloudellinen kuin mainokset väittävät, heikosti varusteltu, ylihinnoitellut lisävarusteet, keskinkertaiset ajo-ominaisuudet, herkkä urille ja sivutuulelle, kova sisämelu hintaluokassaan, kalliihkot huollot (huono palvelu) ja vakuutukset...kaiken kaikkiaan täysin ylihintainen tarjoamiinsa ominaisuuksiin nähden.Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista ennen kun alatte paskaa syöttämään tänne.
Bmw 116 olisi meluisa ja ei kulje suoraan? Kyllä 116 on kokoluokassaan hiljaisin auto ja menee maantielllä suoraan kuin juna.
116 on ahdas? Jos on iso perhe niin onhan 116 ahdas auto. Mutta se kuuluu luokkaan pienemmät autot ja se saa silloin olla ahdas. Kallis hinta ei tarkoita sitä että auton piitää olla tilava. Ja etupenkille mahdun ihan hyvin ja naiseni mahtuu viereen. Mutta tietysti on on kasvttanut 150gk elopainoa tai ei saa muuta kuin lihavia naisia niin onhan se sitten ahdas. Ja varsinkin minulla kun otin pearlpoint nahka/kangas urheilupenkit. Niissä on perseenleveydenrajoitin.
116 olisi tehoton? 122hp/160Nm riittää hyvin tuon kokoiselle autolle. Se minkä takia porukka (ne jotka oikeasti on sillä ajanut) valittaa tehottomuudesta on se että suurin vääntö on niinkin suurilla kierroksilla kuin 4000. Eli normaaliajossa 2000 paikkeilla ei sitä vääntöä ole kovinkaan paljon. Mutta sit taas esimerkkinä Audi A3 1,4 TSI niin suoritusarvot ovat lähes samat ja sitä taas pidetään suorituskykyisenä autona.
Ja täällä puhutaan että 116 kuluttaa hirvittävästi. No tottakai jos ajaa amispojan tavoin niin kuluttaa siinä jokainen auto. Mutta jos sillä tavalla ajaa miten vaihtonäyttö käskee niin keskikulutus on minulla ainakin 6,2l/100km. 5,8 luvataan mutta siihen en ole päässyt.
Ja että 1 sarjan bmw olisi ruma? Voi olla mutta ei corolla, kia, golf, skoda ym sen kauniimpia ole. Itse istun ratin takana ja siellä viihdyn. Minun ei ole pakko tuijottaa sitä auton takaosaa kokoajan.
Meillä on perheen toisena autona Passat CC pienemmällä turbokoneella ja tottakai siinä nyt on enemmän imua mutta on siinä hinnassakin jo eroa. Mutta mutkateillä ajan mielummin pikkubemulla. Ja bmw on yhtä hiljainen maantiellä kuin cc. Kaupunkiajossa taas cc on hiljaisempi. Johtuen leveistä renkaista.
Mutta jotain huonoakin bemussa on. Minulla on 3 ovinen ja ikkunat ovat kehyksettömät. Ja nyt alkoi talvi ja ne perkele jäätyy. Oven saa auki mutta ei kiinni enää kun lasi ei laskeudu. Se on todella ärsyttävää. cc:ssä tuota ongelmaa ei ole vaikka siinä on 4 kehyksetönta ikkunaa. - nii i
pieni auto.... kirjoitti:
Ei voi tuota 116-mallia suositella, esim. alle 20000e:N Kia ceedissä on tehokkaampi 1.6 kone ja muutenkin paljon halvemmalla saa parempia ja myös käytännöllisempiä=tilavampia autoja. JOs ei rahat riitä esim. 118d:hen niin anna olla, osta joku muu...
Kai kiakin auto on, mutta saa kaupastakin kasleria sekä härän sisäfilettä ja voin kertoa, ett jälkimmäinen maistuu helkutisti paremmalta.
- se voita
nii i kirjoitti:
Kai kiakin auto on, mutta saa kaupastakin kasleria sekä härän sisäfilettä ja voin kertoa, ett jälkimmäinen maistuu helkutisti paremmalta.
lauantaimakkaraa. Sitä saa nykyään niin harvoin. File on koko kesän massasapuskaa.
- Valikoima
asiaan kirjoitti:
oletko (koe)ajanut noita kaikkia uutena ?
bmw 1-sarja
octavia
corolla
kerro toki lisää autojen eroista,
olisi nimittäin autonvaihto ajankohtainen, ja nuo sattuvat hyvin haarukkaan.Asiaan -nimimerkillä on valinnut kohderyhmäänsä juuri oikea autot.
Samassa ryhmässä BMW, Octavia ja Corolla. Enää siitä puuttu vain Pirkka-Mercedes, eli Audi. Kaikki yhtä muovisia nitisijöitä.
Jos etsitte autoa, niin koeajakaa hyvät ihmiset se ainoa oikea auto: Mercedes-Benz.
Kävin koeajamassa Golfin automaatin ja sain tarjouksen, leluineen 37t€.
Samalla rahalla saa viereisestä liikkeestä C-sarjan Mercedeksen. Kuka hullu maksaa Volkkarista, Bemarista, Octaviasta tai yhtään mistään muustakaan saman kui Mercedeksestä.
- Pertti Nenä
En KIAsta tiedä, mutta kyllä Hyundai on nykyään yksiselitteisesti parempi kuin bemari. Muutenkin bemari ostetaan peniksen je egon jatkeeksi kun ei omasta takaa löydy. Junttien auto. Hyundailla ajaa valistunut ihminen joka ymmärtää laadun ja hyvien autojen päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988