Kysyisin vain, että haittaako minipillereitä käytettäessä se, että pilleriä ei ota joka päivä ihan täsmälleen samaan aikaan? Esim. jos ottamisaika heittää joskus vaikkapa n.tunnilla? Itse olen ottanut joka pillerin lähes poikkeuksetta 15-30 minuutin viiveellä, mutta pari kertaa on tullut otettua n.tunnin-puolitoista myöhässä.
Pillereiden (Cerazette)pakkausselosteessa kylläkin lukee, että alle 3 tunnin myöhästyminen ei heikennä ehkäisytehoa, mutta toisaalta eräs terveydenhoitaja mainitsi, että mielellään yli tuntia ei saisi myöhästyä.
Eli siis kuinka säännöllisin väliajoin te otatte minipillerinne? Olis kiva tietää.. :)
Mineistä tällasta..
4
402
Vastaukset
- minipilleristi
Mulla on samat minit ku sulla. Otan pillerin aina 22.30, joskus kymmenen minuuttia aikaisemmin tai puoli tuntia myöhemmin. En uskaltaisi ottaa tunninkaan viiveellä pilleriä sen tehon heiketessä jo parin tunnin viiveellä.
- Tyttö
Jos ruvetaan sekunttikellolla tarkastelemaan pillerin ottamisaikaa kannattaa varmaan ottaa myös syöminen huomioon :D. Nimittäin jos olet syönyt juuri ennen pillerin ottamista imeytyy pilleri paljon hitaammin kuin tyhjään vatsaan otettaessa. Älkää liikaa stressatko noista ottamisajoista!
- huonomuistinen
Syön myös saman merkkisiä minejä kuin sinä ja aika heittelee välillä paljonkin. Kerran jäi minit kotiin viikonloppureissulta eli jäi 1,5 päivää väliin, eikä onneksi käynyt hassusti.
Jos muistaa ottaa sen pakkausselosteessa mainitun 3 tunnin haarukassa niin en usko, että on syytä huoleen. Eiväthän nämäkään 100%:n varmoja ole, eli ainahan voi käydä huono mäihä, vaikka ottaisi minuutilleen samaan aikaan joka päivä, mutta ei siitä kannata liikaa etukäteen stressata.
Ainahan on tietysti parempi,jos ottaa aina samaan aikaan, mutta ei tosiaan kannata liikaa hermoilla. - zussi
Itselläni samat minit kuin sulla. Ottamisaika on vaihdellut, yleensä otan pillerin -10-15 min. Joskus myöhästyi 1,5 tuntia eikä siitä mitään seurannut.
Tuosta en tiennytkään, että syöminen voi vaikuttaa pillerin imeytymiseen ja "käyttötehoon". Mielenkiintoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872