Chrysler neon viat ja ominaisuudet:)

Auton vaihtaja

Eli oon vaihtamassa autoa ja kiinnostais tietää kokemuksia 2000-2002 vuotisista neoneista?
Kuinka pitkät on huoltovälit?
Huoltohinnat?
Mitä vikoja?
Ruostuuko?
Kulutus?
Ajo ominaisuudet?

76

21304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki  

      Huoltoväli on noin 20000km
      Ja hinnat on liikeessä aika kovat, mut kannattaa tehä ite, helppo auto korjailla, mun mielestä.
      Tyyppivikoja en ainakaan itse ole huomannut, yksi ikävä omisuus on se että auton sisällä soi piippaus jos on valot päällä, ovi auki, avain lukossa, ovi auki ja monissa muissa tilanteissa, ei haittaa kuns iihen totuu.

      Ja en ole kyllä ruostumista ollenkaan havainnut.

      Kulutus on 7-14l sadalla.

      Ja automaattibvaihteiston ja ohjaustehostimen ansiosta auton ajo-ominaisuudet on ehkäpä parhaat mitä tiedän, kulkee kuin juna, ei tärise eikä värise

      • Totuus.

        Automaattivaihteistoa en kyllä kehuisi. Varsinkin vanhempi A3-laatikko on todella huono. A4-vaihteistossa on paljon samanlaista vikaa. Näistä viimeisimmät vuosimallit olivat selvästi parempia.

        Lisäksi Chryslerin jälleenmyyntiarvo on todella huono: ranskalaisten autojen tasoa.

        Huollot ja varaosat ovat kalliita, eikä kulutuskaan ole ainakaan talvella mikään alhainen.


      • Toinen totuus.
        Totuus. kirjoitti:

        Automaattivaihteistoa en kyllä kehuisi. Varsinkin vanhempi A3-laatikko on todella huono. A4-vaihteistossa on paljon samanlaista vikaa. Näistä viimeisimmät vuosimallit olivat selvästi parempia.

        Lisäksi Chryslerin jälleenmyyntiarvo on todella huono: ranskalaisten autojen tasoa.

        Huollot ja varaosat ovat kalliita, eikä kulutuskaan ole ainakaan talvella mikään alhainen.

        Kannattaa katsoa, mitä autoja isommissa liikkeissä myydään. Pienissä liikkeissä on aina Chryslereita, Citikoita, Peugeotteja ja Relluja.
        Japanilaisista Nissanit menevät yleensä Renault-sukulaisuutensa takia pikkuliikkeisiin.
        Toyotat ja Mazdat sen sijaan jäävät jälleenmyyntiarvonsa takia isompiin liikkeisiin myyntiin.

        Pikkuautoja kun vertaa huomaa, että Esim. Fiat Puntot ja muut laadultaan/maineeltan huonot autot löytyvät pikkuliikkeistä. Yaris, Mazda2 ja Hyundai löytyvät isoista liikkeistä.


    • mieltä..

      Eli varmin tapa pysyä perse auki on hankkia juuri tuon ikäinen Neon. Voihan olla, että ostamani auto oli joku "maanantai" yksilö, mutta korjattavaa oli koko ajan sähköpuolella sekä vaihteiston kanssa (automaatti). Myös ns. käyttöosien elinajat olivat todella lyhyitä. PYSY EROSSA...

      • auton vaihtaja

        Kiitos vinkistä.. Täytyy varaam sit unohtaa koko neoni....


      • Neon2002

        Neon oli huoleton ja mukava auto,ei remontteja sähköissä eikä vaihteistossa.Osta pois!


      • edellisen kanssa
        Neon2002 kirjoitti:

        Neon oli huoleton ja mukava auto,ei remontteja sähköissä eikä vaihteistossa.Osta pois!

        hyvä auto.
        itse ajelin juuri tuommoisella uudemmalla sen n.50tkm ja ainut huolto oli perus huoltojen lisäksi jarrut taakse.
        kulutus pysy alle 7l maantie ajossa ja tarvittaessa liikku todella rivakasti ja mitä ohjauksesta on mainittu,niin rata-automaisen tarkka...pitää paikkansa.
        kyseessä oli manuaali ja le-malli.
        jos jossain vaiheessa vielä harkitsen neonia,niin ehdottomasti manuaalina ja le,tai lx,koska ainakin a3 (automaatti)on osoittautunut heikoksi


      • kokemustamoisesta
        edellisen kanssa kirjoitti:

        hyvä auto.
        itse ajelin juuri tuommoisella uudemmalla sen n.50tkm ja ainut huolto oli perus huoltojen lisäksi jarrut taakse.
        kulutus pysy alle 7l maantie ajossa ja tarvittaessa liikku todella rivakasti ja mitä ohjauksesta on mainittu,niin rata-automaisen tarkka...pitää paikkansa.
        kyseessä oli manuaali ja le-malli.
        jos jossain vaiheessa vielä harkitsen neonia,niin ehdottomasti manuaalina ja le,tai lx,koska ainakin a3 (automaatti)on osoittautunut heikoksi

        Chryslerin autostick on ihan paska.


    • x-car

      Raskasta myytävää jos ei ole suomen edullisin ja sittenkin kelpaa joillekkin vain hinnan takia.

