Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

syrjintää

kotipaikan perusteella...

Onko joku muu kuin minä kohdannut syrjintää sen vuoksi että on kotoisin etelä-suomesta? onko tämä yleistä?

joutua todistelemaan ihmiselle vuodesta toiseen sitä että olet aivan samanlainen ihminen kuin hekin, etkä mikään hienostelija, on ollut ihan helvetin raskasta ja nyt tajuan - tyhmää. eikä se edes johtanut mihinkään; edelleen on ala-arvoisempi ihminen kuin he - tämä on, niin suorasti kuin sosiaalisesti kestävällä tavalla voi, ilmaistu päin naamaa.

muutin siis muutamia vuosia sitten pk-seudulta opiskelemaan rovaniemelle. en voi suositella kenelläkään samaa.

olen ihan v.....un kyllästynyt tähän ja päätin ryhtyä heidän ennakkoasenteidensa mukaiseksi ihmiseksi. tilanne on luonnollisestikin kärjistynyt.

5

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan kaikkia

      Olitpa suomalainen tai jostain ulkomailta tullut. Enemmistä on aina tehnyt samain ja tulee tekemäänkin. Jos on pienikin ero massaan, niin kyllä kerrotaan se tulokkaalle.

    • nunnukalailaa

      Monilla pohjoisen ihmisillä on ennakkoluuloja eteläsuomalaisia kohtaan. Luulevat tietävänsä millaista on "Etelässä" (välinpitämätöntä, kylmiä ihmisiä, kiirettä, pintapuolista ...), ja aina juttu kääntyy oman kotiseudun ja pohjoisen ihmisten kehumiseksi. Pohjoisen ihmiset ne ovat niin aitoja ja ystävällisiä, eivätkä puhu edes murretta vaan pohjoisen kieli se on vähän kuin Suomen yleiskieltä. Oliskohan joillakin aivan pikkasen heikko tuo itsetunto, että pitää itseään ja omaansa noin kovasti kehua ... ressut. Karta sitä sakkia, älä uhraa voimiasi kinasteluun noiden kanssa ettet uuvu. Onneksi muuten siellä pohjoisessa on mukavaa ja tervettä porukkaa myös.

      • Espoon likka

        Minä asuin ja työskentelin keskisuomalaisessa pikkukaupungissa, siellä ihmeteltiin kuinka olen niin tavallinen ja mukava vaikka olen "hesalainen". "ootko iha oikeesti hesalainen vai ootko kuiteskin syntyjään täältä?" kyseltiin kun olivat tutustuneet.
        Kyllä sitä sai todistella että ihan tavallisia ihmisiä pk- seudulla asuu.
        Pari kertaa kapakassa ollessa valehtelin olevani Tampereelta kun en jaksanut taas kohdata sitä kielteistä asenteellisuutta!
        Kyllä se rasismi ja suoranainen viha "hesalaisia" kohtaan oli hämmästyttävää!
        Nyt olen takaisn etelässä enkä enään muuta pohjoiseen päin, olen onnellinen täällä!


      • näin!!
        Espoon likka kirjoitti:

        Minä asuin ja työskentelin keskisuomalaisessa pikkukaupungissa, siellä ihmeteltiin kuinka olen niin tavallinen ja mukava vaikka olen "hesalainen". "ootko iha oikeesti hesalainen vai ootko kuiteskin syntyjään täältä?" kyseltiin kun olivat tutustuneet.
        Kyllä sitä sai todistella että ihan tavallisia ihmisiä pk- seudulla asuu.
        Pari kertaa kapakassa ollessa valehtelin olevani Tampereelta kun en jaksanut taas kohdata sitä kielteistä asenteellisuutta!
        Kyllä se rasismi ja suoranainen viha "hesalaisia" kohtaan oli hämmästyttävää!
        Nyt olen takaisn etelässä enkä enään muuta pohjoiseen päin, olen onnellinen täällä!

        Itselläni on paljon kavereita pohjoisessa (opiskelun takia). Heille olen aina se hesalainen, stadilainen! Se on niin inhottavaa ja loukkaavaa koska en ikinä haluaisi olla mikään hesalainen. Omasta ikkunasti näkyy nytkin metsää ja peltoa, haloo!
        Välillä alkaa pinna kiristyä kun kaikki etelästä olevat ovat kuulemma hesalaisia..


    • hyväpäivä

      Et varmaan ole itse syyllinen ikäviin kokemuksiisi, mutta monet muut helsinkiläiset ovat. Missään muualla kuin "stadissa" ei löydy niin sisäänpäinkääntynyttä ja vihamielistä jengiä, siis vihamielistä nimen omaan muita suomalaisia vastaan. Ulkomaalaiset kyllä ovat tervetulleita, mutta tavallinen tämän maan alkuperäisasukas, jos on vähänkin kauempaa, on heti armotta juntti, landepaukku ja luuseri, ja niin "out" kuin olla ja voi. Missään muualla suomessa minuun ei olla suhtauduttu rasistisesti, kuin PK-seudulla. Siis olen alun perin Espoosta, mutta asunut lähes koko ikäni muualla. Ja kun yritin sitten palata synnyinseudulleni, niin olin muukalainen ja landepaukku. Jos ei osaa sitä slangia, tai jos ei tiedä mitä eroa on Kämpillä ja Kampilla, niin tyypit on uskomattoman vittumaisia ja ylimielisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe