Kaikkihan tietää, miten nainen ostaa vaatteita kaupassa. Hyvä väri, vartalo on edukseen vaatteessa, hinta toivottavasti edes jotenkin kukkarolle sopiva tai hinta on niin halpa että hulluimmat ostaa vaatteensa jo periaatteesta :)
Millä perusteilla mies ostaa vaatteen kaupasta? Se ei ehkä peilaa perseen täydellistä istuvuutta peilistä yms vai peilaako. Eli mitä ostoperusteita käytätte?
Mies ostaa
26
861
Vastaukset
- voima joka
saa minut vaateostoksille on välttämätön tarve eli pakko.
- ja ostoperuste
on: ensimmäinen kelvollinen otetaan ja äkkiä pois.
- entä se
vaatteen valintaperuste kaupassa?
- tärkein kriteeri
entä se kirjoitti:
vaatteen valintaperuste kaupassa?
on se, että vaate soveltuu heteromiehelle (karsii suurimman osan valikoimasta ja nopeuttaa ostostapahtumaa merkittävästi). Toiseksi, ei ole liian halpa etten näytä ihan köyhältä. Kolmanneksi istuvuus, jonka arvioiminen perustuu tuntumaan, ei perseen tmv peilailuun.
- ehkä kummallinen
tärkein kriteeri kirjoitti:
on se, että vaate soveltuu heteromiehelle (karsii suurimman osan valikoimasta ja nopeuttaa ostostapahtumaa merkittävästi). Toiseksi, ei ole liian halpa etten näytä ihan köyhältä. Kolmanneksi istuvuus, jonka arvioiminen perustuu tuntumaan, ei perseen tmv peilailuun.
naisasiakas, mutta mä valitsen kanssa kestäviä ja hyvälaatuísia vaatteita. Ei ole ärsyttävämpää kuin etsiä parin kuukauden jälkeen taas uutta paitaa tai uusia kenkiä kuin edellinen juuri ostettu meni paskaksi. En suosi muotivärejä perusvaatteissa, jos tiedän ettei kesän jälkeen kehtaa enää sitä väriä pitää. Musta on kivaa kun voi pitää kivaa löytynyttä vaatetta vaikka useampia vuosia, esim. kenkiä. Sellaiset ostokset ärsyttää jo valmiiksi, jotka olen ostanut asenteella että kyllä se tämän reissun tarpeen ajaa.
- Arska
a)sopii päälle, b)ei oo liian kallis, c)sopii tyyliin.
Yleisnyrkkisääntö: kaikki vaateostos-reissut yli 10 minuuttia, ovat turhia. - Hossi
1. Löytyy sopivan kokoinen. Mulle ku ei joka kaupasta sopivia löydy :)
2. Näyttää hyvältä päällä.
3. Hinta? - scale
että vanhat farkut uhkaavat hajota.
Käytännössä homma etenee seuraavasti:
-ajetaan autolla kauppaan
-kävellään housuhyllylle
-mennään sovituskoppiin ja sovitetaan, mutta mitään perseitä ei kattella, lähinnä pituus tarkistetaan.
-mennään kassalle ja maksetaan
-hypätään autoon ja häivytään
Koko "shoppailuun" menee noin 10min jos aika otetaan kaupan ulko-ovelta siihen hetkeen kun ressutellaan kaupasta pois. mun kokemuksen mukaan aivan oma tapansa ostaa vaatteita ja se on, että ostetaan ainoastaan tarpeeseen, ei huvikseen. Koko ostotapahtuma on selkeä ja turhauttavan nopea.
Harva mies tuntuu nauttivan kaupoissa pyöriskelystä, joten mä en mielelläni enää edes ota miestä mukaan ostoksille. Paljon nautinnollisempaa mennä joko yksin tai hyvän ystävän kanssa.- Aamen.
>aivan oma tapansa ostaa vaatteita ja se on, että ostetaan ainoastaan tarpeeseen, ei huvikseen. Koko ostotapahtuma on selkeä ja turhauttavan nopea.
Harva mies tuntuu nauttivan kaupoissa pyöriskelystä, joten mä en mielelläni enää edes ota miestä mukaan Aamen. kirjoitti:
>aivan oma tapansa ostaa vaatteita ja se on, että ostetaan ainoastaan tarpeeseen, ei huvikseen. Koko ostotapahtuma on selkeä ja turhauttavan nopea.
Harva mies tuntuu nauttivan kaupoissa pyöriskelystä, joten mä en mielelläni enää edes ota miestä mukaanEi sulla ole sitten esittää mitään tarkentavia kysymyksiä tms jos kaipaat tarkennusta mun tekstiin?
- miehet on
valmiita maksamaan vähän enemmänkin vaattesta, kun ja jos he löytävät siitä ekasta kaupasta sopivat. Jos sanoo miehelle, että siinä ja siinä liikkeessä myydään samoja housuja halvemmalla niin mies voi ostaa sen siitä ekasta liikkeestä ettei tarvi kierrellä. Miehet ei siltä tavalla vertaile hintaa ja laatua, vaan ottavat sen mikä parilla näppituntumalla tuntuu hyvältä ja maksavat pois.
- htrgfgwer
ainakaan nauti. Ahdistavia paikkoja, joissa on liikaa jonotusta, liian kuuma, liian kirkkaita valoja ja liikaa teinien kovaäänistä kälätystä joka puolella. Tuotteetkaan eivät kiinnosta. Siinä muutama syy.
miehet on kirjoitti:
valmiita maksamaan vähän enemmänkin vaattesta, kun ja jos he löytävät siitä ekasta kaupasta sopivat. Jos sanoo miehelle, että siinä ja siinä liikkeessä myydään samoja housuja halvemmalla niin mies voi ostaa sen siitä ekasta liikkeestä ettei tarvi kierrellä. Miehet ei siltä tavalla vertaile hintaa ja laatua, vaan ottavat sen mikä parilla näppituntumalla tuntuu hyvältä ja maksavat pois.