    • Neonista...

      ajelin omallani noin vuoden verran. Tosi hyvä auto oli ajaa mutta talvella jääty ikkunat sisältä ihan yhtä paljon kuin ulkoa. En tiedä oliko mun autossa joku vika (ikkunatiivisteet?) vai onko se auton perusominaisuus. Valokatkaisijan kanssa oli myös ongelmia ja kuulin kaveriltani, että hänellä oli sama ongelma mutta ei sen katkaisijan vaihto iso ongelma ollut. Mielestäni ihan jees auto ostaa kunhan sen saa vain tarpeeksi edullisesti koska mikään unelma-auto se ei ole.

    • neoni ollut kerran

      2000 mallin neonissa ruostetta jossain pohjapalkissa sen verta ettei mennyt leimasta läpi sen takia, ulkoa täysin ruosteeton. Automaatti 3 vaihteinen, ei mitään vikaa, kone ei syö öljyä eikä vuoda. Kaikenlaisia pikkuharmittavia sähkövikoja mitkä nyt ei niin käyttöä haittaa. Ihmeen bensapihi maltillisella ajotavalla. Ihan ok ajettava, on niitä huonompia ja parempia muttei tämän suhteen valitettavaa.

      Jakohihnan vaihto sitten maksaa aivan törkeästi eikä sitä mikään muu kun merkkiliike vaihda. Siis jos on tuore leima, hihna vaihdettu ja halvalla saat niin osta pois. siinä on vuodeksi autoa vähintään mutta eroon tuosta ei meinaa päästä.

      Ihan kiva jos on kunnossa, saa halvalla, kallis korjata jos vikaa tulee niin sitten voi viedä romuttamolle suoraan. Manuaalia ja ilman ilmastointia ei edes kannata harkita.

      • pakko vaihtaa

        jakohihnaa merkkikorjaamolla. Itse vaihdatin viime vuonna "pikku pajalla",maksoi 425 eur.
        (hintaan sis. hihna, kiristin, vesipumppu ja työ)


      • edellinen vastailija
        pakko vaihtaa kirjoitti:

        jakohihnaa merkkikorjaamolla. Itse vaihdatin viime vuonna "pikku pajalla",maksoi 425 eur.
        (hintaan sis. hihna, kiristin, vesipumppu ja työ)

        Paikallinen pikkupaja ensin lupasi vaihtaa hihnan suht edullisesti mutta sitten sanoikin ettei sillä erikoistyökaluja, siis ei pystynyt tekemään.


      • Aatami80
        edellinen vastailija kirjoitti:

        Paikallinen pikkupaja ensin lupasi vaihtaa hihnan suht edullisesti mutta sitten sanoikin ettei sillä erikoistyökaluja, siis ei pystynyt tekemään.

        HÖPÖ HÖPÖ


      • MINÄ VAAN
        pakko vaihtaa kirjoitti:

        jakohihnaa merkkikorjaamolla. Itse vaihdatin viime vuonna "pikku pajalla",maksoi 425 eur.
        (hintaan sis. hihna, kiristin, vesipumppu ja työ)

        HEI KYSYISIN MISSÄ VAIHDATIT JAKOPÄÄNHIHNAN KOSKA TAHTOVAT JÄTTÄÄ RULLAT VAIHTAMATTA HINTA ON MEINAA TOSI EDULLINEN


    • Joukka#

      Itsellä ollut uudesta saakka 2000 Neon LE, automaatti, eikä kertaakaan pajalla vian vuoksi, huollot tosin kellontarkasti tehty. Kokonaiskulutus 9 litran luokkaa.
      Ei ruostetta tai muitakaan vikoja, aina katsastuksesta 1 kerralla läpi. Tosin ajettu vasta 112 000. Mikä tämän parempi auto voisi olla? Kulkee riittävästi ja kaikki pelaa joten parempaa käyttöautoa saa hakea,,,,,

    • Hyvä ja halpa Neon
      • Katso Samanmalliset

        Noitahan saa puoleen hintaan.


      • haistellaan pyllyjä
        Katso Samanmalliset kirjoitti:

        Noitahan saa puoleen hintaan.

        No niinhän sulla näkyy olevan myytävänä sellanen. Lisää vaan mainostamaan sitä täällä.


      • Amerikan Lada
        haistellaan pyllyjä kirjoitti:

        No niinhän sulla näkyy olevan myytävänä sellanen. Lisää vaan mainostamaan sitä täällä.

        Vieläkö se on myynnissä? Kyllähän noin halvan auton olisi jo pitänyt mennä! Missä vika, autossa vai hinnassa????


    • aja neonisi loppuun

      Neon pitää ostaa vain ja ainoastaan sillä asenteella että se ajetaan loppuun asti.

      Kyseisellä autolla ei nimittäin ole järkevää jälleenmyyntiarvoa ollenkaan.

      Tommottisen 2000-2002 vuosimallin Neonin pitää lähteä tonnilla kaupasta ulos ja kilsoja mieluusti sadan tuhannen pinnassa.

      Sitten voi ajella niin kauan kun auto kestää kasassa ja menee katsastuksesta läpi. Mutta jos tulee jotain remppaa (yli 100 euroa), niin kärry paaliin ja uutta ettimään. Se on ihan tuurista kiinni.

