tinkiminen yksityiseltä myyjältä

huvittunut*

Tuli mieleen kysyä teiltä, jotka olette auton ostaneet yksityiseltä, että paljonko olette hinnasta tinganneet ja/tai saaneet tingattua?

Itselläni on vm. -04 auto myynnissä, hinta alle 18 000€. Autoni varustuksen, kilometrien yms. mukaan autoni on suht edullinen (viiden halvimman vastaavan mallin joukossa).

Olen muutamia soittoja ja kyselyitä saanut ja minulle on suoraan tarjottu 2000€ halvempaa hintaa. Minusta tuo nyt on hieman kova 'alennuspyynti'.

Vaikka hinnat tässä koko ajan ovatkin laskeneet, olen huomioinut sen oman autoni hinnassa, vertaillut, tutkinut jne.

Eihän se tietysti ole tyhmä joka kysyy...

Ja nyt ei tarvitse ruveta kritisoimaan oman autoni hintaa, tiedän kyllä minkä arvoinen se on:)

31

6356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turisti2006

Se, että saat autosi myytyä perustuu siihen, että pääset ostajan kanssa yhteisymmärrykseen oikeasti hinnasta.
      Se, että sinä tiedät mikä on autosi oikea hinta ei todennäköisesti johda mihinkään.
      Toisaalta eiköhän oikea autosi hinta ole se , minkä joku siitä suostuu maksamaan.
      Jos et halua myydä sitä ed hintaan niin ok,mutta ei autosi arvo myöskään nouse ajanmyötä vaan vain vähenee.
      Nettiautossa on aika yleistä järjetön pyyntihinnoittelu yksityisillä.

• Kuunotus

16 tuhatta 18 tuhannen pyynnistä on melkoisen hyvä tarjous. Itse ottaisin sen. Autosi hinta alenee koko ajan. Vuoden päästä saat ehkä 12 tonnia.

Ei yksityisten väliseen kauppaan ole mitään nyrkkisääntöjä tinkimisistä. Riippuu täysin myyjästä. Yksi on höveli, toinen saita. Yksi haluaa eroon autosta nopeasti, toinen pihtaa kuin Vestan neitsyt parastaan.

• heksat

se että tiedät mitä muut pyytävät ei tarkoita että tiedät kaiken.Automalli voi olla tuskallinen myytävä,pyynti on eri asia kuin kauppahinta.
        Myy äkkiä jos noin lähelle tarjotaan.

• Raakaa realismia

Suunnittelen 2002 tila-auton myyntiä netissä, kunhan saan mutteriveneen katsastettua.
      Hinnoittelussa olen lähtenyt mietiskelemään, että myyntihinta pitää olla alhainen, mikäli kaupat haluan tehdä.

Olen laskeskellut, että vastaavista autoliikkeiden hintapyynnöistä oma hintani pitää olla 3000-4000E halvempi, ellei jopa enemmän.

Perustelu: En halua vaihtoautoa, en voi antaa liikkeen takuuta ja ennenkaikkea haluan myydä auton pois enkä kokeilla mitähän siitä voisi saada. Myös myyntivirityksen puuhasteluun ei ole aikaa; ostaja puunatkoon ja siivotkoon mieleisekseen parhailla puhdistusaineilla.

On tietysti eri asia kokeilla kepillä jäätä, mikäli on aikaa ja ei niin kiirettä päästä kinneristä eroon.

• ei yhtään huvittunut

Autosi on mallia -04 ja pidät sen arvona 18000e. Voi ollakin mutta silloin samanlainen tai lähinnä vastaava auto mikä sinulla on, maksaa tällä hetkellä uutena n. 36000 - 40000e. Jos näin on, hintasi on kohdallaan. 16000e ei ole sellainen tarjous, jolle kannattaa naureskella. Itse asiassa se on mielestäni ihan kelvollinen tarjous.

• itse..

Tuskin itsekään maksaisit autostasi summaa mitä itse pyydät jos olisit sitä ostamassa ja varmasti tinkisit hinnasta. Aika paljon myös autoliikkeiden hinnoista yritetään tinkiä ja mikään ei tunnu riittävän. Yleensä ovat vielä halvempia kuin vastaavat yksityisillä...

• ap...

Tietysti tämä keskustelu meni nyt siihen suuntaan, mihin ei pitänyt...En pyytänyt kenenkään neuvoa tai mielipidettä siitä että millä hinnalla autoni kannattaa myydä, eihän teistä kukaan edes tiedä millaisesta autosta on kysymys. Autoni pyyntihinta on sitäpaitsi ollut jo sen n.2000€ edullisempi kuin monella muulla, en katso tarpeelliseksi myydä sitä ensimmäiselle tinkaajalle...ainakaan kun tinkaa ihan kohtuuttomia. Sitäpaitsi mainitsin että autoni pyyntihinta on ALLE 18000€, ei tasan sen:)

Semmoista minä tuossa ensimmäisessä viestissä kysyin, että miten Teillä muilla? Mimmoisia summia olette tinganneet, paljonko myymänne auton hinnasta on haluttu tinkiä ja paljonko olette hintaa loppujen lopuksi alentaneet?

