Bensa on sittenkin henkilöautoille paras ja edullisin.
Ainoastaan raskaassa liikenteessä diesel on ainoa ja paras vaihtoehto.
Yksityisautoilussa tullaan dieselin verotusta kiristämään ankarasti.
Diesel ei kannata enään
14
2480
Vastaukset
- ajaville
Juu vähän ajaville sopii bensa, enemmän ajaville kannattaa yhä diiseli.
Käyttövoimavero poistunee muinnaisjäänteenä, kun verotus tasataan. - selväntekijä
Bensa-autoille on tulossa dieselveron suuruinen häkä- ja höyryvero, joka määräytyy katsastuksessa mitattujen pitoisuuksien mukaan. Vesihöyry on uusiempien tutkimusten mukaan voimakas ilmastokaasu, joka aiheuttaa mm. rankkasateita.
- bensan
hinta nousee 4e litra ennen vuoden loppua diesel 2e
- Kippor
bensan kirjoitti:
hinta nousee 4e litra ennen vuoden loppua diesel 2e
Jees, eli silloin bensa maksaa n. 5,5 €/l ja diesel n. 2,5 €/l. Tämä ero tehdään verotuksella. Aikuistenoikeestipitkässäjuoksussaloppupeleissä.
Kulutettu polttoaineen määrä per 100km on dieseleissä edelleen pienmpi kuin vastaava kulutus bensassa ja tietysti ajomukavuutta, vääntö jne. unohtamatta. Mutta tärkeintä muistaa kuitenkin, että ajettu kilometri on edelleen halvinta dieselillä.
Verot revitään aina siitä mistä saadaan ja nyt dieselien käyttäjien määrän kasvettua luonnollisesti dieselistä.- ohhohhooo
"...tietysti ajomukavuutta, vääntö jne. unohtamatta..."
Miten se ajomukavuus nyt polttoaineesta riippuu???
FIAT Bravo 1.4 TJET 110kW 206NM
VW Golf 1.4 TSI 90kW 200NM
Toyota Auris 1.4 D4D 66kW 190NM
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM
Skoda Octavia 1.9TDI 77kW 250NM
Dieselissä oleellisesti vähemmän tehoa, vääntö pienempi tai sama. - ..tätäkin keskustelua...
ohhohhooo kirjoitti:
"...tietysti ajomukavuutta, vääntö jne. unohtamatta..."
Miten se ajomukavuus nyt polttoaineesta riippuu???
FIAT Bravo 1.4 TJET 110kW 206NM
VW Golf 1.4 TSI 90kW 200NM
Toyota Auris 1.4 D4D 66kW 190NM
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM
Skoda Octavia 1.9TDI 77kW 250NM
Dieselissä oleellisesti vähemmän tehoa, vääntö pienempi tai sama....oikeaan suuntaan eli lykätään perään kulutuslukemat tyyliin EU-yhdistetty.
FIAT Bravo 1.4 TJET 110kW 206NM 7,1 l/100km
VW Golf 1.4 TSI 90kW 200NM 6,3 l/100km
Toyota Auris 1.4 D4D 66kW 190NM 5,0 l /100km
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM 7,4 l/100km
Skoda Octavia 1.9TDI 77kW 250NM 4,9 l/100km
Siinä todistettiin yksi asia. Ja kun nyt kerran olit noin näppärästi hakenut esimerkeiksesi tehokkaan bensakoneen vastaan laiskin mahdollinen diesel niin mitäs mieltä olet näistä lukemista:
VW Golf 2.0 Turbo FSI GTI 147kW 280 NM 8,0 l/100km
VW Golf 1.9 PowerDiesel 125kW 350NM 5,9 l/100km
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM 7,4 l/100km
Skoda Octavia 2.0TDI 103kW 320NM 5,5 l/100km
En tiedä miten sinä asian ymmärrät mutta kyllä minä näkisin niin että bensakone saa olla ihan helvetisti dieseliä tehokkaampi jotta siinä on edes likimain sama vääntö ja kun vieläpä se ainoa tapa tehdä vääntävä bensakone on lorottaa sinne julmetusti enemmän polttoainetta niin onko kysyttävää? - käytäntö kertoo
ohhohhooo kirjoitti:
"...tietysti ajomukavuutta, vääntö jne. unohtamatta..."
Miten se ajomukavuus nyt polttoaineesta riippuu???
FIAT Bravo 1.4 TJET 110kW 206NM
VW Golf 1.4 TSI 90kW 200NM
Toyota Auris 1.4 D4D 66kW 190NM
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM
Skoda Octavia 1.9TDI 77kW 250NM
Dieselissä oleellisesti vähemmän tehoa, vääntö pienempi tai sama.Laskeppas mitä kilometri maksaa kummallakin niin eiköhän asia selvä.
- 95E
käytäntö kertoo kirjoitti:
Laskeppas mitä kilometri maksaa kummallakin niin eiköhän asia selvä.
Kilometri maksaa yhtä paljon tai bensalla jopa vähemmän.
- Tukiopettaja
95E kirjoitti:
Kilometri maksaa yhtä paljon tai bensalla jopa vähemmän.
Kun oli kyse tällä kertaa väännöstä niin dieselille väännössä pärjäävä bensakone on dieselverot ja kaikki huomioiden sen verran syöppö että ei semmoista kannata edes käynnistää.
Ja mikäli vanha kaava pitää paikkansa niin seuraavaksi aletaan vänkäämään hiukkaspäästöistä?
- entistä paremmin
Tavalliselle kuluttajalle polttoaineet ovat aina olleet vain menoja eikä ne ole kannattaneet ennenkään.
diesel bensa
kulutus 5.0 6.5
hinta 1.35 1.50
hinta/1tkm 67,5 97,5
dieselvero 500/v
säästöraja 16,7tkm/v
Mm. itse säästän dieselillä 30e*(n.40tkm-17tkm) = n.700e/v- laskelmiini
jotka osoittavat minun ajolla deieselin olevan edullisempi vaikka diesel-polttoaineen hinta olisi sama kuin bensiinin. Joten voi olla vielä seuraavakin diesel. Sen jälkeen ei sitten enää uskalla sanoa mitään, ajaako enää kukaan, ja jos ajaa niin onko jo esim. hybridi tai sähköauto kokonaistaloudellisempi vaihtoehto ...
- olokatappi
näkee varmaan,että ensi vuonna meteoriitti törmää maahan ja tuloo vetenpaisumus,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2534567Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412752Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741740Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061584Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn231475- 551334
- 931245
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2061103- 481095