      Automaattilaatikolla oleva ilmastoitu ja suht'koht pirteä (130 heppaa) Neon on ihan veikeä vekotin, vaikkakin vähän nihkeän pieni.

    • neon man..

      onko kellään mitään hajuu et mis kohtaan kuskinpenkin alla on joku stoppari .. meinaan vedin penkin ihan eteen ja imuroin alta koitin vetää takas niin ei tullu ku puoleen väliin .. tosi kurjaa ajaa polvet suus ny..

    • Jenkkiä tekee mieli

      Kannattaako uudemman korimallin Neonista (2001) maksaa 600 euroa? Auto on manuaalivaihteinen ja hyvässä kunnossa. Varusteina on ainakin erikoisvanteet ja ilmastointi.

      • Kake on kala

        Älä osta neonia,jos jenkkiä tekee mieli. Osta joku oikea AMERIKKALAINEN!!!!!!!!
        600 euroa on 2006 mallisestakin neonista on liikaa!


      • Köyhälle kallis
        Kake on kala kirjoitti:

        Älä osta neonia,jos jenkkiä tekee mieli. Osta joku oikea AMERIKKALAINEN!!!!!!!!
        600 euroa on 2006 mallisestakin neonista on liikaa!

        Chrysler on oikea amerikkalainen. Se on valmistettu USA:ssa. 600 euroa on liikaa jos sinulla ei ole niin paljoa rahaa.


      • Halpa neon.

      • Asentaja 39
        Halpa neon. kirjoitti:

        Tässä olisi mielenkiintoinen ja halpa neon yksityseltä myyjältä
        Vähän ajettu, automaattivaihteinen ja katsastettu!
        Automaattilaatikon luiston korjaa usein öljynvaihdolla.


        http://www.nettiauto.com/chrysler/neon/4808406

        Neonin automaattivaihteiston korjaaminen maksaa yli tuhat euroa eli se ei kannata enää noin vanhassa autossa. Kun laatikko luistaa niin se on loppu.


      • mjulgu

      • Anonyymi
        Asentaja 39 kirjoitti:

        Neonin automaattivaihteiston korjaaminen maksaa yli tuhat euroa eli se ei kannata enää noin vanhassa autossa. Kun laatikko luistaa niin se on loppu.

        kun laatikko luistaa niin lisää oljyä ja taas pelittää.onko uusi asia jos laatikon stefa vuotaa,niin oletettavasti myös öljyä männöö


    • Ei neonia ikinä!!!

      Älkää hyvät ihmiset ostako ikinä chrysler neonia! Auto on susi jo syntyessään ja kulutus aivan järjetön! Vaikka neonin saisi ilmaiseksi, joutuu silti maksamaan ison käyttövoimaveron, vakuutuksen ja "esson baari" tulee tutuksi jatkuvan tankkauksen myötä...

      • Kake on kala

        Tässä kopiotu teksti chrysler foorumilta:

        Stereot surkeeta kamaa
        kuljettajan istuin jenkkimallinen lötväke ilman tukia ja kaiken lisäksi pieni kokoinen
        Ohjaus ei mikään ihmeellinen
        takapaksi ei aukene, kun avaimella
        auto rupeaa rämisemään 30tkm kohdilla jo tolkuttomasti
        valot heikohkot
        älyttömän korkea melutaso jo kaupunkivauhdeissa
        Pieni
        etuveto
        tehopuute, jos on tottunut hiukan liukkaampaan menoon
        kojelaudan sisätilojen muovit mallia 80-luku
        ruostuu käsiin

        Jonkin verran ajokokemusta 2002 mallisesta.
        Miinusta:
        - ei ohjausta
        - ei alustaa
        - ei jarruja
        - ei tehoa
        Plussaa:
        - halpa


      • Päivitettyä tietoa
        Kake on kala kirjoitti:

        Tässä kopiotu teksti chrysler foorumilta:

        Stereot surkeeta kamaa
        kuljettajan istuin jenkkimallinen lötväke ilman tukia ja kaiken lisäksi pieni kokoinen
        Ohjaus ei mikään ihmeellinen
        takapaksi ei aukene, kun avaimella
        auto rupeaa rämisemään 30tkm kohdilla jo tolkuttomasti
        valot heikohkot
        älyttömän korkea melutaso jo kaupunkivauhdeissa
        Pieni
        etuveto
        tehopuute, jos on tottunut hiukan liukkaampaan menoon
        kojelaudan sisätilojen muovit mallia 80-luku
        ruostuu käsiin

        Jonkin verran ajokokemusta 2002 mallisesta.
        Miinusta:
        - ei ohjausta
        - ei alustaa
        - ei jarruja
        - ei tehoa
        Plussaa:
        - halpa

        - Monissa Neoneissa on jälkeenpäin asennetut kalliimmat stereot.

        - Neonin takaluukku aukeaa hanskalokerossa olevaa nappia painamalla.

        - Jos joku yksittäinen Neon rämisee niin useimmat Neonit eivät kuitenkaan niin tee.

        - Neonin melutaso ei ole ollenkaan korkea vaan pikemminkin auto on hiljainen.

        - Tehopuute? Yli 130 hv, huippunopeus 200 km/h ja kiihtyy 10 sekunnissa 100 km/h.

        - 2000-luvun Neoneissa ei ole ruosteongelmaa.