• ap... kirjoitti:

Tietysti tämä keskustelu meni nyt siihen suuntaan, mihin ei pitänyt...En pyytänyt kenenkään neuvoa tai mielipidettä siitä että millä hinnalla autoni kannattaa myydä, eihän teistä kukaan edes tiedä millaisesta autosta on kysymys. Autoni pyyntihinta on sitäpaitsi ollut jo sen n.2000€ edullisempi kuin monella muulla, en katso tarpeelliseksi myydä sitä ensimmäiselle tinkaajalle...ainakaan kun tinkaa ihan kohtuuttomia. Sitäpaitsi mainitsin että autoni pyyntihinta on ALLE 18000€, ei tasan sen:)

Semmoista minä tuossa ensimmäisessä viestissä kysyin, että miten Teillä muilla? Mimmoisia summia olette tinganneet, paljonko myymänne auton hinnasta on haluttu tinkiä ja paljonko olette hintaa loppujen lopuksi alentaneet?

on 1,5v vanha punainen Yaris Ts, kaikila herkuilla, ajettu 13000 km. Autoliikkeet pyytävät tommosesta 21000 e, siis kun myyvät ulos. Vaihdossa saisin siitä noin 17000 e, siis autoliikkessä. Jos alkaisin myymään sitä nyt, paljonko saisin yksityiseltä? Laittasinko nettiin hinnaksi 19500, ja antaisin mahdollisen ostajan tingata siitä hintaa vähän alaspäin? ;=)

• tarjonta
        ap... kirjoitti:

Oikeastaan alennuksen/tinkauksen määrällä ei ole merkitystä.

Jos pyyntihinta on halpa, saat paljon kyselyitä ja kauppa toteutuu hyvin lähellä pyyntihintaa. Jos pyyntihinta on kallis ei kukaan kysy autoasi.

Siinä vaiheessa kun olet saanut realistisen tarjouksen /tarjouksia ole jo hyvin lähellä oikeaa hintaa. Tällöin pitää aina neuvotella ja kertoa oma vasta tarjous, ostaja voi olla myös halukas nostamaan tekemäänsä tarjousta. Kun mahdollinen kauppahinta on tällätavalla saavutettu on sinun tehtävä päätös haluatko luopua autosta vai uhraatko aikaa ja odotat seuraavaa ostajaa.

Tähän päätökseen vaikuttaa siten jo oma tilanteesi ja se kuinka paljon kysyntää oikeasti on. Jos haluat odotella useampia tarjouksia huomaat että tarjotut hinnat ovat aika lähellä toisiaan, mutta jokaisella on tietysti oma elämäntilanteensa toinen ostaja tarvitsee auton heti, toisella on oma vielä myymättä. Kaikki tämänkaltaiset tilanteet vaikuttavat neuvottelun edistymiseen.

• Turisti2006
        ap... kirjoitti:

ehkä sinulla on asenne ongelma autosi myynnin suhteen?
        Epäilen että asenteellasi saattaa kestää vielä kauan ennenkuin saat autosi myytyä?

• einäitäajattele
        tapsu55 kirjoitti:

on 1,5v vanha punainen Yaris Ts, kaikila herkuilla, ajettu 13000 km. Autoliikkeet pyytävät tommosesta 21000 e, siis kun myyvät ulos. Vaihdossa saisin siitä noin 17000 e, siis autoliikkessä. Jos alkaisin myymään sitä nyt, paljonko saisin yksityiseltä? Laittasinko nettiin hinnaksi 19500, ja antaisin mahdollisen ostajan tingata siitä hintaa vähän alaspäin? ;=)

Tässä on monen kompastuskivi. Hyvitys 17.000e luetaan että tämän alle ei kannata autoa yksityiselle myydä.

Moni unohtaa kuitenkin että käteisellä auton listahinnasta lähtee pois toisinkuin vaihtoauton kanssa, jolloin tämä "hyvä" hyvitys lasketaan suoraan pyynnistä. Jos nyt vaihdat uudempaan ja kalliimpaa niin parempiin kauppoihin pääset varmasti vaikka myisit 15.000e hinnalla yksityiselle ja marssisit tekemään kauppaa ilman vaihtaria.

• tapauksesta

ja siitä, kuinka yläkanttiin myyjä on autonsa hinnoitellut. Ja kuinka kova tarve (pakko) auto on saada myytyä. Kaveri sanoi aikoinaan autoliikkeessä 45000 markan autosta että, pitäneekö tuosta puolet tarjota. Se riitti, myyjä sanoi että lähdetään tekemään paperit. Itse ostin vuosia sitten auton, jonka hinnat liikkeessä olivat alkaen 65000 mk, myyjän pyynti oli 49000 mk puhelimessa hinta tippui 47 tuhanteen ja paikan päällä maksoin autosta 34500 mk, Myyjä tosin kirosi että rahat ei riitä loppuun velkaan. Mutta minkäs teet, olin ainut joka oli ostamassa käteisellä ja ilman vaihdokkia. Rahaa olin varannut mukaan tuon 47000.

• ap...

TÄTÄ juuri kysymykselläni hain, kertomuksia ja kokemuksia OMISTA autokauppakokemuksista:) Eli ensimmäinen vastaus alkuperäiseen kysymykseen...

Ihmettelen vaan muitten vastauksia ja kovaa halua neuvoa minua autokaupoissa, kun eivät sen kummemmin autostani/tilanteestani mitään tiedä, saatika kun en noita neuvoja ole edes pyytänyt.

En minä nyt mikään tyhmä kuitenkaan ole, että pistäisin autolleni niin kovan hinnan ettei se ketään kiinnosta. Tottakai huomioon otetaan se ettei minulla ole esim. tarjota samoja takuuetuuksia kuin autokaupassa...hei haloo!!! Minä pidän 2000€ hinnanalennusta autoni kohdalla kovana pyyntönä, se on vain minun mielipiteeni. Jos hintapyyntöni olisi 20000€, suostuisin tuon parin tonnin tinkaukseen ihan kevyesti...

Kyllä niitä yhteydenottoja on tullut ihan tasaiseen tahtiin ja suurin osa ei ole pyyntihintaa kyseenalaistanut millään tavalla...esimerkkinä vaan kerroin että pari tyyppiä halusi tingata vähän reilummin hinnasta.

Ja jos jota kuta nyt asia kiinnostaa, niin autoni myyn tänään, kunhan tästä töistä pääsen...ja siihen hintaan mitä pyysinkin:)

• 16 tonttua josta
        ap... kirjoitti:

TÄTÄ juuri kysymykselläni hain, kertomuksia ja kokemuksia OMISTA autokauppakokemuksista:) Eli ensimmäinen vastaus alkuperäiseen kysymykseen...

Ihmettelen vaan muitten vastauksia ja kovaa halua neuvoa minua autokaupoissa, kun eivät sen kummemmin autostani/tilanteestani mitään tiedä, saatika kun en noita neuvoja ole edes pyytänyt.

En minä nyt mikään tyhmä kuitenkaan ole, että pistäisin autolleni niin kovan hinnan ettei se ketään kiinnosta. Tottakai huomioon otetaan se ettei minulla ole esim. tarjota samoja takuuetuuksia kuin autokaupassa...hei haloo!!! Minä pidän 2000€ hinnanalennusta autoni kohdalla kovana pyyntönä, se on vain minun mielipiteeni. Jos hintapyyntöni olisi 20000€, suostuisin tuon parin tonnin tinkaukseen ihan kevyesti...

Kyllä niitä yhteydenottoja on tullut ihan tasaiseen tahtiin ja suurin osa ei ole pyyntihintaa kyseenalaistanut millään tavalla...esimerkkinä vaan kerroin että pari tyyppiä halusi tingata vähän reilummin hinnasta.

Ja jos jota kuta nyt asia kiinnostaa, niin autoni myyn tänään, kunhan tästä töistä pääsen...ja siihen hintaan mitä pyysinkin:)

Ei olisi kannattanut kieltäytyä.
        Tilanteen mukaanhan se menee jos joku haluaa ostaa autosi ja maksamaan lähelekkään pyytämääsi hintaa niin kannattaa etukäteen mikä on se todellinen summa millä luovut siitä.
        Onnea ja menestystä olen kyllä itsekkin maksanut sovinnolla pyydetyn hinnan joskus käytetystä autosta koska hinnoittelu oli jo valmiiksi kohdillaan ja joskus tingannut ja perustellut htarjoukseni ajoneuvonvioilla ja sekin on mennyt läpi.

• .......................
        ap... kirjoitti:

Tuolla asenteella jota olet osoittanut jo viesteissäsi tässä ketjussa. Kirjoituksesi ovat ristiriidassa keskenään.... "haet kokemuksia kysymykselläsi" mutta et ole valmis vastaanottamaan sinun kannalta negatiivisia vastauksia... Usealla autoliikkeellä alkaa olemaan käytettyjen pyynnit alempia kuin yksityisillä mutta silti niistäkin pyyntihinnoista saa taitava tosiostaja autosta riippuen n.500-1500€ pois ja silti liikkeelle jää jonkinlaista katetta ja tähän päälle myöntävät jonkinlaisen "takuunkin"... käytettyjen markkinat ovat tällä hetkellä täysin sekaisin ja suuntaa hakevia, ainoastaan oikein hinnoiteltu tavara liikkuu ja sen tulee moni varsinkin velkaisen auton myyjä huomaamaan ja lisää tulee kokoajan....