Se tuntuu olevan jotenkin niin epämiellyttävä tapahtuma, että pakko päästä äkkiä pois kaupasta. Mun poikaystävä jonkun verran katsoo, että on silmääkin miellyttävä vaate ja ostaa ihan hyvää laatuakin, mutta kyllä se aika tuskasen näköstä touhua useimmiten on.
htrgfgwer kirjoitti:
ainakaan nauti. Ahdistavia paikkoja, joissa on liikaa jonotusta, liian kuuma, liian kirkkaita valoja ja liikaa teinien kovaäänistä kälätystä joka puolella. Tuotteetkaan eivät kiinnosta. Siinä muutama syy.
Tuon takia en väkisin raijaakaan miestä mukaani, tulkoot jos haluaa mutta ruikutusta en ala kuuntelemaan.
- ..o..
miehet on kirjoitti:
Pitäisi laskea mukaan se että mies voi maksaa vaatteesta enemmän jos löytää heti. Kun nainen lähtee hakemaan vaatteita mukaan tarttuu useita muitakin vaatekappaleita eikä haettavaa vaatetta edes välttämättä löydetä samalla reissulla, edessä on uusi reissu ja uudet halvat löydökset.
- totuuden puhuja
tarpeeseen.
Shoppaillut olen ehkä alle 10 paitaa elämässäni, mistä puolet on ollut sellaisia, että olen alkanut sen nähtyään miettimään, et totahan mä kelasin jo pidempään et ostasin.
Eli pari paitaa on tullut shoppailtua, kaikki loput vaatteet mietitty jo etukäteen, et tollaset tarviin.- shoppailupaidat,
ne miettimättömät ostokset, olleet hyviä ostoksia?
- totuuden puhuja
shoppailupaidat, kirjoitti:
ne miettimättömät ostokset, olleet hyviä ostoksia?
valintakriteerini ovat sellaisia, että mietin että paita on omasta mielestäni hyvännäköinen, sen täytyy olla mukava päällä ja sitten sille täytyy olla jatkossa käyttötarvetta. Muuten en osta.
Tyytyväinen olen siis ollut. Eli vaikka joskus paidan shoppailisinkin, niin siltikin raksuttaa takaraivossa, että onko sille tarvetta.. :D
sillä perusteella, että vaatteet on päällä mukavat.
- vili
laatu, kestävyys..hinta ei ole olennainen asia.
vaatteita en kokeile päälle. niitä ostetaan sen verran et sopii päälle. - ..o..
Yleensä vain silloin kun on välttämätön pakko raahautua vaatekauppaan, jos hinta, koko ja väri edes jotenkin kohtaavat otan ne heti.
on edukseen mun päällä :)
Hmmm..ostoperusteita?
- Sellaista ei löydy marketista
- kukaan ei tule vastaan sama vaatekappale päällä
- sen tuntee heti, mikä vaate istuu ja silloin se myös näyttää hyvältä ja sopivalta
- ostosreissulla ostetaan useampia kappaleita kaikkia tarpeellista vaatetta, eli vain tarpeeseen ostetaan
- erikoisliikkeet kierretään sillä silmällä ilman erillistä ostosreissuakin, että jotain voi tarttua mukaan(etenkin ulkomailla)
- hinnalla ei ole merkitystä- on tuskaa
Vaatteiden ostelu on yhtä helvettiä. Hiki virtaa ja päätä särkee spottien häikäisyssä.
Usein saa tehdä pari turhaa reissua ennen kuin löytyy mitään ostettavaa. Liian monet vaatteet on suuniteltu joko metroille (ihmeellisiä värejä ja päänsärkyä aiheuttavia kuvioita, tai vaatteet on kustomoitu lue liattu/revitty niin ettei aikuinen sellaisia päälleensä kehtaa laittaa), junteille (peruscollege-farkkupaita-kamaa) tai langanlaihoille ruipeloille (paidannapit irvistävät tai farkkujen reisistä ahdistaa normaalivartaloisellakin).
Sitten on koko-ongelma. Kun rintakehän ympärys ei ole mallia ruipelo, niin sopivissa paidoissa on melkein aina liian pitkät hihat mulle. Farkuissa taas on liian usein vain yhtä eli liian pitkä lahje-vaihtoehtoa.
Hinnalla on jotain väliä, farkkujen sopisi maksaa enintään vähän paäälle satasen ja paitojen mieluummin about puolet siitä. Mun mies ostaa vain tarpeeseen. Yleensä se ensin yrittää saada vain minut menemään hänelle vaateostoksille.
Ostoksille hän ei mene ilman minua. Yleensä käykin niin että minä katson mitä hän ostaa ja sovittaa, haen koot ja mallit.
Työnnän hänet vain pukukoppiin ja yritän pitää siellä. Toisinaan hän karkaa. :) ja sanoo "Nyt riitti" Toisinaan sitten ostan hänelle samalla vaatteita kun itsellenikin. Mun mies ei ollenkaan tykkää käydä vaateostoksilla. Minä taas tykkään. :)- perusteet....
Tässä tärkeimmät kriteerit:
-Kulutuksenkestävyys
-Vedenpitävyys
-Hengittävyys
-Keveys
-Vedenhylkivyys
-Kuivumisnopeus
-Tekniset yksityiskohdat
-Väri ( onhan se vihreä tai maastokuvioitu )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia
"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak453907Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei
Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka222965- 322530
- 271831
- 521454
Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua
Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas4431411Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?
Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode431383- 371260
- 521166
Mitäs mieltä
Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho161145