      • wirkku
        Päivitettyä tietoa kirjoitti:

        - Monissa Neoneissa on jälkeenpäin asennetut kalliimmat stereot.

        - Neonin takaluukku aukeaa hanskalokerossa olevaa nappia painamalla.

        - Jos joku yksittäinen Neon rämisee niin useimmat Neonit eivät kuitenkaan niin tee.

        - Neonin melutaso ei ole ollenkaan korkea vaan pikemminkin auto on hiljainen.

        - Tehopuute? Yli 130 hv, huippunopeus 200 km/h ja kiihtyy 10 sekunnissa 100 km/h.

        - 2000-luvun Neoneissa ei ole ruosteongelmaa.

        0-100km/h 7sekuntia, autolla ajettu yli 350000km. En vaitais mihinkään.


    • Kyll sillä vielä

      Joo, kannattaa. Sovi myyjän kanssa kirjallisesti katsastus niin, että sinä maksat jos menee läpi ja autoliike maksaa jos ei mene läpi (ja korjaa viat).

    • Kulutus n. 6 litraa

      Riippuu mihin vertaa mutta ei noin 6 litraa satasella maantieajossa kovin paha ole tuon kokoiselle manuaalivaihteiselle. Käyttövoimaverokin on ihan keskitasoa eli 100-150 euroa vuodessa. Vakuutukset eivät maksa sen enempää kuin muissakaan saman kokoluokan autoissa. Neoneissa oli teknisiä ongelmia lähinnä 1990-luvulla. 2000-luvulla eli uudessa korimallissa yleensä vain automaattivaihteisto on ollut huolen aiheuttaja.

      • "amerikan lada"

        Tietoa neonista tuulilasi lehden tutkimuksissa.

        Moottoriviat:

        Tyhjäkäyntiongelmia.
        Kampikammion tuuletusventtiili reistailee.
        Kannentiivistevikoja.

        Jarruviat:

        Alipainetehostimen letkuvika.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Raidetangon päät ovat väljät.
        Etualatukivarren laakeroinnissa on väljää.
        Alatukivarren pitkittäistuennassa on väljää.
        Iskunvaimentimet ovat rikki.

        Sekalaiset viat:

        Ilmastoinnin kytkeminen päälle vaikuttaa moottorin kierroslukuun.
        Airbagin ohjausyksikön vika.

        ..Eli "varma" auto?


      • insinöri

        KÄYTTÖVOIMAVERO ON AINOASTAAN DIESELEISSÄ! KAIKKI NEONIT OVAT BENSAKONEISIA. Älkääpäs sotkeko ajoneuvoveroja käyttövoimaveroihin.


      • insinöri

        KÄYTTÖVOIMAVERO ON AINOASTAAN DIESELEISSÄ! KAIKKI NEONIT OVAT BENSAKONEISIA. Älkääpäs sotkeko ajoneuvoveroja käyttövoimaveroihin.


    • Sekoitat asioita

      Nuo kaikki koskevat 1990-luvun Neoneja. 2000-luvun vaihteessa tuli uusi korimalli ja se on ihan kokonaan eri auto.

      • Amerikan Lada....

        Paskat on! Sama romu laatikkovikoineen. Turha yrittää mainostaa. Yrität vaan saada oman romusi myytyä. Se on Amerikan Lada, usko pois.


      • moderunkmyyj
        Amerikan Lada.... kirjoitti:

        Paskat on! Sama romu laatikkovikoineen. Turha yrittää mainostaa. Yrität vaan saada oman romusi myytyä. Se on Amerikan Lada, usko pois.

        Niinhän tuo joutaisi myydä. On vielä kohtuu kilometreillä.


      • Myyntied. Pertti
        Amerikan Lada.... kirjoitti:

        Paskat on! Sama romu laatikkovikoineen. Turha yrittää mainostaa. Yrität vaan saada oman romusi myytyä. Se on Amerikan Lada, usko pois.

        ihan uskomattomia mielipiteitä täällä. Olen ajanut nyt lähes 20 vuotta ja yhteensä lähes puolitoista miljoonaa ! kilometriä kolmella Neonilla. Ihan olemattoman vähän on noissa kaikissa autoissa vikoja ollut. Vaihteistot kaikissa automaatteja ja ei koskaan mitään ongelmia. Ajo-ominaisuudet ihan kelvolliset ja suuntavakavuus huippu.

        Tuntuu siltä, että joillain ihmisillä on tarve mollata autoa kuin autoa. Neoni on oikeasti hyvä auto. Muuten, minulla vaihdettiin jakohihnoja kuulkaas aika monta kertaa. Ei koskaan merkkikorjaamolle tarvinnut tuon takia Neonia viedä. Kustannukset400-550, riippuen vaihtopaikasta. Muiden korjausten kalleudesta en osaa paljon sanoa, koska remontteja ei tarvinnut noihin autoihin paljoa tehdä. Iskunvaimentimia joskus ja pakoputken takapönttöä sekä jarrupaloja ja kerran alapallonivel. Katsastuksessa yleensä kerrasta läpi, vaikka kilometrit oli melko muhkeat.

        Nyt on alla 2006 Audi, jota on korjattu tämän puolen vuoden aikana enemmän kuin montaa Neonianiani koko elinaikanaan.