• sinua auttavat?
        ap... kirjoitti:

Käytetyt autot ovat yksilöitä sekä niistä pyydettävät hinnat omistajien arvioita kyseisistä yksilöistä. Luotettavaa hinnoittelua? Miten voit sanoa, että olet hinnoitellut autosi oikein? Miten muiden myyjien esimerkit auttavat sinua myymään tai hinnoittelemaan tuotteen oikein?

Onko sinusta tyhmää tingata auton hinnasta?

Kaiken sen minkä saa tingattua, ei tarvitse maksaa!

• ap...
        sinua auttavat? kirjoitti:

Käytetyt autot ovat yksilöitä sekä niistä pyydettävät hinnat omistajien arvioita kyseisistä yksilöistä. Luotettavaa hinnoittelua? Miten voit sanoa, että olet hinnoitellut autosi oikein? Miten muiden myyjien esimerkit auttavat sinua myymään tai hinnoittelemaan tuotteen oikein?

Onko sinusta tyhmää tingata auton hinnasta?

Kaiken sen minkä saa tingattua, ei tarvitse maksaa!

Miten voin sanoa että olen hinnoitellut autoni oikein? = Mikä siinä nyt niin hankalaa on? Oikein ja oikein, se on ihan mielipidekysymys...omasta mielestäni autoni myyntihinta oli hyvinkin realistinen, eikä kovin moni muukaan sitä ole kyseenalaistanut. Auton arvon on arvioinut ammattilainen, jonka esittämää myyntihintaa olen vielä hieman alentanut. Tottakai jokaisen ostajan mielestä kaikki on kallista. Miksi muiden myyjien kokemusten pitäisi auttaa minua hinnoittelemaan autoni oikein? En minä mistään tuollaisesta ole puhunut!? Olisi tosiaankin pitänyt jättää omat kokemukset alkuperäisessä kysymyksessä kertomatta ja vain kysyä suoraan kokemuksista tinkaamisen saralla. Ei minulla mikään hätä täälläpäässä autoni kanssa ole, kunhan ihan mielenkiinnosta halusin kuulla tarinoita/kokemuksia muitten kohtaamista tinkauksista, koska asia näytti olevan ajankohtainen omalla kohdallani. Ei minulla mitään sitä vastaan ole että hinnoitteluani kritisoidaan...mutta se ärsyttää hieman, että millä logiikalla neuvoja annatte. Ette edelleenkään tiedä millainen auto minulla on ollut.

Autosta tinkaaminen ei suinkaan ole tyhmää...tyhmää on mielestäni epärealistinen tinkaus ja hermostuminen siitä ettei pyydettyä alennusta anneta. Jos haluaa tingata, niin pitäisi edes hieman perustella minkäs takia sitä nyt meinaa ettei alkuperäinen pyyntihinta ole kohdallaan. Kohdalleni on vain tullut tilanteita, joissa ollaan vaan tingattu ja lyöty luuri korvaan kun olen kohteliaasti kieltäytynyt kyseisestä tarjouksesta. Eräs ostajaehdokas ei ollut mieltynyt autoni alumiinivanteiden ulkonäköön ja siksi halusi hinnanalennusta...toiset ehdokkaat ovat taas olleet sitä mieltä että hinta on ollut melko kohdallaan varustetasoon ja kuntoon nähden.

Joku tuossa jo sanoikin etten varmasti saa autoani myytyä, että olisi pitänyt heti ottaa se tarjottu ostohinta vastaan. Miksi? Myin autoni eilen ja ihan siihen hintaan mitä pyysinkin. Ostaja oli tyytyväinen ja myyjä oli tyytyväinen...tai no tyytyväinen ja tyytyväinen, tulihan siitä minulle taloudellista tappiota. En ymmärrä teidän joiden puhetta siitä että pitäisi ehdottomasti hyväksyä se tarjous joka ensimmäisenä vastaan tulee, etten varmasti saa enää vastaavia tarjouksia. Ihan kun auton myymisellä pitäisi olla jumalaton kiire. Oma autoni oli myynnissä vajaan kuukauden ja on sitä mallia, että ostajan täytyy tietää mitä hakee.