        Suututtaa, kun täällä ihmiset puhuu ihan täyttä sontaa. Tunnen tuon auton itse jo aika perusteellisesti ja en usko, että läheskään kaikki täällä väitetyt Neonin viat pitävät paikkaansa.

        Kestävyys oli yksi parhaita ominaisuuksia Neonissa.


      • Anonyymi
        Amerikan Lada.... kirjoitti:

        Paskat on! Sama romu laatikkovikoineen. Turha yrittää mainostaa. Yrität vaan saada oman romusi myytyä. Se on Amerikan Lada, usko pois.

        Laatikossa ei oo vikaa. Vaan syylärissa joka hajoo ja vedet menee laatikkoon. Sit se on finito. Mulla on ollu 5 neonia. 16v.jps ostat neonin paa laatikolle erillinen jäähdytin niin ei oo ongelmia.


    • American premium

      Chryslerin automaateissa on ollut laatikkovikoja. Manuaalit ovat kuitenkin toimineet hyvin. Neon oli eniten myyty amerikkalainen automalli Suomessa.

    • hye6ur5

      Jos auton jälleenmyyntiarvo/tuleva vaihtohyvitysarvo on tärkeä asia, älä osta. Jos taas tarkoituksena on ajaa auto loppuun tai tarvittaessa heivata persnetolla, niin ei merkkiä kannata pelätä.
      Mutta se on fakta, että tavan peltihallit eivät halua jenkkejä, Alfa Romeota tai Lanciaa riesakseen.

    • kdep

      -97 neon 2.0l koneella, onko minkälainen? paljonko ois max hinta?

      • fw3gwer4gt

        Tonnilla pitäisi irrota.


    • avuton neonistitar

      kojetaulussa vilkkuu FUSE teksti ja summeri soi välillä, sulakkeet ehjät...mistä etsiä vikaa vm-00

      • rgttgr tgt

        Ei ole sulakkeet ehjät, vaan siellä kuskin jalkatilassa on kaksi johtojen varassa roikkuvaa sulkaketta, jompi kumpi palanut


      • jepjep

        Ei oo välttämättä mikää jalkatilassa roikkuva sulake, mulla oli joka ikinen sulake ehjänä mut sisätilan kattovalo oli palanu, ja se aiheutti kojelaudassa FUSE merkkivalon vilkkumisen ja piippauksen, hetki meni et vaihdoin polttimon sisävaloon ja katos varotus sen myötä samantien. vm-01


    • LE 2003

      Osaisko joku vihjata mikä voisi olla vm.2003 neonissa vikana.Tasaisella kaasulla esim.motarilla ajaessa pientä nykimistä kokoajan;kiihdyttäessä tuntuu tukkoiselta
      ja kulutus on mielestäni suuri noin 10l satasella maantieajoa.Tulpat ja ilmansuodatin mm.vaihdettu.

      • erheythrh

        Tarkasta tankin syöttöputken kunto. Ainakin vanhemman korimallin Neonissa syöttöputki on rautainen ja ruostuu helposti puhki (Suomen keleissä). Saattaa mennä kuravettä tankkiin ja silloin polttoainesuuttimet tukkeutua.

        Tosin silloin moottorivalokin palaisi jos tankista paine katoaa.


      • Romujen romu
        erheythrh kirjoitti:

        Tarkasta tankin syöttöputken kunto. Ainakin vanhemman korimallin Neonissa syöttöputki on rautainen ja ruostuu helposti puhki (Suomen keleissä). Saattaa mennä kuravettä tankkiin ja silloin polttoainesuuttimet tukkeutua.

        Tosin silloin moottorivalokin palaisi jos tankista paine katoaa.

        Viat: paska auto ja kallis pitää.
        Ominaisuudet: halpa.


    • Pilkkahinta Oy

      Chrysler is like 7up: Never have, i never will.
      Niitä ottaa harvat liikkeet myyntiin käytettyinä.

      • ge4h5ehrt

        Pääosin se johtuu siitä että merkki on "outo" ja siitä että Suomessa Chryslerille ei ole sopivaa markkinointisegmenttiä. Esim. jotain Sebringiä meillä väkisin vertaillaan kokonsa ja varusteidensa vuoksi isompiin Bemareihin, Volvoon ym. vaikka todelliset kilpailijat olisivat Mazda 6 tai Toyota Camry (Camrya ei enää suomeen tuoda).
        Tosin Chryslerin työn laatu on hieman karkea verrattuna japanilaisten vastaavaan, puhumattakaan kalliimmista saksalaisista jotka taas ovat eri segmentissä.

        Neon maksoi uutena Amerikassa hinnat alkaen 9000 $ eli 7500 euroa. Siis hinta millä suomalaisesta merkkiliikkeestä saat tänä päivänä 2003-vuotisen Corollan.


    • j5r6uktyjt

      Alkuperäinen kysymys koski max. 2002 mallisia, itsellä -03 vuoden facelift -malli ollut kaksi viikkoa, mutta perustekniikka on sama. Tässä vastauksia.

      Kuinka pitkät on huoltovälit?

      - Huoltoväli on lyhyt, 12 000 km, jenkkiläisestä painoksesta käännetty ohjekirja suosittelee 6000 km, jos autolla ajetaan talvella tai sitä käytetään taksissa tai poliisissa, mutta tuon jälkimmäisen voi jättää omaan arvoonsa koska se on tarkoitettu niitä vastuuvapauslausekkeeksi niitä varten jotka eivät edes öljyjä vaihda.

      Huoltohinnat?

      - Autokeskuksessa kallista, itsellä ei ole intressejä käyttää siellä. Kannattaa etsiä "luottomekaanikko" jolla pysyy tuumamittainen työkalu kädessä.

      Mitä vikoja?

      - Alkuperäinen jäähdytin ei kestä. Ota selvää onko vaihdettu. Pientä nööliä aina on, valitettavasti jenkkiläinen viimeistely ei ole ihan sitä priimaa. Takapuskurin maalivika melko yleinen, ratin tärinä moottoritenopeuksissa (rt-päät eivät kestä) ja sellaista samanlaista rimpulamaisuutta kuin ranskalaisissa massatuotantoautoissa. Rakennehan on simppeli, itse pystyy perusjuttuja tekemään.

      Ruostuuko?

      - Omassa ei ole näkyvää ruostetta missään.

      Kulutus?

      - Talousihme tuo ei ole. Sebringin maantiekulutus voi olla jopa alhaisempi (kierrokset dieselautojen tasolla).

      Ajo-ominaisuudet?

      - Kakkoskopan Neon on painava auto, lievää "ison auton tuntua". Jarrut omassa ok. Jenkiksi alusta on kovahko, muttei lähellekään eurooppalaisten Gti -mallien tasoa. Huvittuneena katselen aamuisin maantiellä "kepittäjien" (kiihdytys-kiilaus-jarruvalo) ajelua. Omassa vakionopeudensäätimen puute vähän häiritsee. Muuten laittaisin sen päälle ja naureskelisin kepittäjille.

      Kannattaa myös huomioida että Neon kilpaili Yhdysvalloissa Hyundain ym. korealaisten kanssa. Ei siis Toyotan eikä todellakaan Bemarin. Kun tiedät mitä saat et pety. Älä missään nimessä kuvittele Neonia miksikään "premium" -autoksi. Ajattele enemmänkin niin päin että pikkurahalla saat auton suhteessa uudempana ja pienemmillä kilometreillä.

    • Rip3

      Tuttavan Neoniin vaihdettiin automaattilaatikko 10tkm kohdalla (auto oli 8v vanha mutta meni takuuseen, ihme kyllä) sekä kannentiiviste n. 60tkm kohdalla (oli aika edullinen teettää suhteessa moneen muuhun autoon). Lisäksi ainakin valokatkaisin ja turvatyynyn anturi jouduttu uusimaan, muutenkin ollut sähkövikoja. Alustan osat kuluu nopeasti niinkuin monessa muussakin autossa ja ovat suht arvokkaita.

      Silti ollut autoon ominaisuuksiltaan tyytyväinen

    • sen tiedän ainakin.

      A3-vaihdelaatikko on huono.

    • sergio1

      Mutsien neoni , A4 latikko ihaan paska,vuosi sitten vaihomme latikko 1800 euroaa ...nytt taaas rupes temppulemaa.... Chrysler-PASKA!!!!

    • Neon on ok

      Se Chrysler on ihan ok auto mut kannattaa ottaa veekasi koneella

    • vroom

      Neon on näppärä pieni Amerikkalainen kauppakassi, vakaa ajaa ja varmaan suurin osa ed. mainituista vioista ja muusta johtuu käyttäjien osaamattomuudesta. Ja bensankulutus (jos sillä nyt merkitystä on ) aivan normaali 7-8 litraa neloskoneelle sekalaisessa ajossa.

      • 1+1

        Todellakin suuntavakaa myös talvikelillä johtuen pitkästä akselivälistä.


      • *Olli K
        1+1 kirjoitti:

        Todellakin suuntavakaa myös talvikelillä johtuen pitkästä akselivälistä.

        Korjaan vuosimallia 2000 olevan Neonini itse. Auto on hankittu uutena. Suurin ja todennäköisesti kalleimpia kustannuksia aikaansaava osa on automaattivaihteisen Neonin vaihteiston öljynjäähdyttimen kanssa samassa yksikössä oleva perinteinen jäähdytin. Öljyn tulo- tai poistoletkun mentyä poikki tai pieni nousuisten alumiinipulttien irrotessa jäähdyttimen alaosasta, vaihteisto on ilman voitelua. Kokemusta on. Vaihdoin "uuden" käytetyn laatikon tilalle mutta älä tee tätä ilman vaihteistonosturia ja riittävää kokemusta. Auton ohjaus on todella tarkka, se kulkee kuin juna (renkaat 205/16), tehoja on riittävästi ja Helsingissä, (kaupunki- ja maantieajo) keskikulutus on useamman kymmenen tuhannen kilometrin aikana (GPS:n hankittuani, pitää kirjaa) ollut 8,2 l / 100 km. Myös auton pakoputki on alkuperäinen. Aion säilyttää palasen myös Mercedeksen ja Chryslerin yhdessä tekemää historiaa eli Neonini.