• vielä myynyt
        ap... kirjoitti:

Miten voin sanoa että olen hinnoitellut autoni oikein? = Mikä siinä nyt niin hankalaa on? Oikein ja oikein, se on ihan mielipidekysymys...omasta mielestäni autoni myyntihinta oli hyvinkin realistinen, eikä kovin moni muukaan sitä ole kyseenalaistanut. Auton arvon on arvioinut ammattilainen, jonka esittämää myyntihintaa olen vielä hieman alentanut. Tottakai jokaisen ostajan mielestä kaikki on kallista. Miksi muiden myyjien kokemusten pitäisi auttaa minua hinnoittelemaan autoni oikein? En minä mistään tuollaisesta ole puhunut!? Olisi tosiaankin pitänyt jättää omat kokemukset alkuperäisessä kysymyksessä kertomatta ja vain kysyä suoraan kokemuksista tinkaamisen saralla. Ei minulla mikään hätä täälläpäässä autoni kanssa ole, kunhan ihan mielenkiinnosta halusin kuulla tarinoita/kokemuksia muitten kohtaamista tinkauksista, koska asia näytti olevan ajankohtainen omalla kohdallani. Ei minulla mitään sitä vastaan ole että hinnoitteluani kritisoidaan...mutta se ärsyttää hieman, että millä logiikalla neuvoja annatte. Ette edelleenkään tiedä millainen auto minulla on ollut.

Autosta tinkaaminen ei suinkaan ole tyhmää...tyhmää on mielestäni epärealistinen tinkaus ja hermostuminen siitä ettei pyydettyä alennusta anneta. Jos haluaa tingata, niin pitäisi edes hieman perustella minkäs takia sitä nyt meinaa ettei alkuperäinen pyyntihinta ole kohdallaan. Kohdalleni on vain tullut tilanteita, joissa ollaan vaan tingattu ja lyöty luuri korvaan kun olen kohteliaasti kieltäytynyt kyseisestä tarjouksesta. Eräs ostajaehdokas ei ollut mieltynyt autoni alumiinivanteiden ulkonäköön ja siksi halusi hinnanalennusta...toiset ehdokkaat ovat taas olleet sitä mieltä että hinta on ollut melko kohdallaan varustetasoon ja kuntoon nähden.

Joku tuossa jo sanoikin etten varmasti saa autoani myytyä, että olisi pitänyt heti ottaa se tarjottu ostohinta vastaan. Miksi? Myin autoni eilen ja ihan siihen hintaan mitä pyysinkin. Ostaja oli tyytyväinen ja myyjä oli tyytyväinen...tai no tyytyväinen ja tyytyväinen, tulihan siitä minulle taloudellista tappiota. En ymmärrä teidän joiden puhetta siitä että pitäisi ehdottomasti hyväksyä se tarjous joka ensimmäisenä vastaan tulee, etten varmasti saa enää vastaavia tarjouksia. Ihan kun auton myymisellä pitäisi olla jumalaton kiire. Oma autoni oli myynnissä vajaan kuukauden ja on sitä mallia, että ostajan täytyy tietää mitä hakee.

Kun täällä vieläkin vaahtoat! käyppä tarjoilemassa kinneriäsi muutamassa liikkeessä vaihdossa tai suoraa ostoa niin alkaa selviämään sinullekin autosi oikea arvo :)

• ap...
        vielä myynyt kirjoitti:

Kun täällä vieläkin vaahtoat! käyppä tarjoilemassa kinneriäsi muutamassa liikkeessä vaihdossa tai suoraa ostoa niin alkaa selviämään sinullekin autosi oikea arvo :)

Tiiätkös sinä mimmonen auto mulla oli? :)

Kyllä minä olen käynyt autoliikkeissä kysymässä, mitä he maksaisivat autosta joko suoraan ostettuna tai vaihdossa uuteen.

Mikä tässä keskustelussa nyt on niin vaahtoamista? Alkuperäiseen kysymykseeni olen saanut kaksi vastausta ja loput on ollut vaan neuvomista ja haukkumista ja kritisoimista. Tässä olen vain yrittänyt selkeyttää kysymystäni enkä saada aikaan mitään "osta-myy tai olet tyhmä" keskustelua.

Huvittavaksihan tämä on mennyt...Jos minulle joku puhuisi (tuttu tai tuntematon), että hänen autostaan on tarjottu huomattavasti vähemmän mitä alkuperäinen pyyntihinta on ollut, en suinkaan autoa näkemättä menisi ensimmäisenä neuvomaan että hullu olet kun et myynyt!

Onko se nyt niin ihmeellistä että autoni arvo voisi oikeasti olla sen hieman alle 18000€? Alkuperäinen ostohinta on ollut helvetisti enemmän...niinkuin joku tuossa aikaisemmin jo suurinpiirtein oikeaan osuikin:)

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että Teidän mielestänne minun olisi pitänyt myydä autoni ensimmäiselle tarjoajalle enemmän kuin puoli-ilmaiseksi?

• jaaaas
        ap... kirjoitti:

Tiiätkös sinä mimmonen auto mulla oli? :)

Kyllä minä olen käynyt autoliikkeissä kysymässä, mitä he maksaisivat autosta joko suoraan ostettuna tai vaihdossa uuteen.