      • ohhoh, ohhoh?
        *Olli K kirjoitti:

        Korjaan vuosimallia 2000 olevan Neonini itse. Auto on hankittu uutena. Suurin ja todennäköisesti kalleimpia kustannuksia aikaansaava osa on automaattivaihteisen Neonin vaihteiston öljynjäähdyttimen kanssa samassa yksikössä oleva perinteinen jäähdytin. Öljyn tulo- tai poistoletkun mentyä poikki tai pieni nousuisten alumiinipulttien irrotessa jäähdyttimen alaosasta, vaihteisto on ilman voitelua. Kokemusta on. Vaihdoin "uuden" käytetyn laatikon tilalle mutta älä tee tätä ilman vaihteistonosturia ja riittävää kokemusta. Auton ohjaus on todella tarkka, se kulkee kuin juna (renkaat 205/16), tehoja on riittävästi ja Helsingissä, (kaupunki- ja maantieajo) keskikulutus on useamman kymmenen tuhannen kilometrin aikana (GPS:n hankittuani, pitää kirjaa) ollut 8,2 l / 100 km. Myös auton pakoputki on alkuperäinen. Aion säilyttää palasen myös Mercedeksen ja Chryslerin yhdessä tekemää historiaa eli Neonini.

        "Aion säilyttää palasen myös Mercedeksen ja Chryslerin yhdessä tekemää historiaa eli Neonini."

        Ohhoh!?

        Tiedän kyllä, että Chrysler ja MB ovat joissain autoissa yhteisiä osia käyttäneet, mutta että Neonissa olisi jotain Mersua???
        On yhteistä diesel tekniikkaa, jota lähinnä siis Chrysler lainannut MB:ltä, mutta Neonissa ei tietääkseni ole yhtäkään MB:n osaa.

        Valaiseppas lisää, kun kovin uutena tuollainen asia tuli minullekin, kohta parikymmentävuotta alalla ammatikseen touhunneelle.


    • syssleri

      Toinen neoni menossa. Eka oli -96, eli ensimmäistä koppaa. Kelpo peli muuten mutta ikkunat ilman pokia ja yli 120 vauhdeissa tuuli suhisee.
      Nyt -01, manuaali (en ottaisi tomaattia) ja 250th mittarissa. Etukelkan helat meni nyt uusiksi, samoin ohjaustehostajan paineanturi ja takajarrut piti rempata. Jarrut oli ajettu ihan loppuun ja jämähti lopulta toinen takarengas jumiin. Jarrut ei oireilleet mitenkään mikä on kyllä vähän hämärää. 500e remppoihin osineen ja taas tuore leima lapussa.
      Tehoa riittää muiden kiusaksi asti manuaalin kera, 0-100 alle 9 sek ja huippuja sen pari sataa. Keskikulutus itsellä pääkaupunkiseudun työmatka-ajossa 7,7, eli pihi on. Itse tykkään ajaa vaikka ohjauksessa on pientä tahmeutta verrattuna vw tyyppisiin kulkineisiin. Kyyti on hyvää ja hiljaista.
      Moitteita annan valoille, jotka on kyllä surkeat. Tosin umpioidenlasit on pahasti harmaantuneet mikä on tyypillistä muoviselle pinnalle. Tästä selviäisi vesihiomapaperilla ja kiillotustahnalla, kun jaksaisi ruveta. Toinen heikko kohta on pakoputki, joka katkeaa vanhemmuuttaa herkästi joustoliitoksen jälkeen esim. liian kovaa hidastetöyssyyn ajamalla. Muuten siis aivan muksu käyttis ja osia saa hyvin jopa motonetista. Hinnat yleensä kohtuullisia mutta jotkut kalliita, esim. takaiskari 109e kpl..etukelkan helat oli 24e kpl, putsarit, tulpat jne normihinnoissa.

    • neon4

      Tervehdys. Minulla Neon 2L 2004, vikana on ajovalojen siis pitkät/lyhyet palaminen yhtäaikaa. Pitkät toimivat, mutta lyhyet palavat yhtäaikaa. Epäilen valorele vikaa, mutta mikä se on releiden joukosta ? Voisi kokeilla vaihtaa. Terveisin Neonin omistaja.

    • eki 3

      Osta piltemasta uudet ajovalojotosarja siinä on releet mukana helpo kytkeä saat valotehoa lisää autoosi muutamalla kympillä. EKI.

    • neonisti

      ittellä 99 vuosimallin neoni ollu 4vuotta ei mitään vikaa ennen kuin nyt ajovalot ei toimii parkit toimii niinkun pitää pitkät vaan jos pitää viiksestä kii ja vetää itteensä päin ei muuten tietäisköhän joku missä vika .. :/

    • Niinpäniintaas

      "ittellä 99 vuosimallin neoni ollu 4vuotta ei mitään vikaa ennen kuin nyt ajovalot ei toimii parkit toimii niinkun pitää pitkät vaan jos pitää viiksestä kii ja vetää itteensä päin ei muuten tietäisköhän joku missä vika"

      Joo, vaihda valokytkin, taas toimii

    • niinsekäy

      Eipä oo kovin viallinen auto kun viestien välilläkin on toista vuotta. Noh, itsellä nyt jo toinen Neon menossa ja sanoisin että kelpo peli hintaansa nähden, jopa mukava tuo uusin versio ( -04 ) jossa hyvät varusteetkin. Eiköhän se yleensäkin ole huoltamattomuutta ym. jos auto ei pelaa.