Mikä tässä keskustelussa nyt on niin vaahtoamista? Alkuperäiseen kysymykseeni olen saanut kaksi vastausta ja loput on ollut vaan neuvomista ja haukkumista ja kritisoimista. Tässä olen vain yrittänyt selkeyttää kysymystäni enkä saada aikaan mitään "osta-myy tai olet tyhmä" keskustelua.

Huvittavaksihan tämä on mennyt...Jos minulle joku puhuisi (tuttu tai tuntematon), että hänen autostaan on tarjottu huomattavasti vähemmän mitä alkuperäinen pyyntihinta on ollut, en suinkaan autoa näkemättä menisi ensimmäisenä neuvomaan että hullu olet kun et myynyt!

Onko se nyt niin ihmeellistä että autoni arvo voisi oikeasti olla sen hieman alle 18000€? Alkuperäinen ostohinta on ollut helvetisti enemmän...niinkuin joku tuossa aikaisemmin jo suurinpiirtein oikeaan osuikin:)

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että Teidän mielestänne minun olisi pitänyt myydä autoni ensimmäiselle tarjoajalle enemmän kuin puoli-ilmaiseksi?

Autosi hinnassa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta hinnoittelussa et ole osannut huomoioida ostajia. Monille on tärkeää, että saavat tingata hintaa alaspäin. Sen vuoksi hinta pitää laittaa aina vähän yläkanttiin, jotta on mistä ottaa pois.

Tässä tapauksessa, jos haluat myydä autosi 18 000 eurolla, ja muut myyvät vastaavia 20 000 eurolla, sinun olisi pitänyt laittaa hintapyynnöksi 19 000 euroa. Silloin autosi olisi ollut edelleen halvin, mutta sinulla olisi ollut varaa antaa vähän alennusta -> sekä ostaja että myyjä tyytyväisiä. Tottakai joku olisi voinut maksaa sen 19 000 e, mutta siitä tuskin olisi ollut sinulle mitään haittaa.

• törmännyt tähän

samaan ilmiöön. Olen parhaillaan myymässä autoani, ja sekin on varmasti tällä hetkellä myynnissä olevista Suomen TOP5 halvimman joukossa. Kunnollisesti kelpo peli, haluan päästä siitä vain pikaisesti eroon.

Olen saanut useita samankaltaisia tarjouksia, yritetty tinkiä useita tonneja pois hinnasta. Mielestäni on tosiaankin erikoista, että tinkiä ei osaa ajatella asiaa omalle kohdalleen.. Tuskin hänkään tinkisi oman autonsa hinnasta 12000 mummon markkaa ;)
      .. ja tosiaan jos auto on jo valmiiksi Suomen halvimpia.

Kumma asenne, että hinnassa pitäisi aina olla mukamas tinkivaraa.. ärsyttää..

• x-car

Onko joku itseisarvo olla halvimmat Top5 listalla nettiautossa?

Nettiauton "samanmalliset" haku on pudottanut autojen hintoja suomessa erittäin paljon ja eniten tappiota saavat uusien ostajat kun joutuvat myymään autojaan pois ja tappiota tuleekin 1. vuotena n.30%.

Myykään vaan halvalla...

Ostajat niistä hyötyy ja kun sitten itse myy pois ajankanssa niin olipas edullista ajoa...

• ihmeellistä

siinä on, jos yrittää tinkiä hinnasta pois? Tuntuuhan tuo 12000mk olevan sinullekin rahaa, miksei se olisi sitä myös ostajalle? Aina kannattaa kokeilla kepillä jäätä, ainakin minun pitää käydä melkein kolme viikkoa töissä, että saan käteen tuon 2000€, jos sen saa pois auton hinnasta tunnin tinkimisellä, eikö silloin voida sanoa että tinkiminen kannatti? Ja se onkin syy miksi sitä yleensä harrastetaan, ei siksi että se olisi mukavaa.

• dvddd

Alkutalvesta möin pois n. 3 vuotta vanhan citymaasturini. Kilometrejä oli mittarissa n. 75tkm. Vastaavien pyyntihinnat liikkeissä oli 26-27k€.

Kovalla tinkaamisella vastaava olisi liikkeestä irtonut n.25k€:lla. Itse pähkäilin että yksitysellä hinnan pitää olla sen 10% alle liikkeen hinnan (näin ainakin itse vaatisin jos yksityiseltä ostaisin). Laitoin pyyntihinnaksi 23k€, ja sillä tulikin muutama yhteydenotto. Jouduin kuitenkin vielä tinkaamaan sen 500€, ja sillä se sitten meni.

Kyseessä oli "laadukas ja arvostettu" japanilainen auto.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että autosi arvo on tasan en verran mitä joku on valmis siitä maksamaan.