    • Myyntimiäs

      Ihan aliarvostettu siksi hinnat kohillaan

    • chryslerfani

      Neon on tosi hyvä auto ja vaikka syö bensaa niin silti on moniin Amerikan autoihin tosi vähäkulutuksinen ja vähä päästöinen.

    • hyvä auto antaa näide bemari poikien vaan haukkuu .... usa pirssejä.. ikinä eivät oo kuiteskaa ajaneet koha suutasa louskuttuvat automaatti toimii kuin unelma , ei oo mkoitteen sanaa ollut itellä 2000 vm neon vuoden ooon telläny menee 258tonnii ajettu mitää muuta ei oo tarvinnu ostaa kuin vilkkurele 2016 elokuus katastus ukko tuumi oha hyvä kuntoinen auto... no nyt tilasin uudet iskarit joka nurkkaan ... kulutus alimmillaan ollut 6,5 l sataselle , ja nää jotka itkee syö bensaa kulkeeko sitte itäblögin ja eurot hajulla .. ...

    • Muistakaatämä

      Kun ostatte Neonin, jossa on Automaattivaihteisto, niin suosittelen tekemään siihen automaattivaihteiston öljylle pienen muutostyön mm:
      Sellainen Erillinen öljynjäähdytin, jossa kiertää vain automaattivaihteiston öljyt ja se tulee erikseen kiinni sinne johonkin Vesijäähdyttimen lähelle/viereen minne saattekin sopimaan sen. Alkuperäinen ratkaisu, joka on tehty ainakin neoneissa sillai että automaattivaihteiston öljyt kiertää omia lauhdeputkia pitkin siellä Vesijäähdyttimen sisällä, joka on todella huono juttu koska jos ne korroosioherkät lauhdeputket syöpyvät ajan saatossa puhki, niin silloin automaattivaihteisto sanoo Poks! Kun saa jäähtäriä sisuksiinsa Ja kallis 4000€ laatikko remontti, joten kannattaa tehä sillai kuten minä tein pieni muutos työ Hinta noin. 50-60€ eli erillinen jäähdytin automaatin öljylle, ja auton elossa pitäminen on
      100% taattu. ettei se automaattivaihteisto missää nimessä pääse tekemisiin sen jäähdytysveden kanssa, joka ikävä kylläkin rikkoo sen kun sitä pääsee vaihteistoon.

      • Anonyymi

        Joo Tuo Glykoliongelma on just tuo tiedetty kiusallinen ongelma noissa Neoneissa. Se on just kun valmistuksessa väärässä paikassa säästetään jossain osissa, kun halvalla halutaan tehdä. Mutta itsessään vaihteistossa ei ole ongelmaa, se kyllä toimisi moiteetta. Ei siinä mitään, mutta tuo jäähdyttimen lämmönvaihdinelementti on just niitä vihon viimeisempiä joka on mahdollisiman halvasta materiaaleista valmistettu ja koottu. Ja sieltä sitten ruostuu ja korkaa sekä kallis ja turhanpäiväinen tyyppivika, joka olisi hyvin ennakoitavissa ohittamalla alkuperäinen lämmönvaihdin syyläristä ja asentamalla tuon oman vaihteistonöljyn coolerin.
        Ps. Teen itsekkin näitä Automaattilaatikon Erillisjäähdytin asennuksia, ainakun joku sitä autoonsa pyytää, se 100-150€ ÖljyCoolerin Asennuksesta on ihan pienihinta siitä että saadaan aina auto ellei toinenkin pelastettua, jotta kallista tyyppivikaa Ei ilmaannu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo Tuo Glykoliongelma on just tuo tiedetty kiusallinen ongelma noissa Neoneissa. Se on just kun valmistuksessa väärässä paikassa säästetään jossain osissa, kun halvalla halutaan tehdä. Mutta itsessään vaihteistossa ei ole ongelmaa, se kyllä toimisi moiteetta. Ei siinä mitään, mutta tuo jäähdyttimen lämmönvaihdinelementti on just niitä vihon viimeisempiä joka on mahdollisiman halvasta materiaaleista valmistettu ja koottu. Ja sieltä sitten ruostuu ja korkaa sekä kallis ja turhanpäiväinen tyyppivika, joka olisi hyvin ennakoitavissa ohittamalla alkuperäinen lämmönvaihdin syyläristä ja asentamalla tuon oman vaihteistonöljyn coolerin.
        Ps. Teen itsekkin näitä Automaattilaatikon Erillisjäähdytin asennuksia, ainakun joku sitä autoonsa pyytää, se 100-150€ ÖljyCoolerin Asennuksesta on ihan pienihinta siitä että saadaan aina auto ellei toinenkin pelastettua, jotta kallista tyyppivikaa Ei ilmaannu!

        Päästäisiinkö yhteyksiin jollain tavalla.
        Edessä on syylärin vaihto joten öljyjäähdyttimen laitto menisi siinä samalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      67
      4082
    2. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      52
      2795
    3. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      16
      2173
    4. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      14
      2008
    5. Onko kaivattusi perään

      Moni muukin?
      Ikävä
      99
      1973
    6. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      84
      1649
    7. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

      Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      362
      1519
    8. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1436
    9. Olen aina vain

      Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1430
    10. Nainen jos pitää sanoa

      Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      58
      1197
    Aihe