• monta tyyliä

Turha onnenonkijoiden kanssa on leikkiä.
      Jos antaa mahdollisuuden lypsämiseen, niin siitä saa sitten kärsiä.

Silloin kun kysytään alennusta, niin voi sanoa että, myöhemmin voin myydä halvemmalla.

Hinnoittelun ylärajana voi pitää sitä, ettei kukaan hinnan takia jätä ottamatta yhteyttä.
      Paras hinta on se, kun autolle löytyy kaksi samanaikaista ostajaa, tämä tekee ostajalle kiireen, kumpi saa. :)

Vajaan 20000 auto, 300e alennusta. (nopee reipas fiksu ostaja)
      Kelkka pyyntihinnalla.

Omalla asiantuntemuksella pitää pystyä vakuuttamaan ostaja, että hinta on kohdallaan, eikä hatusta vetäisty.

Nettohinnoittelu on oikeastaan kivaa, kun sen oikein oivaltaa! :)

Isi näyttää pojalle ja perheelle, miten kauppaa tehdään... nasevilla kommenteilla voi pudottaa maan pinnalle.

• Usko13301

Mielestäni paras tapa myydä auto on NETTO-hinta.
        Panet hinnan oman mielesi mukaan halvimmaksi mahdolliseksi, millä kulkupelin suostut myymään.
        Mikäli sinulla on yli 10000 Euron hintainen peli myynnissä nettohinnalla, niin ne, joilla oikeesti on rahaa kiinnostuvat autostasi. Vaihdokki ja wannabe jengi voi vapaasti tingata ja vääntää jonkun muun kanssa. Ihminen jolla on rahaa on yleensä ansainnut ja säästänyt sen ja tietää mitä haluaa ja millä hinnalla --> Järkiostaja jota ei kannata aliarvioida hullulla hintapyynnöllä "pyydän 2K€ yli mutta annan alennusta, jos älyät kysyä".
        Tuon autoja sivu hommana Saksasta ja siellä hinnat yleensä ovat tarkkoja, koska kaikki tietää tavaran arvon. Jatkan samaa tyyliä täällä ja asiakkaat ja minä olemme olleet tyytyväisiä.
        Ja sitten kysymykset. Mitä helvettiä minä teen vanhalla Taunuksella tai muulla paskalla mitä te yritätte tyrkyttää mulle vaihdossa? Myykää itse romunne tai viekää paaliin. Miksi helvetissä te kysytte typeriä nettiautossa, vaikka ilmoituksessa lukee vain soittoja kiitos? Ja miksi sinä superidiootti soitat mulle ja kysyt " mikä siinä on vikana kun kukaan ei näköjään ole kysynyt mitään? Toki sähköpostin kautta tulee järkeviäkin yhteydenottoja, mutta yleensä pelkkää paskaa.
        Ja viimeinen kysymys mitä helvettiä nettiautossa tehdään julkisella keskustelu foorumilla, vaikka kaikki kysymykset ovat myyjän ja ostajan välisiä keskusteluja useiden tuhansien Eurojen liiketoimesta??? Ja sille vielä kommentti palsta...

• peiliin??
        Usko13301 kirjoitti:

Mielestäni paras tapa myydä auto on NETTO-hinta.
        Panet hinnan oman mielesi mukaan halvimmaksi mahdolliseksi, millä kulkupelin suostut myymään.
        Mikäli sinulla on yli 10000 Euron hintainen peli myynnissä nettohinnalla, niin ne, joilla oikeesti on rahaa kiinnostuvat autostasi. Vaihdokki ja wannabe jengi voi vapaasti tingata ja vääntää jonkun muun kanssa. Ihminen jolla on rahaa on yleensä ansainnut ja säästänyt sen ja tietää mitä haluaa ja millä hinnalla --> Järkiostaja jota ei kannata aliarvioida hullulla hintapyynnöllä "pyydän 2K€ yli mutta annan alennusta, jos älyät kysyä".
        Tuon autoja sivu hommana Saksasta ja siellä hinnat yleensä ovat tarkkoja, koska kaikki tietää tavaran arvon. Jatkan samaa tyyliä täällä ja asiakkaat ja minä olemme olleet tyytyväisiä.
        Ja sitten kysymykset. Mitä helvettiä minä teen vanhalla Taunuksella tai muulla paskalla mitä te yritätte tyrkyttää mulle vaihdossa? Myykää itse romunne tai viekää paaliin. Miksi helvetissä te kysytte typeriä nettiautossa, vaikka ilmoituksessa lukee vain soittoja kiitos? Ja miksi sinä superidiootti soitat mulle ja kysyt " mikä siinä on vikana kun kukaan ei näköjään ole kysynyt mitään? Toki sähköpostin kautta tulee järkeviäkin yhteydenottoja, mutta yleensä pelkkää paskaa.
        Ja viimeinen kysymys mitä helvettiä nettiautossa tehdään julkisella keskustelu foorumilla, vaikka kaikki kysymykset ovat myyjän ja ostajan välisiä keskusteluja useiden tuhansien Eurojen liiketoimesta??? Ja sille vielä kommentti palsta...

"Ja sitten kysymykset. Mitä helvettiä minä teen vanhalla Taunuksella tai muulla paskalla mitä te yritätte tyrkyttää mulle vaihdossa? Myykää itse romunne tai viekää paaliin. Miksi helvetissä te kysytte typeriä nettiautossa, vaikka ilmoituksessa lukee vain soittoja kiitos? Ja miksi sinä superidiootti soitat mulle ja kysyt " mikä siinä on vikana kun kukaan ei näköjään ole kysynyt mitään? Toki sähköpostin kautta tulee järkeviäkin yhteydenottoja, mutta yleensä pelkkää paskaa.
        Ja viimeinen kysymys mitä helvettiä nettiautossa tehdään julkisella keskustelu foorumilla, vaikka kaikki kysymykset ovat myyjän ja ostajan välisiä keskusteluja useiden tuhansien Eurojen liiketoimesta??? Ja sille vielä kommentti palsta... "

...."Tuon autoja sivu hommana Saksasta "....

- Kannattaisiko keksiä joku muu sivutoimi kun toi autokauppa tuntuu tuovan sulle pelkkää päänvaivaa. Ota itseäsi niskasta kiinni ja keksi jotain mielekkäämpää tekemistä. Hirveetä kuunella kun aikuinen mies ruikuttaa kohtaloaan . Jätä autokauppa suosiolla niille joilla pinnaa kestää.

• Usko13301
        peiliin?? kirjoitti:

"Ja sitten kysymykset. Mitä helvettiä minä teen vanhalla Taunuksella tai muulla paskalla mitä te yritätte tyrkyttää mulle vaihdossa? Myykää itse romunne tai viekää paaliin. Miksi helvetissä te kysytte typeriä nettiautossa, vaikka ilmoituksessa lukee vain soittoja kiitos? Ja miksi sinä superidiootti soitat mulle ja kysyt " mikä siinä on vikana kun kukaan ei näköjään ole kysynyt mitään? Toki sähköpostin kautta tulee järkeviäkin yhteydenottoja, mutta yleensä pelkkää paskaa.
        Ja viimeinen kysymys mitä helvettiä nettiautossa tehdään julkisella keskustelu foorumilla, vaikka kaikki kysymykset ovat myyjän ja ostajan välisiä keskusteluja useiden tuhansien Eurojen liiketoimesta??? Ja sille vielä kommentti palsta... "

...."Tuon autoja sivu hommana Saksasta "....

- Kannattaisiko keksiä joku muu sivutoimi kun toi autokauppa tuntuu tuovan sulle pelkkää päänvaivaa. Ota itseäsi niskasta kiinni ja keksi jotain mielekkäämpää tekemistä. Hirveetä kuunella kun aikuinen mies ruikuttaa kohtaloaan . Jätä autokauppa suosiolla niille joilla pinnaa kestää.

Olen katsonut peiliin ja joskus näky ei ole komea...
        Tuolla aikaisemmassa kirjoituksessa käytin ehkä vähän liian lennokkaita ilmaisuja, mutta copypastemiehenä olisit voinut liittää myös lauseen "Jatkan samaa tyyliä täällä ja asiakkaat ja minä olemme olleet tyytyväisiä", josta käy hyvin ilmi tyytyväisyyteni harrastekauppiaan uraani.

• jaytimekkäästi

Tuon ikäisiin autoihin saa takuut liikkeessä ostaessa ja kyllä liikkeestä saa alennuksia max.10% uusista ja käytetyistä jopa 20%, joten jos olet hinnoitellut autosi markkinahintaan ja siitä pyydetään 11% alennusta niin tyhmä olet jos et myy.

• yksinkertaista!!!

Omistamasi auton, tai minkätahansa hyödykkeen, arvo ajan hetkellä t on se enin hinta, minkä joku on siitä valmis maksamaan.

Hyödykkeen arvoon ei vaikuta ostohinta, muiden vastaavien hinta, tähtien asento tai hyödykkeen omistajan tarve suojella itseään ajatukselta, että olisi itse tehnyt aikanaan tyhmät kaupat. Eikä siihen vaikuta myyjän rahapula.

Se on niin yksinkertaista.

• 10.000 korkeintaan

Jos ostetaan ilman vaihto-autoa. Itse en maksaisi edes 10.000 jos pitäs edelleen myydä voitolla pois.

Jos et usko mene myymää autoliikeeseen tai Kehä III kavereille suoraan ja ota sileitä seteleitä takas, saat korkeintaan 10.000.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe